Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 13:37




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 535 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 gru 2012, o 10:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Narjess napisał(a):
Czy ja jestem mniej rurzowa?
Z Tobą nie gadam, bo nie masz patentu (C) by Kuracent :lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2012, o 10:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
monik napisał(a):
Może miała tę samą panią, która uczyła Maara odróżniać "przenicę" ;)
Wykluczone! Jedna Pani Nauczycielka nie jest w stanie nauczyć 1278 błędów.
No, chyba, że uczennica nad wyraz uzdolniona. :lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2012, o 10:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Na załączonym obrazku widać gdzie i kiedy trzeba się wpinać ...



Na tym zaś widać jadzę z trzymanką na dziobie , nie na kolanach....



A Barnard Stamm , to w ogóle się nie przypiął...


_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: Narjess
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2012, o 10:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Może ja jestem niezdiagnozowana, ale ja zawsze pcham paluchi między drzwi.. Ten pierwszy film to podoba mnie się! Tak wiem, ciężko, ale.. Chciałabym tak z raz popływać.. ehhh..

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2012, o 11:03 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
to musisz uważać bo to wciąga , na razie może się nie skończyć :D

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2012, o 11:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Narjess napisał(a):
Rurzowa nie zna łaciny.. przynajmniej tej klasycznej


Bo to już za moich czasów lacina na biol-chem przestała być obowiązkowa... Nie wiem, czy w ogóle biol-chem istniał.. A to był jedyny profil poza humanistycznym z czasami obowiązkowa łaciną.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2012, o 11:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
junak73 napisał(a):
to musisz uważać bo to wciąga , na razie może się nie skończyć
No parę sezonów na fruwadełku regatowym się szlajałam.. I podobało się, i gdyby nie zmiana mego stanu na bardziej poważny tobym nie przerwała.. Nie wystraszyło mnie takie gupstwo jak :podarte żagle, połamany maszt, grzyby, sternik zemdlony co myślałam ze ma zawał, lekki wstrząsik mózgu po strzale bomem i krwa lejąca się po plecach(wyścig ukończyłam!), i parę innych mao ciekawych wypadeczków.. Teraz planuję wielki come back, bo dupoklapizm dopada, i moje ADHD sie robi coraz bardziej frustrated.. Także mnie nie musisz mówić, bo baaardzo brak mnie adrenalinki i paru innych rzeczy.. A pływanie z dupoklapicznymi ciotkami w stylu "spokojnie i powoli do celu" nie leczy, mimo że też czasem lubię :mrgreen:

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2012, o 11:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Maar napisał(a):
Maciejko Okrąglutka, czy chcesz powiedzieć, że Cię mierżą offtopy? :-)
Trochę :)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Maar napisał(a):
Statki - konwencyjne - obchodzą na o tyle, że mogą nas rozjechać, lub my możemy rozjechać je (to rzadziej).
jasssne, w odróżnieniu od niekonwencyjnych, które za chiny nas nie moga rozjechać, ani my im nie damy rady. MArku prosze się Cię, nowa choroba Katerinoza? jakaś mutacja Kuracentozy? :D

Maar napisał(a):
Natomiast Konwencja (może być po Chińsku) nas żeglarzy dotyczy jak najbardziej i kolokwialnie mówiąc, żeglując na ośmiometrowym jachcie podpadamy pod Konwencję SOLAS (z tym, że nie pod całą a w zasadzie tylko pod niewielki kawałeczek).


Czyli w zasadzie wcale nas nie dotyczy i możemy w praktyce miec ja w dupie?

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2012, o 18:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
Yigael napisał(a):
PS. Dla potrzeb wątku przyjmijmy, że zdjęcie na którym żrę kanapkę z mielonki wieprzowej i sera, które zaraz wklei tu Olek, nie będzie argumentem w tej dyskusji. :lol: :lol: :lol:

przepraszam za opóźnienie, dopiero teraz przeczytałem :)
Załącznik:
mielonka-i-ser.jpg
mielonka-i-ser.jpg [ 166.32 KiB | Przeglądane 4423 razy ]

_________________
Olek Kwaśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2012, o 20:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
W mordę, jakie to niekoszerne! I jakie dobre :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sty 2013, o 12:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 20:33
Posty: 2037
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 953
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
Link do krótkiego filmu instruktażowego o przypinaniu się na regatówkach:

_________________
Daniel
***** ***
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." B. Russell
"Propaganda u ruskich jest potrzebna, bo jak im wyłączycie TV zorientują się, że są głodni." Internet
"To dziwne być w tym samym wieku co starzy ludzie." tamże


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sty 2013, o 14:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
gdzie powinnam się była przypiąć jak nie do relingów? tak żeby były szelki napięte i przynajmniej trochę stabilizowały?


Załączniki:
558419_448393171858012_1442040175_n.jpg
558419_448393171858012_1442040175_n.jpg [ 76.94 KiB | Przeglądane 4140 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sty 2013, o 16:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Katrine napisał(a):
gdzie powinnam się była przypiąć jak nie do relingów? tak żeby były szelki napięte i przynajmniej trochę stabilizowały?

A gdzie byłaś przypięta ?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sty 2013, o 16:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Wojciech1968 napisał(a):
Katrine napisał(a):
gdzie powinnam się była przypiąć jak nie do relingów? tak żeby były szelki napięte i przynajmniej trochę stabilizowały?

A gdzie byłaś przypięta ?


a gdzie powinnam?:)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sty 2013, o 16:20 

Dołączył(a): 28 lip 2010, o 21:53
Posty: 144
Lokalizacja: generalnie polnoc
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: gul badmössa
Mnie sie wydaje,ze szelki i wasy sluza do asekuracji w razie Niemca, a nie, zeby na nich wisiec godzinami. A wpinac sie nalezy do najmocniejszych okuc, lin itp bedacych w zasiegu, tak, zeby nie krepowac sobie swobody ruchow. A podstawa, to przyjac stabilna pozycje, krzystac z mozliwosci zaparcia sie o sprzet itp. Albo i nie. :D

_________________
Blabloon


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sty 2013, o 16:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Wtedy akurat byłam do kosza przypięta bo zmieniałam burtę i przechodziłam z jednej na drugą (a ręką nie sięgałam by bezpośrednio się wpiąć), ale zawsze na jachtach 7-8 metrowych wpinam się do relingów bo...

jest mi łatwiej sterować jak przypnę się "na sztywno".

A jeśli płynie się kilka/kilkanaście godzin w takiej pogodzie to mi to pomaga, mniej siły generuje na utrzymanie się więc więcej siły mogę przeznaczyć na trzymanie steru. Szczególnie jak łódka schodzi już z fali, jak się odpada, zjeżdżając z fali bo mnie wtedy często zarzuca i wtedy szelki IMHO są przydatne.

Być może wy nie macie tego problemu bo jesteście silniejsi, a ja ważę niecałe 60 kg i taka mocniejsza fala naprawdę potrafi mnie zrzucić na 2 burtę tym bardziej że jestem niska (ok 160) i często nie mam możliwości tak się zaprzeć nogami o 2 burtę by było w 100% stabilnie. A nawet jak to jakoś zrobię to wtedy niewygodnie jest mi ze sterem. Sterowanie też wymaga odpowiedniej siły...

Zdarza mi się przypinać jednym wąsem do relingu na burcie nawietrznej a drugim do achtersztagu. Nie wiem czy to jest niebezpieczne ale tak robię. W razie wypadku nie pojadę po achter do topu masztu bo jestem też do relingu przymocowana.....No chyba że reling się urwie też....

Ale chętnie bym się dowiedziała jak lepiej można się wpinać...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sty 2013, o 16:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Katrine napisał(a):
Ale chętnie bym się dowiedziała jak lepiej można się wpinać...
Tak jak Ci jest wygodnie - tak jest lepiej.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sty 2013, o 18:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12595
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4264
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Katrine napisał(a):
Sterowanie też wymaga odpowiedniej siły...

To co prawda OT, ale jeżeli sterowanie wymaga siły to bardzo często znaczy, że albo maszt, albo żagle, albo jedno i drugie są źle ustawione (w przypadku żagli - przebrane). Przy dobrze ustawionym maszcie i odpowiednim sterze różnice widać i czuć natychmiast. Ja od razu wiem, że jakiś żagiel (także spinaker) jest minimalnie przebrany, choć go nie widzę.
Gdy pokazuję to nowym załogantom, sterującym aktualnie, to sami są zdziwieni, jak poluzowanie szotu genuy o kilka cm zmienia siły na sterze. I od razu wiedzą, czemu czepiam się, mówiąc, że żagle są źle ustawione ;)
I to jest nauczka, żeby na to zwracać uwagę i kombinować. Oczywiśćie, dużo zależy od jachtu, ale bardzo często wystarczą niewielkie zmiany, żeby pływać i szybciej, i lżej.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 3: M@rek, Moniia, Narjess
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sty 2013, o 20:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Katrine napisał(a):
Być może wy nie macie tego problemu bo jesteście silniejsi, a ja ważę niecałe 60 kg i taka mocniejsza fala naprawdę potrafi mnie zrzucić na 2 burtę
Jakoś wg powszechnych praw fizyki jest tak, że im kto więcej waży tym więcej siły musi włożyć w nie wykonanie rzutu na burtę siłą bezwładności.. Tak mnie się wydaje ;)

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sty 2013, o 20:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Narjess napisał(a):
Tak mnie się wydaje
O, to Ci siem tylko wydaje! Jesteś w mylnym błędzie!

Ostatnio profesor Yebiesukinabosaka z Yokohama University i docent Jaksratokwili z Gruzińskiej Akademii Nauk opublikowali swoje wspólne odkrycie, że niektóre prawa Newtona nie działają w środowisku rurzowym.
Wyniki swoich prac opublikowali jako Appendix do dzieła Newtona Philosophiae Naturalis Principia Mathematica,
Appendix ten zatytułowali Philosophiae Naturalis Principia Rosa. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2013, o 07:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Zbieraj napisał(a):
Jesteś w mylnym błędzie!

Oj! Znęcasz się :oops:

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2013, o 08:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Katrine napisał(a):
Ale chętnie bym się dowiedziała jak lepiej można się wpinać...


Kasieńko droga :D
18 stron wątka a Ty wciąż nie wiesz? :D
No to jeszcze raz spróbuję:
najlepiej do kadłuba ( w sensie, że do pokładu, kokpitu itp) jeśli jest taka możliwość. Jeśli nie ma to do stałych elementów osprzętu ( np. knaga, kosz, podwięź, gniazdo sztycy, podstawa nieuzywanego kabestanu). A jeśli to niemożliwe, to lepiej w reling czy achter niż wcale.... O ile warunki w ogóle wymagają bycia przypiętym :)

Ja używałem komizelek pneumatycznych z uprzężą. Wąsy najczęsciej dyndały się wpiete w w uprzaż albo spały na koi. Zasada była taka, że zapinamy sie powyżej 7B i po zmroku. Po zmroku dlatego, ze na ogół na pokładzie zostawała jedna osoba. Najczęściej wpinałem sie do sztycy relingu i do relingu. Ale u mnie sztyca była przyspawana do pokładu, a reling to był drąg drewniany przykręcony kilkudziesięcioma śrubami do jachtu i wzmocniony stalową liną :D nigdy nie przyszło mi do głowy by wpinac się w achter albo do bezanmasztu :) ale czasem wpinałem się do ucha z blachy 4mm przyspawanego do nożyc bezana. Ale te nożyce były pancerne i pancernie spawane do pokładu :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2013, o 08:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Nic dodać - nic ująć. :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2013, o 09:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
skipbulba napisał(a):
No to jeszcze raz spróbuję:
Skipciu drogi, czy Ty siem dobrze czujesz? Aleś se narobił! :lol:

Teraz się dopiero zacznie:

- a co to jest podwięź?
- a co zrobić, jak ja nie mam nieużywanego kabestana?
- napisałeś, że zapinamy się powyżej 7B i po zmroku, a jak jest, kiedy wieje 8 ale przed zmrokiem?
- a jak sprawdzić, czy ucho jest przyspawane do nożyc bezana i co to w ogóle są nożyce bezana, a co to w ogóle jest bezan?
- a w ogóle to jak sprawdzić, czy warunki wymagają bycia przypiętym?
- a czy na statku konwencyjnym musi być w kambuzie piec konwekcyjny?
- Skipciu, nie nabijaj się ze mnie, ej odpowiedz kurde no :lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2013, o 09:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Zbieraj napisał(a):
- a co zrobić, jak ja nie mam nieużywanego kabestana?
Trzeba sobie kupić własny i wozić ze sobą na rejsy. ;)

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2013, o 09:17 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
razem z tym piecem konwekcyjnym :mrgreen:

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2013, o 09:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Zbieraj napisał(a):
- Skipciu, nie nabijaj się ze mnie, ej odpowiedz kurde no

Zbieraj , bo ci lutne :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2013, o 09:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
skipbulba napisał(a):
Zbieraj napisał(a):
- Skipciu, nie nabijaj się ze mnie, ej odpowiedz kurde no

Zbieraj , bo ci lutne :D

No jak "lutne" - przecież przed chwilą pisałeś o spawaniu...? :lol: :lol: :lol:

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2013, o 09:48 

Dołączył(a): 30 lis 2010, o 19:36
Posty: 151
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zbieraj napisał(a):
Teraz się dopiero zacznie:

- a co to jest podwięź?
- a co zrobić, jak ja nie mam nieużywanego kabestana?
- napisałeś, że zapinamy się powyżej 7B i po zmroku, a jak jest, kiedy wieje 8 ale przed zmrokiem?
- a jak sprawdzić, czy ucho jest przyspawane do nożyc bezana i co to w ogóle są nożyce bezana, a co to w ogóle jest bezan?
- a w ogóle to jak sprawdzić, czy warunki wymagają bycia przypiętym?
- a czy na statku konwencyjnym musi być w kambuzie piec konwekcyjny?
- Skipciu, nie nabijaj się ze mnie ej, odpowiedz kurde no :lol: :lol: :lol:


Ja bardzo proszę Zbieraja - odpowiedz na zadane przez siebie, ważne i spędzajace sen z powiek pytania. Możesz w kilku wątkach ;-)

_________________
Monika


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2013, o 09:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
AIKI napisał(a):
przecież przed chwilą pisałeś o spawaniu...?
Skipciu, no kurde powiedz wreszcie czy to ucho do nożyc ma być w końcu przylutowane czy przyspawane i co to w ogóle znaczy ej kurde no

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 535 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL