Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 13:47




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 248 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 paź 2012, o 19:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
sajmon napisał(a):
jaki smutny debil wprowadził do projektu ustawy, a potem kto za tym głosował że akurat 7,5 m


Ty sie ciesz kolego, że dało sie to wówczas zmienić bo byś miał do dziś 5 m, na śródlądziu inspekcje i przeglądy na wszystko co pływa i rejestracje obowiązkowe wszystkiego a na morzu KB, WWRJ, inspekcje, coroczne przeglądy i listy załogi.
Ty chyba nie wiesz o czym mówisz pisząc słowo :debil"
Pzdr
Kocur

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Mariusz Główka napisał(a):
Choć nie muszą, bo wielu z nich (w tym i ja) ma w głębokim poważaniu to co wymyśli Pani Minister


Jeszcze nawiązując do powyższego odpowiadając Sajmonowi.
Tak sie akurat złozyło, że wszyscy lub prawie wszyscy, którzy od lat wydeptują ścieżki w sejmie i senacie mogłoby tego nie robić bo mają w większości - o dziwo - dość wysokie i calkiem im wystarczające uprawnienia i certyfikaty.
Myślę, że zanim raz jeszcze kogoś obrazisz to wgryź się koże w historię zmian ostatnich 10 lat.
A najlepiej zacznij coś robić sam.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 19:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Muszę przyznać że żałuję tego określenia którego użyłem bezrefleksyjnie "smutny debil" - sam się tak właśnie zachowałem z łatwością rzucając takie słowa. Przepraszam czytających i zainteresowanych. Nie zmienia to faktu że uważam to za niedorzeczne określenie w ustawie dł. 7,5 czy dowolnie mniejszą lub większą. To trochę tak jakby się cieszyć że obcięliśmy psu tylko pół ogona - może w przyszłości nie będziemy obcinać wogóle i cieszmy się że nie obcięliśmy całego. No ale jeżeli macie takie doświadczenie i przeświadczenie że Wasze działania są skuteczne i mają sens - chwała! No ale czytam że tamte stare korzystne rozwiązania zawisły na aktywności jednego życzliwego senatora! A gdyby się przeziębił, utknął w korku ktoś z szefostwa partii powiedział "wicie rozumicie" to poprawki by nie przeszły??? Życzę powodzenia. Szczerze!
Nie znam wszystkich opresji jakie dotyczą armatorów [od polską banderą - natomiast w najgorszym razie - opresje związane ze zdobywaniem stopni żeglarskich nie są czymś najbardziej irytującym jak chodzi o prawo, przepisy, w naszym słodkim kraju.
Po klikudziesięciu bez mała latach z powodów o których nie czas i miejsce zrobiłem sobie uprawnienia PZM i PZŻ sternika jachtowego... Nie bolało. Godzin nawypływałem na morsa z nawiązką - jak każą zdawać egzamin - to się zda... No ale parafrazując Kisiela - walczcie dzielnie z problemami nie znanymi w innych żeglarskich krajach

Jeszcze raz przepraszam że buractwo ze mnie wylazło!

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!



Za ten post autor Sajmon otrzymał podziękowania - 2: bury_kocur, Szaman3
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 20:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12595
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4264
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
skipbulba napisał(a):
myszek napisał(a):
że utworzenie kategorii "jachtu komercyjnego" jest znacznie większym - i zupełnie niepotrzebnym - złem niż dawne obowiązkowe inspekcje.

dramatyczna bzdura i jakby co ma piernik do wiatraka


Tu akurat z myszkiem się zgadzam. Sam byłem przeciwko podziałowi na komercję/niekomercję (co obajwiło się np tym, że wysłając maile do tych, do których można było wysyłać, w tym punkcie zaznaczałem swoje inne zdanie).
Być może był to wtedy warunek poluzowania śruby dla przyjemniaczków, bardzo możliwe że tak. Niegocjacje mają to do siebie, że trzeba czasami ustępować. Dlatego się nie czepiałem nigdy i nie będę czepiał!
Tym niemniej ten podział jest zły. Raz z powodu zbędnego ograniczania wolności (ale nie dyskutujmy o tym, bo to już było wałkowane i niech każdy pozostaje przy swoim zdaniu). Dwa, że PZŻ, UM dostały palec, z ktorego już zdążyły wyszarpać rękę a wyszarpią więcej.
Odpuścili przyjemniaczków, bo w naszym kraju to jest nisza, a dopieprzyli się do komercji i to na serio. A moim zdaniem będzie coraz gorzej. Przyjemniaczki jakby nie mają związku z komercją i nie widzą problemu, ale ja, będąc członkiem klubu, który ma sporo jachtów, i pływając do tej pory na jachcie z KB, mam na to zupełnie inne spojrzenie.
Ten kawałek frontu został przegrany i kto wie, jak to się skończy.

myszek napisał(a):
że zarówno lipcowe rozdawnictwo patentów jak i projekty zastąpienia ich jednostopniowym "prawem jazdy" są znacznie gorsze od dawnych "drabinek stopni".


A tu się zgadzam z Maćkiem całkowicie w tym co niedawno powiedział. Jeżeli ten system nas zniewala i nie możemy go poprawić, to niech zdechnie całkowicie.
Faktycznie wisi mi zupełnie prestiż obecnych/dawnych patentów, im szybciej to upadnie, skompromitowane, tym lepiej.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 21:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
w naszym kraju to jest nisza


No nie wiem...
Jestem członkiem Jacht Klubu Morskiego Neptun i w porcie naszym stoi ok. 100 szt jednostek całkiem prywatnych.
Do kilka lat wstecz każdy z armatorow naszych jachtów placił od 500 do 1000 zl rocznie przeróżnych danin i haraczy tytulem wszelkich KB, WWRJ, przegladów, inspekcji, które nam kompletnie do niczego NIE BYŁY potrzebne !!!
Te 100 jednostek to dopiero JEDEN tylko klub a sa jeszcze inne.
Ale czy choćby ta ilość naszych 100 jednostek w skali np. takiej Zatoki jest to NISZA to mam duże wątpliwości.
Co do jednostek komercyjnych - Istnieje "Stowarzyszenie Armatorów Jachtów Komercyjnych" - dlaczego więc wzorem Bryfoka, Samosteru, SAJu i innych nie walczycie o swoje prawa ?
Dopiero w tym roku na spotkaniu w Min. Infrast. miałem okazję poznać przedstawicieli SAJK i to walczacych o konkretną rzecz tzn o prawa dla jednostek połowowych w Kolobrzegu.
Zadam pytanie raz jeszcze - dlaczego nie zgromadzicie w SAJK większości klubów zainteresowanych tematem i nie będziecie walczyc o swoje prawa jednostek komercyjnych ?
Nie dziw się, że - jak to mówisz "przyjemniaczki" - nie walczą o prawa dla jednostek komercyjnych jak Was samych to nie interesuje.
My jako armatorzy jednostek rekreacyjnych - wcale NIE BĘDĄDYCH w niszy ilościowej - walczymy o prawa dla tych jednostek.
Walczcie i Wy o swoje.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 22:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12595
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4264
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
No nie wiem...
Jestem członkiem Jacht Klubu Morskiego Neptun i w porcie naszym stoi ok. 100 szt jednostek całkiem prywatnych.
Do kilka lat wstecz każdy z armatorow naszych jachtów placił od 500 do 1000 zl rocznie przeróżnych danin i haraczy tytulem wszelkich KB, WWRJ, przegladów, inspekcji, które nam kompletnie do niczego NIE BYŁY potrzebne !!!
Te 100 jednostek to dopiero JEDEN tylko klub a sa jeszcze inne.


Jeżeli weźmiemy pod uwagę śródlądzie i ogólnie jachty w Polsce, to już nie jest tak fajnie jak piszesz. Ale przyznam, że z niszą się zagalopowałem.
Chociaż, gdyby odjąć jachty z banderą inną niż polska, to kto wie ;)

bury_kocur napisał(a):
Zadam pytanie raz jeszcze - dlaczego nie zgromadzicie w SAJK większości klubów zainteresowanych tematem i nie będziecie walczyc o swoje prawa jednostek komercyjnych ?
Nie dziw się, że - jak to mówisz "przyjemniaczki" - nie walczą o prawa dla jednostek komercyjnych jak Was samych to nie interesuje.


Od końca zaczynając, to ja wyraźnie pisałem, że nie mam żadnych pretensji do przyjemniaczków!!! Żadnych! Zwróciłem tylko uwagę na negatyw, który w mojej ocenie będzie coraz bardziej doskwierał.

Czemu nie walczymy? Z tego powodu, o czym też już pisałem dobre kilka razy, że niektóre kluby są często mocno zależne od PZŻ. Nie na wszystko możemy sobie pozwolić, albo inaczej, uznaliśmy, że nie wszystko się opłaca. Uwierz na słowo, bo nie będę tego publicznie wyjaśniał. Mamy po prostu inne priorytety.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 22:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
Chociaż, gdyby odjąć jachty z banderą inną niż polska, to kto wie


Obecnie jdnostek pod obcą banderą - dzieki temu co zostalo osiagniete - nie ma już w PL tak wiele.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 22:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
waliant napisał(a):
Czemu nie walczymy? Z tego powodu, o czym też już pisałem dobre kilka razy, że niektóre kluby są często mocno zależne od PZŻ. Nie na wszystko możemy sobie pozwolić, albo inaczej, uznaliśmy, że nie wszystko się opłaca. Uwierz na słowo, bo nie będę tego publicznie wyjaśniał. Mamy po prostu inne priorytety.


No to rybka albo akwarium. Klub musi wybrać. Tylko dlaczego przyjemniaczki mają z tego powodu mieć pod górkę? Dlaczego mają się ogladać na tych którzy mają jachty komercyjne?

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 22:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Mariusz Główka napisał(a):
którzy mają jachty komercyjne?


I mają inne priorytety :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 22:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
Zwróciłem tylko uwagę na negatyw, który w mojej ocenie będzie coraz bardziej doskwierał.

Czemu nie walczymy? Z tego powodu, o czym też już pisałem dobre kilka razy, że niektóre kluby są często mocno zależne od PZŻ. Nie na wszystko możemy sobie pozwolić, albo inaczej, uznaliśmy, że nie wszystko się opłaca. Uwierz na słowo, bo nie będę tego publicznie wyjaśniał. Mamy po prostu inne priorytety


Ja Wam negatyw bedzie doskwieral to walczcie, walczcie o jego zniesienie...
Co do drugiego - cóż - musicie sobie odpowiedzieć co jest Wam bliższe..
Nie da sie mieć ciastko i zjeść ciastko.
Albo zależy Wam na kasie z PZZ albo bliższe Wam są priorytety liberalizmu.
Polączyć sie tego na pewno nie da...
Pzdr
Kocur
ps. ale duchem jestem z Wami ...choc to nie nasza bajka ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 22:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12595
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4264
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Mariusz Główka napisał(a):
waliant napisał(a):
Czemu nie walczymy? Z tego powodu, o czym też już pisałem dobre kilka razy, że niektóre kluby są często mocno zależne od PZŻ. Nie na wszystko możemy sobie pozwolić, albo inaczej, uznaliśmy, że nie wszystko się opłaca. Uwierz na słowo, bo nie będę tego publicznie wyjaśniał. Mamy po prostu inne priorytety.


No to rybka albo akwarium. Klub musi wybrać. Tylko dlaczego przyjemniaczki mają z tego powodu mieć pod górkę? Dlaczego mają się ogladać na tych którzy mają jachty komercyjne?


A czy ja napisałem, że mają się oglądać?
Jeszcze raz: NIE MAM PRETENSJI DO PRZYJEMNIACZKÓW!!!
Rany, ile razy jeszcze mam to napisać?

Ja tylko, wyłącznie, zauważam pewien negatwyny skutek uboczny tych działań. Nie mam o to pretensji!!!

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 22:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
waliant napisał(a):
A czy ja napisałem, że mają się oglądać?
Jeszcze raz: NIE MAM PRETENSJI DO PRZYJEMNIACZKÓW!!!
Rany, ile razy jeszcze mam to napisać?

Ja tylko, wyłącznie, zauważam pewien negatwyny skutek uboczny tych działań. Nie mam o to pretensji!!!


OK, OK :-)
Przez chwilę zabrzmiało jakbyś miał, ale OK, juz nie ma sprawy :-)

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 22:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12595
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4264
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
Albo zależy Wam na kasie z PZZ albo bliższe Wam są priorytety liberalizmu.
Polączyć sie tego na pewno nie da...


A możesz sobie wyobrazić, że nie chodzi o kasę? Akurat mój klub jest jednym z najbogatszych w okolicy.
Poza kasą istnieją jeszcze inne zależności, niestety. I to bardzo niestety.
Bliski Tobie odległościowo JSG miał też poważne problemy, zupełnie nie związane z kasą.
Kluby z mojej okolicy są w specyficznej sytuacji.
EOT

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 22:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
ja, będąc członkiem klubu, który ma sporo jachtów


Z ciekawości - o jakiej ilości tych jachtów mówimy ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 22:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12595
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4264
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
waliant napisał(a):
ja, będąc członkiem klubu, który ma sporo jachtów


Z ciekawości - o jakiej ilości tych jachtów mówimy ?


Dziewięć. Plus jeden Star.
Z tego w czartery chodzą w zasadzie tylko 3 jachty i to też niezbyt często. To nas wyraźnie odróżnia od innych klubów.

Wśród tych dzięwięciu jachtów jest piękny, mahoniowy kuter o długości ponad 13 metrów.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 23:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
w czartery chodzą w zasadzie tylko 3 jachty i to też niezbyt często.


Dzięki za odp.
Ale tak patrząc na Twoją statystykę to nie masz wrażenia, że jakby jest ... bardzo jednostkowa ... i mało MASOWA ?
I, że jakby "przyjemniaczków" w moim choćby - jednym klubie jest jednak więcej ... ?
A co Was wyróżnia od innych Klubów ?
To, że tak mało czy dużo tych jachtów pływa komercyjnie ?
Pytam poważnie bo nie wiem jaka to skala zjawiska...
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 23:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12595
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4264
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
Ale tak patrząc na Twoją statystykę to nie masz wrażenia, że jakby jest ... bardzo jednostkowa ... i mało MASOWA ?
I, że jakby "przyjemniaczków" w moim choćby - jednym klubie jest jednak więcej ... ?
A co Was wyróżnia od innych Klubów ?
To, że tak mało czy dużo tych jachtów pływa komercyjnie ?
Pytam poważnie bo nie wiem jaka to skala zjawiska...


Już przyznałem, że z niszowością się zagolopowałem. Ale na morzu, na Mazurach chyba jednak nie... Chyba.

Mój klub wyróżnia to, że tak mało jachtów chodzi w czartery, i to chodzi bez napinki. Innymi słowy, można pływać naprawdę dużo, będąc członkiem klubu.
Skoro jachty słabo chodzą w czarter, to podpadanie pod komercję jednak nas boli.
Nie jakoś drastycznie, ale po prostu patrzę z innej strony i dostrzegam problem w przyszłości.
Rozumiem, że poruszyło Cię stwierdzenie o niszowości przyjemniaczków. Ale to już odkręciłem, mam nadzieję. Ba, w moim klubie jest wiecej prywatnych jachtów niż klubowych.

Od tego roku mam własny jacht i naprawdę doceniam to, co udało sie zrobić.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 23:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
Od tego roku mam własny jacht i naprawdę doceniam to, co udało sie zrobić.


Widzisz - miło to słyszeć...
Czyli dyskusja zatoczyła koło i wróciliśmy do punktu wyjścia...
No to miłego pływania bez KB, WWRJ, przeglądów, inspekcji, list załogi, odpraw u bosmanów itp... :)
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2012, o 07:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
waliant napisał(a):
na Mazurach chyba jednak nie...


A co mają Mazury do obowiązkowych KB, etc. ?? :>


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2012, o 08:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Carlo napisał(a):
A co mają Mazury do obowiązkowych KB, etc. ?? :>

eee... no oni tam tez mieli przeglądy jakieś

a po za tym operujemy w bliżej nie okreslonym "wydaje nam się". Nie wiem ile jest w Polsce jachtów prywatnych, ile klubowych, a ile "komercyjnych". Więc trudno okreslić co jest niszą.

waliant napisał(a):
skipbulba napisał(a):
myszek napisał(a):
że utworzenie kategorii "jachtu komercyjnego" jest znacznie większym - i zupełnie niepotrzebnym - złem niż dawne obowiązkowe inspekcje.

dramatyczna bzdura i jakby co ma piernik do wiatraka


Tu akurat z myszkiem się zgadzam.
i się mylisz. Dla jachtów tzw."komercyjnych" nic się nie zmieniło, miały przeglądy i mają nadal. Co za różnica? Uwolnienie niekomercyjnych jachtów spod obowiązku przeglądów nie odbyło się za cenę "narzucenia" przeglądów jachtom komercyjnym. One i tak te przeglądy miały. To jest jedna z wielu manipulacji myszka. Przypomnijmy sobie jaki był stan wyjściowy.: wszystkie jachty miały przeglądy, szczególnie morskie. Nie było najmniejszej szansy żeby ZWOLNIĆ z przeglądów wszystkie jachty. Dlaczego? Dlatego, że dzieki ukochanemu Myszka PZŻowi pod rejestracją "jachtu" ukrywały się i ukrywają się smażalnie, kutry, małe jednostki wycieczkowe, tzw. dorszowce, które dalibóg jachtami nie są. Służą do wożenia ludzi za pieniądze na zasadzie statku pasażerskiego. I dlatego Urzędy Morskie w żadnym razie nie były skłonne nawet negocjować możliwości 'uwolnienia" tego całego barachła. Stąd wyszedł kompromis (zaproponowany zresztą przez UMy) żeby podzielić jachty na komercyjne i niekomercyjne. Gdzie po zdefiniowaniu co jest komercyjne, a co niekomercyjne, wszystkie niekomercyjne do 15m długości zostają wyłączone z obowiązku przeglądów. Niestety dla jednostek powyżej 15 UMy również nie wchodziły w ogóle w negocjacje*. Więc zgodziliśmy sie rozumiejąc, ze lepiej uwolnić część niż nikogo. Sporą część.
Dodam, ze UMy negocjowały z nami tylko dzięki działaniom ś.p. Kpt Rekścia i działały w imieniu ówczesnego ministerstwa.

Ale Myszek wie lepiej jak było, chociaż to ja byłem na tych negocjacjach, nie on. To ja i paru moich kolegów poświęcało swój czas, swoją pracę, swoją rodzinę żeby na te negocjacje jeździć do Urzędu Morskiego w Gdyni, a nie społecznik Myszek. Ale przecież on wie lepiej.

*negocjacje rozpoczęły się od 12m, utargowaliśmy do 15. Powyżej nie było rozmowy. Albo zgadzamy się na 15m jako maks, albo panowie Dyrektorowie UM wstają i idą do domu.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2012, o 08:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
sajmon napisał(a):
Muszę przyznać że żałuję tego określenia którego użyłem bezrefleksyjnie "smutny debil" - sam się tak właśnie zachowałem z łatwością rzucając takie słowa

Ufff.... przez minutę, zanim do tego miejsca doczytałem byłeś "skreślony". Tak to jest, że czasem się nam coś za szybko napisze - cecha netu. Myslę, ze podobnie jest z "mentalonościa niewolnika".
Są trzy mozliwosci wprowadzania zmian w prawie:
- rewolucja - żeglarstwo to za mały powód ;)
- objęcie władzy - nikt z nas nie aspiruje do palamentu,
- przekonywanie i namawianie sprawujących władze, by coś zmienili. I nie jest to mentalnością niewolnika, jeśli się grzecznie i uprzejmie, acz stanowczo, to czyni. Do tego inteligentnie przypominając, że w tle mamy kartkę wyborczą. Pamiętac nalezy, że siła tej kartki nie jest wielka - jak pisałem, żeglarstwo to za mala sprawa. Gardłuje kilkadziesiąt osób, kilkaset tysięcy jest "zadowolonych".

A co do 7,6 m... Nie byłem przy tym ale mogę odgadnąć "uzasadnienie". Duże jachty - hotelowce śródlądowe - sa trudniejsze, albo znacznie trudniejsze w obsłudze i manewrowaniu, więc wybrano ograniczenie według wielkości. Wtedy jachtów ponad 7 - 8 m był stosunkowo niewielki procent. A 7,5 m... moze bo to wyglada bardziej "naukowo", może by "klasa 730" znalazła sie w bezpatenciu?
Jaki może być kolejny krok? Zastąpić liczbe 7,5 liczbą 9,5 - SAJ już raz to wnioskował. A najlepiej skasować ten przepis z ustawy o żegludze śródlądwej. Tylko, że do tego trzeba namówic albo rząd albo Senat albo grupę iluś tam posłów albo zebrać 150 000 podpisów wyborców. Tylko dwie pierwsze mozliwosci sa w rekach środowisk liberalizacyjnych ale tylko w przypadku, gdyby dokonywano innej nowelizacji tej ustawy. taka okazja będzie przy "uwolnieniu zawodów".

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2012, o 08:43 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Colonel napisał(a):
...Duże jachty - hotelowce śródlądowe - sa trudniejsze, albo znacznie trudniejsze w obsłudze i manewrowaniu, więc wybrano ograniczenie według wielkości. Wtedy jachtów ponad 7 - 8 m był stosunkowo niewielki procent. A 7,5 m... moze bo to wyglada bardziej "naukowo", może by "klasa 730" znalazła sie w bezpatenciu?
Jaki może być kolejny krok? Zastąpić liczbe 7,5 liczbą 9,5 - SAJ już raz to wnioskował. A najlepiej skasować ten przepis z ustawy o żegludze śródlądwej. Tylko, że do tego trzeba namówic albo rząd albo Senat albo grupę iluś tam posłów albo zebrać 150 000 podpisów wyborców. Tylko dwie pierwsze mozliwosci sa w rekach środowisk liberalizacyjnych ale tylko w przypadku, gdyby dokonywano innej nowelizacji tej ustawy. taka okazja będzie przy "uwolnieniu zawodów".

Nie demonizowałbym manewrówki typowym hotelowcem. Może jest kilka jednostek, rzeczywiście trudnych do manewrowania, ale większość to tylko kwestia przyzwyczajenia.
Obecne jednostki do 7,5m z racji wysokości stania mają i tak wysoką wolną burtę, niewiele ustępującą jachtom 10-cio metrowym

Jeżeli w 15 minut da się wyszkolić operatora hauseboat'a bez patentu, to nie widzę problemu, by nie opanować śródlądowego jachtu 10m. Różnica w masie jachtów do 7,5 m a tych np 8,5m nie jest na tyle znacząca. Może te 10-cio metrowe ważą tonę więcej ale dalej mieścimy się w 5 tonach, co IMHO nie jest jakąś przeszkodą, która uprawniałaby do takiego zróżnicowania. To nie są jachty 10-cio 15-sto tonowe, które rzeczywiście już wymagają opływania.

Czasy nowobogackiego porywu i "show off", które były odczuwalne na przełomie wieków, gdy młodzież rzucała się na żeglowanie wielkimi na te czasy jednostkami, by zaimponować minęły. Teraz żeglarstwo staje się pasją i coraz częściej widuję nie wymagającą patentów odpowiedzialność wśród żeglarzy.

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2012, o 08:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Moim zdaniem duże jednostki są bardziej bezpieczne dla ludzi, których doświadczenie jest mniejsze. Wiecej wybaczają, w razie popełniania błędów. A to, że w porcie trudniej? Moim zdaniem to mniejsze zło.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2012, o 08:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Robercie i Mariuszu ;)
To nie jest kwestia co Wy uważacie, ani co ja uważam i nie nas trzeba do tych racji przekonać, tylko urzędników ministerialnych oraz posłów i senatorów. A oni widzą to już zupełnie inaczej :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2012, o 08:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Colonel napisał(a):
A 7,5 m... moze bo to wyglada bardziej "naukowo", może by "klasa 730" znalazła sie w bezpatenciu?


Nie to było Andrzeju zamysłem przy tym głosowaniu.
Zdziwisz się - bo Ciebie przy tym też nie bylo - ale 7,5 m wyniknęlo z RÓWNEJ cyfry pomiędzy 5 i 9 m.
Było wówczas 5 m - my sugerowalismy 9 m i w drodze konsensusu osoba, która nam wówczas pomagala spytala sie przed samym glosowaniem w senacie czy może zaproponować 7,5 m.
I tak zostało przegłosowane a na proponowanie wówczas innej cyfry nie było ani czasu ani "klimatu politycznego".
Wielu z naszych dyskutantów nie chce przyjąc do wiadomości takiego określenia ale ono bylo kluczowe dla tej sprawy.
Dodam jeszcze, że NIC KOMPLETNIE nie zdziałalibyśmy, gdyby nie pośrednie wsparcie ówczesnego ministra żeglugi p.Wieczyńskiego z Ligi Polkich Rodzin.
Na spotkaniu z ministrem z naszej było wówczas 5 osob i naprawdę cieszmy się z tego co dało sie osiagnąć wówczas mimo napierania "betonu" z drugiej strony.
!5 metrow wolności dla jednostek morskich zaproponowal p. Wojtasik na spotkaniu Okragłego Stolu w Gdyni też przychyląc sie do naszych sugestii.
I jest calkowitą prawdą to co pisze Maciej, że kłamstwem myszaka jest twierdzenie o oddaniu pola z jednostkami komercyjnymi.
O te jednostki NIKT NIE WALCZYŁ - nie było to nasze story - a upierajac sie wówczas przy zwolnieniach dla jednostek komercyjnych NIC byśmy nie osiagneli.
Raz jeszcze powtórzę - nie bylo WOLI POLITYCZNEJ dla takiego rozwiązania.
Pzdr
Kocur

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

skipbulba napisał(a):
oraz posłów i senatorów


Dokladnie TAK.
Do jakichkolwiek zmian w ustawie potrzeba min 231 głosów w sejmie i 51 w senacie.
Przy głosowaniu nad zmianami, które wprowadziły 7,5 m ZA ówczesnymi naszymi propozycjami glosowalo w senacie 95 % senatorow.
Jeżeli ktoś chce pomóc i obecnie wprowadzić większe zmiany to zapraszam do wspólpracy w szukaniu powyższego poparcia.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2012, o 09:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
bury_kocur napisał(a):
ówczesnego ministra żeglugi p.Wieczyńskiego z Ligi Polkich Rodzin.
Ja tylko tak, gwoli ścisłości: był Rafał Wiechecki.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2012, o 11:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
skipbulba napisał(a):
tylko urzędników ministerialnych oraz posłów i senatorów. A oni widzą to już zupełnie inaczej

No ale czy oni są odporni na najbardziej obrazowe i treściwe "argumenty" przykłady - swoje dziecko z kumplem bez patentu woleliby wysłać na morze na pięcio - czy na dwunastometrowym jachtcie?
Jakby ktoś sto lat temu popatrzył na nasze prawo, prześledził o co toczy się spór pomyślałby niechybnie że wszyscy jesteśmy chorzy psychicznie i że to nie może być prawda... A Jagiełło jakby odwiedził na chwlę nasze czasy pewnie wprowadziłby rejestację rycerzy i obowiązkowe przeglądy zbroi powyżej 30 kg. Żyjemy w czasach k...wy i szatana...

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2012, o 11:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12595
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4264
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
waliant napisał(a):
Od tego roku mam własny jacht i naprawdę doceniam to, co udało sie zrobić.


Widzisz - miło to słyszeć...
Czyli dyskusja zatoczyła koło i wróciliśmy do punktu wyjścia...
No to miłego pływania bez KB, WWRJ, przeglądów, inspekcji, list załogi, odpraw u bosmanów itp... :)


Akurat tego ostatniego całkiem nie udało się zwalczyć. Odpraw jako odpraw nie ma, ale jednak meldować się trzeba. Nie wszędzie, ale jednak.
Ale nie mam o to pretensji do przyjemniaczków, żeby było jasne! :) :) :)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

skipbulba napisał(a):
i się mylisz. Dla jachtów tzw."komercyjnych" nic się nie zmieniło, miały przeglądy i mają nadal. Co za różnica? Uwolnienie niekomercyjnych jachtów spod obowiązku przeglądów nie odbyło się za cenę


Będzie gorzej, tak prorokuję. Bo jednak śrubę komercyjnym przykręcają (w sensie przeglądów) a do tego jeszcze dochodzi coś zupełnie nowego, czyli wymagania kwalifikacyjne, że tak to określę.

Co do samych negocjacji, to przecież też wyraźnie napisałem, że domyślam się, że nie dało się więcej wywalczyć. Negocjacje to negocjacje, bywa różnie.

Jeszcze raz - nie mam pretensji! Natomiast obawiam się, że UM-y i inne, przyblokowane na przyjemniaczkach, dowalą komercji tak, że będzie cienko piszczeć.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2012, o 11:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
sajmon napisał(a):
No ale czy oni są odporni na najbardziej obrazowe i treściwe "argumenty" przykłady
są odporni :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2012, o 14:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Zbieraj napisał(a):
był Rafał Wiechecki.


Skleroza - sorka i dzięki.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2012, o 14:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
pough napisał(a):
Nie demonizowałbym manewrówki typowym hotelowcem.

Trudno, by żeglarz, kótry rzadko schodził na morskich jachtach poniżej 14 m to demonizował. Postawiłem hipotezę "motywacji", którą Kocur częściowo obalił.

Natomiast jak sądzę poslowie, którzy to głosowali, nawet nie zauważyli, że wprowadzajac ten podzial zastosowali niechcący "kryterium bezpieczeństwa" - nawet jesli bezsensownie. Wcześniej patenty były powszechne na zasadzie "bo tak musi być".
Teraz, gdyby chcieli przepisy zaostrzyć, będą musieli udowodnic koniecznośc wynikajaca z bezpieczęństwa. Co więcej, jesli nie będą chcieli się zgodzić na złagodzenie, też będą musieli udowodnić. Wniosek o takie złagodze nie jest kwestią czasu, ale trzeba wybrac moment daający szanse.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 248 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL