Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 lip 2025, o 15:42




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3086 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 103  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 sty 2013, o 11:42 

Dołączył(a): 5 sie 2010, o 17:05
Posty: 23
Lokalizacja: Wyszków
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Dokładnie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2013, o 12:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Ponadto kolegom raczej chodziło o to ponoszenie odpowiedzialności... :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2013, o 12:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Moniia napisał(a):
Ponadto kolegom raczej chodziło o to ponoszenie odpowiedzialności... :)

Jeśli myślisz o tej faktycznej, to IMO jest to raczej urban legend póki co... Jeszcze chyba nie było ministra, który za wyjątkiem utraty stanowiska poniósłby jakąś inną odpowiedzialność.
Przy czym opóźnione lub kiepskie rozporządzenie bodajże jeszcze nigdy nie było nigdy przyczyną dymisji...

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Ostatnio edytowano 16 sty 2013, o 12:57 przez AIKI, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2013, o 12:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4911
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 884
Otrzymał podziękowań: 1942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Carlo napisał(a):
A sternika morskiego na co będzie można wymienić? :> Chyba nie napisałeś...:)

Chyba napisałem... na pewno nawet...(o j.s.m.) Chyba, że idzie o sternika morskiego z lat 1957-69? To nie napisałem. Tak jak nie napisałem o kapitanie II klasy czy sternik III klasy. Przyczyny: patrz poprzedni post.
Carlo napisał(a):
Patent sternika jachtowego (ważny) posiadam. Wymienię sobie na jachtowego sternika morskiego, a jednocześnie zostanie mi jachtowy sternik morski (ważny) wydany na podstawie starych przepisów. :lol:


I...? Wymiana nie polega na fizycznym przyniesieniu starego patentu i otrzymaniu nowego. Zresztą dochodzi "wymiana" patentu w miejsce utraconego. Co Ci przyjdzie z posiadania 3 patentów. Zresztą - jak chcesz i zapłacisz - to dostaniesz... ale po co?

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2013, o 13:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Co Ci przyjdzie z posiadania 3 patentów. Zresztą - jak chcesz i zapłacisz - to dostaniesz... ale po co?


Zobaczysz po co po wydaniu rozporządzenia :)
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Chyba napisałem


No faktycznie jest, po sterniku p.u.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2013, o 13:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
krzysztofisko napisał(a):
Wygląda na to, że zostanie utrzymane 2Mm (niestety) oraz na szczęście brak obowiązkowych szkoleń. 2Mm pozostaną przede wszystkim z powodu utrzymania wieku 12 lat - jest to kwestia nadzoru nad dziećmi oraz generalne założenie, że żj to przede wszystkim śródlądzie.

Umknęło mi było wcześniej - a czy będą dopisane morskie wody wewnętrzne (zatoka, zalewy)?

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2013, o 13:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Wymiana nie polega na fizycznym przyniesieniu starego patentu i otrzymaniu nowego.


Nie? :>

Jak wymieniasz dokument, to stary nie traci ważności? :>


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2013, o 13:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4911
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 884
Otrzymał podziękowań: 1942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Carlo napisał(a):
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Wymiana nie polega na fizycznym przyniesieniu starego patentu i otrzymaniu nowego.


Nie? :>

Jak wymieniasz dokument, to stary nie traci ważności? :>

IMHO nie. Jak dostałem patent j.s.m. to st.j.p.u. stracił ważność?
BTW: taki scenariusz zdarzyć się może: 1. zgubiłeś patent. 2. dostałeś "duplikat" 3. znalazłeś zgubiony.

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2013, o 14:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
IMHO nie. Jak dostałem patent j.s.m. to st.j.p.u. stracił ważność?


Bo to nie była wymiana tylko uzyskanie stopnia.

Wojtek Bartoszyński napisał(a):
BTW: taki scenariusz zdarzyć się może: 1. zgubiłeś patent. 2. dostałeś "duplikat" 3. znalazłeś zgubiony.


Ten zgubiony jest unieważniony i powinieneś zwrócić wydawcy.

Spróbuj zgubić paszport, zgłoś w Urzędzie Wojewódzkim, wyrób nowy, znajdź stary i spróbuj na tym starym polecieć np. do USA - życzę powodzenia :lol:

Albo tą samą operację zrób z prawem jazdy i zobaczysz co będzie przy kontroli drogowej, jak sprawdzą w systemie :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2013, o 15:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4911
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 884
Otrzymał podziękowań: 1942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Carlo napisał(a):
Ten zgubiony jest unieważniony i powinieneś zwrócić wydawcy.

Spróbuj zgubić paszport, zgłoś w Urzędzie Wojewódzkim, wyrób nowy, znajdź stary i spróbuj na tym starym polecieć np. do USA - życzę powodzenia :lol:

Albo tą samą operację zrób z prawem jazdy i zobaczysz co będzie przy kontroli drogowej, jak sprawdzą w systemie :lol:

Nie porównuj patentu z paszportem czy prawem jazdy...
Nie wiem czy PZŻ kiedykolwiek żądał "zdania" (lub w jakikolwiek sposób unieważniał przez przedziurkowanie choćby) tych na podstawie których wydawano nowe. Nie sądzę. Dla mnie to trochę inna bajka niż prawo jazdy czy paszport. Patent jest dla mnie dokumentem potwierdzającym posiadanie - nazwijmy to "stopnia żeglarskiego". I w tej roli nie ma znaczenia czy masz jeden patent czy dwa. Pytanie co dzieje się gdy sąd pozbawia Cię patentu - o to Ci chodzi? :-). Tylko sąd pozbawia prawa do prowadzenia chyba, a nie papierka (plastiku)... ale nie wiem. Bo jakby są odbierał patent tylko to oddając jsm zostawiam sobie st.j. - tak?
Ciekawe też jak jest z numerami patentów? Ktoś dostał duplikat? Z tym samym numerem? Bo wtedy trudno unieważnić... (w jakichś rejestrach)

PS.
jaki ja mam numer patentu? 2152 czy 2353?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Patent_j_s_m_2005_w.jpg
A może mam patent nr 2152 jachtowego sternika morskiego nr 2353? :-)

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2013, o 15:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Ktoś dostał duplikat? Z tym samym numerem?
Jest gorzej:
viewtopic.php?p=168016#p168016

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2013, o 15:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Nie wiem czy PZŻ kiedykolwiek żądał "zdania" (lub w jakikolwiek sposób unieważniał przez przedziurkowanie choćby) tych na podstawie których wydawano nowe. Nie sądzę.
Owszem, żądał. Nie wiem, jak to było "na tle dziejów", ale kiedy wymieniano patenty papierowe na papierowo-szmaciane, trzeba było oddać papierowy.

Tylko "wielcy" mieli wybór. Ponieważ nowy patent kj "zrównywał" uprawnienia jkżb i jkżw, większość kapitanów "wielkich" oddała do PZŻ-tu patent wcześniejszy (tzn. jkżb), zachowując sobie ten "większy" patent na pamiątkę i nie tylko, bo patent jkżw nie stracił ważności.

PS. Wojtek (to do Bartoszyńskiego, nie Zientary), nie rób mi tego! :evil:
To ja Cię od lat uważałem za guru w sprawach historyczno-patentowych, uzupełniającego w Wikipedii pracowicie i systematycznie wszystkie zmiany, a Ty puszczasz taką fuchę? Nie wiesz, że zabierali????
I znowu wyszło na to, że Wikipedia Wikipedią, a nie ma to jak pamięć starego Zbieraja. :lol: :lol: :lol:

Ej kurde no! :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2013, o 15:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
krzysztofisko napisał(a):
skipbulba napisał(a):
krzysztofisko napisał(a):
podejmuje słuszną decyzję bo pomijając wszystko inne ponosi za ten podpis odpowiedzialność.
powinieneś pisac teksty do kabaretu

Koleżanki i Koledzy czytajcie proszę ze zrozumieniem bo czepianie się do fragmentu wyrwanego z całości i złośliwości są nam chyba nie potrzebne. Napisałem wyraźnie, że " musi mieć przekonanie,.... że podejmuje właściwą decyzję, a nie że podejmuje właściwą decyzję. A to istotna różnica? Nieprawdaż?
Myślę, że każdy z nas podejmuje decyzje czasami ( np. na wodzie ) decydujące nawet o życiu lub zdrowiu własnym lub załogi i też podejmuje te decyzje w oparciu o co.....???
To tyle w tym temacie.


Kabaretowy tekst to że ponosi odpwiedzialność. Ja nie przypomina sobie, żeby ktos w ministerstwie poniósł odpowiedzialność za jakieś podpisy, a szczególnie, żeby był to minister.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2013, o 16:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Dla mnie to trochę inna bajka niż prawo jazdy czy paszport. Patent jest dla mnie dokumentem potwierdzającym posiadanie - nazwijmy to "stopnia żeglarskiego". I w tej roli nie ma znaczenia czy masz jeden patent czy dwa.


Patent to dokument taki sam jak prawo jazdy... poświadcza posiadanie uprawnień do prowadzenia pojazdów. Mało tego. Za jazdę pod wpływem samochodem, Sąd może Ci ten patent odebrać.

Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Nie wiem czy PZŻ kiedykolwiek żądał "zdania"


Żądał.

Wojtek Bartoszyński napisał(a):
ub w jakikolwiek sposób unieważniał przez przedziurkowanie choćby


Dziurkował

Wojtek Bartoszyński napisał(a):
I w tej roli nie ma znaczenia czy masz jeden patent czy dwa.


Ma znaczenie.

Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Tylko sąd pozbawia prawa do prowadzenia chyba, a nie papierka (plastiku)... ale nie wiem.


Tak. I jak na przykład Sąd pozbawi Cię uprawnień na dwa lata, to okres dwóch lat biegnie od chwili oddania papierka do odpowiednich organów.

Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Bo jakby są odbierał patent tylko to oddając jsm zostawiam sobie st.j. - tak?


W zależności jakich uprawnień Cię pozbawi.

podobnie w przypadku prawa jazdy. Zdarza się za że jazdę pod wpływem Sąd odbiera B a pozostawia C ze względu, że ktoś jest np. zawodowym kierowcą i to jest jego jedyne źródło utrzymania. Z tym że w prawie jazdy masz wymieniane osobno uprawnienia

Wolałbym jakbyśmy rozmawiali o tym co wiemy, a nie co nam się wydaje.

Dalej proszę nie mylić uprawnienia państwowego (z wszystkimi konsekwencjami) z świadectwami kwalifikacji.

ps. To co robi PZŻ czasami budzi wątpliwości co do poprawności prawnej. Wysuwanie więc analogii z tego co robił PZŻ może prowadzić na manowce.

pps. Jak już nie przemawiają do Ciebie argumenty powyżej, to przeczytaj w słowniku co oznacza słowo "wymiana" http://sjp.pwn.pl/slownik/2539802/wymiana

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Wojtek Bartoszyński napisał(a):
A może mam patent nr 2152 jachtowego sternika morskiego nr 2353?


Mylisz numer druku z numerem patentu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2013, o 16:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Carlo mam starego stejota, przy wydawaniu morsa nikt nie żądał ode mnie zdania starego patentu.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2013, o 16:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
skipbulba napisał(a):
Carlo mam starego stejota, przy wydawaniu morsa nikt nie żądał ode mnie zdania starego patentu.


Bo nie wymieniałeś dokumentu, tylko uzyskiwałeś nowy stopień. Masz więc i stopień sternika jachtowego i jachtowego sternika morskiego ( w takiej sytuacji w obrocie jest jeden dokument st.j. i jeden j.st.m należący do Ciebie, a nie dwa j.st.m. - to nie argument stricte prawny)

Co innego jest gdy wymieniasz dokument. Wymiana polega na oddaniu starego dokumentu i uzyskaniu nowego.

Ode mnie też nie żądał, ale jak wymieniałem st.j, na st.j to już żądał i nawet odesłał mi stary patent z odciętym rogiem (ZTCP). To było działanie prawidłowe PZŻ-tu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2013, o 17:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4911
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 884
Otrzymał podziękowań: 1942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Carlo napisał(a):
Ode mnie też nie żądał, ale jak wymieniałem st.j, na st.j to już żądał i nawet odesłał mi stary patent z odciętym rogiem (ZTCP). To było działanie prawidłowe PZŻ-tu.

A jaka jest/była podstawa prawna tego obcinania?

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2013, o 17:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Kuracent w zupełnie innym miejscu napisał(a):
................. Podsumujmy zatem dyskusję.

Pismo Jaromira:

http://bip.msit.gov.pl/download.php?s=2&id=2981

1. Poparcie dla braku obowiązkowych szkoleń.
2. Napisanie wprost na patencie, że można pływać z silnikiem pomocniczym.
3. Żeglarz jachtowy: wyraźne oddzielenie uprawnień śródlądowych (bez ograniczeń) od morskich.
4. Uprawnienia dla żeglarza jachtowego do 12m., do 6Mm w porze dziennej.
Jaromir trafnie zauważa, że pływając "legalnie" w strefie 2Mm jest o wiele większe zagrożenie, ruch statków itd.
5. Analogiczna propozycja j.w. dla pierwszego stopnia motorowodnego.
6. Przy kwotach za egzamin podanie, że są to stawki maksymalne.
7. Błędy w angielskim tłumaczeniu.

Czy po ...... prawie 50-stronicowej dyskusji zgadzacie się z Jaromirem Rowińskim, że są to główne tematy, które należy poruszać w korespondencji z MSiT?
BTW Nie bardzo rozumiem, czy MSiT odrzuciło czy przyjęło zgłoszenie Jaromira?

Zwracam też uwagę, że cały czas spływa korespondencja do MSiT i jest wiele nowych wypowiedzi instytucji i osób prywatnych.


1.Nie mnóżmy wątków, dlatego odpowiadam tutaj.
2.Ministerstwo nie może nie przyjąć prawidłowo złożonego wniosku, co w przypadku Jaromira nastąpiło.
3.Inna rzecz,czy ministerstwo wniosek uwzględni, inaczej: które z licznych i sprzecznych wniosków uwzględni.
4. Formalnie konsultacje minęły. Ale niech ministerstwo wie, że jest zainteresowanie, niech czuje presję.Nikt nie chce ryzykować społecznego oburzenia. Dlatego pisanie ma sens.
5. Nie wiem, czy zauważyłeś, ze organizacja, której jesteś członkiem podobnie jak Jaromir, złożyła oficjalnie swoje propozycje.Oczywiście nie przeszkadza to pisaniu indywidualnie, zwiększa "masę krytyczną" nacisku na świadomośc urzędu.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2013, o 17:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
A jaka jest/była podstawa prawna tego obcinania?


Zapytaj jak będą Ci dowód wymieniać i stary Ci odcięty oddadzą.

Nie warto nadużywać argumentu podstawy prawnej. Mi się szukać nie chce, ale w sensie formalnym jest to unieważnienie dokumentu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2013, o 17:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4911
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 884
Otrzymał podziękowań: 1942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Kuracent napisał(a):
Pismo Jaromira:
1. Poparcie dla braku obowiązkowych szkoleń.
2. Napisanie wprost na patencie, że można pływać z silnikiem pomocniczym.
3. Żeglarz jachtowy: wyraźne oddzielenie uprawnień śródlądowych (bez ograniczeń) od morskich.
4. Uprawnienia dla żeglarza jachtowego do 12m., do 6Mm w porze dziennej.
Jaromir trafnie zauważa, że pływając "legalnie" w strefie 2Mm jest o wiele większe zagrożenie, ruch statków itd.
5. Analogiczna propozycja j.w. dla pierwszego stopnia motorowodnego.
6. Przy kwotach za egzamin podanie, że są to stawki maksymalne.
7. Błędy w angielskim tłumaczeniu.
Czy po tamtej prawie 50-stronicowej dyskusji zgadzacie się z Jaromirem Rowińskim, że są to główne tematy, które należy poruszać w korespondencji z MSiT?

Nie. pkt 6. - IMHO nie przejdzie. Ustawa określa max stawki, natomiast rozporządzenie ma je właśnie określić.
Ponadto uważam, że ważne są jeszcze:
8. Wyrzucenie symboliki związków z patentów
9. Określenie kwestii wymian i duplikatów
10. Określenie na patencie żeglarskim uprawnień motorowodnych (które się nabywa)
11. Obniżenie ceny patentu do kosztów jego wytworzenia.

Kuracent napisał(a):
BTW Nie bardzo rozumiem, czy MSiT odrzuciło czy przyjęło zgłoszenie Jaromira?

Jaromir napisał zgłoszenie (jak i ja) na starym formularzu. Stąd wezwanie do usunięcia braków i drugie pozornie takie samo. Rubryka "G". Ja miałem to samo, ale do mnie nie zdążyli wysłać... Natomiast po co umieszczają na BIPie te na niewłaściwym formularzu to nie wiem. (Ja po rozmowie telefonicznej sam wysłałem na właściwym stąd brak wezwania)

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2013, o 18:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
A jaka jest/była podstawa prawna tego obcinania?
Carlo napisał(a):
Zapytaj jak będą Ci dowód wymieniać i stary Ci odcięty oddadzą.

Nie warto nadużywać argumentu podstawy prawnej. Mi się szukać nie chce, ale w sensie formalnym jest to unieważnienie dokumentu.
Dokument, który jest już nieważny, w zasadzie powinien zostać unieważniony. Fizycznie, nie tylko przepisem. Piszę "w zasadzie", bo nie zawsze jest to konieczne, a czasem wręcz szkodliwe.

Unieważnić można albo przez fizyczne zniszczenie całego dokumentu ("sieczkarka"), albo przez fizyczne naruszenie jego całości, np. przez obcięcie narożnika (ków) lub przedziurkowanie. Chodzi o to, aby było widoczne na pierwszy rzut oka, że jest to dokument nieważny.

Często wydając nowy dokument urząd (jakikolwiek) zwraca posiadaczowi dokument stary, w ten właśnie sposób unieważniony, z powodów "sentymentalnych" (właściciel ma pamiątkę do archiwum rodzinnego), albo z powodów "użytkowych".

Bywa bowiem tak, że dokument, który jako całość staje się nieważny, zawiera jakiś element, który swą ważność zachowuje i nie można tego zniszczyć, bo to należy do posiadacza, a nie wystawcy dokumentu.

Przykład: masz paszport, którego ważność się kończy. Składasz nowy wniosek, dostajesz nowy paszport, ale w starym masz wizę amerykańską uzyskaną rok temu, więc jeszcze ważną przez 9 lat. W takim przypadku "panienka w okienku paszportowym" bierze od Ciebie stary paszport, odgina dwie kartki z wizą, a pozostałe wraz z okładkami dziurkuje i zwraca Ci ten paszport. Wtedy lecisz do USA w dwoma paszportami: nowym, bo ważny paszport i starym, który jako taki jest nieważny, ale wewnątrz ma ważną wizę USA.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2013, o 18:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4911
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 884
Otrzymał podziękowań: 1942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Carlo napisał(a):
Zapytaj jak będą Ci dowód wymieniać i stary Ci odcięty oddadzą.

To wiem:
Cytuj:
Ustawa z 6 sierpnia 2010 r.o dowodach osobistych
Art. 50. 3. Unieważnienie dowodu osobistego następuje:
3) z dniem przekazania posiadaczowi nowego dowodu osobistego[...]

oraz:
Cytuj:
Rozp. Rady Ministrów z 6 lutego 2009 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich unieważniania, wymiany, zwrotu lub utraty:
§ 33. Organ unieważniający podejmuje następujące czynności:
2) odcina jeden z rogów unieważnianego dowodu osobistego o powierzchni co najmniej 1 cm2.


Carlo napisał(a):
Nie warto nadużywać argumentu podstawy prawnej. Mi się szukać nie chce, ale w sensie formalnym jest to unieważnienie dokumentu.

Czynności administracyjne MUSZĄ być określone w prawie. Jeżeli czegoś prawo nie określa - urzędnik nie może tego czynić. W przypadku dowodów - jak widzisz - SĄ. Natomiast zabranie mi starego patentu, bądź obcięcie jego rogu, przedziurkowanie - jest czynnością bezprawną.

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2013, o 18:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Czynności administracyjne MUSZĄ być określone w prawie. Jeżeli czegoś prawo nie określa - urzędnik nie może tego czynić. W przypadku dowodów - jak widzisz - SĄ. Natomiast zabranie mi starego patentu, bądź obcięcie jego rogu, przedziurkowanie - jest czynnością bezprawną.


Od początku dyskusja z Tobą opiera się o Twoje przypuszczenia a nie o fakty.

Idąc Twoim tokiem rozumowania, wymiana patentów sama w sobie też jest niezgodna z prawem, ponieważ nie ma opisanej procedury w ustawie o żegludze... i rozporządzeniu.

Nie chce mi się przekopywać rozporządzeń regulujących kwestie unieważniania dokumentów. Ty nie wiesz czy procedury są prawnie opisane czy nie, ale jesteś pewny że unieważnienie jest czynnością niezgodną z prawem.

Ehhh... A patent dla Ciebie to
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
to trochę inna bajka niż prawo jazdy czy paszport. Patent jest dla mnie dokumentem potwierdzającym posiadanie - nazwijmy to "stopnia żeglarskiego"


Warto rozmawiać o faktach. Mi się nie chce szukać. Ale sam sobie znalazłeś analogię w prawie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2013, o 18:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4911
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 884
Otrzymał podziękowań: 1942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Zbieraj napisał(a):
Unieważnić można albo przez fizyczne zniszczenie całego dokumentu ("sieczkarka"), albo przez fizyczne naruszenie jego całości, np. przez obcięcie narożnika (ków) lub przedziurkowanie. Chodzi o to, aby było widoczne na pierwszy rzut oka, że jest to dokument nieważny.

Często wydając nowy dokument urząd (jakikolwiek) zwraca posiadaczowi dokument stary, w ten właśnie sposób unieważniony, z powodów "sentymentalnych" (właściciel ma pamiątkę do archiwum rodzinnego), albo z powodów "użytkowych".

Częściowo masz rację - w części praktycznej. Ale pani nie może Ci dowodu przedziurkować czy wsadzić do sieczkarni - może (i musi) tylko obciąć róg (i to tak, aby pow. odcięcia miała co najmniej 1 cm kw.). Podobnie to oddawanie nie z powodów "sentymentalnych" tylko "bo tak przepis przewiduje". I Pani Urzędniczka nie może Ci dowodu nie oddać.

A jeśli przepis nie przewiduje obcinania patentów - to tego robić nie wolno!

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Carlo napisał(a):
Warto rozmawiać o faktach. Mi się nie chce szukać.

Szkoda. Trudno.

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2013, o 18:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
A jeśli przepis nie przewiduje obcinania patentów - to tego robić nie wolno!


[Jeżeli (o ile) nie ma jakiegoś rozporządzenia regulującego pracę organów administracji] w tej kwestii, to tym bardziej w tym wypadku jest większa dowolność. Wymieniasz dokument. Wykładnia gramatyczna (językowa) wskazuje jasno, że oddajesz stary dokument i dostajesz nowy. To że PZŻ Ci oddaje stary unieważniony to jego wola. Mogą go pociąć i wyrzucić na śmieci.
[Jeżeli (o ile nie ma jakiegoś rozporządzenia regulującego pracę organów administracji]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2013, o 18:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Nie porównuj patentu z paszportem czy prawem jazdy...
<cut>
Patent jest dla mnie dokumentem potwierdzającym posiadanie - nazwijmy to "stopnia żeglarskiego".

No, raczej nie masz racji - patent "uprawnia" do prowadzenia pojazdów w ruchu wodnym, zatem porównanie do prawa jazdy drogowego jest jak najbardziej uprawnione.
To, że Ty traktujesz go równocześnie jako potwierdzenie stopnia <baczność :lol: > nie ma IMO znaczenia dla sprawy.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2013, o 18:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4911
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 884
Otrzymał podziękowań: 1942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
AIKI napisał(a):
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Nie porównuj patentu z paszportem czy prawem jazdy...
<cut>
Patent jest dla mnie dokumentem potwierdzającym posiadanie - nazwijmy to "stopnia żeglarskiego".

No, raczej nie masz racji.


Macie rację (Ty i Carlo). Walnąłem jak dzik w sosnę. Przepraszam i wycofuję się z tego twierdzenia. Ale bezprawność obcinania podtrzymuję.

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2013, o 19:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
bezprawność obcinania podtrzymuję.

Ja raczej przychylam się do zdania Carla - wymiana to otrzymanie czegoś (np nowego, innego) za coś (starego). Skoro przepis nie określa trybu postępowania z tym "starym" to dokonujący wymiany może z nim robić co bądź uzna za stosowne. W tym również przedziurkować i oddać wymieniającemu na pamiątkę. BTW ja taki przedziurkowany patent też mam :)

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2013, o 19:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
A ja mam tekturkę która siem zgubiła i szczęśliwie odnalazła, do tego drugi przedziurkowany w dwóch miejscach i z uciętym rogiem, no i ten ostatni plastik.
Czy jak wejdzie w końcu to rozporządzenie, to bedom wymieniać/podmieniać/zamieniać?! :mrgreen:

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2013, o 19:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4911
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 884
Otrzymał podziękowań: 1942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
AIKI napisał(a):
Skoro przepis nie określa trybu postępowania z tym "starym" to dokonujący wymiany może z nim robić co bądź uzna za stosowne. W tym również przedziurkować i oddać wymieniającemu na pamiątkę. BTW ja taki przedziurkowany patent też mam :)

Skoro przepis nie określa na jakim druku ma być opinia z rejsu to organ może określić wzór takowej (jaki uzna za stosowny)? :-)

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3086 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 103  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 104 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL