Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 lip 2025, o 00:42




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 lut 2013, o 14:27 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
[Maar] Wydzieliłem z wątku: Konferencja ws. rozporządzenia.

Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Może od tego trzeba było zacząć, a nie kombinować jak orać morze może?
Cytuj:
Art. 37a.
6. Osoba, która uzyskała uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej w innym
państwie, może uprawiać turystykę wodną na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
w zakresie posiadanych uprawnień potwierdzonych stosownym dokumentem.

Czy dobrze czytam, że dotyczy to wyłącznie VBr (bo gdzie indziej uprawnień nie ma)?
Co zatem z certyfikatami, choćby ISSA?
Cape napisał(a):
Nie, ja nie liczę godzin na dobę, a mile na dobę. Twoje 1450 mil to 14 dób żeglugi pod warunkiem korzystnych warunków. Do tego postoje i rezerwa. Wyszło 3 tygodnie.

Czyli średnia 5knt przy pływaniu 24h?
Rezerwa jest między Świnoujściem a Gdańskiem przy opcjonalnej Karlskronie - nieważne, to plan naszkicowany w 5min. W rozumieniu, że można spokojnie na Bałtyku zrobić rejs tygodniowy Gdańsk-Świnoujście + 2 dni Świnoujście-Gdańsk dla potrzebujących stażu. A myślę, że może być trochę osób, które w długi weekend majowy chcą sobie zrobić papiór, żeby w lecie wyczarterować jako głowa rodziny łódkę na wakację.
Cytuj:
A swoją drogą chciałbym zobaczyć minę AndRanda po dobie w morzu w takich trochę trudniejszych warunkach :roll:

Jakoś różne "windy", przeciążenia i bujania nie robią na mnie wrażenia, a nawet lubię - na największym polskim słodkim im większa fala tym lepiej, 8h za rumplem.
Więc czas chyba na morze. :cool:

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 17:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
AndRand napisał(a):
Ludzie, którzy odpowiednio zarabiają

AndRand napisał(a):
(mają 26 dni urlopu)

Ludzie, którzy odpowiednio zarabiają nikogo się o urlop nie pytają. Oni co najwyżej udzielają urlopu swoim pracownikom.
AndRand napisał(a):
umożliwiające uzyskanie po nich patentu/certyfikatu, tak żeby w wakacje móc normalnie wyczarterować z rodzinką łódkę.


Umowa z greckim Kiriacoulisem, jednym z największych na rynku czarterowym, umowa zatwierdzona przez stosowne greckie ministerstwo.
Cytuję
Prowadzący będzie miał odpowiednie umiejętności do prowadzenia jachtu, które mogą być sprawdzone i w razie wątpliwości będzie wyznaczony przez wynajmującego skiper na koszt najemcy na część, lub cały czas czarteru.

Ani słowa o patentach/certyfikatach.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 17:15 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Cape napisał(a):
AndRand napisał(a):
Ludzie, którzy odpowiednio zarabiają

AndRand napisał(a):
(mają 26 dni urlopu)

Ludzie, którzy odpowiednio zarabiają nikogo się o urlop nie pytają. Oni co najwyżej udzielają urlopu swoim pracownikom.

Strasznie sobie ograniczasz rynek, celując raczej we (potencjalnych) właścicieli łódek.
Cytuj:
AndRand napisał(a):
umożliwiające uzyskanie po nich patentu/certyfikatu, tak żeby w wakacje móc normalnie wyczarterować z rodzinką łódkę.


Umowa z greckim Kiriacoulisem, jednym z największych na rynku czarterowym, umowa zatwierdzona przez stosowne greckie ministerstwo.
Cytuję
Prowadzący będzie miał odpowiednie umiejętności do prowadzenia jachtu, które mogą być sprawdzone i w razie wątpliwości będzie wyznaczony przez wynajmującego skiper na koszt najemcy na część, lub cały czas czarteru.

Ani słowa o patentach/certyfikatach.

Jeśli masz możliwości wpływu na greckie prawodawstwo... to w sumie temat na wątek. :lol:
Ponieważ ludzie tu wypowiadający się mają, mam wrażenie, przewertowane rozporządzenie ws. uprawnień więc chciałem się dowiedzieć jak wygląda sprawa w sytuacji polska bandera/obcy certyfikat.

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 19:59 

Dołączył(a): 19 lut 2013, o 19:30
Posty: 10
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Sternik
Sa regulacje w innych krajach odnoszace się do naszych patentów.
Zlikwidowanie sternika Morskiego spowoduje perturbacje o których ludzie którzy zmienili projekt nie maja pojecia ( abstrachująhujac od tego że polski żeglarz jachtowy morze pływać po morzu )

np. w Chorwacji
żeglarz do 1 mili od lądu lub wyspy ( kto był w Chorwacji to wie że to znaczy cała Chorwacja
sternik jachtowy do 30 ton i wody wewnętrzne i p
sternik morski do 500 ton i cały adriatyk
Kapitan 500 BT i bez ograniczeń terytorialnych
to jest w chorwackim rozporzadzeniu

Chorwaci nie bedą wiedzieli że dajemy większe uprawnienia sternikowi jachtowemu i i np duży ciężki jacht np katamaran bedzie prowadził dopiero kapitan.

dla zainteresowanych:
http://www.croatia-yachting-charter.com ... roatia.pdf

Ps.
Jestem ze Śląska i sprzeczko o to czy żeglarz może pływać po Bałtyku mnie bawi
w tyle samo godzin jesteśmy ( dzieki nowym autostradom ) na adriatyku i tam żeglarz może w ciepełku i na legalu - żegnajcie nam polskie mariny......


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 20:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13872
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jaaacek napisał(a):
Chorwaci nie bedą wiedzieli że dajemy większe uprawnienia sternikowi jachtowemu i i np duży ciężki jacht np katamaran bedzie prowadził dopiero kapitan.

Skąd te przypuszczenia ?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 20:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Bo tak. :-)

Swoja drogą to przedpiśca zapomniał, co jest źródłem a co powielaniem prawa. Niewątpliwie źródłem prawa dla obywatela RP jest prawo polskie. Zatem jesli zmiana tego prawa ułatwia życie obywatelowi RP, to tylko należy sie cieszyć. Chorwackie prawo, które dając uprawnienia obywatelom RP w Chorwacji bazuje na zapisach prawa polskiego jest powielaniem prawa. Zatem trudno nie zmieniać polskiego prawa, dając tym samym korzyści naszym obywatelom tylko dlatego, że Chorwaci mogą tych zmian nie zauważyć.
Poza tym na odpowiednim polskim patencie będzie zapisane jakie daje uprawnienia.

Z drugiej strony sternik jachtowy ma w Chorwacji uprawnienia takie jak VB kat B, czyli wszstko do 30 GT. Bardzo niewiele jest jednostek w czarterze, które wykraczaja poza tą granice.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 20:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Jaaacek napisał(a):
Sa regulacje w innych krajach odnoszace się do naszych patentów.

Nie bardzo rozumiem, w czym widzisz problem.
Jaaacek napisał(a):
Zlikwidowanie sternika Morskiego spowoduje perturbacje o których ludzie którzy zmienili projekt nie maja pojecia

Tylko, że nikt sternika morskiego nie "likwidował", czyli stary sternik morski istnieje.
Jaaacek napisał(a):
Chorwaci nie bedą wiedzieli że dajemy większe uprawnienia sternikowi jachtowemu

To się dowiedzą.
Jaaacek napisał(a):
np duży ciężki jacht np katamaran bedzie prowadził dopiero kapitan.

Możesz tą złotą myśl rozwinąć ?

Generalnie dla Twojej wiedzy, żaden jacht dostępny w chorwackich firmach czarterowych nie przekracza 30 GT.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Ostatnio edytowano 19 lut 2013, o 20:51 przez Cape, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 20:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Dajcie se siana. Wystarczy czytać klasyków:

Klasyk I: Znaczy - pan nie wiedział, ale pan powiedział.
Klasyk II: Śmiałość konkluzji nie hamowana znajomością rzeczy. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 4: Colonel, junak73, QbaM, WhiteWhale
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 20:54 

Dołączył(a): 19 lut 2013, o 19:30
Posty: 10
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Sternik
żeby była jasność - te zmiany i tak mi sie podabają. Szacun dla wszystkich dzięki którym to sie dzieje... A napisałem bo ktoś pytał czy są jakieś przepisy za granicą odnoszące się do Polskich Patentów podałem tylko przykład Chorwacji . Chciałem zwrócić uwagę na to że sama zmiana nomenklatury też ma znaczenie .To prawda że obowiązuje nas polskie prawo ale dzisiaj więcej ludzi żegluje po morzach pod innymi banderami a przykład Chorwacji pokazuje tylko że np zmiana drugiego stopnia w projekcie z morskiego na jachtowego nie zostaje bez konsekwencji. Zgadzam sie że w czarterze ciężko byoby o jacht powyżej 30BT ale jest jeszcze ograniczenie obszaru..


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 21:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Jaaacek napisał(a):
Zgadzam sie że w czarterze ciężko byoby o jacht powyżej 30BT ale jest jeszcze ograniczenie obszaru..

Ale zgodzisz się również, że czarterując jacht w Chorwacji jest dość trudno odpłynąć dalej, niż 200 mil od portu schronienia, czy też brzegu.
I napiszę jeszcze to, że bardzo mało jachtów czarterowanych w Chorwacji ma prawo opuszczenia chorwackich wód.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 21:15 

Dołączył(a): 19 lut 2013, o 19:30
Posty: 10
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Sternik
Tu sie zgadzam w charterowych tak jest.
zauważyłem tylko że to coś zmienia a konkluzja dotyczyła bardziej żeglarza jachtowego i tego że ktoś miał pomysł żeby mu zabrac może ( polskie morze)
i że zmiany nomenklaturowe nie sa bez znaczenia i dlatego bardziej podobał mi sie ten podział na - żeglarz , morski, kapitan, bo wtedy na przykładzie chorwacji nic nam nie ubywa. Ale wiem że to kompromis.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 21:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Jaaacek napisał(a):
sternik jachtowy do 30 ton i wody wewnętrzne i p
Chorwaci nie bedą wiedzieli że dajemy większe uprawnienia sternikowi jachtowemu i i np duży ciężki jacht np katamaran bedzie prowadził dopiero kapitan.


Ech, jednak klasycy mają rację. :D

Znaczy - ten biedny polski sternik jachtowy jest i będzie strasznie sekowany przez Chorwatów. Będzie mógł prowadzić coś najwyżej wielkości Juranda, Śmiałego czy Josepha Conrada (18 m, 29 ton) a z katamaranów, co najwyżej 60-stopowy (ok 20 m), bo on osiąga już niebezpieczną granicę 20 ton. 80-stopowe już mają ponad 30 ton. Niestety! :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2013, o 10:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3100
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Zbieraj napisał(a):
Będzie mógł prowadzić coś najwyżej wielkości Juranda, Śmiałego czy Josepha Conrada
Chyba nawet więcej. IMHO chodzi o tony pojemności, a nie wyporności.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2013, o 13:07 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Zbieraj napisał(a):
ten biedny polski sternik jachtowy jest i będzie strasznie sekowany przez Chorwatów. Będzie mógł prowadzić coś najwyżej wielkości Juranda, Śmiałego czy Josepha Conrada (18 m, 29 ton) a z katamaranów, co najwyżej 60-stopowy (ok 20 m), bo on osiąga już niebezpieczną granicę 20 ton. 80-stopowe już mają ponad 30 ton. Niestety! :D

Straszne! Jak tu żyć? :lol: ;)

Ja może powrócę do pytania początkowego, prawdę mówiąc z lenistwa bo nie chce mi się wyszukiwać aktualnej propozycji Rozporządzenia - bo rozumiem, ze w tym dokumencie jest opisywane stosowanie zagranicznych uprawnień.
Jak z certyfikatami? Wtedy obowiązek patentowy jest, ale bez przesady :) Zawsze można przejść na RYA czy ISSA.

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2013, o 13:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
AndRand napisał(a):
Ja może powrócę do pytania początkowego, prawdę mówiąc z lenistwa bo nie chce mi się wyszukiwać aktualnej propozycji Rozporządzenia -

A mi się nie chce pomóc - prawdę mówiąc nie z lenistwa tylko z niechęci wobec zdeklarowanych leniwców.
AndRand napisał(a):
bo rozumiem, ze w tym dokumencie jest opisywane stosowanie zagranicznych uprawnień.

Nie rozumiesz. Albo rżniesz głupa, że nie rozumiesz.
W przypadku nieudolnych prowokatorów - na jedno wychodzi.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2013, o 13:41 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
pierdupierdu napisał(a):
Nie rozumiesz. Albo rżniesz głupa, że nie rozumiesz.
W przypadku nieudolnych prowokatorów - na jedno wychodzi.

Jaromirze, jakiś czas temu było powszechną praktyką na tym forum tłumaczenie różnicy pomiędzy uprawnieniem (obowiązkowym) a certyfikatem (dobrowolnym).
Ponieważ Wojtek Bartoszyński zacytował viewtopic.php?f=17&t=14449&p=209595#p209595 Ustawę o żegludze śródlądowej:
Cytuj:
Art. 37a.
6. Osoba, która uzyskała uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej w innym
państwie, może uprawiać turystykę wodną na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
w zakresie posiadanych uprawnień potwierdzonych stosownym dokumentem.

Więc się grzecznie zapytowywuję jak rozumieć ustatwowy termin "uprawnienie". Wiem, że Ty proponujesz nawet własnoręczne oświadzczenie jako dokument potwierdzający uprawnienie nabyte w UK (obawiam się, że wobec ubezpieczyciela takie oświadczenie zostałoby uznane wyłącznie razem z paszportem UK lub innym dokumentem z UK - prawo jazdy, NINO), natomiast nie jestem przekonany, że również taką interpretacją przyjmują np. likwidatorzy szkód.

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Ostatnio edytowano 23 lut 2013, o 14:09 przez AndRand, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2013, o 13:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Zauważyliście, jak przewidywalnie te nożyce dźwięczą?.... :/

AndRand napisał(a):
obawiam się, że wobec ubezpieczyciela

Nie rozmawialiśmy o praktykach ubezpieczycieli, tylko o wymaganiach zawartych w przepisach państwowych.

BTW 1. nie ma obowiązku korzystania z ubezpieczeń.
2. wśród ubezpieczycieli są tacy, którzy żądają jakiś kwitów na żeglowanie i tacy którzy ich nie żadają.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2013, o 14:06 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
pierdupierdu napisał(a):
Zauważyliście, jak przewidywalnie te nożyce dźwięczą?.... :/

AndRand napisał(a):
obawiam się, że wobec ubezpieczyciela

Nie rozmawialiśmy o praktykach ubezpieczycieli, tylko o wymaganiach zawartych w przepisach państwowych.

BTW 1. nie ma obowiązku korzystania z ubezpieczeń.
2. wśród ubezpieczycieli są tacy, którzy żądają jakiś kwitów na żeglowanie i tacy którzy ich nie żadają.

Większość ubezpieczycieli (nie sądzę by istnieli czarterodawcy nie ubezpieczający łódek) stosuje formułkę w rodzaju "ważne zgodnie z wymaganymi uprawnieniami"

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2013, o 15:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
AndRand napisał(a):
Większość ubezpieczycieli ............ stosuje formułkę w rodzaju "ważne zgodnie z wymaganymi uprawnieniami"

I na przykład mój, pisałem już o tym niedawno, zadowala się informacją: "pod tą banderą nie są wymagane uprawnienia".
Natomiast sądzę, ze rzeczywiście byłby fascynujący proces w przypadku wybrania rozwiązania z oświadczeniem według pomysłu Pp.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2013, o 15:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Colonel napisał(a):
Natomiast sądzę, ze rzeczywiście byłby fascynujący proces w przypadku wybrania rozwiązania z oświadczeniem według pomysłu Pp.


A Pp gwarantuje wygraną bądź zwrot pieniędzy ;) podobnie jak z jachtem komercyjnym :D ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2013, o 15:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
AndRand napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Zauważyliście, jak przewidywalnie te nożyce dźwięczą?.... :/
AndRand napisał(a):
obawiam się, że wobec ubezpieczyciela

Nie rozmawialiśmy o praktykach ubezpieczycieli, tylko o wymaganiach zawartych w przepisach państwowych.
BTW 1. nie ma obowiązku korzystania z ubezpieczeń.
2. wśród ubezpieczycieli są tacy, którzy żądają jakiś kwitów na żeglowanie i tacy którzy ich nie żadają.


Większość ubezpieczycieli (nie sądzę by istnieli czarterodawcy nie ubezpieczający łódek) stosuje formułkę w rodzaju "ważne zgodnie z wymaganymi uprawnieniami"

Po pierwsze - po skierowaniu tematu na boczny tor ubezpieczeń kierujesz go teraz na ślepą bocznicę "czarterodawcy". Nie pasjonują mnie problemy czaretodawców.
Po drugie - tylko w Europie istnieje kilka państw, w których nie ma państwowych "wymaganych uprawnień" na samo prowadzenie jachtu - do 12m,15m a nawet 24m LOA. I wyobraź sobie, że ubezpieczyciele zajmujący się milionami jednostek w tych państwach jakoś sobie mimo braku "wymaganych uprawnień" bez trudu dają radę. BTW - z czarterodawcami też.
Po trzecie - powtórzę - nie rozmawialiśmy o praktykach ubezpieczycieli, tylko o wymaganiach zawartych w przepisach państwowych.

Mnie włanie się zrobiło żal prądu.
EOT.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2013, o 19:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Carlo napisał(a):
A Pp gwarantuje wygraną bądź zwrot pieniędzy

Tego nigdzie nie powiedział. Ale dostrzegłem szansę...

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2013, o 19:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Ok, nie teoretyzujmy, przejdźmy do praktyki. Pisze to jako praktyk, z całym szacunkiem, ale większość tu dyskutujacych to teoretycy. Jestem praktyk, bo posługuję się niemal wyłacznie zagranicznym certyfikatem kompetencji. Polskim patentem posługiwałem się ostatnio w Regatach Northmana na Mazurach (wziałem sobie kwit zeglarza jachtowego, bo prowadziłem Maxusa 28, czyli więcej niz 7,5 m).
Jak to wygląda w praktyce? Na świecie dostaje kazdy jacht czarterowy bez jakichkolwiek problemów. W Polsce? Nie wiem, bo nie mam potrzeby czarterować cieknącego Opala, czy innej równie fajnej łódki. W zasadzie postrzegam to w taki sposób. Jesli zechcę czarterować jacht po polską banderą, to jest problem czarterodawcy, czy mój zagraniczny, egzotyczny kwit wzbudzi jego zaufanie. Jeśli nie wzbudzi, a ja będę koniecznie upierał się przy akwenie, to dam zarobić gościowi, który ma jacht może taki sam, może lepszy, ale pod inna banderą. Bo to nie mój problem.
Żeby nie było że jestem kosmopolita i za nic mam nasz kraj i wszystko co z nim związane. Darzę olbrzymim szacunkiem naszą banderę, zawsze mam biało-czerwoną pod salingiem i zawsze chętnie poprowadzę jacht pod biało-czerwoną. Ale nie za wszelką cenę.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2013, o 20:59 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
No właśnie cały w tym problem, że wymaganie uprawnienia jest w ustawie - jak rozumiem, dotyczy zatem jednostek pod polską banderą (w Polsce, znaczy zarejestrowanych w Polsce). Gdyby w Rozporządzeniu sprecyzowano, że zagraniczne certyfikaty i uprawnienia są ważne w swoim zakresie (a z jakiejś dyrektywy unijnej wynika, że większość uprawnień nie powinna wymagać uznawania, znaczy powinny być ważne) to w zasadzie nie mielibyśmy obowiązku patentowego, skoro w Polsce można zrobić i ISSĘ i Skippera RYA :)
pierdupierdu napisał(a):
Po pierwsze - po skierowaniu tematu na boczny tor ubezpieczeń kierujesz go teraz na ślepą bocznicę "czarterodawcy".

To nie jest boczny tor - to jest tor podstawowy. Uprawnienie jest potrzebne w dwóch sytuacjach - w przypadku kontroli ze strony uprawnionych organów lub w przypadku gdy jest wymagane jako spełnianie kryteriów formalnych w zapisie ubezpieczenia (szczególnie w przypadku likwidacji szkody).

Poza tym wymagania czarterodawcy dotyczą znakomitej większości żeglarzy, bo wtedy też patent może być od nich wymagany - choć nie musi. Jeśli czarterodawca ma umowę ubezpieczeniową, która tego nie wymaga to teoretycznie nic nie musi wymagać od czarterującego - niech ten się sam martwi. W praktyce chcą choćby "oświadczenia o poczytalności" :)

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2013, o 21:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
ergo: należy znieść obowiązkowe, wymagane ustawą patenty. cbdu :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2013, o 09:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Colonel napisał(a):
Carlo napisał(a):
A Pp gwarantuje wygraną bądź zwrot pieniędzy

Tego nigdzie nie powiedział. Ale dostrzegłem szansę...


Ha, wiesz ta pewność wygłaszanych poglądów i przekonanie o swojej racji może wzbudzić błędne przekonanie, o prawdzie objawionej, szczególnie w połączeniu z "armatorzy nie mają jaj żeby iść do sądu" - czy jakoś tak. Pytanie brzmi, co jeśli tak nie jest... Może warto jednak zaznaczać, że to co się mówi to tylko osobista opinia a nie prawda objawiona której się broni niczym niepodległości.
Colonel napisał(a):
Ale dostrzegłem szansę...


W sądzie z reguły jest szansa, czasami nawet w sprawach z pozoru beznadziejnych. Szansa nie równa się pewność.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2013, o 13:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Carlo napisał(a):
Może warto jednak zaznaczać, że to co się mówi to tylko osobista opinia a nie prawda objawiona której się broni niczym niepodległości.

Zgoda, niemniej na forach zasadą jest, że każda wypowiedź, najczęściej głoszona jest jako własna opinia, nie po to, żeby pokazać, że istnieje inny punkt widzenia, lecz po to, żeby przekonywać do tego co piszący uważa za jedynie słuszne. Tak już jest.

Ale, jeśli pozwolisz, chciałbym (bardzo bym chciał) usłyszeć Twoją opinię na temat różnicy pomiędzy uprawnieniami i certyfikatem w rozumieniu art. 37a.
Cytuj:
Art. 37a.
6. Osoba, która uzyskała uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej w innym
państwie, może uprawiać turystykę wodną na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
w zakresie posiadanych uprawnień potwierdzonych stosownym dokumentem.


Dodam, że cenię Twoje opinie.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2013, o 16:24 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
W opublikowanym właśnie projekcie Rozporządzenia ws. patenów w Uzasadnieniu jest porównanie sytuacji w innych krajach... no i chyba nie rozróżniają uprawnienia od patentu.
http://bip.msit.gov.pl/download/2/3079/ ... nienia.pdf

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2013, o 16:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
AndRand napisał(a):
no i chyba nie rozróżniają uprawnienia od patentu.

A Ty rozróżniasz ?

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2013, o 16:38 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Cape napisał(a):
AndRand napisał(a):
no i chyba nie rozróżniają uprawnienia od patentu.

A Ty rozróżniasz ?

nie bądź żałosny

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL