Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 02:21




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 231 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 lut 2013, o 16:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Wodniak5 napisał(a):
ak chciałem gdzieś popłynąć, to brałem patent, czarterowałem łódkę i płynąłem. Może dlatego ominęły mnie te wszystkie „szykany” związane z żeglowaniem, które tak barwnie opisujecie.


Większość tu dyskutujących tez ma patent (wielu najwyższe) które pozwalają czarterować jacht i płynąć.
Szykany o których piszemy dotyczą m.in. sposobu zdobywania tego patentu.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2013, o 16:26 

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 21:17
Posty: 60
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cape napisał(a):
Wodniak5 napisał(a):
Podejrzewam, że jak będzie bezpatecie to firmy czarterowe i prywatni armatorzy, pożyczą jacht każdemu, kto tylko będzie miał coś na kształt głowy, pomiędzy uszami.

Wyobraź sobie, że to straszne zjawisko występuje od zawsze pod niepolską banderą.


Tuta masz dwa punkty ze standardowej umowy czarterowej (ta jest grecka):

    1. Niniejsza Umowa jest zawarta na podstawie kompetencji Czarterującego w zakresie żeglarstwa, praktyki morskiej i nawigacji potwierdzonych przez niego na piśmie i w przypadku jakiegokolwiek błędu, zaniedbania lub błędnej interpretacji w tym względzie później odkrytych, Właściciel będzie miał prawo do natychmiastowego rozwiązania Umowy i zatrzymania opłaty czarterowej.

    2. Właściciel (lub jego przedstawiciele) może wymagać od Czarter - ującego i jego załogi zademonstrowania swoich umiejętności w bezpiecznym manewrowaniu i nawigacji Jachtu poprzez bieżące poprowadzenie jachtu na morzu z Właścicielem (lub jego przedstawicielem) na pokładzie. Jeżeli Czarterujący i/lub jego załoga nie zadowolą Właściciela pod tym względem, Właściciel może rozwiązać niniejszą Umowę jak podano w P-kcie 1.

Wodniak5 napisał(a):
Więc nie wiem skąd się biorą te wysokie koszty uzyskania poszczególnych patentów


Cape napisał(a):
W takim razie zostawiamy staże. Mors sprzed 2006, karta egzaminów cząstkowych. ca 800 zł, do tego dojazdy na te egzaminy, ja np jestem z Poznania, to kolejne konkretne pieniądze.
Manewrówka (egzamin) dalsze kilkaset zł plus dojazd, nocleg
Zbój, kolejne kilkaset zł plus dojazd nocleg
Udało się za pierwszymi podejściami, wydaliśmy tysiące, a teraz PZŻ za wystawienie kartonika żąda kolejne 500 zł.A kwit jest obowiązkowy, bez niego żeglowanie, to przestępstwo.

Wszytkie wymienione kwoty dotyczą okresu sprzed 2006, gdy średnia pensja w Polsce wynosiła ca 2500 brutto. To bardzo konkretne kwoty trafiające do PZŻ i jego "działaczy"


No chyba nie wszystko "chapnął" PZŻ. Dużą cześć z tego wzięli kolejarze i hotelarze.
Teraz mógłbyś np. polecić samolotem.

Pozdrawiam
Roman

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Mariusz Główka napisał(a):
Stale mieszasz "systemy walutowe", przez co ta dyskusja traci (straciła) sens.


To nie ja mieszam systemy walutowe.
Skup się na tym o czym piszę.

Pazdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2013, o 17:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Wodniak5 napisał(a):
No chyba nie wszystko "chapnął" PZŻ. Dużą cześć z tego wzięli kolejarze i hotelarze.
Teraz mógłbyś np. polecić samolotem.

Nie zmienia to faktu, że takie koszty trzeba było ponieść, aby móc prowadzić jacht pod polską banderą.
To również dlatego polskie żeglarstwo wyniosło się tam, gdzie tych szykan nie ma, co sam wyżej z umowy Kiriacoulisa zacytowałeś.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2013, o 18:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Wodniak5 napisał(a):
Po pierwsze, to w kilku postach wyraźnie piszę, że jestem za liberalizacją, a konkretnie za bezpatenciem. ..................
Właśnie, tym się różnimy od innych krajów, tam aby zdać egzamin na te nieobowiązkowe patenty trzeba wykazać się wiedzą, u nas zmierza to w kierunku rozdawnictwa. Cała ta dyskusja dotyczy stopniowej deprecjacji polskich patentów.


Po pierwsze, zaczynam mieć wątpliwość, czy deklaracja w pierwszym zacytowanym zdaniu jest prawdziwa. Gdybym był przeciwnikiem liberalizacji,to z pewnością popierałbym trollowanie na forach, a w moim odczuciu (przepraszam ale tak to odczuwam) zbliżasz się ku temu.
Po drugie, tym się różnimy od innych krajów, że w Polsce nie ma jak na razie dobrowolnych patentów, certyfikatów, świadectw, czy jak tam zwał. Stowarzyszenia żeglarskie istniejące od dziesiątków lat nie wykorzystały szansy, by swoje systemy szkolenia i egzaminowania zmodernizować, unowocześnić i doprowadzi,by stały się one dobrowolne. Wprost odwrotnie, robiły one wszystko, by urzędników tworzących kolejne modernizacje prawa powstrzymać od zmian liberalizacyjnych,a ponieważ lawiny zatrzymać się nie da i ponieważ struktury skostniałych organizacji okazały się sprawne tylko w lobbingu opóźniającym, to jakość szkolenia, egzaminowania i samych wymagań się obniżały.
Przy czym przypomnę tylko jedno: zjawisko weryfikacji uprawnień "w górę",osobiście pamiętam takie weryfikacje od roku 1970, mam wrażenie, że miały także miejsce wcześniej: w latach 50 i to co najmniej dwukrotnie. Za każdym razem mówiło się wtedy o deprecjacji....
Co możesz zrobić?
1. Zabiegać o doprowadzenie do likwidacji obowiązku patentowego, to czynią środowiska liberalizacyjne; możesz zapisać się do którejś z organizacji i zdynamizować jej działanie, jeśli potrafisz, możesz tez działać samodzielnie - ale jakoś nie spotkałem Ciebie na liście dialogowej w Ministerstwie Sportu i Turystyki w 2011, 2012 i 2013 roku.
2. Wejść w struktury "właściwego związku sportowego" albo jakiejś organizacji zajmującej się szkoleniem, stworzyć system dobrowolnych szkoleń i uzyskiwania dobrowolnych certyfikatów, postawić go tak wysoko, by uzyskał jakość i prestiż...itp.
3. W każdym razie przestać marudzić!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2013, o 18:33 

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 21:17
Posty: 60
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cape napisał(a):
To również dlatego polskie żeglarstwo wyniosło się tam, gdzie tych szykan nie ma, co sam wyżej z umowy Kiriacoulisa zacytowałeś.


Jak to mowią, armatorzy: jak masz statki masz wydatki. Dlatego często przechodzą i pływają pod „tanimi tanderami”. Podobnie jest z żeglarzami.

O jakichś piętnastu lat nie pływam na Bałtyku i innych „zimnych morzach”. Nie dlatego, że odczuwam jakieś szykany. Ludzie z którymi pływam wolą pływać w ciepełku i na porządnym sprzęcie. A umowa jest z „Hellenic Sails”.

Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2013, o 19:00 

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 21:17
Posty: 60
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Colonel napisał(a):
Co możesz zrobić?
1. Zabiegać o doprowadzenie do likwidacji obowiązku patentowego, to czynią środowiska liberalizacyjne; możesz zapisać się do którejś z organizacji i zdynamizować jej działanie, jeśli potrafisz, możesz tez działać samodzielnie - ale jakoś nie spotkałem Ciebie na liście dialogowej w Ministerstwie Sportu i Turystyki w 2011, 2012 i 2013 roku.
2. Wejść w struktury "właściwego związku sportowego" albo jakiejś organizacji zajmującej się szkoleniem, stworzyć system dobrowolnych szkoleń i uzyskiwania dobrowolnych certyfikatów, postawić go tak wysoko, by uzyskał jakość i prestiż...itp.
3. W każdym razie przestać marudzić!


Ślicznie dziękuję za dobre rady, skorzystam! Jak to było? Mieczy ci u nas dostatek, ale i te przyjmniemy …..


Tutaj jest lista organizacji - Pismo konsultacje społeczne
http://bip.msit.gov.pl/portal/bip/21/10 ... ystyk.html


Stowarzyszenie
"Szkoła Przygody"

Zapraszam na stronę:
http://www.turystykawodna.pl/
lub do siedziby
http://www.facebook.com/Sailing.Club.Bydgoszcz

Pozdrawiam
Roman Zamyślewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2013, o 20:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4909
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1941
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Wodniak5 napisał(a):
Tutaj jest lista organizacji - Pismo konsultacje społeczne
http://bip.msit.gov.pl/portal/bip/21/10 ... ystyk.html


Stowarzyszenie
"Szkoła Przygody"


ZTCW Szkoła Przygody (A Ty jesteś w zarządzie?) uwag nie zgłosiła - czyli zgadza się z projektem?

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2013, o 20:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Jak Szkoła Przygody to wszystko jasne :lol:

Pamiętam dyskusje z prz. Znaczy bicie piany :-P

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2013, o 20:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Mariusz Główka napisał(a):
Pamiętam dyskusje z prz. Znaczy bicie piany :-P



Niektórym trudno przeboleć, że tera to najpierwszym po Bogu może być każdy :lol: przeca to nie do pomyślenia :lol: ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2013, o 20:24 

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 21:17
Posty: 60
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wojtek Bartoszyński napisał(a):

Stowarzyszenie
"Szkoła Przygody"

ZTCW Szkoła Przygody (A Ty jesteś w zarządzie?) uwag nie zgłosiła - czyli zgadza się z projektem?


Czy gdziekolwiek napisałem, że jestem przeciwnikiem liberalizacji? Jestem przeciwnikiem deprecjacji istniejących patentów.

Pozdrawiam
Roman

PS. Jestem prezesem tego 1800 osobowego stowarzyszonka.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2013, o 20:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Wodniak5 napisał(a):
Czy gdziekolwiek napisałem, że jestem przeciwnikiem liberalizacji? Jestem przeciwnikiem deprecjacji istniejących patentów.


Jak zwał tak zwał. Ponieważ nie da sie w systemie istniejacych patentów (obowiązkowych) uzdrowić zasad uprawiania żeglarstwa w naszym kraju, to obstawanie przy starym, czyli przy windowaniu obligatoryjnych wymagań, w praktyce oznacza opozycję do liberalizacji.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2013, o 20:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Wodniak5 napisał(a):
Jestem prezesem tego 1800 osobowego stowarzyszonka.


A to ciekawe....

Cytuj:
W dniu dzisiejszym organizacja liczy na terenie całej Polski ok. 700 członków i sympatyków aktywnie uczestniczących w imprezach i szkoleniach organizowanych przez Stowarzyszenie.
- http://www.turystykawodna.pl/index.php?go=o_nas


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2013, o 20:49 

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 21:17
Posty: 60
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Carlo napisał(a):
Wodniak5 napisał(a):
Jestem prezesem tego 1800 osobowego stowarzyszonka.


A to ciekawe....

Cytuj:
W dniu dzisiejszym organizacja liczy na terenie całej Polski ok. 700 członków i sympatyków aktywnie uczestniczących w imprezach i szkoleniach organizowanych przez Stowarzyszenie.
- http://www.turystykawodna.pl/index.php?go=o_nas


Ta informacja jest z 2009

Carlo napisał(a):
Niektórym trudno przeboleć, że tera to najpierwszym po Bogu może być każdy :lol: przeca to nie do pomyślenia :lol: ;)


Po czterdziestu kilku latach żeglowania jest z pewnością bliżej do Boga, niż na początku tej drogi. (no cóż demografia). Wszystko przed wami Panowie, widzę że już przebieracie nóżkami w pogoni za tą boskością.

Powodzenia
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2013, o 20:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Wodniak5 napisał(a):
Ta informacja jest z 2009


Wodniak5 napisał(a):
członków i sympatyków aktywnie uczestniczących w imprezach i szkoleniach organizowanych przez Stowarzyszenie.


Czyli wszyscy uczestnicy których mieliście? :lol:

Wodniak5 napisał(a):
widzę że już przebieracie nóżkami w pogoni za tą boskością.


Słabo widzisz, może to już faktycznie posunięty wiek.

Przyjmij do wiadomości że nie wszyscy potrzebują czapy z kapustą żeby sobie z rodziną popływać. Nie wszyscy również odczuwają potrzebę jechać na rejs zorganizowany przez jakąś tam szkołę której właścicielami jest 1800 osób.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2013, o 21:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Wodniak5 napisał(a):
Po czterdziestu kilku latach żeglowania jest z pewnością bliżej do Boga, niż na początku tej drogi. (no cóż demografia).

Masz absolutnie rację. Już po roku żeglowania jest się bliżej końca drogi niż rok wczesniej :-P :-P :mrgreen: :mrgreen:

Wodniak5 napisał(a):
Wszystko przed wami Panowie, widzę że już przebieracie nóżkami w pogoni za tą boskością.


Czyżby jednak sprawdzało sie powiedzenie "nie sądź innych po sobie"? :lol:

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2013, o 21:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12592
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wodniak5 trolluje. Został poproszony o podanie tych innych krajów, gdzie kiedyś było rzekomo jak w Polsce (w sensie wymagań patentowych). Pominął pytanie całkowitym milczeniem. Tradycyjnie tutaj niewygodne pytania się pomija, za to rozbudowuje tym bardziej wątki poboczne.
Wypisz-wymaluj jak w dyskusji "średniowiecznej". Nawet mnie to już nie dziwi.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2013, o 21:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4909
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1941
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Wodniak5 napisał(a):
Czy gdziekolwiek napisałem, że jestem przeciwnikiem liberalizacji? Jestem przeciwnikiem deprecjacji istniejących patentów.

Z projektem w kształcie ogłoszonym przez Ministerstwo Sportu się zgadzasz (nie zgłosiłeś uwag), a mimo to piszesz:
Wodniak5 napisał(a):
Dryfujemy, może nie na skały, ale w kierunku dość rozległej głupoty. W końcu dojdzie do tego, że każdemu, kto odróżnia bryczkę od jachtu, nadawany będzie patent i tytuł „Admirała Wszechoceanów”. A po siedmiodniowym rejsie bez zawijania do portu, taki delikwent, który z ledwością rozróżnia prawy i lewy hals (a i to będzie zależało od tego ile dni będzie rzygał) będzie mógł się ubiegać o „uprawnienia” [...]


Czegoś tu nie rozumiem, jak klasyk: "jesteś za, a nawet przeciw"?

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2013, o 21:10 

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 21:17
Posty: 60
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Mariusz Główka napisał(a):
Jak zwał tak zwał. Ponieważ nie da sie w systemie istniejacych patentów (obowiązkowych) uzdrowić zasad uprawiania żeglarstwa w naszym kraju, to obstawanie przy starym, czyli przy windowaniu obligatoryjnych wymagań, w praktyce oznacza opozycję do liberalizacji.


Bzdura! Urodziła nam się nowa kasta, kasta kapłanów „żeglarskiego liberalizmu” z którymi dyskusji nie ma. Oni wiedzą lepiej, inni mają słuchać. Nie dociera do Was, że w tym małym światku, żeglarskim są rożne grupy interesów. I najważniejszą nie jest wcale PZŻ.

Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2013, o 21:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
waliant napisał(a):
Wodniak5 trolluje. Został poproszony o podanie tych innych krajów, gdzie kiedyś było rzekomo jak w Polsce (w sensie wymagań patentowych). Pominął pytanie całkowitym milczeniem. Tradycyjnie tutaj niewygodne pytania się pomija, za to rozbudowuje tym bardziej wątki poboczne.
Wypisz-wymaluj jak w dyskusji "średniowiecznej". Nawet mnie to już nie dziwi.


Dokładnie tak jak na prz. Szkoda czasu na kolejne bicie piany.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2013, o 21:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Wodniak5 napisał(a):
Nie dociera do Was, że w tym małym światku, żeglarskim są rożne grupy interesów


Nie, to do Ciebie nie dociera, że nic nas nie interesują grupy interesów. Te grupy interesów mają interes sprzeczny z interesem zwykłego żeglarza! Więc z łaski swojej niech te grupy interesów odstosunkują się od nas i zaczną zarabiać na siebie uczciwie a nie przymusem prawnym i wymysłami o nadprzyrodzonych możliwościach kartonu! Niech te grupy zrozumieją wreszcie że znalazły się w rzeczywistości w której to nie państwowy przymus a własna wiedza, umiejętności, doświadczenie, odpowiedni marketing, profesjonalizm i odrobina szczęścia gwarantują sukces w biznesie a nie parafa ministra!


Ostatnio edytowano 22 lut 2013, o 21:44 przez Carlo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2013, o 21:25 

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 21:17
Posty: 60
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Dryfujemy, może nie na skały, ale w kierunku dość rozległej głupoty. W końcu dojdzie do tego, że każdemu, kto odróżnia bryczkę od jachtu, nadawany będzie patent i tytuł „Admirała Wszechoceanów”. A po siedmiodniowym rejsie bez zawijania do portu, taki delikwent, który z ledwością rozróżnia prawy i lewy hals (a i to będzie zależało od tego ile dni będzie rzygał) będzie mógł się ubiegać o „uprawnienia”

Wojtek Bartoszyński napisał(a):

[...]

a ten fragment to ..... nie pasował?
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Czegoś tu nie rozumiem, jak klasyk: "jesteś za, a nawet przeciw"?


Mogę tylko doradzić, czytaj ze zrozumieniem. Potarzam, to już któryś raz z kolei, jestem za bezpatenciem. Za patentem "ma stać" doświadczenie i wiedza. Dlatego jestem przeciwny "rozdawnictwu" patentów.

Roman


Ostatnio edytowano 22 lut 2013, o 21:35 przez Wodniak5, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2013, o 21:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Wodniak5 napisał(a):
Mogę tylko doradzić, czytaj ze zrozumieniem. Potarzam, to już któryś raz z kolei, jestem za bezpatenciem. Za patentem "ma stać" doświadczenie i wiedza. Dlatego jestem przeciwny rozdawnictwu patentów.


Proste pytanie. Jak chcesz to pogodzić, znaczy się bezpatencie z patentem za którym stoi doświadczenie i wiedza, w rzeczywistości w jakiej się obecnie znajdujemy. Prosiłbym o konkret a nie o filozofię dalekiego wschodu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2013, o 21:44 

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 21:17
Posty: 60
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Carlo napisał(a):
Proste pytanie. Jak chcesz to pogodzić, znaczy się bezpatencie z patentem za którym stoi doświadczenie i wiedza, w rzeczywistości w jakiej się obecnie znajdujemy. Prosiłbym o konkret a nie o filozofię dalekiego wschodu.


No niestety nie da się tego zrobić w ramach rozporządzenia.
Trzeba zmienić ustawę, można żeglować na śródlądziu do 7,5 m,
więc dlaczego nie można by, żeglować na morzu np. do 12 m w (... )
odległości do portu schronienia.

Dlatego nie wysyłałem opinii do Ministerstwa, bo i po co.

Rozporządzenie które wyjdzie w kształcie przez Was lansowanym po prosty zdemoluje system patentów.

Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2013, o 21:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Wodniak5 napisał(a):
Rozporządzenie które wyjdzie w kształcie przez Was lansowanym po prosty zdemoluje system patentów.


Hę? Jaki system patentów? Powiedz mi, co ma nas obchodzić system obowiązkowych patentów i dlaczego mielibyśmy się nim przejmować?

To rolą PZŻ było zadbać o ten system, ale we właściwy sposób, tj. zachować go jako dobrowolny i dobrze reklamować. PZŻ tego nie zrobił, nie ma systemu. Tyle.

Co mnie interesuje że jakaś firma nie dba o swój znak towarowy?

O populus (tempora), o mores!


Ostatnio edytowano 22 lut 2013, o 21:53 przez Carlo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2013, o 21:49 

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 21:17
Posty: 60
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Carlo napisał(a):

Te grupy interesów mają interes sprzeczny z interesem zwykłego żeglarza!


A kto,to taki "zwykły żeglarz"

To są jeszcze jacyś nadzwyczajni?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2013, o 21:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Wodniak5 napisał(a):
To są jeszcze jacyś nadzwyczajni?


Tak. Ci co mają 1/1800 udziału w szkole żeglarskiej i tacy z kapustą.
Zwykli żeglarze to tacy, co chcą sobie żeglować i nie interesować się jak stoi jakiś tam znak towarowy jakiegoś tam stowarzyszenia!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2013, o 22:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4909
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1941
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Wodniak5 napisał(a):
a ten fragment to ..... nie pasował?


doszukujesz się ... nie wiem czego. Był - po prostu - za długi.

Dla mnie EOT.

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2013, o 22:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12592
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wodniak5 napisał(a):

Rozporządzenie które wyjdzie w kształcie przez Was lansowanym po prosty zdemoluje system patentów.



I o to chodzi.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2013, o 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Wodniak5 napisał(a):
Carlo napisał(a):
Proste pytanie. Jak chcesz to pogodzić, znaczy się bezpatencie z patentem za którym stoi doświadczenie i wiedza, w rzeczywistości w jakiej się obecnie znajdujemy. Prosiłbym o konkret a nie o filozofię dalekiego wschodu.


No niestety nie da się tego zrobić w ramach rozporządzenia.
Trzeba zmienić ustawę, można żeglować na śródlądziu do 7,5 m,
więc dlaczego nie można by, żeglować na morzu np. do 12 m w (... )
odległości do portu schronienia.

Dlatego nie wysyłałem opinii do Ministerstwa, bo i po co.

Rozporządzenie które wyjdzie w kształcie przez Was lansowanym po prosty zdemoluje system patentów.

Czyli ten obecnie obowiązujący jest super i dopiero rozporządzenie go zdemoluje???
Cuda, panie wianki... :-o

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2013, o 22:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Wodniak5 napisał(a):
Carlo napisał(a):
Proste pytanie. Jak chcesz to pogodzić, znaczy się bezpatencie z patentem za którym stoi doświadczenie i wiedza, w rzeczywistości w jakiej się obecnie znajdujemy. Prosiłbym o konkret a nie o filozofię dalekiego wschodu.

No niestety nie da się tego zrobić w ramach rozporządzenia.
Trzeba zmienić ustawę, można żeglować na śródlądziu do 7,5 m,
więc dlaczego nie można by, żeglować na morzu np. do 12 m w (... )
odległości do portu schronienia.

A dlaczego nie można przyjąć zapisu ustawy, wg. której państwo w ogóle nie wymaga pozwoleń na żeglowanie do 24m i w ogóle nie interesuje się odległością do portu schronienia?
BTW - na skromny początek dobre byłoby i 12m. Działasz może w kierunku takiej zmiany ustawy?

Wodniak5 napisał(a):
Rozporządzenie które wyjdzie w kształcie przez Was lansowanym po prosty zdemoluje system patentów.

Dokąd funkcjonuje obowiązek posiadania pozwoleń na żeglowanie - mało mnie obchodzi, że rozporządzenie, które generalnie ułatwi ich zdobywanie, coś tam wg Ciebie "zdemoluje". Zwłaszcza, że przecież tak niewiele zostało do demolowania po dwudziestu z górką latach działań zwolenników utrzymywania "patentu" w roli pozwolenia na żeglowanie...

A co do "lansowania"...
Projekty rozporządzeń "patentowych" pisane były w gabinetach urzędników Ministerstwa Sportu. Dlatego pozwole sobie powtórzyc pytanie - do kogo odnosi sie w tej dyskusji tak szczodrze przez Ciebie stosowany podmiot "Wy"?
Przyczyną powstania projektu z grudnia ub.r., tego którego tekst (z drobnymi zmianami technicznymi) prawdopodobnie wejdzie w życie, było wstrzymanie prac nad zupełnie odmiennym projektem rozporządzenia - tym z października ub.r.
Ten twór z października był lansowany - przez dwa stowarzyszenia sportowe. To te dwa stowarzyszenia, które wciąż uzurpują sobie rolę "żeglarskiej władzy", którą sprawowały w kompletnie innym czasie i wobec kompletnie innego żeglarstwa niż to, które dominuje w Polsce od lat...
Pismo, które wstrzymało prace nad pierwotnym, lansowanym przez związki gniotem masz w linku poniżej. Sprawdź - jest podpisane...:
http://bip.msit.gov.pl/download/2/2862/Opinia_OSR.pdf

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 231 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL