Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 lip 2025, o 21:42




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1450 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 49  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 lis 2012, o 11:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17662
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4279
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
Moze ktos ma swiezsze?

Nic nowego nie słychać.

Gutek stoi tam gdzie stał (szerokość geograficzna między Maderą, a Kanarami, ale chyba bliżej Madery) i pewnie próbuje wszystko ponaprawiać, a jego dystans do lidera (Armel Le Cleac'h) wynosi już 1496,7 Mm... (nie ma jeszcze nowego wpisu na oficjalnej stronie http://energasailing.pl/)

Regaty trwają! Czołówka zbliża się do Równika i wpłynęła już w trudną strefę okołorównikową. Beyou na Wyspach Zielonego Przylądka, a Di Benedetto minął Kanary i płynie za stawką...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2012, o 12:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Vendée Globe udostępnił(a) link.
17 minut(y) temu
Jérémie Beyou (Maître CoQ) retires from the race.

Jérémie Beyou wycofał się z powodu pęknięcia głowicy mocującej siłownika wychylającego kil.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2012, o 13:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17662
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4279
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Yigael napisał(a):
Jérémie Beyou wycofał się

Szkoda...

To wygląda, jak rosyjska ruletka. Awarie, wykluczające z regat, dotknąć mogą każdego?

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2012, o 13:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2009, o 17:01
Posty: 3022
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Podziękował : 121
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: inny kapitan, inny też niż myślicie
robhosailor napisał(a):
Yigael napisał(a):
Jérémie Beyou wycofał się

Szkoda...

To wygląda, jak rosyjska ruletka. Awarie, wykluczające z regat, dotknąć mogą każdego?

10 łódek na linii mety będzie dobrym wynikiem :D

_________________
VR - Helix_zegluj
app - Pozdrawiam
Ex: Braniewo, Jaromin, Szczecinek, Krynica, Poznan, Gołdap, Krakow, Wola Batorska, Wrocław, Antoniniek, Poznan, Frankfurt am Main ... BOCAL island


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2012, o 13:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Czy są jakieś ograniczenia czasowe na dopłynięcie do mety?

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2012, o 13:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2010, o 14:05
Posty: 696
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jak jestem za sterem to sternik
Straszne spustoszenie. Co drugi dzień jeden jacht wycofany.
Oby wbrew statystyce za 27 dni nie było po regatach :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2012, o 13:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Za 27 dni, Gutek zostanie sam na placu boju... ;)

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2012, o 13:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17662
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4279
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
robhosailor napisał(a):
jego dystans do lidera (Armel Le Cleac'h) wynosi już 1496,7 Mm...

1530,5 Mm... :cry:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2012, o 13:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2009, o 17:01
Posty: 3022
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Podziękował : 121
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: inny kapitan, inny też niż myślicie
robhosailor napisał(a):
robhosailor napisał(a):
jego dystans do lidera (Armel Le Cleac'h) wynosi już 1496,7 Mm...

1530,5 Mm... :cry:

na kursie 95 po zrobieniu pętli ;)

_________________
VR - Helix_zegluj
app - Pozdrawiam
Ex: Braniewo, Jaromin, Szczecinek, Krynica, Poznan, Gołdap, Krakow, Wola Batorska, Wrocław, Antoniniek, Poznan, Frankfurt am Main ... BOCAL island


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2012, o 13:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17662
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4279
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Helix napisał(a):
na kursie 95 po zrobieniu pętli ;)

On tam praktycznie stoi - pewnie nadal zmaga się z elektroniką... Wszystko to niedopracowane jest i nie było prawidłowo sprawdzone przed regatami w rejsie próbnym. Dupa - po prostu. :(

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2012, o 13:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Awarie, wykluczające z regat, dotknąć mogą każdego?

Tak, ale niektorych dotykaja chetniej.
Na wieloryby i kontenery nie ma sposobu.
Wąski napisał(a):
Czy są jakieś ograniczenia czasowe na dopłynięcie do mety?

O ile wiem ( ktos bieglejszy wygoogla ) nie - w kazdym razie ostatni nie doplynie niezauwazony.
Helix napisał(a):
10 łódek na linii mety będzie dobrym wynikiem

To bedzie wynik slabo-sredni... Poki co, jestesmy jeszcze przy niezlych 25-u procentach i oby na tym sie skonczylo.... bo nastepny w kolejce jest Gutek.
Catz

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

robhosailor napisał(a):
i nie było prawidłowo sprawdzone przed regatami w rejsie próbnym

Chciales powiedziec: w rejsie kwalifikacyjnym.....?
Bylo pewnie wszystko sprawdzone prawidlowo, ale... w porcie.

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2012, o 13:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2009, o 17:01
Posty: 3022
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Podziękował : 121
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: inny kapitan, inny też niż myślicie
10 dni jazdy i tyle pecha :-( Szkoda. Strata do czołówki już jest kosmiczna.

_________________
VR - Helix_zegluj
app - Pozdrawiam
Ex: Braniewo, Jaromin, Szczecinek, Krynica, Poznan, Gołdap, Krakow, Wola Batorska, Wrocław, Antoniniek, Poznan, Frankfurt am Main ... BOCAL island


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2012, o 13:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2010, o 15:05
Posty: 555
Lokalizacja: Zalew Szczeciński i okolice ...
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: jakis tam chyba mam
Teraz to juz mysle zeby tylko sie nie wycofal. Dojsc czolowki raczej nie ma szans.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2012, o 13:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
jachu napisał(a):
Teraz to juz mysle zeby tylko sie nie wycofal. Dojsc czolowki raczej nie ma szans.

Pisal o tym wyzej Krzys- zeglowanie na Oceanach Poludniowych bez autopilota moze nie byc najszczesliwszym pomyslem.
Nie tylko o calosc lodki ( kupionej, czy raczej wynajetej? ) w tym chodzi....
No i nie wiadomo, czy wszystkie decyzje naleza do Gutka - lowiac wczoraj ryby, sporo mial do przemyslenia, a moze i wiecej.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2012, o 13:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17662
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4279
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
Bylo pewnie wszystko sprawdzone prawidlowo, ale... w porcie.

I to jest główna przyczyna... Tak sądzę.

Catz napisał(a):
lowiac wczoraj ryby, sporo mial do przemyslenia, a moze i wiecej.

Tylko, że w tych regatach, czasu na rekreację i medytacje, raczej nie ma, bo konkurencja odjeżdża w siną dal.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2012, o 14:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Tylko, że w tych regatach, czasu na rekreację i medytacje, raczej nie ma, bo konkurencja odjeżdża w siną dal.

Dlatego podejrzewam, ze lowiac ryby nie o konkurentach medytowal - dziwie sie bardzo, ze krajowe strony ( Energa i POR ) milcza uparcie w tak dramatycznej ( takze dla Kibicow ) chwili. Wczesniej pisali regularnie ?
Catz Zirytowany

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2012, o 14:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Catz napisał(a):
To bedzie wynik slabo-sredni... Poki co, jestesmy jeszcze przy niezlych 25-u procentach i oby na tym sie skonczylo.... bo nastepny w kolejce jest Gutek.


Czy pamiętasz może, kiedy głównie jachty wycofywały się z regat? Chodzi mi o to, czy taki odsiew w ciągu kilku dni, i to w dobrej generalnie pogodzie, jest zwyczajny?

Jak dla mnie, to tylko Safran wycofał się z powodu siły wyższej. Zderzenia z kutrami, przy radarach i alarmach, nie powinny się zdarzyć. A już na pewno nie tak hurtowo. Ale skoro się zdarzyły, to dobrze wiemy, co sądzić o takich zabezpieczeniach... Maszt zazwyczaj łamie się dlatego, że jest za słaby, mechanizm wychylania kila takoż. Elektronika zawsze może nawalić, dlatego powinien być drugi, niezależny autopilot na jachcie.

Jak to było w poprzednich edycjach?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Catz napisał(a):
dziwie sie bardzo, ze krajowe strony ( Energa i POR ) milcza uparcie w tak dramatycznej ( takze dla Kibicow ) chwili. Wczesniej pisali regularnie ?
Catz Zirytowany


Taaa, bo na złe wieści zawsze czas...? Jest to wkurzające. Piszemy tylko o sukcesach... :(

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2012, o 14:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2009, o 17:01
Posty: 3022
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Podziękował : 121
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: inny kapitan, inny też niż myślicie
Catz napisał(a):
robhosailor napisał(a):
Tylko, że w tych regatach, czasu na rekreację i medytacje, raczej nie ma, bo konkurencja odjeżdża w siną dal.

Dlatego podejrzewam, ze lowiac ryby nie o konkurentach medytowal - dziwie sie bardzo, ze krajowe strony ( Energa i POR ) milcza uparcie w tak dramatycznej ( takze dla Kibicow ) chwili. Wczesniej pisali regularnie ?
Catz Zirytowany

Mam wrażenie, że Gutek jedzie do brzegu. Może nie powinienem tego pisać.

_________________
VR - Helix_zegluj
app - Pozdrawiam
Ex: Braniewo, Jaromin, Szczecinek, Krynica, Poznan, Gołdap, Krakow, Wola Batorska, Wrocław, Antoniniek, Poznan, Frankfurt am Main ... BOCAL island


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2012, o 14:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Podobno nie.

"Na razie nie ma jednak mowy o rezygnacji - zapewnia Adam Liszkiewicz"

http://wiadomosci.radiozet.pl/Sport/Wia ... tkowskiego

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2012, o 14:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17662
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4279
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Helix napisał(a):
Może nie powinienem tego pisać.

Nasze pisanie ("energia myśli" też) niczego nie zmieni - rzeczywistość sama pokaże, co będzie...
markrzy napisał(a):
"Na razie nie ma jednak mowy o rezygnacji - zapewnia Adam Liszkiewicz"

No!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2012, o 14:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
"Problemy ma też Alex Thomson (Hugo Boss). Nad ranem uszkodził przedłużacz steru w wyniku awarii hydrogeneratora. Brytyjczykowi udało się naprawić przedłużacz, natomiast czeka go naprawa generatora wodnego, będącego podstawowym źródłem prądu na jachcie Hugo Boss. „Nie mam dość paliwa, żeby dopłynąć do mety” – mówi Thomson. Żeglarz zaniepokojony dziwnym dźwiękiem wyjrzał na pokład i zobaczył wirujący zbyt szybko hydrogenerator. Zanim zdążył zareagować, część urządzenia oderwała się i uderzyła w węglowy przedłużacz prawego steru, łamiąc go. „Przedłużacz to cienka karbonowa rurka, około 3 m długości” – wyjaśnia Alex. „Dzięki pomocy zespołu brzegowego wiedziałem, co mam zrobić, żeby to naprawić, ale nie było łatwo – musiałem wyciąć piłą węglowe paski, w trakcie gdy jacht wciąż płynął z prędkością 19 węzłów, i nie uciąć sobie przy tym palca, a potem skleić uszkodzone miejsca. Efekt nie jest może najpiękniejszy, ale działa” – podsumował Alex, który o godzinie 12.00 znajdował się na szóstej pozycji w rankingu."

ze strony ES

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2012, o 14:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
waliant napisał(a):
Czy pamiętasz może, kiedy głównie jachty wycofywały się z regat? Chodzi mi o to, czy taki odsiew w ciągu kilku dni, i to w dobrej generalnie pogodzie, jest zwyczajny?

Z tego co pamietam, i z tego co czytam, wszystko jest w normie: braki w przygotowaniu wylaza pierwsze, trasy uczeszczane przecinane sa na poczatku regat i to zwartym peletonem, koniecznosc forsowania od startu by zalapac sie w czubie przy przekraczaniu kolejnych "chwil prawdy" plus brak odpowiedniego rytmu ( wyczucia? ) zwlaszcza ze strony mniej doswiadczonych sternikow....
Pogoda nie byla taka znowu dobra... Maszt polecial pewnie z powodu wyzszego stanu morza niz wiatru ( Znane z literatury szarpanie takielunkiem i nerwami )
waliant napisał(a):
Zderzenia z kutrami, przy radarach i alarmach, nie powinny się zdarzyć. A już na pewno nie tak hurtowo.

Zlozono protest. Elektronika usypia...
waliant napisał(a):
mechanizm wychylania kila takoż.

Mial zdzierzyc 130 ton ( w normalnej zegludze wysilki nigdy nie przekraczaja 40-u ton ) - mogl w cos przyrznac, wada materialu, blad w fabrykacji, zmeczenie materialu?
waliant napisał(a):
Jak to było w poprzednich edycjach?

Podobnie. Gubienie kilu to dluga tradycja: niektorzy doplyneli do mety bez! Inni wycofali sie przed Cap Horn, bo urwalo sie blizniaczej jednostce i pan konstruktor tlumaczyl to niezbyt jasno.
Juz od dawna nie ma wywrotek ! Zmiany przepisow czasem cos daja. ;)
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2012, o 14:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
waliant napisał(a):
Jak to było w poprzednich edycjach?



Tu w tabelkach są wymienione wszystkie przyczyny i miejsca awarii, które powodowały wycofanie zawodników z regat.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Vend%C3%A9e_Globe


zwracam uwagę na pozycję VG 89/90
DNF Guy Bernardin O-Kay Stany Zjednoczone USA ból zęba


Jak widać , nie tylko technika zawodzi. :-(

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2012, o 15:13 

Dołączył(a): 12 cze 2009, o 22:59
Posty: 13
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Każdy z piszących na tym forum ma mniejszy albo większy kontakt z komputerem. Urządzenia te mają wyjątkową łatwość płatania nam rozmaitych figli, doprowadzając wielokrotnie do frustracji i załamania nerwowego osobników o delikatniejszej konstrukcji psychicznej. Każdy z nas jednak liczy się z tym i jest na taką ewentualność przygotowany. W miarę nabywania doświadczenia sami rozwiązujemy nasze problemy z komputerem, w tym z systemem operacyjnym (zawsze można go zainstalować na nowo), a jak problem przerasta nasze możliwości pozostaje "pan Józek", który zna się najlepiej i problem rozwiąże. Ekipa Energi musiała więc wkalkulować tego rodzaju problemy z działaniem systemu operacyjnego w komputerze autopilota. Tym bardziej znając ciężkie warunki panujące na jachcie podczas regat. Coraz bardziej jestem więc zdumiony brakiem konkretnych działań zmierzających do usunięcia usterek w autopilocie na Enerdze. Gutek miał już przecież poważne problemy z autopilotem podczas opływania globu. Nie uwierzę więc, że przygotowując się na start w Vende Globe nie poświęcił temu wystarczającej ilości czasu. Z jego pierwszych relacji wiele dni temu wynikało już, że problem z autopilotem miał praktycznie od startu. Na co Gutek liczył płynąc przez kilka dni z tą usterką. Przecież to było kwestią czasu, że coś się wydarzy. Dobrze, że historia z genakerem zakończyła się pomyślnie i dała Gutkowi czas na ochłoniecie i zastanowienie się nad problemem (z wędeczką w dłoni:)). Ale to już jest 9 doba regat i nie widać światełka w tunelu. Gutek kilkakrotnie stanowczo twierdził, ze to "wina" oprogramowania systemu, a nie wadliwego działania poszczególnych urządzeń (wiatromierz, itp.). Z informacji podanej na oficjalnej stronie regat wynika, że regulamin dopuszcza ponowne zainstalowanie systemu operacyjnego komputera autopilota. Problem jest chyba jednak bardziej złożony, skoro dotychczas nie zostaliśmy poinformowani o diagnozie i konkretnych działaniach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2012, o 17:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Vendee Globe TSS violations http://www.ybw.com/forums/showthread.php?t=337652

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2012, o 18:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A może te autopiloty chodzą pod Windowsami? :lol: :lol:

To by wiele wyjaśniło. :evil:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2012, o 19:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2009, o 17:01
Posty: 3022
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Podziękował : 121
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: inny kapitan, inny też niż myślicie
Parę minut temu info Jacka Pietraszkiewicza na FB
Informacja z pokładu: Zbigniew Gutkowski poinformował nas przed chwilą, że płynie w kierunku Wysp Kanaryjskich, bo tak optymalnie układają się warunki meteo. Przy okazji testuje nowe ustawienia autopilota.

"Wyjechałem z ciszy, mam południowo-zachodni wiatr, jadę baksztagiem na wschód, wieje 15-17 węzłów. Wieczorem ten wiatr zacznie skręcać na zachodni a potem na północno-zachodni. Nad ranem przyjdzie zimny
front, który przyniesie deszcze i szkwały do 30 węzłów. A potem na tym froncie urodzi się kolejny mały niż, który wygeneruje jeszcze więcej wiatru. Więc teraz jadę na wschód, po to, żeby później jechać na południowy wschód i nie musieć walczyć z bardzo silnym wiatrem prosto
w dziób."

Mam nadzieję, że nie nadużyłem praw autorskich :D

_________________
VR - Helix_zegluj
app - Pozdrawiam
Ex: Braniewo, Jaromin, Szczecinek, Krynica, Poznan, Gołdap, Krakow, Wola Batorska, Wrocław, Antoniniek, Poznan, Frankfurt am Main ... BOCAL island



Za ten post autor Helix otrzymał podziękowanie od: Catz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2012, o 20:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Dzieki za info, chociaz niewiele zrozumialem.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2012, o 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Catz napisał(a):
Z tego co pamietam, i z tego co czytam, wszystko jest w normie: braki w przygotowaniu


Czyli jest typowo. Dzięki za info.

Catz napisał(a):
Maszt polecial pewnie z powodu wyzszego stanu morza niz wiatru ( Znane z literatury szarpanie takielunkiem i nerwami )

Mial zdzierzyc 130 ton ( w normalnej zegludze wysilki nigdy nie przekraczaja 40-u ton ) - mogl w cos przyrznac, wada materialu, blad w fabrykacji, zmeczenie materialu?


A to mnie zupełnie nie przekonuje, zwłaszcza w powiązaniu z tym co napisałeś na końcu o wywrotkach. Zmiana przepisów wyeliminowała praktycznie wywrotki. Gdyby do przepisów wprowadzono minimalny profil masztu i minimalny ciężar tego masztu to w cudowny sposób maszty przestałyby się łamać. Gdyby wprowadzono minimalną wagę mechanizmu wychylania kila, to i ten problem by zniknął. Pomijając oczywiście skutki zderzeń, ale na to nie ma silnych.

A tak to teraz mamy swego rodzaju ruletkę. Jachty są wyżyłowane i za słabe, ale za to szybkie. Statystycznie z całej stawki ktoś tam do mety dopłynie, może nawet pobije rekord.
Zależy to coraz bardziej od szczęścia niż od umiejętności.
Media są zadowolone, bo mamy dramaturgię, tragedie, wycofania, spektakularne zwroty akcji.
Jakoś to wszystko nagle przestało mi się podobać.
Zbyt wiele zależy od szczęścia gdy jachty są za słabe na taką drogę.

Nie wiem czy kiedyś regat nie wygra ktoś, kto przygotuje jacht trochę wolniejszy, ale za to znacznie solidniejszy. Będzie mógł gnać w ciężkich warunkach znacznie szybciej, nie bedzie tracił czasu i sił na ciągłe naprawy wszystkiego co się rozlatuje.
A jak coś się rozleci, to wywali części za burtę i uruchomi zapas (aluzja do awarii generatora wodnego na Hugo Boss).
Oczywiście, też będzie musiał mieć trochę szczęścia.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2012, o 20:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Waliant ten pozytyw to za drugą część Twej wypowiedzi,
bo za pierwsze; (cytaty) dostał Catz,
bo z nim też się zgadzam, ale bardziej z nim. :lol:

MJS

ps
czy jest gdzieś jakaś tabelka podajżce w całośći wszystkie
wywrotki; urwane kile; połamane maszty; urwane stery; rozszcelnienia kadłuba?
Było by to pouczające w temacie "projektowanie komputerowe jachtów"

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Ostatnio edytowano 19 lis 2012, o 20:30 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1450 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 49  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL