Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 lip 2025, o 14:43




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 gru 2012, o 13:18 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
W sensie, ze Maar odstapil od pomyslu i nie ma co ciagnac tematu. Przynajmniej ja tak to rozumiem i sie zgadzam. Niech temat pojdzie w niepamiec.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 13:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
hmm... tak całkiem to nie odstąpił... już ja go znam "prestiżowca" jednego :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 13:29 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
skipbulba napisał(a):
Colonel napisał(a):
Zlitujcie się!!!!
yyy ??? a coś jaśniej??? :)
skipbulba napisał(a):
Colonel napisał(a):
Zlitujcie się!!!!
yyy ??? a coś jaśniej??? :)

Nie powinienem się wypowiadać za Andrzeja ale,... co chłop to punkt widzenia, i jeszcze się taki nie urodził co by wszystkim dogodził.
A ten temat jest wałkowany co chwilę, napisano setki postów na wszystkich forach i zawsze jest przyczyną waśni i nieporozumień. Ciekawe dlaczego

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 14:39 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
junak73 napisał(a):
skipbulba napisał(a):
Colonel napisał(a):
Zlitujcie się!!!!
yyy ??? a coś jaśniej??? :)
skipbulba napisał(a):
Colonel napisał(a):
Zlitujcie się!!!!
yyy ??? a coś jaśniej??? :)

Nie powinienem się wypowiadać za Andrzeja ale,... co chłop to punkt widzenia, i jeszcze się taki nie urodził co by wszystkim dogodził.
A ten temat jest wałkowany co chwilę, napisano setki postów na wszystkich forach i zawsze jest przyczyną waśni i nieporozumień. Ciekawe dlaczego


moze "prawdziwi" kapitanowie są niedoceniani? lub czują się niedocenieni?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2012, o 09:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1228
Podziękował : 70
Otrzymał podziękowań: 734
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Maar napisał(a):
BTW dostałem od osób zaangażowanych, prośbę o nierozwadnianie działań teraz w kluczowym momencie. Tak jak pisałem wcześniej - priorytetem dla mnie jest liberalizacja (nawet poprzez zaoranie systemu i łudzenie się, że na gruzach powstanie cokolwiek sensownego), więc z pomysłu działań lobbistycznych w kierunku utworzenia patentu-odpowiednika YM Ocean się chwilowo wycofuję.


A jakich argumentów użyli ci "zaangażowani", że przeważyły nad Twoimi poglądami?

Jakiej to "liberalizacji" zagroziłoby istnienie rzetelnego patentu kapitana, choćby tylko na żaglowce? W jaki sposób miałoby ono zaszkodzić?

Jaka "liberalizacja" wymaga zakneblowania wolnej dyskusji na ten temat?

Maar, te sprawy dotyczą wszystkich. My wszyscy poniesiemy konsekwencje złego rozporządzenia. Ważnych informacji w tej sprawie nie wolno utajniać.

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2012, o 09:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
myszek napisał(a):
A jakich argumentów użyli ci "zaangażowani", że przeważyły nad Twoimi poglądami?


Przeczytaj jeszcze raz ten wątek, wątek sąsiedni o rozporządzeniu i postaraj się zrozumieć to co jest tam napisane. Nie będziesz musiał zadawać zbędnych pytań.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

pees. To zdaje się Ty największe zarzuty stawiałeś liberalizatorom jakoby to popierali zaostrzenia przepisów.

Przeczytaj ustawę o bezpieczeństwie morskim, postaraj się zrozumieć jakie kwestie reguluje rozporządzenie ministra sportu o uprawianiu turystyki wodnej, przeczytaj sobie delegację ustawową do wydania rozporządzenia i zastanów się do czego upoważnia ministra, wreszcie zastanów się czy to Państwo ma gwarantować prestiż dokumentów.

Jak nie rozumiesz przepisów to poproś o wytłumaczenie. I wtedy na samym końcu składaj swoje genialne propozycje.

Po drodze jeszcze spróbuj się zastanowić jak wykorzysta Twoje mądrości PZŻ, a jak "poprawione/ulepszone" przez urzędników mają szanse stać się "ciałem".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2012, o 13:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17564
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
myszek napisał(a):
Maar, te sprawy dotyczą wszystkich. My wszyscy poniesiemy konsekwencje złego rozporządzenia. Ważnych informacji w tej sprawie nie wolno utajniać.
Krzysiek, co rozumiesz jako "ważne informacje w tej sprawie"? Chyba nie argumenty osób, które mnie poprosiły, żeby teraz - w momencie, gdy do MinSporta płyną pisma PZŻu, OZŻów i innych Halsów - dokładać jeszcze jeden argument przeciwny naszej generalnej linii - maksymalnemu ułatwieniu dostępu do możliwości swobodnego żeglowania.

myszek napisał(a):
Jakiej to "liberalizacji" zagroziłoby istnienie rzetelnego patentu kapitana, choćby tylko na żaglowce? W jaki sposób miałoby ono zaszkodzić?
To nie chodzi o zaszkodzenie "liberalizacji" jako takiej, tylko zaszkodzenie pracom nad istniejącym projektem.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2012, o 22:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 434
Podziękował : 160
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan do 200GT/OOW500GT; RYA YMOS CE
Maar napisał(a):
myszek napisał(a):
Maar, te sprawy dotyczą wszystkich. My wszyscy poniesiemy konsekwencje złego rozporządzenia. Ważnych informacji w tej sprawie nie wolno utajniać.
Krzysiek, co rozumiesz jako "ważne informacje w tej sprawie"? Chyba nie argumenty osób, które mnie poprosiły, żeby teraz - w momencie, gdy do MinSporta płyną pisma PZŻu, OZŻów i innych Halsów - dokładać jeszcze jeden argument przeciwny naszej generalnej linii - maksymalnemu ułatwieniu dostępu do możliwości swobodnego żeglowania.

Tak właśnie zauważyłem, że powtarzającym się argumentem nad choćby dostosowaniem staży do stopni z projektu (z ilościowych na jakościowe, np. ze wskazaniem wielkości jednostki lub dla kapitana z zamiana dupogodzin na skipperskie) jest "ciii, nie ruszajmy, bo a nuż urzędas coś pokręci. :/

Nic, Maar wywołał mnie w pierwszym wpisie wątku, więc powiem, że nadal uważam za słuszne przynajmniej dopracowanie staży (z projektu widzę, że urzędnikowi redagującemu projekt żeglarstwo nie jest bliskie)... a pomysł egzaminu na kapitana nie stał mi się wstrętnym. Co nie znaczy, że będę za to umierał - ja niespotykanie spokojny jestem człowiek. ;)

P.S. Nie generalizujmy, proszę. na pewno nie wszystkie OZŻ szturmują teraz ministerstwo z wyrazami poparcia dla starego. Co do tego jestem pewien. :)

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2012, o 23:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17564
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
panwac napisał(a):
"ciii, nie ruszajmy, bo a nuż urzędas coś pokręci.
Niestety, to - w kraju gdzie wszystko jest postawione na głowie a pragmatyzm uważany jest za wadę - jest jednym z argumentów. Niestety!!!

Z resztą Twojego (masz jakieś oprócz nicka imię? wpisałbym tu, bo paniewacu mi nie leży) postu się zgadzam.
Myślę, że na gruzach będzie można coś zbudować, albo przynajmniej gruzy potraktować buldożerem.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2012, o 23:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 434
Podziękował : 160
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan do 200GT/OOW500GT; RYA YMOS CE
Maar napisał(a):
Z resztą Twojego (masz jakieś oprócz nicka imię? wpisałbym tu, bo paniewacu mi nie leży) postu się zgadzam.
Myślę, że na gruzach będzie można coś zbudować, albo przynajmniej gruzy potraktować buldożerem.


Mam nawet 2 imiona (tyle mi ich nadano) ;)
Piotr Sławomir, Nowacki. Ksywa PanWac, bo w liceum jedna urodziwa panna nie chciała do mnie mówić po nazwisku, a imienia za nic zapamiętać nie mogła... no to z nazwiska zrobiła mi ksywę Wacek (cokolwiek miała na myśli), a dziś to ja już nobliwy człek, więc jestem Wac, PanWac. :D

Ale nie przejmuj się - spora część dzieciaków, jakie brałem w rejsy nie zna mojego imienia - mówią do mnie PanWacu. ;)

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2012, o 00:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Oks napisał(a):
dawanie osobie z stażem 200 godzin na morzu przywileju do prowadzenia jachtu 24 metrowego to żart.


A ile stażu MUSI mieć Angol aby taki jacht prowadzić ?
Bo zdaje się ma to z mlekiem matki...
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2012, o 01:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sty 2012, o 02:41
Posty: 323
Podziękował : 69
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
bury_kocur napisał(a):
Oks napisał(a):
dawanie osobie z stażem 200 godzin na morzu przywileju do prowadzenia jachtu 24 metrowego to żart.


A ile stażu MUSI mieć Angol aby taki jacht prowadzić ?
Bo zdaje się ma to z mlekiem matki...
Pzdr
Kocur


Jak widać niektórzy są tak przywiązani do trzymania za mordę przez tworzących prawo, że uważają fakt nadania komuś uprawnień do prowadzenia jachtu 24m za równoważny z nakazem dla armatora, by oddał taki jacht w czarter tej osobie z uprawnieniami :lol: Widzisz, są ludzie, którzy będą zawsze widzieć to, co chcą zobaczyć, choćby oczami wyobraźni. I dla nich to, że POTENCJALNIE ktoś o stażu 200h mógłby taki jacht wyczarterować jest sytuacją skandaliczną i niedopuszczalną. Tymczasem nie potrafią zauważyć tego, że naprawdę mało jest osób, które taki jacht będą chciały poprowadzić mając te 200h stażu, a jeszcze mniej tych, co im ten jacht dadzą do poprowadzenia.

Pozdrawiam, Konrad



Za ten post autor Helmsman otrzymał podziękowania - 3: Jaromir, Stara Zientara, Szpiszpak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2012, o 08:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
panwac napisał(a):
dostosowaniem staży do stopni z projektu (z ilościowych na jakościowe, np. ze wskazaniem wielkości jednostki

a ja uważam to za bez sensu i nie ze względu na "ciicho...." tylko bez sensu. Uproszczono system staży rezygnując z pływów i bardzo dobrze. Za to do kapiszona powinny byc zaliczane jedynie godziny prowadzenia, a nie dupogodziny.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2012, o 08:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
skipbulba napisał(a):
Za to do kapiszona powinny byc zaliczane jedynie godziny prowadzenia, a nie dupogodziny.


Jak wiesz Maćku jestem przeciwnikiem wszelkich restrykcji (no może poza radiem i SRC) i uważam, że rozwiązanie brytyjskie powinno być naszym jedynym celem ustawodawczym.

Ale jeżeli już konieczne muszą być (chwilowo !!!) te staże to niechże nie będą to tylko dupogodziny odleżane w koi a ich uznanie winno być związane z faktyczną oceną umiejętności i zachowania danego kandydata opisane przez prowadzącego jednostkę.

Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2012, o 08:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
A Angole pojmuja to trochę inaczej. Wymagaja ileś tam mil i ileś tam dni spędzonych na jachcie (na Yactmaster Offshore 50 dni). I w tym wypadku liczą nie tylko dni w morzu, ale również te w porcie.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2012, o 08:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Mariusz Główka napisał(a):
Angole pojmuja to trochę inaczej. Wymagaja ileś tam mil i ileś tam dni spędzonych na jachcie


Ale to dopiero na stopnie RYA.
Natomiast z mlekiem matki i woli Królowej poddani Jej Królewskiej Mości mają daną możliwość pływania bez żadnych patentów do 24 m.
I patrz Pan - jakoś się nie topią stadami ...
I to powinien być nasz cel.
A jak ktoś chce sobie robić jakieś dobrowolne papiery to niech w Imię Boże je robi.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: Maro M
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2012, o 19:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lis 2009, o 23:40
Posty: 337
Lokalizacja: warszawa
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: plastikowy kapitan lipcowy :))
Helmsman napisał(a):
mało jest osób, które taki jacht (24m) będą chciały poprowadzić mając te 200h stażu, a jeszcze mniej tych, co im ten jacht dadzą do poprowadzenia


A jeszcze musi być ich na to stać :mrgreen:
A jak będzie stać, to i za szkodę parkingową zapłacą

_________________
Pozdrawiam, Krzysztof Kusiel-Moroz
_____________________________________________________
navigare... i wystarczy


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2012, o 22:25 
Kriss napisał(a):
A jeszcze musi być ich na to stać
A jak będzie stać, to i za szkodę parkingową zapłacą

jest ponoć taki dowcip anglosaski:
-jaki dokument jest rzeczywiście niezbędny do wynajęcia jachtu bez skippera?
-książeczka czekowa z pokryciem..


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2012, o 10:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
bury_kocur napisał(a):
staże to niechże nie będą to tylko dupogodziny odleżane w koi a ich uznanie winno być związane z faktyczną oceną umiejętności i zachowania danego kandydata opisane przez prowadzącego jednostkę.


Ze mną polemizujesz WŁodek? Ale w jakim sensie?

Staż ma być oceniany przez prowadzącego? Staż na kapitana? Bez przesady, a kto ma to oceniać?
Nic tak nie oceni stażu jak poprowadzone z sukcesem rejsy. Dlatego uważam, że na kapiszona powinny się liczyć tylko godziny z rejsów prowadzonych przez kandydata na Kapiszona :)
Ale to tak na marginesie, bo w systemie OBOWIĄZKOWYCH patentów bedących w istocie jedynie pozwoleniem na żeglowanie patenty powinny być dostepne jak najłatwiej. Więc jak najbardziej stażodupogodziny nawet ze stania na kotwicy i w porcie.
A jak będa patenty NIEOBOWIĄZKOWE to pogadamy o wymogach stażowych, egzaminacyjnych itp na poważnie. Na razie to rozmowa o niczym bo patenty w Polsce nie są certyfikatami kompetencji a jedynie koncesją na żeglowanie.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2012, o 11:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
skipbulba napisał(a):
patenty w Polsce nie są certyfikatami kompetencji a jedynie koncesją na żeglowanie.
I tego właśnie zwolennicy patentowania nie mogą zrozumieć.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: AdamB
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2012, o 05:37 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
skipbulba napisał(a):
Dlatego uważam, że na kapiszona powinny się liczyć tylko godziny z rejsów prowadzonych przez kandydata na Kapiszona

Ciekaw jestem kto Tobie da bana za to zdanie?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2012, o 17:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
ins napisał(a):
skipbulba napisał(a):
Dlatego uważam, że na kapiszona powinny się liczyć tylko godziny z rejsów prowadzonych przez kandydata na Kapiszona

Ciekaw jestem kto Tobie da bana za to zdanie?

Piotr Siedlewski
skipbulba napisał(a):
Ale to tak na marginesie, bo w systemie OBOWIĄZKOWYCH patentów bedących w istocie jedynie pozwoleniem na żeglowanie patenty powinny być dostepne jak najłatwiej. Więc jak najbardziej stażodupogodziny nawet ze stania na kotwicy i w porcie.


Manipulacja to niezbyt ładny sposób na prowadzenie dyskusji. To trochę tak jak puszczanie bąków w towarzystwie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2012, o 18:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
ins napisał(a):
skipbulba napisał(a):
Dlatego uważam, że na kapiszona powinny się liczyć tylko godziny z rejsów prowadzonych przez kandydata na Kapiszona

Ciekaw jestem kto Tobie da bana za to zdanie?

Piotr Siedlewski


Piotrze, ale z jakiego powodu? :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2012, o 18:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
skipbulba napisał(a):
Piotrze, ale z jakiego powodu? :D


No jak to z jakiego, że uważasz że na kapiszona trzeba mieć staż a nie dupokojogodziny. Piotr tylko zapomniał sobie dodać, że pisałeś o nieobowiązkowych stopniach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2012, o 22:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lis 2009, o 23:40
Posty: 337
Lokalizacja: warszawa
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: plastikowy kapitan lipcowy :))
Stara Zientara napisał(a):
skipbulba napisał(a):
patenty w Polsce nie są certyfikatami kompetencji a jedynie koncesją na żeglowanie.
I tego właśnie zwolennicy patentowania nie mogą zrozumieć.

To jest prawda, jeśli nie przeczytamy co na patencie jest napisane po angolsku :-P
Takie rozdwojenie jaźni najjaśniejszego wystawcy.

_________________
Pozdrawiam, Krzysztof Kusiel-Moroz
_____________________________________________________
navigare... i wystarczy


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL