Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 cze 2025, o 21:07




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3451 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 116  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 lis 2012, o 15:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Eemdżi coś końbinuje... :roll:

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2012, o 15:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 gru 2010, o 14:27
Posty: 1504
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 160
Otrzymał podziękowań: 239
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m.
a ja płynę na SW i płynę. Zobaczymy jaki będzie tego finał na bojce. Plan na nockę - odrobić te 35 000 straconych pozycji :-)

_________________
Robert "Długi"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2012, o 16:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2011, o 01:22
Posty: 1212
Podziękował : 263
Otrzymał podziękowań: 367
Uprawnienia żeglarskie: sterownik azjatycki
Wąski napisał(a):
Eemdżi coś końbinuje...
Aaaaaa idź pan w pi...du! :evil: Nie da siem szydełkowac inaczej niż ślęcząc przed monitorem. Nie wiem, francowate serwery maja takie opóźnienia, że programowanie zwrotów nie działa - jedyna szansa odświeżać co chwile i jechać na ręcznym (nowe hasło do słowniczka?) ;)

Stuknęło 300 tysięcy ścigantów. :-o

_________________
Pozdrawiam,
Marcin


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2012, o 16:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2815
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
To rzeczywiście kombinujecie. :evil:
Ja na szczęście mam wreszcie 1,5 doby spokojnej jazdy na krechę. :D
No a potem się zacznie..... :-(

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2012, o 16:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
ja od wczoraj jadę na krechę modyfikowaną (przy pomocy TWA) Ale drobne korekty kursu wchodzą mi od ręki. Również całonocny program zwrotów zadziałał bez pudła.

Dalej nie wiem jak działa TWA przy programowaniu. Cały czas jechałem 140 do wiatru :/ Wie ktoś?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2012, o 17:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2009, o 17:01
Posty: 3022
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Podziękował : 121
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: inny kapitan, inny też niż myślicie
Elektryczny Zbieraj to trudny przeciwnik. 20 mil nadrobiłem ale cały czas brakuje kropki nad i :D

_________________
VR - Helix_zegluj
app - Pozdrawiam
Ex: Braniewo, Jaromin, Szczecinek, Krynica, Poznan, Gołdap, Krakow, Wola Batorska, Wrocław, Antoniniek, Poznan, Frankfurt am Main ... BOCAL island


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2012, o 17:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2815
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Sąsiad napisał(a):
Dalej nie wiem jak działa TWA przy programowaniu


TWA to jest coś co mi jeszcze zostało do dokładnego przetestowania. Ale moim zdaniem działa to tak, że zachowuje to kąt pomiędzy wiatrem i osią liczony względem burty z której wieje wiatr. Tzn. to co Emdzi powiedział o niemożliwości szydełkowania za pomocą TWA chyba jest prawdziwe, bo szydełkowanie polega na zmianie burty nawietrznej.
TWA w programowaniu będzie natomiast działać w ten sposób, że ustalając kurs i włączając TWA nie musimy liczyć kolejnych punktów zmiany kursu przy wejściu do następnego kwadratu. Będzie to działać dopóki następnym zaprogramowanym kursem nie odwołamy TWA. Pozwalało by to zaoszczędzić ilość kroków do zaprogramowania. ale to wszystko jest do sprawdzenia.

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2012, o 17:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2011, o 01:22
Posty: 1212
Podziękował : 263
Otrzymał podziękowań: 367
Uprawnienia żeglarskie: sterownik azjatycki
Sąsiad napisał(a):
Ale drobne korekty kursu wchodzą mi od ręki.
Wchodzić wchodzą, ale są opóznienia w podawaniu pozycji. Mam wyliczone że nowy sektor będzie o 1507, a na zegarze mija 1510 a, łódka jest w starym. A na 1510 jest zaprogramowana zmiana halsu. I robi siem galimatias... :evil:
O proszę: dwa pierwsze "szydełkowania" na programatorze, trzecie ręcznie.


Załączniki:
VG009.PNG
VG009.PNG [ 72.52 KiB | Przeglądane 5239 razy ]

_________________
Pozdrawiam,
Marcin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2012, o 17:47 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 101
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
Eemdzi a podaj dokładnie jak programowałeś ( tzn na którą minutę zmianę kursu) jakoś nie miałem problemu z szydełkowniem za pomocą programatora.

_________________
Pozdrawiam
Krzyś


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2012, o 17:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Bastard, ale w VG, w przeciwieństwie do klipra, nie można w programie ustawić TWA. Daje się włączać/wyłączać tylko na ekranie opcji.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2012, o 17:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2815
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
To musieli coś zmienić w programatorze, bo jak pamiętam z Clippera to na pewno przy każdym kursie była możliwość zaznaczenia kwadracika "włącz TWA". W prologu VG miałem programator ale nie kupiłem TWA i myślałem, że z tego powodu nie mam tej możliwości. :-(

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2012, o 17:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Moim zdaniem TWA przestawia się na nową wartość po każdej zaprogramowanej zmianie kursu, jeżeli jest włączone. Niestety, w programatorze nie można wyłączyć. Sprawdzę dokładnie, jak będzie okazja.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2012, o 18:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Eemdzi napisał(a):
Aaaaaa idź pan w pi...du! :evil: Nie da siem szydełkowac inaczej niż ślęcząc przed monitorem.
Dokładnie. Potwierdzam! :evil: :evil: :evil:
Musiałem wyjść na pół godzinki, bo jechałem na imprezkę (teraz siedzę jak idiota, z notkiem na zastawionym stole), no i zaprogramowałem sobie starannie szydełkowanie, wcześniej sprawdzając kilka zwrotów na ręcznym.
Tera śwagier mojej żony polewa łyskacza, a ja widzę, że wyszedł z tego mojego szydełkowania jeden wielki haft. :evil: Łódka moja sobie tak haftuje, a tymczasem Darbob objeżdża mnie niczym kandydata do zaszczytnej funkcji młodszego diletanti... :DD

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2012, o 18:35 

Dołączył(a): 9 lis 2012, o 21:18
Posty: 133
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A lider nie szydełkuje- leci jak z krechy, ciekawe prawda? Popatrzę jeszcze z 2 godzinki na niego, bo tyle mam do kreskowania, jak on nie zacznie szydełkować to sobie też daruję. Jak na razie na tym szydełkowaniu więcej tracę niż zyskuję... :-?

_________________
Tomek
Jeśli chcesz rozśmieszyć Boga, opowiedz mu o twoich planach na przyszłość- Woody Allen


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2012, o 18:57 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 101
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
Tomek, spojrzałem na Twojego tracka, ale przy takim szydełkowniu to tylko tracisz. Dlaczego zwroty na prawy hals robisz w tym samym sektorze, tu dużo tracisz. szydełkowanie ma tylko sens jak się przecina granicę sektorów. Zresztą na kursach z wiatrem to uzysk jest w sumie nieduży.

_________________
Pozdrawiam
Krzyś



Za ten post autor Krzys otrzymał podziękowanie od: tomcat2162
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2012, o 19:04 

Dołączył(a): 9 lis 2012, o 21:18
Posty: 133
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Młody ze mnie ścigant i jeszcze wiele się muszę nauczyć...:) Zwrócę na to uwagę, ale nadal się zastanawiam czy dzisiejsze nocne szydełkowanie ma sens...

_________________
Tomek
Jeśli chcesz rozśmieszyć Boga, opowiedz mu o twoich planach na przyszłość- Woody Allen


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2012, o 19:12 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 101
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
Młody, ale za to jaki ambitny :D
Ok to napiszę manuala z programowania szydełkowania.

_________________
Pozdrawiam
Krzyś


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2012, o 19:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2011, o 01:22
Posty: 1212
Podziękował : 263
Otrzymał podziękowań: 367
Uprawnienia żeglarskie: sterownik azjatycki
Krzys napisał(a):
Eemdzi a podaj dokładnie jak programowałeś ( tzn na którą minutę zmianę kursu)
Teraz siem stropiłem, że może faktycznie źle to robiłem :-?
No nic, napiszę jak było to może wspólnie dojdziemy co-i-jak.
Na przykład:
- ostatni apozycja w pierwszym sektorze 14:07:01
- przekroczenie granicy drugiego sektora wyliczone przez Paco - 14:17:01
- zmianę halsu w drugim sektorze zaprogramowałem na 1420
- powrót do pierwszego sektora o 14:27:01 (Paco)
- zmiana halsu w pierwszym sektorze o zaprogramowana na 1430
- ponowne przekroczenie granicy drugiego sektora o 14:57:01
Efekt jak na załączniku. W sumie "szydełko" wyszło, choć troche rozciąggnięte i czemu są dwie pozycje w pierwszym sektorze?


Załączniki:
VG010.PNG
VG010.PNG [ 23.21 KiB | Przeglądane 5086 razy ]

_________________
Pozdrawiam,
Marcin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2012, o 19:20 

Dołączył(a): 9 lis 2012, o 21:18
Posty: 133
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Eemdzi młody jestem ale mam teorię odnośnie dwóch pozycji w jednym sektorze:) Może dlatego tak wyszło bo od przekroczenia sektora 14:27 do ponownego przekroczenia sektora były dwa przeliczenia? Gdybyś przekraczał sektor o 14:40 byłaby jedna pozycja.

_________________
Tomek
Jeśli chcesz rozśmieszyć Boga, opowiedz mu o twoich planach na przyszłość- Woody Allen


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2012, o 19:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2011, o 01:22
Posty: 1212
Podziękował : 263
Otrzymał podziękowań: 367
Uprawnienia żeglarskie: sterownik azjatycki
tomcat2162 napisał(a):
Może dlatego tak wyszło bo od przekroczenia sektora 14:27 do ponownego przekroczenia sektora były dwa przeliczenia? Gdybyś przekraczał sektor o 14:40 byłaby jedna pozycja.
Tak, masz rację nieprecyzyjnie napisałem, tutaj:
Eemdzi napisał(a):
są dwie pozycje w pierwszym sektorze?
.
Chodziło o to, że pozycja z 1427 i 1437 powinny być w pierwszym sektorze na linii kursowej 168, a trzecie pozycja z 1447 już w drugim sektorze. A (na obrazku) widać że w pierwszym sektorze są trzy pozycje, a dodatkowo z pierwszej do drugiej prowadzi kurs 182, którego w ogóle nie programowałem... :-? :-?

***
Dodałem obrazek z wyświetlonymi pozycjami - do analizy.
A Sąsiad tymczasem się boczkiem przemyka... ;)
Załącznik:
VG011.PNG
VG011.PNG [ 36.4 KiB | Przeglądane 5044 razy ]


***
Lipa, myślałem, że na obrazku przy poszczególnych pozycjach jest pokazana godzina, a to są inne dane :-(

_________________
Pozdrawiam,
Marcin


Ostatnio edytowano 17 lis 2012, o 19:42 przez Margrabi, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2012, o 19:35 

Dołączył(a): 9 lis 2012, o 21:18
Posty: 133
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Myślę, że to dywersyjne działanie żabojadów mające na celu opóźnienie każdego kto nie pochodzi z ich kraju...Wyjaśniałoby to nagłe spadki naszych kamratów, gdy dobijają do czołówki... :evil:

_________________
Tomek
Jeśli chcesz rozśmieszyć Boga, opowiedz mu o twoich planach na przyszłość- Woody Allen


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2012, o 19:38 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 101
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
Emdzi po piersze to programuj zmiany kursu dokładnie jak pokazuje paco tzn 14.17 a nie 1420 bo pierwsze 3 minuty jedziesz starym kursem już w nowych warunkach wiatrowych, a na halsówce może to oznaczać stanie w miejscu. A ten "rozprostowany" kawałek wynika stąd, że VRTools zapisuje tylko punkty z pełnych iteracji i nie rejestruje co się dziej wewnątrz ( jak zaprogramujesz zmianę 1420 to tego punktu zwrotu nie zobaczysz, tak samo z WP). Narysował Ci pozycję 1417 i 1427 co do końca nie odpowiada dokładnie przebytej drodze. Podobnie się dzieje jak ustawisz WP blisko brzegu, w narysowanym tracku wygląd jakby zahaczyło się o brzeg.

_________________
Pozdrawiam
Krzyś


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2012, o 19:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Eemdzi napisał(a):
A Sąsiad tymczasem się boczkiem przemyka...

Chyłkiem :) Kombinuję, jak w silniejszych wiatrach zostać i nie dać się zepchnąć na Dakar.
Krzys napisał(a):
14.17 a nie 1420 bo pierwsze 3 minuty jedziesz starym kursem już w nowych warunkach wiatrowych,

Zaraz, to coś poza kursem na moment iteracji jest uwzględniane? Wydawało mi się, że tylko przy łejpointach tak jest.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2012, o 19:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2011, o 01:22
Posty: 1212
Podziękował : 263
Otrzymał podziękowań: 367
Uprawnienia żeglarskie: sterownik azjatycki
Chyba na za długim odwyku byłem i muszę wrócić do podstaw. :-?

Krzys napisał(a):
programuj zmiany kursu dokładnie jak pokazuje paco tzn 14.17 a nie 1420 bo pierwsze 3 minuty jedziesz starym kursem już w nowych warunkach wiatrowych

OKI, to rozumiem.
Krzys napisał(a):
A ten "rozprostowany" kawałek wynika stąd, że VRTools zapisuje tylko punkty z pełnych iteracji i nie rejestruje co się dziej wewnątrz ( jak zaprogramujesz zmianę 1420 to tego punktu zwrotu nie zobaczysz, tak samo z WP).
To... też.

Z tego wynikałoby, że problem brał sie z tych trzech/siedmiu minut różnicy pomiędzy czasem przekroczenia sektora a czasem zaprogramowania zmiany halsu?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Sąsiad napisał(a):
Zaraz, to coś poza kursem na moment iteracji jest uwzględniane?
Mamy Cię!! Znaczy... Krzyś nas ma, bo ze mnie też niezła gapa wyszła... :lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam,
Marcin


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2012, o 20:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2815
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Krzys napisał(a):
zmiany kursu dokładnie jak pokazuje paco tzn 14.17 a nie 1420

Panowie, macie wersję profi, a zachowujecie się jak diletanti. ;) Dla Was nie jest kompletnie istotne co pokazuje zyzio, możecie dokładnie określić moment zwrotu na paco. Celem szydełkowania jest maksymalna prędkość wzdłuż granicy sektora i szydełkowanie powinno przebiegać tak:
- określamy co do minuty wejście w sektor, określony przez Emdziego, jako drugi
- programujemy zwrot, wchodzimy w sektor pierwszy, mamy do wykorzystania czas do końca iteracji
- o czasie końca iteracji programujemy zwrot w sektorze pierwszym
- liczymy co do minuty wejście w sektor drugi
- robimy zwrot
itd aż osiągniemy nasz cel.
Na paco jest przycisk +1 i +10 minut. Zwróćcie uwagę, że każdorazowe naciśnięcie tego przycisku zmienia czas, ale zmienia również położenie i, jeśli przekroczymy granice sektorów, także aktualny wiatr.
EDIT: Tylko wtedy ścieg wychodzi profesjonalny i w równych odstępach. :lol:
Co Wy na to? :D

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2012, o 20:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2011, o 01:22
Posty: 1212
Podziękował : 263
Otrzymał podziękowań: 367
Uprawnienia żeglarskie: sterownik azjatycki
Bastard napisał(a):
Co Wy na to?
Na razie nie wiem. Muszem podumać... :oops:
Jedno, co pewne, to to, że jak przyjdzie Zbieraj, to będzie się okrutnie z nas nabijał jako przedstawicieli szkoły naukowo-sekundowo-iteracjowej. :(

_________________
Pozdrawiam,
Marcin


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2012, o 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2815
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Ja to trenowałem na prologu i wychodziło, ale zobaczymy jeszcze co powie na to Krzyś.

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2012, o 20:37 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 101
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
Eemdzi napisał(a):
Jedno, co pewne, to to, że jak przyjdzie Zbieraj, to będzie się okrutnie z nas nabijał jako przedstawicieli szkoły naukowo-sekundowo-iteracjowej
No to zobacz na track z początku regat ( ten zielony to Nieregatowiec, czerwony Krzys), żeby nie było na Zbieraja to ja się wtedy jechałem i pomyliłem w programowaniu, o jedną iterację za wcześnie zaprogramowałem zwrot i efekt jak na obrazku.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Bastard napisał(a):
szydełkowanie powinno przebiegać tak:
- określamy co do minuty wejście w sektor, określony przez Emdziego, jako drugi
- programujemy zwrot, wchodzimy w sektor pierwszy, mamy do wykorzystania czas do końca iteracji ( tu robimy zwrot na koniec aktualnej iteracji)
- o czasie końca iteracji programujemy zwrot w sektorze pierwszym
- liczymy co do minuty wejście w sektor drugi
- robimy zwrot ( tu też zwrot na koniec aktualnej iteracji a nie dokładnie w momencie przejścia granicy sektorów )
Dokładnie tak z uwagami na niebiesko.


Załączniki:
Komentarz: Na zielonym tracku widać efekt zbyt wczesnego zrobienia zwrotu w szydełkowaniu
Track Zbieraja.PNG
Track Zbieraja.PNG [ 74.29 KiB | Przeglądane 4954 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Krzyś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2012, o 20:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2011, o 01:22
Posty: 1212
Podziękował : 263
Otrzymał podziękowań: 367
Uprawnienia żeglarskie: sterownik azjatycki
Jedno pytanie w takim razie. Gdy w Paco wychodzi pozycja w nowym sektorze np. o 20:52:01 to zwrot programować na 20:52 czy 20:53?

_________________
Pozdrawiam,
Marcin


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2012, o 20:50 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 101
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
20:51 ( zakładając, że 20:51:01 to jest koniec iteracji a nie przecięcia linii sektorów)

_________________
Pozdrawiam
Krzyś


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3451 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 116  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL