Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 cze 2025, o 20:49




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 maja 2013, o 18:01 

Dołączył(a): 9 maja 2009, o 16:49
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Dzwonił do mnie kolega z Danii ze smutną informacją. Duńska policja portowa zaaresztowała nasz żaglowiec :-( :-( :-(

Były przeterminowane baterie w UKFkach i niesprawne urządzenia związane z bezpieczeństwem żeglugi :-(

Co to teraz będzie, ile ich mogą trzymać?

_________________
Blue


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2013, o 18:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
niebieski91 napisał(a):
Co to teraz będzie, ile ich mogą trzymać?

Puszczą jak tylko uzupełnią braki.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2013, o 18:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
pierdupierdu napisał(a):
Puszczą jak tylko uzupełnią braki.
Tak nie tylko o sprzęt chodzi. Wieloryb zeznaje, że jakieś formalne problemy mają z kwitami.

Kiedyś Zbieraj pisał o konieczności wysyłania do Kopenhagi faksu z listą załogi na pół roku przed zacumowaniem u Duńczyków. Obawiam się, że to może być jeden z elementów problemu a poza tym Marek mówił też coś o KB, definicji jachtu, definicji statku pasażerskiego i takich różnych.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2013, o 18:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Maar napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Puszczą jak tylko uzupełnią braki.
Tak nie tylko o sprzęt chodzi. Wieloryb zeznaje, że jakieś formalne problemy mają z kwitami.

Kiedyś Zbieraj pisał o konieczności wysyłania do Kopenhagi faksu z listą załogi na pół roku przed zacumowaniem u Duńczyków. Obawiam się, że to może być jeden z elementów problemu a poza tym Marek mówił też coś o KB, definicji jachtu, definicji statku pasażerskiego i takich różnych.

AFAIK to jacht.
Pasażerów na nim nie ma, jest tylko załoga.
Może rzeczywiście chodzi również o ten biurwokratyczny hoposztos z wysyłaniem list na kilka tygodni naprzód...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: sms
PostNapisane: 23 maja 2013, o 18:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2636
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 276
Otrzymał podziękowań: 265
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Dunom szajba odbiła i drosselklapa nie ryksztosuje. To rezultaty zaniedbań paktu warszawskiego, wg którego Dania miała być ucywilizowana siłami LWP

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2013, o 18:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
WhiteWhale napisał(a):
Dunom szajba odbiła i drosselklapa nie ryksztosuje. To rezultaty zaniedbań paktu warszawskiego, wg którego Dania miała być ucywilizowana siłami LWP


Czeba poprosić Jurmaka coby jakiegoś Maersk'a przytrzymali za brak atestu kauszy od flaglinki w odwecie i jechać wszystkie T72 z rezerw WD40, Plany natarcia z bywszego ustroju są byleby tylko samostartu wystarczyło :mrgreen:

A poważnie te baterie to żenada lekka... :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2013, o 19:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Tak to jest, jak siem nie czyta klasyków:
viewtopic.php?p=150073#p150073
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
A tu onże dokument:

INFORMATION LETTER
REQUEST FOR PERMISSION TO LAND PASSENGERS
According to Danish law, ships who carries more than 12 passengers, are classified as passenger vessels, and thereby has to follow the same regulations as cruise ships. This meaning that they have to get permission by the Danish Ministry of Interior to land passengers in any Danish port.
This includes private yachts and all other ships, including Sailing School Ships, which is not run by Government/Merchant Navy organizations. All other crewmembers than the regular crew is here considered passengers, even if they are doing work onboard as crewmembers or are under education.
For all ships that carry more than 12 passengers a request for PERMISSION TO LAND PASSENGERS therefore has to be made for each planned port of arrival in Denmark.
For arrivals to Copenhagen, an application form has been made for that use. Please fill in the form, and send it to:
Copenhagen Airport Police
Lufthavnsboulevarden 8
DK - 2770 Kastrup
Att.: Krydstogtsgruppen
Please note, that the request has to be send at least a month prior to your planned arrival. You will then later receive the permission from the Danish Ministry of Interior, in which specifications of the terms and conditions on which the “permission to land passengers” has been given. The permission will be valid for one year, and will have to be renewed every year.
Steen Mortensen
Police inspector
Immigration Control Consultant

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2013, o 20:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13158
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3094
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Tylko tym razem aresztowali zamiast wygonić. :(

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2013, o 21:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Maar napisał(a):
Kiedyś Zbieraj pisał o konieczności wysyłania do Kopenhagi faksu z listą załogi na pół roku przed zacumowaniem
Teraz też pisał:
viewtopic.php?p=230078#p230078
:rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2013, o 07:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Cóż - wygląda na to, że pozwolenie dotyczy przez rok konkretnej jednostki a nie jednego wejścia i konkretnych osób - tych co to są "considered passengers".
Swoją drogą - myk dzięki któremu każdego członka załogi pow. 12 osób w Danii automatycznie uznaje się za "pasażera" - to normalnie biurwokratyczne miszczostwo.... do kwadratu.

Hmmmmm, biuro takiego żaglowczyka mogło chyba zadbać o łatwy w uzyskaniu dupochron - dawno już temu...
Bo podstawowo szczwany owner może co rok wysyłać wziętą z dowolnego sufitu listę dowolnych osób "uważanych za pasażerów" - i po miesiącu może tą drogą uzyskać duńskie "pozwolenie na cumowanie z pasażerami" - ważne do następnego roku.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2013, o 07:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Ostatnie cztery posty przeniesione zostały z wątku "SMSowego".

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2013, o 07:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Jakby co, to klapę nie fungującą od podobno trzydziestu lat naprawili. Teraz problemikiem są tylko te nieszczęsne baterie do radia. Radia mają ładnych parę lat, więc zakup baterii może być problemem. Albo ich dziś puszczą warunkowo, albo będą musieli na miejscu kupić nowe radia.

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2013, o 09:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
pierdupierdu napisał(a):
Cóż - wygląda na to, że pozwolenie dotyczy przez rok konkretnej jednostki a nie jednego wejścia i konkretnych osób - tych co to są "considered passengers".
Swoją drogą - myk dzięki któremu każdego członka załogi pow. 12 osób w Danii automatycznie uznaje się za "pasażera" - to normalnie biurwokratyczne miszczostwo.... do kwadratu.

Tym razem nie chodzi o liczbę załogi i kłótnie o pasażerów i innych, tylko o wyposażenie.. Do obecnej listy załogi nic nie mają - mimo że liczy 24, czy 25 osób..

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2013, o 11:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Narjess napisał(a):
Jakby co, to klapę nie fungującą od podobno trzydziestu lat naprawili. Teraz problemikiem są tylko te nieszczęsne baterie do radia. Radia mają ładnych parę lat, więc zakup baterii może być problemem. Albo ich dziś puszczą warunkowo, albo będą musieli na miejscu kupić nowe radia.

Tanio nie będzie, w Polsce zwłaszcza...
Chodzi na 99% o tzw. "GMDSS Emergency Portable VHF" albo "GMDSS Emergency Survival Craft VHF". To radyjka niemal nie spotykane na normalnych jachtach. W kodowych numerach typu mają z reguły literkę "E" na końcu. Są odporne na wodę, upadki, mają klawiaturki które można obsłużyć w rękawicach polarnych, często dodatnią plywalność, itd., itp...
Baterie "Gmdss-owskie" do nich trzeba trzymać osobno, głównie celem okazywania zainteresowanym kontrolantom. I nigdy ich nie używać, póki są "ważne" - bo to litowe jednorazówki, zaplombowane. Jak nie ma plomby - nie ma baterii.... Należy pamiętać o dacie ważności tych baterii i wymieniać je na czas, choć to bolesne finansowo.
Samo radio najczęściej można używać i należy testować co czas jakiś - tyle że z innymi, normalnymi bateriami, które można naładować z chargera.
Do mocno starszych modeli często dziś baterii typu "Emergency" ... nie produkuje się i tyle.... Np. do takiego radyjka jak na obrazku baterii już AFAIK nie robią:


Załączniki:
sperry eVHF.JPG
sperry eVHF.JPG [ 52.43 KiB | Przeglądane 8183 razy ]

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2013, o 11:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
pierdupierdu napisał(a):
Chodzi na 99% o tzw. "GMDSS Emergency Portable VHF" albo "GMDSS Emergency Survival Craft VHF". To radyjka niemal nie spotykane na normalnych jachtach.
Dokładnie o te. Baterie litowe. Z datą ważności. A że radia mają na oko ze 20 lat, to i baterie do nich nieco trudniej kupić..

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2013, o 11:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13158
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3094
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
pierdupierdu napisał(a):
takiego radyjka jak na obrazku
Dokładnie tak wyglądają radia na Borchardzie.

pierdupierdu napisał(a):
Tanio nie będzie, w Polsce zwłaszcza...
Może więc w Danii będzie taniej niż w Polsce.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2013, o 14:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
No więc chyba nie odpuszczą. Załoga jutro jedzie pociągiem do CPH, skąd wraca wcześniej zabukowanymi środkami transportu.

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 11:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Gaworząc z Białym Wielorybem o przyczynach przeciągającego się pobytu w Helsingorze dostałem takiego SMSa:

"Są już nowe UKFki i moglibyśmy wyjść już.
Zakwestionowano, że statek jest zarejestrowany jako jacht i nie moglibyśmy wejść co duńskich portów a w planie jest zlot żaglowców we Frederici.
"

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 11:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13158
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3094
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Gdy przeglądałem papiery "Wytske Eelkje", to pamiętam, że zdziwiłem się, po co oddzielne dokumenty na Danię. Statek był zarejestrowany w Holandii jako pasażerski, a dodatkowo miał duńskie papiery STS.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 15:24 

Dołączył(a): 31 sie 2010, o 17:20
Posty: 713
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 72
Uprawnienia żeglarskie: jakiś sternik
Oficerów wypuścili czy dalej gnębią?

(Usiłuję się dodzwonić do Stańcia, a tam głucho...) :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 17:14 

Dołączył(a): 7 lut 2013, o 18:08
Posty: 507
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: Funka 1965
Dzwonilem do wlascicieli Kpt. Borchardta i mila Pani, z biura odpowiedziala mi, ze wszystko juz gotowe do wyjscia z tego Helsingoru. Na przyszlosc, proponuje omijac porty i mariny, w Danii, bo nie mozna przewidziec, co Dunolom, jeszcze do lba strzeli.

Inna sprawa, co zrobilo polskie MSZ dla uwolnienia, Naszego Kpt. Borchardta.
Nie zrobili nic, bo gdyby cos zrobili, to juz by siem tym pochwalili. Co tam, jakis zaglowiec?
Byl zaaresztowany od godziny 11.20 dnia 22 maja 2013 do godziny 18 - tej, dnia 27 maja 2013. Oficjalne media milczaly o tej smutnej sprawie.


Pzdr

Andrzej JKC


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 17:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 192
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
AJKC napisał(a):
Oficjalne media milczaly o tej smutnej sprawie.

Wolałbyś aby pisano o polskiej komercyjnej jednostce nie mającej właściwego wyposażenia.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński



Za ten post autor mariaciuncia otrzymał podziękowania - 2: Były user, Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 18:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13158
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3094
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
AJKC napisał(a):
co zrobilo polskie MSZ
Gdy pomagali w kłopotach Zawiszy w Kopenhadze rok temu, to nigdzie się tym nie chwalili. Skąd wiesz, że tym razem nie pomagali?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowania - 4: Były user, Colonel, Kurczak, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 18:02 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Bylem w Danii wiele razy w tym zaglowcem tez ale zawsze 'kwity" byly ok i problemow nie bylo. Raz stalem zatrzymany w Amsterdamie ale to bylo ewidentne nasze niedopatrzenie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 maja 2013, o 23:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Dobrze że Krzysiek K. nie zawinął do Danii, bo nie mielibyśmy Ameryki odkrytej...

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL