Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 15:52




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 231 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 lut 2013, o 17:39 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Moniia napisał(a):
ale patent niestety jest wyłącznie pozwoleniem na pływanie

A to novum. Przecież o to lotto liberalizatorom w Polsce i w UK też -Twój przykład . Dokument wystawiony przez RP nie ma być odzwierciedleniem posiadanych umiejętności i wiedzy tylko flepem obchodzącym ustawowy zapis wielkości bezpatencia. Czyżby chodziło o coś innego?
Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2013, o 18:05 

Dołączył(a): 7 lut 2013, o 18:08
Posty: 507
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: Funka 1965
A jesli taki z papierem, bez doswiadczenia doprowadzi do kolizji i ludzie straca zycie (odpukac ) ?


AJKC


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2013, o 18:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Piotrze,nie rozumiem po co atakujesz?
Monia powiedziała tylko tyle, że patent jest prawem jazdy, a nie potwierdzeniem wiedzy i umiejętności.
Powiedziała zgodnie z prawdą.
A warto to podkreślać, bo istnieje czasem tendencja do uważania, ze patent jest patentem na mądrość.
Z tego co wiem, to Twoje zdanie nie jest inne.
AJKC rozumiem, że chodzi Ci o kolizję dwóch Dreamlinerów? Nie ma obawy - są wszystkie uziemione!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2013, o 18:51 

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 21:17
Posty: 60
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tym którzy uważają, że można żeglarstwo morskie „łyknąć” w tydzień polecam 2 cytaty ze standardowej umowy czarterowej (ta jest z Grecji):

    1. Niniejsza Umowa jest zawarta na podstawie kompetencji Czarterującego w zakresie żeglarstwa, praktyki morskiej i nawigacji potwierdzonych przez niego na piśmie i w przypadku jakiegokolwiek błędu, zaniedbania lub błędnej interpretacji w tym względzie później odkrytych, Właściciel będzie miał prawo do natychmiastowego rozwiązania Umowy i zatrzymania opłaty czarterowej.

    2. Właściciel (lub jego przedstawiciele) może wymagać od Czarterującego i jego załogi zademonstrowania swoich umiejętności w bezpiecznym manewrowaniu i nawigacji Jachtu poprzez bieżące poprowadzenie jachtu na morzu z Właścicielem (lub jego przedstawicielem) na pokładzie. Jeżeli Czarterujący i/lub jego załoga nie zadowolą Właściciela pod tym względem, Właściciel może rozwiązać niniejszą Umowę jak podano w P-kcie 1.

I... stopy wody życzę

Roman


Ostatnio edytowano 20 lut 2013, o 18:57 przez Wodniak5, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2013, o 18:57 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
AndRand napisał(a):
To na jak długo zaplanowałbyś rejs, bez nocowania, z krótkim pobytem (zakupy, obiad) w portach: Gdańsk-Helsinki-Visby-Bornholm-Kopenhaga-Świnoujście-Karlskrona-Gdańsk, 1500nm?


To zalezy czy na Albinie Vega czy na LodceBols ? :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2013, o 19:07 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Maar napisał(a):
A tak na poważnie, teraz - mam wrażenie - rynek "lewych" patentów się skurczył. Być może moje wrażenie jest błędne, bo nieco podrosłem i znajomi znajomych też z reguły są nieco podrośnięci i ci, którym zależało po prostu patenty zdążyli już zdobyć, ale pamiętam w czasach postudiowych, gdy ludzie zaczynali zarabiać, mieli pieniądze a nie mieli czasu, to proceder zakupu kwitów był bardzo powszechny.

Ciekawe jak ta sprawa - tak naprawdę - wygląda teraz? Czy moje wrażenie o zmniejszeniu się popytu na lewiznę jest rzeczywiste, a jeśli tak, to co było przyczyną? Łatwiejszy dostęp?


Marku, nalezaloby uscislic co to sa "lewe" papiery. Kiedys mialem w zalodze patentowanego st.j. ktory przyznal sie ze jest pierwszy raz w morskim rejsie a koledzy ze studiow wystawili mu to za pare flaszek. Inna sprawa to % zdawalnosci w roznych prywatnych firmach szlolacych. Moze sie myle ale odnosze wrazenie ze jest zdecydowanie wyzszy niz w takiej Trzebiezy wiele lat temu. czy to ma znaczyc ze teraz kursanci sa madrzejsi ? :) Moze teraz lepiej szkola ? :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2013, o 19:11 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Zeby bylo smieszniej z aktualnych Mistrzow Polski w zeglarstwie morskim KWR jeden jest J.K.Ż.W a drugi nawet zeglarza nie ma :) oczywiscie to wcale nie przeszkodzilo Mu byc II w regatach samotnikow czy przyprowadzic z Anglii fajny jacht :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2013, o 19:13 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Moniia napisał(a):
Powód jest prosty, Bałtyk, Północne i inne morza europejskie są za małe aby płynąć non stop 9 dni. Chyba, że ktoś będzie na tych morzach kręcił kółka :lol:

e tam, za małe... Już Urbanczyk w planowaniu przytoczył przykład takiego rejsu... Na 14 dni bez odwiedzania portów. I nie wyszły kółka tylko jedno duże. No dobra, pętla, bo kółka to nijak nie przypominało.... :)[/quote]

Wystarczy wygooglac "Baltic Loop" :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2013, o 19:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
M@rek napisał(a):
Marku, nalezaloby uscislic co to sa "lewe" papiery.
Lewe papiery to takie, które otrzymało się na zasadzie.

(Autentyczne, z roku ca. 1987)
- Nie znasz kogoś kto może załatwić sternika jachtowego?
- Chodzi ci o to, żeby nie oblał cię na egzaminie?
- Nie! Chodzi o to, żebym nie musiał iść na żaden egzamin, kurs i inne takie.
- Znam, usługa będzie kosztować xxx zł, musisz przynieść zdjęcie.
- Dlaczego tak drogo?
- Bo w cenę wliczone jest wpisanie na listę uczestników egzaminu w xOZŻ.

A wątek uświadomił mi, że w sumie teraz nawet jeśli nie handluje się gotowymi patentami, to jednak "rynek" lewych opinii ma się doskonale.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2013, o 19:39 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Znam podobny przypadek i to sprzed 2-3 lat. Dotyczy zreszta dobrego zeglarza ktory sporo zegluje po morzu na wlasnym jachcie a ma wlasna firme i swoj czas ceni.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2013, o 20:20 

Dołączył(a): 6 lut 2013, o 17:39
Posty: 266
Lokalizacja: Sligo
Podziękował : 75
Otrzymał podziękowań: 82
Uprawnienia żeglarskie: wystarczajace ;)
M@rek napisał(a):
Znam podobny przypadek i to sprzed 2-3 lat. Dotyczy zreszta dobrego zeglarza ktory sporo zegluje po morzu na wlasnym jachcie a ma wlasna firme i swoj czas ceni.


I nie mial czasu wpasc na egzamin na 3 godziny? ;) Ja tak robilem sternika - przyplynalem do Gdyni swoim jachtem, formalnosci mialem zalatwione z firma szkolaca i tylko egzamin byl prawdziwy(*). Czy mam lewego sternika? ;)

* ok, moze nie byl zbyt prawdziwy, bo minimum polowa zdajacych powinna oblac, a zdali chyba wszyscy, tylko ze to taka gdynska rzeczywistosc.

_________________
Radek Wrodarczyk
www.wrodarczyk.ie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2013, o 20:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Maar napisał(a):
wliczone jest wpisanie na listę uczestników egzaminu w xOZŻ.
RadekNet napisał(a):
formalnosci mialem zalatwione z firma szkolaca
Różnica jest tylko w "umiejscowieniu lewizny" :lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2013, o 20:53 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
RadekNet napisał(a):
M@rek napisał(a):
Znam podobny przypadek i to sprzed 2-3 lat. Dotyczy zreszta dobrego zeglarza ktory sporo zegluje po morzu na wlasnym jachcie a ma wlasna firme i swoj czas ceni.


I nie mial czasu wpasc na egzamin na 3 godziny? ;) Ja tak robilem sternika - przyplynalem do Gdyni swoim jachtem, formalnosci mialem zalatwione z firma szkolaca i tylko egzamin byl prawdziwy(*). Czy mam lewego sternika? ;)

* ok, moze nie byl zbyt prawdziwy, bo minimum polowa zdajacych powinna oblac, a zdali chyba wszyscy, tylko ze to taka gdynska rzeczywistosc.


No wlasnie i co z tego wynika ? Moj Syn, podobnie jak Michal ( aktualny MP ) maja takie egzaminu i patenty gleboko ..... a umiejetnosci i praktyke wieksze od bardzo wielu egzaminatorow :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2013, o 21:07 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
M@rek napisał(a):
No wlasnie i co z tego wynika ? Moj Syn, podobnie jak Michal ( aktualny MP ) maja takie egzaminu i patenty gleboko ..... a umiejetnosci i praktyke wieksze od bardzo wielu egzaminatorow :)

Tiaa... :lol: lepsi? tak bez kursów? :mrgreen: ;)

A wracając do meritum czyli pytania Czy zmieni się charakter rejsów? można ze spokojem odpowiedzieć Tak. Po grzyba komuś rejs z przypadkowymi ludźmi na przeludnionym starym pudle ale za to "po wodach ze skokiem pływu".
I jeszcze jedno. Mam nadzieję, że ministerstwo poprawiając dokument doda w wymaganiach stażowych ... godzin żeglugi bo inaczej to nieszczęsne godziny powinniśmy liczyć od wejścia do zejścia z łódki.
Obowiązki służby na jachcie
Służbę morską na jachcie, odpowiednio do okoliczności i decyzji kapitana, wykonuje się zgodnie z wymaganiami określonymi w regulaminie dla: wachty morskiej, wachty kotwicznej lub wachty portowej.
RSMSS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2013, o 21:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
AJKC napisał(a):
A jesli taki z papierem, bez doswiadczenia doprowadzi do kolizji i ludzie straca zycie (odpukac ) ?

Po prostu to samo, jak kiedy do kolizji z utratą życia ludzi doprowadzi taki z papierem i doświadczeniem.
BTW - wiele znasz przykładów kolizji jachtów, z utratą życia ludzi rzecz jasna?
Już bez wnikania w papiery i doświadczenie nawet...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2013, o 21:17 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Oj Jaromir ale się czepiasz. To nie wiesz, że rany zadane przez opatentowanych goją się lepiej? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2013, o 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Jacek Woźniak napisał(a):
A wracając do meritum czyli pytania Czy zmieni się charakter rejsów? można ze spokojem odpowiedzieć Tak.

Nic się nie zmieni. Znakomita większość ludzi biorących udział w rejsach ma gdzieś dupokojogodziny, patenty, staże itp

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak



Za ten post autor Cape otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2013, o 21:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Cape napisał(a):
Znakomita większość ludzi biorących udział w rejsach ma gdzieś dupokojogodziny, patenty, staże itp
Ale... wpisz w wyszukiwarkę "pływy" i wyszukaj w dziale ogłoszeniowym :-)

Jak widać - przynajmniej w ofertach rejsów - pływy robią za "magnes", a przynajmniej oferujący rejs tak myślą.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2013, o 21:30 

Dołączył(a): 6 lut 2013, o 17:39
Posty: 266
Lokalizacja: Sligo
Podziękował : 75
Otrzymał podziękowań: 82
Uprawnienia żeglarskie: wystarczajace ;)
Zbieraj napisał(a):
Maar napisał(a):
wliczone jest wpisanie na listę uczestników egzaminu w xOZŻ.
RadekNet napisał(a):
formalnosci mialem zalatwione z firma szkolaca
Różnica jest tylko w "umiejscowieniu lewizny" :lol: :lol: :lol:


Jak tylko przestana byc obowiazkowe to pojde i go oddam w ramach pokuty ;)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

M@rek napisał(a):
RadekNet napisał(a):
I nie mial czasu wpasc na egzamin na 3 godziny? ;) Ja tak robilem sternika - przyplynalem do Gdyni swoim jachtem, formalnosci mialem zalatwione z firma szkolaca i tylko egzamin byl prawdziwy(*). Czy mam lewego sternika? ;)

* ok, moze nie byl zbyt prawdziwy, bo minimum polowa zdajacych powinna oblac, a zdali chyba wszyscy, tylko ze to taka gdynska rzeczywistosc.


No wlasnie i co z tego wynika ? Moj Syn, podobnie jak Michal ( aktualny MP ) maja takie egzaminu i patenty gleboko ..... a umiejetnosci i praktyke wieksze od bardzo wielu egzaminatorow :)


Wynika z tego, ze poki patenty beda obowiazkowe to beda sie dzialy rozne dziwne rzeczy - jedni podejda do egzaminu bez kursu (wtedy byl obowiazkowy) a inni zaplaca "koledze". To, ze Twoj syn i w/w Michal nie plywaja samodzielnie pod polska bandera nie znaczy, ze inni chca sie ograniczac.

_________________
Radek Wrodarczyk
www.wrodarczyk.ie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2013, o 21:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Maar napisał(a):
przynajmniej w ofertach rejsów - pływy robią za "magnes

To inaczej, znakomita większość ludzi nie korzysta z takich oferd. Np na weekend majowy w Kalamaki jest z 50 załóg, poza tym weekendem ze 30. A ile jest komercyjnych ofert w Grecji ? Bardzo mało.
Podobnie na innych akwenach. Nawet w Norwegii spotkaliśmy dwie załogi na wyczarterowanych jachtach norweskich.
Rejsy organizowane przez firmy to margines.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2013, o 22:02 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
RadekNet napisał(a):
Zbieraj napisał(a):
Maar napisał(a):
wliczone jest wpisanie na listę uczestników egzaminu w xOZŻ.
RadekNet napisał(a):
formalnosci mialem zalatwione z firma szkolaca
Różnica jest tylko w "umiejscowieniu lewizny" :lol: :lol: :lol:


Jak tylko przestana byc obowiazkowe to pojde i go oddam w ramach pokuty ;)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

M@rek napisał(a):
RadekNet napisał(a):
I nie mial czasu wpasc na egzamin na 3 godziny? ;) Ja tak robilem sternika - przyplynalem do Gdyni swoim jachtem, formalnosci mialem zalatwione z firma szkolaca i tylko egzamin byl prawdziwy(*). Czy mam lewego sternika? ;)

* ok, moze nie byl zbyt prawdziwy, bo minimum polowa zdajacych powinna oblac, a zdali chyba wszyscy, tylko ze to taka gdynska rzeczywistosc.


No wlasnie i co z tego wynika ? Moj Syn, podobnie jak Michal ( aktualny MP ) maja takie egzaminu i patenty gleboko ..... a umiejetnosci i praktyke wieksze od bardzo wielu egzaminatorow :)


Wynika z tego, ze poki patenty beda obowiazkowe to beda sie dzialy rozne dziwne rzeczy - jedni podejda do egzaminu bez kursu (wtedy byl obowiazkowy) a inni zaplaca "koledze". To, ze Twoj syn i w/w Michal nie plywaja samodzielnie pod polska bandera nie znaczy, ze inni chca sie ograniczac.


Dlatego wlasnie zeby jakis idiota urzednik mnie nie ograniczal mam dotad jacht pod obca bandra :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2013, o 07:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
M@rek napisał(a):
Dlatego wlasnie zeby jakis idiota urzednik mnie nie ograniczal mam dotad jacht pod obca bandra :)
Tylko właśnie o to chodzi, żeby Twoi synowie mogli pływać pod banderą własego kraju, tak jak Szwed, Angol, czy Norweg.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2013, o 08:09 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Cape napisał(a):
Rejsy organizowane przez firmy to margines.

No to przynajmniej ten margines zniknie. Ale to chyba ni jest złe?


Ostatnio edytowano 21 lut 2013, o 10:08 przez Maar, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem cytowanie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2013, o 08:23 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
skipbulba napisał(a):
M@rek napisał(a):
Dlatego wlasnie zeby jakis idiota urzednik mnie nie ograniczal mam dotad jacht pod obca bandra :)
Tylko właśnie o to chodzi, żeby Twoi synowie mogli pływać pod banderą własego kraju, tak jak Szwed, Angol, czy Norweg.


Ja tez bym chcial ale jakos nikt takich jak ja nie slucha :) Wystarczylo stary dobry system stopni zostawic jako nieobowiazkowy a jesli juz trzeba wprowadzic jakis jeden kwit ze znajomosci przepisow zdawany nie pod egida PZŻ a UM czy odpowiednika srodladowego. Szkolilby sie i zdawal na kolejne stopnie ten, ktory by naprawde chcial .
Przypuszczam ze wypaczen byloby zdecydowanie mniej ale tez mniej kasy w kieszeniach nieuczciwych szkoleniowcow i egzaminatorow :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2013, o 08:35 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
M@rek napisał(a):
Ja tez bym chcial ale jakos nikt takich jak ja nie slucha :) Wystarczylo stary dobry system stopni zostawic jako nieobowiazkowy a jesli juz trzeba wprowadzic jakis jeden kwit ze znajomosci przepisow zdawany nie pod egida PZŻ a UM czy odpowiednika srodladowego. Szkolilby sie i zdawal na kolejne stopnie ten, ktory by naprawde chcial .

Nic odkrywczego :) ;) od początku były takie głosy ale jakoś posłuchu ze strony zainteresowanych nie było. Zauważ, że system taki mocno uderza nie tylko w "szkoły" żeglarskie ale jeszcze dotyka wszelkiej maści kapitanów bez z którymi już pływać nie będzie trzeba. A jak taki jacht do szkoleń trudno utrzymać... jeden obowiązkowy stopień? żeby się wzięli i potopili? ;)

M@rek napisał(a):
Przypuszczam ze wypaczen byloby zdecydowanie mniej ale tez mniej kasy w kieszeniach nieuczciwych szkoleniowcow i egzaminatorow :)
Wypaczenia są zawsze tam gdzie istnieje administracyjny przymus ale oczywiście skala może być różna. Nadal aktualne pytanie dlaczego narzuca nam się obowiązek bez którego inni sobie bardzo dobrze radzą.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2013, o 19:20 

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 21:17
Posty: 60
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cape napisał(a):
AndRand napisał(a):
żeby czarterować łódki lub pływać na własnych na morzu. Taki jest, lub będzie, stan prawny.


Żeby czarterować łódki lub pływać na własnych na morzu, potrzebne jest konto w banku, lub portfel a w nim troszeczkę banknotów.

To prawda, nadmorskie plaże nie są zasłane trupami żeglarzy, ale znam przynajmniej paru takich, którzy z powodu braku wiedzy i doświadczenia stracili np. kaucję. Tak na moje oko, jest to baaaardzo kosztowny sposób zdobywania doświadczeń i praktyki.

Swoją drogą, jak czytam te posty, to wydaje mi się, że żyjemy w innych światach. Dziwne to Wasze żeglarstwo. Przeszedłem tę całą „znienawidzoną” przez Was drabinkę stopni PZŻ. I jakoś nigdy nie odczuwałem z tego powodu „bólu”. (Wiadomo chcącemu nie dzieje się krzywda) Żeglowałem, dlatego mil a później godzin, przed każdym egzaminem miałem tyle, że mógłbym obdzielić jeszcze kilku innych. Powiem więcej, każdy egzamin mnie czegoś tam nauczył.

Dla mnie liberalizm, polega na tym, że każdy może pływać bez patentu. Ale jeżeli ktoś pokazuje mi patent, to ma za nim stać wiedza i praktyka. A tak nawiązując do tych „starych kapitanów” którzy nie będą mieli z kim żeglować. To prawie każdy z nich, ma „wianuszek” ludzi, którzy chcą pływać tylko z nim i w swoim towarzystwie. Większość ludzi żeglarstwo traktuje jako rekreacje. Z reguły u siebie w pracy lub w firmie, mają dostatecznie dużo stresu i adrenaliny, więc na morzu chcą od tego odpocząć i wcale nie marzą o odpowiedzialności i niańczeniu innych, czyli o kapitanowaniu. Myślę, że dopóki zdrówka im starczy, to „starzy kapitanowie” będą pływać, może nie na Bałtyku w rejsach typu „dziewięć dni bez zawijania do portu”. Bo reumatyzm już na pewno każdy z nich ma, więc niby po co ten stan pogłębiać.

Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2013, o 19:29 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
coś w tym jest

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2013, o 20:31 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Bracia i siostry w czym tam chcecie.
Zaskoczę sam siebie. Wewnętrznie nienawidzę kontroli bliźniego mego, ale problem chyba nie tego tyczy. Wpadłem właśnie na to, ze musi być jakieś intuicyjne kryterium, w kwestii ilości stopni.
Zadałem sobie pytanie jaką łódkę jestem w stanie prowadzić w stanie moich obecnych umiejętności, przy założeniu że mam wejść do portu na żaglach / na silniku.
Nie będę prowokował tekstami, ze Siedovem i powiem jak jest:
- na żaglach jednopatyk 10 m
- na silniku 12 m jakikolwiek
Reasumując:
1 sternik jachtowy - takie uprawnienia jakie były ostatnio
2 sternik morski - do 18 m cały świat
3 kapitan - wszystko powyżej sternika morskiego
pływy bez wpływu

v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2013, o 20:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
vaginal napisał(a):
Bracia i siostry w czym tam chcecie.
Zaskoczę sam siebie. Wewnętrznie nienawidzę kontroli bliźniego mego, ale problem chyba nie tego tyczy. Wpadłem właśnie na to, ze musi być jakieś intuicyjne kryterium, w kwestii ilości stopni.
Zadałem sobie pytanie jaką łódkę jestem w stanie prowadzić w stanie moich obecnych umiejętności, przy założeniu że mam wejść do portu na żaglach / na silniku.
Nie będę prowokował tekstami, ze Siedovem i powiem jak jest:
- na żaglach jednopatyk 10 m
- na silniku 12 m jakikolwiek
Reasumując:
1 sternik jachtowy - takie uprawnienia jakie były ostatnio
2 sternik morski - do 18 m cały świat
3 kapitan - wszystko powyżej sternika morskiego
pływy bez wpływu

To teraz pisz żądanie do Pani Minister - z pewnością usłucha i zastosuje się do tak długo koncypowanej koncepcji.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2013, o 20:49 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
ja bez ciśnienia
tylko dla swobodnej dyskusji
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 231 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL