Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 lip 2025, o 23:28




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 141  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 sty 2013, o 04:35 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Yigael napisał(a):
A gdzie widzisz dwudziestedziewiąte z 1 skrzydła, które dyżurują i stanowią w tej chwili jedyną wypróbowaną, realną siłę defensywną /Pribałtykę latają chronić w ramach NATO właśnie te dwudziestedziewiąte z Mińska a nie Efy z Krzesin/?

Tak dla ścisłości:
PKW (Polski Kontygent Wojskowy) Orlik 1 i Orlik 3 faktycznie Mińsk ale Orlik 2 i Orlik 4 to Malbork - zresztą to samo skrzydło taktyczne ;)
A i do Mierzei mają bliżej.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi



Za ten post autor Waldi_L_N otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2013, o 11:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
"Ja tam się nie znam ja tylko powtarzam"
Byłem przy planach zagospodarowania przestrzennego Mńska;
gdzie rozpracowywano dojazdy i terminale itp dla tego lotniska dla gawiedzi z Wa-wy.
Było wtedy powiedziane że jak wygra przepychanki polityczne Modlin to z rozbudowy Mińska nici, bo krzyżują sie trasy nalotów (czy podobnie).

Nie byłem wtedy na tyle fachowcem aby generałowi A.Bł. zwracać uwagę co to są naloty. :lol: :lol:
Teraz już wiem i bym polemizował (gdybym mógł). :-(
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2013, o 13:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Słowo klucz: "czy podobnie" :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2013, o 14:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Yigael napisał(a):
Słowo klucz: "czy podobnie" :wink:

...jak zwykle pierdułki ważniejsze od meritum... :evil:

Słowa klucze to: "krzyżują się" oraz "wykluczają się" nawzajem.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2013, o 14:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Marian Strzelecki napisał(a):
pp pisał
Cytuj:
Cóż, niestety naturalna pozycja Elbląga, czyli sprawdzona w wielu innych miejscach na świecie rola portu śródlądowego, powiązanego z transportowym hubem, jakim są już obecnie porty Gdyni i Gdańska - to za mało dla ambicji kilkuset biurokratów i za mało dla wyborczych kalkulacji kilkudziesięciu niedouczonych polityków...


Skoro stać nas na lotnisko w Modlinie;
to czemu nie miałoby nas być stać na nowy port morski? :lol:

Ależ nie mam nic przeciw nowemu portowi morskiemu w Elblągu.
Byle "przekop" i port były finansowane z innych pieniędzy, niż z pieniądze podatników.
Czyli byle na ekonomiczną bzdurkę "portu morskiego" w Elblągu nie musiało być stać "nas"...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2013, o 16:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
pierdupierdu napisał(a):
Ależ nie mam nic przeciw nowemu portowi morskiemu w Elblągu.
Byle "przekop" i port były finansowane z innych pieniędzy, niż z pieniądze podatników.
Czyli byle na ekonomiczną bzdurkę "portu morskiego" w Elblągu nie musiało być stać "nas"...

Niestety na to mamy chyba najmniejszy wpływ...
"a karawana idzie dalij" :lol:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2013, o 19:11 

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 16:27
Posty: 19
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Odpowiem w pewnym skrócie. Wnikacie w takie szczegóły , że bym musiał grzebać w wielu dokumentach by na nie sensownie odpowiedzieć a zbytnio nie mam na to czasu.

Na wstępie zdementuję.
Nie jestem żadnym lobbystą ;)
Nigdzie nie napisałem , że kanał żeglugowy się opłaci czy nie. Ba na wstępie zastzregłem że nie mi o tym decydować ale realne przesłanki ekonomiczne o tym zadecydują.
O ile co do różnych polityków mógłbym mieć zastrzeżenia o tyle jeśli chodzi o marginalny w sensie poltycznym (brak wielkich nazwisk polityków) problem Elbląga o kanału śpię spokojnie i wiem że zadecydują przesłanki ekonomiczne - bo tu Vincent bez dużego nacisku wielkich nazwiska "da albo nie da" w zależności od opłacalości.

Więc nie dyskutowałem o tym tylko o podejściu takim a nie innym do samego Elbląga jak i jego portu.


Faktem natomiast jest , że uchwałą z lutego 2011 roku zmieniono harmonogram prac nad tym projektem. W uchwale tej są wymienione środki już wydatkowane na projekt w latach poprzednich jak i środki przeznaczone w latach przyszłych.

I tak:
W latach 2009-2011 przeznaczono ponad 5 mln zł na ten projekt.
Nie chce mi się wertować budżetu na rok 2012. Wiadomo , że na 2013 prawie według harmonogramu przeznaczono 3 mln zł (harmonogram 3,5mln).
Według harmonogramu w roku 2012 miało być przeznaczone 6 mln - trzeba to sprawdzić.

Koszty te obejmują:
Wykonanie dokumentacji
przedprojektowej w tym:
analizy, badania, monitoring,
raport OŚ, poszerzona
koncepcja, dokumentacja
związana z transgranicznym
oddziaływaniem,
przeprowadzenie procedury
transgranicznej

Wykonanie projektu budwykon.
z uzgodnieniami,
kosztorysami,wykup gruntów


Część rzeczy jak wykup gruntów jeszcze nie została zrealizowana - jest przeznaczona w realizacji na lata 2013-2014.

I to tyle. Po zebraniu raportów i kosztorysów dopiero w tym roku rząd zadecyduje co dalej.


Co do tych miliardów za przekop to też bzdura. Według oszacowanych kosztów na 2011 rok wyszło 566 mln.


Co do drogi ekspresowej S7.
Harmonogram na stronach GDDKiA jest lekko nieaktualny. W rządzie trwały prace nad jego zmianą. Oprócz dokończenia sieci autostrad priorytetem do roku 2015 ma być właśnie S7 co nie dziwi biorąc pod uwagę to , że jest to najkrótsze połączenie drogowe Warszawy z matecznikiem PO trójmiastem. Cała dokumentacja dla tego szlaku jest gotowwa i czeka tylko na finansowanie i decyzje. W tym droga rzeczona przez Pana Colonela Płońsk - Nidzica. Dlatego też przekazano w tym roku szybko pracę nad tą drogą z mazowieckiego oddziału GDDKiA do warmińsko - mazurskiego , który jest bardziej wydolny. Mazowiecki jest mocno obciążony i skupiony na drogich inwestycjach w samej Warszawie.
Co do samego portu. Pan pierdupierdu oczywiście ma rację. Z małym zastrzeżeniem. Czy mówimy o basenach samego portu czy terenów którymi ta spółka zarządza. I to by się zgadzało. Port Elbląg w swoim władaniu ma 3 baseny , pozostałe dwa są dzierżawione przez inne spółki logistyczne. Łącznie daje to 5 basenów.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2013, o 20:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2010, o 15:19
Posty: 373
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
http://www.tvn24.pl/na-zalew-odswiezony ... 704,s.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2013, o 21:01 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Bolbochan napisał(a):
W rządzie trwały prace nad jego zmianą. Oprócz dokończenia sieci autostrad priorytetem do roku 2015 ma być właśnie S7 co nie dziwi biorąc pod uwagę to , że jest to najkrótsze połączenie drogowe Warszawy z matecznikiem PO trójmiastem.

I to jest właśnie największa porażka GDKIA, rządu czy Bóg wie kto podjął decyzję o budowie S7, zamiast połączyć S10-tką Toruń z Płońskiem niespełna 130-to kilometrowym odcinkiem, załatwiłoby to wszystko za dużo mniejsze pieniądze i w 5 razy krótszym czasie, już byśmy dawno z Trójmiasta śmigali czteropasmówką do Wawki

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl



Za ten post autor junak73 otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2013, o 21:20 

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 16:27
Posty: 19
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
junak73 napisał(a):
Bolbochan napisał(a):
W rządzie trwały prace nad jego zmianą. Oprócz dokończenia sieci autostrad priorytetem do roku 2015 ma być właśnie S7 co nie dziwi biorąc pod uwagę to , że jest to najkrótsze połączenie drogowe Warszawy z matecznikiem PO trójmiastem.

I to jest właśnie największa porażka GDKIA, rządu czy Bóg wie kto podjął decyzję o budowie S7, zamiast połączyć S10-tką Toruń z Płońskiem niespełna 130-to kilometrowym odcinkiem, załatwiłoby to wszystko za dużo mniejsze pieniądze i w 5 razy krótszym czasie, już byśmy dawno z Trójmiasta śmigali czteropasmówką do Wawki


Ciężko powiedzieć. Nieliczy się tylko relacja Warszawa - Trójmiasto.
Wbrew pozorom największy ruch jest między Warszawą a Olsztynkiem oraz Ostródą a Gdańskiem co wskazywałoby na niebagatelny wpływ Olsztyna w ruchu na tej trasie.
Zresztą koncepcja ta jest zgodna z zagospodarowaniem kraju do roku 2030 gdzie wszystkie miasta wojewódzkie mają być dobrze skomunikowane.

S10 natomiast jest tylko alternatywą w tym wypadku.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2013, o 14:33 

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 00:27
Posty: 820
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 87
Uprawnienia żeglarskie: wioślarz, majtek żeglugi pontonowej
Ahoj!
Moim zdaniem - przekop to jednak trzeba liczyć na plus - z wielu względów.
(pomijając może zdanie, że urzędasy sie palą żeby coś uszczknąć dla siebie przy zleceniach itp.;
albo żeby Putinowi zagrać na nosie...)
ZA:
- praca dla ludzi przy budowie (zakładając , że nie wpakują narodu na minę jak z autostradami)
- praca dla ludzi w powstałej infrastrukturze
- rozwinięcie w kierunku żeglugi- handlowej, turystycznej, rekreacyjnej
- uniezależnienie się jednak od przepływania przez teren sąsiada - wizy to jednak dla wielu problem/bariera -(głównie organizacyjna ) szczególnie jak ktoś nie pływa regularnie, nie jestem zwolennikiem Unii bez granic , bo tylko przestępcy na tym korzystają.(i niech nas wszystkie moce strzegą od Shengen z Rosjanami)- ale ma to swoje dobre strony,bo zauważcie jaki był ruch turystów z tak zwanego ZACHODU po wejściu Polski do Unii- jakby wcześniej nie była w Europie:))
-potencjalnie rozwój korytarza wodnego i Elbląga, a przez to i wokoło (oczywiście nie od razu )
PRZECIW
- wydanie ogromnych pieniędzy/brak opłacalności - ?
wydaje mi się , że skoro wydali kupę forsy na stadion/y =basen=skocznia w przyszłości może (pomysł FIS:)=
a wiadomo , że pochłonęło to i będzie pochłaniać ogromne środki na utrzymanie nierentownego molocha- czynnego kilka razy w roku. to na taką inwestycję- która będzie funkcjonować cały rok chyba jest sens?
I bez złośliwości- jakbyśmy mieli TUSKA - żeglarza to pewnie w tym kierunku by poszedł...a że jest fanem piłki to wyszło tak.
A Unia to ma nas w d---. Stocznię już wykończyła.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2013, o 17:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Pasat napisał(a):
.....
(pomijając może zdanie, że urzędasy sie palą żeby coś uszczknąć dla siebie przy zleceniach itp.;

Masz jakiś konkret, czy tak sobie po chamsku plumkasz?

Pasat napisał(a):
...nie jestem zwolennikiem Unii bez granic , bo tylko przestępcy na tym korzystają.(i niech nas wszystkie moce strzegą od Shengen z Rosjanami)- ...

Czyli miliony ludzi podróżujących po Europie bez granic to przestępcy. Rozumiem, że Ty nie jeździsz. Co masz za problem z Rosjanami? Jakiś rasizm? Czy "tylko" bezmyślność?
Pasat napisał(a):
A Unia to ma nas w d---. Stocznię już wykończyła.

Możesz powiedzieć, którą stocznię? Po za tym Unia, to my wszyscy, przyznaj się więc tym bardziej do tego wykańczania.

PS. Tak się składa, że w moim regionie pół roku de facto zniesiono granicę z Rosją. Przyjeżdżają dziesiątki tysięcy Rosjan. Jak do tej pory żadnych problemów z tym nie mamy. Za to wzrósł ruch w sklepach, zrosły obroty, może i zatrudnienie (tego nie wiem). Przypomina mi się, jak niektórzy Niemcy bali się 20 lat temu hord polskich bandytów, teraz proszą się o kontakty z nami.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2013, o 18:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Pasat napisał(a):
nie jestem zwolennikiem Unii bez granic , bo tylko przestępcy na tym korzystają.(

Proponuję przywrócić granicę pomiędzy polskimi miastami, tak, jak w Średniowieczu :lol:

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2013, o 19:34 

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 00:27
Posty: 820
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 87
Uprawnienia żeglarskie: wioślarz, majtek żeglugi pontonowej
Cape napisał

Cape napisał(a):
Pasat napisał(a):
nie jestem zwolennikiem Unii bez granic , bo tylko przestępcy na tym korzystają.(

Proponuję przywrócić granicę pomiędzy polskimi miastami, tak, jak w Średniowieczu :lol:


no tak, najlepiej znieśmy wszelkie prawa - zróbmy wolną amerykankę, dajmy każdemu po rewolwerze, a najlepiej według polskiej tradycji - po szabelce/ sztachecie i luzik:))))))


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2013, o 19:47 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 56
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
No to jak w końcu, panowie żeglarze? Robimy przekop, budujemy autostrady, czy rozdajemy po rewolwerze?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2013, o 19:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Pasat napisał(a):
no tak, najlepiej znieśmy wszelkie prawa

Dyskutujemy o prawie do swobodnego podróżowania. To jedno z fundamentalnych praw człowieka wolnego.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2013, o 23:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Cape napisał(a):
To jedno z fundamentalnych praw człowieka wolnego.
Przynajmniej do czasów Napoleona.

Znanego w Polsce jako obrońca wolności. :lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2013, o 17:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Seagrams napisał(a):
Robimy przekop, budujemy autostrady, czy rozdajemy po rewolwerze?

Po rewolwerze, koniecznie. Wątki byłyby krótsze ;)

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2013, o 22:43 

Dołączył(a): 23 cze 2007, o 21:00
Posty: 341
Podziękował : 48
Otrzymał podziękowań: 116
Uprawnienia żeglarskie: kojot
Jeśli miałbym coś mówić na temat przekopu to powiedziałbym tak. W stoczni Schichau w Elblągu, początkowo budowano jedynie holowniki, niewielkie statki pasażerskie i wycieczkowe, barki i pogłębiarki, ale po nabraniu doświadczeń i podpisaniu kontraktów rządowych rozwinięto produkcję torpedowców i wreszcie całkiem sporych kontrtorpedowców. Po uruchomieniu filii stoczni w Gdańsku, częściowo wyposażone kadłuby największych jednostek budowanych w Elblągu przeholowywano do Gdańska i tam kończono wyposażanie. Rzadko korzystano z cieśniny Piławskiej. Najczęściej kadłuby holowano najkrótszą możliwą drogą tzn. rzeką Elbląg, Nogatem i Wisłą. Można było? Ano można. W ówczesnych latach głębokość na tym szlaku wynosiła 4 m, a teraz? No cóż podobno ma być coś około 2 m, ale często jest mniej. Reasumując: przekop to może jakimś cudem się przekopie, śluzę i przyczółki wybuduje, może nawet i tory podejściowe się wykopie bo póki co od miejsca planowanego przekopu do Elbląga żadnego nie ma i nigdy nie było. Tylko ciekawy jestem skąd weźmie się kasę na utrzymanie całej tej infrastruktury? Teraz nie ma kasy na pogłębienie do głupich 2 m ISTNIEJĄCYCH szlaków wodnych, a później kasa się znajdzie? Sorry, ale moim zdaniem to zwykłe mrzonki i jak znam życie to jeżeli kiedyś przekop powstanie to jego "kariera" będzie krótka i bardzo bolesna dla podatników.
A na załączonych fotkach kilka obrazków z widoczkiem dawnego morskiego Elbląga


Załączniki:
schichaul100rp1.jpg
schichaul100rp1.jpg [ 55.82 KiB | Przeglądane 15593 razy ]
PrzedwojennyElblag0573.jpg
PrzedwojennyElblag0573.jpg [ 54.87 KiB | Przeglądane 15593 razy ]
elbing141.jpg
elbing141.jpg [ 36.16 KiB | Przeglądane 15593 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Andrzej Szklarski
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2013, o 11:32 

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 16:27
Posty: 19
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Coś się jednak dzieje , ale w innym projekcie z dofinansowaniem unijnym.
RDOŚ w Olsztynie wydał decyzję dla wariantu 1a na przebudowę podejścia do portu Elbląg.
W ramach projektu jest pogłębienie toru wodnego do 4,5 metra od stawy Elbląg (zalew) do portu , poszerzenie koryta rzeki na całej długości do minimum 60 metrów kosztem brzegu zachodniego , stworzenie dwóch miejsc postojowych o szerokości 70 i 80 metrów w Batorowie i Nowakowie oraz zrobienie obrotnicy o średnicy 140 metrów przy ujściu Kanału Jagiellońskiego.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2013, o 13:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Bolbochan napisał(a):
Coś się jednak dzieje , ale w innym projekcie z dofinansowaniem unijnym.
RDOŚ w Olsztynie wydał decyzję dla wariantu 1a na przebudowę podejścia do portu Elbląg.


RDOŚ wydał decyzję "o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia":
http://olsztyn.rdos.gov.pl/index.php?op ... &Itemid=93
Nie jest to decyzja "na przebudowę podejścia" a jedynie jeden z etapów wymaganych prawem uzgodnień, niezbędny dla podjęcia decyzji o przebudowie podejścia do "portu" Elbląg...

Moim zdaniem przebudowa ujścia rzeki Elbląg w sposób wyżej opisany - to byłoby wydawanie pieniędzy podatników na przedsięwzięcie, którego głównym celem jest "tworzenie argumentów" - w kampanii na rzecz wydawania kolejnych, znacznie większych pieniędzy podatnika.
I tu jest związek ze zmitologizowanym w okolicach Elbląga "przekopem".

Cóż - wybory jakieś chyba idą... Ktoś założył, że "przekop" nadal jakąś tam siłę tumanienia wyborców w okolicach Elbląga ma :/

PS. A Szkarpawa, ten naturalny korytarz transportowy między Elblągiem a portami Trójmiasta - zarasta i wypłyca się, zapomniana z każdym sezonem bardziej...
Widać "politycznie" bardziej opłaca się sprzedawać jakiś kolejny kit o "przekopie"...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2013, o 15:27 

Dołączył(a): 5 cze 2013, o 20:27
Posty: 16
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nieistotne
Wiem, wiem, większość forumowiczów oceni moje tu wystąpienie jako TROLL-owanie :-? . Niemniej - zachowały się dokumenty świadczące o budowie portu w miejscu zwanym dziś Zatoka Elbląska. Budowie prowadzonej powoli, ale systematycznie i skutecznie. Przyszły port ukszkałtowaniem nadbrzeży przypominał by południowo-zachodnią część portu gdyńskiego, tyle tylko że w kierunku N-S. Temat tego portu (niestety, nie mogłem już znaleźć tych stron w internecie) drążył kilkanaście lat temu pan Jerzy Kulas, jako że decyzje ówczesnych właścicieli mienia państwowego, zniszczyły mu prywatne przedsięwzięcie - zamierzał za własne i pożyczone pieniądze uruchomić także "turystykę pod żaglami" (prowadził hurtownię) na Małym Zalewie. Skutecznie gościa zgaszono, w dodatku za pieniądze podatników :-P . Fiskus wymierzył karę podatnikowi Kulasowi (dopatrzył się karygodnych machlojek z VAT ). Aliści po kilkukrotnym maglowaniu w sądach, nie było wątpliwości nawet wśród władz fiskalnych, że nie należało wydać decyzji o ukaraniu podatnika Kulasa. Więc Skarb Państwa ( czyli my wszyscy! ) wypłacił podatnikowi Kulasowi, co mu się z mocy prawa należało. Dodatkowo, aby zwolennikowi turystyki pod żaglami, panu Kulasowi i jemu podobnym zupełnie się odechciało pracować dla siebie i na swoim, w dość zagadkowy sposób :-P ustanowiono rezerwat "Zatoka Elbląska" http://www.zbigniewpasik.com/Kulas/port.html . Kto na tym zyskał? Zapewne awifauna. :rotfl:
Jak zapewne się wszyscy domyślają, błędne decyzje urzędników podatkowych wydawane były wskutek decyzji Ministra Finansów o zwiększeniu przychodów. :lol: . Co zresztą, po kilku latach, przyznali sami wydający te błędne (z naruszeniem prawa) decyzje.
A ludzie wspierający działalność SAJ, Samoster-u, Bryfoka i ci wszyscy, którzy chcą wolności żeglowania przyjemnościowego, nadal przypominają opinii publicznej (może mało skutecznie :mrgreen: ), że " hamulcowi polskiego żeglarstwa" czyli ONI nadal mają się świetnie.
Co do portu w Elblągu i przekopu - szkoda pieniędzy na coś co będzie służyło wyłącznie turystycznie żeglującym. Taka turystyka w naszych warunkach klimatycznych nie zwróci kosztów budowy przekopu, nie mówiąc o kosztach eksploatacji. No, chyba że znajdzie się sponsor.... :cool: Jakiś szejk bitumiczny lub Yakuza :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2013, o 19:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2010, o 15:19
Posty: 373
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Wanoga, uważasz że szkoda czasu i pieniędzy żeby zrobić dobrze, żegl;ującym turystom ?
Jeżeli by taki tok rozumowania popierała Chorwacja czy Grecja to PKB straciłby 50% przychodów z turystyki.
Uważasz że warto ? W imię czego ?
Pozdrawiam
Kawa



Za ten post autor kawa62 otrzymał podziękowanie od: Seagrams
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2013, o 07:12 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
wanoga napisał(a):
Co do portu w Elblągu i przekopu - szkoda pieniędzy na coś co będzie służyło wyłącznie turystycznie żeglującym. Taka turystyka w naszych warunkach klimatycznych nie zwróci kosztów budowy przekopu, nie mówiąc o kosztach eksploatacji. No, chyba że znajdzie się sponsor.... :cool: Jakiś szejk bitumiczny lub Yakuza :lol:
A możesz wyliczyć albo znasz takie wyliczenia jak się zwracają autostrady?



Za ten post autor Były_User 934585 otrzymał podziękowanie od: Seagrams
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2013, o 09:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Opłacalnośc dróg na świecie jest liczona. W Polsce zapewne też. Po za tym kraj bez dróg funkcjonować nie może.
Przekop nie jest potrzebny nawet dla potrzeb lokalnych. JAk narazie potrzebny jest tylko dla potrzeb kampanii wyborczej jedengo z kandydatów na prezydenta Elbląga.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2013, o 12:42 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Colonel napisał(a):
Opłacalnośc dróg na świecie jest liczona. W Polsce zapewne też. Po za tym kraj bez dróg funkcjonować nie może.
Przekop nie jest potrzebny nawet dla potrzeb lokalnych. JAk narazie potrzebny jest tylko dla potrzeb kampanii wyborczej jedengo z kandydatów na prezydenta Elbląga.
No to dopisz do potrzebujących jeszcze mnie :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2013, o 13:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jacek Woźniak napisał(a):
No to dopisz do potrzebujących jeszcze mnie :D
Będziesz płacił za pogłębianie?

Jeśli ten przekop powstanie, to będzie działał, góra jeden sezon.

Potem będzie jak w Gdyni - zapiaszczy się i dupa. Tylko komunikaty o dopuszczalnym zanurzeniu będą w miarę regularnie.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2013, o 13:04 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Stara Zientara napisał(a):
Jacek Woźniak napisał(a):
No to dopisz do potrzebujących jeszcze mnie :D
Będziesz płacił za pogłębianie?

Będę.. i za obwodnicę Pcimia i za garnitur Premiera też. :-P ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2013, o 13:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Stara Zientara napisał(a):
Będziesz płacił za pogłębianie?
A ile jest do zapłacenia? 1/150 kosztów budowy świątyni takiej czy owakiej? Czy może 1/350 ceny ścieżki rowerowej prowadzącej przez 5 województw?
A może to pogłębianie wcale nie jest drogie i kosztuje tylko tyle co dwa pomniki głupoty pani bufetowej (zwane przystankami tramwajowymi) na Felixplatz i przy miśkach warte 7 mln?

Naprawdę nie rozumiem dlaczego jesteście przeciw. Mnóstwo pieniędzy publicznych idzie w głupoty takie, że się rzygać chce i nikt nie protestuje... :-(

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowania - 3: LukasJ, Marian Strzelecki, Seagrams
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2013, o 15:22 

Dołączył(a): 5 cze 2013, o 20:27
Posty: 16
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nieistotne
Jacek Woźniak napisał(a):
A możesz wyliczyć albo znasz takie wyliczenia jak się zwracają autostrady?


Decyzje o budowie autostrad w Najjaśniejszej Rzeczpospolitej, to decyzje kalibru i rangi zaangażowania się w konfliktach zbrojnych mocarstw światowych, moim skromnym zadaniem. Liczy się interes polityczny Bundesrepubliki i Wspólnoty Niepodległych Państw (nie mam fontów cyrylicy w kompie :-? ). I w konsekwencji niezbyt przejrzyste przepływy pieniędzy (środków finansowych?) pomiędzy zaangażowanymi w tę sprawę. I tu koniec OFF TOPIC :evil:
Wiedza o kształtowaniu się wybrzeży w rejonie Zatoki Gdańskiej mówi o połączeniach między Zatoką Gdańską a obecnym Zalewem Wiślanym. I to w miejscach planowanych przekopów. Niemniej, najbardziej przeciw przekopom są tzw. "ekolodzy", podpierają sie przy tym opiniami niemieckich (z czasów Kaisera Wilhelma der Zweite) uczonych, że przekop zamknie się po kilku latach z uwagi na wpływ rumowiska z przekopu Wisły. Podobnie uważają pracujący na Zatoce i Zalewie, a mieszkający na Mierzeji. A dzisiaj, dodatkowe uwarunkowanie - jak tu, zgodnie z przepisami o ochronie przyrody modyfikować ukształtowanie Parku Krajobrazowego? Tysiące powodów, uzasadniających "nic nie wolno robić". Jedynie Don Jorge, specjalista budownictwa morskiego jak by nie było, poświęcił sporo energii i czasu na propagowanie nie tylko idei przekopu Mierzeji Wiślanej, ale i szybkiego wykonania tegoż przekopu.
Pozdrawiam! :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 141  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL