Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 12:15




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 311 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 lut 2013, o 12:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Colonel napisał(a):
Jako pierwszy na forum dorobiłeś się osobistego adwokata


A Ty robiłeś za pełnomocnika osób pytanych przez Marka, a może za prokuratora skoro adwokat miałby być potrzebny? :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2013, o 17:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Catz napisał(a):
doktor napisał(a):
To nie jedyna taka sytuacja, gdzie w danym państwie nie są wymagane żadne państwowe, czy dobrowolne certyfikaty, na pływanie własnym jachtem, a firmy czarterowe wymagają i pewnie nie ze względu na wymogi formalne bandery, ale firmy ubezpieczeniowe.

Byc moze, ale nie we Francreoei.
Catz


Nie mam pojęcia, jakie są przepisy odnośnie pływania własnym jachtem we Francji, ale jestem pewien, (bo kilkakrotnie korzystałem z ich usług) że francuskie firmy czarterowe wymagają dwóch osób z uprawnieniami.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2013, o 17:43 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
No ale może trzymajmy się jednego, że nie dyskutujemy o wymogach czarterowni tylko o wymogach administracji bo chyba nam się to myli. Dla porządku wymogi dwóch skiperów to wymysł francuskiej czy greckiej administracji czy nie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2013, o 18:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
doktor napisał(a):
Nie mam pojęcia, jakie są przepisy odnośnie pływania własnym jachtem we Francji,

Nie wiesz? Przeciez pisalem kilka postow wyzej...
doktor napisał(a):
jestem pewien, (bo kilkakrotnie korzystałem z ich usług) że francuskie firmy czarterowe wymagają dwóch osób z uprawnieniami.

Ustalilismy juz chyba, ze jesli juz wymagaja, to tylko od obcych?
Jacek Woźniak napisał(a):
Dla porządku wymogi dwóch skiperów to wymysł francuskiej czy greckiej administracji czy nie?

Francuskiej nie.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2013, o 18:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Catz napisał(a):
jesli juz wymagaja, to tylko od obcych?
Nie znam francuskiego, więc muszę się angielskojęzycznymi stronami podpierać.

Na tej o: http://www.french-waterways.com/practic ... tions.html
piszą: Skippers of British Registered boats – motor or sail – do not require an International Certificate of Competence (ICC) when sailing in French coastal waters (unless you charter or use a French registered boat).

Podkreślenie moje.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2013, o 19:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Koledzy, rozróżniacie jachty do czarteru w zarejestrowanych firmach czarterowych i jachty prywatne ?
Bo mieszacie dwa pojęcia.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2013, o 19:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Cape napisał(a):
Koledzy, rozróżniacie jachty do czarteru w zarejestrowanych firmach czarterowych i jachty prywatne ? Bo mieszacie dwa pojęcia.

Nie wie jak inni, ale ja rozróżniam.
Jak to juz zaznaczylem, wtracilem sie wylacznie w celu sprostowania wypowiedzi Doktora z ktorej moze wynikac, ze Francja jest krajem z patentami i obostrzonymi przepisami administracyjnymi i/lub czarterowymi.
Nic wlasnie! Patentow nie ma, wiec i nikt ich nie zada - bo i jak? - wypozyczajac lodke firmowo, oficjalnie lub prywatnie.
Z czego zreszta mozna wyciagnac wnioski i nawet argument jakis zrobic. ;)
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2013, o 19:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Catz napisał(a):
wypowiedzi Doktora z ktorej moze wynikac, ze Francja jest krajem z patentami i obostrzonymi przepisami administracyjnymi i/lub czarterowymi

Firma czarterowa oczekuje jednego, lub dwóch skiperów, ale to nie znaczy, że obowiązkowo muszą mieć kwity. Nie ulega jednak wątpliwości, że z kwitem łatwiej.

Napisałem w tym wątku

Pod banderą grecką lista załogi dzieli się na skipera i co-skipera. Reszta to pasażerowie. Myślę, że jest to wymóg administracyjny. Firma czarterowa oczekuje, że skiper i co-skiper będzie jakiś kwit miał. Ale zgodnie z umową, nie jest to obowiązkowe. Obowiązkowe są "odpowiednie umiejętności, które mogą być sprawdzone".

Pewnie pod francuską jest tak samo.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2013, o 20:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Cape napisał(a):
Firma czarterowa oczekuje jednego, lub dwóch skiperów, ale to nie znaczy, że obowiązkowo muszą mieć kwity. Nie ulega jednak wątpliwości, że z kwitem łatwiej.

Uparci jestescie... :roll:
OD Niefrancuzow - byc moze. Nie wiem, czy dla to nich łatwiej. Prawdopodobnie.
Firma czarterowa oczekuje tu tylko klientow... Skiperow i patenty ma w nosie.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2013, o 19:24 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Na marginesie innego wątku warto zobaczyć jak to jest z rejestracją jachtów w Chorwacji choć nie bardzo rozumiem czy dotyczy to tych do wynajmu czy też niezarobkowych:
. Jednostki pływające do 12 metrów długości wpisywane są do Rejestru łodzi przy kapitanatach portów lub oddziałach kapitanatów portów i ich przeglądu dokonują pracownicy kapitanatów lub oddziałów, a jednostki pływające o długości powyżej 12 m wpisywane są do Rejestrów jachtów przy kapitanatach portowych i ich przeglądu dokonują pracownicy Chorwackiego rejestru statków.
Reszta http://www.mint.hr/UserDocsImages/130130-plovila-PL.pdf


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2013, o 20:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jacek Woźniak napisał(a):
Na marginesie innego wątku warto zobaczyć jak to jest z rejestracją jachtów w Chorwacji choć nie bardzo rozumiem czy dotyczy to tych do wynajmu czy też niezarobkowych:
. Jednostki pływające do 12 metrów długości wpisywane są do Rejestru łodzi przy kapitanatach portów lub oddziałach kapitanatów portów i ich przeglądu dokonują pracownicy kapitanatów lub oddziałów, a jednostki pływające o długości powyżej 12 m wpisywane są do Rejestrów jachtów przy kapitanatach portowych i ich przeglądu dokonują pracownicy Chorwackiego rejestru statków.
Reszta http://www.mint.hr/UserDocsImages/130130-plovila-PL.pdf

Jacek... q....wa...
A jaki, choćby najmniejszy i najbardziej wydumany wspólny element łączy temat sposobu rejestracji jachtów w Chorwacji z tematem konieczności dostosowania wyposażenia i dokumentów bezpieczeństwa jachtów komercyjnych w Polsce?

Co w ogóle rejestracja - czyli uzyskanie dowodu własności i dowodu przynależności państwowej - ma wg. Ciebie wspólnego ze spełnianiem definicji komercyjnego lub niekomercyjnego sposobu użytkowania jachtu?

A może wyjaśnisz - co sposób, w jaki trzeba rejestrować jachty w Chorwacji ma wspólnego z dyskusją na temat porąbanej definicji jachtu komercyjnego w Polsce?

Czy rejestracja jachtu w Chorwacji albo rejestracja jachtu w Polsce ma w ogóle cokolwiek wspólnego z jego komercyjnoscią lub niekomercyjnością?!!!

PS.
Mam dojmujące wrażenie, że każda dyskusja na tym forum zawsze lub niemal zawsze zbacza z tematu - w wyniku braku zastanowienia nad tematem samej dyskusji, wątku czy nawet działu forum.
Ciekawe - że uwielbienie dla dyskusji na każdy możliwy temat w każdym możliwym (i niemożliwym) miejscu, przejawiają z reguły te same osoby...
Smutne, że mimo powtarzania i nawoływania by trzymać się z grubsza tematu dyskusji - historia z wyskakiwaniem a'la Filip z konopii, powtarza się - da capo al fine...
Tym razem przeczytaliśmy jakieś szczątkowe wiadomości na temat rejestracji jachtów bandery chorwackiej w temacie dotyczącym polskiej, ustawowej definicji jachtów komercyjnych pod banderą polską...
Ciut wcześniej - w temacie dotyczącym wymagań wobec polskich jachtów komercyjnych - przeczytaliśmy jakiego certyfikatu kompetencji żąda lub nie żąda francuski czarterodawca od francuskiego czarterobiorcy na francuskim jachcie...

PPS. Ekstra! Jeżeli chodzi o to, by zniechęcić do dyskusji - gratuluję - świetna metoda...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: Colonel, Maar
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2013, o 20:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
pierdupierdu napisał(a):
PPS. Ekstra! Jeżeli chodzi o to, by zniechęcić do dyskusji - gratuluję - świetna metoda...

Nad ktora panujesz niepodzielnie!
Przyklad francuski, poza tym, ze moze byc przykladem niegorszym ( lepszym?) od szwedzkiego i brytyjskiego, byl zwyklym sprostowaniem niezrecznego sformulowania w formie argumentu.
Catz O OTkiszonterii

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2013, o 08:52 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Jaroimrze a po co tak agresywnie? No i czym byś chciał w tym wątku jeszcze dyskutować? O nieistniejących KB może? A może jednak warto zobaczyć jak to jest u innych? Może warto zauważyć, że w Chorwacji przegląd techniczny jachtu do 12 m długości dokonują pracownicy kapitanatów lub oddziałów Ciekawe? a może wręcz przeciwnie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2013, o 10:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Jacek Woźniak napisał(a):
Jaroimrze a po co tak agresywnie? No i czym byś chciał w tym wątku jeszcze dyskutować? O nieistniejących KB może? A może jednak warto zobaczyć jak to jest u innych? Może warto zauważyć, że w Chorwacji przegląd techniczny jachtu do 12 m długości dokonują pracownicy kapitanatów lub oddziałów Ciekawe? a może wręcz przeciwnie?


Nie wiem co tak wkurzyło Jaromira, zresztą nie bardzo mnie to martwi, bardziej interesuje mnie co miałeś na myśli pisząc o nieistniejących KB?

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2013, o 10:50 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
A możesz przypomnieć jaki akt prawny mówi o wydawaniu Kart Bezpieczeństwa jachtom?

Musiałem sprawdzić i tak:
Dz.U. 2011 nr 119 poz. 688 Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1 czerwca 2011 r. w sprawie inspekcji i dokumentów bezpieczeństwa statku morskiego uznany za uchylony
Co obowiązuje:
Dz.U. 2012 nr 0 poz. 326
Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 28 lutego 2012 r. w sprawie bezpiecznego uprawiania żeglugi przez jachty morskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2013, o 11:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
doktor napisał(a):
Jacek Woźniak napisał(a):
Jaroimrze a po co tak agresywnie? No i czym byś chciał w tym wątku jeszcze dyskutować? O nieistniejących KB może? A może jednak warto zobaczyć jak to jest u innych? Może warto zauważyć, że w Chorwacji przegląd techniczny jachtu do 12 m długości dokonują pracownicy kapitanatów lub oddziałów Ciekawe? a może wręcz przeciwnie?


Nie wiem co tak wkurzyło..../cut/...
...bardziej interesuje mnie co miałeś na myśli pisząc o nieistniejących KB?

Zarówno pisanie, że kogoś coś wkurzyło, jaki i niemądre słowa o "nieistniejących KB" - to taka...hmmm.. prawda inaczej...
Cieszy mnie, że to pierwsze Cię to nie obchodzi - można oszczędzić tłumaczenia co uważam za idiotyczne w opowiadaniach o czarterach we Francji i o rejestracji w Chorwacji - przy okazji tematu "Dostosowanie jachtów komercyjnych do ustawy z 2011 - info UM".

Rozumiem jednak, że interesuje Cię obecna sytuacja formalna spraw związanych z Kartami Bezpieczeństwa.
Czyli - zakres, sposób i tryb przeprowadzania inspekcji wstępnych, głównych i odnowieniowych, powiązane z inspekcjami terminy a także wydawanie nowych dokumentów o nazwie Karta Bezpieczeństwa - wobec jachtów.

Otóż - nikt poważnie nie wspominał (jak dotąd...) o "nieistniejących KB".
Niemniej - warto wiedzieć, że od 2 miesięcy brak jest podstawy prawnej określającej tryb, zakres, sposób przeprowadzania ora terminy inspekcji. Brak również wzoru KB dla jachtów. Dotyczy to - bez różnicy - tak samo jachtów rekreacyjnych jak komercyjnych...
W tej sprawie warto chyba cofnąć się na 3 stronę tego wątku. O tu:
viewtopic.php?f=17&t=14229&start=60

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2013, o 11:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Jaromirze, nie zgadzam sie z Toba ani z Jackiem, a to dlatego, że mam nowe komercyjne KB dla wszystkich swoich jachtów.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2013, o 11:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
doktor napisał(a):
Jaromirze, nie zgadzam sie z Toba ani z Jackiem, a to dlatego, że mam nowe komercyjne KB dla wszystkich swoich jachtów.

Ale pewnie wydane zanim poprzednie rozporządzenie straciło swą ważność? (ca > 2 m-ce temu)

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2013, o 11:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
pierdupierdu napisał(a):
Cieszy mnie, że to pierwsze Cię to nie obchodzi - można oszczędzić tłumaczenia co uważam za idiotyczne w opowiadaniach o czarterach we Francji i o rejestracji w Chorwacji - przy okazji tematu "Dostosowanie jachtów komercyjnych do ustawy z 2011 - info UM".

Rozumiem jednak, że interesuje Cię obecna sytuacja formalna spraw związanych z Kartami Bezpieczeństwa.
Czyli - zakres, sposób i tryb przeprowadzania inspekcji wstępnych, głównych i odnowieniowych, powiązane z inspekcjami terminy a także wydawanie nowych dokumentów o nazwie Karta Bezpieczeństwa - wobec jachtów.

Otóż - nikt poważnie nie wspominał (jak dotąd...) o "nieistniejących KB".
Niemniej - warto wiedzieć, że od 2 miesięcy brak jest podstawy prawnej określającej tryb, zakres, sposób przeprowadzania ora terminy inspekcji. Brak również wzoru KB dla jachtów. Dotyczy to - bez różnicy - tak samo jachtów rekreacyjnych jak komercyjnych...
W tej sprawie warto chyba cofnąć się na 3 stronę tego wątku. O tu:
viewtopic.php?f=17&t=14229&start=60


Wiec albo Ty piszesz o czymś, co w rzeczywistości wygląda inaczej, albo urzędnicy z UM w Szczecinie wystawili mi nieistniejące KB na mocy nieistniejących przepisów, jednym słowem oszukali mnie.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

AIKI napisał(a):
doktor napisał(a):
Jaromirze, nie zgadzam sie z Toba ani z Jackiem, a to dlatego, że mam nowe komercyjne KB dla wszystkich swoich jachtów.

Ale pewnie wydane zanim poprzednie rozporządzenie straciło swą ważność? (ca > 2 m-ce temu)


Wystawione 25 stycznia tego roku. Podstawę prawna cytowałem na początku tego tematu.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2013, o 12:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
doktor napisał(a):

AIKI napisał(a):
doktor napisał(a):
....mam nowe komercyjne KB dla wszystkich swoich jachtów.

Ale pewnie wydane zanim poprzednie rozporządzenie straciło swą ważność? (ca > 2 m-ce temu)


Wystawione 25 stycznia tego roku. Podstawę prawna cytowałem na początku tego tematu.

Na początku przytaczasz paragraf 23 ust o bezp morskim. Ten przepis, w ust 4 upoważnia ministra do wydania rozporządzenia.
Takiego rozporządzenia, w zakresie dotyczącym jachtów morskich (wszystkich jachtów morskich...) minister nie wydał...
Poprzednio obowiązujące rozporządzenie zakończyło byt 12.12.12.
Hmmm...

Jak sądzę - podstawę prawną dla wydawania KB masz określoną w samym dokumencie - czyli wprost na wydanych KB.
Byłbym wdzięczy, gdybyś to co tam napisane - przytoczył...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2013, o 12:14 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
pierdupierdu napisał(a):
W tej sprawie warto chyba cofnąć się na 3 stronę tego wątku. O tu:
viewtopic.php?f=17&t=14229&start=60

Właśnie to mi chodziło po głowie tylko nie pamiętałem dokładnie w którym miejscu to powiedziałeś a szukając cofając się nie odszedłem aż tak daleko. Stąd moje nieistniejące karty bezpieczeństwa.
Pytanie do Doktora to niech spojrzy na swoją KB i zobaczy, poszuka podstawy prawnej na jakiej została wydana. Jeżeli podstawa wydania została uchylona i nie przewidziano jakiegoś specjalnego trybu to można powiedzieć, że dokument jest nieważny.
he, he Jaromir był szybszy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2013, o 12:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Mariusz Główka napisał(a):
Ukazała się relacja z konferencji na stronie Żagli :-D

http://www.zagle.com.pl/artykul/czytaj/ ... -ma,12279/

Mariusz, czy aby nie tu jest miejsce na info viewtopic.php?f=17&t=13482#p181781 ?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2013, o 17:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
pierdupierdu napisał(a):
Na początku przytaczasz paragraf 23 ust o bezp morskim. Ten przepis, w ust 4 upoważnia ministra do wydania rozporządzenia.
Takiego rozporządzenia, w zakresie dotyczącym jachtów morskich (wszystkich jachtów morskich...) minister nie wydał...

Cytuj:
Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie inspekcji i audytów oraz certyfikatów statku morskiego
1)

z dnia 13 listopada 2012 r. (Dz.U. z 2012 r. poz. 1313)
Na podstawie art. 23 ust. 4 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz.U. Nr 228, poz. 1368 oraz z 2012 r. poz. 1068) zarządza się, co następuje:



To tego rozporządzenia nie wydano? Nie miałem czasu przeczytać.


Załączniki:
zalacznik4.pdf [1.2 MiB]
Pobrane 136 razy
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2013, o 17:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Carlo napisał(a):
To tego rozporządzenia nie wydano? Nie miałem czasu przeczytać.
Wydano, ale...

§ 2. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do jachtów morskich. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2013, o 17:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Zbieraj napisał(a):
§ 2. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do jachtów morskich. :D


Słusznie prawisz... :) Poczytam wieczorem ;)

****

To co, Doktorowi wydali KB na podstawie rozporządzenia które jachtów morskich nie dotyczy? :lol: Czy może Doktorowi się coś pozajączkowało ?:>

Doktor masz taką KB jak w załączniku w poprzednim moim poście? :>

:lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2013, o 18:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Carlo napisał(a):
wydali KB na podstawie rozporządzenia które jachtów morskich nie dotyczy?
A znasz dowcip o leśniczówce? No, popatrz Franek, 60 lat po wojnie, a my te pociągi wysadzamy i wysadzamy :lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2013, o 18:10 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Carlo napisał(a):
To co, Doktorowi wydali KB na podstawie rozporządzenia które jachtów morskich nie dotyczy? :lol: Czy może Doktorowi się coś pozajączkowało ?:>
Dlatego padła sugestia aby sprawdził co tam w KB mu napisali albo jeszcze lepiej niech od razu napisze do UM który mu KB wydał o zwrot pieniędzy. To będzie jatka... :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2013, o 18:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Jacek Woźniak napisał(a):
Dlatego padła sugestia aby sprawdził co tam w KB mu napisali albo jeszcze lepiej niech od razu napisze do UM który mu KB wydał o zwrot pieniędzy. To będzie jatka... :mrgreen:


Eeee tam, chciał KB to ma :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2013, o 18:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
pierdupierdu napisał(a):
Na początku przytaczasz paragraf 23 ust o bezp morskim. Ten przepis, w ust 4 upoważnia ministra do wydania rozporządzenia.


Poniższy tekst pisałem mając przed soba nową KB, zacytowane paragrafy przytoczyłem odczytując je z KB.
doktor napisał(a):
" Jachty takiej jak moje i ATSEA PL, od listopada ubiegłego roku na mocy ustawy art.23 ust.1 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 roku. o bezpieczeństwie morskim (Dz. u. Nr 228, poz.1368, z późn. zm.) są jachtami "komercyjnymi"


Nie zastanawiałem się nad tym czy jakieś rozporządzenie wyszło czy tez nie, ja z ideą KB dla komercyjnych jednostek się zgadzam, sam poprosiłem UM o przegląd (tzw. pośredni mogłem zrobić po sezonie)o wystawienie nowych KB, aby nie było żadnych wątpliwości.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2013, o 19:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
doktor napisał(a):
sam poprosiłem UM o przegląd (tzw. pośredni mogłem zrobić po sezonie)o wystawienie nowych KB, aby nie było żadnych wątpliwości.


Jak ta Twoja KB wygląda, tak jak w załączonym przeze mnie pliku?

doktor napisał(a):
Nie zastanawiałem się nad tym czy jakieś rozporządzenie wyszło czy tez nie,


A to dość istotne jest..

doktor napisał(a):
ja z ideą KB dla komercyjnych jednostek się zgadzam


a to z poprzednim nie wiele ma wspólnego :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 311 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL