Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 cze 2025, o 14:17




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3086 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 103  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 gru 2012, o 19:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
piotr6 napisał(a):
jaka będzie róznica w egzaminach na żeglarza który może pływać 12m do 2mil a jaka gdy będzie pływać 5 mil lub w porze dziennej?


2 NM i pora dzienna jest w obecnym projekcie. Wyjaśnij może na początek czego Ty chcesz?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2012, o 19:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sty 2012, o 02:41
Posty: 323
Podziękował : 69
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
piotr6 napisał(a):
na coś trzeba się zdecydować albo śródlądzie albo trochę morza .Bez Bezpatencia każdy system jest zły więc wybieram mniejsze zło .Ponieważ jestem jak za największą swobodą pływania.


Więc możesz się zdecydować na morze. Wtedy robisz morsa i masz swobodę pływania wszędzie, jachtem do 24m. I nie musisz robić żeglarza po drodze, więc moim zdaniem nie ma za bardzo o czym dyskutować. A jakoś nie widzę takiej możliwości, żeby ustawodawca zrównał praktyczine uprawnienia żeglarza z obecnym sternikiem, wykluczając tylko pływanie porą nocną, nie podnosząc jednocześnie wymagań egzaminacyjnych. A uwierz mi, że dla większości żeglarzy będzie to jedynie problem przy praktycznym braku korzyści. Powiedz mi, w którym miejscu ta moja opinia nie jest logiczna?

Pozdrawiam, Konrad


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2012, o 19:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4878
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 876
Otrzymał podziękowań: 1921
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
piotr6 napisał(a):
Przecież stopień żeglarza jest Qasimorski .


IMHO jest śródlądowy z opcją plaży czy pływania po "oślich łączkach".

piotr6 napisał(a):
Powiedzcie , jaka będzie róznica w egzaminach na żeglarza który może pływać 12m do 2mil a jaka gdy będzie pływać 5 mil lub w porze dziennej?


2 mile to plaża tak naprawdę. 12m to w mej ocenie to takie mechaniczne rozszerzenie. 12m i 5 mil to przecinanie torów wodnych, kręcenie się po kotwicowiskach, pływanie po strefach zamykanych itd. Czyli potrzeba pełnej wiedzy "morskiej". Jeżeli w wymaganiach na sternika jest egzaminowanie z zakresu takiej wiedzy - nielogicznym byłoby nieegzaminowanie żeglarza. W mej ocenie aktualnie "nie przejdzie" nieegzaminowanie sterników - więc rozszerzenie praw żeglarza doprowadzić musi do egzaminowania żeglarzy z tego zakresu. (Osobiście uważam, że do 24 m wcale nijakich obowiązkowych patentów nie trzeba (zdrowy rozsądek wystarczy i troska o własne bezpieczeństwo), ale mam świadomość, że tym rozporządzeniem tego załatwić się nie da).

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowania - 2: Helmsman, User319
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2012, o 19:41 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Carlo napisał(a):
piotr6 napisał(a):
jaka będzie róznica w egzaminach na żeglarza który może pływać 12m do 2mil a jaka gdy będzie pływać 5 mil lub w porze dziennej?


2 NM i pora dzienna jest w obecnym projekcie. Wyjaśnij może na początek czego Ty chcesz?


Tylko ty nie zrozumiałeś

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2012, o 19:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Moniia napisał(a):
I nie uważam, żeby akurat najlepszym pomysłem było parcie na jak największe uprawnienia zeglarza, bo może się okazać ze to osiagniesz ale kosztem trudniejszego uzyskiwania wyższych uprawnień. Naprawdę Ci na tym tak zależy? Zwłaszcza, ze stopień morski możesz uzyskać bez uzyskiwania wcześniej srodladowego?

Przekonałaś mnie w Twoich racjach.
Carlo napisał(a):
Wojciech numerowany. Co do Twoich pomysłów to traktuję je jako przerywnik humorystyczny w dyskusji, więc komentować nie trzeba, wszyscy się pośmiali ;) :D

Nie wszystkim było równie wesoło. Aczkolwiek mi tak. ;) :D

AIKI napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Mam wrażenie, że więcej prac poświęca się stopniom wyższym pomijać przy tym żeglarza jachtowego.

Sternik z projektu jest stopniem MORSKIM a żeglarz ŚRÓDLĄDOWYM!!! Pojmij to wreszcie :evil:

Spokojnie, o tym jest mi wiadomo. Lecz nie upieraj się przy tym, że posiadacz patentu żeglarza jachtowego może żeglować wyłącznie na śródlądziu.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2012, o 19:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
piotr6 napisał(a):
Carlo napisał(a):
piotr6 napisał(a):
jaka będzie róznica w egzaminach na żeglarza który może pływać 12m do 2mil a jaka gdy będzie pływać 5 mil lub w porze dziennej?


2 NM i pora dzienna jest w obecnym projekcie. Wyjaśnij może na początek czego Ty chcesz?


Tylko ty nie zrozumiałeś


Pomysłów kilka już napisałeś, włącznie z zdaje się 50 Nm.
Zastanów się czego chcesz i sprawdź co jest w projekcie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2012, o 19:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Wojciech1968 napisał(a):
AIKI napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Mam wrażenie, że więcej prac poświęca się stopniom wyższym pomijać przy tym żeglarza jachtowego.

Sternik z projektu jest stopniem MORSKIM a żeglarz ŚRÓDLĄDOWYM!!! Pojmij to wreszcie :evil:

Spokojnie, o tym jest mi wiadomo. Lecz nie upieraj się przy tym, że posiadacz patentu żeglarza jachtowego może żeglować wyłącznie na śródlądziu.

Ja się przy niczym nie upieram, bowiem umiejętność czytania posiadłem ponad pół wieku temu, a tak właśnie jest jest napisane w projekcie. Cały czas piszę, że żeglarz to stopień śródlądowy z ograniczoną koncesją na morze - w określonym zakresie (mile, pora dzienna, wielkość jachtu)/

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2012, o 20:09 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Carlo napisał(a):

2 NM i pora dzienna jest w obecnym projekcie. Wyjaśnij może na początek czego Ty chcesz?


Tylko ty nie zrozumiałeś[/quote]

Pomysłów kilka już napisałeś, włącznie z zdaje się 50 Nm.
Zastanów się czego chcesz i sprawdź co jest w projekcie.[/quote]

Proponuję żebyś sobie jeszcze raz przeczytał co napisałem, czytaj ze powoli ze zrozumieniem .Zapewniam Dasz radę :lol:

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2012, o 20:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
AIKI napisał(a):
Cały czas piszę, że żeglarz to stopień śródlądowy z ograniczoną koncesją na morze - w określonym zakresie (mile, pora dzienna, wielkość jachtu)/

Czy zatem podzielasz zdanie Insa ?

ins napisał(a):
Natomiast ŻJ w Chorwacji jest potraktowany podle. Pod bandera chorwacka nie ma ograniczeń wielkości ale może pływać tylko w odległości do 1Mm od lądu stałego i wysp.

Wynika z tego że zapisy na patentach polskich Chorwaci maja w głębokim poważaniu.


I z czego to wynikać może, że zastosowano ograniczenie do 1 Mm ?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2012, o 20:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Wojciech1968 napisał(a):
I z czego to wynikać może, że zastosowano ograniczenie do 1 Mm

Bo tam są bardzo przyjazne brzegi i wszędzie można bez problemu bezpiecznie wysztrandować :lol:
A tak poważnie, chodzi o żeglarstwo plażowe.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2012, o 20:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Wojciech1968 napisał(a):
AIKI napisał(a):
Cały czas piszę, że żeglarz to stopień śródlądowy z ograniczoną koncesją na morze - w określonym zakresie (mile, pora dzienna, wielkość jachtu)/

Czy zatem podzielasz zdanie Insa ?

A które, bo już sporo różnych wypowiedział?

Wojciech1968 napisał(a):
ins napisał(a):
Natomiast ŻJ w Chorwacji jest potraktowany podle. Pod bandera chorwacka nie ma ograniczeń wielkości ale może pływać tylko w odległości do 1Mm od lądu stałego i wysp.

Wynika z tego że zapisy na patentach polskich Chorwaci maja w głębokim poważaniu.


I z czego to wynikać może, że zastosowano ograniczenie do 1 Mm ?

Z wewnętrznych uregulowań? Z własnego rozeznania? Może nawet - z lektury polskich wymagań na żeglarza?
Z czego by nie wynikało nam od tego wara, bo oni u siebie mogą wprowadzić co zechcą - bez oglądania się na Wojciechów numerowanych, numerowanych piotrów czy kogokolwiek innego.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2012, o 20:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
AIKI napisał(a):
A które, bo już sporo różnych wypowiedział?

To ...
ins napisał(a):
Natomiast ŻJ w Chorwacji jest potraktowany podle. Pod bandera chorwacka nie ma ograniczeń wielkości ale może pływać tylko w odległości do 1Mm od lądu stałego i wysp.

Wynika z tego że zapisy na patentach polskich Chorwaci maja w głębokim poważaniu.


AIKI napisał(a):
Z wewnętrznych uregulowań? Z własnego rozeznania? Może nawet - z lektury polskich wymagań na żeglarza?
Z czego by nie wynikało nam od tego wara, bo oni u siebie mogą wprowadzić co zechcą - bez oglądania się na Wojciechów numerowanych, numerowanych piotrów czy kogokolwiek innego.

Nie zaprzeczam że mogą , tak jak Brytyjczycy albo Szwedzi albo jacyś inni Niemcy.
Czy nie uważasz, że Chorwaci zbyt rygorystycznie ograniczyli żeglugę do 1 Mm dla polskiego żeglarza jachtowego ?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2012, o 20:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
piotr6 napisał(a):
Carlo napisał(a):

2 NM i pora dzienna jest w obecnym projekcie. Wyjaśnij może na początek czego Ty chcesz?


Tylko ty nie zrozumiałeś


Pomysłów kilka już napisałeś, włącznie z zdaje się 50 Nm.
Zastanów się czego chcesz i sprawdź co jest w projekcie.[/quote]

Proponuję żebyś sobie jeszcze raz przeczytał co napisałem, czytaj ze powoli ze zrozumieniem .Zapewniam Dasz radę :lol:[/quote]

Jak już mówiłem. Bezproduktywna rozmowa z kimś komu się wydaje że ma coś mądrego do powiedzenia. Z naciskiem na wydaje.

Pląsaj sobie dalej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2012, o 20:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Cape napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
I z czego to wynikać może, że zastosowano ograniczenie do 1 Mm

Bo tam są bardzo przyjazne brzegi i wszędzie można bez problemu bezpiecznie wysztrandować :lol:
A tak poważnie, chodzi o żeglarstwo plażowe.

A ,jeśli chodzi o to , to nie mam w tej kwestii więcej pytań.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2012, o 20:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Wojtek, podziękowałam za czytanie ze zrozumieniem. Sztuka obca niektórym.

A dla Piotra6 - mam tylko pytanie, bo jak rozumiem Twoje posty chciałbyś sobie po całym Bałtyku na ten przykład hasac w porze dziennej, tak? To informuję Cię, ze się nie da. Nawet ten malutki Bałtyk jest odrobine na to za duży...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2012, o 21:09 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Moniia napisał(a):
Wojtek, podziękowałam za czytanie ze zrozumieniem. Sztuka obca niektórym.

A dla Piotra6 - mam tylko pytanie, bo jak rozumiem Twoje posty chciałbyś sobie po całym Bałtyku na ten przykład hasac w porze dziennej, tak? To informuję Cię, ze się nie da. Nawet ten malutki Bałtyk jest odrobine na to za duży...


za to Ty masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem.Żle zrozumiałaś zresztą jak zwykle

Dzięki ,że mnie uświadomiłaś ,czegoś się nowego dowiedziałem :roll: :lol:

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2012, o 21:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
To pisz logicznie, pełnymi polskimi zdaniami, jak chcesz coby Cię rozumiano. Bo jesli nie o to ci chodzi, co wynika z twoich postów, to przykro mi bardzo, niewiele osób znajdziesz rozumiejacych o czym piszesz.
Jak uzyjesz poprawnie skonstruowanych gramatycznie zdań to będzie to zapewne prostsze.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2012, o 21:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Wojciech1968 napisał(a):
Nie zaprzeczam że mogą , tak jak Brytyjczycy albo Szwedzi albo jacyś inni Niemcy.
Czy nie uważasz, że Chorwaci zbyt rygorystycznie ograniczyli żeglugę do 1 Mm dla polskiego żeglarza jachtowego ?

No ograniczyli. A czy zbyt rygorystycznie nie nam sądzić. Oni mają swoje doświadczenia, z których takie ograniczenie wynikło. Jestem zdania, że zbyt wiele jest jeszcze do zrobienia na naszym własnym podwórku, aby przejmować, czy zagłębiać się w dywagacje czy jakiś urząd jakiegoś państwa odniósł się do naszych przepisów rygorystycznie czy liberalnie. Mówiąc w skrócie - gu... zik mnie to obchodzi - nie protestowałbym nawet wtedy, gdyby żeglarza potraktowali w pełni śródlądowo - ich prawo, a nam nic do tego jak się u siebie rządzą.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2012, o 21:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lis 2009, o 23:40
Posty: 337
Lokalizacja: warszawa
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: plastikowy kapitan lipcowy :))
Moniia napisał(a):
chciałbyś sobie po całym Bałtyku na ten przykład hasac w porze dziennej, tak? To informuję Cię, ze się nie da.


I tu Moniko bym się nie zgodził. Są już dostępne (np. w czarterze) jachty, które przy sprzyjających warunkach wietrznych na to pozwalają. Baltyczek robi się coraz mniejszy.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Aczkolwiek fakt, mają ciut więcej niż 12 m. Tak ze 13 z haczykiem.

_________________
Pozdrawiam, Krzysztof Kusiel-Moroz
_____________________________________________________
navigare... i wystarczy


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2012, o 22:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
AIKI napisał(a):
Jestem zdania, że zbyt wiele jest jeszcze do zrobienia na naszym własnym podwórku, aby przejmować, czy zagłębiać się w dywagacje czy jakiś urząd jakiegoś państwa odniósł się do naszych przepisów rygorystycznie czy liberalnie.Mówiąc w skrócie - gu... zik mnie to obchodzi - nie protestowałbym nawet wtedy, gdyby żeglarza potraktowali w pełni śródlądowo - ich prawo, a nam nic do tego jak się u siebie rządzą.

Czy aby na pewno ?
W jakim celu zatem przywołuje się liberalne przepisy brytyjskie bądź szwedzkie przy komentarzach do rozporządzeń dla polskich patentów ?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2012, o 22:05 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Moniia napisał(a):
To pisz logicznie, pełnymi polskimi zdaniami, jak chcesz coby Cię rozumiano. Bo jesli nie o to ci chodzi, co wynika z twoich postów, to przykro mi bardzo, niewiele osób znajdziesz rozumiejacych o czym piszesz.
Jak uzyjesz poprawnie skonstruowanych gramatycznie zdań to będzie to zapewne prostsze.


Zacytuj zdanie z którego ten wniosek wysnułaś zamiast się pultać .

dodam ,że zdarza się mi pływać w porze nocnej na Bałtyku nie mając patentu ale co ma to do rzeczy uprawnień do żeglarza ? pewnie nic

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2012, o 22:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Wojciech1968 napisał(a):
AIKI napisał(a):
Jestem zdania, że zbyt wiele jest jeszcze do zrobienia na naszym własnym podwórku, aby przejmować, czy zagłębiać się w dywagacje czy jakiś urząd jakiegoś państwa odniósł się do naszych przepisów rygorystycznie czy liberalnie.Mówiąc w skrócie - gu... zik mnie to obchodzi - nie protestowałbym nawet wtedy, gdyby żeglarza potraktowali w pełni śródlądowo - ich prawo, a nam nic do tego jak się u siebie rządzą.

Czy aby na pewno ?
W jakim celu zatem przywołuje się liberalne przepisy brytyjskie bądź szwedzkie przy komentarzach do rozporządzeń dla polskich patentów ?

A to, to proste jest - dlatego, że zarówno szwedzkie jak i brytyjskie są liberalniejsze od naszych i do takiego właśnie modelu powinniśmy w Polsce dążyć - bezpatencie co najmniej do 12 m jak w Szwecji lub do 24 m jak w Anglii (choć to drugie jest znacznie mniej prawdopodobne).

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2012, o 22:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
AIKI napisał(a):
A to, to proste jest - dlatego, że zarówno szwedzkie jak i brytyjskie są liberalniejsze od naszych i do takiego właśnie modelu powinniśmy w Polsce dążyć - bezpatencie co najmniej do 12 m jak w Szwecji lub do 24 m jak w Anglii (choć to drugie jest znacznie mniej prawdopodobne).

Bezpatencie w sprzeczności z żeglarzem jachtowym ?
Dobrze, zatem bezpatentowcy pod jakie przepisy mieli by podlegać , śródlądowe czy morskie ?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2012, o 22:18 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Kriss napisał(a):
Moniia napisał(a):
chciałbyś sobie po całym Bałtyku na ten przykład hasac w porze dziennej, tak? To informuję Cię, ze się nie da.


I tu Moniko bym się nie zgodził. Są już dostępne (np. w czarterze) jachty, które przy sprzyjających warunkach wietrznych na to pozwalają. Baltyczek robi się coraz mniejszy.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Aczkolwiek fakt, mają ciut więcej niż 12 m. Tak ze 13 z haczykiem.


Znajdziesz szybkie jachty poniżej 12 ale nie wiem czy w czarterze, tylko po co tak pędzić?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2012, o 22:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Wojciech1968 napisał(a):
AIKI napisał(a):
A to, to proste jest - dlatego, że zarówno szwedzkie jak i brytyjskie są liberalniejsze od naszych i do takiego właśnie modelu powinniśmy w Polsce dążyć - bezpatencie co najmniej do 12 m jak w Szwecji lub do 24 m jak w Anglii (choć to drugie jest znacznie mniej prawdopodobne).

Bezpatencie w sprzeczności z żeglarzem jachtowym ?
Dobrze, zatem bezpatentowcy pod jakie przepisy mieli by podlegać , śródlądowe czy morskie ?

No pomyśl Wojtuś... Mnie,po przemyśleniu wychodzi, że pod morskie na morzu a pod śródlądowe na śródlądziu. Tylko nie myślę o przepisach patentowych :lol:

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2012, o 22:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
piotr6 napisał(a):
.Powiedzcie , jaka będzie róznica w egzaminach na żeglarza który może pływać 12m do 2mil a jaka gdy będzie pływać 5 mil lub w porze dziennej?
na coś trzeba się zdecydować albo śródlądzie albo trochę morza .Bez Bezpatencia każdy system jest zły więc wybieram mniejsze zło .Ponieważ jestem jak za największą swobodą pływania.


Tak, to wytłumacz pełnymi, poprawnymi zdaniami co rozumiesz przez przeciwstawianie (spojnik 'lub') zakresu w milach do pływania w porze dziennej bez takich ograniczeń, jak sam napisałeś. Dla ułatwienia przypomnę Ci, ze w projekcie jest zapis łączny, 12 m jacht, do 2 mil oraz w porze dziennej (spojnik 'oraz').
I postaraj się to zrobić bez obrażenia kolejnych dyskutantów.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2012, o 22:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lis 2009, o 23:40
Posty: 337
Lokalizacja: warszawa
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: plastikowy kapitan lipcowy :))
piotr6 napisał(a):
tylko po co tak pędzić?

Bo tam nie ma ograniczenia prędkości :mrgreen:

A poważnie to chodziło o to, że gdyby nie zawężenie uprawnień żeglarza do np. 2 Mm, to mógłby taki żeglarz w porze dziennej pływać sobie gdzie chce.

[w czarterze jest np. dehler varianta - bardzo szybki, albo hanse - szybki]

_________________
Pozdrawiam, Krzysztof Kusiel-Moroz
_____________________________________________________
navigare... i wystarczy


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2012, o 22:42 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Moniia napisał(a):
Wojtek, podziękowałam za czytanie ze zrozumieniem. Sztuka obca niektórym.

A dla Piotra6 - mam tylko pytanie, bo jak rozumiem Twoje posty chciałbyś sobie po całym Bałtyku na ten przykład hasac w porze dziennej, tak? To informuję Cię, ze się nie da. Nawet ten malutki Bałtyk jest odrobine na to za duży...


Piszesz ,że chcę hasać po całym Bałtyku, następnie uświadamiasz mnie,że ten malutki Bałtyk jest na to za duży . Następnie zarzucasz mi ,że piszę niezrozumiale.Proszę żebyś podał cytat z moich postów i znalazłaś

Moniia napisał(a):
piotr6 napisał(a):
.Powiedzcie , jaka będzie róznica w egzaminach na żeglarza który może pływać 12m do 2mil a jaka gdy będzie pływać 5 mil lub w porze dziennej?
na coś trzeba się zdecydować albo śródlądzie albo trochę morza .Bez Bezpatencia każdy system jest zły więc wybieram mniejsze zło .Ponieważ jestem jak za największą swobodą pływania.


Tak, to wytłumacz pełnymi, poprawnymi zdaniami co rozumiesz przez przeciwstawianie (spojnik 'lub') zakresu w milach do pływania w porze dziennej bez takich ograniczeń, jak sam napisałeś. Dla ułatwienia przypomnę Ci, ze w projekcie jest zapis łączny, 12 m jacht, do 2 mil oraz w porze dziennej (spojnik 'oraz').
I postaraj się to zrobić bez obrażenia kolejnych dyskutantów.


napisz mi proszę gdzie widzisz że chcę hasać.

Monia, przedtem w innym poście sugerowałaś mi że coś mnie boli również się myliłaś się.

Nie bądź proszę bezczelna

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2012, o 22:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
piotr6 napisał(a):
[
Ja pływam po morzu ,zamierzam pływać więcej i nie zamierzam robić dodatkowych kwitów.
Trudno mi sobie wyobrazić ,że pływam tak blisko brzegu i narażam siebie i rodzinę .
Więc jeśli jest to możliwe to proszę uszanować mój skromny głos w tej sprawie , gdyż nie jestem osamotniony w tej sprawie . Również nie zamierzam kombinować z VB .
.


Ja tylko wyciągam wnioski z tego co piszesz. Inni także. Jesli uważasz to za bezczelność, to Twój problem nie mój. Natomiast jesli po raz kolejny nazwiesz to w ten sposób, to zglosze to do moderacji, bo mam dość klamliwego przękrecania tego co piszę, bez próby odniesienia się do meritum.
I nadal nie wytlumaczyles, co rozumiesz pod pora dzienna. Ale zdazyles zarzucic wszystkim co cos robia, ze robia to dla wlasnych korzysci. Jak zwrocono Ci uwage, ze na podstawie Twoich postów to raczej Ty masz na uwadze własny interes, to nazywasz to bezczelnoscia. Chyba szkoda czasu na dyskusje z Tobą, dziwnie jednostronne są.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2012, o 23:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Kriss napisał(a):
piotr6 napisał(a):
tylko po co tak pędzić?

Bo tam nie ma ograniczenia prędkości :mrgreen:

A poważnie to chodziło o to, że gdyby nie zawężenie uprawnień żeglarza do np. 2 Mm, to mógłby taki żeglarz w porze dziennej pływać sobie gdzie chce.

Nie gdzie chce, tylko tam, gdzie może dopłynąć i wrócić w porze dziennej. Cały Bałtyk jakby... odpada.
Kriss napisał(a):
[w czarterze jest np. dehler varianta - bardzo szybki, albo hanse - szybki]

Stawiam dolary przeciw kozim bobkom, że jeszcze nie prędko czarterodawcy tych jachtów będą je dawać żeglarzowi :lol:

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3086 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 103  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL