Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 cze 2025, o 18:12




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 527 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 18  Następna strona

Które z narzędzi używasz najczęściej?
Pacotool & Zyzio 56%  56%  [ 18 ]
VRTool 9%  9%  [ 3 ]
PPZ, Mybrain, łupanie w kościach, Pawłowem itp. 31%  31%  [ 10 ]
inne 3%  3%  [ 1 ]
Liczba głosów : 32
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 lut 2013, o 21:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Dar_bob_63 napisał(a):
A czy dla Małego , co to diletanti jedzie, mam wczytac polary standart ?
(Bo zasuwa narazie na Polarach Full) :lol:

Darek!!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Tylko i wyłącznie polary standard czyli "classique"!!!
Te full zwane Télécharger au format "complet", to ściema i Wierciul źle liczy! Full to nie znaczy PRO!

Polary ściągasz stąd: http://www.vrtoutoulz.fr/polars/
Jak PRO to zafajczasz "Voiles pro" i ściągasz standard znaczy "classique", a jak diletanti to nie zafajczasz i też ściągasz standard znaczy "classique".

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jeszcze z pół roku i dostroisz Wierciula na cacy... :lol: :lol: :lol:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Tera wiem dlaczego tak Cię darło na południe. Na biegun czasem nie rysowało tracka?! ;)

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2013, o 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 09:04
Posty: 4465
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ale classic są identyczne dla diletanti i pro, bez względu co zaznacze mam ten sam link .
Załącznik:
Polary .jpg
Polary .jpg [ 24.64 KiB | Przeglądane 6194 razy ]

_________________
Dariusz
Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2013, o 21:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Niemożliwe! :evil:
Ściągnij, to zobaczysz czy to ten sam plik...

Te i inne niuanse znajdziesz na Forum: http://www.tecepe.com.br/phpbb3/viewforum.php?f=2
Odpowiedzi udziela tam omar - autor Wierciula.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Aaaa... Po zahaczeniu/odhaczeniu "Voiles pro", trza jeszcze kliknąć "Envoyer", a dopiero potem klikać na link do ściągania pliku!

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2013, o 21:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 09:04
Posty: 4465
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wąski napisał(a):
Niemożliwe! :evil:
Ściągnij, to zobaczysz czy to ten sam plik...

Te i inne niuanse znajdziesz na Forum: http://www.tecepe.com.br/phpbb3/viewforum.php?f=2
Odpowiedzi udziela tam omar - autor Wierciula.


Dla infora jest to niezwykłe , jak można podawac nazwę linku ( odnośnika) identyczną dla dwóch róznych lokalizacji ??? :lol:
Oczywiście że są dwa różne pliki .
Załącznik:
Polarsy 2.jpg
Polarsy 2.jpg [ 33.41 KiB | Przeglądane 6123 razy ]

_________________
Dariusz
Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2013, o 22:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Darku, przy korzystaniu z żagli standard, zauważysz znaczne wydłużenie czasu wyliczania tracka - zależy jak szybki masz komp. Ja mam nędznego Celeronka...
Długo liczy, znaczy jest szansa że coś sensownego wyliczy.
Dlatego pobaw się ustawieniem "Isochrone interval". Standardowo jest to 1 godzina. U mnie liczy wtedy okropnie długo, a nawet się lubiał przywiesić. Można ustawić np. 0.1 tj. 6 minut ale ja mam 0.5 i jest w sam raz.
Ten parametr ma wpływ na ilość kombinacji do przeliczenia. Jest ich często setki tysięcy punktów! Wiadomo - krótszy odcinek, mniej odnóg do analizy. Widać to w pozycji "points=" podczas przeliczania.
Nie jest to zapewne bez wpływu na wyniki wyznaczania tracka... Po wielu różnych próbach, dla mnie kompromisem jest 0.5.
Załącznik:
isochrone interval.jpg
isochrone interval.jpg [ 93.46 KiB | Przeglądane 6115 razy ]


I jeszcze bardzo stary post omara z forum VRTool:
Cytuj:
Re: Weather Routing in 1.94

Postby omar » Thu Aug 26, 2010 11:16 am
I noticed the same problem with weather routing in the seven star regatta.
Weather routing gets really busy. No, nothing was changed in this module recently,
so there is no new bug... Only old ones.

These wind rectangles are small.
The same 0.25deg side (as in solitaire) is just 7.4 NM across,
because the location has high latitude. Also, this boat is faster.
Lots of possibilities and decision points.

WR parameters are geometric filters used to drop as many
tracks as possible, without loosing the best ones.
So far I was not able to find a set of filters that are stable
in every possible granularity (resolution both in space and time)

Finding suitable WR parameters is still a trial & error quest.
Sometimes Cancel will work. Some times not. :roll:

These are guidelines for "going easy" with vrtool WR:

- use decimal intervals (p.e. '0.1' for 6 minutes. Smaller times prune the track tree more often, resulting in controlled size)
- up to isochrone 12 (use smaller time horizon first)
- #branches: 11
- Show isochrones: this only influences which are inserted in the desktop, not the calculation time.
- [X] Auto prune (keep checked)
- Angle to destination: 60
- Wake angle: 45
- [ ] Add branches at isochrones (keep unchecked)

Even with these conservative params, it did not work
in some cases.

note: For WR is important to use "classique" polars, not the full ones.


I mój Weather Routing Config, który wymyśliłem na podstawie już nie pamiętam czego, a IMO liczy całkiem nieźle:
Załącznik:
Weather routing config.jpg
Weather routing config.jpg [ 70.32 KiB | Przeglądane 6115 razy ]



Daj znać jak coś odkryjesz!
Wszystkich zapraszam do dyskusji i koństruktywnej krytyki!

Może razem dokopiemy żabozjadom!!! :lol:
Żabozjad Twój wróg! ;) :lol: :lol: :lol:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jak piszę jakieś bzdury, walić śmiało! Bez ogródek! Będziemy wdzięczni. Gupotę należy tępić... :mrgreen:

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2013, o 22:26 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Ja "angle to dest." ustawiłem na 90. Czyli generalnie nie cofam się. ;) :D

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2013, o 22:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
pough napisał(a):
Czyli generalnie nie cofam się. ;) :D
... ino lezę np. prosto do dziurwy, bo cofać się kapitan zakazali! ;) :lol:

W Wądę Globe miałem nawet 120° i nie zauważyłem żebym się cofał, Widocznie nie było takiej potrzeby. Myślę, że jak w mniejszych kątach wyliczy szybszą trasę, to śmiało można ustawić nawet 180°. Te bezsensowne przecie odrzuci.
Tu raczej chodzi o ograniczenie zbędnych obliczeń... Bo ja wiem?! :roll:

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2013, o 22:40 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Teraz przeprowadziłem symulację track dla ustawienia isochrone interval 0,5 i 1 dla tego samego starting point i destination point.

Przy ustawieniu 1 pozycja na 57 godzinę wypadała bliżej celu i w korzystniejszych warunkach wiatrowych na tę 57 godzinę.

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2013, o 22:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 09:04
Posty: 4465
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wąski napisał(a):
Darku, przy korzystaniu z żagli standard, zauważysz znaczne wydłużenie czasu wyliczania tracka - zależy jak szybki masz komp. Ja mam nędznego Celeronka...
Długo liczy, znaczy jest szansa że coś sensownego wyliczy.
Dlatego pobaw się ustawieniem "Isochrone interval". Standardowo jest to 1 godzina. U mnie liczy okropnie długo, a nawet się lubiał przywiesić. Można ustawić np. 0.1 tj. 6 minut ale ja mam 0.5 i jest w sam raz.
Ten parametr ma wpływ na ilość kombinacji do przeliczenia. Jest ich często setki tysięcy punktów! Widać to w pozycji "points=" podczas przeliczania.
Nie jest to zapewne bez wpływu na wyniki wyznaczania tracka... Po wielu różnych próbach, dla mnie kompromisem jest 0.5.


Po wgraniu pliku pro zamiast pro -full szybkość obliczania przy tych samych parametrach się wydłużyła 5- 8 krotnie. Potwierdzam.
Intervał Isochrone miałem zawsze na 1 (zgodnie z download/file.php?id=16740&mode=view)
Zobacz jak setki tysiecy tracków wylicza :evil:
Załącznik:
Interval 1.jpg
Interval 1.jpg [ 34.14 KiB | Przeglądane 6319 razy ]


Sprawdze jak sie przyspieszy jak skróce do 0,5..

Pozostałe ustawienia mam identyczne z tym że max angle to destinejszyn to 120
To akurat nie ma znaczenia dla szybkosci przeliczania.

_________________
Dariusz
Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2013, o 22:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
pough napisał(a):
Przy ustawieniu 1 pozycja na 57 godzinę wypadała bliżej celu i w korzystniejszych warunkach wiatrowych na tę 57 godzinę.
Tia... czyli muszę zainwestować w szybszą maszynę! :evil:
Dla liczby branches=19 i isochrone interval=1, to mnie liczy czasem dłużej niż trwa iteracja!

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2013, o 22:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 09:04
Posty: 4465
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
W skali 12-18 godzin do przodu punkt końcowy dla Interwału 1 był wyżej ( dalej ) niż dla 0,5. Podobnie jest na końcu WR_best. Interwał 1 liczy dłużej, ale chyba dokładniej.
Sławku ja mam Core I5, a też widzę, że czas obliczenia to ok 3 minuty.

_________________
Dariusz
Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2013, o 22:55 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Przestaw tree branches na standardowe 15. Czy rzeczywiście potrzebujesz 19? IMHO można nawet zmniejszyć, bo i tak tego się w praktyce nie wykorzystuje tak szeroko od właściwego kursu wyliczonego. Przy 15 masz po 7 na każdą stronę. Przy 19 masz po 9 na każdą stronę.

Ja nawet nie mam włączonego wyświetlania branches na isochronach. :lol: I tak lecę na tym co wyliczone, bo na korekty nie ma specjalnie czasu. :lol: :lol:

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2013, o 23:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Jeszcze ważny IMO temat.
Jak robicie testy, to kiedy klikacie w guzik "1. Build track tree"?
Zauważyłem nie raz, że kliknięcie w dowolnym momencie może zmienić tracka w sposób zasadniczy! Szczególnie jak jest blisko granic "kwadratów".
Od dłuższego czasu klikam dokładnie zaraz po przestwieniu łódki w nowe miejsce. W AustralPursuit jest to ok. każdej 3 minuty i 30 sekundy. Wtedy zawsze pokrywa poprzednie tracki. Jak kliknę "kiedybądź", to nie dość że wyliczone czasy są niedokładne, to jeszcze lubi wymyślić jakiegoś dziwnego tracka w bok... gupek jeden... :lol:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

pough napisał(a):
Przestaw tree branches na standardowe 15
Tera jesteśmy na środku oceanu. Ale jak kiedyś testowałem na wysepkach, to o ile pamiętam, miało to zasadnicze znaczenie.
A i tak w wąskich przejściach Wierciul wymięka i nie potrafi opłynąć przeszkód...
Tego tematu jeszcze nie rozkminiłem.

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2013, o 23:09 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
A jak masz ustawiony Integration time step w Track Designer Settings zakładce "Other".

Jak masz na 10 min jak interacja, to tak może być. Ja ustawiłem na 1min i nie zauważyłem tego problemu. Abym tylko zrobił całe wyliczenie do kolejnego przeliczenia iteracji i pozycji. Powiedzmy z zapasem 1 minuty. ;)

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2013, o 23:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Mam 1 minutę. Zawsze tak miałem!

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

On przecie liczy od punktu gdzie ustawisz Start, a czas bierze z zegara systemowego... :roll:

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2013, o 23:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 09:04
Posty: 4465
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wąski napisał(a):
Mam 1 minutę. Zawsze tak miałem!

Ja tyż.

_________________
Dariusz
Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2013, o 23:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Jeśli więc ustawisz Start tam gdzie była ostatnio łódka, a teraz jest np. 9 minuta, to wszystkie zmiany kursu, a więc i optymalizacje tracków są do doopy!

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

I zamiast dojechać do granicy i skręcić by wrócić w ten sam "kwadrat", przejeżdża ją i wpada w inne wiatry... i jest kicha! :evil:
Tak to widzę.
Testowałem nie raz.

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2013, o 23:20 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Wąski napisał(a):
...A i tak w wąskich przejściach Wierciul wymięka i nie potrafi opłynąć przeszkód...
Tego tematu jeszcze nie rozkminiłem.

Też nie korzystam z tej opcji. Wymaga ona wgrania monochromatycznej bitmapy i odpowiednich ustawień, których jeszcze nie rozkminiłem, bo szkoda mi czasu. Załatwiam to odpowiednim ustawianiem destination. W większości pływamy z dala od lądów. W pobliżu lądów przechodzę na ręczne sterowanie. ;) :lol:

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2013, o 23:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 09:04
Posty: 4465
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wąski napisał(a):
Jeszcze ważny IMO temat.
Jak robicie testy, to kiedy klikacie w guzik "1. Build track tree"?
Zauważyłem nie raz, że kliknięcie w dowolnym momencie może zmienić tracka w sposób zasadniczy! Szczególnie jak jest blisko granic "kwadratów".
Od dłuższego czasu klikam dokładnie zaraz po przestwieniu łódki w nowe miejsce. W AustralPursuit jest to ok. każdej 3 minuty i 30 sekundy. Wtedy zawsze pokrywa poprzednie tracki. Jak kliknę "kiedybądź", to nie dość że wyliczone czasy są niedokładne, to jeszcze lubi wymyślić jakiegoś dziwnego tracka w bok... gupek jeden...

Też potwierdzam, jak mi wychodzi dziwny track w skali 24 godzin bez żadnej konkretnej przyczyny ( np zmiana wiatrów) to powtarzam za 20 minut , zaraz po odświeżeniu i pojawieniu sie w trayu ikon, najczęściej w godzinie xx.03.

_________________
Dariusz
Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2013, o 23:23 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Wąski napisał(a):
Jeśli więc ustawisz Start tam gdzie była ostatnio łódka, a teraz jest np. 9 minuta, to wszystkie zmiany kursu, a więc i optymalizacje tracków są do doopy!

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

I zamiast dojechać do granicy i skręcić, przejeżdża ją i wpada w inne wiatry... i jest kicha! :evil:
Tak to widzę.
Testowałem nie raz.

Ja czasami ręcznie koryguję moment zwrotu dodając lub odejmując minutę do proponowanego czasu. Przeważnie ten problem występuje, gdy VRTool zaproponuje zwrot w minucie iteracji.

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2013, o 23:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 09:04
Posty: 4465
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
pough napisał(a):
W pobliżu lądów przechodzę na ręczne sterowanie.

Jak znam życie , dla wielu będzie to 3 rano kiedy będziemy przekraczali bramkę :lol: Prawo Murphego zadziała. :mrgreen:

_________________
Dariusz
Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2013, o 23:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
pough napisał(a):
Też nie korzystam z tej opcji. Wymaga ona wgrania monochromatycznej bitmapy i odpowiednich ustawień, których jeszcze nie rozkminiłem, bo szkoda mi czasu.
Mam tę bitmapę wgraną.
Lądy niby zauważa, ale zamiast je omijać, to tańczy krakowiaczka albo siem zatrzymuje...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Tzn. Jak musi niewiele zboczyć, to se nawet radzi z wysepkami...

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2013, o 23:30 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Wąski napisał(a):
Jeśli więc ustawisz Start tam gdzie była ostatnio łódka, a teraz jest np. 9 minuta, to wszystkie zmiany kursu, a więc i optymalizacje tracków są do doopy!

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

I zamiast dojechać do granicy i skręcić, przejeżdża ją i wpada w inne wiatry... i jest kicha! :evil:
Tak to widzę.
Testowałem nie raz.

Ja czasami ręcznie koryguję moment zwrotu dodając lub odejmując minutę do proponowanego czasu. Przeważnie ten problem występuje, gdy VRTool zaproponuje zwrot w minucie iteracji.


Poniżej przykład. Przejechałem punkt, ale idę dalej. Ten off track zostanie skompensowany przy zmianie na kurs 64 kiedy to wrócę na wyliczony track.

Jedynie gdy wyraźnie widzę, że off track spowodowałoby wydłużenie pobytu w niekorzystnym kwadracie, to ręcznie koryguję czas, aby zwrot przypadł przez lub po zmianie kwadratu w zależności co korzystne.


Załączniki:
scr.png
scr.png [ 29.44 KiB | Przeglądane 5980 razy ]

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2013, o 23:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 09:04
Posty: 4465
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Robercie, a ja nadal nie widze nazw userów. ech... juz raz to przerabialiśmy ale nie udało mi sie tego uzyskać pomimo wczytywania danych z 3 przeglądarek i rożnych kombinacji .
Zerknij co może byc nie tak w tym liku :

http://hopehorn.virtualregatta.com/core ... 7a0c44553d

_________________
Dariusz
Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2013, o 23:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
pough napisał(a):
Poniżej przykład. Przejechałem punkt, ale idę dalej. Ten off track zostanie skompensowany przy zmianie na kurs 64 kiedy to wrócę na wyliczony track.
Ja to widzę tak.
Przy takim przejeżdżaniu, to jeśli wyliczony jest dobrze moment skrętu, skręci prawidłowo i jest OKI. Jak jest źle wyliczony, to skorygujesz ten skręt, ale dalsze wyliczenia tracka opierają się już na błędnym położeniu łódki i wszystko dalsze jest do bani.
Przy wyliczaniu tracka na kilka dni naprzód, to może być dość poważna usterka! Zwłaszcza jak są dziurwy lub tornada i trza zdążyć w jakieś miejsce w określonym czasie!
Licząc tracka, myśli że zdąży, a tu kicha. Podobnie źle jest jak za wcześnie wjedziesz w jakiś kwadrat - to też ma wpływ na dalsze obliczenia!

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2013, o 23:46 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Ten link jest OK. Co musisz zrobić, to wykasować w VRTool wszystkie tracki przyjaciół. Wylogowac się z gry i pozwolić pobrać przez VRTool dane gdy jesteś wylogowany w przeglądarce. Potem jak się zalogujesz i VRTool ponownie pobierze dane nazwy powinny się pojawić.

Nazwy pobierane są tylko raz za pierwszym razem po zalogowaniu.

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough



Za ten post autor pough otrzymał podziękowanie od: Dar_bob_63
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2013, o 23:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 09:04
Posty: 4465
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
pough napisał(a):
Ten link jest OK. Co musisz zrobić, to wykasować w VRTool wszystkie tracki przyjaciół. Wylogowac się z gry i pozwolić pobrać przez VRTool dane gdy jesteś wylogowany w przeglądarce. Potem jak się zalogujesz i VRTool ponownie pobierze dane nazwy powinny się pojawić.

Nazwy pobierane są tylko raz za pierwszym razem po zalogowaniu.

50 lat na karku, a człowiek sie uczy od mądrzejszych całe życie. :lol:
Dzięki jutro to sprawdzę.
Pozdrawiam

_________________
Dariusz
Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2013, o 23:50 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Wąski napisał(a):
pough napisał(a):
Poniżej przykład. Przejechałem punkt, ale idę dalej. Ten off track zostanie skompensowany przy zmianie na kurs 64 kiedy to wrócę na wyliczony track.
Ja to widzę tak.
Przy takim przejeżdżaniu, to jeśli wyliczony jest dobrze moment skrętu, skręci prawidłowo i jest OKI. Jak jest źle wyliczony, to skorygujesz ten skręt, ale dalsze wyliczenia tracka opierają się już na błędnym położeniu łódki i wszystko dalsze jest do bani.
Przy wyliczaniu tracka na kilka dni naprzód, to może być dość poważna usterka! Zwłaszcza jak są dziurwy lub tornada i trza zdążyć w jakieś miejsce w określonym czasie!
Licząc tracka, myśli że zdąży, a tu kicha. Podobnie źle jest jak za wcześnie wjedziesz w jakiś kwadrat - to też ma wpływ na dalsze obliczenia!

Bardzo możliwe. Staram się nie programować na dłużej niż co 12 godzin. W ciągu dziennych wacht przeliczam na każdą szklankę, wtedy dostaję nowe wiatry. W psią wachtę śpię i pozwalam na te małe błędy. :oops: ;) :lol:

Oczywiście są wyjątki, jak wyjadę na weekend na narty. :lol:

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 00:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Bez względu na to jak długi track wyliczasz, to jeśli destinejszyn masz ustawione daleko, cała filozofia i ogólny kierunek obliczeń powinien być nakierowany na to destinejszyn. Nie znam algorytmu wyliczania tracka, ale jeśli uwzględnia ewentualne dziurwy i sztormy za kilka dni, to czas kiedy tam będzie łódka jest istotny na wstępny przebieg tracka. Jeśli algorytm tego nie uwzględnia, co jest bardzo prawdopodobne, to jest do bani... i trza napisać własny program do wyliczania tracków! :evil: Niestety, ja już nie mam sił do takich zadań.
Łatwiej mi będzie przestawiać destinejszyn na bliższe odległości, zgodnie z tym co prognozy, PPZ i łupanie w kościach podpowiadają... :lol: :lol: :lol:

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 07:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2013, o 15:09
Posty: 1172
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 110
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Wąski napisał(a):
Nie znam algorytmu wyliczania tracka, ale jeśli uwzględnia ewentualne dziurwy i sztormy za kilka dni, to czas kiedy tam będzie łódka jest istotny na wstępny przebieg tracka.


Obstawiam, że nie uzględnia danych poza zasięgiem prognozy. Liczenie tracka to szukanie drogi, aby być najbliżej celu w najkrótszym czasie.
Końcowy efekt wyliczenia tracka ma być taki: znaleźć na ostatniej (najdalszej) isochronie punkt najbliżej położony od celu (destination). A co będzie po drodze pomiędzy tym punktem a celem to już nie problem algorytmu.

Wąski zrób test ustaw sobie destination np ewidentnie za dziurą, która jest zaraz za zasięgiem prognoz (dla porównania chyba możesz skrócić zasięg prognoz) i zobacz efekty.

_________________
Wojtek Musiał


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 527 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 18  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL