Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 14:17




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 lis 2012, o 19:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
RYA i YM ostrzegają o pomysłach holenderskiego eurodeputowanego na licencje i obowiazkowe 5 letnie przeglądy dla jachtów W CAŁEJ EUROPIE.

Czytamy tutaj:
http://www.yachtingmonthly.com/news/533 ... =ybw121102

Jak wrócę do domu, napiszę więcej

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2012, o 19:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Hmmm, niech się tylko Myszek dowie, to się z tym całym RYA'jem rozprawi. Tosztosiok, na pewno ten cały Cunliffe się ze Skipbulbą spotkał i mu w głowie Skipcio wszystko pokręcił.

Jeśli nie chcesz być zmuszany do posiadania obowiązkowych patentów, jeśli nie chcesz być poddane obowiązkowej kontroli bezpieczeństwa [...] musisz napisać do swojego posła przedstawiając swoje obawy.
"Musimy walczyć o to zaciekle przez cały czas", powiedział Cunliffe.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2012, o 19:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
W ramach scislosci - europosla :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2012, o 20:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2012, o 00:16
Posty: 441
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 69
Uprawnienia żeglarskie: mate
A przy okazji zapytam - czyli obecnie w Polsce, okresowe przeglady jachtow turystycznych nie sa obowiazkowe?
A jak jest w innych krajach Eurolandu?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2012, o 21:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
We Francji nigdy nie bylo, chociaz oficjalnie inspekcje zniesiono kilka lat temu :roll:
Wyobraz sobie inspekcje blisko miliona lodek! Nawet co piec lat...
Dlatego spie spokojnie i traktuje pomysl holenderskiego europosla jako gag.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2012, o 21:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2012, o 00:16
Posty: 441
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 69
Uprawnienia żeglarskie: mate
Catz napisał(a):
Wyobraz sobie inspekcje blisko miliona lodek! Nawet co piec lat...

Boje sie konfrontowac mojej wyobrazni z urzedniczymi pomyslami...
Kilkadziesiat milionow samochodow da sie, to i pare milionow jachtow da sie.
W Portugalii zdaje mi sie, ze okresowe inspekcje jachtow sa obowiazkowe.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2012, o 21:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
dudeusz75 napisał(a):
Kilkadziesiat milionow samochodow da sie, to i pare milionow jachtow da sie.

Samochody dojezdzaja same ( jak nazwa wskazuje ) do punktu kontroli technicznej obok i zwykle sa pod reka ( mieszkaniem ) wlasciciela.
Nie da sie, takze z powodu potegi przemyslu jachtowego i okolojachtowego i ich dochodow.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2012, o 22:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
dudeusz75 napisał(a):
A przy okazji zapytam - czyli obecnie w Polsce, okresowe przeglady jachtow turystycznych nie sa obowiazkowe?


Obecnie:
1. Na środlądziu nie są obowiązkowe żadne inspekcje i przeglądy dla rekreacyjnych jednostek żaglowych o Lc do 12 m
2. Na morzu dla jednostek rekreacyjnych do Lc 15 m nie ma obowiązkowych przeglądów i inspekcji.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: dudeusz75
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2012, o 22:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
dudeusz75 napisał(a):
A przy okazji zapytam - czyli obecnie w Polsce, okresowe przeglady jachtow turystycznych nie sa obowiazkowe?

W Polsce:
- Jachty śródlądowe bez napędu mechanicznego bądź z napedem mechanicznym do 75kW - są zwolnione z wszelkich inspekcji oraz obowiązku uzyskiwania i odnawiania świadectw zdolności żeglugowej. Zwolnienie to działa niezależnie od sposobu wykorzystywania jednostki.
- Wszystkie jachty morskie spełniające ustawową definicję "jachtu komercyjnego" oraz wszystkie jachty morskie (również "niekomercyjne") powyżej 15m LOA podlegają okresowym nadzorowi klasyfikacyjnemu uznanego towarzystwa oraz wymaganiom co do wyposażenia i inspekcjom technicznym, które potwierdzane są wydaniem Karty Bezpieczeństwa.
Podobnym rygorom może poddać się dobrowolnie armator każdego innego jachtu, również niekomercyjnego poniżej 15m LOA.
W stosunku do jachtów niekomercyjnych których armatorzy dobrowolnie poddadzą się nadzorowi i inspekcjom a także wobec jachtów niekomercyjnych powyżej 15m LOA wymogi dot. wyposażenia i częstotliwości inspekcji są nieco łagodniejsze niż wobec jachtów spełniających ustawową definicję "jachtu komercyjnego".
- Jachty morskie nie spełniające ustawowej definicji jachtu komercyjnego, jeżeli mają LOA poniżej 15m - nie podlegają ani nadzorowi klasyfikacyjnemu ani inspekcjom a obowiązkowe wyposażenie jest im tylko "zalecane"...

dudeusz75 napisał(a):
A jak jest w innych krajach Eurolandu?

Różnie w każdym kraju - ale do do idei podobnie. Przy czym różnica tkwi w szczegółach.

PS i OT:
Na przykład istotnym szczegółem są nie tylko ustawowe rozwiązania, ale i ich realne stosowanie... W Polsce z jednej strony ustawowa definicja "jachtu komercyjnego" pozwala w sposób niemal dowolny uniknąć zaliczenia do "jachtow komercyjnych"...
Z drugiej strony - jakoś brak odwaznych, by ustaloną przez posłów definicję wykorzystać.
Ta definicja brzmi:
jacht komercyjny – "należy przez to rozumieć statek przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych, używany do przewozu nie więcej niż 12 pasażerów w ramach prowadzenia działalności polegającej na:
a) odpłatnym przewozie osób,
b) odpłatnym wykonywaniu rejsów szkoleniowych,
c) odpłatnym udostępnianiu statku w celach połowu organizmów mor-skich na podstawie sportowego zezwolenia połowowego zgodnie z przepisami o rybołówstwie,
d) odpłatnym udostępnianiu statku obsadzonego załogą,
e) każdym innym odpłatnym udostępnianiu statku;"

Kogo można nazywać "pasażerem" i co oznacza określenie "przewóz" zdefiniowano doskonale w wielu innych aktach prawa - i na pewno nie jest "pasażerem" żaden członek załogi i nie jest "przewozem" turystyczny rejs "dokąd zawieje"...
Niemniej żaden (chyba...) z armatorów polskich jachtów morskich udostępnianych odpłatnie, używanych do czarteru bez załogi, do szkoleń, do wypożycania na godziny, etc, etc - nie zdecydował się pójść na wojnę z urzędnikami. A urzędnicy całkowicie zfalandyzowali ustawową definicję jachtu komercyjnego, wymuszając stosowanie wyżej opisanych rygorów wobec wszelkich jachtów używanych w celach zarobkowych - również takich, które nigdy zadnego pasażera nie przwoziły i nie będą przewozić...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: dudeusz75
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2012, o 23:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
dudeusz75 napisał(a):
A przy okazji zapytam - czyli obecnie w Polsce, okresowe przeglady jachtow turystycznych nie sa obowiazkowe?


Obecnie:
1. Na środlądziu nie są obowiązkowe żadne inspekcje i przeglądy dla rekreacyjnych jednostek żaglowych o Lc do 12 m

Kocurze Drogi!
Proszę Cię po raz stodwudziesty chyba - nie powtarzaj w koło Macieju tego samego błędu!!!

Na śródlądziu z inspekcji i przeglądów oraz z wymogu uzyskiwania świadectwa zdolności żeglugowej zwolnione są wszystkie jachty o mocy maszyn poniżej 75kW. Nie ma tu znaczenia ani długość ani rodzaj jachtu!
Źródło - ustawa o żegludze śródlądowej Art 31, 34i oraz 34j ....

Proszę - popraw się!!!

PS: Do Lc 12m (i/lub 15kW) jachty śródlądowe zwolnione są z obowiązku rejestracji... Ty nie powinieneś tego mylić...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2012, o 23:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Dobra, sprecyzujmy dla tych, co jeszcze nie przeczytali. Otóż holenderski eurodeputowany ma złożyć propozycje dotycząca zasadniczo trzech rzeczy:
1. Boat licence - standardową i obowiązkową w całej Europie.
2. Obowiązkowe, co 5 lat, przeglądy jachtów z instalacjami gazowymi
3. Zakaz używania tzw. Red diesla.

Pierwsze nie bardzo wiadomo o co chodzi, artykuł nie jest tutaj precyzyjny. Czy o rejestrację jachtu czy o uprawnienia do jego prowadzenia. W pierwszych zdaniach wyglada jak to pierwsze, w dalszych całkiem przeciwnie... Sklanialabym się do stwierdzenia, ze jednak o 'wodne prawo jazdy'. Co słusznie potępia Tom Cunliffe.

Drugi punkt dotyczy, co jest jasno powiedziane w dalszej części artykułu, wyłącznie instalacji gazowych na jachtach.

A red diesel to już typowo antywyspiarska rzecz, wynikająca z tego, ze mamy tutaj dziwnie opodatkowaną ropę. Zasadniczo żeglarze płaca cześć podatku od paliwa, jako ze HMRC uznaje, ze nie całe ono zostanie zużyte do napędu, ale będzie wykorzystywane także do generowania prądu czy ogrzewania (na co można legalnie kupić na lądzie olej bez dodatkowego podatku). W dodatku, w wielu miejscach w Szkocji NIE MA innej pompy w portach, jak ta z czerwonym dieslem (dla rybakow). Żeglarze mogą je tankować, płaca jak normalnie, z tym czesciowym podatkiem. Problem zaczyna się, gdy na kontynencie ktoś skontroluje zbiorniki i stwierdzi obecność barwnika, zwykle (z wyjątkiem Belgii) wystarcza pokazanie rachunku za paliwo z zaznaczonym oplaceniem podatku.
Z tego co wiem nigdzie indziej w EU żeglarze nie są w stanie kupić czerwonego diesla...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2012, o 23:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
pierdupierdu napisał(a):
Ty nie powinieneś tego mylić...


Masz rację Jarku - jedno sie mysli - pisze drugie i stąd tego efekt.
Biję sie w pierś aż powinnienieś ten huk uslyszeć i mówię "Mea Culpa, mea culpa, mea maxima culpa"
:-(
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2012, o 20:37 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Moniia napisał(a):
Z tego co wiem nigdzie indziej w EU żeglarze nie są w stanie kupić czerwonego diesla...

Chyba że w Polsce, nazywa się to olej opałowy i kiedyś jeździła na nim połowa tirów w kraju, a ten rybacki diesel ma chyba kolor niebieski, nie wiem.
Jedno jest pewne, na 100 procent nasi żeglarze pływają na paliwie bez akcyzy, bo w zeszłym roku w Górkach kontrolowała mnie Straż Graniczna z Urzędem Celnym i pobierali próbki paliwa ze zbiornika.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Ostatnio edytowano 4 lis 2012, o 20:43 przez junak73, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2012, o 20:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
junak73 napisał(a):
w Górkach kontrolowała Straż Graniczna z Urzędem Celnym i pobierali próbki paliwa ze zbiornika
Znam przynajmniej kilkanaście przypadków kontroli paliwa na jachtach w ciągu ostatniego sezonu.
Większość tych kontroli była za granicą.

O sławetnej kontroli Zawiasa przez Niemców nie wspomnę ;-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2012, o 20:44 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
czyli nie tylko rodacy unikają płacenia podatkow ;)

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2012, o 20:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Maar napisał(a):
Znam przynajmniej kilkanaście przypadków kontroli paliwa na jachtach w ciągu ostatniego sezonu.
Większość tych kontroli była za granicą.

Za trzy lata kontrolowana będzie jakość paliwa również na Bałtyku http://www.radioszczecin.pl/index.php?idp=6&idx=92065

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2012, o 20:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Wojciechu, zdaję sobie sprawę, że potrzeba wklejania linków przysłania rozsądek, ale na Boga! My mówimy o paliwie bez akcyzy a nie bez siarki!!!

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2012, o 21:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Wojciech1968 napisał(a):
Za trzy lata kontrolowana będzie jakość paliwa również na Bałtyku http://www.radioszczecin.pl/index.php?idp=6&idx=92065
Dostosowałeś się do poziomu redaktorskiego. :lol: Tu chodzi tylko o stosowanie mazutu (to znaczy ma wejść zakaz stosowania). Nie ma to nic wspólnego z akcyzą, VAT-em etc.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2012, o 21:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Zbieraj napisał(a):
Tu chodzi tylko o stosowanie mazutu (to znaczy ma wejść zakaz stosowania). Nie ma to nic wspólnego z akcyzą, VAT-em etc.

Aaaa, to już na mazucie nie będzie można popylać.
Dziękuję za sprostowanie. ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2012, o 22:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
junak73 napisał(a):
Moniia napisał(a):
Z tego co wiem nigdzie indziej w EU żeglarze nie są w stanie kupić czerwonego diesla...

Chyba że w Polsce, nazywa się to olej opałowy i kiedyś jeździła na nim połowa tirów w kraju, a ten rybacki diesel ma chyba kolor niebieski, nie wiem.
Jedno jest pewne, na 100 procent nasi żeglarze pływają na paliwie bez akcyzy, bo w zeszłym roku w Górkach kontrolowała mnie Straż Graniczna z Urzędem Celnym i pobierali próbki paliwa ze zbiornika.


Gdzie indziej tez nazywa się olej opałowy, tyle ze w langłydżu... A kontrole są wszędzie, także w Polsce, bo olej opałowy barwiony jest właśnie dlatego, ze sprzedawany jest bez akcyzy ale można go wtedy stosować do konkretnych celów (które zreszta wymienilam).
UK jest o tyle dziwne pod tym względem, ze barwione paliwo legalnie można zatankowac do zbiornika jachtu. I nie ma to nic wspólnego z płaceniem czy nie podatku (bo się płaci) tylko z tym, ze w rybackiej przystani zakopanej gdzieś na szkockim wybrzeżu nie ma sensu instalowac drugiej pompy z dieslem niebarwionym dla kilkunastu jachtów rocznie. Łatwiej dołożyć druga cenę w kasie...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2012, o 23:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Wojciech1968 napisał(a):
Zbieraj napisał(a):
Tu chodzi tylko o stosowanie mazutu (to znaczy ma wejść zakaz stosowania). Nie ma to nic wspólnego z akcyzą, VAT-em etc.

Aaaa, to już na mazucie nie będzie można popylać.
Dziękuję za sprostowanie. ;)

W kwestii formalnej - będzie można popylać, tyle, że będzie to musiał być mazut taki, który spalając się nie przekroczy nowych norm NOx i SOx.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Moniia napisał(a):
junak73 napisał(a):
Moniia napisał(a):
Z tego co wiem nigdzie indziej w EU żeglarze nie są w stanie kupić czerwonego diesla...

Chyba że w Polsce, nazywa się to olej opałowy i kiedyś jeździła na nim połowa tirów w kraju, a ten rybacki diesel ma chyba kolor niebieski, nie wiem.
Jedno jest pewne, na 100 procent nasi żeglarze pływają na paliwie bez akcyzy, bo w zeszłym roku w Górkach kontrolowała mnie Straż Graniczna z Urzędem Celnym i pobierali próbki paliwa ze zbiornika.


Gdzie indziej tez nazywa się olej opałowy, tyle ze w langłydżu... A kontrole są wszędzie, także w Polsce, bo olej opałowy barwiony jest właśnie dlatego, ze sprzedawany jest bez akcyzy ale można go wtedy stosować do konkretnych celów (które zreszta wymienilam).
UK jest o tyle dziwne pod tym względem, ze barwione paliwo legalnie można zatankowac do zbiornika jachtu. I nie ma to nic wspólnego z płaceniem czy nie podatku (bo się płaci) tylko z tym, ze w rybackiej przystani zakopanej gdzieś na szkockim wybrzeżu nie ma sensu instalowac drugiej pompy z dieslem niebarwionym dla kilkunastu jachtów rocznie. Łatwiej dołożyć druga cenę w kasie...


Nie chodzi o olej opałowy (ten ze względu na zawartość siary jest bardzo niezdrowy nawet dla prymitywnych diesli) tylko o olej napędowy przeznaczony dla rybaków i rolników (zielono brawiony chyba). ten obłożony jest niższą stawką akcyzy, chyba innym VAT i co tam jeszcze...
I żeglarze w PL raczej go nie używają, bo jeśli używają to narażają się na kary srogie...
Po różnych Ustkach bywało w poprzednich latach odwrotnie - tj zdarzalo sie, ze olej napędowy "rybacki", kupowany wyraźnie taniej bywał spalany (jako lepszy jakościowo i konkurencyjny cenowo) w systemach grzewczych na olej opałowy... Ale to chyba już przeszłość, państwo fiskalne za bardzo "dba" o to by każdy z wgęlowodorów był nie tylko opłacony zgondnie ze skomplikowanymi zasadami akcyzy, VAT-u, podatku, etc - ale również o to, by nie był używany "zamiennie"...
Całkiem OT - brak rozwiązań w kwestii fiskalnej na paliwo gazowe LNG z instalacji "domowych" użuywany w pojazdach blokuje od lat rozwój samochodów napędzanych takim paliwem. Państwo nie byloby w stanie kontrolować każdego garażu w każdym domku z gazem dla celów komunalnych...
A pojazd napędzany LNG z takiej instalacji byłby w eksploatacji tańszy nawet od pojazdu na LPG...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2012, o 00:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sty 2012, o 02:41
Posty: 323
Podziękował : 69
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
pierdupierdu napisał(a):
LNG

CNG, tak w ramach uściślenia, bo to nie występuje w postaci płynnej w zbiorniku samochodu ;)

Sorry za offtop :lol:

Pozdrawiam, Konrad


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2012, o 09:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Maar napisał(a):
Większość tych kontroli była za granicą.


Trzylata wstecz tankujac w Kalmarze w takim tamtejszym pływajacym CPN-ie pompiarz zaproponowal mi kupno ropy dla rybaków ale jakoś ... nie zdecydowalem się.
I chyba dobrze bo oszczędność żadna a możliwe kłopoty ogromne.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2012, o 10:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Ponadto to mogła być prowokacja. Wiem o paru takich przypadkach, choć dotyczyło to innych towarów akcyzowych.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2012, o 07:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Parę lat już w Norwegii nie byłem, ale wówczas tankowało się paliwo "rybackie". Praktycznie, rzadko była możliwość kupienia innego. Problem był tylko taki, że wiele stacji było samoobsługowych i działały w nich tylko lokalne karty kredytowe. (No, nie we wszystkich) A zawartość zbiornika i fakturę za tankowanie sprawdzano mi kiedyś skrupulatnie w Travemuende. :evil:

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL