Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 13:11




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: pół kadłuba
PostNapisane: 18 gru 2012, o 12:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2009, o 07:47
Posty: 76
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 15
Uprawnienia żeglarskie: sj
Co sądzicie o takich pomysłach?

Mamy powiedzmy narysowane 5 metrowe kanu o szerokości 2.5 METRA.
Kadłub bez wyróżnionej rufy i dziobu, symetryczny.
Budujemy tylko POŁOWĘ tej łódki przeciętej wzdłuż stępki. Płaszczyznę cięcia zastępujemy płaską burtą. Mamy asymetryczny kadłub o szerokości 1.25m i długości 5m.
Wyposażamy to cudo w żagle wekslujące. Można być np kleszcze kraba lub pędnik deski z żaglem.
Płaska burta będzie przeciwdziałać dryfowi, gdyż zawsze będzie zawietrzna.

Jakich można się spodziewać trudności?
Jak może wyglądać stateczność początkowa takiego kadłuba?
Jak stateczność kursowa, czy uda się uniknąć skręcania ku płaskiej burcie?

pozdrawiam
==========================
narty VS snowbord --- jacht VS proa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2012, o 15:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 gru 2012, o 09:47
Posty: 14
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: brak
Na modelu wygląda elegancko, jednak nie jestem pewien czy przeniesienie go na normalne rozmiary się sprawdzi. Na pewno będzie problem z utrzymaniem kursu i uniknięciem skręceni ku płaskiej burcie. Kolejne trudności pojawią się przy nagłej zmianie wiatru.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2012, o 20:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Pomysl "monoproa" nie jest nowy i dzialac moze doskonale.
Nie widze jednak sensu takiej konstrukcji. Skoro juz mamy wekslowac, to nie lepiej zbudowac proa? Bedzie taniej, lzej, z mniejsza pow.zmoczona i plywac bedzie duzo, duzo szybciej. Pewnie i ostrzej.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: kliwerek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2012, o 10:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1228
Podziękował : 70
Otrzymał podziękowań: 733
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
stibur napisał(a):
Mamy powiedzmy narysowane 5 metrowe kanu o szerokości 2.5 METRA.
Kadłub bez wyróżnionej rufy i dziobu, symetryczny.
Budujemy tylko POŁOWĘ tej łódki przeciętej wzdłuż stępki. Płaszczyznę cięcia zastępujemy płaską burtą. Mamy asymetryczny kadłub o szerokości 1.25m i długości 5m.


Mógłby to ktoś w końcu zrobić, bo na razie są tylko pomysły, a oprócz dawnych promów
http://www.tricoastal.com/ferry/sailferry.html
realizacji jakoś brak. Szkoda, bo konstrukcja prosta, a ciekawe, jakie będzie miała zalety.

Catz napisał(a):
Nie widze jednak sensu takiej konstrukcji. Skoro juz mamy wekslowac, to nie lepiej zbudowac proa?


Chyba że zależy nam z jakichś powodów na jednokadłubowcu. Na przykład jest to moim zdaniem logiczna ewolucja klasy Mini - następny etap po "pustaku", pozwalający jeszcze bardziej powiększyć moment prostujący, przy okazji pochylić żagle na nawietrzną, i to wszystko bez ruchomych elementów.

pozdrowienia

krzys

ps. IMOCA na szelki wypadek w edycji przepisów z 2008r. wprowadziła paragraf, że jacht ma być symetryczny (zapewne: względem osi podłużnej)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2012, o 00:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
myszek napisał(a):
Szkoda, bo konstrukcja prosta, a ciekawe, jakie będzie miała zalety.

Jakos nie widze, chyba ze ...
myszek napisał(a):
Chyba że zależy nam z jakichś powodów na jednokadłubowcu. Na przykład jest to moim zdaniem logiczna ewolucja klasy Mini - następny etap po "pustaku", pozwalający jeszcze bardziej powiększyć moment prostujący, przy okazji pochylić żagle na nawietrzną, i to wszystko bez ruchomych elementów.

Zastosowanie chyba dosc ograniczone ( niszowe? ;) ) i "płaskiej burty przeciwdziałajacej dryfowi" jakos tez nie widze. Ani z wiatrem, ani na wiatr...
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL