Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 cze 2025, o 20:33




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 maja 2009, o 21:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 21:36
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Chciałbym kupić jacht (nowy), pod uwagę biorę Beneteau, Bavarię, Delphię i w ostateczności Tango 33 w wersji kilowej. Jacht ma być przeznaczony dla dwóch dorosłych osób, do pływania na tzw. "blue waters"; najlepiej gdyby jednostka była w wersji armatorskiej (czarteru raczej nie przewidujemy). Idealny jacht (wg. mojej koleżanki małżonki), to taki, który gwarantowałby komfort podzczas dłuższch przelotów, był łatwy w obsłudze i nie kładł się zbytnio na burtę.
Czy ktoś mógłby mi doradzić odnośnie najlepszego modelu z oferty wyżej wymienionych producentów?
Z góry dziękuję i pozdrawiam!

_________________
UFO leci!...nie, to teściowa przyjechała.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2009, o 07:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2009, o 20:11
Posty: 504
Lokalizacja: Notteroy/Norwegia
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz swobodny z Wyspy Orzechowej
Shatek napisał(a):
Idealny jacht (wg. mojej koleżanki małżonki), to taki, który gwarantowałby komfort podzczas dłuższch przelotów, był łatwy w obsłudze i nie kładł się zbytnio na burtę.


?????????? Może kupcie pociąg, najlepiej z kuszetką. :DD

_________________
Lat/Lon
59 12.9594, 10 26.5332


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2009, o 09:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Shatek napisał(a):
biorę Beneteau, Bavarię, Delphię

Bawarię skreśl od razu. Delphia i Beneteau jak najbardziej.
Shatek napisał(a):
najlepiej gdyby jednostka była w wersji armatorskiej

Przy nowym jachcie nie ma problemu.
Shatek napisał(a):
to taki, który gwarantowałby komfort podzczas dłuższch przelotów, był łatwy w obsłudze i nie kładł się zbytnio na burtę

Te warunki spełnia duży jacht, różnica miedzy jachtem 33 stopy, a 40 stóp (nie mówiąc już o 50) jest kolosalna. Chodzi o pracę na fali, nie "hotel". Ale jak się "nie ma kłaść na burtę", to zawsze możesz zrezygnować z masztu. :lol:
Moim ideałem jest jacht z centralnym kokpitem.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2009, o 10:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Shatek-a wyjasnij mi szczegol techniczny:

jacht dla dwoch doroslych osob
pelnomorski

Znaczy kto bedzie i ile godzin bedzie siedzial na pokladzie przy kilkudniowym przelocie? Po 12 na twarz? To po co Ci zona jak Jej wlasciwie nie zobaczysz? Wez kolege.
Da sie, we dwie dorosle osoby co bardzo lubia morze i sie natyrac...

Jacht sie kladzie mniej na burte jak jest trimaranem :)

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2009, o 10:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 21:36
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
vv3k70r napisał(a):
Shatek-a wyjasnij mi szczegol techniczny:

jacht dla dwoch doroslych osob
pelnomorski

Znaczy kto bedzie i ile godzin bedzie siedzial na pokladzie przy kilkudniowym przelocie? Po 12 na twarz? To po co Ci zona jak Jej wlasciwie nie zobaczysz? Wez kolege.
Da sie, we dwie dorosle osoby co bardzo lubia morze i sie natyrac...

Jacht sie kladzie mniej na burte jak jest trimaranem :)


1. Chodzi mi o przeloty max. 3-dniowe - nie mam zamiaru mieszkać w kokpicie
2. Na żonę mogę sobię popattrzeć... w porcie :DD
3. Miałbym opory przed pocałowieniem kolegi na dzieńdobry :lol:
4. Wolę tradycyjne jachty jednokadłubowe - mam opory przed -maranami.

PS: Dziękuję Forumowiczowi Cape - weźmiemy pod rozwagę twoje rady, teraz musimy się "tylko" zdecydować. Wszakże kupno wyśnionego jachtu to nie przelewki :wink:

_________________
UFO leci!...nie, to teściowa przyjechała.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2009, o 11:28 

Dołączył(a): 20 mar 2009, o 20:59
Posty: 170
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Shatek napisał(a):
PS: Dziękuję Forumowiczowi Cape - weźmiemy pod rozwagę twoje rady, teraz musimy się "tylko" zdecydować. Wszakże kupno wyśnionego jachtu to nie przelewki

A może pojechałbyś na krótki rejs, niekoniecznie komercyjny, który będzie się odbywał na tych jachtach co np. napisał Cape, ewentualnie potestował podobne klasy i dopiero wtedy zdecydował się na kupno? Bo wiesz w sumie ile osób, tyle jest opinii. Możesz wybrać kilka klas i spróbować samemu jak się pływa na takim. Przynajmniej będziesz miał pewność, że to jest to, czego oczekujesz.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2009, o 11:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 21:36
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
pablo_sb napisał(a):
Shatek napisał(a):
PS: Dziękuję Forumowiczowi Cape - weźmiemy pod rozwagę twoje rady, teraz musimy się "tylko" zdecydować. Wszakże kupno wyśnionego jachtu to nie przelewki

A może pojechałbyś na krótki rejs, niekoniecznie komercyjny, który będzie się odbywał na tych jachtach co np. napisał Cape, ewentualnie potestował podobne klasy i dopiero wtedy zdecydował się na kupno? Bo wiesz w sumie ile osób, tyle jest opinii. Możesz wybrać kilka klas i spróbować samemu jak się pływa na takim. Przynajmniej będziesz miał pewność, że to jest to, czego oczekujesz.


Prawdę mówiąc, razem z żoną, testowaliśmy parę z nich biorąc je w czarter, kiedy tylko mieliśmy taką możliwość; oczywiście nie wszystkie naraz - no i nie wszystkie modele. Stąd moja obecność na forum (no i decyzja mojej połowicy o jachcie w zabudowie armatorskiej).
A co do twojego pytania - bardzo byśmy chcieli, ale niestety prowadzimy własną działalność gospodarczą, a jak wiesz, to co dzieje się ostatnimi czasy raczej nas nastraja niezbyt optymistycznie. Więc na razie wakacje spędzimy raczej harując w pocie czoła. :sad:
I coś mi się tak zdaje, że jeśli będzie tak dalej, to następnego sezonu raczej nie przywitamy na naszym własnym jachcie.
Pozdrowienia!

_________________
UFO leci!...nie, to teściowa przyjechała.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2009, o 11:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Shatek-wyczarteruj taka jednostke samotnie z zona, bo mam wrazenie ze nie wiesz o czym piszesz...

Cytuj:
1. Chodzi mi o przeloty max. 3-dniowe - nie mam zamiaru mieszkać w kokpicie
2. Na żonę mogę sobię popattrzeć... w porcie :DD
3. Miałbym opory przed pocałowieniem kolegi na dzieńdobry :lol:
4. Wolę tradycyjne jachty jednokadłubowe - mam opory przed -maranami.


3 dni to sa 3 dni na morzu, jesli masz do dyspozycji zone to znaczy ze jest 6 wacht 12 godzinnych po 3 na twarz, po 12h na pokladzie bedziesz mial dosc, a jesli myslisz ze sie wyspisz bo Cie na poklad nie wywieje "sytuacja" to jestes optymista, we 2 osoby, szczegolnie z kobieta bedziesz chcial tylko sie wyspac, i ze dwa dni lezec od zakwasow.

Zona w porcie... Po co zabierac drzewo do lasu?

Nie ma zadnego dzien dobry jak sie plywa we dwojke, jeden wychodzi na poklad drugi idzie w kojo.

Jak nie lubisz multihuli to sie oswoj z przechylami :)

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2009, o 12:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 21:36
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
[/quote]3 dni to sa 3 dni na morzu, jesli masz do dyspozycji zone to znaczy ze jest 6 wacht 12 godzinnych po 3 na twarz, po 12h na pokladzie bedziesz mial dosc, a jesli myslisz ze sie wyspisz bo Cie na poklad nie wywieje "sytuacja" to jestes optymista, we 2 osoby, szczegolnie z kobieta bedziesz chcial tylko sie wyspac, i ze dwa dni lezec od zakwasow.

Zona w porcie... Po co zabierac drzewo do lasu?

Nie ma zadnego dzien dobry jak sie plywa we dwojke, jeden wychodzi na poklad drugi idzie w kojo.

Jak nie lubisz multihuli to sie oswoj z przechylami :)[/quote]

Jachty czarterowałem z żoną (i przyjaciółmi), ale głównie w Chorwacji itp. - faktycznie masz rację z tymi wachtami... O tym nie myśleliśmy. Ten szczegół muszę jeszcze obgadać z koleżanką małżonką.
Co do tego "po co zabierać drzewo do lasu".. to właśnie oberwałem za ciebie :cry:
No i na koniec - ja wcale nie mówię, że nie lubię multihuli (Sunreef 62 jest naprawdę extra-tylko cena: od 800 tys. EUR-ehh, marzenia...) :roll: , poza tym to chyba cały urok żeglarstwa, że "Matka Morze" trochę cię pohuśta...

_________________
UFO leci!...nie, to teściowa przyjechała.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2009, o 17:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Shatek napisał(a):
Chodzi mi o przeloty max. 3-dniowe - nie mam zamiaru mieszkać w kokpicie

Dobry samoster wiatrowy i autopilot rozwiązuje wiele problemów.
Shatek napisał(a):
A co do twojego pytania - bardzo byśmy chcieli, ale niestety prowadzimy własną działalność gospodarczą, a jak wiesz, to co dzieje się ostatnimi czasy raczej nas nastraja

Lepiej używany większy, niż nowy mniejszy. Z mojego doświadczenia (a też chcę mieć jacht) 12 m (40 stóp) to minimum. Koniecznie klasa UE A (żegluga bez ograniczeń w/g PRS). Z tego powodu skreśliłbym Bawarię. Jest mało trwała i ma dość istotne "oszczedności", ale jest najtańsza. Istnieje też możliwość kupna nowego jachtu i powierzeniego na 6 sezonów w czarter firmie czarterowej. Wraca 60% wartości jachtu, czyli mamy 6 letni jacht za 40 %. W czasie umowy można korzystać z jachtu, swojego lub innego bezpłatnie.
Sprawa druga, jak nie macie czasu, to po co własny jacht ??? Własny ma sens na Bałtyku (weekendy) lub gdy pływa się długo. Np 2 miesiące, lub planuje się rejs transoceaniczny.
[ Dodano: Sob 02 Maj, 2009 17:25 ]
Shatek napisał(a):
Jachty czarterowałem z żoną (i przyjaciółmi), ale głównie w Chorwacji

Radziłbym połpywać również na trudniejszych akwenach, zmieni się wtedy trochę optyka.

[ Dodano: Sob 02 Maj, 2009 19:25 ]
Shatek napisał(a):
no i decyzja mojej połowicy o jachcie w zabudowie armatorskiej

Hotel ważna rzecz, ale najważniejsza rzecz to mała awaryjność. Maszt, olinowanie stałe, ster i sterociągi. Konstrukcja zbiornika paliwa, mocowanie kilu, pilers, ale lepiej maszt połączony z dnem i jeszcze parę innych spraw.

[ Dodano: Nie 03 Maj, 2009 08:52 ]
Polski jacht z centralnym kokpitem, szkoda, że taki mały. Cena wersji podstawowej 280 tys zł netto
http://www.argonautic.pl/index/janmor34cc.html

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, o 11:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Sanrif 62... jesli lubisz przeplacic i dostac zlom... Ja przepraszam ze tak sie wyrazam o przodujacym producencie jachtow, ale:

jesli chcesz konstrukcje, ktora jest wykonana niezgodnie z planami;
jesli masz ochote na kadlub, ktory ma stewy dziobowe zaklajstrowane szpachla, bo po spawaniu byly "braki";
jesli masz ochote na konstrukcje, gdzie elementy nosne nie trafiaja jeden w drugi na wezlach;
jesli masz ochote na jednostke, ktora zamiast stoczniowcow wykonuja sprzedawcy i piekarze nie umiejacy obslugiwac narzedzi (to nie zart) "bo tak jest taniej", a ludzi znajacych sie na robocie jest tam garstka i "w d maja za te pieniadze"...

to wybierz i przeplac za sanrifa :) dostaniesz wielkie, ladnie wygladajace pudlo z aluminium, ktore bedzie plywac do pierwszego spotkania z przeszkoda;

Jachty powinni produkowac hobbysci, co to lubia i szanuja swoja robote.

Wlasciwie to czemu nie zbudujesz jachtu sam ze znajomymi w klasie ama? Przeciez to nie takie trudne (przynajmniej z mojego punktu widzenia).

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, o 22:37 

Dołączył(a): 5 maja 2009, o 13:03
Posty: 38
Lokalizacja: Szczecin/J.Drawsko
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Jachtowy
Witam
a dlaczego Tango 33 w ostateczności?
pod względem wykonania i też podobno walorów nautycznych podane inne jachty mu nawet nie dorównują...
Tanga 30 i 33 nie są dobrze znane u nas w kraju, ale za granicą są bardzo cenione
Benetau i Bavaria może i też są ładne ale są to jachty typowo chorwackie i czarterowe, czyli dla licznej załogi i kiedy wieje rzadko i słabo
Delphia już ma większą dzielność, tak jak Tanga (klasa A), ale nadal tak jak Bavaria i Benetau to masówka
no i pod względem szybkości Tango bije konkurentów na głowę
ja w poprzednim roku stałem przed podobnym wyborem tylko raczej patrząc po 30 stopowcach
po prostu uwielbiam Bavarie ale naczytałem i nasłuchałem się za dużo o ich małej dzielności, delphia yachts a dokładnie Shafran w którym już miałem kupować kilową D29 coś dziwnie zaczął kręcić i wykonanie jakoś mi nie pasuje
a jak zobaczyłem Tango, wykonanie, porozmawiałem z ludźmi którzy na nim pływali, to decyzja zapadła
mój jacht właśnie kończy się budować więc zobaczymy jak to będzie, spuszczam go na wodę pod koniec maja :D
ale z tą stocznią miałem już do czynienia, kiedyś od Pana Lisaka kupiłem Tango 780fs które było jednym z najlepiej zabudowanych Tang w Polsce i pływało też wyśmienicie
pozdrawiam :)

_________________
Sprowadzanie jachtów z zagranicy. Zakup w Polsce. Nowe i Używane na indywidualne zamówienie. Doradztwo. 512 403 105 LUPUS YACHTS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, o 23:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Saillupus napisał(a):
pod względem wykonania i też podobno walorów nautycznych podane inne jachty mu nawet nie dorównują...

Takie "dorównywanie" to pojęcie bardzo subiektywne. Nigdy Tangiem 30 nie pływałem, ale słyszałem - z pierwszej ręki - opinię pozbawioną zachwytów.
Tu masz relację (IMHO prawdziwą, bo pisaną także przez właściciela) z regat na trasie Władkowo-Gdynia. Wiało 6 (tak twierdzi właściciel) a jacht wywoziło - nie najlepiej to świadczy o przywołanych przez Ciebie właściwości nautycznych.
http://groups.google.pl/group/pl.rec.ze ... 8a6c971406

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, o 09:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Maar napisał(a):
Wiało 6 (tak twierdzi właściciel) a jacht wywoziło

Pływałem na różnych jachtach morskich, ale żaden nie wywoził, czyli nie ostrzył. Natomiast znakomita większość jachtów śródlądowych tak się zachowuje. Jeżeli nie można tego skorygować żaglami, lub ustawieniem masztu, to jest to dyskwalifikacja.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, o 11:21 

Dołączył(a): 5 maja 2009, o 13:03
Posty: 38
Lokalizacja: Szczecin/J.Drawsko
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Jachtowy
Z doświadczenia wiem że to jest zależne tylko od obeznania z jachtem i umiejętności sternika :)
każdy jacht jak będziecie lecieć na za dużym ożaglowaniu w stosunku do wiatru będzie wam ostrzył, jest to spowodowane wychodzeniem steru z wody, a jeżeli po wyjściu steru z wody tego nie zrobi, tylko np. zacznie odpadać, to ja wolę się trzymać od takiej konstrukcji z daleka
tak się najszybciej dzieje w jachtach mazurskich które mają krótkie stery i na pawęży
przy tak długim sterze jak ma tango, jakoś sobie tego nie wyobrażam, no chyba że sternik był wyjątkowo zdolny
Pamiętajmy że jeżeli jest to ta wersja morska ze standardowym kilem 1,7m to może mieć nawet 56m żagli, a jak wieje 6 i się nie zrefuje to już jego wybór
zresztą Tango Yachts tłucze olbrzymie ilości tych jachtów na zachód, a czy widzieliście kiedyś żeby było do sprzedania z drugiej ręki? ja raz, bo facet chciał kupić T33
Włosi, Hiszpanie, Norwegowie, Duńczycy bardzo cenią sobie ten jacht, możecie poczytać testy w zagranicznych czasopismach żeglarskich
Przed kupnem, na prawdę prześledziłem cały rynek, zarówno jachtów większych używanych, jak i mniejszych nowych i zawsze wychodziło na to że Tango jest najrozsądniejszym wyborem
Ale każdy robi jak chce, ja mogę tylko wyrazić swoje zdanie które jest poparte paroletnim doświadczeniem w poszukiwaniu właściwej jednostki dla siebie :)

_________________
Sprowadzanie jachtów z zagranicy. Zakup w Polsce. Nowe i Używane na indywidualne zamówienie. Doradztwo. 512 403 105 LUPUS YACHTS


Ostatnio edytowano 9 maja 2009, o 19:59 przez Saillupus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, o 12:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Saillupus napisał(a):
Z doświadczenia wiem że to jest zależne tylko od obeznania z jachtem i umiejętności sternika

Z tym się nie zgadzam, żaden, nawet najlepszy sternik, nie jest wstanie pokonać żle zrównoważony jacht.
Saillupus napisał(a):
każdy jacht jak będziecie lecieć na za dużym ożaglowaniu w stosunku do wiatru będzie wam ostrzył, jest to spowodowane wychodzeniem steru z wody

Wychodzenie steru z wody na jachcie morskim ???? Niemożliwe, chyba, że ster na pawęży, ale nie jest to jacht morski, tylko śródlądowy na morzu.
Dobrze zrównoważony jacht, to taki, w którym możemy puścić ster, a jacht nie zmieni kursu. Te warunki na śródlądziu (w/g moich doświadczeń) spełniały tylko jachty od Belbota, a na morzu generalnie wszystkie. Brak możliwości zrównoważenia praktycznie uniemożliwia użycie samosteru wiatrowego, a siły na sterze prowadzą nie tylko do zmiejszenia prędkości, ale, co ważniejsze, grożą usterką sterociągów. A to już poważna awaria.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Ostatnio edytowano 8 maja 2009, o 12:49 przez Cape, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, o 12:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
cape napisał(a):
Niemożliwe, chyba, że ster na pawęży, ale nie jest to jacht morski, tylko śródlądowy na morzu.


He...? Podtrzymujesz powyższe zdanie? :grin: :grin:

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, o 12:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2008, o 13:58
Posty: 283
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Jurmak napisał(a):
cape napisał/a:
Niemożliwe, chyba, że ster na pawęży, ale nie jest to jacht morski, tylko śródlądowy na morzu.


He...? Podtrzymujesz powyższe zdanie?

Wielokadłubowce :)

_________________
"Na świecie nie ma nic bardziej giętkiego ani delikatnego niż woda;
a jednak nie ma też niczego, co przewyższa ją twardością i siłą"
Lao-tse, chiński mistrz tao


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, o 12:56 

Dołączył(a): 26 kwi 2009, o 13:13
Posty: 69
Lokalizacja: Schengen.
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Cape chcial powiedziec-
pletwa sterowa umocowana w jarzmie.
:wink:

_________________
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, o 13:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Jurmak napisał(a):
He...? Podtrzymujesz powyższe zdanie

Podtrzymuję, nigdy nie wyszła mi płetwa sterowa z wody na morzu.
kadipi napisał(a):
Cape chcial powiedziec-
pletwa sterowa umocowana w jarzmie

A tu jest uściślenie.

[ Dodano: Pią 08 Maj, 2009 13:33 ]
Mirko napisał(a):
Wielokadłubowce

Inna sytuacja, jest to konstrukcyjnie przewidziane, ale nie wyobrażam sobie, aby taki jacht niekontrolowanie ostrzył.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, o 13:35 

Dołączył(a): 5 maja 2009, o 13:03
Posty: 38
Lokalizacja: Szczecin/J.Drawsko
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Jachtowy
No to właśnie o tym mówię :)
że to jest raczej nie możliwe
ale to zobaczymy za jakieś 2 tygodnie (mogę zamieścić całą relację z pierwszego rejsu :) ) bo na razie to znam opinie właścicieli i opinie osób testujących z różnych czasopism
ale wiem jedno, połączenie konstrukcji Andrzeja Skrzata i wykonania Grzegorza Lisaka, gwarantuje że na pewno pływa to świetnie, bo wiem co potrafili wyciągnąć z Tanga 780fs
pozdr.

_________________
Sprowadzanie jachtów z zagranicy. Zakup w Polsce. Nowe i Używane na indywidualne zamówienie. Doradztwo. 512 403 105 LUPUS YACHTS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, o 17:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
cape napisał(a):
Podtrzymuję, nigdy nie wyszła mi płetwa sterowa z wody na morzu.


Nie o to mi chodziło... Zrozumiałem Twoją wypowiedź w tym sensie, że jachty morskie nie mają sterów na pawęży...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, o 10:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Przeciez jacht moze miec dwa stery wywalone pod katem, to wtedy niby jak ma ostrzyc na przezaglowaniu?

Nie musi byc zaraz multihulem...

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, o 10:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jacht, niezależnie od tego ile sterow ma i czy sa one w pelni zanurzone, jeśli zostanie nadmiernie przechylony może ostrzyć, a jeśłi jest to współczesna konstrukcja o szerokiej rufie, to moze ostrzyć w sposób trudny do skontrolowania. To jeden z powodów, dla ktorych warto czasem wczsniej refować. Może nie czasem, a zazwyczaj..

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, o 10:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Colonel-chyba sie zgodzisz:

Cytuj:
jeśłi jest to współczesna konstrukcja o szerokiej rufie, to moze ostrzyć w sposób trudny do skontrolowania

To jest to zla kontrukcja i na zlom taka.

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, o 10:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Nie zgodze się

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, o 10:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
To zrob samochod co po puszczeniu kierownicy zmienia sobie kierunek jazdy i niech CI go ktos do ruchu dopusci...

Edit:

Co sie bede dopisywal,

Colonel-bez obrazy, ale jak ktos sprzedaje jachty co zle plywaja, to znaczy ze sa zle zaprojektowane i wykonane, jacht ma plywac dobrze albo i lepiej.

A samochodem nie umiem nadto jezdzic :)

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Ostatnio edytowano 10 maja 2009, o 10:54 przez vv3k70r, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, o 10:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
TO jeźdź samochodem a nie żegluj...
Jak dla EOT.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, o 11:27 

Dołączył(a): 5 maja 2009, o 13:03
Posty: 38
Lokalizacja: Szczecin/J.Drawsko
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Jachtowy
Colonel, ma rację, nadmierny przechył na nowoczesnych jachtach, może powodować tendencje do ostrzenia
nie są to stare konstrukcje długie wąskie i z olbrzymim kilem, które były bardzo dzielne i chodziły praktycznie w każdym przechyle i warunkach
nowoczesne jachty są projektowane tak żeby je prowadzić prosto, ewentualnie do przechyłu 15/20 stopni, a zarazem bardzo szybkie
dlatego jeżeli ktoś próbuje za wszelką cenę utrzymać powierzchnię żagla która nie odpowiada sile wiatru i jacht co chwila się kładzie to nie utrzyma ani prędkości, ani kursu
po prostu każdego jachtu trzeba się nauczyć
np Tango 30 ma dość wyjątkowe kształty i proporcje kadłuba
3,4m szerokości 9m długości, szeroka rufa, mocno zwężający się kadłub ku dołowi, powoduje to że jacht pływa zarówno bardzo dobrze na wiatr, jak i z wiatrem, pod warunkiem że prowadzi się go prosto, podobno można osiągnąć na nim nawet 14 węzłów, a pamiętajmy że jest to nadal jacht turystyczny
T33 już nie ma tak niekonwencjonalnych wymiarów, ale kształty kadłuba pozostały bardzo podobne, więc raczej też możemy liczyć na bardzo dobre osiągi
Delhie, Bavarie, czy wszelkie Jeanneau są bardziej nastawione na maxymalną liczbę załogi (głównie do czarteru) a nie koniecznie walory nautyczne
a co my jeździmy na jacht żeby tam tylko spać?
pod względem nautycznym podobno też niezłe są elany i Y... a za razem mają dość duże wnętrza
pozdr.

_________________
Sprowadzanie jachtów z zagranicy. Zakup w Polsce. Nowe i Używane na indywidualne zamówienie. Doradztwo. 512 403 105 LUPUS YACHTS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, o 12:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Cytuj:
nowoczesne jachty są projektowane tak żeby je prowadzić prosto, ewentualnie do przechyłu 15/20 stopni, a zarazem bardzo szybkie

ergo-sa o kant d, stare byly widac lepsze-znosily szerszy zakres;

Cytuj:
jeżeli ktoś próbuje za wszelką cenę utrzymać powierzchnię żagla która nie odpowiada sile wiatru i jacht co chwila się kładzie

To jest to zle zaprojektowany/skonstruowany jacht. Na zlom!

Cytuj:
każdego jachtu trzeba się nauczyć

O ile to jacht a nie krypa, jacht sie glaszcze, krype kijem pogania.

Cytuj:
3,4m szerokości 9m długości

W sredniowieczu juz by to wysmiali... 1na3 to juz bylo bardzo barylkowato... Proporcje 1/5, 1/7 to dopiero zaczynaja byc jachty... Reszta to tylko jachtami by byc chciala...

Cytuj:
jacht pływa zarówno bardzo dobrze na wiatr, jak i z wiatrem

Ma plywac lepiej niz dobrze, dobrze to bylo 200 lat temu, cofamy sie, czy jak?

Cytuj:
podobno można osiągnąć na nim nawet 14 węzłów,

Polinezyjczycy daja rade wyrobic 19 nie znajac metalu i odbyc podroz oceaniczna, to co wnosi ta nowoczesnosc? I nie trudnia sie oni rutystyka, po prostu moga zabrac rodzine i sie WYPROWADZIC.

Cytuj:
Delhie, Bavarie, czy wszelkie Jeanneau

I inne tratwy...

Mamy XXI wiek, to znaczy ze przywoicie jest wyciagnac te XXI wezlow na zaglu przy zdrowym wiaterku, a to znaczy ze trzeba korzystac ze zdrowej technologi, a nie uparcie powielac bledy przodkow, ktorzy co prawda jajca mieli zeby swiat oplynac, ale wynalazkow ludow obcych co na plywaniu lepiej sie znaly przyjac nie mogly...

I tutaj klikamy Hydroptera jako wzor do nasladowania...
http://www.hydroptere.com/_en/

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 218 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL