Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2025, o 18:39




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 kwi 2013, o 14:37 

Dołączył(a): 29 mar 2013, o 13:04
Posty: 367
Lokalizacja: Czeladź
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: licencja na ciągnięcie narciarza wodnego
Cześć

Słyszałem, że jak chce sam sobie wystawić dokument potwierdzający wypływanie godzin stażowych to muszę mieć potwierdzenie armatora, że taki rejs się odbył.

A jak to wygląda w krajach, gdzie armatorzy nigdy nie mieli motywacji do nauki polskiego i nie chcą pospisywać dokumentu którego nie rozumieją?

Czy dokument ma być po angielsku czy w inny sposób trzeba potwierdzić te upragnione godziny?

_________________
Jarek Madejski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2013, o 14:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Zrób sobie dwujezyczną kartę rejsu. Cyfry arabskie wygladają tak samo we wszystkich jezykach. Nazwa jachtu i odwiedzane porty również, podpis to podpis...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

A jakby Ci nie chcieli zakceptowac w PZŻ takiej opinii - to tak jak wiele osób na forum radzilo wczesniej - wystap o pisemne uzasadnienie odmowy i podstawę prawną, wszelkie przeszkody zniknął jak zaczarowane

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!



Za ten post autor Sajmon otrzymał podziękowanie od: JarekM
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2013, o 14:55 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
Jarku. Jak najprościej.
Wystarczy że poprosisz Armatora lub jego przedstawiciela o wpisanie do Twojej karty rejsu następującej formułki: Armator nie wnosi zastrzeżeń do stanu technicznego jachtu".
Ja tak miałem pisane po angielsku albo po niemiecku, w zależności po jakiemu wpisujący gadał. Raz było z pieczątką, raz bez. A wszystkie karty rejsu były po polsku w/g wzoru PZŻ. Być może dla tego PZŻ uznał je bez mrugnięcia okiem. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2013, o 15:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Roman K napisał(a):
Być może dla tego PZŻ uznał je bez mrugnięcia okiem.
Co tam można mówić pod adresem pezetżetu, to można, ale angielskojęzyczne opinie tudzież powiastki od armatorów nie stanowią żadnego problemu.

ps. Jak składałem na pzetżecianego kapiszona, to wśród kwitów miałem umowę czarterową. To było ksero ksera przesyłane ze dwa razy faksem w języku greckim i angielskim. Napisy po grecku były większe i w miarę czytelne, angielskie - mniejsze i zupełnie nie wiadomo było co tam jest nabazgrane. Dodałem do tego komentarz po polsku i też nie stanowiło to problemu.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowanie od: JarekM
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2013, o 18:48 

Dołączył(a): 29 mar 2013, o 13:04
Posty: 367
Lokalizacja: Czeladź
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: licencja na ciągnięcie narciarza wodnego
Dzięki za podzielenie się doświadczeniemi.

Jak czytałem różne inne tematy to widziałem, że były osoby którym nie chcieli uznać opinii z dziwnych powodów. Choćby takich, że prowadzony jacht miał więcej metrów niż 12 sterjota.

_________________
Jarek Madejski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2013, o 21:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lis 2009, o 23:40
Posty: 337
Lokalizacja: warszawa
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: plastikowy kapitan lipcowy :))
To byłoby bezprawne, jeśli kraj bandery pozwalał taki jacht prowadzić. I PZŻ dobrze o tym wiedział.

_________________
Pozdrawiam, Krzysztof Kusiel-Moroz
_____________________________________________________
navigare... i wystarczy


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2013, o 15:55 

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 11:28
Posty: 204
Lokalizacja: Londyn / Warszawa
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: RYA Yachtmaster Offshore
Witam,
Koledzy opisali jak sytuacja wygląda.

Dla ułatwienia sprawy, w załączniku znajdziesz Cruise Log w wersji dwujęzycznej - może się przydać. Formularz spłodziłem dawno temu bazując na swego czasu (/wciąż?) popularnych PZŻtowskich dokumentach.

W zależności od charakteru rejsu pozmieniaj sobie osoby potwierdzające rejs (jeśli płyniesz jako załogant wystarczy podpis skippera, armatora możesz wyrzucić etc.).

Serdecznie,
M.


Załączniki:
Cruise Log.pdf [13.07 KiB]
Pobrane 339 razy
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2013, o 17:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4909
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1941
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
JarekM napisał(a):
Słyszałem, że jak chce sam sobie wystawić dokument potwierdzający wypływanie godzin stażowych to muszę mieć potwierdzenie armatora, że taki rejs się odbył.


Rozumiem, że samodzielnie prowadziłeś jacht? Wyczarterowałeś (nająłeś) go? I uprawiałeś żeglugę we własnym imieniu?
Warto zajrzeć do Kodeksu Morskiego (http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20011381545), gdzie przeczytać można
Cytuj:
Art. 7.
Armatorem jest ten, kto we własnym imieniu uprawia żeglugę statkiem morskim własnym lub cudzym.
(boldowanie moje)

I wszystko jasne...

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: Hipopotam
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2013, o 18:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
JarekM napisał(a):
Dzięki za podzielenie się doświadczeniemi.

Jak czytałem różne inne tematy to widziałem, że były osoby którym nie chcieli uznać opinii z dziwnych powodów. Choćby takich, że prowadzony jacht miał więcej metrów niż 12 sterjota.

AFAIK nie jest znany nawet jeden przypadek, w którym odmówiono w PZŻ "uznania" takiej praktyki - po formalnym żądaniu wydania decyzji w trybie KPA...
Oczywiście mowa o pływaniu pod obcą banderą i przypadkach, w których żeglowanie pod tą obcą banderą odbywało się zgodnie z przepisami państwa bandery.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2013, o 22:21 

Dołączył(a): 29 mar 2013, o 13:04
Posty: 367
Lokalizacja: Czeladź
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: licencja na ciągnięcie narciarza wodnego
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Rozumiem, że samodzielnie prowadziłeś jacht? Wyczarterowałeś (nająłeś) go? I uprawiałeś żeglugę we własnym imieniu?


Raczej będę prowadził czarterowany jacht.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Rozumiem, że samodzielnie prowadziłeś jacht? Wyczarterowałeś (nająłeś) go? I uprawiałeś żeglugę we własnym imieniu?


Raczej będę prowadził czarterowany jacht.

_________________
Jarek Madejski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL