Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 09:19




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 sty 2013, o 09:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 gru 2012, o 13:11
Posty: 190
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
maxlight napisał(a):
powiem ci sea line że w materiałach które dostałem o tym jakie farby i podkładyi jak grubo to owszem znałazłem o w wariancie lekkim, ile warstw antyosmozowo
, trochę to poprzeliczałem i wyszło mi że musiałbym zapłacić za sea line'a za całość jakieś 700 zł, ałudkękupiłem za 1500, jeszcze muszę przyczepę zbudować, i jeszcze jak mam dołorzyć 300 zł żeby to pomalować sea linem , zamiast olivą, to trochę mam mieszane uczucia


maxlight
- po 1 - od kilku postów próbuję Ci wytłumaczyć że pozorna oszczędność czyli kupienie farby o mniejszej wydajności czyli 2 puszek farby po 50 to wydatek 100. ten prosty chwyt marketingowy nie oznacza to kupienie tanio czy tańszej farby
bo mogłeś wydać 100 ale kupić 1 puszkę o większej wydajności. to przecież prosta matematyka

- po 2 - możesz zrobić raz i dobrze lub odwalić fuszerkę, zastanów się co chcesz osiągnąć.
Zastanów się czy robisz remont by ukryć wady (jak w aucie picowanym na giełdę) czy też robisz tak, by wykonane prace przetrwały kilka lub kilkanaście lat.
osobiście uważam że trzeba robić "RAZ A DOBRZE"

- po 3 - nie wiem skąd wziąłeś kwotę 700 zł za farbę nazwę ją "X", (jej zapotrzebowanie w nawiasie), tym bardziej nie wiem skąd powstało Ci różnica w kwocie 3 stówek.
podałeś mi, że wymiary są następujące: długość 5 mb szerokość 1,9 , burta 0,60 mb, mieczowy (nie będę zatem wysyłał Ci wyceny na priv)

więc z prostych wzorów wychodzi powierzchnia do malowania :
dno pod linią wody ~11 m2
burta ~7 m2
pokład oraz kokpit ~12-14 m2
zakładam malowanie wałek/ pędzel
podane wyceny powstały po wpisaniu produktów w popularną wyszukiwarkę i ich cena traktowana jako średnia - orientacyjna.

dno zakładamy system antyosmozowy w wersji super light:
1 warstwa podkładu Lightprimer GFK (60qm - grubość warstwy) - 1 puszka (1,25 puszki)
2 warstwy podkładu antyosmotycznego HS (300 qm)- 2 puszki (3 - warstwy zalecana przez producenta grubość powłoki to 100qm - 3 puszki)
1 warstwa podkładu Lightprimer GFK (60qm) - 1 puszka (1,25 puszki - razem musisz kupić więc 3)
2 warstwy lakieru poliuretanowego (100 qm) - 2 puszki (kolor biały) (2 puszki)
+ 1 puszka rozcieńczalnika epoksyd
+ 1 puszka rozcieńczalnika poliuretan
+ 1 l zmywacz
koszt zakupi materiału Sea-Line to ~ 650 pln
Koszt zakupu produktu X to ~ 645 pln (nie wliczałem rozcieńczalników - nie są wymagane ale i tak trzeba go nabyć)

Burty - znów wersja light
2 warstwy podkładu Lightprimer GFK (120qm) - 2 puszki (2 Puszki)
2 warstwy lakieru poliuretanowego (100 qm) - 2 puszki (kolor biały) (2 puszki)
+ 1 puszka rozcieńczalnika epoksyd - pozostał z malowania dna więc nie jest wliczony w kalkulację
+ 1 puszka rozcieńczalnika poliuretan - pozostał z malowania dna więc nie jest wliczony w kalkulację
koszt zakupu materiału Sea-Line to ~ 320 pln
Koszt zakupu produktu X to ~ 280 pln

pokład oraz kokpit
2 warstwy podkładu Lightprimer GFK (120qm) - 3 puszka (3 puszki)
2 warstwy lakieru poliuretanowego (100 qm) - 2 - 3 puszki (kolor biały) (3 - 4 puszki)
+ 1 puszka rozcieńczalnika epoksyd - pozostał z malowania dna więc nie jest wliczony w kalkulację
+ 1 puszka rozcieńczalnika poliuretan
+ 1 l zmywacz
koszt zakupu materiału Sea-Line to ~ 450 pln do 550 pln
Koszt zakupu produktu X to ~430 do 500 pln

do tego musisz doliczyć koszt szpachli (nie liczę togo do ogólnego zestawienia), gdyż nie znam twojego zapotrzebowania nie znając stanu kadłuba, lecz wydaje mi się że należy minimalnie kalkulować to tak:
7,5 l epoksydowej Lekkiej Sea-Line to ~600 pln
możesz również użyć tańszych produktów
pod linię wody 2-3 L epoksydowa Lekka Sea-line ~200-250 pln
nad linię wody 3-4 kg poliestrowej - ~200 -250 pln
więc pytanie czy opłaca się robić tanim poliestrem dla zaoszczędzenia ~150 ???

łącznie zatem na wykonanie wszystkich prac średnio będziesz musiał przeznaczyć:
koszt zakupu materiału Sea-Line to ~ 1 450 pln
Koszt zakupu produktu X to ~1380

nie wliczałem rozcieńczalników produktu X do wyceny - nie są wymagane, ale i tak trzeba je będzie nabyć więc różnica zupełnie się zatrze, producent X nie wymaga ich stosowania.W dalszym ciągu, pomimo nie brania do wyceny składnika tak ważnego jak rozcieńczalnik ceny są porównywalne, więc nie wiem skąd maxlight wyliczyłeś 300 złotych różnicy na materiałach.
różnica to ok 5% ale pamiętamy o rozcieńczalniku i konieczności malowania 1 warstwy więcej produktem X w przypadku zastosowania zabezpieczenia antyosmozowego.
:D no cóż może to moja matematyka zawodzi :D

możesz oczywiście zaoszczędzić i pomalować mniej warstw lub cieniej - tylko najpierw zadaj sobie pytanie po co robię ten remont.

incoming napisał(a):
Czy możesz mi odpowiedzieć jeśli dysponujesz taką wiedzą na jakiej bazie są farby anty porostowe,czy one są na bazie miedzi czy też chromu?Nie wiem gdybam.


ogólnie, w zdecydowanej większości bazą antyfoulingów są epoksydy i związki tlenku miedzi, ze względów "eko" odchodzi się od związków cyny, ma to również wpływ na kłopoty z przebarwianiem i utrzymywaniem kolorów farby w trakcie eksploatacji.
farby stosowane na aluminiów to jeszcze większa chemia i tam królują głownie środki o nazwie biocydy, które przenikając do organizmów, zatruwają i niszczą je. Coraz częściej biocydy stosuje się również w tańszych farbach, ze względu na coraz niższe koszty ich wytworzenia.
główna zasada działania - otruć potencjalnego mieszkańca powierzchni. straszne ale prawdziwe :evil:



Za ten post autor Sławek Sea-Line otrzymał podziękowania - 2: incoming, Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2013, o 19:54 

Dołączył(a): 19 lut 2009, o 21:08
Posty: 532
Lokalizacja: łowicz
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 18
Podziękowałem za informacje.
Kontynuując czy znasz może czy tez mógłbyś podać konkretną farbę czy też lakier do regeneracji-pomalowania nieco porysowanego masztu alu.
Jeśli tak, jaka jest trwałość takiego lakieru.

_________________
Marek Gruhn


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2013, o 08:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 gru 2012, o 13:11
Posty: 190
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
incoming napisał(a):
Podziękowałem za informacje.
Kontynuując czy znasz może czy tez mógłbyś podać konkretną farbę czy też lakier do regeneracji-pomalowania nieco porysowanego masztu alu.
Jeśli tak, jaka jest trwałość takiego lakieru.


to najpierw druga cześć pytania.
z trwałością jest tak.
Jeden będzie jeździł autem przez 10 lat i będzie pracowało jak zegarek.
Drugi po rogu zrobi z auta złom.
określenie trwałości jest tak na prawdę awykonalne.
podstawową sprawę są warunki, wilgotność, słona czy słodka woda, stan podłożą itd. itp., a przede wszystkim narażenie na uszkodzenia.

Porysowany to znaczy powierzchownie czy głęboko?
jeśli jest taka potrzeba należy bardzo mądrze i precyzyjnie przemyśleć czy możesz wcześniej zeszlifować rysy, by nie uszkodzić zbyt mocno ścianek profilu. jeśli są bardzo głębokie, nie wiem czy nie zastosowałbym tylko wygładzenia krawędzi lub pozostawił takie jak są
do głowy przychodzą mi 3 rozwiązania twojego problemu,
1- zlecić pomalowanie masztu proszkowo w specjalistycznej firmie. takie rozwiązanie pozwoli Ci wybrać w zasadzie dowolny kolor powierzchni, niestety będzie chyba najdroższe, biorąc pod uwagę również koszt transportu do takiej firmy. wydaje się jednak że takie rozwiązanie będzie chyba jednym z bardziej trwałych.
2- malowanie samodzielne, to:
- 1 puszka Podkład epoksydowy Antykorozyjny + ewentualny rozcieńczalnik
- 1 puszka Lakieru poliuretanowego z dostępnej bazy kolorów
- 1 puszka rozcieńczalnika do poliuretanów
- 1 opakowanie pasty polerskiej
cały asortyment dostępny w linii Sea-Line
metoda ta będzie relatywnie trwała a podkład powinien uzupełnić w drobne uszkodzenia, koszt materiałów to 150-200 zł + własna praca. całość po pomalowaniu wypolerować gdyż uzyskana powierzchnia będzie posiadała prawdopodobnie wady lakiernicze.
3- wypolerować używając specjalistycznych past i aplikatorów do metali.

pozdrawiam :D



Za ten post autor Sławek Sea-Line otrzymał podziękowanie od: incoming
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2013, o 09:25 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jaka jest jakość farb Sea-Line mógłbyś się trochę pochwalić?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2013, o 11:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 gru 2012, o 13:11
Posty: 190
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
piotr6 napisał(a):
Jaka jest jakość farb Sea-Line mógłbyś się trochę pochwalić?


Wybacz, na to pytanie mogą odpowiedzieć najlepiej Ci, którzy ich używają lub używali.
Ja ze swojej strony mogę jedynie zapewnić Cię, że nasze wszystkie produkty nie odbiegają od zachodnich standardów, często je przewyższając, jednak oferując produkt o bardzo przyzwoitej cenie (zdecydowanie tańszy niż zachodni) Jako w pełni polska firma w branży chemicznej od lat 70 (chyba jedna z ostatnich w kraju), choć jeszcze młoda "linia Sea-Line" jest już doceniana w Niemczech, Francji, Szwajcarii, Włoszech, Rosji... Sea-Line był jednym, bodajże z trzech Polskich wystawców posiadających własne stoisko na Amsterdamskich targach METS w 2012, a jesteśmy tam już od 5 lat. Wszystkie produkty, przed wprowadzeniem na rynek, są bardzo szczegółowo projektowane i testowane najpierw w naszym laboratorium, następnie w "zaprzyjaźnionych warsztatach szkutniczych". Dzięki własnemu laboratorium, wszystkie nasze receptury są bezpośrednio monitorowane, a w przypadku pojawienia się nowych (lepszych) komponentów korygowane, w efekcie każdy produkt jest zawsze na bieżąco odświeżany a jego receptura nie starsza niż kilka lat. Zakład produkcyjny pod Kołobrzegiem (Ząbrowo) gwarantuje Wam - użytkownikom, że nasze produkty nie są magazynowane miesiącami, lecz produkowane na bieżąco i zawsze świeże. Jeżeli ktoś jest zainteresowany http://www.troton.com.pl/o_firmie.html oto nasz mały zakład.
Nasze systemy zaprojektowano tak, by każdą naprawę można było przeprowadzić od A do Z, a przy zachowaniu zasad, mogą być również wykorzystywane również w połączeniu z innymi markami. Jednym z ważniejszych projektów ostatnio realizowanych, w których były wykorzystywane nasze produkty, to remont żaglowca "General Zaruski". Szpachle epoksydowe wykorzystywane są w wielu renomowanych stoczniach polskich jak i europy zachodniej, gdyż nasza działalność nie zamyka się tylko do oferowania produktów wyłącznie dla posiadaczy jednostek, lecz również ich producentów.
Jednak o jakości produktów, mówią głownie efekty uzyskane po ich użyciu
http://imageshack.us/photo/my-images/839/fotolakier.jpg/
,ale jak wspomniałem na początku, o tym mogą powiedzieć najlepiej osoby je używające.

Ważnym dla mnie jest również dostępność, do szeroko pojętej "pomocy technicznej" podczas przeprowadzania przez Was indywidualnych remontów i napraw.
A taką zawsze można uzyskać ode mnie telefonicznie (oczywiście w rozsądnych godzinach), pocztą e-mail, czy choćby tutaj.

W razie jakichkolwiek pytań pozostaję do dyspozycji.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL