Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 4 lip 2025, o 23:11




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: pram 26
PostNapisane: 9 kwi 2013, o 23:35 

Dołączył(a): 4 lis 2010, o 20:20
Posty: 73
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam,właśnie wróciłem po czasie do przerwanej budowy łódki.Ujawniam się na forum z budową żeby nie mieć już odwrotu :oops:oraz żeby w tym miejscu pytać o pomoc w trakacie budowy .Po sprzedaży regatówki zacząłem odczuwać brak pływadła więc pomysł żeby coś zrobić samemu.Idea była taka:ma to być wprawka szkutnicza przed budową czegoś większego(może finna),ma być tanie(żeby w razie czego nie było żal zrobić ogniska),Ma się dać przewieźć na dachu,w sobotę na wiosłach wybrać się na ryby a w niedzielę pod żaglem posnuć się po jeziorze.Wybór padł na pram 26 p.Werszki.Będzie to w "oparciu o plany"gdyż popełnię pewnie kilka odstępstw od projektu.no i pomieszałem ze zdjęciami druga fota to oczywiście nie skrzynka :D .co zrobić jak wyświetla mi się "plik zbyt duży"?za zamieszanie przepraszam ale to moje początki.


Załączniki:
Komentarz: skrzynka to efekt dzisiejszych działań
IMG006.jpg
IMG006.jpg [ 316.09 KiB | Przeglądane 8356 razy ]
Komentarz: wycięte dno i stół był gotowy więc wczoraj wyciąłem tylko otwór na skrzynke i poskladałem
IMG019.jpg
IMG019.jpg [ 336.21 KiB | Przeglądane 8356 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: pram 26
PostNapisane: 10 kwi 2013, o 02:52 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Czekamy na rozwój wypadków.
Powodzenia

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: pram 26
PostNapisane: 10 kwi 2013, o 22:49 

Dołączył(a): 4 lis 2010, o 20:20
Posty: 73
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam,mam kilka pytań.
1. Iloma warstwami żywicy malować wewnątrz skrzynki?
2. W projekcie jest listwa usztywniająca,biegnąca wzdłuż dna wewnątrz o przekroju 25mm na 30mm i jak dziś próbowałem ją przygiąć do krzywizny dna to nie jest to proste.Boje się że że jak ją przykręcę i przykleję to nie ułoży się do sklejki a sklejka ułoży się do listwy i zakłóci to łuk dna.Może ją rozciąć i przykleić dwie które będzie łatwiej wygiąć lub ponacinać ją w poprzek na pewną głębokość co kilka,kilkanaście cm,czy nie przejmować się i przykręcić ją taką jaka jest w dokumentacji?
3 Jak zmniejszyć rozmiar zdjęć?Przypominam sobie że ktoś,kiedyś,komuś tłumaczył że trzeba to zrobić jakimś programem ale nie mogę odnaleźć tego przez funkcje "szukaj".
4.Do klejenia wybrałem E53+PAC a do laminowania E5+Z1.Czy dobrze?


Załączniki:
26m_2 hull construction.pdf [122.29 KiB]
Pobrane 170 razy
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: pram 26
PostNapisane: 11 kwi 2013, o 07:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Ad 4. Do laminowania jeżeli lubisz mieć średnio-ciężko, to E5+Z1 jest ok. Jeżeli lubisz mieć naprawdę ciężko to E5+PAC. A jeśli jesteś leniem i lubisz mieć łatwo, to E6011+Z1.
Do klejenia dlaczego E53(lubisz się truć styrenem?)??? Do klejenia to E5+Z1.
Ad 2. Najlepiej napisz wprost do R.Wereszki. Ja bym wkleił listwę usztywniającą w sklejony już kadłub.
Ad 3. Jak masz Windowsa to zmienisz nawet w paincie.
Ad 1. 3razy mokre na mokre.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: pram 26
PostNapisane: 11 kwi 2013, o 10:10 

Dołączył(a): 10 sty 2010, o 11:31
Posty: 117
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 45
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Polecam ciekawie napisana historie o budowie takiej samej lodki- z sukcesem :)
w "konkurencyjnym" forum
http://www.sailforum.pl/viewtopic.php?t=9698
moze bedzie pomocna
pozdrowienia
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: pram 26
PostNapisane: 11 kwi 2013, o 16:56 

Dołączył(a): 6 sty 2013, o 12:04
Posty: 17
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Jestem też początkujący jeżeli chodzi o budowę łódki, aktualnie buduję Pasję 375 Janusza Maderskiego. Nie będę się mądrzył jak to powinno być zrobione prawidłowo, bo nie wiem, pewnie zależy to od kilku rzeczy. Mogę Ci natomiast napisać jak ja robię.
Ad1. Nie malowałem wnętrza skrzynki warstwami samej żywicy, natomiast położyłem jedną warstwę laminatu - jedna warstwa tkaniny 300g/m2. Z tego co wyczytałem w necie sama żywica nie wzmacnia mechanicznie skrzynki a dodaje tylko ciężaru, choć myślę, że zabezpieczy przed wilgocią. Laminat wzmocni mechanicznie ale to też dodatkowe gramy :)
Ad2. Nie wiem jak jest w projekcie prama, u mnie w pasji jest podana krzywizna dna skrzynki do wycięcia. Przykleiłem prostokątne listwy do skrzynki i i korzystając z wytrasowanej i wyciętej linii przydennej sklejkowej ścianki skrzynki, dopasowałem tarnikiem krzywiznę listwy. Tylko, że u mnie listwa przydenna ma o ile pamiętam koło 10cm, może daj trochę szerszą i zrób tak samo, tylko by trzeba brać poprawkę na opuszczenie miecza na odpowiednią głębokość, bo masz chyba szybrowy a u mnie jest obrotowy.
Ad3. Ja korzystam z Photoshopa, ale są i darmowe programy, podobno da się w windowsowym Paincie.
Ad4. Ja robię dokładnie na odwrót. Do klejenia E5 + Z1. Nie śmierdzi styrenem - korzystałem z tego luksusu w trakcie zimy. Pozwalało to na klejenie drobnicy w domu - przy odpowiedniej temperaturze i wilgotności, ale za to bez smrodu rozpuszczalnika :).
Do laminowania używałem E53 + PAC. Pięćdziesiątka trójka, jest rzadsza od zwykłej piątki, co znacząco ułatwia przesączanie tkaniny żywicą, a utwardzacz PAC dodaje trochę elastyczności laminatowi. Przy zastosowaniu Z1 podobno laminat miałby być bardziej sztywny - kruchy. Ale jak wspomniano, tu już czuć styren więc warto to robić na powietrzu, no ale w końcu wiosna chyba przyszła, więc może niedługo już będzie można )


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: pram 26
PostNapisane: 11 kwi 2013, o 23:20 

Dołączył(a): 4 lis 2010, o 20:20
Posty: 73
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kleje e53 i pac bo tak wyczytałem że elastyczny i gęsty(ale przy następnych zakupach będę wiedział).Z zapachem nie ma problemu bo korzystam z pomieszczenia klubowego które jest na wielkiej hali.Ze zdjęciami już sobie poradziłem dzięki podpowiedzi forumowego kolegi Wojtka.Natomiast dziś pojawił się nowy problem z malowaniem skrzynki drugą warstwą.Najpierw przetarłem powierzchnie szmatką zmoczoną w acetonie potem papierem ściernym,potem znowu acetonem i jak pomalowałem żywicą to nie rozprowadzała się równomiernie,tzn.maluje się ładnie a potem zciąga się tak jakby malować po tłustym.Może tak jak powiedział lj78 było by lepiej.
dołączam zdjecie skrzynki które pomyliłem i wręgi którą zrobiłem dzisiaj


Załączniki:
Komentarz: wręga
1-IMG047.jpg
1-IMG047.jpg [ 52.22 KiB | Przeglądane 7888 razy ]
Komentarz: połówki skrzynki
1-IMG044.jpg
1-IMG044.jpg [ 57.35 KiB | Przeglądane 7888 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: pram 26
PostNapisane: 12 kwi 2013, o 07:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Pac daje tzw. polep i to jest pewnie przyczyną Twoich kłopotów.
Do laminowania lepiej stosować np TFF (szczególnie w niższych temperaturach).
darekint napisał(a):
przetarłem powierzchnie szmatką zmoczoną w acetonie

Odtłuszczanie to proces wymagający trochę czasu i staranności.
Nie wiem jak to robiłeś ale z doświadczenia wiem, że większość wykonawców pomacha szmatką w te i we wte ;) i przechodzi do następnego etapu.
Robi się to w jedną stronę (jakby zbierając tłuszcz i pył), szmatkę należy przekładać aby dwa razy tym samym kawałkien nie jechać i nie wcierać tego co już na nią zebraliśmy.
Nie oszczędzać na szmatkach, często zmieniać.
Aceton nie jest najwygodniejszy do tego (szkoda też zdrowia) lepiej używaj nitro i denaturatu.
-----
Zwolennikom Z1 przypominam, że on jest bardzo higroskopijny i przez to traci właściwości. Utwardzić to utwardzi ale laminat może mieć gorsze parametry.

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: pram 26
PostNapisane: 13 kwi 2013, o 00:30 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Trzymam się epidianu5 i utwardzacza Z1 i czyszczenia denaturatem,
przy czym po czyszczeniu denaturatem i przed laminowaniem
nie może upłynąć 0,5 godziny i ta zasada nie dotyczy
laminowania mokre na mokre (nie mieszać pojęć).
Trzymać się wytycznych zebranych przez Lj78.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: pram 26
PostNapisane: 15 kwi 2013, o 23:33 

Dołączył(a): 4 lis 2010, o 20:20
Posty: 73
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
a oto efekt dalszych zmagań ze skrzynką,dziś wkleiłem zewnętrzne listwy wzmacniające.


Załączniki:
1-IMG053.jpg
1-IMG053.jpg [ 64.68 KiB | Przeglądane 7550 razy ]
1-IMG052.jpg
1-IMG052.jpg [ 66.71 KiB | Przeglądane 7550 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: pram 26
PostNapisane: 26 kwi 2013, o 11:10 

Dołączył(a): 8 sty 2010, o 22:00
Posty: 89
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: brak
witam
jestem w trakcie budowy tej samej łódeczki i właśnie po przestoju zimowym zabieram się za kończenie laminowania, znajdź moje posty trochę tam już dobrych rad kolegów padło, ja używam "peter`s system" kleiło się świetnie z zagęszczonym pyłem drzewnymi,laminuje też nie najgorzej, a listwa ułożyła się elegancko do dna tylko trzeba patrzeć na słoje żeby były ładnie ułożone, ja wybrałem najbardziej idealną jaką miałem


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: pram 26
PostNapisane: 27 kwi 2013, o 16:50 

Dołączył(a): 4 lis 2010, o 20:20
Posty: 73
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Prace po woli do przodu,zrobiłem od nowa wręgę bo się w kątach przy trasowaniu machnąłem.Skrzynka pomalowana w środku 4 warstwami,sklejona i zakołkowane otwory po wkrętach.Teraz oszlifować i wklejać


Załączniki:
1-skrzynka.jpg
1-skrzynka.jpg [ 59.7 KiB | Przeglądane 7250 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: pram 26
PostNapisane: 4 maja 2013, o 18:36 

Dołączył(a): 4 lis 2010, o 20:20
Posty: 73
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
No i skrzynka zagościła na pokładzie na stałe.


Załączniki:
1-skrzynka4-001.jpg
1-skrzynka4-001.jpg [ 59.97 KiB | Przeglądane 7147 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: pram 26
PostNapisane: 4 maja 2013, o 19:11 

Dołączył(a): 8 sty 2010, o 22:00
Posty: 89
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: brak
a gdzie masz miejsce na stępkę, z tego co pamiętam to według projektu, najpierw stępka potem skrzynka i jak już prawie całą łódkę skleisz, to wycinasz niepotrzebną stępkę w skrzynce mieczowej, no chyba ze się mylę a ja tak robiłem


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: pram 26
PostNapisane: 4 maja 2013, o 20:28 

Dołączył(a): 4 lis 2010, o 20:20
Posty: 73
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wydaje mi się że ciężej by było wyciąć stępkę ze środka skrzynki bez użycia frezarki nie rysując ścianek piłą.Otwór w dnie już miałem wycięty i na to wkleiłem skrzynkę.Właśnie następnym etapem w moim planie jest wklejenie stępki.Tylna część sięga od rufy do tylnej części skrzynki i miejsce łączenia jest przykrywane wręgą z wycięciem na stępkę a przednia część stępki od przedniej części skrzynki przykryte wzmocnieniem i sięgające do komory wypornościowej.Tak to sobie wyobraziłem i zaplanowałem kolejność prac.Ale mogą być oczywiście lepsze drogi bo w planach nie jest to opisane co i jak po kolei a ja dopiero zdobywam doświadczenie.Wszelkie sugestie i podpowiedzi będą mile widziane szczególnie te wyprzedzające moje ruchy :)
Właśnie przed chwilą sprawdziłem rysunek i z niego wynika że stępka jest o te 3cm. dłuższa wchodzi pod skrzynkę.Ale już za późno.Na pewno to nie pierwszy błąd i nie ostatni.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: pram 26
PostNapisane: 4 maja 2013, o 21:19 

Dołączył(a): 8 sty 2010, o 22:00
Posty: 89
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: brak
nie wiem jak z krzywizna dna, czy zostanie zachowana, a stępkę wycinałem dzisiaj poszło bezboleśnie, trzeba tylko stępkę zabezpieczyć taśma żeby się nie przykleiła do skrzynki


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: pram 26
PostNapisane: 4 maja 2013, o 22:32 

Dołączył(a): 4 lis 2010, o 20:20
Posty: 73
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
No nie pomyślałem o taśmie ale dół skrzynki zeszlifowałem aby miał łuk i się ładnie ułożyło.Pewnie jest wiele dróg a wszystkie drogi zmierzają do Nashville.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: pram 26
PostNapisane: 14 maja 2013, o 22:32 

Dołączył(a): 4 lis 2010, o 20:20
Posty: 73
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
No więc stępka powinna być wklejona najpierw w całości potem skrzynka tak jak pisał Nastik bo nie ułożyła się tak ładnie,w sumie to sklejka ułożyła się do stępki.Dzisiaj ukosowałem sklejkę na burty ale już nie zdążyłem skleić.


Załączniki:
Komentarz: w trakcie ukosowania
ukosowanie burty 01.jpg
ukosowanie burty 01.jpg [ 173.78 KiB | Przeglądane 6863 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: pram 26
PostNapisane: 15 maja 2013, o 08:11 

Dołączył(a): 1 gru 2011, o 11:00
Posty: 385
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Podziękował : 86
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: bez ogranczeń do 7,5m :), st.moto.
Podziwiam Was z tym ukosowaniem. Ja długo nad tym rozmyślałem i skończyło się na nakładce, chwila roboty i arkusze połączone. Estetyka też nie najgorsza, szczególnie gdy łączenia jest schowane ;).

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=XyKOyCsCMZU _- Jak powstało Quick Canoe


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: pram 26
PostNapisane: 15 maja 2013, o 08:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17645
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4274
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
artur_k napisał(a):
Podziwiam Was z tym ukosowaniem. Ja długo nad tym rozmyślałem i skończyło się na nakładce, chwila roboty i arkusze połączone. Estetyka też nie najgorsza, szczególnie gdy łączenia jest schowane ;).
A np. w mojej Beth (jak i we wszystkich swoich popularnych konstrukcjach) to projektant pokazał w planach nakładki i dzięki temu może jego łódki tak szybko rozprzestrzeniają się po świecie? W Beth nakładka łącząca dno, z drugą nakładką obok, jest jednocześnie usztywnieniem, bo nie ma tam stępki.

Ale powiem, że umiejętność ukosowania też fajna jest. :D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: pram 26
PostNapisane: 15 maja 2013, o 14:32 

Dołączył(a): 8 sty 2010, o 22:00
Posty: 89
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: brak
ukosowanie nie jest takie trudne zbudować stelaż umocować strug i heja pół godziny i zrobione a gdy łączenie jest w giętym kawałku sklejki to prawie nie widać różnic w krzywiźnie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: pram 26
PostNapisane: 10 cze 2013, o 15:48 

Dołączył(a): 4 lis 2010, o 20:20
Posty: 73
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Prace powoli acz systematycznie do przodu.lewa burta wstępnie przyszyta.Ponieważ dalsze etapy się zbliżają nurtuje mnie kilka pytań.W prawdzie przeglądam informacje z forum ale jakoś nie do końca znalazłem odpowiedzi.
1. czym tanio pomalować z zewnątrz?Ma być biało albo błękitnie.
2.Jeżeli uda się zachować estetykę a staram się,czym tanio pomalować transparętnie w środku.Ponieważ mam zamiar najpierw zaolejować na kolor to miejsce łączenia burt z dnem będą zalaminowane i nie przyjmą mi koloru.Widziałem na sąsiednim forum pram 3,1 pomalowane lakierobejcą w kolorze dąb i z fotek niby było ok no ale budowniczy nie gości na forum i nie odpowiada na maile.
3.Ponieważ łódka będzie wyposażona też w wiosła w którym miejscu umieścić ławeczkę?W prawdzie skrzynka zaprasza aby ją wykorzystać jako podporę ale to za blisko dziobu i jak nic ryła by dziobem.


Załączniki:
1-000_1545.JPG
1-000_1545.JPG [ 54.43 KiB | Przeglądane 6558 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: pram 26
PostNapisane: 11 cze 2013, o 07:44 

Dołączył(a): 8 sty 2010, o 22:00
Posty: 89
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: brak
ja wymyśliłem, że zrobię takie krzesło z wkładką do skrzynki mieczowej. a co do koloru to koledzy radzili że farba chlorokauczuk ja taką będę stosował 5l za 130zl tyle że z zewnątrz i wewnątrz zamówiłeś już żywice
mi trochę brakuje kupiłem 5 l ale chciałem przelaminować całość ze dwa razy


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: pram 26
PostNapisane: 15 cze 2013, o 23:27 

Dołączył(a): 4 lis 2010, o 20:20
Posty: 73
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dzisiaj zaszpachlowałem i zalaminowałem od wewnątrz prawie całą łódkę została tylko rufa.Bałem się tego laminowanie ale to nie takie straszne chociaż okaże się we wtorek jak wyszło.


Załączniki:
1-000_1546-001.JPG
1-000_1546-001.JPG [ 53.54 KiB | Przeglądane 6280 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: pram 26
PostNapisane: 16 cze 2013, o 06:27 

Dołączył(a): 1 gru 2011, o 11:00
Posty: 385
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Podziękował : 86
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: bez ogranczeń do 7,5m :), st.moto.
Wygląda dobrze, trzymać będzie na pewno. Ja tydzień temu pierwszy raz przez to samo przechodziłem, też miałem sporo obaw.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=XyKOyCsCMZU _- Jak powstało Quick Canoe


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: pram 26
PostNapisane: 21 cze 2013, o 21:38 

Dołączył(a): 4 lis 2010, o 20:20
Posty: 73
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Połączenia od środka za laminowane a wczoraj wklejałem wręgę. Postanowiłem spróbować utwardzacza TFF w połączeniu z E5, zachęcony tym że nie pozostawia polepu. No i już wiem że nie jest to utwardzacz dla mnie i mojego temperamentu(może zimą jak warunki nie będą pozwalać na użycie innego).Mało tego za dużo dałem krzemionki i w połowie wklejania zaczęła się jazda. :evil: zaczęło to wszystko stawać, szpachlowanie połączeń zamieniło się w dramat więc w ekspresowym tempie zacząłem wydłubywać co się da.No i zaraz położyłem drugą warstwę aby zamaskować to co pozostało nie usunięte.W związku z tym fuga nie wyszła tak równa i wąska jak chciałem no i coraz bardziej pod znakiem zapytania stoi wykończenie środka transparentnie(choć w odwodzie zostawiam sobie opcje szpachla i farba).Jak byłem dzisiaj zobaczyć co z tego wyszło to na hali było 28stopni C. Ale pocieszam się że ta budowa jest wprawką szkutniczą o czym często zapominam i chciałbym żeby było idealnie i estetycznie.Wyszło solidne połączenie i zdobyłem nowe doświadczenie ale..... :-? .Jutro cyknę fotkę bo dziś rozładowały się akumulatorki w aparacie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: pram 26
PostNapisane: 22 cze 2013, o 17:02 

Dołączył(a): 4 lis 2010, o 20:20
Posty: 73
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
"Przylepiona" wręga.


Załączniki:
wrega33.jpg
wrega33.jpg [ 325.83 KiB | Przeglądane 6133 razy ]
wręga32.jpg
wręga32.jpg [ 325.77 KiB | Przeglądane 6133 razy ]
wręga 31.jpg
wręga 31.jpg [ 307.21 KiB | Przeglądane 6133 razy ]
wręga30.jpg
wręga30.jpg [ 327.78 KiB | Przeglądane 6133 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: pram 26
PostNapisane: 22 cze 2013, o 18:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Czemu tyle lat chowałeś te zdjęcia! :)
Piękna robota!

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: pram 26
PostNapisane: 13 lip 2013, o 21:59 

Dołączył(a): 4 lis 2010, o 20:20
Posty: 73
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A tu fotki z nowej szkutni. Dzisiaj ukosowałem i skleiłem listwy.A przyrząd do listew zrobiłem na poczekaniu,więcej czasu zajęło poustawianie żeby wyszło w miarę dokładnie niż skrecenie go ale mam jeszcze do zukosowania listwy ciut grubsze to pewnie zrobię już porządny.


Załączniki:
1-000_15531.jpg
1-000_15531.jpg [ 254.74 KiB | Przeglądane 5978 razy ]
1-000_15521.JPG
1-000_15521.JPG [ 220.4 KiB | Przeglądane 5978 razy ]
1-000_15511.jpg
1-000_15511.jpg [ 165.89 KiB | Przeglądane 5978 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: pram 26
PostNapisane: 19 lip 2013, o 00:23 

Dołączył(a): 4 lis 2010, o 20:20
Posty: 73
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Listwy wewnętrzne wklejone ,teraz działania przeniosły się na zewnątrz czas na laminowanie zewnętrznych połączeń.


Załączniki:
1-002.JPG
1-002.JPG [ 134.81 KiB | Przeglądane 5917 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL