Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 00:24




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 maja 2013, o 02:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2013, o 17:19
Posty: 160
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 89
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Korek ma dobre właściwości tłumiące. Co to za "maź podobna do bitumicznej"?

_________________
Pozdrawiam Radek


Ostatnio edytowano 27 sty 2014, o 02:19 przez Magister, łącznie edytowano 1 raz
Usunąłem dubla.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 maja 2013, o 05:27 

Dołączył(a): 19 lis 2007, o 19:17
Posty: 28
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 3
No to jest właśnie ten Dynamat Xtreme, to jakieś polimery specjalne czy coś. Lepiłem już coś takiego pod elastyczne panele solarne. Różnica od masy bitumicznej jest taka, że ta mata/maź jest lżejsza. Ładnie się to lepi prawie do wszystkiego nawet do drewna i dobrze trzyma.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 maja 2013, o 15:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
udaizd napisał(a):
Powiedz mi jak miałbym to włókno wojłokowe zamocować, czy jest ono odporne na wodę, i pewnie pod czepiec silnika słabo się zmieści?
Przy moim systemie uzyskam 3 warstwy: maź podobna do bitumicznej, warstwa aluminium, i mata gąbkowa o porach zamknięto-otwartych. ...

Nie chcę też uzyskać całkowitej ciszy, ....
... i tak byCi się nie udało. :-P

Nie bardzo rozumiem ;
Pod czepiec; to daleko za daleko - lepiej działać u źródeł, a nie tam gdzie zaraza się już rozprzestrzeniła i 5trudno ja zlokalizować.
Skoro masz tworzywa wodo i olejo odporne to po co Ci aluminium?.
Jeśli wyklejasz silnik od środka obudowy to po co ci wodoodporne?
Jak mi kiedyś napadało (bo nie zamkłem klapy*) zaraz po włączeniu silnika wyschło.
Alu to zwykle właśnie zabezpieczenie przed smarami kurzem i wodą, z dźwiękiem raczej nic mądrego nie robi, a na wodzie sie nie kurzy > widziałeś kiedy filtr powietrza w silniku do łódki.

Ja przyklejałem na butapren.
W bitumicznych właśnie ciężar ma znaczenie to dla tłumienia niskich dźwięków.
MJS
* zamkłem bo było szybko jak bym nie zamkł a zamknął to było było sucho :D

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2013, o 00:54 

Dołączył(a): 19 lis 2007, o 19:17
Posty: 28
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 3
Marian Strzelecki napisał(a):
udaizd napisał(a):
Powiedz mi jak miałbym to włókno wojłokowe zamocować, czy jest ono odporne na wodę, i pewnie pod czepiec silnika słabo się zmieści?
Przy moim systemie uzyskam 3 warstwy: maź podobna do bitumicznej, warstwa aluminium, i mata gąbkowa o porach zamknięto-otwartych. ...

Nie chcę też uzyskać całkowitej ciszy, ....
... i tak byCi się nie udało. :-P

Nie bardzo rozumiem ;
Pod czepiec; to daleko za daleko - lepiej działać u źródeł, a nie tam gdzie zaraza się już rozprzestrzeniła i 5trudno ja zlokalizować.
Skoro masz tworzywa wodo i olejo odporne to po co Ci aluminium?.
Jeśli wyklejasz silnik od środka obudowy to po co ci wodoodporne?
Jak mi kiedyś napadało (bo nie zamkłem klapy*) zaraz po włączeniu silnika wyschło.
Alu to zwykle właśnie zabezpieczenie przed smarami kurzem i wodą, z dźwiękiem raczej nic mądrego nie robi, a na wodzie sie nie kurzy > widziałeś kiedy filtr powietrza w silniku do łódki.

Ja przyklejałem na butapren.
W bitumicznych właśnie ciężar ma znaczenie to dla tłumienia niskich dźwięków.
MJS
* zamkłem bo było szybko jak bym nie zamkł a zamknął to było było sucho :D


Widzę, że jest parę nieporozumień.
Dynamat Xtreme jest matą "maziową" która jest przykryta aluminium. Pierwsza rola aluminium to odbijanie podczerwieni, a druga jako ekran dźwiękowy w systemie jak przed aluminium jest pianka z porami otwarto - zamkniętymi. Takie kanapki lepiej tłumią dźwięk. Każda warstwa odpowiada za inne częstotliwości. Nie będę wchodził w szczegóły.
Tą cienką maź z aluminium chcę wykleić od wewnątrz oryginalną czapkę silnika, bo tylko to się zmieści.
Na kilku amerykańskich forach chwalą się takimi wyklejkami na silnikach o mocach 250 KM i twierdzą, że efekt jest wyraźny. Jak się samemu nie sprawdzi to ciężko oszacować , a ja lubię eksperymenty.
Może by jeszcze coś upchał, ale nie ma co przesadzać.
Czepiec ze sklejki chcę wykleić mazią z aluminium i na to pianka wcześniej wspominana, zdaje się że jest to mieszanka gumy butylowej z kauczukiem.
Sam wykusz / wnękę w pawęży (tam silnik się chowa jak jest podnoszony) myślę wykleić korkiem/aluminium/maź. To chyba tyle. Co do wodonasiąkliwości to zawsze pod ten czepiec na silniku (zewnętrzny) jakaś woda kapie i bryzga, więc wojłok odpada. Wojłok raczej kojarzy mi się z walonkami a nie wyciszaniem łódek, ale...gdy się nie ma co się lubi, to się...
Nie wiem o co chodzi z tymi filtrami powietrza (może o wyciszenie kanału dolotowego). Co do filtrów to tak się składa, że czasem stosują w jachtach filtry do stacjonarnych silników i takie widziałem.
Co do mat to w internecie jest mnóstwo różnych różnistych, tylko wybrać te odpowiednie.

Podsumowując:
Celem projektu jest znaczne ograniczenie dźwięku silnika w kokpicie (puszka rezonansowa), choć było całkom znośnie. Zabudowa pawęży stała się przegrodą dźwiękową dla hałasu silnika, a czepiec zdejmowany ma wytłumić silnik od góry i odbić resztę hałasu (np. wydech na wolnych obrotach) do tyłu.
Co do całkowitej ciszy, to jak to się nie da, da się. Znam taką zatoczkę ze skarpą na Warcie i tam jak cumuje i kluczyk przekręcę w lewo to nastaje całkowita cisza, no prawie, bo ptaki śpiewają. :-P



Za ten post autor udaizd otrzymał podziękowanie od: ra_dek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2013, o 12:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Cisza... bo ptaki śpiewają - dobrze że jeszcze są takie :D
Moja żona nie umie zasnąć na wsi; gdy nie słychać nic!
...taka miastowa ona jest :-x

W sprawie podstawowej:
ja mówię cały czas aby zacząć od wyciszania silnika, a nie okolic i tu jest nieporozumienie.
W silniku pod pokrywą jest na prawdę wiele miejsca do wyciszenia!

Odkopałem w piwnicy mojego Betepoka i zrobiłem fotki modyfikacji obudowy fabrycznej.
Wszystkie moje dywagacje dotyczą tego wyciszenia a nie nakładek osłon i ekranów dodatkowych.
MJS


Załączniki:
PICT8697.JPG
PICT8697.JPG [ 52.17 KiB | Przeglądane 2813 razy ]
PICT8696.JPG
PICT8696.JPG [ 57.37 KiB | Przeglądane 2813 razy ]
PICT8695.JPG
PICT8695.JPG [ 59.72 KiB | Przeglądane 2813 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/

Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: ra_dek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2013, o 16:43 

Dołączył(a): 19 lis 2007, o 19:17
Posty: 28
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 3
No przecież ja o tym samym!!! Najpierw pokrywa silnika, czyli u źródła. Proszę się wczytać w moje posty.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2013, o 18:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2013, o 17:19
Posty: 160
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 89
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Dużo miejsca to jest w ruskach bo u mnie w Mercurym to nie za bardzo ;)
Ładnie zrobione jest, trzeba przyznać.

Ja planuje jeszcze kolumnę mazidłem pociągnąć.

_________________
Pozdrawiam Radek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL