Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2025, o 23:55




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 lis 2012, o 21:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Moniia napisał(a):
Ja wrzucam audiobooka plus ebooka. W ten sposób mam oba rodzaje. Czasami czytam, czasami słucham - co wygodniej.
Aż się boję pomyśleć co będzie, gdy holograficzny system obrazowania stanie się powszechny :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2012, o 22:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Gregs napisał(a):
Moniia napisał(a):
Ja wrzucam audiobooka plus ebooka. W ten sposób mam oba rodzaje. Czasami czytam, czasami słucham - co wygodniej.


No tak, ale jak mi chlapnie na książkę to ją wysuszę, a jak na jakiś elektroniczny gadżet to d.... zbita!
A może ktoś zna jakiś wodoodporny tablet albo czytnik?

Coś sobie dobierz:
http://business.panasonic.pl/produkty-k ... -toughbook
Np:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=AtT2NAHZAmc&feature=player_embedded[/youtube]

Pozostaje drobnostka - cena... :-?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2012, o 23:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sty 2010, o 22:16
Posty: 511
Lokalizacja: raz tu, raz tam
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: mam
pierdupierdu napisał(a):
Coś sobie dobierz:
http://business.panasonic.pl/produkty-k ... -toughbook


Pozostaje drobnostka - cena... :-?


Dokładnie coś takiego mi trzeba. Teraz tylko trzeba odjąć jedno zero z ceny :)

NA ebayu czasem się trafiają używane toughbooki w rozsądnych cenach. Pewnie za jakiś czas i toughpady się pojawią.
Swoją drogą jak zwykle: cena w Polsce ponad 7 tyś, a w Niemczech "tylko" 1150 Euro.

_________________
Grzegorz
S/Y Sail La Vie
https://facebook.com/sysaillavie



Uwaga: post może zawierać śladowe ilości błędów i nieścisłości ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2012, o 19:43 

Dołączył(a): 4 gru 2010, o 10:04
Posty: 40
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Czesc


Co do spania po 20 minut, to jest wielka sciema. Nikt tak nie spi, dluzej niz dwa trz dni. Po tym czasie musisz sie wyspac bo bedzie zle, albo po prostu usniesz nie wtedy kiedy trzeba. Jak jest wszystko ok, AIS na alarmie, pogoda odebrana, zagle ustawione, brzuch pelny to spij ile chcesz. Ja spalem po 10 godzin na dobe w czasie przejscia Atlantyku. 3 lub 4 godziny na raz. Jezeli ktos mowi, ze spi po 20 minut przez caly dlugi rejs to po prostu nieprawda.
Najwazniejsza rzecza jest autopilot i prad do niego.
Druga wazna rzecza jest drugi zapasowy autopilot i alternatywne zrodlo pradu.
Potem dopiero elektronika z AIS na miejscu pierwszym.
Uczetnik Vendee Globe wjechal na kuter, gdyz kutry do 300 ton rejestrowych nie musza go posiadac. Takich jednostek nie spotka sie na oceanie. Jedyne jednostki na otwartym oceanie bez AIS to beda ....jachty. No ale zdrerzenie dwu jachtow to raczej malo prawdopodobne.

Grzesiek

_________________
Grzesiek kolumbada.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2012, o 20:26 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Dwa, trzy dni to mozna nie spac wcale :)
Co do wyposazenia, to jesli nie sa to regaty typu VG to poza autopilotem polecilbym dobry samoster wiatrowy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2012, o 20:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Grzesiek1969 napisał(a):
wjechal na kuter, gdyz kutry do 300 ton rejestrowych nie musza go posiadac
A skąd Ty to wziąłeś? Znaczy - te 300 ton rybackich?
O ile wiem, jest cała rozpiska od kiedy jakie statki rybackie mają już i będą miały w przyszłości obowiązek AIS-owy, ale wszędzie jest mowa o długości, np 24-45 m - już muszą mieć (od 31 maja br.) 18-24 m - od 31 maja 2013 itd., a nowe statki rybackie (powyżej 15 m) muszą to mieć już od dwóch lat. Nigdzie nie ma mowy o tonażu.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: Gregs
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2012, o 21:14 

Dołączył(a): 4 gru 2010, o 10:04
Posty: 40
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Czesc

Faktycznie, co do rybakow nie znam szczegolowych przepisow, ale co do info mozna znalezc choc by tu:
9. Are fishing vessels subject to AIS carriage, and, are onboard Vessel Monitoring Systems (VMS) an acceptable substitute for AIS?
[i]Most fishing vessels are not currently subject to AIS carriage requirements, except for those on International voyage and of 300 gross tonnage (GT ITC) or greater (see 33 CFR 164.46(a)(2)).

Co by nie mowic, zeglarz tlumaczyl sie, ze rybak nie mial wlaczonego AIS, a on po prostu go nie mial, bo nie musial.

No i zgadzam sie, ze pojemnosc brutto nie ma miana, ale tak sie mowi o tych tonach z "przyzwyczajenia".

Grzesiek

_________________
Grzesiek kolumbada.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2012, o 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Grzesiek1969 napisał(a):
Co do spania po 20 minut, to jest wielka sciema. Nikt tak nie spi, dluzej niz dwa trz dni. Po tym czasie musisz sie wyspac bo bedzie zle, albo po prostu usniesz nie wtedy kiedy trzeba.


Coz, mow za siebie. Dwa, trzy dni to nie jest problem, jak Ci już napisano. A co do spania po 20 minut - da się, ale nie z marszu. Trzeba dobrze znać swój cykl dobowy i samo spanie w ten sposób poćwiczyc. Trochę czasu zajmuje, jak próbowałes ot tak - to na początku może być zniechecajace...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2012, o 22:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sty 2010, o 22:16
Posty: 511
Lokalizacja: raz tu, raz tam
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: mam
Zbieraj napisał(a):
O ile wiem, jest cała rozpiska od kiedy jakie statki rybackie mają już i będą miały w przyszłości obowiązek AIS-owy, ale wszędzie jest mowa o długości, np 24-45 m - już muszą mieć (od 31 maja br.) 18-24 m - od 31 maja 2013 itd., a nowe statki rybackie (powyżej 15 m) muszą to mieć już od dwóch lat. Nigdzie nie ma mowy o tonażu.


Usiłowałem znaleźć więcej informacji o tej zmianie i doszukałem się tylko, że jest to wewnętrzna regulacja UE, a dokładnie dyrektywa 2011/15/EU z 23 lutego 2011.
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:049:0033:0036:EN:PDF
Nie znalazłem za to żadnej informacji o zmianie konwencji SOLAS.
W niektórych krajach obowiązują większe restrykcje w zakresie obowiązku posiadania AIS (objęcie obowiązkiem statków nie wymienionych w konwencji), są to jednak regulacje regionalne.
W takim razie nie można oczekiwać, że poza wodami europejskimi statki rybackie poniżej 300 BRT będą miały AIS.

_________________
Grzegorz
S/Y Sail La Vie
https://facebook.com/sysaillavie



Uwaga: post może zawierać śladowe ilości błędów i nieścisłości ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2012, o 22:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Gregs napisał(a):
W takim razie nie można oczekiwać, że poza wodami europejskimi statki rybackie poniżej 300 BRT będą miały AIS.

Tym bardziej, ze rybacy pilnie kultywuja swoje ancestralne "tajemnice lowisk opatrznosciowych" - co zostalo powiedziane przy okazji kolizji w Vendée Globe....
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2012, o 20:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Na rybaków ais może nie pomoże, ale na taką Pine już tak.

Do znawców tematu mam pytanie.
W instrukcji Icom MA500TR napisano
Cytuj:
• Current drain (at 12 V nominal) : TX: 1.5 A, RX: 0.7 A

a chciałbym wiedzieć ile to urządzenie prądu będzie zużywać. Może źle kombinuję, ale wydaje mi się, że zarówno Tx jak i Rx ma miejsce w jakichś interwałach. A może Rx jest ciągłe a Tx od czasu do czasu? Jak to z nim jest?

A nawiasem, no na nie-aisowców można jeszcze zainstalować aktywny ekran radarowy. Tyle, że to z kolei nie działa na radar szerokopasmowy... Nie ma cudownego środka. :(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2012, o 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sty 2010, o 22:16
Posty: 511
Lokalizacja: raz tu, raz tam
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: mam
zosta napisał(a):
TX: 1.5 A, RX: 0.7 A

Ja bym to raczej interpretował jako pobór w zakresie transmisji i odbioru.
(AIS odbiera sygnały non stop, wysyła w ustalonych odstępach czasu)

W instrukcji mojego podają inaczej, średni pobór 4W (~0,33A) maksymalny chwilowy prąd 2A.
To by się ,mniej więcej pokrywało z tym co jest w instrukcji Icoma.

_________________
Grzegorz
S/Y Sail La Vie
https://facebook.com/sysaillavie



Uwaga: post może zawierać śladowe ilości błędów i nieścisłości ;-)


Ostatnio edytowano 5 gru 2012, o 20:37 przez Gregs, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2012, o 20:37 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
zosta napisał(a):
można jeszcze zainstalować aktywny ekran radarowy. Tyle, że to z kolei nie działa na radar szerokopasmowy... Nie ma cudownego środka. :(


Moze jestem niedouczony, ale nie rozumiem o co Ci chodzi ? Co to jest radar szerokopasmowy ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2012, o 20:39 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
http://www.echomax.co.uk/Echomax_Products.htm

Taki nie wystarczy ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2012, o 20:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Szerokopasmowy to taki ostatni wynalazek. Tutaj jest z grubsza opisany: http://www.discoverboating.com/resource ... spx?id=556

--------------------------------
Echomax i Sea-me działają w paśmie X i S albo tylko X (zależnie od wersji). Na sygnał radaru szeropasmowego są nieaktywne

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Gregs napisał(a):
W instrukcji mojego podają inaczej, średni pobór 4W (~0,33A) maksymalny chwilowy prąd 2A

0.33A a coś koło 0.9A średnigo poboru dla Icoma to spora różnica. Ciekawe dlaczego?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2012, o 21:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
A skoro już jesteśmy przy aktywnych ekranach, to tutaj
M@rek napisał(a):
http://www.echomax.co.uk/Echomax_Products.htm

na zdjęciu jest wspornik z nierdzewki, który mocuje się do masztu. Jak wiadomo nierdzewka z aluminium się nie lubią, jak zatem to połączyć? Nitami aluminiowymi? Ale to też aluminium i nierdzewka. No i czym sam wspornik odizolować od masztu?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2012, o 21:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
zosta napisał(a):
Jak wiadomo nierdzewka z aluminium się nie lubią, jak zatem to połączyć? Nitami aluminiowymi? Ale to też aluminium i nierdzewka. No i czym sam wspornik odizolować od masztu?

Mam na klubowych jachtach maszty nawet ponad 25 letnie i okucia z nierdzewki są przynitowane nitami z nierdzewki. Nie dostrzegam korozji materiału w miejscach połączenia.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2012, o 21:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
A ja mam okucie obciągacza bomu, z uszkodzoną podkładką i korozja jest wyraźna.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2012, o 22:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
zosta napisał(a):
Na rybaków ais może nie pomoże, ale na taką Pine już tak.

Na olewanie obserwcji - również na statkach wyposażonych w AIS (który z reguły przekazuje dane wprost na ekran radaru i/lub mapy elektronicznej ECDIS) - nie pomoże nic. Nic poza własną pilną obserwacją.
Obserwacja własna na jachcie to rownież wyposażenie się i właściwe użycie alarmu CPA/TCPA na jachcie wyposażonym w AIS. Zaś wyposazenie się w radar ze strefami dozoru i alarmem pomoże nawet na te jednostki, co nie posiadają AIS (a to nie są wyłącznie rybacy...). Tyle że współczesny jachtowy radar drogi jest bardzo i żre prądu sporo...

zosta napisał(a):
Do znawców tematu mam pytanie.
W instrukcji Icom MA500TR napisano
Cytuj:
• Current drain (at 12 V nominal) : TX: 1.5 A, RX: 0.7 A

a chciałbym wiedzieć ile to urządzenie prądu będzie zużywać. Może źle kombinuję, ale wydaje mi się, że zarówno Tx jak i Rx ma miejsce w jakichś interwałach. A może Rx jest ciągłe a Tx od czasu do czasu? Jak to z nim jest?

Odbiór trwa oczywiście cały czas (w klasie B - za wyjatkiem momentu nadawania).
Co do interwału nadawania to nie trzeba być "znawcą", wystarczy przeczytać:
http://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_ ... ion_Report itd...
Wychodzi, że AIS klasy "B" nadaje co 30sekund, chyba że prędkość jachtu spada poniżej 2w - wtedy nadaje co 3 minuty.

zosta napisał(a):
A nawiasem, no na nie-aisowców można jeszcze zainstalować aktywny ekran radarowy. Tyle, że to z kolei nie działa na radar szerokopasmowy... Nie ma cudownego środka. :(

- Cudownego środka rzeczywiście nie ma.
- Aktywny reflektor radarowy (RTE) warto polecić zawsze i każdemu, nie tylko "nie-AISowcom"! Radar i AIS to nie systemy komplementarne, ale całkowicie osobne!
- Nie wiem co masz na myśli pisząc o "radarze szerokopasmowym"... Na wszystkich statkach używa się obecnie radarów pasma X (3cm). Czasem obok radaru pasma X jest też radar pasma S (10cm).
- Radar pasma S rzeczywiście nadaje się kiepsko do wykrywania RTE - co gorsza nie sprawdza się rownież przy wykrywaniu zwykłych, pasywnych reflektorów radarowych... Te reflektory stworzono wszak do odbijania impulsów z radarów pasma X...
- Warto wiedzieć, że radar pasma S wymagany jest tylko na statkach pow. 3000G - chyba, że administracja bandery zezwoli na dwa radary pasma X. Administracja dość często zezwala - a jak już się radar "S" trafi, to dobrą zasadą jest podczas jego używania jednoczesna obserwacja przy pomocy radaru pasma X.
Tyle że ze świadomością rożnic między charakterystykami pasma X oraz pasma S a także z przestrzeganiem dobrych zasad bywa różnie, zwłaszcza na statkach z załogami "z łapanki"...
- Produkowane są od pewnego czasu reflektory aktywne (RTE), skuteczne zarówno w pasmie X jak w pasmie S, np: http://www.sea-me.co.uk/dual_band.htm
Są niestety drozsze niż RTE wzmacniające impulsy tylko w paśmie X.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2012, o 23:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12592
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
zosta napisał(a):
na zdjęciu jest wspornik z nierdzewki, który mocuje się do masztu. Jak wiadomo nierdzewka z aluminium się nie lubią, jak zatem to połączyć? Nitami aluminiowymi? Ale to też aluminium i nierdzewka. No i czym sam wspornik odizolować od masztu?


Wspornik od masztu odizolować czymś izolacyjnym, np. przekładką z tworzywa (wyciąć nożyczkami, dopasować). Jeżeli chodzi o nity to ja owijam je taśmą teflonową i działa to całkiem nieźle. Ale można, jak słyszałem, np. rurkami termo, cienkimi. Wtedy otwór trochę większy.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2012, o 23:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
zosta napisał(a):
Szerokopasmowy to taki ostatni wynalazek. Tutaj jest z grubsza opisany: http://www.discoverboating.com/resource ... spx?id=556

Tu konkretna sztuka po polsku:
http://www.echosonda.pl/product_info.ph ... ts_id=1515
Wygląda na wersję "idiotenproof" radaru - i działa w paśmie X.
Skąd pomysł, że taki radar nie bedzie "widział" RTE działającego w paśmie X???
Skąd pomysł, że taki radar mógłby znaleźć się na jednostce konwencyjnej...
Tzw. "Broadband Radar" to typowo jachtowa innowacja - a jak dotąd statki wyposaża się zgodnie z SOLAS...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2012, o 23:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
waliant napisał(a):
zosta napisał(a):
na zdjęciu jest wspornik z nierdzewki, który mocuje się do masztu. Jak wiadomo nierdzewka z aluminium się nie lubią, jak zatem to połączyć? Nitami aluminiowymi? Ale to też aluminium i nierdzewka. No i czym sam wspornik odizolować od masztu?


Wspornik od masztu odizolować czymś izolacyjnym, np. przekładką z tworzywa (wyciąć nożyczkami, dopasować). Jeżeli chodzi o nity to ja owijam je taśmą teflonową i działa to całkiem nieźle. Ale można, jak słyszałem, np. rurkami termo, cienkimi. Wtedy otwór trochę większy.

Dokładnie - gdzieś w UK widziałem stalowe zrywne nity nierdzewne w "koszulkach" z nylonu.
Nie zawadzi też użycie uszczelniacza, który nie dopuszcza wilgoci do połączenia Alu/SS. Przy połączeniach śrubowych taki uszczelniacz przyda się tym bardziej.
Pamiętam, że Loctite robi uszczelniacz dedykowany do połączeń śrubowych i wkrętów SS/Alu (nie pamiętam numeru produktu, pamiętam, że był niebieski i brudził mocno).

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: taka_jedna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 07:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Dzięki Jaromirze za rozwinięcie tematu. Wszystko co piszesz to prawda, ale było już wspomniane gdzie indziej, stąd moje pominięcie. Na pewno nie zaszkodziło powtórzyć.

Że ekrany aktywne nie reagują na radar szerokopasmowy wyczytałem gdzieś kiedyś,
a przed chwilą wyguglałem tu: http://www.worldseafishing.com/forums/s ... Band-Radar

Wygląda na to, że działałyby, ale...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 08:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Oglądam różne typy transponderów ais i najbardziej interesująco wygląda Watchmate 850. Dlaczego? Ano dlatego, że pobiera 3W (Icom ma500tr prawdopodobnie koło 10W), ma własny ekran, zintegrowaną antenę GPS, można włączyć alarm kotwiczny, wysłać wiadomość DSC. Ma też funkcję filtrowania statków nie stanowiących zagrożenia. Ta ostatnia funkcja mnie nie przekonuje, bo wydaje mi się, że dobrze też widzieć co za plecami - tak na wszelki wypadek. Z drugiej strony pewien samotny żeglarz wspominał, że irytowało go, gdy ais budził go z powodu statków, które przechodziły za rufą.

Wadą Watchmata jest to, że jest mało chyba popularny w Europie, toteż serwisowalność słaba. No i droższy od Icoma.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 09:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
A jeszcze w temacie szerokopasmowego radaru taki filmik. Marketingowy, ale zawiera też sporo informacji technicznych.



Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 10:00 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wojciech1968 napisał(a):
Mam na klubowych jachtach maszty nawet ponad 25 letnie i okucia z nierdzewki są przynitowane nitami z nierdzewki. Nie dostrzegam korozji materiału w miejscach połączenia.


To zawieź je na dobrze słoną wodę,podgrzej jeszcze tropikalnym słoneczkiem i zobaczysz co się zrobi.Na śródlądziu problemy z korozją są naprawdę niewielkie.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 11:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
zosta napisał(a):
Oglądam różne typy transponderów ais i najbardziej interesująco wygląda Watchmate 850. Dlaczego? Ano dlatego, że pobiera 3W (Icom ma500tr prawdopodobnie koło 10W), ma własny ekran, zintegrowaną antenę GPS, można włączyć alarm kotwiczny, wysłać wiadomość DSC.

Chbyba nie chodzi o normalne DSC (co wymagałoby połączenia z VHF/DSC) tylko o możliwość wysyłania wiadomości w systemie AIS...
Możliwość wysyłania/odbioru takich wiadomosci mają wszystkie transpondery AIS klasy A - nie ma to jednak żadnego związku z wiadomościami po DSC wysyłanymi na kanale 70VHF.

Odbiór wiadomości AIS (takie SMS-y ;) ) wysyłanych w paśmie AIS jest moim zdnaiem problematyczny a ich użyteczność i skuteczność IMHO wątpliwa. Wachtowi na statkach automatycznie kasują informację o odebraniu wiadomości - bo wachta na mostku to kasowanie setek zbędnych alarmów... poza tym większość z tych wiadomości AIS to bezsensowne "robaczki" typu "!@#%()_*&%&*()&&"...

Często jak przyjeżdżam na statek, to w AIS znajduję nie odczytane wiadomości z ostatnich 5 tygodni...
Kiedyś wysłałem wiadomość na AIS jakiemuś Hindusowi (dotyczyła jego "statusu nawigacyjnego" - to był statek serwisowy platform wiertniczych a nadawał palant stale status "under way - sailing"...). Kilka tygodni później wizytowałem gościa towarzysko na mostku. Moja wiadomość wciąż nie była przeczytana, - chociaż w morzu status wtedy nadawali właściwy (czyli "under way - using engine")

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 12:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
pierdupierdu napisał(a):
nadawał palant stale status "under way - sailing"
Jak większość wodolotów w Grecji. :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 12:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
pierdupierdu napisał(a):
Chbyba nie chodzi o normalne DSC (co wymagałoby połączenia z VHF/DSC)

Szczerze mówiąc sam się zastanawiam o co chodzi, bo doszukać się nie mogę. W opisie urządzenia napisano tak:
Cytuj:
Number of receivers 2 AIS (parallel), 1 DSC (timeshared)

oraz:
Cytuj:
Using the DSC function from your WatchMate allows you to initiate an “individual station call” to vessels that are displayed on your WatchMate screen. This feature makes it easy to message nearby boats, requesting them to switch to a specific channel for a VHF call.

Zdaje się, że chodzi o to, że można wysłać z AIS-a do VHF sygnał NMEA żądający wysłania w świat konkretnego komunikatu.

________________________________

Znalazłem porównanie Icoma i Watchmat-a (na stronach producenta tego drugiego)
https://dl.dropbox.com/u/9952599/AIS%20 ... ackbox.png


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2012, o 13:32 

Dołączył(a): 4 gru 2010, o 10:04
Posty: 40
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Czesc

Co do AIS i DSC to dziala tak (ICOM): wybierasz statek na ekranie AIS, podswietlajac go i kiedy nacisniesz odpowiedni przycisk na AIS (nie pamietam ale chyba DIAL) to UKF przelacza sie na selektywne wybieranie tylko do tego statku, nie musisz wprowadzac juz MMSI, potwierdzasz i u niego dzwoni UKF z podaniem kto chce z nim rozmawiac i na jakim kanale.
Oczywiscie wymaga to podlaczenia odpowiednich kabelkow, ale gdy urzadzenia stoja obok siebie to zaden problem.
Moim zdaniem, jesli chce sie plywac po oceanicznych drogach statkow AIS jest naprawde pomocny. Nie wyjezdza sie hulajnoga na autostrade.
Grzesiek

_________________
Grzesiek kolumbada.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL