Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 10 wrz 2025, o 22:06




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 718 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 24  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 kwi 2013, o 10:37 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8064
Podziękował : 1878
Otrzymał podziękowań: 2426
Uprawnienia żeglarskie: -
bury_kocur napisał(a):
RyśM napisał(a):
Powinienem propagować bo znajomy chce sprzedać a wiele takich nie ma...

Może wiesz za ile chce sprzedaż ?
Pzdr
Kocur

18 000 funtów... targować można ;)
http://www.boatsandoutboards.co.uk/yach ... eel-RUD062


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2013, o 10:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12649
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1774
Otrzymał podziękowań: 4275
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
waliant napisał(a):
Co szkwał, to sernik kołem kręci (kto ma koło ten sam sobie winien, to inna sprawa...), łódka się kładzie, ostrzy i w efekcie płynie tak samo szybko jak my. I tak sobie płyniemy dłuższy czas. Powinni nas wyprzedzić w kilka sekund!


To nie wina jachtu.


I tak i nie. Ja napisałem wyżej, że liczy się wszystko, oczywiście. Tylko że... trochę dużo tych przypadków widzę.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2013, o 12:46 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8064
Podziękował : 1878
Otrzymał podziękowań: 2426
Uprawnienia żeglarskie: -
waliant napisał(a):
Tylko że... trochę dużo tych przypadków widzę.
:mrgreen:
Niezłą ilustracją jest pierwsza łódka tu:

niosąc wielki spinni w półwietrze powinna być zawietrzna, gdy o wpływ żagli idzie. Widać jak położona w przechył ostrzy gwałtownie, wbrew staraniom sternika próbującego kontrować - a widać że próbuje, po płetwie steru.
Owa albowiem, nad wodą powiewając radośnie - widoczną jest doskonale... :lol:
Druga pokazuje zmianę położenia kadłuba na wodzie po przechyleniu (o czym wspomniałem wcześniej).
Jak kto ma ochotę na więcej widoczków - wyszukać "broach" ;)

Może lepiej niech neofici zdają na silniku...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2013, o 13:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Co do metody podchodzenia może warto zostawić silnik na egzaminie, wszak 99% łódek silnik posiada wiec w czym problem? A ci dla których żeglarstwo to nie tylko tydzień czy dwa w sezonie na wodzie niech się doksztalca dla samych siebie w razie takiej chęci. Egzaminie z takiego podchodzenia byłby błędny

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2013, o 15:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Edytowac chcialem, lecz czas minal...
Tu kolejny przyklad

Coz nei bylo czasu na wybranie....
Wracajac do efektu przy wylozeniu na burte....konstrukcja kadluba powoduje wlasnie takie oplywanie na jajo lodka samoczynnie ustawia sie do linii wiatru, jednym z efektow tego jest postawienie sie w pozycji "wyjsciowej" :)
Wiadomo ze ster wylazi czesto caly z wody wiec o sterownosci mozna zapomniec.

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2013, o 16:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 14013
Podziękował : 10565
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
RyśM i Paco ;
Witajcie w klubie. :lol:
MJS

Plitkin: to głównie wina jachtu, a żagle i żeglarze sie tylko do tego przyczyniają - ale wyżej d... nie podskoczą.

Poczytaj Marchaja i innych.

...możesz i mnie :lol:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2013, o 16:42 

Dołączył(a): 22 cze 2011, o 13:26
Posty: 64
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Yigael napisał(a):
Przy zwrocie przez rufę talię się wybiera a potem luzuje. Co do zasady. Na Omedze, Tangu, Pogorii. I nie ma co kombinować - na Laserze czy 470 zaniedbanie tego przy większym wietrze cię wywiezie i położy

Yigael robiłeś kiedykolwiek rufę na 470? Bo masz zupełnie mylne wyobrażenia o tym jak to się odbywa.
Praktycznie w czasie zwrotu do grota się nie dotykamy - przelatuje sam. W tym czasie sternik jest zajęty brasami spina, sterem (często trzyma go kolanami) i naprawdę nie ma już czym wybierać i luzować talii.
I dobrze bo najgłupsze co można zrobić w czasie zwrotu przez rufę na lekkiej łódce przy silnym wietrze to przytrzymać przebranego grota (a to jest nieuniknione przy wybieraniu i luzowaniu talii) - gleba chyba też nieunikniona ;)
Więc na lekkich łódkach, na których wszystko odbywa się dużo szybciej ta zasada (wybieranie talii) nie obowiązuje. Najbezpieczniej jest przerzucić grota z burty na burtę bez żadnego przyhamowywania - a pamiętać o sterze i balaście - łódka waży dużo mniej od załogi.

grzegorz



Za ten post autor greg470 otrzymał podziękowanie od: plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2013, o 17:01 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
RyśM i Paco ;
Witajcie w klubie. :lol:
MJS

Plitkin: to głównie wina jachtu, a żagle i żeglarze sie tylko do tego przyczyniają - ale wyżej d... nie podskoczą.

Poczytaj Marchaja i innych.

...możesz i mnie :lol:


Ja czytam. I plywam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2013, o 18:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
"Yigael robiłeś kiedykolwiek rufę na 470? Bo masz zupełnie mylne wyobrażenia o tym jak to się odbywa."

I owszem, choć bez spina, i nie ragacąc się, na Laserze robię to regularnie - wybieram i luzuję, wyrabiam się /bo nie mam brasów do zabawy ofc./. Nie wykładam się za często acz nie regacę się zawodniczo - częściej pływam z szotmenami, którzy zmuszają mnie do samodzielnego balastowania /na szczęście mam kwintal warunków ;) /. Ty piszesz o pływaniu 470 zgodnie z przeznaczeniem - przy rekreacyjnym pływaniu lekką mieczówką każda metoda która działa będzie dobra - błędy możesz nadrobić siłą, szarpnięciem ręką, przebalastowaniem - od pewnej, wcale nie tak ogromnej, wielkości płótna puszczanie bomu luzem od burty do burty i próby przerzucania czy amortyzowania go ręką za talię już dobre nie będą /jeżeli wieje/.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2013, o 18:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Panowie, moja lodka choc mala niespelna 9m, 20m2 grota, jest jednak dosyc ciezka, blisko 3.5t.
Jesli warunki pozwalaja to i ja przerzuce bom reka, nie mowie, ze nie.
Jednak przy wiecej jak 3B juz sie nie podejme takiego manewru jak amortyzacja talii reka...
To tak samo jak odblokowac genue (ktora zamotala sie o wanty kolumnowe przez szekle od szotow) reka...mozna stracic palce.

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2013, o 19:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4551
Otrzymał podziękowań: 4301
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
greg470 napisał(a):
robiłeś kiedykolwiek rufę na 470?

Dawno i nieprawda, więc jak bym wcale nie robił ... :oops:

... ale u mnie nie dotyka się talii przy zwrocie przez rufę, chyba ze wieje słabo, bo wtedy łapie się za talię i przerzuca bom na drugi hals.

Przy wietrze umiarkowanym bomy przechodzą płynnie na nowy hals:



Gdybym próbował je hamować talią, to mogłoby być kiepsko, czyli grzyb. ;)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2013, o 19:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10947
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1341
Otrzymał podziękowań: 2626
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Yigael napisał(a):
(.... )Ty piszesz o pływaniu 470 zgodnie z przeznaczeniem (... )

Jesli na regatach mozna ( wszyscy tak robia na lodziach mieczowych i innych nieduzych... ), to i w turystyce mozna. ;)
Na szocie robilo sie wezel w dobrym miejscu - tak, by z hukiem przelatujacy bom jednak wanty nie skosil.
Nadal zreszta mam ten wezel...
Pamietam jednak, ze na pilnie zorganizowanym* egzaminie "na patent" dla regatowcow ( na omegach ), wymagano wybierania talii przy zwrocie przez rufe.
Catz
* Egzamin pamietny! Wyszly nowe przepisy, wedlug ktorych, zeby scigac sie na morzu, wymagany byl patent - jaja byly jak berety!

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2013, o 19:52 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
duzo nie zdało? :lol:

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2013, o 20:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4551
Otrzymał podziękowań: 4301
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
Na szocie robilo sie wezel w dobrym miejscu - tak, by z hukiem przelatujacy bom jednak wanty nie skosil.
Nadal zreszta mam ten wezel...
Też mam ten węzeł. :D
Nie mam want do skoszenia, ale wypuszczenie żagla w chorągiewkę może się skończyć szybką wywrotką na nawietrzną, a ja nie lubię ...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2013, o 20:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10947
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1341
Otrzymał podziękowań: 2626
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
piotr6 napisał(a):
duzo nie zdało?

Trzydziestu na jednego... Z powodu teorii, rozni Mistrzowie Polski praktyke jednak jakos zdali na trojki. A pozniej zorganizowano egzamin poprawkowy - zdali wszyscy, bo tak pilnie uczylismy sie co to jest fregata.
robhosailor napisał(a):
ale wypuszczenie żagla w chorągiewkę może się skończyć...

Czasem to ratunek... ;)
Catz Otujacy Radosnie

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2013, o 21:01 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Catz napisał(a):
rozni Mistrzowie Polski praktyke jednak jakos zdali na trojki


marne trójczyny, i atk mieli dużo szczęscia :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2013, o 21:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10947
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1341
Otrzymał podziękowań: 2626
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
piotr6 napisał(a):
mieli dużo szczęscia

Szczęscia?
Inaczej WOZZ, bedacy u szczytu regatowej potegi, padlby na pysk w klasyfikacji rocznej! ;)
Catz O Nabrzeżach Oczywiscie

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Ostatnio edytowano 26 kwi 2013, o 21:22 przez Catz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2013, o 21:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
robhosailor napisał(a):
Też mam ten węzeł

A ja mam zawsze kontra szot :D
Tylko utki :lol: trochę inne


Załączniki:
P6270084.jpg
P6270084.jpg [ 75.72 KiB | Przeglądane 4723 razy ]

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak

Za ten post autor Cape otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2013, o 21:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4551
Otrzymał podziękowań: 4301
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Cape napisał(a):
Tylko utki :lol: trochę inne
A ile masz masztów? ;)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2013, o 21:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
robhosailor napisał(a):
A ile masz masztów

Preferuję jeden, dla mnie wystarczy :D

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2013, o 21:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10947
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1341
Otrzymał podziękowań: 2626
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
A ile masz masztów?

Tez mialem dwupatyka. :roll:
Nieduzy wprawdzie, ale balastowy i oceaniczny i jakos rufy robilem - nie pamietam dokladnie jak, ale nic sie nigdy nie stalo.
Catz O Podchodzeniu

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2013, o 22:41 

Dołączył(a): 22 cze 2011, o 13:26
Posty: 64
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Yigael napisał(a):
na Laserze robię to regularnie - wybieram i luzuję, wyrabiam się

Nie wyrabiasz się tylko za wolno robisz zwrot albo za słabo wieje.
Yigael napisał(a):
Ty piszesz o pływaniu 470 zgodnie z przeznaczeniem - przy rekreacyjnym pływaniu lekką mieczówką każda metoda która działa będzie dobra - błędy możesz nadrobić siłą

Ja też pływam rekreacyjnie, błędy należy eliminować a nie nadrabiać siłą. Błędem jest przytrzymywanie talii.
Yigael napisał(a):
od pewnej, wcale nie tak ogromnej, wielkości płótna puszczanie bomu luzem od burty do burty i próby przerzucania czy amortyzowania go ręką za talię już dobre nie będą /jeżeli wieje/.

Wyraźnie pisałem o 470 (i innych lekkich łódkach) a napisałem bo źle pisałeś jak na nich robi się rufę.
Tu masz lasera - popatrz i poćwicz (może jutro w Nieporęcie). Gdybyś ćwiczył to do zobaczenia na wodzie.

grzegorz



Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2013, o 22:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10947
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1341
Otrzymał podziękowań: 2626
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
greg470 napisał(a):
a napisałem bo źle pisałeś jak na nich robi się rufę.

Ale bedzie! :roll: ;)
Wracajac, jesli mozna, do tematu: tak, oczywiscie, potrafie i nawet mi sie zdarzalo, najchetniej w idealnych warunkach i w znanych portach.
Zdarzylo mi sie tez urwac manetke biegow podchodzac do keji w Ajaccio, co zaowocowalo zreszta bardzo ciekawymi znajomosciami.
Od tamtej pory mam na lodce wioslo "youloh" ( za pisownie nie recze ) - zajmuje sporo miejsca i ma swoje granice skutecznosci, ale poszerza lekko autonomie.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2013, o 00:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
greg470 napisał(a):
Gdybyś ćwiczył to do zobaczenia na wodzie.


Jutro niestety nie, ale niewątpliwie niedługo - i z najwyższą przyjemnością podszkolę się w powożeniu drobnoustrojami jak kto da dobry przykład /zwłaszcza ogarnięcie 470 pod spinem mnie nurtuje - 470 regacił się kiedyś mój Tata. :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2013, o 13:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13186
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3106
Otrzymał podziękowań: 2711
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
pough napisał(a):
armator bez systemu patentów potrafi dostatecznie dobrze zadbać o swój jacht i pierwszej z brzegu osobie go nie da
Jakoś to działa. Lista kapitanów Zawiszy jest nieco krótsza niż lista kapitanów w PZŻ :)

krzysdl napisał(a):
Pamiętam manewr podejścia, którego uczyliśmy kursantów w Jastarni (wychodziło dobrze tylko na nefrytach)
W Trzebieży robiliśmy to na DZ.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2013, o 06:30 

Dołączył(a): 15 mar 2009, o 14:06
Posty: 116
Lokalizacja: s/y Luka Karaiby
Podziękował : 33
Otrzymał podziękowań: 69
Uprawnienia żeglarskie: yacht skipper
Jakis czas temu, szukajac zalogi i pytajac o doswiadzczenie no morzu.... otrzymalam email , mniej wiecej tego typu ( cytowac nie bede bo w starej poczcie szukac mi sie nie chce) bez cytatu: rozladowalismy baterie, musielismy wejsc do nieznanego portu w nocy na zaglach....ech, moje emocje puscily, wtyd mi o tym pisac, ale niecenzurowana bylam, kapitan jest na tym forum, i za moje niecenzurowane, mam okazje przeprosic....

_________________
http://www.sailblogs.com/member/svluka/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2013, o 10:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Stara Zientara napisał(a):
LUUUUDZIEEEE!!!!

Wszyscy wiemy, że warto umieć manewrować na żaglach. Nie o to chodzi, żeby teraz wyliczać, kto, na czym i ile manewrów wykonał w porcie na żaglach.

Pytanie, czy należy tego wymagać na egzaminie.



Tak piszecie o tych manewrach z podejściem do kei na żaglach podczas egzaminu ale...

A ja mam pytanie, tak realnie na ilu egzaminach egzaminatorzy na to zezwalają?
no i kto płaci za ewentualne uszkodzenia? czy to nie egzaminator wpłaca kaucje za jacht? nie rozumiem za bardzo po co miałby ryzykować utratę swoich pieniędzy jak może tego uniknąć?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2013, o 10:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13905
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1643
Otrzymał podziękowań: 2396
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Katrine napisał(a):
Tak piszecie o tych manewrach z podejściem do kei na żaglach podczas egzaminu ale...

A ja mam pytanie, tak realnie na ilu egzaminach egzaminatorzy na to zezwalają?

W wymaganiach egzaminacyjnych na patent PZŻ były egzekwowane manewry dojścia i odejścia na żaglach od/do pomostu.
Katrine napisał(a):
no i kto płaci za ewentualne uszkodzenia? czy to nie egzaminator wpłaca kaucje za jacht? nie rozumiem za bardzo po co miałby ryzykować utratę swoich pieniędzy jak może tego uniknąć?

Wg wytycznych KE PZŻ jachty do egzaminu powinny być ubezpieczone.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2013, o 10:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Wojciech1968 napisał(a):
Katrine napisał(a):
Tak piszecie o tych manewrach z podejściem do kei na żaglach podczas egzaminu ale...

A ja mam pytanie, tak realnie na ilu egzaminach egzaminatorzy na to zezwalają?

W wymaganiach egzaminacyjnych na patent PZŻ były egzekwowane manewry dojścia i odejścia na żaglach od/do pomostu.


na jaki patent? na sternika?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2013, o 10:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Katrine napisał(a):
na ilu egzaminach egzaminatorzy na to zezwalają?
Obawiam się, że mylisz słowo zezwalają ze słowem wymagają
Katrine napisał(a):
no i kto płaci za ewentualne uszkodzenia? czy to nie egzaminator wpłaca kaucje za jacht? nie rozumiem za bardzo po co miałby ryzykować utratę swoich pieniędzy jak może tego uniknąć?
Może najpierw przeczytaj projekt rozporządzenia.
Katrine napisał(a):
na jaki patent? na sternika?
Kasieńko, czy Ty zdawałaś jakikolwiek egzamin na jakikolwiek stopień, czy wszystkie patenty kupiłaś na Różyckiego? :lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 718 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 24  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL