Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 08:54




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 311 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 sty 2013, o 14:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jak już na wystawianie Kart Bezpieczeństwa zeszło - to proponuję się zorientować, jak obecnie Urzędy morskie mają zamiar je wystawiać. :mrgreen:

Obecnie bowiem nie istnieje urzędowy wzór Karty Bezpieczeństwa przeznaczony dla jachtów. Dla jakichkolwiek jachtów... Co wiecej - wobec jachtów morskich nie określono trybu i sposobu przeprowadzania inspekcji. Nie są również nigdzie określone terminy, w jakich jachty morskie miałyby się inspekcji poddawać...

Stan obecny wynika z tego, że dnia 12.12.2012 zakończyło byt prawny rozporządzenie z 01.06.2011 - w sprawie inspekcji i dokumentów bezpieczeństwa statku morskiego. To w tym rozporządzeniu (lub w rozporządzenia je poprzedzajcych) określono do tej pory wzory dokumentów - w tym wzór KB dla wydawanych dotąd KB.
To, że jest ono uchylone - sprawdźcie sami:
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 2412&min=1

Owo stare rozporządzenie zostało zastąpione nowym rozporządzeniem, wydanym na podst. delegacji z Art 23 ust. 4 Ust o bezp. morskim - w sprawie inspekcji i audytów oraz certyfikatów statku morskiego.
To nowe rozporządzenie ponownie jak poprzednie, reguluje szczegółowo sprawy trybu i zakresu inspekcji oraz ustala wzory KB. Tyle, że zapisano w tym rozporządzeniu takie słowa:
"§ 1. Rozporządzenie określa:
1) terminy, zakres oraz tryb przeprowadzania inspekcji i audytów statku morskiego, zwanego dalej „statkiem”;
2) rodzaje i wzory certyfikatów statku.
§ 2. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do jachtów morskich."

Można samemu prawdzić tu:
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 1313&min=1


Ciekawe co bez określenia terminów, zakresu, trybu i sposobu przeprowadzania inspekcji jachtów zrobią teraz urzędnicy UM - skoro nigdzie nie określono tych zasadniczych spraw wobec jachtów morskich?
Ciekawe jaki dokument bedą chcieli wydawać... skoro brak określonego dla jachtów wzoru dokumentu bezpieczeństwa?

Ciekawe też, co dzisiaj ma zrobić urzędnik, jeśli zgłosi się doń armator jachtu morskiego, który ma zamiar używać swej jednostki do przewozu mniej niż 12 pasażerów (jacht komercyjny)?
Albo armator morskiego jachtu rekreacyjnego o długości kadłuba powyżej 15m?
Albo armator morskiego jachtu rekreacyjnego o długości kadłuba poniżej 15m, który zapragnie dobrowolnie poddać się inspekcji... ?

Tia...

PS. Jak łatwo zauważyć w Ust. o bezp. morskim brak innej niż Art 23 ust. 4 delegacji do wydania rozporządzenia dot. ustalenia trybu i zakresu przeprowadzanych inspekcji oraz wzorów KB dla jachtów morskich. Wyżej wspomniana delegacja dotyczy wydania tylko jednego rozporządzenia, dotyczącego wszystkich rodzajów statku - a nie kilku osobnych rozporządzeń. (Np. dotyczących osobno jachtów, kutrów i innych statków...)
Nic zatem dziwnego, że nie toczą się prace nad rozporządzeniem "w sprawie inspekcji i audytów oraz certyfikatów jachtów morskich" ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 4: bury_kocur, maciek.k, skipbulba, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 17:35 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
kacfil napisał(a):
Niby jest to logiczne ale do dupy :D

Idąc tym tropem, biorąc pod uwagę przykład setek - powinni wszędzie wbijać kapitana ... :roll:

Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 22:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Ja również mam wpisane w żegludze pełnomorskiej, sj + żj, oceanicznej jsm + sj , mam mieć wymienione karty na akweny zamknięte wówczas będzie sj + jedna osoba bez uprawnień.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2013, o 23:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
doktor napisał(a):
Ja również mam wpisane w żegludze pełnomorskiej, sj + żj, oceanicznej jsm + sj , mam mieć wymienione karty na akweny zamknięte wówczas będzie sj + jedna osoba bez uprawnień.

Ale zauważyłeś, że jedyną "podstawą prawną" dla określania przez administrację morską minimum załogi jachtu stanowi.... istnienie rubryczki we wzorze dokumentu - który to dokument nie funkcjonuje obecnie w obiegu prawnym?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 16:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2012, o 07:55
Posty: 116
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Chciałbym wtrącić swoje "5 groszy" do tematu.

Z tego co ostatnio przestudiowałem odnośnie przepisów to moim zdaniem wygląda to tak:

- jacht czarterowy (czarterowany bez załogi) JEST JACHTEM KOMERCYJNYM - wyczerpuje moim (i nie tylko moim zdaniem) definicję jachtu służącego do zarabiania pieniędzy.

- uprawnienia osób czarterujących taki jacht w celach prywatnych nie podlegają nowym przepisom o jachtach komercyjnych (obowiązują :) obecne patenty PZZ)

- osoby pracujące na jachcie komercyjnym ( krótko mówiąc skiperzy za pieniądze) muszą spełniać wymogi dla uprawnień komercyjnych (z tego co wiem to tu jest dziura)

_________________
ATSEA Yachts & Charter - czarter jachtów na Bałtyku.
http://www.atsea.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 16:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Tylko część użytkowników o jednym, pierdupierdu o drugim. W tej konkretnie ustawie, jest definicja jachtu komercyjnego i powszechne słownictwo i definicje nie mają nic do tego. To tak jak z tym, że ślimak jest rybą. Ja wiem, że nie jest ty wiesz, że nie jest, ale przepisy wprowadzają taką definicję i kropka :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 16:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
ATSEA.PL napisał(a):
- jacht czarterowy (czarterowany bez załogi) JEST JACHTEM KOMERCYJNYM - wyczerpuje moim (i nie tylko moim zdaniem) definicję jachtu służącego do zarabiania pieniędzy.
w jakiej ustawie znalazłeś tę definicję?

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 16:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2012, o 07:55
Posty: 116
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
9) jachcie komercyjnym — należy przez to rozumieć statek przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych, używany do przewozu nie więcej niż 12 pasażerów w ramach prowadzenia działalności polegającej na:
a) odpłatnym przewozie osób,
b) odpłatnym wykonywaniu rejsów szkoleniowych,
c) odpłatnym udostępnianiu statku w celach połowu organizmów morskich na podstawie sportowego zezwolenia połowowego zgodnie z przepisami o rybołówstwie,
d) odpłatnym udostępnianiu statku obsadzonego załogą,
e) każdym innym odpłatnym udostępnianiu statku;

to chyba nie ustawa tylko rozporządzenie, mniejsza o to. Moim zdaniem taka definicja jasno wskazuje, że jacht czarterowy podchodzi pod pkt. e

_________________
ATSEA Yachts & Charter - czarter jachtów na Bałtyku.
http://www.atsea.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 17:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
ATSEA.PL napisał(a):
taka definicja jasno wskazuje, że jacht czarterowy podchodzi pod pkt. e
Owszem, ale pod warunkiem, że spełnia główną przesłankę tego punktu... czyli jest używany do przewozu pasażerów.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 18:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
ATSEA.PL napisał(a):
9) jachcie komercyjnym — należy przez to rozumieć statek przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych, używany do przewozu nie więcej niż 12 pasażerów w ramach prowadzenia działalności polegającej na:
a) odpłatnym przewozie osób,
b) odpłatnym wykonywaniu rejsów szkoleniowych,
c) odpłatnym udostępnianiu statku w celach połowu organizmów morskich na podstawie sportowego zezwolenia połowowego zgodnie z przepisami o rybołówstwie,
d) odpłatnym udostępnianiu statku obsadzonego załogą,
e) każdym innym odpłatnym udostępnianiu statku;

to chyba nie ustawa tylko rozporządzenie, mniejsza o to. Moim zdaniem taka definicja jasno wskazuje, że jacht czarterowy podchodzi pod pkt. e


Po pierwsze - nigdy nie "mniejsza o to", bowiem funkcjonuje coś takiego, jak hierarchia aktów prawnych. Zacytowałeś powyżej definicję zawartą w ustawie. Widnieje też ona na samym niemal początku tego wątku...

Po drugie - wybacz - Twoje zdanie stoi w sprzeczności z elementarną logiką.
Jacht "czarterowy" może wypełniać przytoczoną definicję "jachtu komercyjnego" tylko wówczas, kiedy jest statkiem używanym do przewozu pasażerów w ramach prowadzenia działalności polegającej miedzy innymi na "innym odpłatnym udostępnieniu statku". Bez wypełnienia warunku/przesłanki "używany do przewozu pasażerów" - żaden jacht nie wypełnia definicji ustalonej przez prawodawcę.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 1 lut 2013, o 18:07 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 18:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
pierdupierdu napisał(a):
[u]statkiem używanym do przewozu pasażerów w ramach prowadzenia działalności polegającej miedzy innymi na "innym odpłatnym udostępnieniu statku"[/b].


No dobrz... zgodnie z tą logiką jeżeli:

- statek będzie przewoził do 12 pasażerów ale nie będzie używany do prowadzenia działalności gospodarczej polegającej na .... to będzie komercyjny czy nie? :>
- statek nie będzie przewoził pasażerów ale będzie używany do prowadzenia działalności gospodarczej polegającej na.... to będzie komercyjny czy nie będzie? :>


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 18:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Carlo napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
statkiem używanym do przewozu pasażerów w ramach prowadzenia działalności polegającej miedzy innymi na "innym odpłatnym udostępnieniu statku".


No dobrz... zgodnie z tą logiką jeżeli:
- statek będzie przewoził do 12 pasażerów ale nie będzie używany do prowadzenia działalności gospodarczej polegającej na .... to będzie komercyjny czy nie? :>

- Nie. Ale to przypadek teoretyczny. Z powodu braku definicji działalności gospodarczej choćby.
A logika jest jedna ;)
Cytuj:
-statek nie będzie przewoził pasażerów ale będzie używany do prowadzenia działalności gospodarczej polegającej na.... to będzie komercyjny czy nie będzie? :>

Nie. O tym przecie cały czas mowa...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 18:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
pierdupierdu napisał(a):
- statek będzie przewoził do 12 pasażerów ale nie będzie używany do prowadzenia działalności gospodarczej polegającej na .... to będzie komercyjny czy nie? :>

- Nie.


Czyli jednak pasażerowie nie są tu słowem kluczowym?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 18:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2012, o 07:55
Posty: 116
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Może znowu będę się powtarzał ale:

" Pragnę zwrócić uwagę, że zarówno definicja statku pasażerskiego, jak definicja pasażera mają swoje źródło w ratyfikowanych przez Rzeczpospolitą Polską umowach międzynarodowych oraz prawie Unii Europejskiej. Na gruncie prawa polskiego funkcjonują od wielu lat i ustawa z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim nie wprowadziła żadnych zmian w tym zakresie.

Zgodnie z § 4 pkt 9 rozporządzenia ministra infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2005 r. w sprawie szczegółowych warunków bezpiecznego uprawiania żeglugi przez statki morskie (Dz. U. Nr 174, poz. 1452, z 2006 r. Nr 73, poz. 515 oraz z 2011 r. Nr 88, poz. 496), pod pojęciem pasażera rozumieć należy każdą osobę, z wyjątkiem kapitana i członków załogi lub innych osób zatrudnionych lub zaangażowanych w jakimkolwiek charakterze na statku dla jego potrzeb oraz dziecka w wieku poniżej jednego roku......

Biorąc pod uwagę powyższe, należy zauważyć, że w doktrynie prawa międzynarodowego, europejskiego, a w ślad za tym polskiego, rozróżnia się członków załogi zaangażowanych w prowadzenie statku, osoby zatrudnione w innym charakterze, w szczególności obsługowym (zatem przedstawicieli usługodawcy) oraz pasażerów, czyli osoby - podobnie jak w innych środkach transportu - niezaangażowane w kierowanie pojazdem...."

pełna treść:

http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/Interp ... y=5F724F14

_________________
ATSEA Yachts & Charter - czarter jachtów na Bałtyku.
http://www.atsea.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 18:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
ATSEA.PL napisał(a):
- jacht czarterowy (czarterowany bez załogi) JEST JACHTEM KOMERCYJNYM - wyczerpuje moim (i nie tylko moim zdaniem) definicję jachtu służącego do zarabiania pieniędzy.

Ustawa o bezpieczeństwie morskim nie przyjęła kryterium służenia do zarabiania pieniędzy tylko kryterium "użycia do przewozu pasażerów w ramach działalności polegającej na"
ATSEA.PL napisał(a):
- uprawnienia osób czarterujących taki jacht w celach prywatnych nie podlegają nowym przepisom o jachtach komercyjnych (obowiązują :) obecne patenty PZZ)
- osoby pracujące na jachcie komercyjnym ( krótko mówiąc skiperzy za pieniądze) muszą spełniać wymogi dla uprawnień komercyjnych (z tego co wiem to tu jest dziura)

Co krok to rewelacja...
Widziałeś Art 69 ustawy o bezp.morskim?
I.... zrozumiałeś????...
I powiadasz, że jest "dziura", że skipperzy za pieniądze "muszą spełniać wymogi dla uprawnień komercyjnych"?
No co też nie powiesz...
Art. 69.
Potwierdzeniem posiadania kwalifikacji niezbędnych do zajmowania stanowisk na jachtach komercyjnych, za wyjątkiem jachtów komercyjnych odpłatnie udostępnia-nych bez załogi, :
1) dokumenty kwalifikacyjne określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37a ust. 15 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej al-bo
2) dokumenty kwalifikacyjne, o których mowa w art. 63 pkt 1, 2 i 5
– oraz świadectwa przeszkolenia według Konwencji STCW, określone w przepisach wydanych na podstawie art. 70 ust. 4.


"Dziura" polega na razie na braku przepisów wydanych na podst. Art 70 ust. 4.
Tyle, że dokąd nie ma tych przepisow - dotąd nie jest niezbędne posiadanie świadect szkoleń, jakie te przepisy mają określać. I na jacht komercyjny (czyli taki, który puzywany jest do przewozu pasażerów) wystarcza patent PZŻ.
Kiedy (jeśli w ogóle...) przepisy w/w zostaną wydane - niezbędne oprócz patentu PZŻ będzą świadectwa szkoleń (zapewne będą to cztery szkolenia "basic" wg STCW)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

ATSEA.PL napisał(a):
Może znowu będę się powtarzał

Owszem, powtarzasz się.
A objaśnisz może po co cytujesz oczywisty i znany sposób definiowania pasażera?
Przecież żeglarze płynący wyczarterowanym jachtem, są załogą, wystarczy przecież, że pozostają w czasie rejsu "osobami zaangażowanymi w prowadzenie statku".
Jak masz wątpliwości - to dokonuj wpisu "Lista Załogi" - w dzienniku jachtowym, pierwszego dnia czarteru :lol: :lol: :lol:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Carlo napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
- statek będzie przewoził do 12 pasażerów ale nie będzie używany do prowadzenia działalności gospodarczej polegającej na .... to będzie komercyjny czy nie? :>

- Nie.Ale to przypadek teoretyczny. Z powodu braku definicji działalności gospodarczej choćby.

Czyli jednak pasażerowie nie są tu słowem kluczowym?

Czyli jednak "użycie do przewozu pasażerów" pozostaje pojęciem kluczowym.
I co z tego, że nie jedynym?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 1 lut 2013, o 18:54 przez Jaromir, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 18:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ATSEA.PL napisał(a):
jacht czarterowy


Przepraszam ale gdzie jest w obrocie prawnym użyte i zdefiniowane pojęcie "jacht czarterowy" ?
Lub gdzie jest zdefiniowane określenie, iż "jacht czarterowy (czarterowany bez załogi) JEST JACHTEM KOMERCYJNYM"
Wydaje mi się, że jest to tylko Twoja interpretacja.
Jaromir bardzo trafnie zauważył, że kluczowe jest określenie czy jacht przewozi pasażerów czy załogę.
Ale słowo "pasażer" jest użyty i (co najważniejsze - zdefiniowane ! ) w ustawie natomiast jacht czarterowy nie.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 18:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2012, o 07:55
Posty: 116
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cytuję sposób definiowania pasażera ponieważ jak rozumiem, o tą kwestię rozbija się, czy jacht czarterowy jest komercyjnym.

"Jachcie komercyjnym — należy przez to rozumieć statek przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych używany do przewozu nie więcej niż 12 pasażerów w ramach prowadzenia działalności polegającej na każdym innym odpłatnym udostępnianiu statku" - tak brzmi to w skrócie.

Jeżeli przyjąć definicję pasażera jaką przytoczyłem powyżej to można by uznać, że na jachcie komercyjnym może być 15 osób (jeżeli KB wymaga 2 osoby do prowadzenia jachtu): kapitan, 1 oficer, radiooperator i 12 pasażerów.

Nie twierdzę, ze przepisy są klarowne i jednoznaczne ale tak interpretacja jest moim zdaniem przynajmniej tak samo przekonująca jak ta, ze nie jest komercyjnym. Niestety stanowisko jakie ja zajmuję choć nie jest to na rękę jest takie, że jacht czarterowy jest jachtem komercyjnym (biorę poprawkę na kraj w jakim żyjemy i to że urzędnik ma zawsze racje).

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Pojecie "jacht czarterowy" używamy w skrócie - jak "kapoki" :D

_________________
ATSEA Yachts & Charter - czarter jachtów na Bałtyku.
http://www.atsea.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 19:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
pierdupierdu napisał(a):
Czyli jednak "użycie do przewozu pasażerów" pozostaje pojęciem kluczowym.
I co z tego, że nie jedynym?


To inaczej :)

Cytuj:
8) jachcie rekreacyjnym — należy przez to rozumieć statek przeznaczony lub używany wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji, inny niż jacht komercyjny;


1. Statek przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych, używany do przewozu nie więcej niż 12 pasażerów będzie jachtem rekreacyjnym czy nie? :>
2. Statek przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych, używany do przewozu nie więcej niż 12 pasażerów w ramach prowadzenia działalności innej niż:
a) odpłatnym przewozie osób,
b) odpłatnym wykonywaniu rejsów szkoleniowych,
c) odpłatnym udostępnianiu statku w celach połowu organizmów morskich na podstawie sportowego zezwolenia połowowego zgodnie z przepisami o rybołówstwie,
d) odpłatnym udostępnianiu statku obsadzonego załogą,
e) każdym innym odpłatnym udostępnianiu statku;
będzie jachtem rekreacyjnym czy nie? :>


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 19:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2012, o 07:55
Posty: 116
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cytuj:
1. Statek przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych, używany do przewozu nie więcej niż 12 pasażerów będzie jachtem rekreacyjnym czy nie?


Jeżeli nie będzie wykorzystywany w ramach prowadzonej działalności gospodarczej to nie jest jachtem komercyjnym.


Cytuj:
2. Statek przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych, używany do przewozu nie więcej niż 12 pasażerów w ramach prowadzenia działalności innej niż:
a) odpłatnym przewozie osób,
b) odpłatnym wykonywaniu rejsów szkoleniowych,
c) odpłatnym udostępnianiu statku w celach połowu organizmów morskich na podstawie sportowego zezwolenia połowowego zgodnie z przepisami o rybołówstwie,
d) odpłatnym udostępnianiu statku obsadzonego załogą,
e) każdym innym odpłatnym udostępnianiu statku;
będzie jachtem rekreacyjnym czy nie?


Tu się robi problem:) robimy skrót:
"2. Statek przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych, używany do przewozu nie więcej niż 12 pasażerów w ramach prowadzenia działalności innej niż każdym innym odpłatnym udostępnianiu statku;"

w w/w wypadku nie będzie komercyjne ale nie mogę jeszcze zrozumieć co to za wypadek :D

Może jak np. dowóz swoich pracowników w miejsce pracy - wykorzystanie z ramach prowadzonej działalności ale nie odpłatnie.

_________________
ATSEA Yachts & Charter - czarter jachtów na Bałtyku.
http://www.atsea.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 19:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
ATSEA.PL napisał(a):
Jeżeli przyjąć definicję pasażera jaką przytoczyłem powyżej to można by uznać, że na jachcie komercyjnym może być 15 osób (jeżeli KB wymaga 2 osoby do prowadzenia jachtu): kapitan, 1 oficer, radiooperator i 12 pasażerów.

To może inaczej spytam.
Czy Ty kiedyś pływałeś na jakimś polskim jachcie? Jeśli tak, to kim byłeś - pasażerem czy załogą?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 19:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2012, o 07:55
Posty: 116
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Pływałem, nawet mam swój jacht. Jak pływałem to byłem kapitanem, kilka razy zdarzyło się jako - załoga, pasażer nie wiem jak to nazwać ważne jak to nazywają przepisy.

Rozumiem, że nie dyskutujemy o sensie jakiś przepisów ( bo w tym kraju ciężko o sens) ale o stanie faktycznym

_________________
ATSEA Yachts & Charter - czarter jachtów na Bałtyku.
http://www.atsea.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 19:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Np. czarterujesz jacht komuś, gdzie na pokład wsiada 4 załogantów z kapitanem nie twoich i czterech fotoreporterów płynących robić zdjęcia w okolice Juraty, biorą fakturę na wydawce gazety :)

Jacht jest komercyjny, gdy są na nim pasażerowie, jak tylko załoga to nie. Definicja sportu i rekreacji jest szeroka, że z załogą mogę wyczarterować jacht i popłynąć liczyć fale na Bałtyku i jacht nie stanie się komercyjny.

Przepis jest jasny klarowny, a to urzędnicy będą wypaczać je to inna sprawa :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 19:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
ATSEA.PL napisał(a):
jako - załoga, pasażer nie wiem jak to nazwać ważne jak to nazywają przepisy.
Przepisy określające pasażera cytowałeś sam dziś o 18:25.

Co wpisujesz do dziennika jachtowego?
"Zaokrętowano załogę" czy "zaokrętowano pasażerów"?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 19:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ATSEA.PL napisał(a):
eżeli nie będzie wykorzystywany w ramach prowadzonej działalności gospodarczej to nie jest jachtem komercyjnym.



No to czytamy:
Ustawa z dnia 2.07.2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej

Rozdział 1
Przepisy ogólne

Art. 2. Działalnością gospodarczą jest zarobkowa działalność (...) usługowa (...) a także działalność zawodowa, wykonywana w sposób zorganizowany i ciągły.

Czytamy raz jeszcze głośno:
"wykonywana w sposób zorganizowany i ciągły"

W sposób "zorganizowany i ciągły" to jeżdżą tramwaje, autobusy, pociągi itd.
Mają swoje trasy, plan drogi, godziny przyjazdu i odjazdu.
Stałe !
To jest działalność wykonywana w sposób "zorganizowany i ciągły"
A wypożyczanie jachtu ?
Czasem z załogą czasem bez...
Poza tym :
Raz - kto na jachcie jest "pasażerem" ?
Dwa - jak zorganizować takie wypożyczanie w sposób rozumiany jako "zorganizowany i ciągły" ?
Czy jeżeli jednostka jest wypożyczana okazjonalnie (raz na jakiś czas - jaki ?) to działalność gospodarcza już jest czy nie jest ?
Bo jak dla mnie to nie jest bo sposób jej wykonywania nie spełnia definicji wykonywania tej czynności w sposób określony w Ustawie czyli jako "zorganizowany i ciągły".
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 1 lut 2013, o 19:45 przez bury_kocur, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 19:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2012, o 07:55
Posty: 116
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dla mnie jako armatora oddającego jacht w komercyjny użytek nie ma znaczenia kto wsiada na jacht !!!!

"Jachcie komercyjnym — należy przez to rozumieć statek przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych używany do przewozu nie więcej niż 12 pasażerów w ramach prowadzenia działalności polegającej na każdym innym odpłatnym udostępnianiu statku" - tak brzmi to w skrócie.

Poniżej tłumacze jak rozumiem ten zapis:

Jachtem komercyjnym jest statek służący do celów sportowych lub rekreacyjnych (każdy jacht do tego służy), który przewozi nie więcej jak 12 pasażerów (czyli każdy który przewozi mniej), który jest używany w ramach prowadzenia działalności gospodarczej (właścicielem jest firma albo firma go dzierżawi od kogoś) i jest wykorzystywany do celów służbowych (zarówno przewozu pracowników jak i podnajmu) polegającym na każdym innym odpłatnym udostępnieniu ( i tu wyklucza się użycie w ramach działalności do potrzeb własnych np. przewóz pracowników)

_________________
ATSEA Yachts & Charter - czarter jachtów na Bałtyku.
http://www.atsea.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 19:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
ATSEA.PL napisał(a):
kilka razy zdarzyło się jako - załoga, pasażer nie wiem jak to nazwać ważne jak to nazywają przepisy.
Jak to nie wiesz jak nazwać? Nie dostałeś opinii z rejsu? Co masz wpisane w rubryce "W trakcie rejsu pełnił obowiązki: .............. " lub w nowszej pezetżecianej wersji "funkcja: ..............."? Masz tam napisane PASAŻER? Bo jeśli nie, to nie byłeś pasażerem.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 19:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2012, o 07:55
Posty: 116
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A co to dziennik jachtowy ?? Nie pamiętam kiedy ostatnio to wypełniałem.
To co ktoś nabazgrze w dzienniku nie jest wyznacznikiem interpretacji przepisów.

Opinie z rejsu miałem jedną - wystawił mi ją ojciec :) Uprawnień PZŻ nie mam wiec w tych kwitach się nie orientuję.

_________________
ATSEA Yachts & Charter - czarter jachtów na Bałtyku.
http://www.atsea.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 19:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ATSEA.PL napisał(a):
Dla mnie jako armatora oddającego jacht w komercyjny użytek nie ma znaczenia kto wsiada na jacht !!!!


To może inaczej - jak koniecznie SAM na WŁASNĄ prośbę i ZA WŁASNE pieniądze koniecznie chcesz aby Twój jacht (lub Twoje jachty) były określane jako komercyjne to nikt Ci tego nie może zabronić.
Bo to są Twoje pieniądze przez Ciebie samego osobiście wyrzucane w błoto.
Ale robisz to sam i z własnej woli.
I nie przekonuj pozostałych, że tez mają wyrzucać w błoto swoje pieniądze skoro Ty tak robisz.
Ja też czasem pływam z ludźmi za pieniądze ale nie uważam w świetle przepisów abym prowadził działalność komercyjną bo:
1. nie spełniam warunków działalności gospodarczej (co wytłumaczyłem powyżej)
2. nie wożę pasażerów a jedynie członków załogi
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 20:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
bury_kocur napisał(a):
nie wożę pasażerów a jedynie członków załogi
I o to chodzi. :)
ATSEA.PL napisał(a):
To co ktoś nabazgrze w dzienniku nie jest wyznacznikiem interpretacji przepisów.
Po pierwsze, jest to dokument urzędowy. Po drugie, jak już dostaniesz tą KB, to w rubryce liczba pasażerów będziesz miał wpisane "zero". Wtedy będziesz mógł ją spokojnie wyrzucić na śmietnik, ale pieniędzy już nikt Ci nie zwróci. :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2013, o 20:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2012, o 07:55
Posty: 116
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
To o czym piszesz to moim zdaniem obejścia obowiązujących przepisów na ile skuteczne potem w wypadku "konfliktu" z jakimś urzędem się okaże.

Ja rozłożyłem na czynniki pierwsze zapis rozporządzenia i takie ma on moim zdaniem brzmienie. Masz prawo nie zgadzać się z tym.
Ja zawsze byłem i jestem anty przepisom ale nie mogę mówić inaczej niż widzę i rozumiem.

Dziennik jest dokumentem urzędowym ale to co piszą tam ludzie nie jest wyznacznikiem interpretacji przepisów.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Czy zobaczę ilość pasażerów z KB to się okaże. Cały czas zastanawiamy się czy B33 i B36 będzie na polskiej banderze (w związku z tym zamieszaniem) :)

_________________
ATSEA Yachts & Charter - czarter jachtów na Bałtyku.
http://www.atsea.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 311 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Wojtek Bartoszyński i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL