Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 cze 2025, o 00:40




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3086 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 103  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 gru 2012, o 12:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4877
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 875
Otrzymał podziękowań: 1919
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Zbieraj napisał(a):
Nie. Wszędzie jest mowa o stażu "na jachcie". To wystarczy. "Dar Pomorza" nie jest jachtem.

Nie wszędzie, np.: §6.1. "2) odbyła co najmniej dwa rejsy po wodach morskich, w łącznym czasie co najmniej 200 godzin". Albo na k.j. 200h ma być samodzielnie (i na jachcie), 100 na jachcie powyżej 20m (moim zdaniem powinno być 24m) a reszta nie musi być na jachcie, musi być "po wodach morskich". :-)

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 12:37 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
lj78 napisał(a):
W stopniu żeglarza też się zmieniło kiedyś było do 8,5m długości do 2Mm od brzegu, w porze dziennej, a teraz jest do 12m długości do 2Mm od brzegu, w porze dziennej.


Trochę mi się dziwne wydaje ,że tylko 2 mile od brzegu. Trudno mi sobie wyobrazić tak bliskie pływanie brzegu jachtem kilowym 12 metrowym. Jak dla mnie to by mogło być pływanie w porze dziennej lub np do 15 mil od brzegu.

ps. posiadam patent żeglarza :D

_________________
pozdrowienia piotr


Ostatnio edytowano 10 gru 2012, o 12:39 przez piotr6, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 12:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Mariusz Główka napisał(a):
noone napisał(a):
Skoro morskie uprawnienia żaglowe i motorowodne się równoważą, to jaki jest sens budowania dwóch drabinek stopni?
Proponowałbym w uprawnieniach morsów i k.j do "prowadzenia jachtów żaglowych" dopisać "oraz motorowych" oraz równolegle to samo motorowodnym.
Takie rozwiązanie wykluczyłoby też niedomówienia na temat silników pomocniczych u żeglarzy.


Lepsze jest wrogiem dobrego.
Projekt który został zaprezentowany jest generalnie dobry, i jak juz wczesniej napisałem, właściwie uwzględnia wnioski liberalizatorów składane na przestrzeni ostatnich lat. Dlatego poza niezbędnymi drobnymi zmianami nie nalezy go istotnie zmieniać, ruszać jego struktury. A łączenie stopni zeglarskich i motorowodnych narusza całą strukturę projektu, opartą na tym co istnieje od lat. Nie ma potrzeby tego robić, bo to jak z całowaniem w dupę lwa, przyjemność watpliwa, a ryzyko olbrzymie.
A teraz o ryzyku. Ci którzy chcą zmieniać i zmieniać ów projekt zapominają, że są też i inni którzy na pewno będą próbowali podważać jego zapisy. A to są Ci dobrze nam znani, tracacy wpływy, kasę i pewnie jeszcze jakieś rzeczy. czy jesteście tacy naiwni, że sądzicie, iż PZŻ i PZMiNW będą siedzieć z rekami pod tyłkiem? Oni rzucą się, albo już się rzucili na urzedników MSiT. Zatem czy uważacie, że my tez mamy się rzucić i żadać kolejnych zmian w dobrym projekcie? A może lepiej tym razem generalnie stanąc po stronie urzędników, którzy wreszcie zaczęli słuchać naszych racji?
Powtórzę, lepsze jest wrogiem dobrego.

Dokładnie.
IMHO należy chwalić, nawet przesadnie, zmiany w oczekiwanym od dawna kierunku, a ewentualne uwagi nazywać "drobnymi" i "technicznymi" korektami świetnego projektu uwzgledniającego podnoszone od dawna postulaty, spójnego z rozwiązaniami w innych krajach, itd, itp.
Ba, można nawet kadzić - niech nastąpi wreszcie zmiana miejsc, w której wyniku stanowisko związków odbierane zacznie być jako głos betonowej konserwy i w wyniku której Durejki i Stosie wyjdą teraz na marudów i bezzasadnych kytykantów MS.
Myślę, że i w związkach wielu wielu zyskało swiadomość, ze żądając zbyt wiele mogą wyjść na takich, co chcieliby projekt MS wywracać do góry nogami - wstecznie, zachowawczo, w imię partykularnych interesów i wbrew światłym, nowoczesnym koncepcjom urzędników !
:lol: :lol: :mrgreen:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 10 gru 2012, o 12:45 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 12:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jeszcze jedna kwestia:
Czy potrzebny jest stopień mechanika motorowodnego - paragraf 11 oraz załącznik 4 paragraf 5 ???
Jest to relikt z dawnych czasów, kiedy karty bezpieczeństwa okreslały minimalną ilość, skład i kwalifikacje załog. Dzis od tego odchodzi się do jachtów nieomercyjnych poniżej 15 m.
Czy ten stopień bedzie mial realne znaczenie? Czy nie wystarcza umiejetności i wiedza motorowodnego sternika morskiego? Po co ktoś musi mieć dwa patenty - sternika motorowodengo i mechanika?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 12:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Andrzej, ja się trochę dziwię, że tak bardzo troszczysz się o motopompiarzy. W końcu oni sami powinni najlepiej wiedzieć co jest dla nich dobre a co nie bardzo. Powiem szczerze, ja nawet nie wgryzałem się w stopnie mototowodne, bo się nie znam i to nie moja bajka. I tak samo nie chciałbym, aby motopompiarze zgłaszali uwagi do stopni żeglarskich.
Odpuść to co dotyczy kwitów motorowodnych. To nie nasz temat.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 12:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Colonel napisał(a):
Jeszcze jedna kwestia:
Czy potrzebny jest stopień mechanika motorowodnego - paragraf 11 oraz załącznik 4 paragraf 5 ???
Jest to relikt z dawnych czasów, kiedy karty bezpieczeństwa okreslały minimalną ilość, skład i kwalifikacje załog. Dzis od tego odchodzi się do jachtów nieomercyjnych poniżej 15 m.
Czy ten stopień bedzie mial realne znaczenie? Czy nie wystarcza umiejetności i wiedza motorowodnego sternika morskiego? Po co ktoś musi mieć dwa patenty - sternika motorowodengo i mechanika?

Po to, że na niektórych (np. tych wymienionych w uzasadnieniu stopnie "maszynowego") polskich jednostkach "relikt" w postaci w KB z wpisaną koniecznością wożenia wyszkolonej i certyfikowanej załogi maszynowej nadal funkcjonuje....
Poza tym - do tej pory były dwa stopnie "maszynowe" - teraz jeden. Wg. urzędników to i tak liberalizacja o 50%. ;)

Poza tym - nie mnóżmy wątpliwości w mało istotnej dla "przyjemniaczków" sprawie - patrz trzy posty wyżej... IMHO "filozofia" i generalny kierunek zmian są OK.
Teraz, chwaląc kierunek zmian, starajmy się pozmieniać źle zredagowane szczegóły istotne dla popularnych żeglarzy a nie dla załóg żaglowców. Nie warto ingerować w rozwiązania mało dla większości istotne.
Andrzeju - pamietaj, że należy się liczyć z lamentem działaczy w sprawie braku obowiązkowych szkoleń. Raczej zatem skupmy się na kontrargumentowaniu tej łatwej do przewidzenia związkowej "kontry" niż walczmy w sprawie odległych życiu szczegółów rozwiązań przewidzianych dla dużych siłowni na żaglowcach...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: Były user, Carlo
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 13:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 20:33
Posty: 2037
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 953
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
Colonel napisał(a):
Ad § 22 bez uwag

Proponowałbym właśnie w tym paragrafie dokonać zmiany zaproponowanej przez pierdupierdu. Czyli:
Cytuj:
Par.22. Patenty i licencje wydane na podstawie dotychczasowych przepisów zachowują ważność w zakresie przyznanych tymi przepisami uprawnień lub mogą być wymienione bez konieczności odbycia szkolenia i zdania egzaminu na patenty i licencje określone w rozporządzeniu.

BTW, bez tej poprawki/uzupełnienia może dojść do sytuacji, gdzie obecny mors, który wystąpi o patent motorowodnego sternika morskiego, pod rządami nowych przepisów będzie mógł powozić jachtami motorowymi o długości do 24 m, a żaglowymi do 18 m.

Edytka: poprawiłem interpunkcję.

_________________
Daniel
***** ***
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." B. Russell
"Propaganda u ruskich jest potrzebna, bo jak im wyłączycie TV zorientują się, że są głodni." Internet
"To dziwne być w tym samym wieku co starzy ludzie." tamże


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 13:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
damit napisał(a):
Colonel napisał(a):
Ad § 22 bez uwag

Proponowałbym właśnie w tym paragrafie dokonać zmiany zaproponowanej przez pierdupierdu. Czyli:
Cytuj:
Par.22. Patenty i licencje wydane na podstawie dotychczasowych przepisów zachowują ważność w zakresie przyznanych tymi przepisami uprawnień lub mogą być wymienione bez konieczności odbycia szkolenia i zdania egzaminu na patenty i licencje określone w rozporządzeniu.

BTW, bez tej poprawki/uzupełnienia może dojść do sytuacji, gdzie obecny mors, który wystąpi o patent motorowodnego sternika morskiego, pod rządami nowych przepisów będzie mógł powozić jachtami motorowymi o długości do 24 m a żaglowymi do 18 m.

Wcześniej mi umknęło było, ale skoro w projekcie nie ma obowiązkowego szkolenia, to i wytłuszczony powyżej zapis też jest zbędny.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 13:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Mariusz Główka napisał(a):
Andrzej, ja się trochę dziwię....


Sprawa jest poważna. Stawiam tezę, że to rozporządzenie ustali reguły gry na długo. Lepiej, żeby nie mialo błędów. Błąd u motopompiarzy może wywołać potrzebę nowelizacji, a takową latwo jest przegapić nam, czyli żeglarzom, nie urzędnikom i nie "lobbystom". Do czego "cicha nowelizacja przy okazji" może prowadzić poczytacie w SSi jescze w tym tygodniu.
Dlatego tym razem usiłuje się zorientowac w calosci projektu i wyrobic sobie zdanie co do całości. I dlatego proszę o pomoc.

Ważne jest też by wszyscy, którzy wypowiadali się we wrześniu i październiku pisżac do ministerstwa napisali raz jeszcze, z pochwalami i możliwie jednobrzmiącymi propozycjami uściśleń.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 13:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
damit napisał(a):
Proponowałbym...

Mam zanotowane

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 13:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Rozumiem, ze nalezy przejrzeć to co dotyczy motopompiarzy, ale na Boga, po co wchodzic w szczególy i szczególami zawracać d.... ? Chciałbyś, żeby jakiś motopmpiarz forsował ile rejsów masz zrobić i na jakim jachcie?

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.



Za ten post autor Szaman3 otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 13:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Mariusz Główka napisał(a):
Rozumiem, ze nalezy przejrzeć to co dotyczy motopompiarzy...

I przeglądam.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 13:52 

Dołączył(a): 23 lis 2010, o 23:26
Posty: 319
Podziękował : 205
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: ...
Wielu z nas może kiedyś zostać motopompiarzami, albo już równolegle często jest, albo właśnie zaczyna fantazjować na ten temat ... więc może jednak warto się i nad tym pochylić. Poza tym skoro ma być idea "koherentności" uprawnień, to może lepiej, żeby "koherencja" nie wzbudzała lęków...


Ostatnio edytowano 10 gru 2012, o 13:56 przez User319, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 13:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Chciałbyś, zeby motopompiarz, który fantazjuje na temat żeglowania majstrował przy Twoich przepisach? Tych na których Ty się znasz, a jemu się wydaje?

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.



Za ten post autor Szaman3 otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 13:59 

Dołączył(a): 23 lis 2010, o 23:26
Posty: 319
Podziękował : 205
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: ...
Ja po prostu zakładam, że ludzie którzy są żeglarzami, mogą mieć większe spektrum zainteresowań i może ich to po prostu obchodzić.

Poza tym zauważyłem że Colonel zbiera uwagi różnych osób na różnych forach, pewnie ktoś mu zgłosił taką uwagę? Może jakiś motopompiarz, więc może "ich" środowisko oczekuje też wspólnego frontu? Nie zapominaj, że niektórzy z żeglarzy też się bawią w motorowodniactwo. Motorowodniacy zresztą też są na tych forach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 17:47 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Przeczytałem sobie ten projekt "aktu prawnego" wywołujący zachwyt pośród tz "liberalizatorów".
Nie znam się na żeglarstwie motorowodnym, licencjach do holowania spadochronów etc. Znam się co nieco na żeglowaniu śródlądowym i morskim oraz na szkoleniu adeptów do uprawiania w/w hobby.

Karykaturalnie wygląda zestawienie uprawnień Żj. 2 Mm na jachcie o Lc do 12m z zapisem w programie szkolenia - podstawy locji i podstawowe przepisy na wodach śródlądowych - .
Swoją droga ciekawe ile szkółek jest w stanie rzetelnie nauczyć pływania przeciętnym jachtem mazurskim w warunkach śródlądowych i jednocześnie około 10 metrowym jachtem w warunkach jakie panują w strefie 2 mil od brzegu w rozsądnym czasie i za rozsądne pieniądze. Ten projekt to jest bubel mający na celu zaspokojenie opcji tz "liberalizatorskiej" i jednocześnie uwzględnienie nacisków PZŻ. A wystarczyło na poziomie ustawy poszerzyć bezpatencie by móc stworzyć rozsądne ramy szkolenia pod istniejący obecnie lub lat temu parę system stopni.
Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 17:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
ins napisał(a):
Swoją droga ciekawe ile szkółek jest w stanie rzetelnie nauczyć pływania przeciętnym jachtem mazurskim w warunkach śródlądowych i jednocześnie około 10 metrowym jachtem w warunkach jakie panują w strefie 2 mil od brzegu w rozsądnym czasie i za rozsądne pieniądze.


Jako że szkolenie nie będzie (wg tego projektu) obowiązkowe, to szkółki, szkoły, ośrodki takie się znajdą. Nareszcie skończy się spend biednych owieczek na przymusowe kursy, a zacznie się polowanie na klienta. Niech wygra lepszy!

***

- Poza tym, nauczyć się można nie tylko na kursach w "szkółkach".
- Poza tym, żaden kurs nie nauczy wszystkiego. Nie tylko w żeglarstwie ale również w większości dziedzin życia ludzie muszą się ciągle dokształcać, nawet tam gdzie patentów od nich nikt nie wymaga. Ot takie życie. Nawet jak ktoś całe życie łopatował, prędzej czy później spotyka się z nowszą techniką. Nie mówię już o tych co pracują intelektualnie.
- Poza tym, nigdzie nie jest powiedziane że ktoś musi wszystko umieć. Wolno mi, a umiem to dwie różne kwestie. Wolno ludziom pływać wpław choć nie wszyscy potrafią, co może obowiązkowo przeszkolić?
Poza tym człowiek ma rozum i wolną wolę i sam się lepiej o siebie zatroszczy niż Ty się o niego zatroszczysz!
- Poza tym to nie Twoje zmartwienie!


Ostatnio edytowano 10 gru 2012, o 18:04 przez Carlo, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 18:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
ins napisał(a):
A wystarczyło na poziomie ustawy poszerzyć bezpatencie
jak to łatwo powiedzieć :D a jaki efekt rażenia ma takie zdanie. Klękajcie narody Ins przemówił: wystarczyło zmienic ustawę. Luzik normalnie. Jutro tez se zmienię ustawę, a kto mi zabroni :D :D :D

pociesza jedynie, że Ins dojrzał do tego, żeby samemu stwierdzić, że główne problemy stwarza obowiązek patentowy :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 18:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
ins napisał(a):
A wystarczyło na poziomie ustawy poszerzyć bezpatencie by móc stworzyć rozsądne ramy szkolenia pod istniejący obecnie lub lat temu parę system stopni.
Piotr Siedlewski


To czemu Twój związek blokował takie poszerzenie? Chcieliśmy bezpatencia na wzór brytyjski, czyli do 24 m, albo choć na szwedzki, do 12 m, a Twój związek uparcie bronił dotychczasowych (ówczas) 5 m. Szczęsliwie posłowie, krakowskim targiem uchwalili te obecne 7,5 m.
A co jeszcze dwa miesiące temu pisał pan Durejko, prezes WOZŻ, kandydat na prezesa PZŻ w ostatnich wyborach? Że 7,5 m to za dużo, bo to niebezpieczne.
Amnezja w Twoim wykonaniu?

Edit: Ciag dalszy
Jeszcze jedno, przy ostatniej nowelizacji ustawy o zegludze śródladowej wprowadzono zapis umożliwiajacy prowadzenie bez patentu hausboata o długości do 13 m. Sam osobiście na posiedzeniu podkomisji zajmującej się tą ustawą wnioskowałem o rozszerzenie tego zapisu takze o jachty zaglowe. PZŻ nie tylko nie poparł tej propozycji, ale odniósł się do niej negatywnie.
A ins piszę, że wystarczyłoby, gdybyśmy zmienili ustawę? :evil: :evil:

Usunąłem kontrowersyjne określenia

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 18:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Wyrzuciłem posty nie związane z tematem wątku.


Edit:
I kolejne też.
Wszystkie posty rozjeżdżające ten wątek, naprawdę ważny, będą lądowały tam gdzie ich miejsce

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 18:36 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
ins napisał(a):
Przeczytałem sobie ten projekt "aktu prawnego" wywołujący zachwyt pośród tz "liberalizatorów".
Nie znam się na żeglarstwie motorowodnym, licencjach do holowania spadochronów etc. Znam się co nieco na żeglowaniu śródlądowym i morskim oraz na szkoleniu adeptów do uprawiania w/w hobby.

Karykaturalnie wygląda zestawienie uprawnień Żj. 2 Mm na jachcie o Lc do 12m z zapisem w programie szkolenia - podstawy locji i podstawowe przepisy na wodach śródlądowych - .
Swoją droga ciekawe ile szkółek jest w stanie rzetelnie nauczyć pływania przeciętnym jachtem mazurskim w warunkach śródlądowych i jednocześnie około 10 metrowym jachtem w warunkach jakie panują w strefie 2 mil od brzegu w rozsądnym czasie i za rozsądne pieniądze. Ten projekt to jest bubel mający na celu zaspokojenie opcji tz "liberalizatorskiej" i jednocześnie uwzględnienie nacisków PZŻ. A wystarczyło na poziomie ustawy poszerzyć bezpatencie by móc stworzyć rozsądne ramy szkolenia pod istniejący obecnie lub lat temu parę system stopni.
Piotr Siedlewski


Piotrze, merytorycznie. Na tym etapie jest dobrze. Prawie maksymalnie dobrze jak mogloby byc na ten moment.
Jaka szkola nauczy? Nie ma znaczenia, zadna albo kazda. Na jednym albo na dziesieciu kursach - w zaleznosci od potrzeb danego osobnika.
Pamietajmy, ze szkola nie musi uczyc i nigdy nie uczy w kazdym zakresie przewidaianym w uprawnieniach. Np. na prawo jazdy szkoly ucza jezdzic autami kat. B. To znaczy, ze taki osobnik ma prawo jechac subaru wrc. Problem w tym, ze najprawdopodobniej nie ruszy z miejsca, musi sie doszkolic.
Z drugiej strony, stenika robilem na opalu. W grupie byli zeglarze bez samodzielnego doswiadczenia morskiego. Kazdy z nich, nawet jeden bardzo niezdolny osobnik, radzil sobie z Wodnikiem II bez wiekszych problemow.
Moja malzonka nie majaca wowczas ani stazu ani patentu ani nawet umiejetnosvi pojevhalamz nami na kurs vb w Chorwacji i robila z nami kurs: dobry i uczciwy kurs. Radzila sobie calkiem dobrze na jachcie morskim, wczesniej nie prowadzac nawet sasanki. Byl to Elan ok 11m afair.

Jako ze projekt rozporzadzenia nie wymusza odbycia konkretnego szkolenia, to zadna szkola nie musi sie tym martwic. Moze jezeli chce rozszerzyc swoja oferte. Nie widze wiec problemu.
Malo tego, prywatnie sadze, ze pojawi sie nowa kategoria szkolen: tanich, czesciowych. Poczatkowo pojawia sie z pewnoscia szkoly oferujace bardzo niski poziom szkolen. Z czasem rynek bedzie dazyl do rozsadnej rownowagi i na dluzsza mete pewnie nic sie nie zmieni w kwestii szkolen. No moze delikatnie program.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 19:02 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Sorry pomyliłem się. "z zapisem w programie szkolenia" Oczywiście błąd. Dotyczy to zakresu wiedzy wymaganej na egzaminie!!!. czyli posiadacz dokumentu za którym stoi powaga państwa , dokumentu który uprawnia do prowadzenia jachtów do 12m po wodach morskich do 2 Mm od brzegu nie będzie egzaminowany z prawa drogi na morzu. Projekt to wyraźnie opisuje. czyli problem nie dotyczy tylko szkolących ale samych egzaminów
Obecnie na żj naucza się i wymaga ma egzaminie podstaw działania SAR
Podstawowe informacje o ratownictwie na wodach morskich:
a) Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa (SAR), Morskie Ratownicze Centrum Koordynacyjne,
b) ratownictwo brzegowe: brzegowe stacje ratownictwa, stacje ratownictwa morskiego,
c) sygnałowe środki ratownicze.


program w projekcie tego nie przewiduje, ale zwiększa zakres uprawnień.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 19:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
ins napisał(a):
czyli posiadacz dokumentu za którym stoi powaga państwa , dokumentu który uprawnia do prowadzenia jachtów do 12m po wodach morskich do 2 Mm od brzegu nie będzie egzaminowany z prawa drogi na morzu.


ins napisał(a):
program w projekcie tego nie przewiduje, ale zwiększa zakres uprawnień.


No i ?

Bez żartów. Całkiem niedawno twierdziłeś, że jesteś za bezpatenciem do OIDP 15 m....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 19:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
ins napisał(a):
program w projekcie tego nie przewiduje, ale zwiększa zakres uprawnień.

Proponuję, abyś zwrócił uwagę na to osobie odpowiedzialnej w MSiT za ów projekt. My zwracamy uwagę na to co uwazamy za niedobre, ale przecież nie mamy wyłaczności na ocenianie i twierdzenie co dobre a co złe. Albo może niech Twój zwiazek to zrobi. Przecież bierze udział w konsultacjach społecznych.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 20:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Miałemjuz tu nie zaglądąc ale:
http://hals-sitz.org.pl/pl/rozporzadzen ... 2012-r___/
LInk trzeba skopiowac do przegladarki. Warto poczytac po prawej stronie strony.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 20:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Colonel napisał(a):
Pytali zapewne o WOPR - Wysokogórskie Ochotnicze...itp.
A ja sie czuję zniechęcony, mialem jutro pisac pismo do ministerstwa...

Easy Andrzeju - czasu mamy jeszcze prawie 3 tygodnie. Ja nie zamierzam się przesadnie spieszyć - a nuż coś ktoś jeszcze zauważy, co warto poruszyć?

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 20:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Tradycyjną dyskusję o patentach i bezpatenciu przeniosłem tu:
Patenty kontra bezpatencie c.d. - znacie to poczytajcie

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 20:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Colonel napisał(a):
Miałemjuz tu nie zaglądąc ale:
http://hals-sitz.org.pl/pl/rozporzadzen ... 2012-r___/
LInk trzeba skopiowac do przegladarki. Warto poczytac po prawej stronie strony.

No to cytat spod powyższego linku - jeden z punktów omówienia proponowanych przez ministerstwo zmian:
"utrzymano skandalicznie niski poziom opłat egzaminacyjnych i nierefundowaną przez państwo (organizatorowi egzaminu) zniżkę 50 % dla uczniów i studentów do lat 26,"
Jak nie wiadomo o co chodzi...

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 21:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1212
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 727
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Mariusz Główka napisał(a):
Wyrzuciłem posty nie związane z tematem wątku.
Edit:
I kolejne też.
Wszystkie posty rozjeżdżające ten wątek, naprawdę ważny, będą lądowały tam gdzie ich miejsce


A mój to gdzie za przeproszeniem trafił? Zniknął bez śladu? Był bardzo ściśle związany z tematem wątku, m.in. podnosił niezgodność projektu rozporządzenia z literą ustawy.

pozdrawiam

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2012, o 21:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
myszek napisał(a):
podnosił niezgodność projektu rozporządzenia z literą ustawy.


W którym miejscu jest ta niezgodność? :>
Sami prawnicy na tym forum :) I to jak autorytatywnie stwierdzenia padają :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3086 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 103  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL