Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 cze 2025, o 15:37




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 kwi 2009, o 19:00 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 18:32
Posty: 8
Lokalizacja: Chełmża
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Witam.

Mam pytanie kto ma prawo do kontroli statków żaglowych na jeziorach i ewentualnego nakładania sankcji na kierownika jachtu?
Co jest obowiązkowym wyposażeniem jachtu, bez czego żeglować nie można?
Mam tu na myśli jacht do 6 metrów długości i śródlądzie.

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwi 2009, o 19:29 

Dołączył(a): 20 mar 2009, o 20:59
Posty: 170
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
mkeuropa napisał(a):
Mam pytanie kto ma prawo do kontroli statków żaglowych na jeziorach i ewentualnego nakładania sankcji na kierownika jachtu?

Policja Wodna albo Inspektor Nadzoru Dróg Wodnych.

mkeuropa napisał(a):
Co jest obowiązkowym wyposażeniem jachtu, bez czego żeglować nie można?

Generalnie to żagle:) Bo nie wiem, czy pytasz o takie rzeczy jak kapoki dla załogi w sensie formalnym, czy o rzeczy typu żagiel w sensie technicznym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwi 2009, o 20:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
zasadniczo to dla takich lodzi nie powinno byc wymagan ponad to co na pokladzie w wypozaczalni Ci dadza;

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwi 2009, o 21:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Cytuj:
zasadniczo to dla takich lodzi nie powinno byc*

Wiem vv3k70r, że nie możesz się powstrzymać od napisania czegokolwiek, ale...
1. to nie jest dział "Hyde Park";
2. pisanie czegokolwiek powoduje, że goście czyli osoby nie zarejestrowane na forum, trafiające tu poprzez google i inne wyszukiwarki, są zniesmaczone ilością "szumu okołotopickowego" i nie rejestrują się, nie wracają i nie dyskutują, bo myślą, że tu jest to samo co na forum darmowego softu na komórki;
3. trzymajmy się wątków, odpowiadajmy na pytania a nie wysyłajmy jedynie złotych myśli;
4. zanim klikniesz przycisk "Wyślij" zastanów się czy Twoja odpowiedź niesie coś - cokolwiek :-)

Zastanawiałeś się, dlaczego na zaprzyjaźnionym Sailforum w ciągu 6 godz. jest więcej odwiedzających niż u nas przez całą dobę?

TRZYMAJMY ODPOWIEDNI POZIOM TEGO FORUM, nie wypisujmy pi*&^%doletów tylko dlatego, że mamy silny imperatyw ku pisaniu! PROSZĘ!

[*] autor wątku pyta co jest, a nie co powinno być!

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwi 2009, o 17:10 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 18:32
Posty: 8
Lokalizacja: Chełmża
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
w sensie formalnym:) czyli czy gasnica jst obowiązkowa, ilość kapoków, kolo ratunkowe, bosak, itd. Pytam się o to bo u mnie na jeziorze są zbyt gorliwa policja. To jest jacht prywatny nie czarterowany.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwi 2009, o 19:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Nie najprosciej isc sie do tych psow przejsc i zapytac o co sa czepliwe?
Udziela Ci najdokladniejszej i wiazacaj odpowiedzi, najlepiej zadaj im ja na pismie.

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwi 2009, o 20:08 

Dołączył(a): 20 mar 2009, o 20:59
Posty: 170
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Jedyne co jest obowiązkowe to indywidualne środki ratunkowe, czyli kamizelki ratunkowe albo asekuracyjne. Na jeziorze wystarczą te drugie. W zasadzie stan techniczny nie ma znaczenia, o ile się nie rozpadają. No i jacht nie może być przeładowany osobowo. Środki p-poż. są zalecane, ale nie wymagane. Jeśli jacht jest zarejestrowany, to wypada mieć dokument na to. W zasadzie wszystko zależy od czepliwości kontrolującego, ale tylko za środki ochrony indywidualnej mogą Ci wlepić mandat z wyposażenia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwi 2009, o 21:02 

Dołączył(a): 4 lip 2007, o 18:30
Posty: 317
Lokalizacja: Świdnik
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
I oczywiście koło + trzeźwy sternik ;)

_________________
www.ycpl.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwi 2009, o 23:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
pablo_sb-kamizelki dobrze miec w najlepszym mozliwym stanie, nei tak na odwal sie, i to najlepiej na sobie, historia z powywracanymi lodkami na WJM powinna czegos nauczyc... kto kamizelek nei mial, kto mial, jakie byly straty w tych i tamtych...

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwi 2009, o 23:45 

Dołączył(a): 20 mar 2009, o 20:59
Posty: 170
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Pytanie było o zakres formalny, a nie techniczny. To że powinny być w dobrym stanie jest oczywiste dla bezpieczeństwa, jednak dla prawa nie ma znaczenia (o ile spełniają minimalne wymagania). Na temat wywrotek o których piszesz, mam osobliwe zdanie, nie na ten wątek, gdyż nie tego dotyczyło pytanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwi 2009, o 00:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Mnie chodzi o samych topielcow jak byl ten przyduzy wiaterek na WJM. To ze lodki byly bzdurnie porbione to jedna sprawa. To ze ludzie byli na lodkach i nie mieli kapokow na tylkach to sedno sprawy.

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwi 2009, o 08:58 

Dołączył(a): 30 maja 2005, o 20:52
Posty: 714
Lokalizacja: Radom
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy, MIŻ
Jeżeli chodzi o kontrole jachtów to tak naprawdę w Polsce jacht jest traktowany tak samo jak samochód (urządzenie mechaniczne), więc może go kontrolować:
policja
inspektorki (odpowiednik itd na drogach)

Głównym dokumentem określającym wymogi odnośnie jednostek pływających jest Dyrektywa europejska - 94/25/WE.

Jeżeli jacht czarterujesz, czy kupiłeś go od producenta na terenie unii, to ten jacht powinien mieć znak CE (zatem spełniać wymogi dyrektywy), czyli posiadać środki ratunkowe i przeciwpożarowe dla liczby osób określonych w certyfikacie (liczba osób nie może być wtedy większa). Dyrektywa nie określa liczby i rodzaju środków ratunkowych, tutaj trzeba sięgnąć do przepisów PRS lub PZŻ.

Jeżeli jacht zbudowałeś sam, to Cię dyrektywa nie obowiązuje, pod warunkiem że nie sprzedasz go w ciągu 5 lat na teren UE, i tutaj wymagany jest zdrowy rozsądek i przepisy "jedynego słusznego" PZŻ.


Link do dyrektywy 94/25/WE, ze strony Polskiego Rejestru Statków

_________________
Nexo Yachts - moja praca, moja pasja.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwi 2009, o 09:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
suleq napisał(a):
Dyrektywa nie określa liczby i rodzaju środków ratunkowych, tutaj trzeba sięgnąć do przepisów PRS lub PZŻ.

Jeżeli jacht zbudowałeś sam, to Cię dyrektywa nie obowiązuje, pod warunkiem że nie sprzedasz go w ciągu 5 lat na teren UE, i tutaj wymagany jest zdrowy rozsądek i przepisy "jedynego słusznego" PZŻ.


I tu się mylisz. Przepisy PZŻ nie są źródłem prawa powszechnego i mogą dotyczyć co najwyżej członków PZŻ. Źródłem prawa powszechnego w naszym kraju są: Konstytucja, ratyfikowane umowy międzynarodowe, ustawy i rozporządzenia. I właśnie rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dn. 14 marca 2003 w sprawie wymagań technicznych i wyposażenia statków żeglugi śródladowej określa kwestię wyposażenia w środki bezpieczeństwa (Dz,. Ustaw 88 poz 810)
Jest to bardzo źle napisane rozporządzenie, które jachty traktuje jak statki nie przymierzając zeglugi mazurskiej, ale obowiązuje. Szczęśliwie nie jest ściśle respektowane w odniesieniu do jednostek rekreacyjnych, bo inaczej to od sternika omegi powinno się wymagać posiadania tratwy ratunkowej na pokładzie, ale już od sternika jakiegoś mikro z silnikiem zaburtowym nie wymaga się.
Zgodnie z tym rozporządzeniem, na jednostce powinno być tyle kamizelek lub pasów ratunkowych ile osób na pokładzie.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwi 2009, o 09:25 

Dołączył(a): 30 maja 2005, o 20:52
Posty: 714
Lokalizacja: Radom
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy, MIŻ
Dzięki za korektę w sprawie PZŻ, tego nie byłem do końca pewien.

Mariusz Główka napisał(a):
Jest to bardzo źle napisane rozporządzenie, które jachty traktuje jak statki nie przymierzając zeglugi mazurskiej, ale obowiązuje.


Masz rację, jednak Dyrektywa traktuje jachty jako jachty i w dniu wejścia do Unii Europejskiej, Dyrektywa stała aktem nadrzędnym nad rozporządzeniem. Dlatego m.in. producenci w ogóle nie kierują się rozporządzeniem, niech sobie w cyrku na Wiejskiej piszą co chcą.

Jednak tak jak pisałem, w Dyrektywie nie ma informacji na temat środków ratunkowych, dlatego trzeba się kierować rozporządzeniem, ale tylko w kwestiach nieuregulowanych przez Dyrektywę.

_________________
Nexo Yachts - moja praca, moja pasja.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwi 2009, o 12:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
suleq napisał(a):
Jednak tak jak pisałem, w Dyrektywie nie ma informacji na temat środków ratunkowych, dlatego trzeba się kierować rozporządzeniem, ale tylko w kwestiach nieuregulowanych przez Dyrektywę.


No własnie w tym jest problem, bo prawo europejskie pochodzi z krajów normalnych, gdzie żeglarstwo jest zupełnie bądź prawie nie reglamentowaną dziedziną aktywności. A u nas odwrotnie, cały czas powiela się przepisy rodem jeszcze z komuny. A ponieważ w prawie europejski nie ma regulacji, bo wiele tematów nie jest nawet poruszanych, to tym samym te wypociny naszych urzedasów nie sa w sprzeczności z nadrzędnym prawem europejskim. A my na tym cierpimy.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwi 2009, o 13:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Mariusz Główka napisał(a):
A my na tym cierpimy.

Przepisy, przepisami, ale zdrowy rozsądek nakazuje mieć odpowiednie kamizelki, a na większej łódce koło. I na tym bym poprzestał, jako minimum.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwi 2009, o 13:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
cape napisał(a):
zdrowy rozsądek nakazuje mieć odpowiednie kamizelki, a na większej łódce koło. I na tym bym poprzestał, jako minimum.


Tego nikt nie kwestionuje.
W UK nie ma zadnych regulacji dla jachtów typu "pleasure" o długości do 45 stóp związanych ze środkami bezpieczeństwa, czy ppoż. A olbrzymia wiekszość jachtów ma wszystko co potrzeba nadmiarowo. Natomiast są regulacje dotyczące jachtów do żeglugi komercyjnej, w tym czarterowych. I są to dość szczegółowe wymagania.

Ja na swoim "Szamanie" mam na stałe 6 kamizelek, wszystkie w bardzo dobrym stanie (najstarsza z 2004 roku). Ale jak jadę na Mazury popływać, to zabieram jeszcze kamizelkę pneumatyczną (bądź kamizelki jak wiem, że bedzie kilka osób), którą normalnie uzywam na morzu. Jak pływam sam, bądź z osobą, która nie ma pojęcia o prowadzeniu jachtu, to wtedy pływam w kamizelce.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwi 2009, o 18:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 kwi 2009, o 18:10
Posty: 437
Lokalizacja: Żory
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 26
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
na Niegocinie do mnie policja podpłynęła bo nie miałem odbijaczy na pokładzie tylko w bakiście więc wiesz ;p :respekt:

[Haziaj Żeglarz] edit// nie mogłem się powstrzymać ;) obijacz to może być członek załogi ;)


Ostatnio edytowano 14 maja 2009, o 08:25 przez gabryss, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwi 2009, o 18:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
gabryss napisał(a):
Niegocinie do mnie policja podpłynęła bo nie miałem obijaczy na pokładzie tylko w bakiście
Co ????
Wożenie odbijaczy w bakiście jest jak najbardziej prawidłowe. Te mazurskie "wleczenie po wodzie" lub na pokładie to poważne naruszenie etykiety. Szczególnie te za burtą.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwi 2009, o 18:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 kwi 2009, o 18:10
Posty: 437
Lokalizacja: Żory
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 26
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
no ja tak uważam ale oni mi chcieli wmówić że ich nie mam a jak pokazałem
( miałem 4 ) to powiedzieli ,że za mało
( jacy na drogach tacy na mazurach )
:respekt:

_________________
Stopy wody... Albo i nie, jak to woli.

Pozdrawiam
Gabriel Kania


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwi 2009, o 18:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
gabryss napisał(a):
jacy na drogach tacy na mazurach

gabryss, tak się na szczęście w 1989 roku (detalicznie to 4 czerwca) porobiło, że milicjant przestał stanowić prawo w Najjaśniejszej Pospolitej.

W Twoim interesie leży, aby owo prawo znać. Ułatwia to życie i umożliwia przyjęcie prawidłowej postawy w momencie, gdy policjant chciałby Tobą pomiatać, a niestety "kontrola obijaczy" była IMHO pomiataniem (o ile nie była żartem).

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwi 2009, o 18:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
gabryss napisał(a):
ale oni mi chcieli wmówić że ich nie mam a jak pokazałem
( miałem 4 ) to powiedzieli ,że za mało

Nie masz obowiązku mieć odbijaczy. Następnym razem poproś o nr służbowe i zapytaj się o podstawę prawną takiego pytania. Mieli szczęście, że na mnie nie trawili...
Druga sprawa, to śmierdzi próbą wymuszenia łapówy. Mogłeś po fakcie napisać zażalenie do komendanta, świadków pewnie miałeś. Gwarantuję Ci, że policjanci nie lubią się tłumaczyć, a musieliby.

[ Dodano: Sro 29 Kwi, 2009 19:40 ]
Przypomniała mi się pewna sytuacja z Kiekrza w okresie "komuny". Pływałem motorówką z silnikiem stacjonarnym z 200 Km (silnik od cięzarówki ZIŁ). Miejscowy szeryf podpłynął i rozpoczął kontrolę, patent, rejestracja, zezwolenie na pływanie (strefa częściowej ciszy) środki ratunkowe. Wszystko ok. W pewnym momencie żąda "atestów na kamizelki", kolega, właściciel popisał się refleksem i poprosił milicjanta o okazanie atestów swoich kamizelek, bo atestu na kamizelkij jeszcze nie widział. Szeryf poddał się.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwi 2009, o 20:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Cytuj:
powinien mieć znak CE (zatem spełniać wymogi dyrektywy)


Z tym CE to tez sa jaja, bo jak sam zbudujesz lodke, w takiej na przyklad Szwecji czy Dani (albo UK bo tam to jest juz pelna wolnosc) to piszesz "oswiadczam ze to plywa i nie sprzedam tego przez 5 lat, a bede uzytkowal", bo tu glownie o uzytkowanie chodzi... i dostajesz znaczek CE zaczynajacy sie od AMA. Nikt nawet nie kontroluje tego, mozesz tak na wode puscic 24m potwora i wpisac na bezczelnego ze specyfikacja srodkow ratunkowych jest "brak" i miec wszystko w powazaniu.

W przypadku namolnej inspekcji zawsze mozna wywiesic obca bandere (byle unijna) i isc w zaparte ze sie przyplynelo z zagramanicy i teraz niech wyciagaja podstawe prawna (bo na wode srodladowa wplynac sobie mozna na obcej banderze, ergo na liberalnych przepisach).

Skoro sluzby porzadkowe nie widza nic innego do roboty niz utrudnianie ludziom zycia to nalezy im to zycie umilic :)

Certyfikaty na kamizelki ratunkowe owszem i sa, tylko ze nikogo nie obowiazuja, kamizelka ratunkowa ma norme w ISO i znaczek CE, i to wszystko w EU. Akurat dzis widzialem na polce w sklepie przy kei i sie nadziwic nie moglem jakiz to certyfikat ma przypiety kamizelka ratunkowa dla czworonoga :)

W sprawie obijaczy to nalezy ze soba wozic obijacz do popularnej jankeskiej gry i czasem szturchnac takiego namolnego psa.

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwi 2009, o 21:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
vv3k70r napisał(a):
Z tym CE to tez sa jaja, bo jak sam zbudujesz lodke, w takiej na przyklad Szwecji czy Dani (albo UK bo tam to jest juz pelna wolnosc) to piszesz "oswiadczam ze to plywa i nie sprzedam tego przez 5 lat, a bede uzytkowal

Dokładnie tak samo jest w Polsce. Certyfikat UE obowiązuje wyłącznie stocznie i słusznie.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2009, o 20:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 kwi 2009, o 18:10
Posty: 437
Lokalizacja: Żory
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 26
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
dobrze wiedzieć na następny raz będę pamiętał
( to się polska nazywa )


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2009, o 09:44 

Dołączył(a): 10 sty 2006, o 16:15
Posty: 1155
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 46
cape napisał(a):
gabryss napisał(a):
Niegocinie do mnie policja podpłynęła bo nie miałem obijaczy na pokładzie tylko w bakiście
Co ????
Wożenie odbijaczy w bakiście jest jak najbardziej prawidłowe. Te mazurskie "wleczenie po wodzie" lub na pokładie to poważne naruszenie etykiety. Szczególnie te za burtą.

Nie znasz się :razz: :wink: Na Mazurach 4 odbijacze za burtą to minimum przyzwoitosci, do tego jeszcze wielka piracka flaga na topie :twisted: Ale szczyt szykowności - to dopiero popychanie przed dziobem odbijacza w kształcie półksiężyca. Jak się domyślam, wytwarzane przez niego zaburzenia opływu poprawiają osiągi z natury mało opływowego koromysła?
A tym "chłopcom" z motorówki to się powinno takiego obciachu narobić, aby sami poprosili przełożonych o spieszenie ich do roli zwykłych krawężników.

Tomek Janiszewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2009, o 11:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2008, o 13:58
Posty: 283
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Tomek Janiszewski napisał(a):
Nie znasz się Na Mazurach 4 odbijacze za burtą to minimum przyzwoitosci, do tego jeszcze wielka piracka flaga na topie Ale szczyt szykowności - to dopiero popychanie przed dziobem odbijacza w kształcie półksiężyca. Jak się domyślam, wytwarzane przez niego zaburzenia opływu poprawiają osiągi z natury mało opływowego koromysła?
A tym "chłopcom" z motorówki to się powinno takiego obciachu narobić, aby sami poprosili przełożonych o spieszenie ich do roli zwykłych krawężników.


Tomku unikajmy pisania takich rzeczy, to forum czyta stosunkowo dużo ludzi, jeszcze ktoś początkujący przeczyta i nie dostrzeże w tym ironii. A co do całej sprawy z tymi dziwnymi kontrolami to bardzo mnie zastanawia, na Mazurach byłem kontrolowany kilkakrotnie, nigdy nikt się nie czepił o jakieś bzdety. Raz inspektor tylko zwrócił uwagę że mam kamizelki asekuracyjne, a powinny być ratunkowe, jednak zrobił to z sposób jak najbardziej cywilizowany i zasugerował że powinny zostać wymienione.

gabryss napisał(a):
dobrze wiedzieć na następny raz będę pamiętał
( to się polska nazywa )


Ciesz się że to Polska a nie Rosja, tam niema żadnej dyskusji.

_________________
"Na świecie nie ma nic bardziej giętkiego ani delikatnego niż woda;
a jednak nie ma też niczego, co przewyższa ją twardością i siłą"
Lao-tse, chiński mistrz tao


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2009, o 13:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Mirko-a byles w Rosji? Bo dyskusji tam istotnie nie ma, turystow sie nie czepiaja, ot czasem trzeba im dac wziatek zeby mogli przezyc do pierwszego.

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2009, o 13:34 

Dołączył(a): 20 mar 2009, o 20:59
Posty: 170
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Mirko napisał(a):
Raz inspektor tylko zwrócił uwagę że mam kamizelki asekuracyjne, a powinny być ratunkowe

I nie miał racji, bo nie ma takiego wymogu na jeziorach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2009, o 22:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 kwi 2009, o 18:10
Posty: 437
Lokalizacja: Żory
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 26
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
pablo_sb napisał(a):
Mirko napisał(a):
Raz inspektor tylko zwrócił uwagę że mam kamizelki asekuracyjne, a powinny być ratunkowe

I nie miał racji, bo nie ma takiego wymogu na jeziorach.

ale agencja ubezpieczeniowa z reguły daje taki wymóg
;P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL