Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 cze 2025, o 17:03




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3086 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 103  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 gru 2012, o 00:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13154
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3093
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
piotr6 napisał(a):
Ale dlaczego dla żeglarza na morzu 2mile dlaczego nie 5 czy 10mil ?

IMHO można przyjąć 3 mile. Dlaczego? Bo przez wiele lat komuny się sprawdziło :)

Ale może to dla niektórych urzędników być argumentem poważnym - zamordystyczna komuna pozwalała na 3 mile, to dajmy więcej albo przynajmniej tyle samo.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 00:19 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Można też dać propozycję np 60 mil urzędnik stwierdzi przesada i da 30 mil :)

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 00:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2012, o 21:11
Posty: 32
Lokalizacja: Smoczogród
Podziękował : 13
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: Pływam, bo lubię.
piotr6 napisał(a):
Mariusz Główka napisał(a):
Przecież nikomu nie bronię. Każdy może zgłosić swoje uwagi do MSiT i je forsować.


tego by jeszcze brakowało.
Jesli się nie zgadzasz z moją uwagą napisz to ,tak po prostu i już ,zamiast nabijać posty i opowiadać jakieś historie.


Piotrze, ja zrobiłem dokładnie tak, jak pisze Mariusz, zarejestrowałem się w MSiT, co kosztowało mnie kopertę i znaczek na list, i wyraziłem swoją osobistą opinie, że patenty trzeba znieść, lub uprościć. Wyszedłem z założenia, że pani Ministra powinna przeczytać głosy "zwykłych szarych ludzi". Szkoda, że raptem jeszcze jedna osoba skorzystała z tej ścieżki kontaktu z prawodawcą.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 00:48 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
no to ok.
Mnie bardziej interesują te 2mile od brzegu na 12m jachcie ,dla mnie to absurd!

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 00:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13154
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3093
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
piotr6 napisał(a):
Mnie bardziej interesują
To pisz do ministerstwa. :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 00:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
AIKI napisał(a):
Ale nawet i tworzyć nie trzeba - kto ma przerośnięte ego wyśle po prostu opinie i dostanie to co jest w projekcie.
A jak zechce prestiżu i uznawania round the world to i YMO RYA i nowy kapitański oceaniczny patent ISSA (ZTCP z egzaminem) też jest w zasięgu.

Po pierwsze, Monia kliknęła "podziękuj za post". Monia, masz może YMO? Czemu? Jak wygląda cena patentu w Polsce a jak w UK?

Po drugie "nowy kapitański oceaniczny ISSA". Popatrz tu: http://www.bluewaterclub.pl/patentowezm ... rwacja.pdf nawet mazurskoidalna Chorwacja rozdająca swój patent za kilkanaście kun ich nie honoruje. Czemu? Ludzie go tworzą, wszak, powinni honorować!
Mają zacząć natentychmiast honorować super-hiper patenty ISSA!!! Nie czytać warunków egzaminacyjnych, tylko raz-dwa honorować, ehhh :-(

Żebyśmy się nie obudzili kiedyś w świecie, w którym będziemy płacić 20 razy więcej (nie licząc kosztów nauki języka) za patent niż teraz.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 00:58 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Stara Zientara napisał(a):
piotr6 napisał(a):
Mnie bardziej interesują
To pisz do ministerstwa. :)

Poradził mi to już Mariusz Główka ,właśnie nalepiam znaczek.

Tymczasem piszę tu ,jeżeli nie jesteś zainteresowany tematem nie pisz

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 01:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13154
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3093
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
piotr6 napisał(a):
,jeżeli nie jesteś zainteresowany tematem nie pisz
W sprawach istotnych też przeważnie piszę gdzie indziej.
http://samoster.org.pl/index.php?doc=24

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 01:10 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
wspaniale, szkoda,że to forum traktujesz lekko -mało istotne

ps. nie jestem zainteresowany przepychankami słownym. jak dla mnie koniec tematu.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *


_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 08:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Marku odpowiem Ci.

Powstaje rozporządzenie, w którym będą określone kwalifikacje zawodowe w żegludze jachtowej.
Będziemy mieli nasze, polskie super profesjonalne patenty zawodowe uzyskiwane na podstawie zdanego egzaminu.... Nie rozumiem Twojej troski i chęci wprowadzania do rozporządzenia o amatorach jakichś quasi-zawodowych kwitów?

Takimi "quasi-zawodowymi" (de facto zawodowymi) zgodnie z Ustawą o bezpieczeństwie morskim są amatorskie po uzyskaniu świadectwa przeszkolenia wg. konwencji STCW. Więc argument o commercial endorsement jest całkowicie chybiony! To już zostało napisane i obowiązuje!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 08:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Maar napisał(a):
Po drugie "nowy kapitański oceaniczny ISSA". Popatrz tu: http://www.bluewaterclub.pl/patentowezm ... rwacja.pdf nawet mazurskoidalna Chorwacja rozdająca swój patent za kilkanaście kun ich nie honoruje. Czemu? Ludzie go tworzą, wszak, powinni honorować!
Mają zacząć natentychmiast honorować super-hiper patenty ISSA!!! Nie czytać warunków egzaminacyjnych, tylko raz-dwa honorować, ehhh :-(

Być może nie doczytałem, albo Chorwacja jeszcze nie honoruje? Bo to dość świeże te nowe certyfikaty ISSA są ZTCP? Bo jakoś nie chce mi się wierzyć, że urzędnicy w obcych krajach czytują wymagania egzaminacyjne innych krajów...
Maar napisał(a):
Żebyśmy się nie obudzili kiedyś w świecie, w którym będziemy płacić 20 razy więcej (nie licząc kosztów nauki języka) za patent niż teraz.

My??? A jakie patenty jeszcze chcesz robić? Bo mnie to co mam wystarczy z zapasem.
A co do języka to chyba nie tylko do żeglarstwa może się okazać przydany...

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 09:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Maar napisał(a):
Po pierwsze, Monia kliknęła "podziękuj za post". Monia, masz może YMO? Czemu? Jak wygląda cena patentu w Polsce a jak w UK?

Moniia nie ma nawet Offshora, choć staż ma już na Ocean (i ostatnio astro sie uczyła). Ale jakoś sie nie składało, zawsze był jakiś rejs i to urlop pochlanialo.
A kliknąć kliknela bo rozumie Twoje rozterki i sama by chętnie widziała patent kapitanski będący patentem prestiżowym. Ale na razie to musi poczekać, najważniejsze jest TRWAŁE UPROSZCZENIE DOSTĘPU DO ZEGLOWANIA.

A co do kosztów - nie wiem, bezpośrednio tego sie nie da porównać, jeśli chodzi o same koszty do RYA (egzamin i papier) to ja na to dwa dni pracuję...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 10:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Moniia napisał(a):
A co do kosztów - nie wiem, bezpośrednio tego sie nie da porównać,
Jak to się nie da porównać?! Ile razy padało stwierdzenie, że jeśli ktoś chce to sobie pojedzie do Anglii i zrobi?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 10:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Maar napisał(a):
Moniia napisał(a):
A co do kosztów - nie wiem, bezpośrednio tego sie nie da porównać,
Jak to się nie da porównać?! Ile razy padało stwierdzenie, że jeśli ktoś chce to sobie pojedzie do Anglii i zrobi?

Marek zauważasz, że trolujesz?

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 10:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Maar napisał(a):
Moniia napisał(a):
A co do kosztów - nie wiem, bezpośrednio tego sie nie da porównać,
Jak to się nie da porównać?! Ile razy padało stwierdzenie, że jeśli ktoś chce to sobie pojedzie do Anglii i zrobi?


Niekoniecznie, można też egzaminatora zaprosić do Polski. Jeden bilet lotniczy, jeden hotel, a i piwo w knajpie które egzaminator wypije dzieli się na kilka egzaminowanych osób :-D

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 10:47 

Dołączył(a): 28 lip 2011, o 09:10
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Proponowane regulacje idą w dobrym kierunku, ale poszkodowani są jsm, którzy odbyli jako sternicy 600 godzin stażu, a teraz na kapitana musza gromadzić kolejne 600 godzin od nowa.
Moim zdaniem mógłby być uznawany na kapitana cały staż. PZŻ i tak akceptuje tylko staż (karty rejsu) zgodny z posiadanymi uprawnieniami. Gdyby staż na kapitana podnieść do 800 godzin, to staży i nowi jsm mieli by takie same wymagania (200+600).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 10:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2009, o 08:39
Posty: 210
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 60
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: sternik
michals napisał(a):
Proponowane regulacje idą w dobrym kierunku, ale poszkodowani są jsm, którzy odbyli jako sternicy 600 godzin stażu ...

Poszkodowani, że więcej pływali i mają większą praktykę?
Nie rozumiem.

_________________
" Świat pokryty jest w większości wodą i to najlepiej świadczy,
że przeznaczeniem człowieka jest żeglowanie"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 10:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
michals napisał(a):
ale poszkodowani są

To ja jestem poszkodowany ! :lol:
Bo za nim wysłałem kwity, to nazbierałem 3000 h. :lol:

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 10:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
michals napisał(a):
a teraz na kapitana musza gromadzić kolejne 600 godzin od nowa.
Moim zdaniem mógłby być uznawany na kapitana cały staż.
Masz rację, są poszkodowani - żeby prowadzić jacht o długości 70 metrów muszą - cholera - aż 600 dodatkowych godzin wypływać.
Straszne to i niesprawiedliwe.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 11:04 

Dołączył(a): 28 lip 2011, o 09:10
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Maro M napisał(a):
Poszkodowani, że więcej pływali i mają większą praktykę?
Nie rozumiem.

Masz rację - poszkodowani to złe słowo.
Jak już na tym forum pisano, kapitan według obecnych regulacji to bardziej tytuł honorowy niż patent. Chciałoby się ten tytuł mieć wcześniej niż później.

A swoją drogą strasznie agresywne to forum.
Całe szczęście, że na wodzie ludzie są bardziej życzliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 11:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
agresywne? ty agresji nie widziałeś :)

Nie bardzo rozumiem po co "ten tytuł" mieć wcześniej lub później. Masz w planach prowadzić coś większego niż 24m ???

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 12:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Carlo napisał(a):
To już zostało napisane i obowiązuje!

Nie obowiązuje tylko będzie obowiązywać . I dotyczyć będzie zajmowania stanowisk w załodze lub prowadzenia jachtów komercyjnych innych niż odpłatnie udostępniane bez załogi.
W tej chwili "To" nie obowiązuje, bowiem nie zostało jeszcze napisane rozporządzenie wyknawcze - z powodu ślimaczego tempa prac nad odpowiedznim rozporządzeniam w MTBiGM.

Carlo napisał(a):
po uzyskaniu świadectwa przeszkolenia wg. konwencji STCW.

Nie wg. Konwencji STCW tylko wg rozporządznenia do którego wydania delegację uzyskał minister TBiGM. Tego, którego niema - opisanego w Art 70 ust. 4 ustawy o bezp. morskim. BTW - nie ma też jak dotąd projektu w BIP ministerstwa.

Mnie to obojętne, ale podejrzewam, że niewielu płacze nad tym, że się nie śpieszą.
;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 14:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Ze mną, czy z obowiązującą ustawą polemizujesz? Ustawa obowiązuje, a że przepis jest aktualnie martwy ze względu na brak aktów wykonawczych, to wcale nie oznacza że nie obowiązuje.


Ostatnio edytowano 12 gru 2012, o 16:43 przez Maar, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem literówki.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 14:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Stara Zientara napisał(a):
IMHO można przyjąć 3 mile. Dlaczego? Bo przez wiele lat komuny się sprawdziło :)

Ale może to dla niektórych urzędników być argumentem poważnym - zamordystyczna komuna pozwalała na 3 mile, to dajmy więcej albo przynajmniej tyle samo.
Ale wtedy te 3 mile nie były wymyślone "tak sobie". To była granica morza terytorialnego.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 16:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
michals napisał(a):
poszkodowani są jsm, którzy odbyli jako sternicy 600 godzin stażu, a teraz na kapitana musza gromadzić kolejne 600 godzin od nowa.


Przepraszam ale nie rozumiem...
Ci ludzie pływają dla odbębnienia stażu czy jak ?
Nawet jeżeli zmienią się przepisy to mówienie, że ktoś jest "poszkodowany" bo musiał plywać "ZA DUŻO" jest chyba jakimś nieporozumieniem...
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2012, o 17:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Troche nam się rozjeżdżał wątek, więc ostatnie posty zostały wydzielone do nowego wątku: Dlaczego żeglujemy?

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2012, o 15:57 

Dołączył(a): 28 lip 2011, o 09:10
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: jsm
bury_kocur napisał(a):
Przepraszam ale nie rozumiem...
Ci ludzie pływają dla odbębnienia stażu czy jak ?
Nawet jeżeli zmienią się przepisy to mówienie, że ktoś jest "poszkodowany" bo musiał plywać "ZA DUŻO" jest chyba jakimś nieporozumieniem...
Pzdr
Kocur


Kolego Kocurze.
Napisałem w kolejnym poście, że źle się wyraziłem więc nie musisz już po mnie jeździć.
Oczywiście, że pływam dla przyjemności.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2012, o 17:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
michals napisał(a):
nie musisz już po mnie jeździć.


Litości - Broń Boże po nikim nie jeźdźę.
Po prostu w glowie mi sie nie mieści, że dla niektórych podstawą pływania i planowania rejsów jest dopisanie iluś tam mil...
Jakieś kompletne pomylenie pojęć...
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2012, o 17:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
michals napisał(a):
Proponowane regulacje idą w dobrym kierunku, ale poszkodowani są jsm, którzy odbyli jako sternicy 600 godzin stażu, a teraz na kapitana musza gromadzić kolejne 600 godzin od nowa.
Moim zdaniem mógłby być uznawany na kapitana cały staż. PZŻ i tak akceptuje tylko staż (karty rejsu) zgodny z posiadanymi uprawnieniami. Gdyby staż na kapitana podnieść do 800 godzin, to staży i nowi jsm mieli by takie same wymagania (200+600).
Toczka w toczkę nad tym samym ostatnio ubolewał Jędruś..
Poszkodowani? Nie rozumiem.. To jeszcze jeden lub dwa rejsy.. A cóż to szkodzi? Czy z momentem uzyskania upragnionego kojota zamierzacie zakończyć żeglarską karierę, czy porzucić małe jachty na rzecz gigantów, i już nogami przebieracie, żeby się przesiąć na większe? Nie rozumiem? :roll:

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2012, o 19:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 cze 2009, o 20:17
Posty: 108
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: k.j
Z ostatecznymi wnioskami, kto zyska/starci wstrzymał bym się do zatwierdzenia tego, kolejnego lub jeszcze innego projektu rozporządzenia. Kto będzie chciał być Kapitanem ten nim pewnie będzie niezależnie od tego, czy będzie łatwiej, czy trudniej. A jak, ktoś chce naprawdę żeglować to będzie to robił nawet wbrew rozporządzeniu. Tak samo jak w przypadku jazdy samochodem po raz kolejny po pijaku z cofniętym prawkiem. I tu i tu nałóg jest silniejszy i żadne rozporządzenie tego nie zmieni

_________________
szopen65
Wojtek Szopa

www.pro-skippers.com/skipper/213


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3086 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 103  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL