Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 17:04




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 234 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 paź 2012, o 11:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
pough napisał(a):
czyli odstawiamy dziob na szpringu rufowym w czym nam pomaga lewoskretna sruba na PW?
Dziób odstawiamy wybierając lewy szpring dziobowy podany na prostopadły pirs za rufą Zawiszy.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2012, o 11:42 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Stara Zientara napisał(a):
pough napisał(a):
czyli odstawiamy dziob na szpringu rufowym w czym nam pomaga lewoskretna sruba na PW?
Dziób odstawiamy wybierając lewy szpring dziobowy podany na prostopadły pirs za rufą Zawiszy.

Dzięki za odpowiedź. A była kiedyś próba odstawienia dziobu na szpringu rufowym z maszyną na wstecz?
Czy to w przypadku Zawiasa jest do wykonania, oczywiście bez dociskającego wiatru?

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2012, o 11:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
pough napisał(a):
była kiedyś próba odstawienia dziobu na szpringu rufowym z maszyną na wstecz?
Nie wiem.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2012, o 12:33 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 102
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
Wojtek,a w kwietniu przy odejściu z Helu? Z tego co zauważyłem, Zawias dosyć niechętnie odstawia dziób na wstecznym i szpringu rufowym. Wynika to pewnie z nietypowego kształtu rufy, bo po odstawieniu o jakieś 20 st dalej nie za bardzo miało ochotę dalej skręcać.

_________________
Pozdrawiam
Krzyś


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2012, o 13:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Krzys napisał(a):
Wojtek,a w kwietniu przy odejściu z Helu? Z tego co zauważyłem, Zawias dosyć niechętnie odstawia dziób na wstecznym i szpringu rufowym. Wynika to pewnie z nietypowego kształtu rufy, bo po odstawieniu o jakieś 20 st dalej nie za bardzo miało ochotę dalej skręcać.
To inny przypadek, bo znacznie więcej miejsca - pisałem o takim odchodzeniu w Gdyni.

Przy takim manewrze na Zawiszy wiele czynników trzeba uwzględniać: m.in. przez którą kluzę podany został szpring i jaką ma długość; wysokość kei - ma wpływ na punkt przyłożenia siły itd.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2012, o 13:16 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Wytlumaczcie mi prosze jak dziala ten telegraf na silnik. Zbieraj tlumaczyl, ale dla osoby nie znajacej specyfiki jest to troche niezrozumiale. Mowie o filmiku na ktorym Zbieraj w Helu manewruje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2012, o 13:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Telegraf ma rączkę i strzałkę, drugi analogiczny jest w maszynowni. Rączka jednego jest połączona ze strzałką drugiego łańcuszkiem podobnym do rowerowego.

Przestawienie rączki na mostku powoduje przestawienie strzałki na drugim i dzwonek (liczba uderzeń dzwonka zależy od drogi przebytej przez rączkę). Mechanik odczytuje polecenie z położenia strzałki, wykonuje i przestawia u siebie rączkę w położenie zgodne ze strzałką. Powoduje to przestawienie strzałki na mostku, co jest potwierdzeniem zrozumienia i wykonania polecenia.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowania - 3: kolorama, plitkin, Wiktor98
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2012, o 13:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jeszcze dodajmy, że silnik dla zmiany kierunku ruchu (na wsteczny na przykład) wymaga zatrzymania i wystartowania. To musi trwać.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2012, o 13:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
A jak się rączkę bardzo powoli przesuwa, to dzwonek się nie odezwie... Sprawdzałem! Jest to czasem przydatne przy polerowaniu mosiądzów. :-P Taki niespodziewany dzwonek może niejednego zestresować.

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2012, o 13:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
plitkin napisał(a):
Wytlumaczcie mi prosze jak dziala ten telegraf na silnik. Zbieraj tlumaczyl, ale dla osoby nie znajacej specyfiki jest to troche niezrozumiale. Mowie o filmiku na ktorym Zbieraj w Helu manewruje.
Wiktorze, najkrócej to jest tak:

Pytanie: - Jak działa telefon na naprawę samochodu?
Odpowiedź: - Bardzo prosto. Dzwonisz do warsztatu i mówisz: Panie Heniu, napraw pan ten samochód. :D

To nie był dowcip!

Telegraf nie ma nic (bezpośrednio) wspólnego z silnikiem. To jest urządzenie do porozumiewania się kapitana z mechanikiem. Wyłącznie!

W maszynie jest takie samo urządzenie, jak to, które widzisz na spardeku, tylko "wajcha" i strzałka są zamienione znaczeniami (nie miejscami).

Załóżmy: Ja chcę, żeby mechanik zastartował silnik na PN. Macham wajchą do przodu i do tyłu (żeby mechanik usłyszał, że zaraz będzie właściwa komenda) i ustawiam wajchę na pozycji PN. U mechanika mała strzałka ustawia się na PN. Mechanik wie, o co mi chodzi, macha swoją wajchą tak samo, jak ja i ustawia ją na PN (u mnie jest to pokazane małą strzałką i dla mnie jest to sygnał, że mechanik zrozumiał polecenie i nie zastartuje CN lub PW) i startuje silnik ustawiając obroty na właściwym poziomie.

Dla zupełnie niekumatych: Na Zawiasie rozruch silnika następuje sprężonym powietrzem, a poza tym nie ma sprzęgła w klasycznym rozumieniu tego słowa, więc nie ma pojęcia "silnik chodzi na luzie". Jak chodzi silnik, to kręci się śruba. Żeby z "Naprzód" dać na "Wstecz" trzeba tak:

Dryń-dryń "Stop" - mechanik zatrzymuje silnik
Dryń-dryń "Uwaga" (pierwsza kreska na telegrafie, do tyłu za "stopem") - Jest to sygnał dla mechanika, że następnym poleceniem będzie jakiś (na razie nie wiadomo jaki) "Wstecz". Mechanik ustawia rozrząd (rozdzielacz sprężonego powietrza) tak, żeby silnik zaskoczył "na kontraparę" , czyli zaczął się obracać (znaczy nie silnik, tylko wał) w drugą stronę.
Dryń-dryń "Pół wstecz" - mechanik zapuszcza silnik "w drugą stronę".

Sorry za wyjaśnienie "idiotoodporno-łopatologiczne", ale zdecydowana większość forumowiczów nie ma o tym (i nie musi) zielonego pojęcia, więc czasem taka łopatologia stosowane jest niezbędna.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 5: bryg, Buczo, plitkin, Walen, Wiktor98
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2012, o 13:57 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Stara Zientara napisał(a):
Telegraf ma rączkę i strzałkę, drugi analogiczny jest w maszynowni. Rączka jednego jest połączona ze strzałką drugiego łańcuszkiem podobnym do rowerowego.

Przestawienie rączki na mostku powoduje przestawienie strzałki na drugim i dzwonek (liczba uderzeń dzwonka zależy od drogi przebytej przez rączkę). Mechanik odczytuje polecenie z położenia strzałki, wykonuje i przestawia u siebie rączkę w położenie zgodne ze strzałką. Powoduje to przestawienie strzałki na mostku, co jest potwierdzeniem zrozumienia i wykonania polecenia.


Dzieki, teaz jasne. Szacun dla mechanika, ktory prawie ze wyprzedzal Zbieraja na tym filmie.
Edit: wykasowalem pytanie na ktore Zbieraj odpowiedzial.

Swoja droga to ciekawe: mimo warunkow zewnetrznych i wlasciwosci statku kapitan musi uwzglednic dzisiejsze predyspozycje mechanika, ktory moze byc zmeczony i wymagac np. 2razy wiecej czasu niz zawsze. Latwo nie jest....

Edit: po wyjasnieniach Janusza moje pytanie jest nieaktualne, wiec kasuje.


Ostatnio edytowano 28 paź 2012, o 14:08 przez plitkin, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2012, o 14:02 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2322
Podziękował : 389
Otrzymał podziękowań: 738
Uprawnienia żeglarskie: mam
Z innej mańki - na ile uruchomień pozwala zbiornik sprężonego powietrza i jak długo trwa pompowanie zbiornika pustego do ciśnienia umożliwiającego kolejne odpalenie?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jak się domyślam, zbiornik powietrza pompowany jest niezależną od silnika sprężarką?

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2012, o 14:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
plitkin napisał(a):
Laickie pytanie zapewne: nie da sie zamiast telegrafu sprowadzic sterowanie na górę? Poza, oczywiście, jakimiś mechanicznymi operacjami wymagajacymi bezposredniego udzialu mechanika.
Jakimiś??? He, he, he! Wszystkie operacje z silnikiem wymagają "prac ręcznych" mechanika.
plitkin napisał(a):
Szacun dla mechanika, ktory prawie ze wyprzedzal Zbieraja na tym filmie.
Bo widzisz - przy ostatnim rejsie (przyprowadzenie Zawiasa po awarii z La Corunii do Gdyni) okazało się, że właśnie przekroczyliśmy z Rysiem wspólnie przepływane 50 000 mil na Zawiasie, więc się trochę znamy. :lol:

Jak po wejściu do portu ja daję CN a po chwili CW, dla Rysia jest jasne, że Zbieraj będzie obracał to pudło w miejscu o 180 stopni, albo i lepiej, więc wie, że jeszcze kilka razy po "całym naprzodzie" będzie "cały wstecz". On jest gotowy, czeka tylko na sygnał.
plitkin napisał(a):
Swoja droga to ciekawe: mimo warunkow zewnetrznych i wlasciwosci statku kapitan musi uwzglednic dzisiejsze predyspozycje mechanika, ktory moze byc zmeczony i wymagac np. 2razy wiecej czasu niz zawsze. Latwo nie jest....
Nie, to nie tak. Najważniejsze jest uwzględnianie, który mechanik obsługuje maszynę. Przestawienie silnika z "Naprzód" na "Wstecz" lub odwrotnie u Ryśka trwa 4-5 sekund, a np. u Piszczyka - 6-8 sekund. Trzeba to przy manewrach uwzględniać. bo inaczej potwierdzamy teorię względności. Kiedy paręset ton idzie inercją w stronę nabrzeża - 8 sekund trwa 8 minut. :lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 2: plitkin, Wiktor98
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2012, o 14:19 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Janusz i Wojtek, dzieki za wyjasnienia. Jestem pewny, ze nie tylko ja z nich skorzystam.
Janusz, szczegolne podziekowania za lopatologie. W tym ptzypadku byla bardzo przydatna, napewno nie tylko dla mnie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2012, o 14:25 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
Zbieraj napisał(a):
Najważniejsze jest uwzględnianie, który mechanik obsługuje maszynę.

TAK, TAAK, TAAAK.
Kiedyś mi Rychu na pytanie, ile czasu trwa przestawienie silnika z CN na CW odpowiedział:
to zależy od tego czy się lubi kapitana, czy nie. :roll: :lol:

_________________
Pozdrawiam
Roman



Za ten post autor Roman K otrzymał podziękowanie od: Wiktor98
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2012, o 14:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
noone napisał(a):
Z innej mańki - na ile uruchomień pozwala zbiornik sprężonego powietrza i jak długo trwa pompowanie zbiornika pustego do ciśnienia umożliwiającego kolejne odpalenie?
Ba! Tera to je komforcik (dla kapitana, bo mechanicy to przeklinają :D ), bo sprężarka jest wydajna i są dwa zbiorniki powietrza. Wystarcza na kilkadziesiąt odpaleń. Kiedy ja zaczynałem - sprężareczka była mini i jeden, też mini, zbiornik. Jak się kapitan nie wyrobił na 5-6 odpaleniach , to stał pośrodku basenuy portowego jak ten, no, wiecie .... na weselu i czekał 15 minut, aż mu sprężarka nabije butlę.

Dla porównania - gdyby to była "stara wersja" - Darkowi przy tym dojściu zabrakłoby powietrza. Nie doszedłby do nabrzeża.
noone napisał(a):
Jak się domyślam, zbiornik powietrza pompowany jest niezależną od silnika sprężarką?
Słusznie się domyślasz. I musi tak być, bo gdyby sprężarka była napędzana silnikiem, a silnik stoi, to nigdy by się nie udało go odpalić. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 2: noone, Wiktor98
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2012, o 14:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
plitkin napisał(a):
Laickie pytanie zapewne: nie da sie zamiast telegrafu sprowadzic sterowanie na górę? Poza, oczywiście, jakimiś mechanicznymi operacjami wymagajacymi bezposredniego udzialu mechanika.
Nie da się.

http://www.youtube.com/watch?v=Dn1n9vbIzK0

1'40'' -- widać dźwignię "gazu", jest ona jednocześnie dźwignią rozruchu. Po kilku sekundach widać całą sekwencję pracy telegrafu i Rysia -- z przesterowaniem silnika włącznie.

Do tego, co powyżej, dochodzi jeszcze obsługa zaworów na butlach ze sprężonym powietrzem i obsługa sprężarki. Nie wyciągniesz tego wszystkiego na pokład...

Uwaga: z filmu wynika, że Zawias jeszcze tuż przed basenem idzie BWN. Nic podobnego! Silnik zastopowany był wiele, wiele wcześniej i statek idzie od dawna inercją... ale taki montaż jest bardziej filmowy :)

Tutaj masz w jednym ujęciu STOP - PW - STOP - PN - STOP:

http://www.youtube.com/watch?v=QAR_sDLuxrk

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl



Za ten post autor Cypis otrzymał podziękowanie od: plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2012, o 14:42 

Dołączył(a): 12 kwi 2010, o 22:02
Posty: 911
Podziękował : 261
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Nie znam się na tym, bom dama, ale widziałam na dole - komeeediaaaa :lol:

_________________
Pozdrawiam - Maryla
http://www.emerytnafali.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2012, o 14:43 

Dołączył(a): 31 sie 2010, o 17:20
Posty: 713
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 72
Uprawnienia żeglarskie: jakiś sternik
Czyli silnik chodzi tu, jak rower na ostre koło. ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2012, o 14:50 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Fajnie, ze jest realny pozytek z tego watku w koncu!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2012, o 15:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
A jaka jest szansa że telegraf ulegnie awarii i w kluczowym momencie zabraknie komunikacji mostek - mechanik? Czy jest plan "B" na taką ewentualność??

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2012, o 15:28 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
Jest stały plan "B".
Telefon na korbkę. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2012, o 15:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jaki telefon? - koło telegrafu jest klasyczna tuba łączościowa jak na przedwojennych filmach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2012, o 15:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Zbieraj napisał(a):
Ba! Tera to je komforcik (dla kapitana, bo mechanicy to przeklinają :D ), bo sprężarka jest wydajna i są dwa zbiorniki powietrza. Wystarcza na kilkadziesiąt odpaleń.


Tia... tylko czasami gdy cumuje statek do pirsu słyszę na UKF jak pilot mówi do holowników - Panowie, teraz się przyłóżcie bo nam powietrze "wyszło"... :lol: :lol: :lol:

Zbieraj napisał(a):
Słusznie się domyślasz. I musi tak być, bo gdyby sprężarka była napędzana silnikiem, a silnik stoi, to nigdy by się nie udało go odpalić. :lol:


Czasami "odłącza się" jeden cylinder silnika i on służy za sprężarkę...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2012, o 15:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Roman K napisał(a):
Telefon na korbkę.
Tak! Wygląda, jak taki kopalniany!
Sąsiad napisał(a):
koło telegrafu jest klasyczna tuba łączościowa jak na przedwojennych filmach.
Nie! Tak było dawniej. Urządzenie zwane powszechnie szprechrurą.
Były dwie: jedna do maszyny, druga do kapitana. Teraz jest tylko telefon.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: Wiktor98
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2012, o 15:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zbieraju, ale ta rura zatykana korkiem mosiężnym dalej tam jest. Mam rozumieć, że odcięta, a góra została tylko po to, żeby wachta od mosiądzów miała co czyścić?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2012, o 16:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Cypis napisał(a):


Muzyka z Das Boot jest niepowtarzalnia w kontekście dżwięku pracy silnika z Zawiasa...
Mimo, że podobno ten silnik nie koniecznie jest z U-boota to ciągoty widać pozostały...
:lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2012, o 19:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Tu widać, że nie jest lekko...


_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2012, o 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
bury_kocur napisał(a):
w kontekście dżwięku pracy silnika z Zawiasa...
Ja od dłuższego czasu poszukuję porządnego nagrania dźwięków z rury wydechowej Zawiasa. Szczególnie podobają mi się odgłosy w momencie uruchamiania silnika.

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2012, o 20:41 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2322
Podziękował : 389
Otrzymał podziękowań: 738
Uprawnienia żeglarskie: mam
Wojciech1968 napisał(a):
Tu widać, że nie jest lekko...

A tak wygląda wybieranie rzeczonego szpringu ;-)


Załączniki:
DSC_7684.png
DSC_7684.png [ 1.51 MiB | Przeglądane 4832 razy ]

_________________
noone
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 234 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL