Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 12:09




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 mar 2013, o 22:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Cape napisał(a):
12 metrowy jacht żaglowy pali ca 3,5 l/h i płynie 6 w.
To znaczy, że wziąłeś jacht z silnikiem Volvo. Yanmary palą 2 l/h :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2013, o 22:39 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Greg Zorba napisał(a):
Łódź powinna być najekonomiczniejsza, wg. mnie przy ok. 25 knotach i tak liczyłbym, czyli ok. 25 mil morskich na godzinę. Oczywiście przy w miarę gładkim morzu.

Gdybym pożyczył łódź na godziny i martwił się zużyciem paliwa , to interesowałoby mnie zużycie na godzinę pracy silnika .
Ale gdybym był zainteresowany ekonomicznym dopłynięciem z punktu A do punktu B ,
to bym się zastanowił do jakiego stylu pływania łódź została zbudowana ,
bo to rzutuje na konstrukcję kadłuba , dobór silnika etc.
Gdybym miał na łodzi miernik chwilowego zużycia paliwa , to bym mógł szybko zrobić sobie
jakieś testy . Gdybym nie miał możliwości samodzielnego wykonania pomiaru ,
to bym skorzystał z rad tych , którzy takimi łodziami pływają .
Rozpatrywanie zużycia paliwa na godzinę w kontekście ekonomiczności pływania w oderwaniu od zużycia na milę może zaprowadzić do błędnych wniosków .
Pozdrawiam .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2013, o 23:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Zbieraj napisał(a):
że wziąłeś jacht z silnikiem Volvo.


Ale z jakimś starym silnikiem benzynowym chiba...
Bo obecnej generacji Diesle Volvo Penta jak np. D1 20 lub pochodne palą przy 2 tys obrotów ok. 1,5 - 2 l/h.
Na mniej Janusz to bym przy 12. metrowym kadłubie raczej nie liczył.
No chyba, że siedzi tam D2 55 lub D2 75 no to faktycznie bez 2,5 l/h nie pojedzie ale to raczej wynika z ilości kucyków :lol:
Pzdr
Kocur


Załączniki:
spalanie silnika D1 20.jpg
spalanie silnika D1 20.jpg [ 75.42 KiB | Przeglądane 4210 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2013, o 23:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Kocurku, Twoja tabela dotyczy 18-konnego volviaka. Ja w ciągu ostatnich kilku lat jeździłem na wypasionych sasankach ok. 50-stopowych, z silnikami ok. 60KM. Yanmary paliły 2 l/h, Volvo - niecałe 3,5.
A ponieważ
Cape napisał(a):
12 metrowy jacht żaglowy pali ca 3,5 l/h i płynie 6 w.
skomentowałem, że to chyba Volvo. Taki żart. Dodałem buźkę :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2013, o 23:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Zbieraj napisał(a):
Yanmary paliły 2 l/h,


Cuda jakieś Panie cuda...
Jakieś dziwnie małe to zużycie tej ropy.
Z niczego to nie wynika a z matematyki już najmniej ...
60 KM to na obrotach marszowych na spokojnej wodzie daje min 5 l/h
Skąd tylko 2 l ???
Pzdr
KOcur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2013, o 23:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Teoretyk silnikowy to ze mnie żaden. Ja jestem praktyk-remiecha.
Też myślałem, że to Japanische Propaganda, ale jak po dwóch tygodniach rejsu licznik wskazywał 52 motogodziny, a ja na stacji benzynianej wlałem pod korek 104 litry wachy - to uwierzyłem. I tak było trzy razy na różnych jachtach.
A na Grand Soleju sprowadzanym z St.Lucii do Włoch miałem Volvo - średnia z dwóch miesięcy wyszła 3,4 l/h :-(

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2013, o 07:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Zbieraj napisał(a):
Cape napisał(a):
12 metrowy jacht żaglowy pali ca 3,5 l/h i płynie 6 w.
To znaczy, że wziąłeś jacht z silnikiem Volvo. Yanmary palą 2 l/h :lol:

Dokładnie tak :D Ale nie chciałem kolegi motorowodniaka tak dołować :-P

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2013, o 11:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2010, o 20:20
Posty: 1597
Podziękował : 287
Otrzymał podziękowań: 446
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Hania&Maciek napisał(a):
to niezbyt opłacalna ta przeprawa do Gdańska.
Nie jest to tani sport....jednak.
Ale nie odpuszczę. :mrgreen:


ale jakie wrażenia i frajda. Nie są to co prawda moje filmy, ale oddają "zabawę'

http://www.youtube.com/watch?v=K_58a47CwKk

http://www.youtube.com/watch?v=BvVpeMJq87A

Gienek napisał(a):
Greg Zorba napisał(a):
Łódź powinna być najekonomiczniejsza, wg. mnie przy ok. 25 knotach i tak liczyłbym, czyli ok. 25 mil morskich na godzinę. Oczywiście przy w miarę gładkim morzu.

Gdybym pożyczył łódź na godziny i martwił się zużyciem paliwa , to interesowałoby mnie zużycie na godzinę pracy silnika .
Ale gdybym był zainteresowany ekonomicznym dopłynięciem z punktu A do punktu B ,
to bym się zastanowił do jakiego stylu pływania łódź została zbudowana ,
bo to rzutuje na konstrukcję kadłuba , dobór silnika etc.
Gdybym miał na łodzi miernik chwilowego zużycia paliwa , to bym mógł szybko zrobić sobie
jakieś testy . Gdybym nie miał możliwości samodzielnego wykonania pomiaru ,
to bym skorzystał z rad tych , którzy takimi łodziami pływają .
Rozpatrywanie zużycia paliwa na godzinę w kontekście ekonomiczności pływania w oderwaniu od zużycia na milę może zaprowadzić do błędnych wniosków .
Pozdrawiam .


przepraszam, ale kompletnie nie rozumiem o co Ci chodzi?

pozdrawiam

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

a wracając jeszcze do tego zużycia paliwa, to trzeba spojrzeć na to optymistycznie, płynąc 25 knotów, przepłyniesz 25 mil w godzinę
a płynąc jachtem wypornościowym, z prędkością np. 8 knotów, potrzebujesz na to ponad 3 godziny, czyli można powiedzieć, że oszczędzasz na paliwie :lol:

_________________
pozdrawiam
Piotr Kasperaszek dawniej "Grek Zorba"
http://www.kasperaszek.pl



Za ten post autor Piotr Kasperaszek otrzymał podziękowanie od: Hania&Maciek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2013, o 20:26 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Chodzi mi o to , że proponowana przez Ciebie prędkość "podróżna" prawdopodobnie bliska jest prędkości ekonomicznej . W sensie odpowiedzi na pytanie "z jaka prędkością powinienem płynąć , żeby dotrzeć z punktu A do punktu B i zużyć przy tym jak najmniej paliwa?" . Moim zdaniem będzie coś koło tego . Dla tej łodzi z tymi silnikami więcej niż minimalna prędkość wejścia w ślizg .
Nie wspominam , co może oznaczać wielogodzinne pływanie z prędkością 3 W
dla silników 2 x 225 kM .
Pozdrawiam .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2013, o 21:08 

Dołączył(a): 13 mar 2013, o 17:24
Posty: 52
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
co może oznaczać pływanie 3w ???


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2013, o 21:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Hania&Maciek napisał(a):
co może oznaczać pływanie 3w ???

Wiatr 7 w :lol:

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak



Za ten post autor Cape otrzymał podziękowanie od: Gienek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2013, o 21:30 

Dołączył(a): 13 mar 2013, o 17:24
Posty: 52
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
dla silników tej mocy


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2013, o 21:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2010, o 20:20
Posty: 1597
Podziękował : 287
Otrzymał podziękowań: 446
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Hania&Maciek napisał(a):
co może oznaczać pływanie 3w ???

chyba chodziło Gienkowi o prędkość 3 węzły, czyli 3 knots, czyli 3 mile morskie na godzinę

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Gienek napisał(a):
Chodzi mi o to , że proponowana przez Ciebie prędkość "podróżna" prawdopodobnie bliska jest prędkości ekonomicznej . W sensie odpowiedzi na pytanie "z jaka prędkością powinienem płynąć , żeby dotrzeć z punktu A do punktu B i zużyć przy tym jak najmniej paliwa?" . Moim zdaniem będzie coś koło tego . Dla tej łodzi z tymi silnikami więcej niż minimalna prędkość wejścia w ślizg .
Nie wspominam , co może oznaczać wielogodzinne pływanie z prędkością 3 W
dla silników 2 x 225 kM .
Pozdrawiam .


teraz rozumiem :D

_________________
pozdrawiam
Piotr Kasperaszek dawniej "Grek Zorba"
http://www.kasperaszek.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2013, o 21:52 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Teraz zrozumiałem pytanie .
Nie znam konkretnie tych silników , ale pamiętam , że zrozumiałem
wyjaśnienia w obcym języku przekazywane podniesionym głosem ,
że tego typu mocny silnik nie został skonstruowany po to , żeby go zamontować
w celu długotrwałego powolnego pływania i potrzebuje obrotów ,
ponieważ może się przegrzać . Przyjąłem te wyjaśnienia do wiadomości ,
wiem , że silnik można zarżnąć na różne sposoby .
Pozdrawiam .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2013, o 21:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Hania&Maciek napisał(a):
co może oznaczać pływanie 3w ???

Hania&Maciek napisał(a):
dla silników tej mocy

Wiatr w dziób np 25 lub więcej węzłów na otwartym ? morzu. To znaczy ze stosowną falą.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2013, o 22:07 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Moc 450 kM zrobiła na mnie takie wrażenie , że nawet nie pomyślałem o tym ,
że w pewnych warunkach te silniki mogą nie być w stanie oddać pełnej mocy .
To już było za dużo na moje mizerne doświadczenie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2013, o 12:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2009, o 13:15
Posty: 249
Podziękował : 78
Otrzymał podziękowań: 37
Uprawnienia żeglarskie: szyper łodzi rekreacyjnych
Hania&Maciek napisał(a):
odnośnie jeszcze tej niemożności pływania spacerkiem łodzią typu vector 950 ( która pływa ślizgowo).
pływałem łodzią, która wchodzi w ślizg i również pływałem tą łodzią wolniutko, spacerowo.
Może być tak, że wypornościowa łodka w tym samym czasie wciągnie mniej ale trudno jest mi uwierzyć, że ślizgowa płynąc zaledwie 10w wciągnie więcej niż 12 -15l/godz.


Według producenta jacht SAS Vector 950 pali:

Fuel consumption: 20,0 l/h (5,3 gal/h) at speed 29,6 km/h (16,0 kn)
Engine manufacturer: Yanmar
Engine type: Internal
Fuel/propulsion: Diesel
Number of engines: 2
Sum engine power: 400,0 HP (298.5kW)

Jest to prawdopodobnie spalanie przy prędkości ekonomicznej, ale pewien nie jestem. 16,0 kn to już chyba ślizg?

_________________
Pozdrawiam,
rudekolek

"Ty mnie chroń od lądu, a ja Ciebie ochronię przed morzem" - rzekła łódź do swego kapitana.



Za ten post autor rudekolek otrzymał podziękowanie od: Gienek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2013, o 13:18 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Hania&Maciek napisał(a):
to niezbyt opłacalna ta przeprawa do Gdańska.
Nie jest to tani sport....jednak.
Ale nie odpuszczę. :mrgreen:

Nie odpuszczaj - im drożej tym lepiej :roll:

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2013, o 15:18 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
rudekolek napisał(a):
Według producenta jacht SAS Vector 950 pali:

Fuel consumption: 20,0 l/h (5,3 gal/h) at speed 29,6 km/h (16,0 kn)
Engine manufacturer: Yanmar
Engine type: Internal
Fuel/propulsion: Diesel
Number of engines: 2
Sum engine power: 400,0 HP (298.5kW)

Jest to prawdopodobnie spalanie przy prędkości ekonomicznej, ale pewien nie jestem. 16,0 kn to już chyba ślizg?


Każdy chwali się małym zużyciem paliwa - zapewne jest to początek ślizgu - bez fal, przy bezwietrznej pogodzie i z umytym kadłubem .
Do planowania przyjął bym sugestię , że w realu będzie można utrzymywać się w ślizgu przy prędkości średniej ca 25 w. Wtedy wyjdzie nieco więcej , niż 60 l/h .
A co potem robić , to już ustali się po pierwszym tankowaniu .
I tak pierwszego dnia trzeba będzie poćwiczyć i takie tam .
Jakiś czas na podpłynięcie do zatoczki też trzeba przewidzieć .
Mając na uwadze sugestię , że być może powrót będzie pod fale i wiatr 25 w.
Pozdrawiam .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2013, o 20:20 

Dołączył(a): 13 mar 2013, o 17:24
Posty: 52
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Według producenta jacht SAS Vector 950 pali:

Fuel consumption: 20,0 l/h (5,3 gal/h) at speed 29,6 km/h (16,0 kn)
Engine manufacturer: Yanmar
Engine type: Internal
Fuel/propulsion: Diesel
Number of engines: 2
Sum engine power: 400,0 HP (298.5kW)

Jest to prawdopodobnie spalanie przy prędkości ekonomicznej, ale pewien nie jestem. 16,0 kn to już chyba ślizg

dzieki za te informacje.
Muszę mimo wszystko zaaktualizować budżet na paliwo :roll: :roll: :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2013, o 02:04 

Dołączył(a): 13 mar 2013, o 17:24
Posty: 52
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
chciałem się ograniczać odległościowo. W takim wypadku może wezmę środkową Dalmację z tego Sukosanu, Split, Makarska, Hvar, Brać, tą grotę. Chciałem płynąć na północ ale skoro tak wygląda z tym paliwem to w sumie mogę dalej popływac wykorzystując prędkość.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2013, o 08:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Jesli mogę cos odrradzać- to wszystkim nie polecam Mkarskiej - no chyba że lubicie klimaty Krupówek, albo innych deptaków typu Bibione... :)
Utarło sie na Nautisie powiedzonko - najgorsze co może się zdarzyć w czasie rejsu to awaria silnika i wieczór w Makarskiej... Natomiast zamiast makarskiej - może Korcula która nawet zatłoczona jest pełna uroku?

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL