Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 1 paź 2025, o 16:44




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3086 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 103  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 sty 2013, o 14:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2009, o 08:39
Posty: 210
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 60
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: sternik
ins napisał(a):
Tak się składa że pełny IŻ ma sternika co oznacza min. 200 h na morzu i kurs na SJ oraz za sobą kurs na MIŻ i IŻ razem 160 h. Magistrowi po AWF by stał się Instruktorem Sportu wystarczy patent ŻJ + SM które to pokazuje w przeddzień zdania egzaminu oraz 150 h zajęć specjalistycznych.
Proszę nie demonizować wartości Instruktorów Sportu w dyscyplinie żeglarstwo po AWF .

Piotr Siedlewski

Zapomniałeś o dodaniu praktyk instruktorskich na kilku obozach (w praktyce minimum 2) oraz kilku latach pozyskiwania wiedzy ogólnej. Nikt tu niczego nie demonizuje, tylko co Ty chcesz udowodnić myląc specjalizację z kursami, instruktora z trenerem? Ukończyłeś AWF ze specjalizacją czy tylko dywagujesz na podstawie swoich obserwacji kursów żeglarskich?

_________________
" Świat pokryty jest w większości wodą i to najlepiej świadczy,
że przeznaczeniem człowieka jest żeglowanie"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sty 2013, o 15:11 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Maro M napisał(a):
ins napisał(a):
Tak się składa że pełny IŻ ma sternika co oznacza min. 200 h na morzu i kurs na SJ oraz za sobą kurs na MIŻ i IŻ razem 160 h. Magistrowi po AWF by stał się Instruktorem Sportu wystarczy patent ŻJ + SM które to pokazuje w przeddzień zdania egzaminu oraz 150 h zajęć specjalistycznych.
Proszę nie demonizować wartości Instruktorów Sportu w dyscyplinie żeglarstwo po AWF .

Piotr Siedlewski

Zapomniałeś o dodaniu praktyk instruktorskich na kilku obozach (w praktyce minimum 2) oraz kilku latach pozyskiwania wiedzy ogólnej. Nikt tu niczego nie demonizuje, tylko co Ty chcesz udowodnić myląc specjalizację z kursami, instruktora z trenerem? Ukończyłeś AWF ze specjalizacją czy tylko dywagujesz na podstawie swoich obserwacji kursów żeglarskich?


W programie na ŻJ są podstawy MPDM i locji morskiej. ŻJ dostaje uprawnienia do żeglowania na obszarze występowania licznych przeszkód i sporego ruchu. Nie wyobrażam sobie by wiedzą na ten temat miał się dzielić trener, magister, instruktor który samodzielnie w życiu nie wprowadzał jachtu do portu morskiego. Fakt niektóre szkółki zatrudniają gości z praktyką pożal się Boże, ale tak nie powinno być. Nie opowiadaj mi w kontekście przekazywania wiedzy ludziom którzy maja być skiperami, opowieści o obozach AWF. Wystarczy mi świadomość wiedzy jaką mają trenerzy po AWF na temat MPDM IALA SAR itp. To do mnie przychodzą absolwenci AWF się uczyć nie ja do nich.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sty 2013, o 15:15 

Dołączył(a): 5 sty 2013, o 12:11
Posty: 34
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: samouk
Cat , czy Ty bywasz w Australii, czy tam mieszkasz ?
Pytam na marginesie tematu, z uwagi na to, że chciałbym tam kiedyś dotrzeć. :D

na stale mieszkam gdzie indziej, ale bywam tam dosyc czesto, mam jakby po drodze
zrob sobie 2 lata urlopu, Tasmania, Nowa Kaledonia, N.Zelandia no i Australia
wzialbym pod uwage catamaran, z uwagi na mozliwosc dotarcia do wielu miejsc gdzie mono nie dotrze
zycze spelnienia planow



Za ten post autor cat otrzymał podziękowanie od: Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sty 2013, o 15:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13931
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1652
Otrzymał podziękowań: 2402
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
cat napisał(a):
a stale mieszkam gdzie indziej, ale bywam tam dosyc czesto, mam jakby po drodze
zrob sobie 2 lata urlopu, Tasmania, Nowa Kaledonia, N.Zelandia no i Australia
wzialbym pod uwage catamaran, z uwagi na mozliwosc dotarcia do wielu miejsc gdzie mono nie dotrze
zycze spelnienia planow


Cat , zostaw tu jakiś ślad / namiar viewtopic.php?f=6&t=25#p58

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sty 2013, o 15:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2009, o 08:39
Posty: 210
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 60
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: sternik
ins napisał(a):

Nie opowiadaj mi w kontekście przekazywania wiedzy ludziom którzy maja być skiperami, opowieści o obozach AWF. Wystarczy mi świadomość wiedzy jaką mają trenerzy po AWF na temat MPDM IALA SAR itp. To do mnie przychodzą absolwenci AWF się uczyć nie ja do nich.

Piotr Siedlewski

Piotrze, cały czas chyba rozmawaimy o czym innym.
Mam nieodparte wrażenie, że nie spotkałeś nigdy absolwenta (magistra) AWF ze specjalnością instruktora żeglarstwa. Jeżeli wg Ciebie absolwenci kursu organizowanego przez wykładowców AWF to absolwenci, to rzeczywiście nie rozmawiamy o tym samym. Powtarzam, bo masz wybitny dar do pomijania niewygodnych dla Ciebie informacji: "kandydat na specjalizację posiada minimum sternika jachtowego".
A to, że przychodzą do Ciebie absolwenci AWF, to bardzo dobrze, widocznie chcą się nauczyć żeglować, a na studiach zrobili specjalizację z innych dyscyplin, a teraz chcą pożeglować :) Nie każdy absolwent AWF to żeglarz.

_________________
" Świat pokryty jest w większości wodą i to najlepiej świadczy,
że przeznaczeniem człowieka jest żeglowanie"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sty 2013, o 19:25 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
No to zacznijmy porównywanie. Może na poczatek wymagania PZŻ dla MIŻ bo skoro sam może szkolić to do niego trzeba porównywać. Jest jeszcze jedno co każe nam się zastanowić:Uwaga: W programie podana jest minimalna liczba godzin lekcyjnych (45 minut), do realizacji podczas szkolenia. W zależności od potrzeb liczbę tę można zwiększyć A jak to jest w przypadku ministerialnego rozporządzenia? Ja tam nigdzie takiej uwagi nie zauważyłem może więc na początek trzeba liczbę godzin w zmniejszyć do 3/4?
PProgram szkolenia na stopień Młodszego Instruktora Żeglarstwa PZŻ (ok. 90 h)
RAZEM GODZIN: zajęcia teoretyczne: 28 godz. ćwiczenia praktyczne: 55 godz. + 0,5 godz. · liczba uczestników
Teraz popatrzmy na wymagania ministerialne:
§ 8. 1. Warunkiem uzyskania tytułu instruktora sportu jest, aby:
2) kurs, o którym mowa w art. 41 ust. 6 pkt 2 ustawy, odbywał się w wymiarze co najmniej 250 godzin i składał się z części ogólnej w wymiarze co najmniej 100 godzin i części specjalistycznej w wymiarze co najmniej 150 godzin

Czyli na szkolenie PZŻ wystarcza 1/3 czasu w porównaniu do szkolenie ministerialnego.
Aby nie było, że coś chcę zataić oto wymagania na IŻ-ta:
Program szkolenia na stopień Instruktora Żeglarstwa PZŻ (ok. 80 h)
RAZEM GODZIN: zajęcia teoretyczne: 30 godz. ćwiczenia praktyczne: 4 godz. + 5 godz. · liczba uczestników
Widać minimalny stan kursu to 9 osób :) bo na jednego to wychodzi 39 godzin lekcyjnych.
Teraz porównajmy wymagania co do prowadzących szkolenia, wykładowców.
http://szkolenie.pya.org.pl/instruktorzy/szkolenia/system_szkolenia_instruktorow_pzz
§ 2 [...] Zajęcia na kursie prowadzą osoby (kadra kursu) posiadające odpowiedni stopień instruktorski PZŻ i mające doświadczenie w szkoleniu.
A kto może szkolić ministerialnie?
§ 11. 1. Kursy mogą prowadzić wyłącznie osoby posiadające kierunkowe wykształcenie w zakresie tematyki prowadzonych zajęć lub odpowiednie przygotowanie zawodowe, zapewniające najwyższą jakość kształcenia. 2. Zajęcia specjalistyczne wdanym sporcie na kursie instruktora sportu prowadzą osoby posiadające co najmniej tytuł trenera klasy drugiej.
"Osoby posiadające wykształcenie kierunkowe"? to pewnie dotyczy tych od światełek i MPDM i CEVNI. A jak zostać trenerem klasy drugiej?
§ 4. 1. Warunkiem uzyskania tytułu trenera klasy drugiej jest, aby:
1) studia wyższe, o których mowa w art. [...]
2) studia podyplomowe, o których mowa w art. 41 ust. 3 pkt 2 ustawy, w danym sporcie odbywały się w wymiarze co najmniej 400 godzin;
3) kurs, o którym mowa w art. 41 ust. 3 pkt 3 ustawy, odbywał się w wymiarze co najmniej 400 godzin.
2. W ramach wymaganego wymiaru godzin, o którym mowa w ust. 1, konieczne jest odbycie zajęć specjalistycznych w danym sporcie w wymiarze co najmniej 300 godzin.

Nooo tak gdzie im tam do IŻ-tów?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sty 2013, o 19:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14127
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 358
Otrzymał podziękowań: 2455
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ins napisał(a):
ŻJ dostaje uprawnienia do żeglowania na obszarze występowania licznych przeszkód i sporego ruchu.


Piotrze
Z pewną dozą nieśmiałości dodam tylko, że w kilku krajach Europy podobne "uprawnienia" mają wszyscy obywatele takiego kraju od urodzenia bez "uczenia się na patent" ...
I nam o nic więcej nie chodzi.
:lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sty 2013, o 19:48 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Jacku Woźniaku. Czy ktoś mówi tu o trenerach klasy pierwszej drugiej lub mistrzowskiej?
Nie porównuje się do nich ponieważ nie zajmuję się przygotowaniem kadr do współzawodnictwa sportowego.
Próbuje natomiast zrozumieć Twoja filozofię która wyraża się w dość prosty sposób posiadanie magistra AWF i ukończenie kursu specjalistycznego czyni tegoż instruktora lepszym niż MIŻ lub IŻ PZŻ. Ja cały czas myślałem ze aby móc przekazywać wiedzą żeglarską to trzeba wpierw żeglować b. dużo i samodzielnie, a Ty próbujesz mi wmówić że wystarczy zaliczyć 150 h zajęć specjalistycznych by stać się lepszym niż instruktor PZŻ.
Ja znam trenerów żeglarstwa oni są dobrzy w swoim fachu ale żaden z nich nie wchodzi w moje kompetencje instruktora PZŻ. Ja się nie znam na organizacji pola startowego , oni się nie znają na nauczaniu manewrowania jachtem o wadze 15 ton. Ja nie potrafię wymienić wszystkich sygnałów stosowanych w regatach oni z kolei nie potrafią zinterpretować tabeli prądów, etc, etc, etc.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sty 2013, o 20:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
ins napisał(a):
oni się nie znają na nauczaniu manewrowania jachtem o wadze 15 ton


ins napisał(a):
oni z kolei nie potrafią zinterpretować tabeli prądów, etc, etc, etc.


Podejrzewam że niejeden MIŻ/IŻ PZŻ również. Posiadanie patentu ż.j./st.j. wcale tego nie gwarantuje.

Oczywiście nie oznacza to że jedni bądź drudzy są lepsi. Tego nie podjąłbym się oceniać.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sty 2013, o 20:14 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
bury_kocur napisał(a):
ins napisał(a):
ŻJ dostaje uprawnienia do żeglowania na obszarze występowania licznych przeszkód i sporego ruchu.


Piotrze
Z pewną dozą nieśmiałości dodam tylko, że w kilku krajach Europy podobne "uprawnienia" mają wszyscy obywatele takiego kraju od urodzenia bez "uczenia się na patent" ...
I nam o nic więcej nie chodzi.
:lol:
Pzdr
Kocur


Ale w tych krajach kiedy ktoś chce uzyskać poszerzenie i potwierdzenie swych umiejętności to życzy sobie by wiedzę przekazywał i egzaminował wysokiej klasy praktyk? Tak myślę. I myślę również, że warunki jakie trzeba spełnić by zostać w Polsce instruktorem sportu ,nawet z wykształceniem wyższym sportowym niestety, ale tego nie gwarantują. Podobnie jak nie gwarantują tego wytyczne PZŻ dla związkowych stopni.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sty 2013, o 22:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13198
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3113
Otrzymał podziękowań: 2728
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
ins napisał(a):
dla związkowych stopni.
Znowu pomijasz istotny "szczegół":

dla OBOWIĄZKOWYCH związkowych stopni.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sty 2013, o 22:14 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Stara Zientara napisał(a):
dla OBOWIĄZKOWYCH związkowych stopni.

Nie przypuszczam by istnienie obowiązkowych stopni, przeszkadzało jakiejkolwiek szkółce i AWF - efowi robiącemu kasę na kursach na obowiązkowe stopnie instruktora sporu. Ręce zacierali kasując za kursy organizowane od października 2010 do marca 2011 chyba nawet dłużej. A jaka radość na forum wybuchła. Szampany lały się strugami jakby o to w tej liberalizacji chodziło.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sty 2013, o 22:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13198
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3113
Otrzymał podziękowań: 2728
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
ins napisał(a):
Ale w tych krajach kiedy ktoś chce uzyskać poszerzenie i potwierdzenie swych umiejętności to życzy sobie by wiedzę przekazywał i egzaminował wysokiej klasy praktyk?

Naprawdę nie rozumiesz?
Wytłuściłem to ważne słowo. We wszelkich dyskusjach o patentach pomijanie tej podstawowej różnicy sprowadza dyskusję na manowce.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sty 2013, o 23:55 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
bury_kocur napisał(a):
ins napisał(a):
ŻJ dostaje uprawnienia do żeglowania na obszarze występowania licznych przeszkód i sporego ruchu.


Piotrze
Z pewną dozą nieśmiałości dodam tylko, że w kilku krajach Europy podobne "uprawnienia" mają wszyscy obywatele takiego kraju od urodzenia bez "uczenia się na patent" ...
I nam o nic więcej nie chodzi.
:lol:
Pzdr
Kocur


W kwestii formalnej, bo ten blad czesto sie powtarza na forum.
Prawo patentowe czy braku patentu nie rozpowszechnia sie na "wszystkich obywateli danego kraju", tylko dziala ono terytorialnie.
Czyli cudzoziemiec w Anglii moze prowadzic jacht bez patentu (pod angielska bandera). Tak samo moze on prowadzic jacht pod angielska bandera na calym swiecie bez patentu. Nie moze on prowadzic polskiego jachtu w Polsce, bo w tej sytuacji nie ma znaczenia jego obywatelstwo. Gdyby jednak uznac, ze moze on taki jacht prowadzic (bo Polska uznaje uprawnienia zagraniczne), to i kazdy Polak moze. Na to juz zwracal wielokrotnie uwage Pierdupierdu sugerujac napisanie oswiadczenia wlasnego. Z punktu widzenia prawa nie ma znaczenia czy oswiadczenie pokaze Polak czy Anglik. To nie obywatelstwo decyduje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2013, o 07:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
plitkin napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
ins napisał(a):
ŻJ dostaje uprawnienia do żeglowania na obszarze występowania licznych przeszkód i sporego ruchu.


Piotrze
Z pewną dozą nieśmiałości dodam tylko, że w kilku krajach Europy podobne "uprawnienia" mają wszyscy obywatele takiego kraju od urodzenia bez "uczenia się na patent" ...
I nam o nic więcej nie chodzi.

Nie moze on prowadzic polskiego jachtu w Polsce, bo w tej sytuacji nie ma znaczenia jego obywatelstwo. Gdyby jednak uznac, ze moze on taki jacht prowadzic (bo Polska uznaje uprawnienia zagraniczne), to i kazdy Polak moze. Na to juz zwracal wielokrotnie uwage Pierdupierdu sugerujac napisanie oswiadczenia wlasnego. Z punktu widzenia prawa nie ma znaczenia czy oswiadczenie pokaze Polak czy Anglik. To nie obywatelstwo decyduje.

No i jaka miałaby być treść tegoż oświadczenia? "Ja, XYZ oświadczam, że mam prawo prowadzić jacht o długości... w Zjednoczonym Królestwie"?
Pierwsza nasuwająca się reakcja kontrolera w Polsce, to: "Tu jest Rzeczpospolita Polska, a nie Zjednoczone Królestwo". ICMPTZ (w tym przypadku "M-u" nie "M-i" :D )

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2013, o 07:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
ins napisał(a):
Liberator to typ samolotu bombowca. "Liberalizator" o to chyba chodzi?
no jeśli tyle tylko zainteresował Cie w moim poście to kończe dyskusje, bo to nie ma sensu. EOT

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2013, o 07:28 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
ins napisał(a):
Jacku Woźniaku. Czy ktoś mówi tu o trenerach klasy pierwszej drugiej lub mistrzowskiej?
Nie porównuje się do nich ponieważ nie zajmuję się przygotowaniem kadr do współzawodnictwa sportowego.

Ja porównuję poziom wykształcenia wykładowców, takie moje głupie przekonanie, że można nauczyć tylko tyle ile się samemu wie choć zdażają się wyjątki. Więc mamy z jednej strony nauczycieli akademickich z drugiej?
ins napisał(a):
Próbuje natomiast zrozumieć Twoja filozofię która wyraża się w dość prosty sposób posiadanie magistra AWF i ukończenie kursu specjalistycznego czyni tegoż instruktora lepszym niż MIŻ lub IŻ PZŻ. Ja cały czas myślałem ze aby móc przekazywać wiedzą żeglarską to trzeba wpierw żeglować b. dużo i samodzielnie, a Ty próbujesz mi wmówić że wystarczy zaliczyć 150 h zajęć specjalistycznych by stać się lepszym niż instruktor PZŻ.

Ja pierdziu a jakie to wymagania stawia przed swoimi instruktorami PZŻ?
§ 3
WARUNKI DOPUSZCZENIA DO SZKOLENIA NA STOPNIE INSTRUKTORSKIE PZŻ
Do szkolenia na stopień Młodszego Instruktora Żeglarstwa PZŻ może być dopuszczona osoba, która:
a) ukończyła 18 lat (najpóźniej w dniu egzaminu),
b) posiada co najmniej średnie wykształcenie,
c) posiada stopień żeglarza jachtowego od minimum 3 lat lub wyższy stopień żeglarski,

Ale się QVA nażeglowali... masz tu cokolwiek o stażu czy doświadczeniu?
W świetle tego co powiedziałeś ciekawie brzmi anons który sam nam znalazłeś:
KADRA SZKOLENIOWA:
część ogólna, kadra dydaktyczno-naukowa AWFiS Gdańsk
część specjalistyczna ; szkoleniowcy kadry narodowej PZŻ i kadry województwa pomorskiego

Noo tak... w D byli i G widzieli... Taka konkluzja? Może przypomnę bo w zamęcie uciekło?:
§ 11. 1. Kursy mogą prowadzić wyłącznie osoby posiadające kierunkowe wykształcenie w zakresie tematyki prowadzonych zajęć lub odpowiednie przygotowanie zawodowe, zapewniające najwyższą jakość kształcenia.

ins napisał(a):
Ja znam trenerów żeglarstwa oni są dobrzy w swoim fachu ale żaden z nich nie wchodzi w moje kompetencje instruktora PZŻ. Ja się nie znam na organizacji pola startowego , oni się nie znają na nauczaniu manewrowania jachtem o wadze 15 ton. Ja nie potrafię wymienić wszystkich sygnałów stosowanych w regatach oni z kolei nie potrafią zinterpretować tabeli prądów, etc, etc, etc.

Napisz o tym do ministra, koniecznie. Wytłumacz przy okazji na Ch żeglarzowi wiedza o pływach i prądach :lol:
Ale gafę strzeliłem :-(
Wytłumacz to Pani Minister. A tak przy okazji wytłumacz jej też dlaczego wiedza o pływach jest potrzebna Polakowi, który prawdopodobnie nigdy tam na straszne wody nie popłynie natomiast formalnie nie jest potrzebna osobnikowi, który również prawdopodobnie nigdzie indziej poza te straszne wody nie popłynie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2013, o 08:20 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Jacek Woźniak napisał(a):
Wytłumacz to Pani Minister. A tak przy okazji wytłumacz jej też dlaczego wiedza o pływach jest potrzebna Polakowi, który prawdopodobnie nigdy tam na straszne wody nie popłynie natomiast formalnie nie jest potrzebna osobnikowi, który również prawdopodobnie nigdzie indziej poza te straszne wody nie popłynie.

Pływy żeglarzowi nie są potrzebne, skąd się Tobie ten durny pomysł zalęgnął w głowie? Równie dobrze można Tobie przypisać pomysł że znajomość na wyrywki przepisów ISAF - wiedza właściwa dla trenera żeglarstwa - są niezbędne gościowi chcącemu żeglować z rodziną na Kierskim.
Proponowałbym byś opanował się w swoich dywagacjach o szkoleniu instruktorów na podstawie zapisów , o których w ogóle nie wiedziałeś, że istnieją w momencie kiedy wpadłeś na pomysł wzięcia udziału w polemice. Uprzytomnij sobie, że ustawa która wywołała wielki aplauz w żaden sposób nie zabezpiecza ani wolnej konkurencji ani poziomu wyszkolenia Instruktorów Sportu w dyscyplinie żeglarstwo większego niż MiZ i IZ PZŻ. Jeśli w ofercie jest jak byk napisane że patent ŻJ trzeba dostarczyć w przeddzień egzaminu to nie opowiadajmy sobie bzdur o tym że Instruktor Sportu ma większe możliwości przekazania tego co właściwe kandydatowi na ŻJ niż IŻ PZŻ.
W obu przypadkach zależy to tylko i wyłącznie od jego samego, jego praktyki, i chęci oraz wiedzy tych którzy go nauczają na kursie instruktorskim.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2013, o 09:32 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
ins napisał(a):
Pływy żeglarzowi nie są potrzebne, skąd się Tobie ten durny pomysł zalęgnął w głowie?

Z Twojej wypowiedzi o tabelach prądów etc. etc.
ins napisał(a):
Proponowałbym byś opanował się w swoich dywagacjach o szkoleniu instruktorów na podstawie zapisów , o których w ogóle nie wiedziałeś, że istnieją w momencie kiedy wpadłeś na pomysł wzięcia udziału w polemice.

Wydaje mi się, że to ja ją rozpocząłem ale nie mam zamiaru jakoś się z tego powodu wywyższać. Co do znajomości przepisów to wiedz, że pamiętam jeszcze te w których to tylko posiadacz stopni związkowych mógł szkolić i taki pożal się boże trener klasy mistrzowskiej nie mógł szkolić na kursie na patent. Ale to były czasy kiedy żeglarstwem zajmował się MENiS. I komu to przeszkadzało? Tylko liberalizatorom, których pierwszym pieniactwem było uświadomienie ludziom, że aby otrzymać patent nie potrzeba kupować Książeczki Żeglarskiej. W sumie od tego się blisko 10 lat temu zaczęło i praktycznie każdy z nas w mniejszym lub większym stopniu przepisy znała a przynajmniej się z nimi zapoznał.

ins napisał(a):
Uprzytomnij sobie, że ustawa która wywołała wielki aplauz w żaden sposób nie zabezpiecza ani wolnej konkurencji ani poziomu wyszkolenia Instruktorów Sportu w dyscyplinie żeglarstwo większego niż MiZ i IZ PZŻ.

Jeśli już to nie ustawa a rozporządzenie bo w ustawie nadal jak byk stoi Szkolenia w zakresie uprawiania turystyki wodnej prowadzą osoby, które posiadają tytuł zawodowy trenera lub instruktora sportu w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie lub instruktorzy właściwych polskich związków sportowych, A teraz czekamy na lekkie uwolnienie zawodów regulowanych.

ins napisał(a):
Jeśli w ofercie jest jak byk napisane że patent ŻJ trzeba dostarczyć w przeddzień egzaminu to nie opowiadajmy sobie bzdur o tym że Instruktor Sportu ma większe możliwości przekazania tego co właściwe kandydatowi na ŻJ niż IŻ PZŻ.

Czym taki gość różni się od tego co wprawdzie patent ma od 3 lat ale więcej nie żeglował? Świeższymi wiadomościami? A wracając do meritum nie mówię o nauczaniu żeglarzy czy sterników ale o nauczaniu instruktorów. Nie widzisz tej zasadniczej różnicy?
ins napisał(a):
W obu przypadkach zależy to tylko i wyłącznie od jego samego, jego praktyki, i chęci oraz wiedzy tych którzy go nauczają na kursie instruktorskim.

Brawo za konkluzję tylko jaki mamy mechanizm weryfikacji w PZŻ? Żaden i dlatego uważam, że jest to sytuacja patologiczna i prowadzi do sytuacji uczył Marcin Marcina.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2013, o 09:52 

Dołączył(a): 23 cze 2007, o 21:00
Posty: 341
Podziękował : 48
Otrzymał podziękowań: 116
Uprawnienia żeglarskie: kojot
Kurcze i nie wytrzymałem. O czym Wy do jasnej anielki dyskutujecie? Jaki to ma związek z tematem "Rozporządzenie o patentach akt kolejny"?? Miałem nadzieję zapoznać się z jakimiś merytorycznymi uwagami dotyczącymi nowego rozporządzenia, a nie jałowej dyskusji na temat uprawnień instruktorów. Proponuję Moderatorowi aby wydzielił wszystkie wątki niedotyczące tematu głównego i przeniósł je w inne miejsce.

_________________
Pozdrawiam
Andrzej Szklarski



Za ten post autor Andy otrzymał podziękowania - 4: Colonel, elmo, Jaromir, marchew
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2013, o 09:55 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Andy napisał(a):
Kurcze i nie wytrzymałem. O czym Wy do jasnej anielki dyskutujecie? Jaki to ma związek z tematem "Rozporządzenie o patentach akt kolejny"?? Miałem nadzieję zapoznać się z jakimiś merytorycznymi uwagami dotyczącymi nowego rozporządzenia, a nie jałowej dyskusji na temat uprawnień instruktorów. Proponuję Moderatorowi aby wydzielił wszystkie wątki niedotyczące tematu głównego i przeniósł je w inne miejsce.

Z rozporządzeniem można powiedzieć musztarda po obiedzie, termin nadsyłania uwag minął z końcem roku.

Ps: właśnie wpisałem sobie w wyszukiwarkę swój nick z prz i patrzcie co mi się znalazło:
http://foorum.pl/watek/re-wazne-i-pilne-zwi-zunio-pytanie-do-naczelnego-s,687558.html :D
To już więcej niż 10 lat :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2013, o 10:14 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
AIKI napisał(a):
No i jaka miałaby być treść tegoż oświadczenia? "Ja, XYZ oświadczam, że mam prawo prowadzić jacht o długości... w Zjednoczonym Królestwie"?
Pierwsza nasuwająca się reakcja kontrolera w Polsce, to: "Tu jest Rzeczpospolita Polska, a nie Zjednoczone Królestwo". ICMPTZ (w tym przypadku "M-u" nie "M-i" )


Dokładnie takie oświadczenie. Reakcja kontrolera jest oczywista. Na szczęście "kontroler" nie jest władzą wszechwiedzącą i decydującą. I co on Mi teraz zrobi?

Ustawa mówi:
Cytuj:
6. Osoba, która uzyskała uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej
w innym państwie, może uprawiać turystykę wodną na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie posiadanych uprawnień
potwierdzonych stosownym dokumentem.


Pozostaje interpretacja co jest stosownym dokumentem. Może to być oświadczenie własne, pismo z jakiejś instytucji angielskiej, wydruk ich przepisów z tłumaczeniem przysięgłym albo kserokopia dowodu osobistego potwierdzającego fakt mojego istnienia i ewentualnie osiągnięcia wieku pełnoletniego. A może bilet do Anglii wraz z oświadczeniem własnym? Trudno powiedzieć, ale fakt jest faktem: prawo patentowe nie jest uzależnione od obywatelstkwa i ten powszechny błąd chciałem sprostować.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2013, o 10:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
plitkin napisał(a):
AIKI napisał(a):
No i jaka miałaby być treść tegoż oświadczenia? "Ja, XYZ oświadczam, że mam prawo prowadzić jacht o długości... w Zjednoczonym Królestwie"?
Pierwsza nasuwająca się reakcja kontrolera w Polsce, to: "Tu jest Rzeczpospolita Polska, a nie Zjednoczone Królestwo". ICMPTZ (w tym przypadku "M-u" nie "M-i" )


Dokładnie takie oświadczenie. Reakcja kontrolera jest oczywista. Na szczęście "kontroler" nie jest władzą wszechwiedzącą i decydującą. I co on Mi teraz zrobi?

Wiesz, zasada że wszelkie... no - niejasności należy interpretować na korzyść "podejrzanego" nie jest u nas raczej popularna i stosowana. Więc jeśli kontrolującym będzie policjant, to przy złej woli sholuje jacht pod komisariat do wyjaśnienia i bujaj się pan. (A urlop spie... :-? )
plitkin napisał(a):
Ustawa mówi:
Cytuj:
6. Osoba, która uzyskała uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej
w innym państwie, może uprawiać turystykę wodną na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie posiadanych uprawnień
potwierdzonych stosownym dokumentem.


Pozostaje interpretacja co jest stosownym dokumentem. Może to być oświadczenie własne, pismo z jakiejś instytucji angielskiej, wydruk ich przepisów z tłumaczeniem przysięgłym albo kserokopia dowodu osobistego potwierdzającego fakt mojego istnienia i ewentualnie osiągnięcia wieku pełnoletniego. A może bilet do Anglii wraz z oświadczeniem własnym? Trudno powiedzieć, ale fakt jest faktem: prawo patentowe nie jest uzależnione od obywatelstwa i ten powszechny błąd chciałem sprostować.

Wdajemy się teraz w filozofię, ale... no podywagujmy.
Nie tylko interpretacja "co jest stosownym dokumentem". Będzie jeszcze kwestia:
"Osoba, która uzyskała uprawnienia"
Uzyskanie w moim rozumieniu to jakaś czynność. Czy za uzyskanie można uznać fakt przekroczenia granicy UK? Raczej wątpię, choć jest to czynność.
No i wreszcie - IMHO nawet patent RYA nie odpowiada definicji z ustawy, bo on nie jest "uprawnieniem do uprawiania turystyki wodnej" tylko potwierdzeniem kompetencji.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2013, o 11:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13198
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3113
Otrzymał podziękowań: 2728
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jacek Woźniak napisał(a):
można nauczyć tylko tyle ile się samemu wie choć zdażają się wyjątki.
Nie wiem, jak jest teraz - może są genialniejsi.

Ś.p. Zbyszek Chodnikiewicz uczył mnie (i nie tylko), że instruktor może przekazać najwyżej 60% swojej wiedzy i dlatego musi wiedzieć znacznie więcej niż jest wymagane na stopień, na który szkoli.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: WhiteWhale
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2013, o 11:21 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Stara Zientara napisał(a):
Jacek Woźniak napisał(a):
można nauczyć tylko tyle ile się samemu wie choć zdażają się wyjątki.
Nie wiem, jak jest teraz - może są genialniejsi.

Eee i kto tu żartu nie załapał :-P

Stara Zientara napisał(a):
Ś.p. Zbyszek Chodnikiewicz uczył mnie (i nie tylko), że instruktor może przekazać najwyżej 60% swojej wiedzy i dlatego musi wiedzieć znacznie więcej niż jest wymagane na stopień, na który szkoli.

Dlatego też w moim przekonaniu nauczać powinni ludzie z doświadczeniem a nie tylko z kwitkiem. Kwitek tak ale raz w przypadku dzieci, dwa w przypadku sportu. Uważam, też, że najfajniejszą formą nauki jest rejs gdzie można wykładaną wiedzę pokazać w praktyce. Co najważniejsze, że tak już wielu robi i jakoś nie narzeka na brak zainteresowanych. Problem z takimi tylko taki, że nie muszą się dzielić.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2013, o 11:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jacek Woźniak napisał(a):
Z rozporządzeniem można powiedzieć musztarda po obiedzie, termin nadsyłania uwag minął z końcem roku.

Kliknałem Andy'emu.
Niejest to tak całkiem po obiedzie. teraz ministerstwo COŚ zrobi z tymi uwagami. A zauwążcie, z e"wielka piatka" złożyła uwagi dokladnie odwrotne do tego, czego od ministerstwa oczekujemy. Może by tak jakieś polemiki zegalrzy z tymi ich tezami a stanowisdkach? Może popisac troche do mediów, zaczęło się w SSI ale to mało. "Oni" teraz drepczą po departamanetach, moze tak popisac troche do urzędników polemicznie z "ich" tezami? Niech urzednicy wiedzą, że tamci napisali głupoty i niech czuja odech na plecach. I to powinny robic osoby indywidualne, duzo osób!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowania - 3: Andy, Moniia, Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2013, o 11:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Colonel napisał(a):
Może by tak jakieś polemiki zegalrzy z tymi ich tezami a stanowisdkach? Może popisac troche do mediów, zaczęło się w SSI ale to mało. "Oni" teraz drepczą po departamanetach, moze tak popisac troche do urzędników polemicznie z "ich" tezami? Niech urzednicy wiedzą, że tamci napisali głupoty i niech czuja odech na plecach. I to powinny robic osoby indywidualne, duzo osób!

To może wyprodukujmy jakiś szymel dla tych, którzy chcieliby coś napisać?

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2013, o 11:50 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Od pisania gęba nie boli a w myśl urzędniczych prawd im więcej papieru tym czystsza D :D
Na kogo adresować pismo z uwagami po zapoznaniu się z treścią ... chcę wyrazić swoje zdanie itd?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2013, o 12:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Jacek Woźniak napisał(a):
Od pisania gęba nie boli

Ale głowa może zaboleć :lol:
Jacek Woźniak napisał(a):
a w myśl urzędniczych prawd im więcej papieru tym czystsza D :D
Na kogo adresować pismo z uwagami po zapoznaniu się z treścią ... chcę wyrazić swoje zdanie itd?

Jako autor projektu w BIP-ie figuruje z-ca dyrektora Departamentu Rozwoju i Promocji Sportu (wymieniony z nazwiska). Adres: drp@msport.gov.pl

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2013, o 12:18 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Dzięki a ktoś pamięta w którym dokładnie roku MENiS przedstawił jako własny projekt ustawy (?) tego gniota wysmażonego w PZŻ? Mnie kołacze coś rok 2005 ale wolałbym się upewnić. Warto o tym przypomnieć urzędnikom.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3086 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 103  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: M@rek, Wojciech i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL