Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 11 wrz 2025, o 03:36




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 259 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 sty 2013, o 13:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
ATSEA.PL napisał(a):

Zapis o paleniu tytoniu jest standardowym zapisem w umowach czarterowych większości (jak nie wszystkich flot) więc to uwaga nie tylko do nas ale raczej do wszystkich. Z ciekawości zapytam gdzie czarterujesz jachty i możesz palić na nich tytoń ?

Sytuacje awaryjne wyjaśniłem powyżej. Jeżeli kogoś ten punkt niepokoi możemy wprowadzić zapis o max odległości (o tym też pisałem powyżej podając proponowaną odległość nie obejmującą Ustki tylko Zatokę Gdańską a ściślej Trójmiasto).



Nie jesteśmy konkurencją, bo moje łódki są w Grecji, potraktuj to więc jak dobrą radę, tym bardziej, że nim kupiłem własne jachty wiele pływałem jako klient różnych "czarterowni" (zresztą nadal pływam, bo nie ograniczam się do akwenu gdzie są moje jachty), nie spotkałem się z zapisem, że firma czarterowa może mi podstawić jacht do innego portu niż to jest w umowie, za to spotkałem się z zapisem, że jeśli nie są w stanie dostarczyć mi zamówionej jednostki, to zastępcza nie może być o niższym standardzie od zamówionej, raz mi się zdarzyło, że zamiast zamówionej Adrii 36 dostałem Bawarię 39 nie dopłacając ani euro. tym bardziej, że normalnym jest, że jeśli zdająca załoga nie dopłynie do portu gdzie ma zdać jednostkę, musi ponieść koszty przestawienia jachtu do portu macierzystego, sam tez takich zapisów nie stosuje, tak jak i to, że w umowie nie ingeruje w życie na pokładzie, ma być skipper z odpowiednimi kwalifikacjami i to on za jacht odpowiada, a jak wypala dziurę w materacu, to potracę im z kaucji.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Ostatnio edytowano 21 sty 2013, o 13:38 przez Doktor, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 13:28 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2325
Podziękował : 389
Otrzymał podziękowań: 738
Uprawnienia żeglarskie: mam
ATSEA.PL napisał(a):
Jeżeli chodzi o noszenie lub nie to ile osób tyle poglądów.

Ale zmuszanie umową czarterobiorcy do swoich poglądów chyba nie jest w porządku ;-)

Ps. Kapok to włókno, Ty zapewne miałeś na myśli kamizelki ratunkowe/asekuracyujne.

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 13:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
W kwestii formalnej:
Wzmianki o "kapokach" pozostawmy dziennikarzom "Faktu" i pokrewnych periodyków...
:-P
- "kapok" - to taki surowiec, znaczy włókno - z kaktusa chyba...
- na jachcie nosi się kamizelki ratunkowe albo kamizelki asekuracyjne.
- co bardziej istotne - nosi się też szelki (uprząż) bezpieczeństwa.

(Że bywają kamizelki miękkie albo sztywne albo pneumatyczne, albo że te pneumatyczne bywają uruchamiane ręcznie lub automatycznie, albo że różne kamizelki spełniają warunki konwencji lub nie - to wszystko pomińmy... Byle biorąc się za organizację żeglowania po morzu, "kapoki" zostawić wreszcie za sobą, OK?)

W kwestii zdroworozsądkowej:
- ubieranie niepływających w typowe konwencyjne kamizelki ratunkowe zawsze (jak wynika z zapisu rownież w porcie!) - to bez sensu, to będzie martwy zapis - no chyba że chodzi wam tylko o kolejny umowny dupochron...
- na morzu stokroć ważniejsze jest by nie wypadać, niż by unosić się na powierzchni po wypadnięciu...
- dlatego do czarteru szczerze doradzam kamizelki pneumatyczne, zintegrowane z szelkami i linkami bezpieczeństwa, najlepiej takie co są uruchamiane zwalniakami hydrostatycznymi.
- wsród częsci zapasowych musi być kilka kompletów zapasowych "naboi CO²" i zwalniakow, dokładnie takiego samego typu jak w kamizelkach na jachcie...
- jak łódki będą wyposażone w wygodne i pewne kamizelki pneumatyczne, zintegrowane z szelkami i linkami bezpieczeństwa - to ludzie będą ich używać.
- jak wpadnie wam do głowy oszczędzać (SOLASowskie sztywne kamizelki są tanie) - to nich chociaż będą porządne kamizelki asekuracyjne i szelki z linami bezpieczeństwa osobno...

Co do palenia - widziałem umowy czarterowe, które zakazywaly palenia wewnatrz jachtu (to niby oczywiste, ale widać z ludźmi róznie bywa...).
Takiej umowy, która na jachcie zakazuje palenia tytoniu w ogóle - nie wiedziałem..

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 13:50 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
ATSEA.PL napisał(a):
Zapis o paleniu tytoniu jest standardowym zapisem w umowach czarterowych większości (jak nie wszystkich flot) więc to uwaga nie tylko do nas ale raczej do wszystkich. Z ciekawości zapytam gdzie czarterujesz jachty i możesz palić na nich tytoń ?

ATSEA.PL napisał(a):
Zastanów się najpierw co ty piszesz.

Ciepło, ciepło. :D
Radku, ja Ci nie wróg, wręcz odwrotnie, ale jak będziesz dalej szedł w zaparte to nic z tego nie wyjdzie. Pamiętaj że to firmy czarterowe (przynajmniej te europejskie) szukają klientów i w związku z tym nie pozwalają sobie na to żeby umowa czarteru wyglądała jak stary RMSS, bo to zraża ludzi. Pogrzeb w necie i zobacz sam jak wyglądają standardowe umowy czarteru.
Ja biorę łódki na zimnych. Raz półsłonych innym razem na bardzo słonych. Gdyby przy odbiorze bosman się zająknął że mam na łódce nie palić ( nie mówię już o takim zapisie w umowie ), to by był mój ostatni czarter w tej firmie. :D

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 13:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2012, o 07:55
Posty: 116
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Możliwe, że realia Greckie są inne albo nie spotkałeś się z problemami. U nas po szkwale na mazurach prokuratorzy zadawali różne dziwne pytanie firmom czarterowym, niektóre nawet głupie (okazało się wtedy, że to czy załoga umie pływać to sprawa wynajmującego). Nie spotkało mnie to osobiście ale słyszałem o takich problemach.
Zapis mówi o stosowaniu kamizelek ratunkowych przez osoby nie umiejące pływać. Jest to nie sprawdzalne przez nas. Jeżeli ktoś uważa, że umie pływać niech nie nosi :)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jeżeli chodzi o palenie tytoniu to na pokładzie moim zdaniem jest OK ale w środku niedopuszczalne. Tu pomyślimy o zmianie umowy w takim zakresie.

Co ludzi to opinii - jedni nie wezmą 2 raz jachtu jak nie będą mogli palić w środku a inni nie wezmą 2 raz prześmierdniętego dymem.

Zakaz palenie wewnątrz jachtu widzę w większości umów.

My natomiast nie zakazujemy zwierząt co można spotkać w wielu umowach :)

_________________
ATSEA Yachts & Charter - czarter jachtów na Bałtyku.
http://www.atsea.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 14:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Od kilkunastu lat czarteruję na różnych morzach różne jachty.
Wszystkie uwagi kolegów są jak najbardziej zasadne i wpełni się z nimi zgadzam.
Naprawdę warto je wziąść pod uwagę.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 14:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 gru 2012, o 11:42
Posty: 416
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
ATSEA.PL napisał(a):
Zapis o paleniu tytoniu jest standardowym zapisem w umowach czarterowych większości (jak nie wszystkich flot)


Jako niepalący, tak więc temat ten mógł mi umknąć, z ciekawości przejrzałem umowy czarterowe, które podpisywałem w przeciągu kilku ostatnich lat, zarówno na śródlądziu, jak i na morzu, w Polsce i za granicą.
W żadnej umowie nie występuje jakikolwiek zapis o paleniu tytoniu!
Z drugiej strony oczywistym jest fakt, że nie pali się pod pokładem, a w kokpicie raczej na rufie po stronie zawietrznej, przy czym petów nie wrzuca się do morza, tylko do wcześniej przygotowanej butelki np. PET wypełnionej wodą.

ATSEA.PL napisał(a):
Obowiązek noszenia kapoków przez osoby nie umiejące pływać jest dla mnie oczywisty i takie zapis zamieszczamy w umowie


A dla mnie taki zapis odnośnie noszenia "kapoków" jest zapisem martwym.
To kapitan decyduje kiedy i w jakich warunkach używamy środków asekuracyjnych, a nie zapis w umowie.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

cantos napisał(a):
przy czym petów nie wrzuca się do morza,


Nawet na filmie, pokazującym manewr wejścia Zawiasem do portu w Helu widać jak Kapitan Zbierajewski z wrodzoną gracją pstryka niedopałkiem celując wprost do popielniczki!
:)


Ostatnio edytowano 21 sty 2013, o 14:27 przez cantos, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 14:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2012, o 07:55
Posty: 116
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dziękuję za wszystkie opinie. Części z nich na pewno uwzględnimy, ale są takie (np. kamizelki ratunkowe) gdzie nauczeni realiami tego kraju musimy się zabezpieczyć (martwy przepis:) ).

Sprawa tytoniu jak pisałem powyżej w pewnym stopniu zostanie zliberalizowana ale nie możemy zapominać o osobach nie palących którym może to przeszkadzać. Ja na swoim jachcie palę tylko na pokładzie i nie czuje aby był to wielki dyskomfort.

Właśnie przeglądałem umowy - przykład MOLA - zakaz palenie wewnątrz jachtu

_________________
ATSEA Yachts & Charter - czarter jachtów na Bałtyku.
http://www.atsea.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 14:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ATSEA.PL napisał(a):
zakaz palenie wewnątrz jachtu

To jest bezdyskusyjne.
I do takiego zapisu nie mam uwag.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 16:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2012, o 07:55
Posty: 116
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Poprawiliśmy umowę oraz regulamin uwzględniając wasze uwagi ( może nie do końca w 100% ale na tyle, na ile możemy).

Zasadniczo palenie tytoniu dozwolone na pokładzie, osoba prowadząca dziennik pokładowy nie musi już umieć pływać :)

W zakresie kamizelek ratunkowych pozostajemy na stanowisku, że osoby nie umiejące pływać powinny ich używać a to czy ktoś umie pływać czy nie pozostawiamy decyzji kapitana lub samej zainteresowanej osoby.

Doprecyzowaliśmy sytuacje awaryjne odbioru jachtu w innym miejscu do promienia 30km.

_________________
ATSEA Yachts & Charter - czarter jachtów na Bałtyku.
http://www.atsea.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 18:11 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Czy macie juz zagwarantowane miejsca w Gdyni?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 18:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
ATSEA.PL napisał(a):
Z ciekawości zapytam gdzie czarterujesz jachty i możesz palić na nich tytoń ?

U Sajmona na rejsach w skład wyposażenia, oprócz kamizelek, pasów i life tag'ów, jest osiem fajek i trzy rodzaje tytoniu :-? Natomiast chyba rzeczywiście warto wyróżnić zakaz palenia pod pokładem, bo ludzie czasem mają "pół mózgu" i sami nie wpadną na to że to troszkę nie na miejscu, smrodzić w messie czy w kabinach...

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 18:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2012, o 07:55
Posty: 116
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jeżeli chodzi o postój w Gdyni to 2.01 złożyliśmy deklaracje postoju i wg informacji ustnych miejsca dla nas będą. Na tą chwilę (chyba, że coś się zmieniło w ostatnich dniach) nie jest znany nawet cennik mariny na sezon 2013 dopiero po jego opublikowaniu można podpisywać umowy na postój.


Odnośnie palenia, tak na marginesie to tytoń fajkowy jakoś dla mnie mniej śmierdzący niż z papierosów :)

_________________
ATSEA Yachts & Charter - czarter jachtów na Bałtyku.
http://www.atsea.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 19:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 gru 2012, o 11:42
Posty: 416
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
ATSEA.PL napisał(a):
Odnośnie palenia, tak na marginesie to tytoń fajkowy jakoś dla mnie mniej śmierdzący niż z papierosów


Czyli zapis:
Cytuj:
10.W kabinie jachtu bezwzględnie zabronione jest palenie papierosów

znaczy, że w kabinie można będzie palić fajkę ? FUJ :D

Lepiej wpisać, że "...bezwzglęnie zabronione jest palenie tytoniu"

I tak jak radzi Roman K zmieńcie "sztukę żeglarską" na "dobrą praktykę morską", gdyż to ostatnie sformułowanie w zasadzie wystarcza za większość punktów regulaminu...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 20:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
cantos napisał(a):
Lepiej wpisać, że "...bezwzglęnie zabronione jest palenie tytoniu"

Liczymy czas do momentu wyrażenia ulgi przez miłosników marichuany....

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2013, o 12:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 gru 2012, o 11:42
Posty: 416
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Czytam dalej, tym razem "Regulamin".
Strrrasznie długi jest ten dokument i taki, że "aż strach się bać" ;)
Pomijam braki w interpunkcji - powstawiajcie w zdaniach złożonych przecinki tam, gdzie trzeba, bo ciężko się to czyta, a intencje twórcy się zamazują.

Cytuj:
Kaucja nie jest granicą maksymalnej odpowiedzialności Czarterującego.

Rrrany.
To czy w ogóle jest jakakolwiek granica odpowiedzialności czarterującego?? :roll:
W ten sposób można udupić niejednego.

Cytuj:
W sytuacjach losowych uzasadniających odwołanie czarteru Czarterujący ma
obowiązek zapewnienia w miarę możliwości świadczenia zastępczego
polegającego na udostępnieniu najemcy innego niż opisany w umowie jachtu,
co nie stanowi wady świadczonej usługi


Przeważnie spotykałem się z zapisami, że "...inny jacht o zbliżonym lub LEPSZYM standardzie"

Cytuj:
W szczególności
umowa może zostać wypowiedziana w trybie natychmiastowym w trakcie jej
realizacji, jeżeli Najemca lub załoga najętego jachtu [...]obniża
wartość jego stanu technicznego


Przy odrobinie złej woli zapis ten można zinterpretować, że każda normalna eksploatacja jest "obniżaniem wartości stanu technicznego jachtu".

PS. W poniższym zdaniu czego brakuje. Miało być "przez" ?
Cytuj:
Wszelkie, awarie, uszkodzenia, problemy z
jachtem, zgłaszane są niezwłocznie Czarterującego,


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2013, o 13:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2012, o 07:55
Posty: 116
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dziękuję za kolejne cenne uwagi.

Zapis o tym, że kaucja nie jest granicą maksymalnej odpowiedzialności czarterującego jest określeniem standardowym (może źle przez nas sformułowane, jestem otwarty na propozycje:) ) a dotyczy sytuacji, gdzie nie działa polisa Casco ( "pod wpływem", "rażące niedbalstwo" itd... )
Mamy w ofercie dobrowolne ubezpieczenia OC Skippera, które większą część tych przypadków może zabezpieczyć.

Uwaga o jachcie o tych samych parametrach lub wyższych bardzo cenna - zmienimy to.

Wypowiedzenie umowy, pełne zdanie z tego punktu:

W szczególności umowa może zostać wypowiedziana w trybie natychmiastowym w trakcie jej realizacji, jeżeli Najemca lub załoga najętego jachtu, niszczy, dewastuje, obniża wartość jego stanu technicznego, lub nie przestrzega zasad bezpieczeństwa.

Normalna amortyzacja (zużycie) wynika w umowy najmu (czarteru). To zdanie w pełnym brzmieniu wyraźnie wskazuje na okoliczności. Jeżeli masz pomysł jak to ująć precyzyjnie jestem otwarty na propozycje :)

Literówki i interpunkcja ... zajmę się tym :)

_________________
ATSEA Yachts & Charter - czarter jachtów na Bałtyku.
http://www.atsea.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2013, o 14:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ATSEA.PL napisał(a):
lub nie przestrzega zasad bezpieczeństwa.

Baa, jeżeli taki zapis ma być, należy go skonkretyzować. Np, czy żegluga przy wietrze 8 B jest takim przekroczeniem zasad bezpieczeństwa ? A może 6 B ?

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2013, o 21:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
cantos napisał(a):
Kapitan Zbierajewski z wrodzoną gracją pstryka niedopałkiem celując wprost do popielniczki!
Co do wrodzonej gracji - zgoda :D
Co do pstrykania - zgoda.
Co do popielniczki - nie! To nie popielniczka, to 3-kilowa puszka metalowa po ogórkach konserwowych i nosi ksywę "kryształ" :D
Dzięki średnicy - łatwo trafić. Dzięki wysokości - wiatr nie wywiewa ani petów, ani popiołu.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2013, o 08:56 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
ATSEA.PL napisał(a):
działa polisa Casco ( "pod wpływem", "rażące niedbalstwo" itd... )
Mamy w ofercie dobrowolne ubezpieczenia OC Skippera, które większą część tych przypadków może zabezpieczyć.


nie do końca, od bycia "pod wpływem" nie ma polis, wszystkie nie działają jak jest się "pod wpływem".

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2013, o 10:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2012, o 07:55
Posty: 116
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Nasze polisy działają w wymienionych przeze mnie przypadkach (może nie powinienem tego pisać ale można się także ubezpieczyć w sytuacjach "pod wpływem" albo "bez uprawnień"). Korzystamy z usług niemieckich firm ubezpieczeniowych specjalizujących się w ubezpieczeniach dla armatorów i firm czarterowych

_________________
ATSEA Yachts & Charter - czarter jachtów na Bałtyku.
http://www.atsea.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2013, o 10:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14122
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 2455
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ATSEA.PL napisał(a):
można się także ubezpieczyć w sytuacjach "pod wpływem").


Wiesz - może jednak napisz o tym bo to ciekawe, które ubezpieczalnie dają akcept na świadome pływanie "pod wpływem" i jeszcze to ubezpieczają...
Uchyl jednak rąbka tej tajemnicy ... :lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2013, o 11:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2012, o 07:55
Posty: 116
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
My korzystamy z pośrednictwa firmy PROFFMAN ze Szczecina - oferują oni ubezpieczenia z rynku niemieckiego.

Jak już weszliśmy na ten temat, to jeżeli skorzystalibyście z ich usług prosiłbym wspomnieć ze kontakt od nas :)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Tak jeszcze dla pełnej jasności działania tego ubezpieczenia (to co piszę to informacje przekazane przez pracownika firmy Proffman, zastrzegam że nie zagłębiałem się w czytanie umów, regulaminów, warunków).

My jako firma czarterowa jesteśmy ubezpieczeni od przypadków:

"polisy Casco i OC chronią firmę czarterową nawet w przypadku rażącego niedbalstwa (np. skiper/załoga pod wpływem alkoholu, narkotyków, jachtem kieruje osoba nie mająca uprawnień)

w ramach Casco ubezpieczone jest także ryzyko utraty jachtu wydanego czarterującym (jacht nie został oddany i zaginął; kradzież bez włamania)."

Jednak te warunki są tylko dla nas, w wypadku zaistnienia sytuacji w/w my otrzymujemy odszkodowanie a firma ubezpieczeniowa występuje z regresem do skippera

Jeżeli skipper posiada ubezpieczenie OC to ubezpieczenie to pokrywa roszczenia regresowe jeżeli nie posiada to jest to jego odpowiedzialność ale wierzycielem jest firma ubezpieczeniowa a nie my.

_________________
ATSEA Yachts & Charter - czarter jachtów na Bałtyku.
http://www.atsea.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2013, o 12:18 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
ATSEA.PL napisał(a):
Jak już weszliśmy na ten temat, to jeżeli skorzystalibyście z ich usług prosiłbym wspomnieć ze kontakt od nas


Wątpię by na tym forum była osoba korzystająca z ubezpieczeń żeglarskich i nie znająca tej firmy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2013, o 12:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14122
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 2455
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ATSEA.PL napisał(a):
Jeżeli skipper posiada ubezpieczenie OC to ubezpieczenie to pokrywa roszczenia regresowe j


To napisz jeszcze dla całości zagadnienia, która firma ubezpieczeniowa w ramach OC skippera pokrywa takie roszczenia regresowe wynikające z ... pozostawania "pod wpływem" :lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2013, o 12:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2012, o 07:55
Posty: 116
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Napisałem to powyżej - ubezpieczenia OC skippera wg informacji uzyskanych od pracownika firmy Proffman pokrywa roszczenia regresowe także w tym zakresie.

Natomiast zastanawia mnie fakt, że znacie firmę ale macie inną wiedzę o zakresie polis. Możliwe, że się mylę ale jak zaznaczyłem powyżej takie informacje uzyskałem. Jak znajdę chwilę postaram się przeczytać dokładnie warunki ubezpieczenia.

_________________
ATSEA Yachts & Charter - czarter jachtów na Bałtyku.
http://www.atsea.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2013, o 12:49 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
ATSEA.PL napisał(a):
to co piszę to informacje przekazane przez pracownika firmy Proffman, zastrzegam że nie zagłębiałem się w czytanie umów, regulaminów, warunków


!!! :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2013, o 13:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2012, o 07:55
Posty: 116
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
No to przeczytałem (na szybko) i nie znalazłem żadnej wzmianki o braku odpowiedzialności "po użyciu".

W załączniku warunki ubezpieczenia.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Oczywiście jak trzeba jeszcze wziąć pod uwagę ze obowiązujący jest tekst w języku niemieckim :)


Załączniki:
OC skipera niezawodowego OWU Schomacker 2008.pdf [45.86 KiB]
Pobrane 46 razy

_________________
ATSEA Yachts & Charter - czarter jachtów na Bałtyku.
http://www.atsea.pl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2013, o 14:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2012, o 07:55
Posty: 116
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dodaję jeszcze Ogólne Warunku Ubezpieczenie OC (poprzedni plik to szczegółowe w wypadku skippera). Tu też nie znalazłem wykluczenia "pod wpływem".


Załączniki:
AHB 2008 PL.pdf [613.84 KiB]
Pobrane 55 razy

_________________
ATSEA Yachts & Charter - czarter jachtów na Bałtyku.
http://www.atsea.pl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2013, o 14:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14122
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 2455
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ATSEA.PL napisał(a):
Tu też nie znalazłem wykluczenia "pod wpływem".


No to jest mistrzostwo świata w takim razie.
A czy nie ubezpieczają oni na tych zasadach także kierowców?
Tu mogliby osiągnąć światowy "sukces"... :)
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 259 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL