Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 cze 2025, o 07:54




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 259 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 sty 2013, o 14:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2012, o 07:55
Posty: 116
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ja się boję, że jak w Polsce stanie się to ubezpieczenie popularne to mogą zmienić warunki :D


na rynek Rosyjski niech lepiej nie wchodzą :D

_________________
ATSEA Yachts & Charter - czarter jachtów na Bałtyku.
http://www.atsea.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2013, o 14:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ATSEA.PL napisał(a):
na rynek Rosyjski niech lepiej nie wchodzą


Fakt - nie dadzą rady "gardłowo" :lol:
Znasz opowiadanie żołnierza USA z Afganistanu ?
- poniedziałek wieczór - piłem z polakami - żałuję, że nie umarłem ...
- wtorek wieczór - piłem z ruskimi - żałuję, że nie umarłem w poniedziałek ...
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2013, o 15:38 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Wcale nie wykluczone, że ubezpieczalnia nawet nie musi w OWU pisać takich rzeczy. Może to wynikać z prawa ogólnego danego kraju i tyle.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2013, o 15:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2012, o 07:55
Posty: 116
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A jaki kraj wyznacza takie przepisy - kraj bandery ? miejsca wypadku/kolizji ? Czy ( to już żart ) kraj w jakim wyprodukowano trunek ? :).

Wszystkie (albo może lepiej napisać prawie wszystkie ) polisy taki zapis zawierają, jeżeli wynikłaby on z prawa to chyba by tego nie pisali.

To nie ja wymyśliłem, że tak jest. Informację taką otrzymałem z firmy Proffman i po przeczytaniu OWU nie znalazłem żadnego zapisu który mówiłby inaczej.

_________________
ATSEA Yachts & Charter - czarter jachtów na Bałtyku.
http://www.atsea.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2013, o 16:03 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
ATSEA.PL napisał(a):
A jaki kraj wyznacza takie przepisy - kraj bandery ?


To oczywiste. Kraj wg prawa którego działa polisa. Czyli prawo niemieckie w Twoim przypadku. Masz to w OWU, dziwne że pytasz?! :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2013, o 16:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2012, o 07:55
Posty: 116
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A w wypadku uprawnień tak samo ?

Dyskusja może okazać się jałowa, ja nie mam siły sprawdzać prawa niemieckiego (czy jak w polisie nie ma wykluczenie czy wyklucza to prawo).

Jeżeli ktoś zamierza pływać "na promilu" to zachęcam do zapoznania się z niemieckim prawem. OWU polisy nie wyklucza odpowiedzialności ubezpieczyciela w takim wypadku.

Można jeszcze temat skomplikować:
- czy jak prawo niemieckie to czy znaczy ze płacą do 0,5 promila ?
- czym różni się stan "po użyciu" i "pod wpływem" (szczególnie istotny dla substancji innych niż alkohol)

_________________
ATSEA Yachts & Charter - czarter jachtów na Bałtyku.
http://www.atsea.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2013, o 21:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Przestrzegam przed zbytnią ufnością w polisę Pantaeniusa, sam mam tam jachty ubezpieczone, ubezpieczona tez jest Chimera, która jest w naszym zarządzaniu, armator uszkodził wał napędowy, był trzeźwy, a przyczepili się do map, nawet sobie nie próbuje wyobrazić, co by było jakby, z trzeźwością było coś nie tak.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Ostatnio edytowano 24 sty 2013, o 15:43 przez Maar, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem literówkę


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2013, o 02:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13158
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3094
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jak miał nieaktualne mapy, to ubezpieczyciel miał rację.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2013, o 00:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ATSEA.PL napisał(a):
można się także ubezpieczyć w sytuacjach "pod wpływem" albo "bez uprawnień")


Wyciągnąłem swoją polisę Pantaeniusa.
I czytamy tam:
"Warunki Ogólne Ubezpieczenia OC"
Paragraf 4 - Wyłączenia:
Wyłączone z ubezpieczenia są:
pkt 2 a - "prowadzenia statku przez osoby nieposiadające odpowiednich uprawnień wymaganych przez adekwatne władze..."
Natomiast faktycznie NIE ZNALAZŁEM w warunkach ubezpieczenia Pantaeniusa zarówno w AC jak i OC wyłączenia z tytułu pozostawiania "pod wpływem".
Znaczy pijemy ;-)))
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2013, o 01:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
bury_kocur napisał(a):
odpowiednich uprawnień wymaganych przez adekwatne władze..."
bury_kocur napisał(a):
NIE ZNALAZŁEM (...) wyłączenia z tytułu pozostawiania "pod wpływem".
Bo ten, co był "od wpływem" sformułował ten piękny bełkocik w pierwszym zdaniu. :lol:
Ciekawe, jak by wyglądała wykładnia językowa tego przepisu. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2013, o 01:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zbieraj napisał(a):
Ciekawe, jak by wyglądała wykładnia językowa tego przepisu.

Ale powtórzenia uniknęli, dwa razy słowo "odpowiedni" się nie pojawiło. ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 12:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 gru 2012, o 11:42
Posty: 416
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wracając do tematu, to widzę że na stronie pojawiła się nowa wersja regulaminu czarteru jachtów.
Jeśli mnie pamięć nie myli (nie posiadam poprzedniej wersji regulaminu), to jest całkiem sporo zmian (napisany od nowa?).
Zniknęły (i dobrze) definicje, zmniejszona została "kara" za nieterminowe oddanie jachtu z pełnej kaucji (czyli 5000 zł !) plus 150% stawki dziennej za każdy dzień, do kaucji ograniczonej (800 zł ?) plus owe 150%. Cieszy zapis o "dobrej praktyce morskiej" (choć jest on niepoprawny językowo ;) ), cieszy brak całkowitego zakazu palenia, cieszy zapis o jachcie o porównywalnych lub lepszych parametrach.

Odniosę się teraz do szczegółów.

Najbardziej rzuca mi się w oczy pomieszanie w regulaminie "Najemcy" i "Kapitana".
Najpierw jest:
Cytuj:
5. Na czele Załogantów stoi Kapitan jachtu wskazany przez Najemcę. W czasie
rejsu pozostali Załoganci są zobowiązani stosować się do poleceń Kapitana
jachtu.

6. Wszelkie decyzje na jachcie, po uprzednim ustaleniu warunków pogodowych,
umiejętności i sprawności Załogantów, podejmuje Kapitan jachtu

I to jest OK, ale chwilę dalej, nie wiedzieć dlaczego, czytamy, że to NAJEMCA, a nie KAPITAN

Cytuj:
.zobowiązany jest do codziennego zapoznawania się z prognozą
pogody oraz o obowiązku natychmiastowego zmniejszenia
standardowej powierzchni żagli w sytuacji, gdy siła wiatru przekroczy 5 (pięć)
w skali Beauforta


Czytamy również w regulaminie, że znowu NAJEMCA, a nie KAPITAN
Cytuj:
ponosi całkowitą odpowiedzialność za ich (załogantów) bezpieczeństwo.


Czy nie prościej byłoby po prostu utożsamić osobę najemcy z osobą skippera (kapitana)?

I teraz prawdziwa PETARDA!
Poniższy zapis sugeruje, że WSZYSCY załoganci muszą posiadać uprawnienia do prowadzenia jachtu (!!!)
Cytuj:
Najemca oświadcza, iż „Załoganci” posiadają wszelkie niezbędne dla żeglugi
jachtem umiejętności nawigacyjne oraz uprawnienia niezbędne do żeglugi na
morzu


Na koniec poproszę o wyjaśnienie tego, kiedy może zaistnieć sytuacja odmowy podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego przy zdawaniu jachtu ?

Cytuj:
W razie nieuzasadnionej odmowy przez Najemcę podpisania protokołu
zdawczo-odbiorczego ze zdania jachtu Wynajmujący jest uprawniony do
jednostronnego podpisania protokołu ze wskazaniem przyczyn odmowy
podpisania protokołu przez Najemcę.


Z pozdrowieniami


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 12:41 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
cantos napisał(a):
Czy nie prościej byłoby po prostu utożsamić osobę najemcy z osobą skippera (kapitana)?

No nie bardzo, jest wiele przypadków gdy ktos wynajmuje jacht i bierze sobie skippera/kapitana bo sam nie czuje się na siłach, więc dlaczego tenże skipper miałby być najemcą ??

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 12:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 gru 2012, o 11:42
Posty: 416
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
junak73 napisał(a):
dlaczego tenże skipper miałby być najemcą ??


Dlatego, że to on się na tym zna i to on, a nie najemca powinien dokonywać przejęcia i zdania jachtu.
To on odpowiada za jacht, bezpieczeństwo, itd, a nie najemca.

Całkowicie rozumiem intencje piszącego regulamin, ale w takim przypadku, jaki opisujesz, gdybym ja chciał wynająć jacht, to bym powiedział swojemu skipperowi: "Zenek, płyniemy w tygodniowy rejs, masz tutaj kasę na łódkę - znasz się na tym, zajmij się wszystkim"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 13:03 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Jeżeli mógłbym w dobrych intencjach firmie coś zasugerować, to proponowałbym zapłacić życzliwemu i doświadczonemu żeglarzowi trochę grosza by zweryfikował merytorycznie wszystko co jest narażone na pokazanie ludziom: regulaminy, umowy, stronę i td.
Przed targami WiW warto już mieć wszystko dopięte na ostatni guzik, nawet jeżeli nie zamierzacie się wystawiać.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 13:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2012, o 07:55
Posty: 116
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Na początku dziękuję za pomoc w nowym regulaminie :)

Moim zdaniem w rozumieniu umowy najemcą może być firma/stowarzyszenie (itp.) dlatego trzeba rozdzielić "osobę" najemcy i kapitana.
Pan "Zenek" jako kapitan nie może podpisywać umowy najmu na którą firma chce otrzymać fakturę i w której firma jest stroną umowy.
Poza tym często zachodzi przypadek opisany przez junak73 - gdzie pan "Zenek" może zarabiać 1500 pln/mc i w skrajnym przypadku US zapyta się pana "Zenka" skąd miał np. 10.000 na wynajem jachtu.

Jednostronne podpisane protokołu zachodzi jak Najemca brzydko mówiąc ma wszytko "w D.." i odmawia współpracy przy zdaniu jachtu - to podobna sytuacja jak w tramwaju ktoś nie ma biletu, okaże dokumenty ale odmówi podpisania mandatu (protokołu z kontroli).

Zapis o posiadaniu przez "Załogantów" odpowiednich uprawnień jest napisany na wyrost a dotyczy sytuacji, gdzie karta bezpieczeństwa wymaga więcej niż 1 osobę z uprawnieniami. Tak to zapisaliśmy - jeżeli macie propozycję na inne ujęcie tego jestem otwarty.

Słuszne uwagi na temat unormowania roli Najemcy i Kapitana - to musimy poprawić.

_________________
ATSEA Yachts & Charter - czarter jachtów na Bałtyku.
http://www.atsea.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 17:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 gru 2012, o 11:42
Posty: 416
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
proponowałbym zapłacić życzliwemu i doświadczonemu żeglarzowi trochę grosza by zweryfikował merytorycznie wszystko co jest narażone na pokazanie ludziom: regulaminy, umowy, stronę i td.


Zdecydowanie tak!
Bo póki co na Waszej stronie pojawiają się nie do końca dopracowane dokumenty.

ATSEA.PL napisał(a):
Zapis o posiadaniu przez "Załogantów" odpowiednich uprawnień jest napisany na wyrost a dotyczy sytuacji, gdzie karta bezpieczeństwa wymaga więcej niż 1 osobę z uprawnieniami.


I powstaje w tym miejscu pytanie skąd będzie KB, skoro od 12 grudnia 2012r. nie ma podstaw do wydawania nowych kart bezpieczeństwa (ani określenia ich wzoru) ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 18:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Jachty takiej jak moje i ATSEA PL, od listopada ubiegłego roku na mocy ustawy art.23 ust.1 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 roku. o bezpieczeństwie morskim (Dz. u. Nr 228, poz.1368, z późn. zm.) są jachtami "komercyjnymi" i jako takie muszą posiadać KB, moje właśnie dzisiaj przeszły inspekcje i od dzisiaj w KB mam wpisane: ".............dopuszczony do żeglugi jako:jacht komercyjny".

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 19:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
ATSEA.PL napisał(a):
ak już weszliśmy na ten temat, to jeżeli skorzystalibyście z ich usług prosiłbym wspomnieć ze kontakt od nas

Wielokrotnie i ja te firme polecałem ;)

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 20:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2012, o 07:55
Posty: 116
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Bez urazy ale od pisania umów są prawnicy a nie żeglarze. Żeglarze mogą zweryfikować aspekty praktyczne umowy chociaż taka weryfikacja musi być uzgodniona z prawnikiem ponieważ pewne sprawy logiczne dla żeglarza nie muszą być dobre z punktu widzenia prawa.

Chciałbym jeszcze ustalić kto to doświadczony żeglarz i o jakie doświadczenie chodzi - w pisaniu umów czy żeglowaniu ? Proszę nie odebrać tego źle ale staram się znaleźć związek między doświadczeniem żeglarskim a umową.

_________________
ATSEA Yachts & Charter - czarter jachtów na Bałtyku.
http://www.atsea.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 20:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2012, o 07:55
Posty: 116
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Czytam właśnie umowę dużej polskiej firmy czarterowej :) i znajduje tam zapisy o brzmieniu krytykowanym przez was. Czy to znaczy, ze oni też mają złą umowę ? Brzmi to tak:

"Armator zastrzega sobie prawo do nie przekazania jachtu Czarterującemu w przypadku gdy przedstawiciel Armatora stwierdzi, że Czarterujący lub jego załoga nie posiada wymaganych uprawnień lub kompetencji do prowadzenia jachtu na wodach morskich"

u nas tak:
"Najemca oświadcza, iż „Załoganci” posiadają wszelkie niezbędne dla żeglugi
jachtem umiejętności nawigacyjne oraz uprawnienia niezbędne do żeglugi na
morzu"

W regulaminie tej samej firmy czytam także, że za wszytko odpowiada czarterujący nie kapitan - a jeżeli czarterującym jest firma ?
Co więcej czarterujący ma sprawdzać olej w silniku oraz prowadzić dziennik pokładowy.


Według mnie (prawnikiem nie jestem, a żeglarzem może nie doświadczonym) nałożenie obowiązku np. sprawdzania prognozy pogody na Najemcę nie wyklucza możliwości scedowania tego obowiązku przez Najemcę na kapitana. Kapitan jest wtedy zobligowany do wykonania tej czynności w związku z "dobrą praktyką morską" oraz poleceniem jakie otrzymał od Najemcy (w imieniu najemcy).

Ustalam dlaczego prawnik tak to napisał ale nie wykluczam, że może mieć to związek z zawiłościami polskiego prawa i możliwościami nakładania obowiązków na osoby/podmioty nie będące stroną umowy.

_________________
ATSEA Yachts & Charter - czarter jachtów na Bałtyku.
http://www.atsea.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 20:44 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
d
ATSEA.PL napisał(a):
Bez urazy ale od pisania umów są prawnicy a nie żeglarze. Żeglarze mogą zweryfikować aspekty praktyczne umowy chociaż taka weryfikacja musi być uzgodniona z prawnikiem ponieważ pewne sprawy logiczne dla żeglarza nie muszą być dobre z punktu widzenia prawa.

Chciałbym jeszcze ustalić kto to doświadczony żeglarz i o jakie doświadczenie chodzi - w pisaniu umów czy żeglowaniu ? Proszę nie odebrać tego źle ale staram się znaleźć związek między doświadczeniem żeglarskim a umową.



Doswiadczony zeglarz to taki, ktory widzi glupoty napisane przez prawnika.
Bardzo negatywnie odbieram Twoj post.

I w ogole, polityka tlumaczenia sie bledami wyszukanymi u innych mnie nie przekonuje.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 20:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Generalnie to jest tak. Całkiem bezinteresownie zajrzałem na stronę. Bezinteresownie, bo nie będę nic czarterował, mam swoje pływadełko. Nie mam tez zbyt wiele doświadczeń w podpisywaniu podobnych umów z przeszłości.
Odczucie jakie mam po pierwszej lekturze jest nienajlepsze. Gdybym rozważał czarter, to z pewnością analizowałbym każde słowo, każde zdanie aby nabrać przekonania, że armator próbuje skonstruować umowę bezpieczna dla obu stron, a nie jednostronną. I styl dyskusji nad tymi sformułowaniami posłużyłby mi do oceny, czy warto skorzystać z usług firmy.
Z pozytywów:widzę, że firma chce podejmować dialog!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 21:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ATSEA.PL napisał(a):
Czytam właśnie umowę dużej polskiej firmy czarterowej

Poczytałbym jeszcze umowę firmy Kiriacoulis, tym bardziej, że "ta duża polska", to ułamek procenta Kiriacoulisa.
Mnie umowa Kiriacoulisa odpowiada.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 21:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2012, o 07:55
Posty: 116
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Umowa pisana w innym kraju nie jest miarodajna - zapisy w umowie dostosowane są do lokalnego prawa - w naszym wypadku Kodeksu Cywilnego (np. w USA trzeba by w umowie pisać ze nie można wchodzić na pokład w szpilkach a w Polsce nie ma takiej potrzeby)

Jeżeli chodzi o głupoty pisane przez prawnika to podstawowe pytanie brzmi, czy to w jaki sposób rozumie zapis umowy żeglarz jest tożsame z rozumieniem jej przez prawników albo sąd. Pewne zapisy "głupie" dla żeglarza wynikają z zawiłości prawa (pisałem o tym wcześniej i staram się to wyjaśnić z prawnikiem).

Nie wiem na czym polega jednostronność naszej umowy - żadna z przytoczonych wątpliwości odnośnie umowy nie odnosiła się do jej jednostronności ( no chyba, ze zapis o jednostronnym podpisany protokołu odbioru jachtu po czarterze ale ten wypadek wyjaśniałem). Jeżeli faktycznie tak jest proszę o konkrety a postaram się to wyjaśnić albo w miarę możliwości zmienić.
Nie wiem także gdzie umowa nie zabezpiecza najmującego albo jest dla niego nie korzystna.

Dla jasności - nie tłumaczę swoich błędów (jeżeli to faktycznie błędy) tym co robią inni ale mam prawo opierać się na tym co robi jakby nie patrzeć największa firma na rynku. Oni nie dyskutują z ludzi o brzmieniu umowy i regulamin a my to robimy i jesteśmy otwarci na wasze uwagi.

_________________
ATSEA Yachts & Charter - czarter jachtów na Bałtyku.
http://www.atsea.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 21:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ATSEA.PL napisał(a):
Umowa pisana w innym kraju nie jest miarodajna

Kiriacoulis dysponuje jachtami w Grecji, w Chorwacji, Turcji, we Włoszech, Francji, na Malcie i na Karaibach. Czyli krajów mamy siedem.
Dysponuje przedstawicielani na całym świecie, w tym w USA.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 21:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2012, o 07:55
Posty: 116
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Istotą jest rezydencja prawna umowy - czyli to jaki są rozpatruje spory. Umowę można zawierać na całym świecie i wpisywać tam sąd właściwy dla siedziby Armatora i każda umowa może być taka sama.

_________________
ATSEA Yachts & Charter - czarter jachtów na Bałtyku.
http://www.atsea.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 21:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ATSEA.PL napisał(a):
Istotą jest rezydencja prawna umowy

To jest oczywiste, ale w szczególnosci przyjrzałbym się wzajemnymi relacjani, gdy odbiór/zdanie jachtu się opóźni. Również problemom "unikanie trudnych warunków", holowania i szereg innych.
Z całą pewnoscią polskie prawo umożliwia wręcz skopiowanie tych zapisów.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

ATSEA.PL napisał(a):
Bez urazy ale od pisania umów są prawnicy a nie żeglarze

To niech sobie te umowy piszą, tylko, czy starczy prawników, aby te jachty wyczarterowali ?

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 22:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Chciałem się włączyć w dyskusje o umowie, ale tępy jestem i nie potrafię jaj znaleźć, znalazłem za to pomyłkę w wyposażeniu, bo B36 skoro 8 osobowa to tratwę powinna mieć min 8 osobową.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2013, o 22:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2012, o 07:55
Posty: 116
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Umowa jest w cenniku każdego jachtu - na samym dole.
Błąd w wyposażeniu już poprawiłem - dziękuję

_________________
ATSEA Yachts & Charter - czarter jachtów na Bałtyku.
http://www.atsea.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 259 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL