maxlight napisał(a):
powiem ci sea line że w materiałach które dostałem o tym jakie farby i podkładyi jak grubo to owszem znałazłem o w wariancie lekkim, ile warstw antyosmozowo
, trochę to poprzeliczałem i wyszło mi że musiałbym zapłacić za sea line'a za całość jakieś 700 zł, ałudkękupiłem za 1500, jeszcze muszę przyczepę zbudować, i jeszcze jak mam dołorzyć 300 zł żeby to pomalować sea linem , zamiast olivą, to trochę mam mieszane uczucia
maxlight
- po 1 - od kilku postów próbuję Ci wytłumaczyć że pozorna oszczędność czyli kupienie farby o mniejszej wydajności czyli 2 puszek farby po 50 to wydatek 100. ten prosty chwyt marketingowy nie oznacza to kupienie tanio czy tańszej farby
bo mogłeś wydać 100 ale kupić 1 puszkę o większej wydajności. to przecież prosta matematyka
- po 2 - możesz zrobić raz i dobrze lub odwalić fuszerkę, zastanów się co chcesz osiągnąć.
Zastanów się czy robisz remont by ukryć wady (jak w aucie picowanym na giełdę) czy też robisz tak, by wykonane prace przetrwały kilka lub kilkanaście lat.
osobiście uważam że trzeba robić "RAZ A DOBRZE"
- po 3 - nie wiem skąd wziąłeś kwotę 700 zł za farbę nazwę ją "X", (jej zapotrzebowanie w nawiasie), tym bardziej nie wiem skąd powstało Ci różnica w kwocie 3 stówek.
podałeś mi, że wymiary są następujące: długość 5 mb szerokość 1,9 , burta 0,60 mb, mieczowy (nie będę zatem wysyłał Ci wyceny na priv)
więc z prostych wzorów wychodzi powierzchnia do malowania :
dno pod linią wody ~11 m2
burta ~7 m2
pokład oraz kokpit ~12-14 m2
zakładam malowanie wałek/ pędzel
podane wyceny powstały po wpisaniu produktów w popularną wyszukiwarkę i ich cena traktowana jako średnia - orientacyjna.
dno zakładamy system antyosmozowy w wersji super light:1 warstwa podkładu Lightprimer GFK (60qm - grubość warstwy) - 1 puszka (1,25 puszki)
2 warstwy podkładu antyosmotycznego HS (300 qm)- 2 puszki (3 - warstwy
zalecana przez producenta grubość powłoki to 100qm - 3 puszki)
1 warstwa podkładu Lightprimer GFK (60qm) - 1 puszka (1,25 puszki - razem musisz kupić więc 3)
2 warstwy lakieru poliuretanowego (100 qm) - 2 puszki (kolor biały) (2 puszki)
+ 1 puszka rozcieńczalnika epoksyd
+ 1 puszka rozcieńczalnika poliuretan
+ 1 l zmywacz
koszt zakupi materiału Sea-Line to ~ 650 pln
Koszt zakupu produktu X to ~ 645 pln (nie wliczałem rozcieńczalników - nie są wymagane ale i tak trzeba go nabyć)
Burty - znów wersja light2 warstwy podkładu Lightprimer GFK (120qm) - 2 puszki (2 Puszki)
2 warstwy lakieru poliuretanowego (100 qm) - 2 puszki (kolor biały) (2 puszki)
+ 1 puszka rozcieńczalnika epoksyd - pozostał z malowania dna więc nie jest wliczony w kalkulację
+ 1 puszka rozcieńczalnika poliuretan - pozostał z malowania dna więc nie jest wliczony w kalkulację
koszt zakupu materiału Sea-Line to ~ 320 pln
Koszt zakupu produktu X to ~ 280 pln
pokład oraz kokpit2 warstwy podkładu Lightprimer GFK (120qm) - 3 puszka (3 puszki)
2 warstwy lakieru poliuretanowego (100 qm) - 2 - 3 puszki (kolor biały) (3 - 4 puszki)
+ 1 puszka rozcieńczalnika epoksyd - pozostał z malowania dna więc nie jest wliczony w kalkulację
+ 1 puszka rozcieńczalnika poliuretan
+ 1 l zmywacz
koszt zakupu materiału Sea-Line to ~ 450 pln do 550 pln
Koszt zakupu produktu X to ~430 do 500 pln
do tego musisz doliczyć koszt szpachli
(nie liczę togo do ogólnego zestawienia), gdyż nie znam twojego zapotrzebowania nie znając stanu kadłuba, lecz wydaje mi się że należy minimalnie kalkulować to tak:
7,5 l epoksydowej Lekkiej Sea-Line to ~600 pln
możesz również użyć tańszych produktów
pod linię wody 2-3 L epoksydowa Lekka Sea-line ~200-250 pln
nad linię wody 3-4 kg poliestrowej - ~200 -250 pln
więc pytanie czy opłaca się robić tanim poliestrem dla zaoszczędzenia ~150 ???
łącznie zatem na wykonanie wszystkich prac średnio będziesz musiał przeznaczyć:
koszt zakupu materiału Sea-Line to ~ 1 450 pln
Koszt zakupu produktu X to ~1380
nie wliczałem rozcieńczalników produktu X do wyceny - nie są wymagane, ale i tak trzeba je będzie nabyć więc różnica zupełnie się zatrze, producent X nie wymaga ich stosowania.W dalszym ciągu, pomimo nie brania do wyceny składnika tak ważnego jak rozcieńczalnik ceny są porównywalne, więc nie wiem skąd maxlight wyliczyłeś 300 złotych różnicy na materiałach.
różnica to ok 5% ale pamiętamy o rozcieńczalniku i konieczności malowania 1 warstwy więcej produktem X w przypadku zastosowania zabezpieczenia antyosmozowego.

no cóż może to moja matematyka zawodzi
możesz oczywiście zaoszczędzić i pomalować mniej warstw lub cieniej - tylko najpierw zadaj sobie pytanie po co robię ten remont.
incoming napisał(a):
Czy możesz mi odpowiedzieć jeśli dysponujesz taką wiedzą na jakiej bazie są farby anty porostowe,czy one są na bazie miedzi czy też chromu?Nie wiem gdybam.
ogólnie, w zdecydowanej większości bazą antyfoulingów są epoksydy i związki tlenku miedzi, ze względów "eko" odchodzi się od związków cyny, ma to również wpływ na kłopoty z przebarwianiem i utrzymywaniem kolorów farby w trakcie eksploatacji.
farby stosowane na aluminiów to jeszcze większa chemia i tam królują głownie środki o nazwie biocydy, które przenikając do organizmów, zatruwają i niszczą je. Coraz częściej biocydy stosuje się również w tańszych farbach, ze względu na coraz niższe koszty ich wytworzenia.
główna zasada działania - otruć potencjalnego mieszkańca powierzchni. straszne ale prawdziwe
