Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 cze 2025, o 18:56




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 428 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 15  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 lis 2012, o 20:56 

Dołączył(a): 9 paź 2012, o 20:05
Posty: 18
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: brak
spokojnie Tadku spokojnie 3 lata pracy nad katamaranem wiec blizej niz dalej do konca prac najwazniejsze nie poddawac sie i robic male kroczki ale przeciez Ty jestes tego najlepszym przykladem wiec co ja bede tlumaczyl jak juz mowilem jezeli tylko bedzie mozliwosc to jestem do dyzpozycji pozdrawiam i duzo duzo zdrowia na 14h/24 :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2013, o 22:12 

Dołączył(a): 19 sie 2009, o 10:21
Posty: 255
Lokalizacja: podkarpacie
Podziękował : 301
Otrzymał podziękowań: 175
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witajcie :) żeby nie bylo , że nic nie robie :) to melduje . Z pomoca Wielkiego homarrka ogrzewanie postojowe od Sprintera uruchomione ,montuje kaloryferki zrobione z rurki miedzianej .Bedzie dobrze -tak wyglada w pływaku na sciance koi :) Pozdrawiam


Załączniki:
IMG_2693 [Rozdzielczość Pulpitu].JPG
IMG_2693 [Rozdzielczość Pulpitu].JPG [ 83.04 KiB | Przeglądane 8338 razy ]

_________________
Ciężko żyć lekko ! :)
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 14:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13973
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
To Ty się na zimne ... (na dół)
tym katamaranem wybierasz? ;)
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 16:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
gurool napisał(a):
montuje kaloryferki zrobione z rurki miedzianej .

Na moje oko, za blisko laminatu, nawet gdyby te rurki doprowadzające miały być w otulinie. Temperatura max. laminatu to 150'C, a w rurkach bedzie ciecz około 80-90'C - taka długotrwała temperatura mpże żle wpłynąć na lps.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 20:52 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
lj78 napisał(a):
w rurkach bedzie ciecz około 80-90'C - taka długotrwała temperatura mpże żle wpłynąć na lps.

Jeżeli nie pamiętasz wzorków, albo nie chce Ci się policzyć, to wejdź do kotłowni i zobacz jaka jest temp. zewnętrznej powierzchni izolacji rur c.o. ;)

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 22:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Roman K napisał(a):
Jeżeli nie pamiętasz wzorków, albo nie chce Ci się policzyć, to wejdź do kotłowni i zobacz jaka jest temp. zewnętrznej powierzchni izolacji rur c.o. ;)

Tak, oczywiście szczególnie kaloryfery i grzejniki masz izolowane, a ściany kotłowni są z lps'u i pianki :)
Pliz, ale pół zdania wyrwane z kontekstu, to wiesz... :)
Zapomniałeś zacytować -
lj78 napisał(a):
Na moje oko, za blisko laminatu, nawet gdyby te rurki doprowadzające miały być w otulinie.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 23:14 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
Łukasz.
Najpierw piszesz o rurkach doprowadzających w otulinie. To Ci odpowiadam że będzie OK.
A Ty uciekasz w kaloryfery i grzejniki. :roll:

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2013, o 07:14 

Dołączył(a): 19 sie 2009, o 10:21
Posty: 255
Lokalizacja: podkarpacie
Podziękował : 301
Otrzymał podziękowań: 175
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Roman K napisał(a):
Najpierw piszesz o rurkach doprowadzających w otulinie.
Witajcie . Spokojnie Panowie ,nie bedzie rurek w otulinie . Moze nie zauwazyliscie a ja niedokladnie opisalem że kaloryferki nie sa jeszcze obsadzone na stale , że wszystkie scianki beda izolowane korkiem ( korek budowlany 10 m2 -78 zl )i folia odbijajaca cieplo-taka na piance . Rurki tez niech grzeja -po co je izolowac ? Izolowany bedzie tylko przewod miedzy kabina glowna -gdzie bedzie Webasto - a pływakami .
Marian Strzelecki napisał(a):
To Ty się na zimne ... (na dół) tym katamaranem wybierasz? MJS
Marian :) stare kosci <CZA GRZAĆ>
Marian Strzelecki napisał(a):
... (na dół)
A to juz ode mnie najmniej zależy -SW Pozdrawiam

_________________
Ciężko żyć lekko ! :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2013, o 22:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13973
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Nie pisałem "na dół" w dosłownym tego słowa ...;
bo tam raczej gorąco bywa*
ale chodzi mi o dół mapy. :roll:
- tam gdzie Romkowi było nie najcieplej bieżącego lata.

MJS
* w każdym razie tam gdzie na mnie czekają :lol: :lol:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2013, o 22:36 

Dołączył(a): 17 wrz 2012, o 20:59
Posty: 12
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Czy ten grzejnik będzie miał zapewnione warunki w instalacji do dobrego odpowietrzenia się ? Jaka przewidziana jest do zamontowania pompa obiegowa ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2013, o 23:34 

Dołączył(a): 19 sie 2009, o 10:21
Posty: 255
Lokalizacja: podkarpacie
Podziękował : 301
Otrzymał podziękowań: 175
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Azymut :) Pisalem że to jest zaadaptowane ogrzewania od mercedesa Sprintera. Jest to zamniety system i bedzie miec taki sam jak w samochodzie zbiorniczek wyrownawczy i pompe na 12V. Roznica jest tylko w tym że zamiast nagrzewniczek z wentylatorkami -a potrzebowal bym 3 conajmniej , beda kalafiorki ktore nie potrzebuja pradu i oto mi chodzilo :) Pozdawiam

_________________
Ciężko żyć lekko ! :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2013, o 22:18 

Dołączył(a): 19 sie 2009, o 10:21
Posty: 255
Lokalizacja: podkarpacie
Podziękował : 301
Otrzymał podziękowań: 175
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
To znowu ja :) Witajcie . Wachalem sie z tym pomyslem , no ale raz kozie ! Troche literki za male :( Prosil bym Was o wypowiedzi. Sceptykow i teoretykow tez :)


Załączniki:
123456.JPG
123456.JPG [ 50.81 KiB | Przeglądane 7785 razy ]

_________________
Ciężko żyć lekko ! :)
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2013, o 22:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
gurool napisał(a):
To znowu ja :) Witajcie . Wachalem sie z tym pomyslem , no ale raz kozie ! Troche literki za male :( Prosil bym Was o wypowiedzi. Sceptykow i teoretykow tez :)

Uważasz, że środkowa platforma będzie mocniejsza od pawęży pływaków?

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2013, o 22:55 

Dołączył(a): 19 sie 2009, o 10:21
Posty: 255
Lokalizacja: podkarpacie
Podziękował : 301
Otrzymał podziękowań: 175
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
TAK ! Aiki :) bo widzisz ,do zbudowania glownej kabiny wykozystalem dach od samochodu dostawczego . Ma on wlaminowana rame stalowa i wzmocnilem go dodatkowo . Na zdjeciu widac nawet rure ktora biegnie przez cala szerokosć.


Załączniki:
7.JPG
7.JPG [ 191 KiB | Przeglądane 7751 razy ]

_________________
Ciężko żyć lekko ! :)
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2013, o 22:12 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
AIKI napisał(a):
Uważasz, że środkowa platforma będzie mocniejsza od pawęży pływaków?

Do pawęży to Tadek dokleił schodki, bakisty, trampolinę i coś tam jeszcze ;)
Coś mi się wydaje, że Tadek ma jak zwykle wszystko przemyślane i zaplanowane.
marek

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2013, o 22:57 

Dołączył(a): 19 sie 2009, o 10:21
Posty: 255
Lokalizacja: podkarpacie
Podziękował : 301
Otrzymał podziękowań: 175
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam :)
marek48100 napisał(a):
Coś mi się wydaje, że Tadek ma jak zwykle wszystko przemyślane i zaplanowane.
hehehe Masz racje Marku , ale nie do konca . Własnie ze nie do konca przemylane ,wrzucilem ten temat . Widze to mniej wiecej tak !


Załączniki:
Kopia bez tytułu1abcde1.JPG
Kopia bez tytułu1abcde1.JPG [ 52.62 KiB | Przeglądane 7624 razy ]

_________________
Ciężko żyć lekko ! :)
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2013, o 02:41 

Dołączył(a): 9 paź 2012, o 20:05
Posty: 18
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: brak
witam Admirala Zeglugi Oceanicznej
cos mi sie zdaje ze tutaj jeszcze jedna opcja jest do przemyslenia jezeli silnik stacjonalny bedzie umieszczony tak jak na rysunku na tylnej czesci kabiny a ze kabina jest nad woda chyba 60cm nie pamietam dokladnie :P to jak bedzie ustawiony kat walu napedowego i oczywiscie sruba bo na krotkiej odleglosci kat bedzie duzy a biorac pod uwage mobilna wersje przychodzi mi tylko na mysll silnik zaburtowy chowany w podloge kabiny
jezeli chodzi o stery dokladnie Tadku kabina jest jak klatka bezpieczenstwa pospawana zalaminowana stabilna wiec dobra podstawa do umocowania sterow i latwo przeniesc z kola sterowego linki do manewrowania :) nadal jest opcja z dwoma kolami sterowymi czy jeden centralny ??/



Za ten post autor homarr otrzymał podziękowanie od: gurool
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2013, o 03:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13973
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Witaj
coś mi nie gra na tym rysunku sterów ...
Możesz jaśniej:
np. widok z góry boku, co gdzie trzyma i czym i do czego. itp
akurat to bym robił nanbardziej tradycyjnie - tylko 2 x mocniej niz sie wydaje.

To jest obok takielunku najważniejsza część jachtu.
i najbardziej awaryjna.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: gurool
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2013, o 07:49 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Marian Strzelecki napisał(a):

np. widok z góry boku, co gdzie trzyma i czym i do czego. itp

Z rysunku wynika, że oba stery będą podnoszone jednocześnie, a dodatkowo każda płetwa sterowa też !? Jak znam Tadka to do zmiany kierunku steru użyje drążków kierowniczych od Żuka ! :lol: (wybacz, ale nie mogłem się powstrzymać ;) )
Tak na poważnie to dwa stery położone blisko siebie? A może zastosować jeden centralny. Uprości to niewątpliwie konstrukcję. "Marzenia 2" nie będzie pływać na jednym pływaku. To bardziej "willa" niż regatówka. Co do silnika to najprościej zastosować przyczepny.
Tadku zastanawiałeś się czy zastosować miecze, czy dolaminować kile i może w tym wypadku stery zmieściły by się pod pływakami?
A tak szczerze - to ja już tego okrętu nie ogarniam :lol:
podziwiam i życzę powodzenia
marek

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl



Za ten post autor marek48100 otrzymał podziękowanie od: gurool
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2013, o 20:47 

Dołączył(a): 19 sie 2009, o 10:21
Posty: 255
Lokalizacja: podkarpacie
Podziękował : 301
Otrzymał podziękowań: 175
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witajcie :)
homarr napisał(a):
nadal jest opcja z dwoma kolami sterowymi czy jeden centralny ??/
Homaru troche sie zagalopowałeś z 2 kolami - to nie lotniskowiec :) Co do do silnika Masz racice ! przemyslimy -przedyskutujemy -przepi ,,, .
Marian Strzelecki napisał(a):
coś mi nie gra na tym rysunku sterów
Jak ma grać Marianku jak rysownik kiepski . Twoja opinia juz mnie cieszy bo samo zalozenie ,pomysl znaczy sie jest do zaakceptowania !!! NO
marek48100 napisał(a):
Z rysunku wynika, że oba stery będą podnoszone jednocześnie, a dodatkowo każda płetwa sterowa też !
Dokladnie Marku dokładnie .
marek48100 napisał(a):
Jak znam Tadka to do zmiany kierunku steru użyje drążków kierowniczych od Żuka ! (wybacz,
Prorok ? cy co ? :) a moze wszedles w konszachty z moją :) to Ci wybaczam :) a co do jednej pletwy sterowej to raczej nie .Dwie pletwy kieruja strumieniem -jeden odcina polowe tego strumienia Od żuka nie ale wlasnie na zasadzie ciengiel samochodowych , na razie tyle :) Pozdrawiam

_________________
Ciężko żyć lekko ! :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2013, o 22:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
gurool napisał(a):
Prosil bym Was o wypowiedzi. Sceptykow i teoretykow tez :)

Strugi wody tak jak na obrazku, beda (jesli beda ) tylko na pelnym, czyli na kursie do unikania.
Przy kazdym innym, stery beda pracowaly w zawirowaniach i... bez protekcji kadlubow.
gurool napisał(a):
co do jednej pletwy sterowej to raczej nie

Ja tez nie!
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: gurool
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2013, o 23:39 

Dołączył(a): 19 sie 2009, o 10:21
Posty: 255
Lokalizacja: podkarpacie
Podziękował : 301
Otrzymał podziękowań: 175
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Serwus :) Catz dales mi dwie informacje - jedna ze nie do konca mam racje z dwoma pletwami , a druga ze jedna odpada . Wychodzi na to ze dwie pletwy leprze jednak niz jedna ??!!

_________________
Ciężko żyć lekko ! :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2013, o 01:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13973
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
dwie pod kadłubami - lepsze.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: gurool
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 21:41 

Dołączył(a): 19 sie 2009, o 10:21
Posty: 255
Lokalizacja: podkarpacie
Podziękował : 301
Otrzymał podziękowań: 175
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
akurat to bym robił nanbardziej tradycyjnie - tylko 2 x mocniej niz sie wydaje.
zastanowie sie hmmm
Marian Strzelecki napisał(a):
dwie pod kadłubami - lepsze.
Wobec tak zdecydowaniej odpowiedzi - poddaje sie :) Marian z doswiadczeniem nie tentegoli, trzeba ulec :) Bedzie tradycyjnie i mocccno ! Dziekuje Wszystkim :)

_________________
Ciężko żyć lekko ! :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 23:48 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Pływaki z wysokością lekko przygarbionego stania , z ogrzewaniem etc.
Moim zdaniem wyjście pływaka nawietrznego z wody oznacza chwilową śmierć jachtu .
Zatem jeden centralny ster nie powinien mieć wpływu na jego zachowanie .
Owszem , obsługa takiego steru wymaga większych sił , ale upraszcza konstrukcję
układu sterowania . Moim zdaniem ważniejsze jest w tym wypadku
powiązanie steru z silnikiem niż problem wychodzenia steru z wody .
Pozdrawiam .
Gienek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 04:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13973
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
gurool napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
akurat to bym robił nanbardziej tradycyjnie - tylko 2 x mocniej niz sie wydaje.
zastanowie sie hmmm
Marian Strzelecki napisał(a):
dwie pod kadłubami - lepsze.
Wobec tak zdecydowaniej odpowiedzi - poddaje sie :) Marian z doswiadczeniem nie tentegoli, trzeba ulec :) Bedzie tradycyjnie i mocccno ! Dziekuje Wszystkim :)

Wobec tak zdecydowanej decyzji - poddaje się takoż. :lol:
Ja pisałem tylko o tym co lepsze w kontekście tamtych wypowiedzi (np.Catza).
Popieram także punkt widzenia Gieńka.

Ale w Twoim wykonaniu mogło by być tak: fot.Farrier
no ale u Ciebie te za słabe rufki... :cry:
U Romana się zarufowo nie bardzo sprawdziło
- bo za mocna była guma trzymająca?... fot Gemini

Dwa stery to kłopot, ale na jednym z nich i tak popływasz (patrz Gemini),
wiec bezpieczniej.
A im prościej tym niezawodniej: fot Micromegas przez Atlantyk.
MJS

ps
Marian ma nikłe doświadczenie w katamaranach =1,
a w dużych jeszcze mniejsze =0... :-(
w odróżnieniu od Romana =2 :lol:


Załączniki:
farrier 4.jpeg
farrier 4.jpeg [ 77.01 KiB | Przeglądane 7385 razy ]
Micromegas 02.jpg
Micromegas 02.jpg [ 116.28 KiB | Przeglądane 7385 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2013, o 14:43 

Dołączył(a): 19 sie 2009, o 10:21
Posty: 255
Lokalizacja: podkarpacie
Podziękował : 301
Otrzymał podziękowań: 175
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witajcie :) niestety nadal zimowo . Z braku innych zajec pokombinowalem kolumne z kolem sterowym na bazie zlomu :) glowica od szlifierki kontowej , kierownica i kolumna od malucha .Glowica po dorobieniu plytki z lozyskiem dociskowym odwrotnie zamontowana + kolumna kierownicza od malucha = 15 obrotow kola sterowego na pelny cykl (lewo - prawo)steru .Bedzie duza sila uciagu. Poza tym przycisk, ktory blokowal przy wymianie tarcze, bedzie blokowal stery. Ciegla tez mam zamiar zrobisz sztywne, Nie wiem ile na jachtach jest tych obrotow ale na filmikach widac ze sporo :) jezeli to sie sprawdzi to koszt wykonania w porownaniu z typowym jest smieszny :) Pozdrawiam


Załączniki:
IMG_2709 [Rozdzielczość Pulpitu].JPG
IMG_2709 [Rozdzielczość Pulpitu].JPG [ 76.36 KiB | Przeglądane 7115 razy ]
IMG_2710 [Rozdzielczość Pulpitu].JPG
IMG_2710 [Rozdzielczość Pulpitu].JPG [ 64.36 KiB | Przeglądane 7115 razy ]
IMG_2711 [Rozdzielczość Pulpitu].JPG
IMG_2711 [Rozdzielczość Pulpitu].JPG [ 76.42 KiB | Przeglądane 7115 razy ]

_________________
Ciężko żyć lekko ! :)

Za ten post autor gurool otrzymał podziękowania - 3: Gienek, LukasJ, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2013, o 14:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
gurool napisał(a):
15 obrotow kola sterowego na pelny cykl (lewo - prawo)steru

To może by przydał się jakiś licznik obrotów, by wiedzieć ile zostało do położenia centralnego. ;)
Klikam za głowicę szlifierki! :)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ



Za ten post autor LukasJ otrzymał podziękowanie od: gurool
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2013, o 15:09 

Dołączył(a): 19 sie 2009, o 10:21
Posty: 255
Lokalizacja: podkarpacie
Podziękował : 301
Otrzymał podziękowań: 175
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
lj78 napisał(a):
To może by przydał się jakiś licznik obrotów, by wiedzieć ile zostało do położenia centralnego
i tu masz racice ! , zrobi sie jakąś strzalke wychylajaca sie zeby wiedziec w jakiej pozycji jest ster :) OK Wykonasie !

_________________
Ciężko żyć lekko ! :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2013, o 16:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Właśnie wynaleźliście na nowo wskaźnik wychylenia steru ;)
https://www.google.pl/search?q=rudder+a ... 35&bih=793
https://www.google.pl/search?q=wska%C5% ... 35&bih=793

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: gurool
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 428 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 15  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL