Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 20:57




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 466 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 16  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 lut 2013, o 12:14 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Dlatego może warto powalczyć o wpisanie wyraźnie w rozporządzeniu oświadczenie własne? Wiem, że SAJ proponował i nie dali się przekonać ale może teraz przy innej argumentacji?

W moim przekonaniu wiele niedomówień i możliwych sporów interpretacyjnych można by uniknąć gdyby ministerstwo opracowało wzory opinii z rejsu i karty rejsu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 12:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Zlitujcie sie, oświadczenie w rozporządzeniu jeszcze moge zrozumieć. Ale karta rejsu? Moze jeszcze sprawozdanie do GUS-u??
Ze zdania wyraźnie wynika, ze potwierdzone przez armatora jednostki. Jesli jesteś jej armatorem, potwierdzasz sam sobie i PZZ MUSI przyjąć to, bo w rozporządzeniu jest konkretnie określone, kto potwierdza. Nie jest napisane natomiast, ze nie moze byc to ta sama osoba. Wiec NIE WOLNO im interpretować tego, ze nie moze.
I o to mi właśnie chodzi.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 12:42 

Dołączył(a): 10 sie 2012, o 13:49
Posty: 14
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: st.j
Jeszcze jedno.
Widzę, że został przepis wymagający oświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań do uprawiania turystyki wodnej. Wszyscy wiemy, że to farsa. Nikt nie wie, włącznie z lekarzami co mogło by być takim przeciwwskazaniem. Po prostu trzeba wydać 50 zł na świstek i tyle.
Gdyby się dało przekonać do tego urzędników to byłoby naprawdę nieźle.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 12:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
grumbler napisał(a):
Jeszcze jedno.
Widzę, że został przepis wymagający oświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań do uprawiania turystyki wodnej. Wszyscy wiemy, że to farsa. Nikt nie wie, włącznie z lekarzami co mogło by być takim przeciwwskazaniem. Po prostu trzeba wydać 50 zł na świstek i tyle.
Gdyby się dało przekonać do tego urzędników to byłoby naprawdę nieźle.

Nie pomyliłeś aby oświadczenia własnego z zaświadczeniem lekarskim?

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 12:50 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Moniiu weź oddech i zastanów się nad sensem słów: Jesli jesteś jej armatorem, potwierdzasz sam sobie ;)
Jednym z dokumentów jakie rozporządzenie dopuszcza jest karta rejsu. Oczywiście jest to prosta droga dla armatorów aby poprowadzili sobie własne karty rejsu. Oczywiście w formie i wzorze jaki im się zapragnie byle miało tytuł Karta Rejsu. Ba nawet, każdy kto pływa samodzielnie może sobie takie karty wyprodukować i sam sobie podpisywać.
Widzisz Moniiu właśnie stosuję się do Twoich zaleceń, chciej to tylko zauważyć. :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 12:55 

Dołączył(a): 10 sie 2012, o 13:49
Posty: 14
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: st.j
Cytuj:
Nie pomyliłeś aby oświadczenia własnego z zaświadczeniem lekarskim?

A i owszem. Tyle lat prania mózgu zrobiło swoje. :oops:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 13:32 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Stara Zientara napisał(a):
Ulubiona szkoła żeglarska Tomjaniego szkoli na Wiśle Śmiałej (wody morskie) na DZ z rejestracją POL i z silnikiem przyczepnym. Czy egzamin na takim jachcie uznasz za egzamin na jachcie morskim?

kiedyś całe szkolenie i egzamin na sternika był na DeZetach i było dobrze :roll: to teraz lepiej będzie jak będzie na pełnomorskich?

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 13:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
AndRand napisał(a):
to teraz lepiej będzie jak będzie na pełnomorskich?

Oczywiście, bo "kiedyś" ten sternik na morze mógł tylko patrzeć, a teraz może prowadzić jachty do 24 m po zupełnie poważnym morzu, a nawet oceanie.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 13:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
AndRand napisał(a):
kiedyś całe szkolenie i egzamin na sternika był na DeZetach i było dobrze :roll: to teraz lepiej będzie jak będzie na pełnomorskich?
Jaki jest procent DZ wśród jachtów pływających po śródlądziu i jaki po morzu?

Idąc Twoim tokiem rozumowania egzaminy na prawo jazdy powinny odbywać się w samochodzie marki "Warszawa".

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 13:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Były_User 934585 napisał(a):
W moim przekonaniu wiele niedomówień i możliwych sporów interpretacyjnych można by uniknąć gdyby ministerstwo opracowało wzory opinii z rejsu i karty rejsu.


Przestań !!
Człowieku, kto to ma tam zrobić?
Po co?
W rozporządzeniu jest zapisane niezbędne minimum, czyli że ma być opinia pozytywna i szlus. Z kolei ze względu na sam staż, ma się tam znaleźć ilość godzin i długość jednostki. Aby można spersonalizować rejs, należałoby podać jeszcze dane jachtu (nazwa, nr rejestracyjny jeśli istnieje), imię, nazwisko prowadzącego, ewentualnie rodzaj i numer certyfikatu jakim sie posługuje, a także port wyjścia i port końcowy, ewentualnie porty po drodze.
Ja od kilku lat posługuję się tekstem który mam na dysku i nie potrzebuje zadnego wzoru. Po co tworzyć kolejny formularz? Komu to potrzebne? Jacek, coraz bardziej mnie zadziwiasz niektórymi pomysłami.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.



Za ten post autor Szaman3 otrzymał podziękowania - 4: bury_kocur, Hipopotam, Jaromir, Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 13:56 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Może mi się jakiś komplikator włączył? :oops:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 13:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Były_User 934585 napisał(a):
Może mi się jakiś komplikator włączył? :oops:

Tak, bo nawet weksel opiewający na miliony nie ma jedynego słusznego wzoru. Musi posiadać swoich siedem cech, a napisany może być nawet na drzwiach od stodoły.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak



Za ten post autor Cape otrzymał podziękowania - 2: Hipopotam, Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 13:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Były_User 934585 napisał(a):
Może mi się jakiś komplikator włączył? :oops:

To go młotkiem... wyłącz :mrgreen:

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 13:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Mariusz Główka napisał(a):
Bez sensu. Im mniej regulacji tym lepiej. O ile definicja rejsu morskiego może się przydać, to już definicja rejsu pływowego jest zbędna. Np. Anglicy nie mają takiej definicji, a przynajmniej w stylu jaki u nas obowiązywał (1,5 m skoku pływu). Z prostej przyczyny, w niektórych miejcach mają 8 - 9 m skok pływu, a w innych ledwo powyżej metra.
Podobnie uważam, że nie ma potrzeby definiować typy jachtów na których mają być prowadzone egzaminu. Po co? Tak samo wchodzenie w szczegóły silnikowe.
Jeszcze raz powtórzę, im mniej szczegółów w regulacjach tym lepiej, bo prawo staje się bardziej elastyczne.

Aha, skuter wodny jest z definicji jachtem motorowym. Nie musi być wymieniony w rozporządzeniu.

Bardzo dokładnie się zgadzam!

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 14:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Były_User 934585 napisał(a):
Jednym z dokumentów jakie rozporządzenie dopuszcza jest karta rejsu. Oczywiście jest to prosta droga dla armatorów aby poprowadzili sobie własne karty rejsu. Oczywiście w formie i wzorze jaki im się zapragnie byle miało tytuł Karta Rejsu. Ba nawet, każdy kto pływa samodzielnie może sobie takie karty wyprodukować i sam sobie podpisywać.


No i sobie napisze kilka zdań, że prowadził jacht xxxx o długości yyy. Początek rejsu - data, miejsce, koniec rejsu - data, miejsce. W czasie rejsu pływał przez zzzz godzin.

Aaa, ma jeszcze napisać, że nie jest wielbłądem?

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 14:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Wojciech1968 napisał(a):
skipbulba napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Dlaczego uważasz, że nie powinien prowadzić jachtu do 12 m długości kadłuba ?
a dlaczego uważasz, ze może? W przypadku 12-15 latka oprócz umiejętności stricte technicznej zachodzi jeszcze kwestia ponoszenia odpowiedzialności. A 12 letnie dzieci do tytanów odpowiedzialności, doświadczenia życiowego itp nie należą. Nie mylmy liberalizmu z anarchią.

Zastanawiające jest to, iż dopiero obecnie dostrzeżono, że dwunastolatek, czy też 14 i 15 latek nie może być osobą odpowiedzialną.
Zwiększa tym bardziej moje zdziwienie fakt, że ten sam nastolatek pod nadzorem osoby pełnoletniej został pozbawiony prawa prowadzenia jachtu do 12 m, chociażby dla potrzeby nabywania praktyki.

Ty TEŻ ni potrafisz odróżnić prowadzenia od sterowania?
Eeeeechhh, myślałem, że tak mają tylko stare repy... przyjedź na jakieś spotkanie, zobaczysz które...

Cytuj:
Warto przywołać tę postać http://en.wikipedia.org/wiki/Jessica_Watson, która utarła nosa wszelkim spekulacjom.

Miała 16 lat ruszając "dookoła".

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

AIKI napisał(a):
Mariusz Główka napisał(a):
Podobnie uważam, że nie ma potrzeby definiować typy jachtów na których mają być prowadzone egzaminu. Po co? Tak samo wchodzenie w szczegóły silnikowe.
Jeszcze raz powtórzę, im mniej szczegółów w regulacjach tym lepiej, bo prawo staje się bardziej elastyczne.

Typu jachtu nie, ale już jego wielkość by się IMO przydała...
A co do szczegółowości - może się zdarzyć, że komisje egzaminacyjne będą interpretować nie dość zdefiniowane momenty na niekorzyść egzaminowanego. Ja bym nie był za przesadnym minimalizmem w tych kwestiach.

Spokojnie - czeka nas kolejne rozporządzenie w którym określine będą warunki sprzętowe i kadrowe egzaminów. Wystarczy przeczytać pismo przewodnie minister Muchy, by wiedziec o jakie rozporzadzenie chodzi...
http://bip.msit.gov.pl/download/2/3080/ ... nienia.pdf

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

panwac napisał(a):
- silnik jak najbardziej bym doprecyzował

Fajnie - a jak ktoś chce zdawać na własnym jachcie z silnikiem przyczepnym w studzience? Zabronić?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

AIKI napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
panwac napisał(a):
w ramach odchudzenia zapisów

Jeszcze jedna rzecz mi się nie podoba - powtarzanie egzaminu w całości ...
Jeżeli kto zdał teorię a uwalił praktykę to po co ma powtarzać całość ?

Zaproponuję zatem korektę zapisu w taki sposób, aby egzamin teoretyczny był ważny np miesiąc, w ciągu którego można ponowić przystąpienie do praktycznego.

Na spotkaniu AFAIR odrzucono taką propozycję. Że niby egzamin jest jeden. Proponowałem potem rezygnację z egzaminu praktycznego (co przy okazji zalatwiało problem zamknięcia budżetu egzaminu przy określonych z gory opłatach...) - ale jeszcze widać do tego nie dorośli...
Że niby nie może być jak w Hameryce:
viewtopic.php?f=3&t=6167&p=139459&hilit=Garwolina

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 14:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Mariusz Główka napisał(a):
Andy napisał(a):
No i czy rejs do często odwiedzanego przez Polaków Bergen będzie zaliczony do wód pływowych czy nie? Jako przykład podałem Bergen bo skok pływu waha się tam w okolicach 1 m. Moim zdaniem Bergen jest portem pływowym, ale do tej pory nie był jako taki uznawany bo skok pływu wynosił poniżej 1.5 m.

W angielskim Weymouth skok pływu jest niewiele powyżej metra ale Anglikom nie przyszłoby do głowy rozważać, czy to port pływowy czy nie. A Wenecja? Akurat dziś skok pływu ma dokładnie 1 m.

A w Kopenhadze dziś 23 cm...
Anyway - wymóg "wód pływowych" pojawia się dopiero przy stopniach kapitańskich.
A pierwszy stopie "morski" nie wymaga pływów - i formalnie wystarcza na wszelkie normalne jachty a nawet na mniejsze żaglowczyki (24m).
Obawiam się, ze definicja "wód plywowych" może byc nielatwa, dotychczasowe "porty o średnim skoku pływu" określone były parametrem nieznanym w nawigacji. Bo co to ma być ten "średni skok pływu? Syzygijny? Kwadraturowy? Najwyższy w roku? Rzeczywisty w dniu wizytacji portu? Zaczynamy brnąć w szczegóły...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

waliant napisał(a):
Tak mnie tknęło:
Paragraf 4, punkt 4: ...w szczególności pozytywne opinie z odbytych rejsów...

To jest chyba zmiana, wcześniej opinie to było w sumie zaświadczenie o odbyciu rejsu. Kiedy opinia jest pozytywna a kiedy negatywna?


Wystarczy napisać "iksiński otrzymuje moją pozytywna opinię" :lol:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Były_User 934585 napisał(a):
Jak dla mnie to, że armator ma sam sobie potwierdzić staż jest czystą groteską.

Nie - groteską jest samo wymaganie jakiś staży, poświadczeń, opiniii i innych takich bzdur....

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 14:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Sąsiad napisał(a):
W kwestii wieku zastanawia mnie jedno. Skoro kodeks cywilny wprowadza pojęcie ograniczonej i pełnej zdolności do czynności prawnych (wiek bodajże 13 i 18 lat), to po co wprowadzać jakieś inne limity? I tak osoba poniżej 13 roku życia nie może zaciągać zobowiązań, a zdaje się, że KC jest dokumentem nadrzędnym względem tego rozporządzenia (tego nie jestem pewien, może jakiś prawnik oceni).

AFAIR na spotkaniu podnoszono argumenty za obniżeniem wieku "nowego sternika jachtowego" - możliwość pracy zawodowej na morzu od tego wieku, odpowiedzialność karna, możliwość nabywania uprawnień w ruchu drogowym.
Argumenty były ciut bez sensu, ale że załatwiały obniżenie wieku dostępności stopnia morskiego i likwidowały zapisy o prowadzeniu jachtu pod nadzorem (ładny oksymoronik) - nie protestowałem.
Dla stopnia żeglarza wspierałem PKM z postulatem 13 lat (ograniczona zdolność do niektórych czynności prawnych) - niestety zapisali 14 lub 16lat a w projekcie znalazlo się lat 16 (argumentowane otwarciem wód wewnętrznych w porze dziennej do 12m...). BTW - większość szkoł nie chciała kursantow poniżej 16 lat.

W rezultacie wszystkie cztery pierwsze stopnie (żeglarski i motorowodny, śródlądowy i morski) mają być dostępne od 16 lat. Jako że bezpatencie do 7.5m nie stawia żadnego wymogu wieku czy "nadzoru" nad prowadzeniem jachtu - uważam że małolaty nie zostały jakoś straszliwie pokrzywdzone. Trza tylko uwazac, by takie wymogi nie zostały zapisane w innych aktach prawnych (np. w czekajacym na wydanie rozporządzeniu z delegacji Art 37a ust 14)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 26 lut 2013, o 14:34 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 14:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
A ja jestem ciekawy, co myślą instruktorzy ze szkół i szkółek o takim zapisie:
Cytuj:
§19. Egzaminator nie przeprowadza egzaminu dla osoby:
2) która była szkolona przez egzaminatora.


Czy to znaczy, że nie może egzaminować? A może ma uznać egzamin za zaliczony bez egzaminowania? :)

BTW. Nadal utrzymano na egzaminie zbędne manewry podchodzenia i odchodzenia od boi.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 14:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
pierdupierdu napisał(a):
wymóg "wód pływowych" pojawia się dopiero przy stopniach kapitań

I zamierzam zaproponowac zakwestionowanie tego. W końcu kapitan od sternika rózni się najbardziej tym, ze moze odplynąc powyzej 200 Mm od czegoś tam... czyli problem pływów jest jakby mniejszy. ;)

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 14:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Były_User 934585 napisał(a):
W moim przekonaniu wiele niedomówień i możliwych sporów interpretacyjnych można by uniknąć gdyby ministerstwo opracowało wzory opinii z rejsu i karty rejsu.


A wzór checklisty dla używania WC na jachcie - też?
Eeeechhhhhh....

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Były_User 934585 napisał(a):
Jednym z dokumentów jakie rozporządzenie dopuszcza jest karta rejsu. Oczywiście jest to prosta droga dla armatorów aby poprowadzili sobie własne karty rejsu. Oczywiście w formie i wzorze jaki im się zapragnie byle miało tytuł Karta Rejsu. Ba nawet, każdy kto pływa samodzielnie może sobie takie karty wyprodukować i sam sobie podpisywać.

No i czemu masz z tym jakikolwiek problem?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Colonel napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
wymóg "wód pływowych" pojawia się dopiero przy stopniach kapitań

I zamierzam zaproponowac zakwestionowanie tego. W końcu kapitan od sternika rózni się najbardziej tym, ze moze odplynąc powyzej 200 Mm od czegoś tam... czyli problem pływów jest jakby mniejszy. ;)

Nie wiem czy warto, ale próbuj.
Argument masz dobry, bo logiczny, tylko co biurokracja ma wspólnego z logiką...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 15:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
JByły_User 934585 napisał(a):
Może mi się jakiś komplikator włączył?


Zdaje się Jacku, że nie Tobie jednemu.
Wieloletnie pranie mózgu - mimo - wydawać by się mogło - otwartego spojrzenia na sprawę robi widać swoje.
Trochę wody musi jednak upłynąć aby wyzwolić się z tego :-(
Pzdr
Kocur

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

pierdupierdu napisał(a):
Były_User 934585 napisał(a):
W moim przekonaniu wiele niedomówień i możliwych sporów interpretacyjnych można by uniknąć gdyby ministerstwo opracowało wzory opinii z rejsu i karty rejsu.


Myślę, że tylko Kuracent dałby temu radę :lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 15:34 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Stara Zientara napisał(a):
AndRand napisał(a):
kiedyś całe szkolenie i egzamin na sternika był na DeZetach i było dobrze :roll: to teraz lepiej będzie jak będzie na pełnomorskich?
Jaki jest procent DZ wśród jachtów pływających po śródlądziu i jaki po morzu?

po morzu 0,01%?
Cytuj:
Idąc Twoim tokiem rozumowania egzaminy na prawo jazdy powinny odbywać się w samochodzie marki "Warszawa".

a egzamin nie powinien obejmować nawigacji zliczeniowej, znaków używanych na mapach, nawigacji terestrycznej - przecież wszystko jest w GPSie w wersji automapa.

Moim zdaneim jacht egzaminacyjny ma umożliwić przeprowadzenie egzaminacyjnych manewrów.

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 15:35 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 102
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
Tak przy okazji, to mnie zastanowiło dlaczego w wymaganiach egzaminacyjnych na stopień sternika jest :

a) manewry pod żaglami w zakresie:
..... odejście i dojście do nadbrzeża...

b) manewry na silniku
- kotwiczenie i cumowanie w różnych warunkach
- alarm "człowiek za burtą"

Nie wiem czy nie istotniejsze jest sprawdzenie umiejętności podchodzenia do nabrzeża na silniku niż na żaglach, przynajmniej na poziomie sternika.

_________________
Pozdrawiam
Krzyś


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 15:39 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Krzys napisał(a):
Nie wiem czy nie istotniejsze jest sprawdzenie umiejętności podchodzenia do nabrzeża na silniku niż na żaglach, przynajmniej na poziomie sternika.

Jak ktoś podejdzie na żaglach to podejdzie i na silniku :mrgreen:

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 15:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
AndRand napisał(a):
a egzamin nie powinien obejmować nawigacji zliczeniowej, znaków używanych na mapach, nawigacji terestrycznej

Dlaczego ?
AndRand napisał(a):
przecież wszystko jest w GPSie w wersji automapa.

A co ma wspólnego automapa z morzem ?

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 15:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Krzys napisał(a):
Tak przy okazji, to mnie zastanowiło dlaczego w wymaganiach egzaminacyjnych na stopień sternika jest :

a) manewry pod żaglami w zakresie:
..... odejście i dojście do nadbrzeża...

Nie wiem czy nie istotniejsze jest sprawdzenie umiejętności podchodzenia do nabrzeża na silniku niż na żaglach, przynajmniej na poziomie sternika.


Właściwie to chyba wszyscy na spotkaniu uważali, że to bez sensu. Widać gospodarze spotkania przeoczyli to i pozostało jak we wcześniejszym projekcie

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 16:06 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Cape napisał(a):
AndRand napisał(a):
a egzamin nie powinien obejmować nawigacji zliczeniowej, znaków używanych na mapach, nawigacji terestrycznej

Dlaczego ?

Bo egzamin obejmuje umiejętności prowadzenia jachtu bez udogodnień z nowoczesnych jachtów, które można prowadzić w zasadzie jednoosobowo z użyciem nawigacji samochodowej. DZ-ta daje umiejętność wydawania komend na 3 żagle + sternik. Co prawda teraz nie widzę różnicy w wymaganiach dot. żeglarza i sternika (prowadzenie - sterowanie)
Jak się zacznie uszczegóławiać przepisy dla jachtów egzaminacyjnych to wejdą głównie lobbingi związane z tym kto jakimi jachtami dysponuje. A na nich ma być po prostu możliwość sprawdzenia zakresu z egzaminu.
Cytuj:
AndRand napisał(a):
przecież wszystko jest w GPSie w wersji automapa.

A co ma wspólnego automapa z morzem ?

Czy sternik morski musi koniecznie mieć egzamin na morzu? To jedynie podraża koszty szkolenia, a staż morski i tak ma mieć.

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 16:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
AndRand napisał(a):
które można prowadzić w zasadzie jednoosobowo z użyciem nawigacji samochodowej.

Nie można.
AndRand napisał(a):
Czy sternik morski musi koniecznie mieć egzamin na morzu?

Pomijając, że taki stopień w nowym rozporządzeniu nie istnieje, to celem praktycznego egzaminu jest sprawdzenie umiejętności manewrowania jachtem morskim. Takim, jaki w przyszłości będzie powoził.
A staże można wypływać nie dotykając steru. Na klasycznym rejsie zaliczanym do stażu, nie będziesz wykonywał manewrów portowych za sterem.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 16:53 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Cape napisał(a):
AndRand napisał(a):
które można prowadzić w zasadzie jednoosobowo z użyciem nawigacji samochodowej.

Nie można.

Naprawdę? Gdzieś tu widziałem oprogramowanie na smartfony w wersji dla jachtów, nie mówiąc o widoku autostradki

Obrazek
Cytuj:
AndRand napisał(a):
Czy sternik morski musi koniecznie mieć egzamin na morzu?

Pomijając, że taki stopień w nowym rozporządzeniu nie istnieje, to celem praktycznego egzaminu jest sprawdzenie umiejętności manewrowania jachtem morskim. Takim, jaki w przyszłości będzie powoził.

Wydaje mi się, ze przeważająca większość będzie powoziła co roku innym jachtem.

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 466 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 16  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL