Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2025, o 11:11




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 234 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 paź 2012, o 20:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
sajmon napisał(a):
A jaka jest szansa że telegraf ulegnie awarii i w kluczowym momencie zabraknie komunikacji mostek - mechanik? Czy jest plan "B" na taką ewentualność??

Czy jest jakiś oficjalny plan na wypadek awarii telegrafu maszynowego - nie wiem. Na statkach konwencyjnych jest po prostu awaryjny telegraf, rozgłośnia pokładowa, telefony, telefony awaryjne....
Przechodziłem natomiast prawdziwą awarię telegrafu niemal identycznego jak na Zawiasie, podczas wejścia do Gdańska bliźniaczym wobec Zawiszy stateczkiem (znaczy taki sam silnik i kadłub) CMM - r/v "Kaszubski Brzeg". O tym stateczkiem co widać w załączniku...
Telegraf zablokował się beznadziejnie już przy Westerplatte, a my jakoś musieliśmy dojechać na Motławę i tam zawrócić prawie 180° w miejscu postoju (czyli dokładnie tam, gdzie dziś jest wejście na pontony gdańskiej mariny). Jakby mało było kłopotu z nawalonym telegrafem - działo się to w czasie, kiedy na wszelkie manewry mieliśmy powietrza na maksymalnie 12-14 startów maszyny. Potem dopiero dorobiliśmy możliwość zasilania butli maszynowych z systemu nurkowego i powietrza było w bród.
Nasz szyper z awarią poradził sobie w ten sposób, że natychmiast zarządził ustawienie "ludzkiego telegrafu". Jeden osobnik na prawym skrzydle mostku, następny pokład niżej, kolejny w wejściu do maszyny, następny w 1/3 schodni, kolejny kilka stopni niżej, następny u dołu schodów, kolejny w przejściu przy SG, ostatni przy uchu mechanika... Komendę na maszynę podawali sobie z ust do ust - "Stop"-"stop"-"stop"-"stop... "Pół wstecz" - "pół wstecz" - "pół wstecz" -"pół wstecz.... I nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie to, że większość tego ludzkiego telegrafu stanowili... Czesi i Słowacy z klubu "Svadba z Armiou" w Ostrawie. Jak raz akurat oni nurkowali wtedy z nami na stateczku CMM :lol: :lol:

Szyper chyba nieźle się stresował, w każdym razie pamiętam, że zużył na tamto przejście gdańskiego portu co najmniej z pół paczki "Ekstra-Mocnych" ;)


Załączniki:
800px-RV_Kaszubski_Brzeg_RB1.JPG
800px-RV_Kaszubski_Brzeg_RB1.JPG [ 87.14 KiB | Przeglądane 8382 razy ]

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 28 paź 2012, o 21:04 przez Maar, łącznie edytowano 1 raz
Zmieniłem link do obrazka na załącznik - rozjeżdzała się strona.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 02:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2012, o 20:17
Posty: 13
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: prosty zeglarz
doktor napisał(a):
Bruno nie jest kapitanem,


Jestem zaszokowany! Odebrali mi uprawnienia i nic nie powiedzieli. Czego ten PZZ nie wymysli... :D
To nic. Zrobie sobie jeszcze raz. Moze sie uda :D Jak nie to pojade do Darka na szkolenie :D

Pozdrawiam z deszczowej Gdyni.

brunon swiatek

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

doktor napisał(a):
może jeszcze koledzy Bruna w liczbie 2


Odnosze wrazenie ze kolegow mam wiecej. Ale nigdy nie liczylem. Musze to przemyslec... :D

Pozdrawiam!

brunon swiatek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 08:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Bruno, nie chodzi o stopień kapitana jachtowego, a funkcje kapitana na Zawiszy, a o tym pisała Narcyza.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 09:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Narcyza, pisała o kapitanach których ceni. I tylko i wyłącznie o tym! Nigdzie nie stało : Kapitanowie Zawiszy. Jeśli widziałeś - zacytuj.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

BTW. Uważam że odniesienie Kapitan Zawiszy, jak najbardziej należy się Brunowi - za tyle lat stażowania jako Kapitan..

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 09:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Narjess napisał(a):
Znam już komentarze kilkunastu kapitanów którzy są na liście uprawnionych do prowadzenia Zawiasa i prowadzili go wieele lat. Większość nie nadaje się do publikacji. Niniejszym dla mnie EOT, bo patykiem w ekskrementach grzebać to ja nie lubię. Dziękuję za uwagę. ;)


Potem gdy pytałem konkretnie jacy to kapitanowie, wymieniłaś Bruna i Ziajkę.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Ostatnio edytowano 29 paź 2012, o 10:21 przez Doktor, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 09:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
A jakie to ma powiązanie z tymi których cenię? Sam sobie wysnułeś?
BTW czy uważasz że Bruno po taakim czasie stażowania gorzej sobie poradzi niż ty po kilku miesiącach? :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 09:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Nie przekręcaj tego co sama napisałeś, nie tylko ja Ciebie o tą listę pytałem i nie wciągaj mnie w dyskusje o innych.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 10:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Ach.. teraz ja Cię wciągam? Naukę czytania ze zrozumieniem polecam. Moje kontakty moją sprawą - to dwa. A trzy - podstawą grzeczności jest nie przekręcanie imion, nazwisk i nicków. Pozdrawiam

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 10:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Narjess napisał(a):
Ach.. teraz ja Cię wciągam? Naukę czytania ze zrozumieniem polecam. Moje kontakty moją sprawą - to dwa. A trzy - podstawą grzeczności jest nie przekręcanie imion, nazwisk i nicków. Pozdrawiam



Kto oczekuje abym skomentował co potrafi Bruno? To nie wciąganie w dyskusje o innych?
Pisownie nazwiska poprawiłem.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 10:29 

Dołączył(a): 23 sie 2008, o 09:15
Posty: 408
Lokalizacja: Toruń
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan jachtowy
Zbieraj napisał(a):
2.10 - Idziemy za szybko. Czas zwolnić. Darek dał MW. Dobrze! Niestety, ster wyłożył na lewą burtę. Źle. Zawias zwalnia, ale skręca lekko w prawo, czyli bardziej prostopadle do nabrzeża. Ster powinien być w prawo! Błąd Darka.

Dlaczego ster powinien być w prawo?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 10:30 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Oks napisał(a):
Zbieraj napisał(a):
2.10 - Idziemy za szybko. Czas zwolnić. Darek dał MW. Dobrze! Niestety, ster wyłożył na lewą burtę. Źle. Zawias zwalnia, ale skręca lekko w prawo, czyli bardziej prostopadle do nabrzeża. Ster powinien być w prawo! Błąd Darka.

Dlaczego ster powinien być w prawo?

Maszyna pracowała wstecz.

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 10:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Oks spisywał manewry, maszyna pracowała wstecz przez 2 do 4 s.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 10:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2012, o 20:17
Posty: 13
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: prosty zeglarz
doktor napisał(a):
Bruno, nie chodzi o stopień kapitana jachtowego, a funkcje kapitana na Zawiszy


OK. Na liscie Kapitanow faktycznie nie jestem. Sprawa wyjasniona. W takich sytuacjach trzeba chyba jednak pisac jasniej bo ktos trzeci moze wyciagnac mylne wnioski i np. powie ze jestem klamczuchem :D Pozdrawiam.


Ostatnio edytowano 29 paź 2012, o 12:37 przez Cypis, łącznie edytowano 1 raz
Włączono BBCode


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 12:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Bruno, to wynikało z kontekstu mojej wymiany postów z Narcyzą.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 18:56 

Dołączył(a): 13 paź 2012, o 17:11
Posty: 159
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 68
Uprawnienia żeglarskie: plastikowe
Hmm, bardzo ciekawa dyskusja czytana z punktu widzenia załoganta, który dopiero co wrócił z rejsu Zawiasem.
Manewr podejścia może faktycznie nie był rewelacyjny, ale aby wykonać go dobrze to trzeba sporo wykonać takich manewrów przy doświadczonym kapitanie. Co ja mogę na ten temat powiedzieć ?
Pływałem Zawiasem trzy razy i trzy razy widziałem doskonałe , wręcz perfekcyjnie wykonane manewry podejścia do kei.
Bardzo ważna jest komunikacja między osobą stojącą na dziobie (bosman, chief), która podawałaby odległość od kei. Nie wiem czy tu ktoś podawał tą odległość, bo tego nie słychać, ale sądząc z tego, że skoro słychać komendę "rzutki rzucajcie", a nie słychać informacji o odległości, to kapitan mógł nie wiedzieć ile pozostało do nabrzeża.
Wracając do manewrów podejścia których ja byłem świadkiem, to informacje o odległości były bardzo głośno podawane i kapitan dokładnie wiedział w którym momencie należało manewrować silnikiem.
Trzy razy płynąłem z kapitanem Maciejem Sodkiewiczem, ale tym razem, po idealnie wykonanym manewrze cumowania Zawiasa, okazało się że był to pierwszy taki manewr naszej forumowej koleżanki alexandra-hurys. Po tym manewrze, Ola otrzymała Duże Brawa od całej załogi.
Odejście od nabrzeża w tym roku mieliśmy wyjątkowo fajne, wiatr wiał od lądu i wystarczyło tylko postawić sztafoka , a Zawias sam odszedł.
Większość biorących udział w tej dyskusji, "roztrząsa" się nad manewrem który nie wyrządził żadnych szkód, no może poza nadszarpniętą dumą pana Kapitana. Szkoda tylko, że nikt nie wspomni nad coraz gorszym stanem technicznym Zawiasa. Większość stalówek nadaje się do wymiany, to co dzieje się z liną po wyciągnięciu pikfału foka, to woła o pomstę. Foka nie można był np "przerzucić" z lewej burty na prawą, bo "coś " się zacinało. Prawa kluza do cumy rufowej rozerwana na długości około 30cm ?! w jaki sposób? Materace załogi w kubryku w stanie tragicznym, "czuć" je już podczas schodzenia do kubryku. Nowością jest zainstalowany klimatyzator w kubryku, ale o tej porze roku nie był uruchamiany :lol: .
Podsumowując, Zawias wymaga doinwestowania, sporego doinwestowania, jeśli oczywiście ma nam służyć jeszcze przez długie lata.

_________________
Pozdrawiam Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 19:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
brumich napisał(a):
Moze sie uda :D Jak nie to pojade do Darka na szkolenie :D

Ja bym uważał na słowa ;) zaraz się okaże że go napastujesz ;) A sprawy szkoleń, uprawnień itp to już w ogóle lepiej nie poruszać ;)

_________________
Olek Kwaśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2012, o 21:02 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Narjess napisał(a):
Narcyza, pisała o kapitanach których ceni. I tylko i wyłącznie o tym! Nigdzie nie stało : Kapitanowie Zawiszy. Jeśli widziałeś - zacytuj.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

BTW. Uważam że odniesienie Kapitan Zawiszy, jak najbardziej należy się Brunowi - za tyle lat stażowania jako Kapitan..
doktor napisał(a):
Nie przekręcaj tego co sama napisałeś, nie tylko ja Ciebie o tą listę pytałem i nie wciągaj mnie w dyskusje o innych.


doktor napisał(a):
Narjess napisał(a):
Znam już komentarze kilkunastu kapitanów którzy są na liście uprawnionych do prowadzenia Zawiasa i prowadzili go wieele lat. Większość nie nadaje się do publikacji. Niniejszym dla mnie EOT, bo patykiem w ekskrementach grzebać to ja nie lubię. Dziękuję za uwagę. ;)


Potem gdy pytałem konkretnie jacy to kapitanowie, wymieniłaś Bruna i Ziajkę.


No właśnie :lol: ja już odpowiedzi się pewnie nie doczekam, :roll:

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2012, o 02:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
bury_kocur napisał(a):
Cypis napisał(a):


Muzyka z Das Boot jest niepowtarzalnia w kontekście dżwięku pracy silnika z Zawiasa...
Mimo, że podobno ten silnik nie koniecznie jest z U-boota to ciągoty widać pozostały...
:lol:
E tam, Kocurze ostropazurzasty! ;) Jest sobie muzyka. Doskonała. Gdybym miał wybrać dziesięć płyt do zabrania na bezludną wyspę -- ta z soundtrackiem z Okrętu była by wśród nich na pewno. A że opowiada właśnie (m.in) o "piekielnej maszynerii", o tych wszystkich rurach, zaworach, tłokach, bagnetach i poziomach oleju... i o bezdusznym morzu jako takim?

Nic nie poradzę, że całkiem przypadkiem świetnie opowiada także o prozaicznym działaniu telegrafu maszynowego. A to tylko zwykłe, "szantowo wyświechtane" skądinąd, równie prozaiczne C-dur jest! (Kuracent, katalogujesz?) :lol: :lol: :lol:

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2012, o 02:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Piotrze drogi.. Nie nie doczekasz. I tyle. Ja jak kot zawsze własnymi drogami i żadnego ciekawskiego Piotrusia uświadamiać w moich sprawach nie zamiaruję. Niezależnie co sobie zacytujesz. Dowolnie wybiórczo.

dowód: po napisaniu że znam komentarze panów K na temat:
Narjess napisał(a):
Taak.. Bruno to też mój idol.. nie wiedziałeś? Ziajkę też uwielbiam. Paru innych też

I w doopie mam co ty potrzebujesz wiedzieć. wiedziałeś? I na co masz ciśnienie? Wiedziałeś? I że lubię ludzi którzy na coś pracują ciężką pracą, a nie wazeliniarstwem, dupowłaźnictwem i łapówkarstwem.. Wiedziałeś? I przyklej mi teraz jakąś łatkę. Piszę co lubię. Tak jak napisałam kogo.. Podstawianie osób i sytuacji jest nadinterpretacją, wiedziałeś? A Jasio ciekawski i tak sobie przypali palucha jak wsadzi w ogień. Wiedziałeś?

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2012, o 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sie 2009, o 16:44
Posty: 396
Lokalizacja: Hanysowo
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: starszy galernik
doktor napisał(a):
Tak długo będziecie krążyć, aż udowodnicie swoje, ale na szczęście wkleiliście film, a ten każdy może obejrzeć i wyciągnąć własne wnioski, to ja stałem na mostku i podawałem komendy, jak widać mimo waszych chciejstw w 2 min 20 czy 24 sekundzie Zawias się zatrzymał, nigdzie nie przywalił, żadnego portu nie przesunął, Twoje Narjess pisanie o kręceniu sterem przy prędkości poniżej węzła, a taka mieliśmy na podejściu można między bajki włożyć, jest kilka sposobów podejścia, na prędkości kręcąc sterem albo na inercji, idąc po linii prostej, ja wybrałem to drugie, dlatego tak długo ustawiałem Zawiasa na co w ogóle uwagi nie zwróciliście, szukając sensacji, drugie rozwiązanie ma też wady, nie ma możliwości korekty kursu, jedynie silnikiem można zatrzymać statek, ma też zaletę na pewno się nie przywali podchodząc, po podaniu cum wystarczyło dobrze dociągnąć dziób do nabrzeża przed rozpoczęciem dociągania silnikiem, tego dokładnie nie sprawdziłem a jedynie wydałem komendę i to moja wina ze tak się zakończył manewr, ale o jakim przywaleniu niektórzy piszecie, do jakich wartości można rozpędzić Zawisze z prędkości 0 na 2-3 m bo na więcej luźny szpring nie pozwolił.


Naucz mnie tego! pls

_________________
Pozdrawiam
Jarek "borufa" Borówka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2012, o 23:36 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
piotr6 napisał(a):
Narjess napisał(a):
Piotrze drogi.. Nie nie doczekasz. I tyle. Ja jak kot zawsze własnymi drogami i żadnego ciekawskiego Piotrusia uświadamiać w moich sprawach nie zamiaruję. Niezależnie co sobie zacytujesz. Dowolnie wybiórczo.

dowód: po napisaniu że znam komentarze panów K na temat:
Narjess napisał(a):
Taak.. Bruno to też mój idol.. nie wiedziałeś? Ziajkę też uwielbiam. Paru innych też

I w doopie mam co ty potrzebujesz wiedzieć. wiedziałeś? I na co masz ciśnienie? Wiedziałeś? I że lubię ludzi którzy na coś pracują ciężką pracą, a nie wazeliniarstwem, dupowłaźnictwem i łapówkarstwem.. Wiedziałeś? I przyklej mi teraz jakąś łatkę. Piszę co lubię. Tak jak napisałam kogo.. Podstawianie osób i sytuacji jest nadinterpretacją, wiedziałeś? A Jasio ciekawski i tak sobie przypali palucha jak wsadzi w ogień. Wiedziałeś?


piotr6 napisał(a):
Odpowiedź Pani moderator mogę ocenić jako bezdennie głupią.Nie mniej ostatnie zdanie mogę również potraktować jako zawoalowaną groźbę :lol:
Myślę,że temat moich pytań do Narjeess można zakończyć- patrz stopka Colonela


pozwoliłem sobie wkleić moją odpowiedź na żenujący post Narjess.

ps. Niestety,z przykrością muszę przykleić łatkę-Pinokioo

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2012, o 23:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Tak mocno ci anusa ściska, ze nie przebolejesz nie dowiedzenia się? Czy kompleks jakiś masz?

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2012, o 23:53 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Strasznie po mnie jedziesz ,Pinokio ,idę wymienić worek

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2013, o 16:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 434
Podziękował : 160
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan do 200GT/OOW500GT; RYA YMOS CE
pough napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
Dziób odstawiamy wybierając lewy szpring dziobowy podany na prostopadły pirs za rufą Zawiszy.

Dzięki za odpowiedź. A była kiedyś próba odstawienia dziobu na szpringu rufowym z maszyną na wstecz?
Czy to w przypadku Zawiasa jest do wykonania, oczywiście bez dociskającego wiatru?

Była, nie raz. W Cherbourg'u nie było wiatru - szpring rufowy z prawej "panamy", Waldek na PW odstawił dziób na ok. 60 stopni i odeszliśmy. W basenie było sporo miejsca, żeby obrócić statek w kierunku śluzy.

Ale np. w Ronne przy wietrze od pirsu (wiejącym ok. 40 stopni od rufy) nie było już dobrze. Statek odszedł dziobem te 40 stopni i dalej nie chciał - wysoka burta na dziobie skutecznie przeszkadzała.
brumich napisał(a):
doktor napisał(a):
Bruno, nie chodzi o stopień kapitana jachtowego, a funkcje kapitana na Zawiszy


OK. Na liscie Kapitanow faktycznie nie jestem. Sprawa wyjasniona. W takich sytuacjach trzeba chyba jednak pisac jasniej bo ktos trzeci moze wyciagnac mylne wnioski i np. powie ze jestem klamczuchem :D Pozdrawiam.

Na liście jeszcze nie jesteś, ale i tak Cię lubimy. Poza tym pewnie niebawem będziesz. :)

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 234 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL