Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 13:11




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 466 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 16  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 lut 2013, o 16:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4909
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1940
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
bury_kocur napisał(a):
1. W Projekcie Rozporządzenia brak definicji "rejs morski" co może spowodować problemy z uznawalnością określanego rejsu przez komisję egzaminacyjną lub organ wydający patent (PZZ lub PZMWiNW)

primo: w rozporządzeniu napisano nie "rejs morski" a "rejs po wodach morskich". Co tu jeszcze definiować?

bury_kocur napisał(a):
2. Brak definicji "wody pływowe" - w poprzednim Rozporządzeniu definicja taka była - co spowodować może - i spowoduje - problemy jw..

W poprzednim rozporządzeniu była - ale kulawa. O jaki skok pływu chodziło? Nie lepiej tak jak teraz co w połączeniu z wykładnią językową powinno dać rejs po tych wodach gdzie pływy mają znaczenie/wpływ na jego przebieg - prowadzenie nawigacji?

bury_kocur napisał(a):
3. Brak zdefiniowania typów jachtów, na których można przeprowadzać egzaminy - w/g Projektu Rozporządzenia egzaminy właściwie można prowadzić na czymkolwiek na każdy stopień żeglarski i motorowodny co budzi uzasadnione zastrzeżenia.

Jakie zastrzeżenia? Inne rozporządzenie będzie to określać IMO.

bury_kocur napisał(a):
4. Brak zdefiniowania jaki silnik powinien być użyty na jednostce morskiej przeznaczonej do egzaminu - stacjonarny/ przyczepny ? Na jednostkach morskich w ogromnej większości znajdują sie silniki stacjonarne a umiejętność ich obsługi różni się zasadniczo od umiejętności obsługi silnika przyczepnego.

Po co? A może na obu (przyczepny i stacjonarny)? A silnik w studzience? A parowy? A elektryczny? A z przekładnią hydrokinetyczną? A na dwóch silnikach (katamaran)?

bury_kocur napisał(a):
4. Brak zapisów w projekcie Rozporządzenia zapisu o zniżkach dla młodzieży i studentów do 26 lat. w opłatach za egzamin - sądzę, iż winno to być jednoznacznie zapisane w celu uniknięcia ewentualnych pomyłek zastosowania wyższych opłat egzaminacyjnych przez komisje egzaminacyjne.

To już jest w ustawie. Nie ma też że "Rezczpospolita Polska jest demokratycznym państwem prawnym" :-). Mamy prawo zbudowane hierarchicznie, konstytucja określa zamknięty katalog jego źródeł. Żadne źródło niższego rzędu nie może być sprzeczne z wyższego (bo jest wtedy - z mocy prawa - nieważne). Dodatkowo ZTP zabraniają powielanie spraw rozstrzygniętych w ustawie w rozporządzeniach.

bury_kocur napisał(a):
5. W projekcie nie widzę także wyraźnego stwierdzenia, że patent sternika motorowodnego upoważnia do prowadzenia skuterów.

Nie ma też stwierdzenia, że upoważnia do prowadzenia jachtów sklejkowych, jachtów z szybką, jachtów z dwoma silnikami, pontonów, poduszkowców... itd. Ustawa zawiera definicję: art 37a. 2.2). Wystarczy.

bury_kocur napisał(a):
Dobrze byłoby wyjaśnić powyższe wątpliwości w formie jednoznacznego zapisu w treści Rozporządzenia przed wejściem jego w życie w formie Np autopoprawki.

IMHO tak się nie da. Projekt jest po konsultacjach społecznych i poszedł do uzgodnień międzyresortowych. Dalsza droga: http://legislacja.rcl.gov.pl/lista/512/projekt/73393/katalog/73398

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Wojciech1968 napisał(a):
Warto przywołać tę postać http://en.wikipedia.org/wiki/Jessica_Watson, która utarła nosa wszelkim spekulacjom.

zaczęła rejs jako 16-latka ukończyła 3 dni przed 17. urodzinami.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

bury_kocur napisał(a):
Jeszcze jedna rzecz mi się nie podoba - powtarzanie egzaminu w całości ...
Jeżeli kto zdał teorię a uwalił praktykę to po co ma powtarzać całość ?
Kocur

Było to wałkowane na konferencji. Problem opłaty za egzamin i jej podziału.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

panwac napisał(a):
- definicja rejsu morskiego się przyda, bo wcześniej pojawiła się chyba w projekcie PZŻ, natomiast w zapisach ministerialnych nigdzie jej nie widzę,
- definicja rejsu pływowego też się przyda nawet, jeśli tym razem nie będzie podawała skoku pływu, a jedynie opis zjawiska,

A spróbuj takie - proszę - sformułować. Już słyszę: " a dlaczego rejs 12 h (6 h) się nie liczy - przecież też daje doświadczenie? A co to znaczy pływ? A jak przybędzie w syzygii 5cm to jest pływ czy nie?...


* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Andy napisał(a):
Co do potrzeby zdefiniowania pojęcia "rejs morski" chyba nie trzeba nikogo przekonywać.

Trzeba :-). Szczególnie, że rozporządzenie takim terminem się nie posługuje...

Andy napisał(a):
Jeżeli ma być jakiś staż to trzeba go określić. W przeciwnym wypadku do stażu spokojnie można zaliczyć cały okres od zaokrętowania do wyokrętowania z jachtu. Właściwe nawet bez konieczności wychodzenia z portu :D

A Ty czytałeś zapis w tym projekcie?
Cytuj:
[...] rejsy po wodach morskich, w łącznym czasie co najmniej 200 godzin żeglugi [...]

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Ostatnio edytowano 26 lut 2013, o 17:12 przez Wojtek Bartoszyński, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: Ejdzej
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 17:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
AndRand napisał(a):
Wydaje mi się, ze przeważająca większość będzie powoziła co roku innym jachtem

Ale morskim. A współczesne jachty morskie dostępne w czarterze bez względu na nazwę stoczni są generalnie takie same.
A z tą nawigacją na morzu przy pomocy nawigacji samochodowej, albo innego google maps daj sobie spokój.
Popłyń na te morze, to się przekonasz.
Również nie wystarczy umiejętność naciskania guzików w ploterze z mapami morskimi. Umiejętność (z całym szacunkiem dla nawigacji elektronicznej) nawigacji na podstawie zliczenia, pozycji obserwowanej, kompasu itp jest potrzebna.
Na morzu nie ma drogowskazów i zapytać się o drogę nie ma kogo. :lol:

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 17:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Wojciech1968 napisał(a):
Zastanawiające jest to, iż dopiero obecnie dostrzeżono, że dwunastolatek, czy też 14 i 15 latek nie może być osobą odpowiedzialną.
Zwiększa tym bardziej moje zdziwienie fakt, że ten sam nastolatek pod nadzorem osoby pełnoletniej został pozbawiony prawa prowadzenia jachtu do 12 m, chociażby dla potrzeby nabywania praktyki.
Warto przywołać tę postać http://en.wikipedia.org/wiki/Jessica_Watson, która utarła nosa wszelkim spekulacjom.


Dlaczego uważasz, ze coś dostrzezono dopiero teraz? dzieci do lat 14(15, 16) moga prowadzić wszelkie jachty do 7,5m... Twoim zdaniem to mało? Bo moim nie. Uważam, że np.12 latek jest za młody, żeby prowadzić duże 12 metrowe jachty, podobnie jak jest za młody żeby jeździć samochodem i za młody do wielu innych rzeczy. I nijak wątpliwy przykład Jessiki mnie nie przekonuje, że jest inaczej.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jacek Woźniak napisał(a):
Jak dla mnie to, że armator ma sam sobie potwierdzić staż jest czystą groteską
a kto ma mu potwierdzić? Oświadczenie własne nie wystarczy?

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 17:20 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Cape, obawiam się,że niestety znajomość nawigacji elektronicznej wystarczy, taki to duch czasu. Kolega w małym plecaczku miał kilka urządzeń: netbook mapa morska. dwa ręczne garminy z mapami morskimi, tablet z mapą morską , a nawigował na samsungu galaxyIII.

oczywiście to był tylko plecaczek załoganta :lol: na wyposażeniu jachtu były jeszcze 3 urzadzenia z mapami. Pozostali załoganci swoich urządzeń z mapami nie wzięli. :lol:

nie mówie czy to dobrze czy źle, tak było

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 17:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
piotr6 napisał(a):
Cape, obawiam się,że niestety znajomość nawigacji elektronicznej wystarczy, taki to duch czasu. Kolega w małym plecaczku miał kilka urządzeń: netbook mapa morska. dwa ręczne garminy z mapami morskimi, tablet z mapą morską , a nawigował na samsungu galaxyIII

Wszystko fajnie, gdy tyle sprzętu wraz z niezależnym zasilaniem.
Gorzej, gdy ploter nawala, jedyny. To mnie spotkało. Został papier i ręczniak.
I jeszcze jedno, taki właśnie nawiedzony elektronicznie załogant przyklejony do tabletu z mapami morskimi wprowadził na mieliznę jacht w torze wodnym w drodze z Breege na pełne morze. Zapomniał o patrzeniu na pławy :evil:
Oba zdarzenia z zeszłego sezonu.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Ostatnio edytowano 26 lut 2013, o 17:32 przez Cape, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 17:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4909
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1940
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Jacek Woźniak napisał(a):
Aaaa i jeszcze jedna sytuacja. Jestem współwłaścicielem jachtu, czy moje oświadczenie będzie wymagało potwierdzenia przez drugiego armatora?
I proszę na mnie nie krzyczeć, potrzebne leki już wziąłem... ;)

Jacek... gryy :evil: proszę
A jak jest trzech współwłaścicieli z czego dwie osoby fizyczne i jedna prawna, której do reprezentowania jej na zewnątrz potrzebny jest zawsze prezes (z wiceprezesem lub głównym księgowym), który to zaginął bez wieści, a od jego zaginięcia nie minął jeszcze czas potrzebny do uznania go za zmarłego. Do zwołania walnego nie może dojść, bo są plamy na słońcu i środki łączności nie działają? :evil: :-? :evil: :-? ICMPTZ?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jacek Woźniak napisał(a):
Poza tym PZŻ/PZMiNW ma dostęp do rejestrów łodzi i może bez żadnego wysiłku sprawdzić czy delikwent jest lub nie jest właścicielem łódki.

Ooo?!? PZŻ/PZMWiNW ma dostęp do rejestrów wszystkich łodzi? A jak łódź jest niezarejsterowana? A jak jest zarejestrowana w innym kraju?
Poza tym mały szczegół: "armator" - "właściciel". W końcu kwietnia będę uprawiał we własnym imieniu żeglugę cudzym jachtem - będę więc jego armatorem (jak wiesz).

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 17:35 

Dołączył(a): 6 lut 2013, o 17:39
Posty: 266
Lokalizacja: Sligo
Podziękował : 75
Otrzymał podziękowań: 82
Uprawnienia żeglarskie: wystarczajace ;)
Wszystko pieknie ladnie, tylko dlaczego na obowiazkowym prawie jazdy reklamujemy dwa stowarzyszenia zeglarskie? Wydawalo mi sie, ze to ma byc dokument panstwowy?

_________________
Radek Wrodarczyk
www.wrodarczyk.ie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 17:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
Dobrze byłoby wyjaśnić powyższe wątpliwości w formie jednoznacznego zapisu w treści Rozporządzenia przed wejściem jego w życie w formie Np autopoprawki.

IMHO tak się nie da. Projekt jest po konsultacjach społecznych i poszedł do uzgodnień międzyresortowych. Dalsza droga: http://legislacja.rcl.gov.pl/lista/512/projekt/73393/katalog/73398

No to wychodzi, że już nic się nie da poprawić... Chociaż co do uwagi tłumaczeniowej Jaromira nie miałbym jeszcze pewności. A skoro tak, to może warto zgłosić i inne - kilka najważniejszych?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

RadekNet napisał(a):
Wszystko pieknie ladnie, tylko dlaczego na obowiazkowym prawie jazdy reklamujemy dwa stowarzyszenia zeglarskie? Wydawalo mi sie, ze to ma byc dokument panstwowy?

Pewnie dlatego, że ustawa określa kto wydaje - właściwy polski związek sportowy mianowicie.
Mnie też się to nie podoba i w stanowisku Samosteru takie zastrzeżenie było...

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 17:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4909
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1940
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Jacek Woźniak napisał(a):
W moim przekonaniu wiele niedomówień i możliwych sporów interpretacyjnych można by uniknąć gdyby ministerstwo opracowało wzory opinii z rejsu i karty rejsu.

:evil: A jak ktoś ma opinię z rejsu na innym formularzu a kapitan ... zaginął po ostatnim rejsie? :lol:

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 17:44 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Cape napisał(a):
I jeszcze jedno, taki właśnie nawiedzony elektronicznie załogant przyklejony do tabletu z mapami morskimi wprowadził na mieliznę jacht w torze wodnym w drodze z Breege na pełne morze..


syndrom sprzętowca, raz miałem przyjemność, mój się w ogóle nie spojrzał na wodę i otaczający świat. myślę ,że nowe pokolenie zapomni o zliczeniówce jak już nie zapomniało.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 18:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4909
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1940
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
RadekNet napisał(a):
Wszystko pieknie ladnie, tylko dlaczego na obowiazkowym prawie jazdy reklamujemy dwa stowarzyszenia zeglarskie? Wydawalo mi sie, ze to ma byc dokument panstwowy?

Nieuwzględnione głosy masz wypunktowane w uzasadnieniu, s 19-21.

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 18:11 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Cape napisał(a):
Umiejętność (z całym szacunkiem dla nawigacji elektronicznej) nawigacji na podstawie zliczenia, pozycji obserwowanej, kompasu itp jest potrzebna. :

No właśnie o tym mówię - ponieważ zakres egzaminu głównie obejmuje nawigowanie bezprądowe oraz prowadzenie jachtu bezautopilotowe, bez knag wszystkch szotów przy kole sterowym więc nie ma co decydować za prowadzących szkolenia i egzaminy jakie to mają być jachty - mają być takie, żeby w tym zakresie można było szkolić i egzaminować, a rynek i tak zdecyduje.

Moim prywatnym zdaniem, prowadzenie jachtu wyłącznie przy pomocy komend jest inną umiejętnością niż sterowanie własnoręczne i wymaga jego uprzedniej znajomości.

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Ostatnio edytowano 26 lut 2013, o 18:18 przez AndRand, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 18:12 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
No to jeszcze raz po koleji nie po PKP ;)
Jak minister pozwala/nakazuje posłużyć się jakimś tam dokumentem to o ile nie jest on określony w innym akcie prawnym to powinien wzór tego dokumentu określić. Nie trzeba to po co określił wzór zaświadczenia o zdaniu egzaminu? Kartka z napisem Ten a Ten egzamin zdał nie wystarczy?
A teraz postawcie się w roli urzędnika czy przewodniczącego komisji egzaminacyjnej której przedkładacie oświadczenie o własnych, na własnym jachcie odbytych rejsach a On trzymając się ściśle zapisów rozporządzenia żąda poświadczenia waszego oświadczenia przez armatora. Czyli mamy napisać, że prawdą jest to co napisaliśmy, że jest prawdą. Idiotyzm? Tak i właśnie to mnie tak wkurza. Może przesadzam ale lepiej dmuchać na zimne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 18:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4909
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1940
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
AIKI napisał(a):
Pewnie dlatego, że ustawa określa kto wydaje - właściwy polski związek sportowy mianowicie.
Mnie też się to nie podoba i w stanowisku Samosteru takie zastrzeżenie było...

Ja w uzasadnieniu pisałem:
Cytuj:
1. Rozporządzenie nie odwołuje się ani do PZŻ ani do PZMWiNW (jak i ustawa) a jedynie do "właściwego związku sportowego". To krok w dobrym kierunku. Jednak we wzorach pozostały logo obu związków, oraz stwierdzenie o tym kto zaświadcza. Należy je usunąć aby dokument był wewnętrznie spójny.
2. Dokument wydają (zgodnie z ustawą) właściwe polskie związki sportowe. Dziś właściwymi są PZŻ i PZMWiNW, jednak ta sytuacja może sie zmienić (samorozwiązanie związku, powstanie innego (np. Związku Żeglowania po Śródlądziu), zmiana nazwy...). Podobnie będzie przy zmianie logo któregoś ze związków.
3. Patenty są dokumentem państwowym których wydawanie Państwo zleciło związkom sportowym. Jednak ten dokument – w moim odczuciu – powinno firmować swym autorytetem państwo a nie (z całym szacunkiem) jakieś stowarzyszenie.
4. Na państwowym dokumencie nie ma miejsca na reklamę czy logo jakichkolwiek organizacji. Posiadania patentów wymaga państwo i nie powinienem (nie jestem członkiem żadnego ze związków) jako obywatel być zmuszany do propagowania czy reklamowania tej czy innej organizacji – a przynależność do związków nie jest warunkiem uprawiania turystyki żeglarskiej.

Czemu nie uwzględnili? Pojęcia nie mam... :-(

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jacek Woźniak napisał(a):
Nie trzeba to po co określił wzór zaświadczenia o zdaniu egzaminu?

1. Nie trzeba. Ba! Nie można nawet - jeśli delegacja ustawowa nie mówi, że ma określić taki wzór w rozporządzeniu.
2. Określił wzór zaświadczenia o zdaniu egzaminu ponieważ:
ustawa o żegludze śródlądowej napisał(a):
15. Minister właściwy do spraw kultury fizycznej określi, w drodze rozporządzenia:
[...]
3) wzór zaświadczenia ze zdania egzaminu,


PS.
Qr-de - czytajcie tę ustawę...

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Ostatnio edytowano 26 lut 2013, o 18:24 przez Wojtek Bartoszyński, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 18:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
pierdupierdu napisał(a):
Nie wiem czy warto, ale próbuj.

Nie odnosisz wrażenia,że razem spróbujemy albo odstapimy?
Mariusz Główka napisał(a):
Widać gospodarze spotkania przeoczyli to i pozostało jak we wcześniejszym projekcie

Jak rozumiem, temu słuzy termin bodajże 4 marca. A nie "dyskusjom" z trollami?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 18:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Czemu nie uwzględnili? Pojęcia nie mam..


Jest jeszcze jedna wątpliwość natury merytorycznej.
Na patencie ma być napisane:
"Polski Związek Żeglarski zaświadcza, iż posiadacz niniejszego patentu jest uprawniony do:"
Wiec ja się pytam co nasz ukochany ten czy inny związek ma zaświadczać jeżeli egzamin dla danego klienta przeprowadzi nie komisja egzaminacyjna związku a upoważniony przez ministra podmiot inny ?
Pisanie takiego tekstu jest pisaniem NIEPRAWDY.
Takie "zaświadczenie" na odwrocie patentu powinno zawierać imię i nazwisko egzaminatora i dopiero takie "zaświadczenie" miałoby właściwy wymiar prawny.
Pzdr
Kocur
ps, ależ Wojtuś pojechał po naszych (po moich też) uwagach - a niech Cię ;-)))
Ale chyba dobrze, że takie kwiatki są wyciągane bo to znaczy, że naród jednak nie jest bezmyślny.
I może i dobrze, że już raczej nie będą brane pod uwagę w tym rozporządzeniu bo faktycznie im prościej tym lepiej a my szukamy dziury w ... prostym :D :)

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 18:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
bury_kocur napisał(a):
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Czemu nie uwzględnili? Pojęcia nie mam..


Jest jeszcze jedna wątpliwość natury merytorycznej.
Na patencie ma być napisane:
"Polski Związek Żeglarski zaświadcza, iż posiadacz niniejszego patentu jest uprawniony do:"
Wiec ja się pytam co nasz ukochany ten czy inny związek ma zaświadczać jeżeli egzamin dla danego klienta przeprowadzi nie komisja egzaminacyjna związku a upoważniony przez ministra podmiot inny ?
Pisanie takiego tekstu jest pisaniem NIEPRAWDY.

To też napisałem w stanowisku Samosteru. Zaproponowałem sformułowanie "Zaświadcza się... etc"
BTW - to nie jest pisanie nieprawdy. Związek zaświadcza na podstawie kwita otrzymanego od podmiotu egzaminującego.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 18:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
AndRand napisał(a):
Moim prywatnym zdaniem, prowadzenie jachtu wyłącznie przy pomocy komend jest inną umiejętnością niż sterowanie własnoręczne i wymaga jego uprzedniej znajomości.
Po co prowadzić przy pomocy komend? Gdzie się spotkałeś z takim prowadzeniem jachtu, oprócz Polski* i niektórych żaglowców?

*Śp. Janusz Sydow mówił: Grzechem pierworodnym polskiego żeglarstwa jest pochodzenie wojskowo-harcerskie.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 18:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
pierdupierdu napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
skipbulba napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Dlaczego uważasz, że nie powinien prowadzić jachtu do 12 m długości kadłuba ?
a dlaczego uważasz, ze może? W przypadku 12-15 latka oprócz umiejętności stricte technicznej zachodzi jeszcze kwestia ponoszenia odpowiedzialności. A 12 letnie dzieci do tytanów odpowiedzialności, doświadczenia życiowego itp nie należą. Nie mylmy liberalizmu z anarchią.

Zastanawiające jest to, iż dopiero obecnie dostrzeżono, że dwunastolatek, czy też 14 i 15 latek nie może być osobą odpowiedzialną.
Zwiększa tym bardziej moje zdziwienie fakt, że ten sam nastolatek pod nadzorem osoby pełnoletniej został pozbawiony prawa prowadzenia jachtu do 12 m, chociażby dla potrzeby nabywania praktyki.

Ty TEŻ ni potrafisz odróżnić prowadzenia od sterowania?
Eeeeechhh, myślałem, że tak mają tylko stare repy... przyjedź na jakieś spotkanie, zobaczysz które...

Jaromirze potrafię, tylko nie rozumie dlaczego i Ty, i pozostali, którzy nie kwestionowali wieku 14 lat dla ż.j. dopiero po konferencji warszawskiej ( a nawet dopiero po ukazaniu się projektu rozporządzenia w dniu 20.02.,2013 ) bronią stanowiska aby ż.j. uzyskał patent żeglarza jachtowego dopiero po ukończeniu 16 lat.
Nie przemawia również do mnie fakt, że niektóre szkoły żeglarskie nie chcą szkolić na patent ż.j. nastolatków ( info z nagrania z konferencji warszawskiej ).
Jeżeli nie chciały, to mogły nadal wybiórczo prowadzić nabór kandydatów na swoje kursy, a nie wnioskować o podwyższenie wieku.
Nie dostrzegając przy tym, że opiekun, rodzić podejmował decyzję za nastolatka wyrażając pisemną zgodę na uczestnictwo w szkoleniu.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Warto przywołać tę postać http://en.wikipedia.org/wiki/Jessica_Watson, która utarła nosa wszelkim spekulacjom.

zaczęła rejs jako 16-latka ukończyła 3 dni przed 17. urodzinami.

Nie skupiaj się Wojciechu na samym rejsie, zanim to nastąpiło Jessica musiała nabyć konieczne doświadczenie, a to nastąpiło wcześniej, nieprawdaż ?
skipbulba napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Zastanawiające jest to, iż dopiero obecnie dostrzeżono, że dwunastolatek, czy też 14 i 15 latek nie może być osobą odpowiedzialną.
Zwiększa tym bardziej moje zdziwienie fakt, że ten sam nastolatek pod nadzorem osoby pełnoletniej został pozbawiony prawa prowadzenia jachtu do 12 m, chociażby dla potrzeby nabywania praktyki.
Warto przywołać tę postać http://en.wikipedia.org/wiki/Jessica_Watson, która utarła nosa wszelkim spekulacjom.


Dlaczego uważasz, ze coś dostrzezono dopiero teraz? dzieci do lat 14(15, 16) moga prowadzić wszelkie jachty do 7,5m... Twoim zdaniem to mało? Bo moim nie. Uważam, że np.12 latek jest za młody, żeby prowadzić duże 12 metrowe jachty, podobnie jak jest za młody żeby jeździć samochodem i za młody do wielu innych rzeczy. I nijak wątpliwy przykład Jessiki mnie nie przekonuje, że jest inaczej.

Nie przywołuj Maćku bezpatencia, ż.j. do 16 roku życia mógł prowadzić jacht 8.5 m pod nadzorem i do tego się odniosłem.
Skoro mógł wówczas, to i dlaczego nie może obecnie prowadzić jachty nie 12 m, a do 12 m długości ?.
Zaostrzenie wymagań jest krokiem w tył przy potrzebie dążenia do całkowitego bepatencia.

Porównywanie jachtu z samochodem nie zamierzam komentować, z uwagi na to, że jeszcze niedawno wyrzekano się tych porównań.

Sądzę, że dla niektórych konferencja warszawska miała zły wpływ. ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 18:43 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Qr-de - czytajcie tę ustawę...
Racja Wojtku, umkło mi :oops:

OK podywagujmy. Przedstawiam Kartę Rejsu a związek mówi figa to nie jest karta rejsu i co czekamy aż NSA rozstrzygnie kto ma racje? Jak się przywołuje jakiś dokument to trzeba określić przynajmniej co ma w nim być.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 18:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4909
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1940
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
bury_kocur napisał(a):
ps, ależ Wojtuś pojechał po naszych (po moich też) uwagach - a niech Cię ;-)))
Ale chyba dobrze, że takie kwiatki są wyciągane bo to znaczy, że naród jednak nie jest bezmyślny.
I może i dobrze, że już raczej nie będą brane pod uwagę w tym rozporządzeniu bo faktycznie im prościej tym lepiej a my szukamy dziury w ... prostym :D :)

Uff. A bo popadliście w jakiś nastrój krytykanctwa po prostu. Cieszę się że argumenty przemówiły... :-)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jacek Woźniak napisał(a):
OK podywagujmy. Przedstawiam Kartę Rejsu a związek mówi figa to nie jest karta rejsu i co czekamy aż NSA rozstrzygnie kto ma racje? Jak się przywołuje jakiś dokument to trzeba określić przynajmniej co ma w nim być.

Związek ma podać uzasadnienie faktyczne i prawne odmownej decyzji. I myślę, że parę próśb o podstawę prawną "nie uznania" i to co potem nastąpiło ("uznanie") nauczyły już związke(ki) że nie ma władzy absolutnej. (np mi oddali kasę za patent http://www.sail-ho.pl/article.php?sid=2490 a paru nie uznaniach opinii z Chorwacji i zmianie stanowiska po poproszeniu o uzasadnienie czytałem).
Wystarczy tylko ewentualnie szerzyć tę wiedzę.
Ad rem:
Wydający decyzję negatywną (bo pozytywnej zgodnej z wnioskiem strony nie trzeba) ma obowiązek uzasadnić. To oni muszą napisać czego brakuje skrawkowi papieru toaletowego z nabazgranym odręcznie tekstem, co nie pozwala go uznać za spełniający kryteriów.

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 18:58 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Stara Zientara napisał(a):
AndRand napisał(a):
Moim prywatnym zdaniem, prowadzenie jachtu wyłącznie przy pomocy komend jest inną umiejętnością niż sterowanie własnoręczne i wymaga jego uprzedniej znajomości.
Po co prowadzić przy pomocy komend? Gdzie się spotkałeś z takim prowadzeniem jachtu, oprócz Polski* i niektórych żaglowców?

Kiedyś to pewnie przygotowywało to prowadzenia jachtów min. kecza.

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 19:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Słowo kluczowe:
AndRand napisał(a):
Kiedyś


BTW. Takimi żaglowcami jak Pogoria czy Borchardt manewruje jedna osoba. Na Zawiszy trzeba podawać dodatkowo komendy do maszynowni, więc jakby dwie osoby.

Więcej osób do manewrów wynika często z lenistwa. :)
Ja np., wolę powiedzieć "ster prawo na burt" niż kręcić 12-16 obrotów kołem.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 19:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4909
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1940
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Wojciech1968 napisał(a):
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Warto przywołać tę postać http://en.wikipedia.org/wiki/Jessica_Watson, która utarła nosa wszelkim spekulacjom.

zaczęła rejs jako 16-latka ukończyła 3 dni przed 17. urodzinami.

Nie skupiaj się Wojciechu na samym rejsie, zanim to nastąpiło Jessica musiała nabyć konieczne doświadczenie, a to nastąpiło wcześniej, nieprawdaż ?

Prawdaż. Prawdą li jest takoż, iż wg tego projektu rozporządzenia, jak i poprzedniego oważ Jessica musiałaby mieć 18 lat (odpowiednio j.s.m. lub k.j.)? Więc ten przykład niczego nie pokazuje.

Wojtek!,
naprawdę nie dostrzegasz groteskowości zestawienia uprawnień z wymogiem wieku?
Naprawdę problem istnieje? Znasz 12-15 latka który będzie prowadził więcej niż 7,5 metrowy jacht przy "nadzorze" z brzegu czy motorówki? Mam wrażenie - z całym szacunkiem - że to wydumany "problem". Uprawnienia żeglarza rosły, a kryterium wieku - nie. Dalsze rozszerzenie uprawnień żeglarza (do 12m po wodach wewnętrznych) doprowadziłby IMHO do groteskowości właśnie. Przy okazji problem nadzoru (z którym było wiele problemów) uległ (ulegnie za chwilę) samorozwiązaniu.
Nie traktuj tego jak cios w liberalizację - tylko "złapanie proporcji" w zaproponowanym systemie.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Stara Zientara napisał(a):
Grzechem pierworodnym polskiego żeglarstwa jest pochodzenie wojskowo-harcerskie.

Mariusz Zaruski:
A. wielkim człowiekiem
B. praprzyczyną wojskowo-harcerskiego charakteru polskiego żeglarstwa
był.
:-)

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 19:46 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
trochę czasu zajęło dostrzeżenie groteski

w temacie jest bałagan
proponuję wydzielenie wątku pt. małolaty
warto znaleźć spójne podejście do w sumie dość złożonego problemu z zaszłościami
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 21:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
RadekNet napisał(a):
Wszystko pieknie ladnie, tylko dlaczego na obowiazkowym prawie jazdy reklamujemy dwa stowarzyszenia zeglarskie? Wydawalo mi sie, ze to ma byc dokument panstwowy?

Bowiem urzędnicy tworzący projekt nie uwzględnili wniosków pisemnych i wniosków z sali podczas spotkania z "partnerami społecznymi - głosów, aby znaczka nia było. I to mimo deklaracji przedstawiciela PZŻ że na umieszczaniu znaczka jego stowarzyszenia na "patencie" wcale mu nie zależy...
Czemu tego w MSiT nie uwzględnili? Napisz koniecznie, zapytaj...
BTW - dokument zwany "patentem" jest wymagany prawem powszechnym, a zatem jest państwowy - od kilkudziesięciu lat...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

piotr6 napisał(a):
Cape napisał(a):
I jeszcze jedno, taki właśnie nawiedzony elektronicznie załogant przyklejony do tabletu z mapami morskimi wprowadził na mieliznę jacht w torze wodnym w drodze z Breege na pełne morze..


syndrom sprzętowca, raz miałem przyjemność, mój się w ogóle nie spojrzał na wodę i otaczający świat. myślę ,że nowe pokolenie zapomni o zliczeniówce jak już nie zapomniało.


Też miałem "przyjemność". Tyle, że gość miał nic wspólnego z żadnm "nowym pokoleniem", był w okolicach 60-tki...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
pierdupierdu napisał(a):
zatem jest państwowy - od kilkudziesięciu lat...


Jarek
To tym bardziej dokument ten powinien mieć TYLKO państwowe godło.
Nie widzę żadnego uzasadnienia zamieszczania tam jakiegoś loga prywatnego związku.
Natomiast na pewno winien posiadać dane egzaminatora.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 21:19 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Stara Zientara napisał(a):
BTW. Takimi żaglowcami jak Pogoria czy Borchardt manewruje jedna osoba. Na Zawiszy trzeba podawać dodatkowo komendy do maszynowni, więc jakby dwie osoby.

Chyba za sterem.

Nie no, faktycznie, do 24m większośc jachtów to slupy, ale zdarzają się też i takie kecze/szkunery?
http://www.sunreef-charter.com/pl/czart ... ection:asc
Żebyśmy się zrozumieli - ja nie mówię, że na keczach ma być prowadzone szkolenie. Ja nie wiem dlaczego ma nie być?

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 21:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jacek Woźniak napisał(a):
No to jeszcze raz po koleji nie po PKP ;)
Jak minister pozwala/nakazuje posłużyć się jakimś tam dokumentem to o ile nie jest on określony w innym akcie prawnym to powinien wzór tego dokumentu określić.

Mylisz się co do "powinien wzór określić". A jakie jakie to mogą być dokumenty - określił:
Załącznik:
Bez tytułu.jpg
Bez tytułu.jpg [ 18.98 KiB | Przeglądane 4946 razy ]

Chcialbyś określić wzór "innych dokumentów" może???
Cytuj:
Nie trzeba to po co określił wzór zaświadczenia o zdaniu egzaminu? Kartka z napisem Ten a Ten egzamin zdał nie wystarczy?

Okreslił, bo mu nakazała takie określenie ustawa - i to w delegacji ustawowej.
Wybacz - ale dyskusja o rozporządzeniu bez znajomości delegacji do jego wydnia ma mały sens...

Cytuj:
A teraz postawcie się w roli urzędnika czy przewodniczącego komisji egzaminacyjnej której przedkładacie oświadczenie o własnych, na własnym jachcie odbytych rejsach a On trzymając się ściśle zapisów rozporządzenia żąda poświadczenia waszego oświadczenia przez armatora. Czyli mamy napisać, że prawdą jest to co napisaliśmy, że jest prawdą. Idiotyzm? Tak i właśnie to mnie tak wkurza. Może przesadzam ale lepiej dmuchać na zimne.

a. Przesadzasz.
b. Jeżeli uważasz, że występujący sporadycznie idiotyzam, jakim jest konieczność podpisania się na oświadczeniu dwukrotnie - raz jako prowadzący rejs samodzielnie a drugi raz jako armator - jest wart walki - to walcz!
Ja uważam, że nie brak zdecydowanie bardziej uciążliwych idiotyzmów, niż wymóg dwukrotego składania podpisu - w dwu różnych rolach, na tym samym papierku.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 21:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
pierdupierdu napisał(a):
b. Jeżeli uważasz, że występujący sporadycznie idiotyzam, jakim jest konieczność podpisania się na oświadczeniu dwukrotnie - raz jako prowadzący rejs samodzielnie a drugi raz jako armator - jest wart walki - to walcz!


Trochę OT, ale nie całkiem.
Jeśli wyjeżdżam służbowo, to na każdej delegacji podpisuje się dwa razy. Raz jako delegowany, a drugi raz, gdy zatwierdzam jako własciciel firmy to co napisał delegowany :-) I jakoś tak od lat. Nie przyszło mi do głowy, żeby pisać do ministra. Pewnie leniwy jestem :-)

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 466 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 16  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: plitkin i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL