Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 cze 2025, o 12:00




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 cze 2013, o 10:10 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
http://www.rejsy.szczecin.pl/jachty/born_sail.htm

Pewnie z Andrzejem juz rozmawiales na ten temat ale nie zawadzi powrocic do tematu.Przy okazji jest tu nazwa stoczni ktora siatobetonowce budowala seryjnie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2013, o 14:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Tak, jestem z Andrzejem w stałym kontakcie, więc wysysam go z wiedzy :)

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 18:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10919
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Szamonides z obrazkow wyglada bardzo poważnie i odważnie!
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 19:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Fakt, całkiem duży kawałek łódki wyszedł :)

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 19:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10919
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Tak chyba mialo byc.
Ale że wyszedł aż tak ekspedycyjnie ? ;)
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 19:18 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Jak oceanicznie, to oceanicznie ;) Rzetelny kawał łajby, trza przyznać. Noblesse se obliże :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 19:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Ja tam widzę normalne stabilizatory Denny-Browna i 2 śruby z czego jedną mniejszą, składaną, skąd wnioskuję że pływadło ma dwa silniki, z czego jeden znacząco mniejszy pomocniczy umożliwiający awaryjne doczołganie się do domu w razie awarii napędu zasadniczego.



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 19:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
A gdzie tam ekspedycyjny? Ma być wygodnie :). My uprawiamy najchętniej żeglarstwo sportowe (czyli s portu do portu!) - czasy ciągotek do jedzenia niedźwiedziego mięska minęły nam już dawno :D.

Ale jeszcze duuużo pracy, nawet przy samym projekcie. Ciągle trwa optymalizacja kadłuba, choć w zasadzie z grubsza już widać światełko...

_______________________________

Yigael, zaraz obejrzę jeszcze raz, ale mi się wydawało, że tam są takie dwie małe śruby, po obu burtach...

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 19:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10919
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Yigael napisał(a):
Ja tam widzę normalne stabilizatory Denny-Browna

Bardziej widze usilowania poprawy skutecznosc bocznych kilow przez mozliwosc zmiany ich orientacji.
W pewnym stopniu moze to tez wplywac na statecznosc dynamiczna. Coz to musi byc za mechanika! :roll: ;)
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 19:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Ale boczne kile o tym kształcie w motorowym? Przecież on się nigdy tak nie przechyla!

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 20:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13983
Podziękował : 10542
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Nie boczne kile, a stabilizatory; (chyba)
jak na Costa Concordia nie przymierzając.

A ta mała śruba jest z jednego boku,
- myślałem, że po to aby wyrównywać ciąg dużej.
Ciekawe jak by działały na siebie dwie śruby pionowe o tym samym zwrocie;
która w którą stronę by ciągnęła bardziej.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 20:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10919
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
el szaman napisał(a):
Ale boczne kile o tym kształcie w motorowym?

Upssssssss :oops:
Przegapilem, ze to jacht motorowy. Sorry.
Tym bardziej nie rozumiem, po co tam winglety?
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 20:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Catz napisał(a):
to jacht motorowy.

Ten http://www.nordhavn.com/46/overview.php4

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 20:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9246
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
el szaman napisał(a):
SZAMANIDES - ogólny 01.jpg

15-stopniowa dziobnica trochę wyhamowuje dynamikę sylwetki...
pochyliłbym ją do 30 (45) stopni i byłby super ship. :D
Poza tym - cacko. Czy pokład będzie drewniany?

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 20:56 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
mjs napisał(a):
15-stopniowa dziobnica trochę wyhamowuje dynamikę sylwetki...
Bo to na morze, nie na BoatShow... :mrgreen:
Ja bym się zastanawiał nad kątem krawędzi steru i pojedynczymi wantami kolumnowymi, tudzież tem że one na pokład sprowadzone :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Catz napisał(a):
Upssssssss :oops:
Przegapilem, ze to jacht motorowy. Sorry.
Tym bardziej nie rozumiem, po co tam winglety?
Catz

Po to by klientowi wytłumaczyć, że tak jest lepiej, że najnowsze badania modelowe i numeryczne, wykazały większą sprawność kadłuba na fali spotykanej na akwenie xxx (za xxx wpisać nazwę preferowanego akwenu klienta). Klient za jedyne dodatkowe xx k$ dostanie właśnie te winglety, i to nie jeden tylko dwa, oraz jako prezent przepychaczkę do rury wydechowej. :)

A po co Szamanidesowi te dwa maszty? Taka ładna motorówka. :)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2013, o 23:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Spokojnie :). Nawet nie patrzcie jeszcze na maszty czy wanty. To tylko tak zostało namalowane, żeby nie było pusto na pokładzie, ale do etapu taklowania to jeszcze długo.

Pokład oczywiście będzie drewniany - nie żadne plastiki. Zresztą sterówka też będzie od zewnątrz drewniana - pewnie na konstrukcji aluminiowej. Wnętrze zaś na pewno w całości w drewnie.

Płetwa sterowa jest dopiero w trakcie projektowania, nawet nie ma się co zastanawiać nad tym, co jest na rysunku - doprecyzowanie poszczególnych fragmentów to zabawa na długie zimowe wieczory. Obecnie trwa walka o każdy kg oporów kadłuba. W założeniach to ma być łódka do spokojnego pływania, więc nie walczymy o prędkość kadłuba (wychodzi na to, że powyżej 9 węzłów to będzie robiła tylko z górki). Pamiętajcie, że mamy 6 m szerokości! Za to ile miejsca w środku :)

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 cze 2013, o 07:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Catz napisał(a):
Yigael napisał(a):
Ja tam widzę normalne stabilizatory Denny-Browna

Bardziej widze usilowania poprawy skutecznosc bocznych kilow przez mozliwosc zmiany ich orientacji.
W pewnym stopniu moze to tez wplywac na statecznosc dynamiczna. Coz to musi byc za mechanika!
Catz


"For overall stability, the 46 benefits from over 4,800 pounds of ballast in its keel. To provide additional stability in difficult sea conditions, most owners select either a passive stabilizer system (paravanes or "flopper-stoppers'') or active fin stabilizers controlled by hydraulics and an electronic gyro sensor. Either system has proven to be highly effective, reducing roll by as much as 90%. A Nordhavn 46 equipped with stabilizers is capable of crossing any ocean. Directional stability is enhanced by its full length keel, and, with the help of the slightly tucked-in stern, the 46 rides down swells as if on rails."

Marian Strzelecki napisał(a):
A ta mała śruba jest z jednego boku,
- myślałem, że po to aby wyrównywać ciąg dużej.


Też widzę ją tylko z jednego.

"However, for those owners who want to eliminate all potential anxiety of cruising far from home port with one engine, the vessel is offered with an optional "wing'' engine that features its own electrical system, fuel supply, shaft and propeller. This low horsepower diesel engine, usually 27 hp, is capable of running the boat at 5 knots, assuring the captain the ability to get to port."



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2013, o 17:54 

Dołączył(a): 4 gru 2010, o 10:04
Posty: 40
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
http://www.kmy.nl/info/custom-build-alu ... evaer.html

_________________
Grzesiek kolumbada.pl



Za ten post autor Grzesiek1969 otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2013, o 19:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13983
Podziękował : 10542
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Cytuj:
Za ten post autor Yigael otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki


Kliknęło mi sie zamiast - Grzeskowi ... Marcinowi :-x

Marcin wybaczysz? ;)

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2013, o 19:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Możesz odkliknąć ;) Kciuk w dół :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2013, o 19:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13983
Podziękował : 10542
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Hej taki chytry to ja nie jestem:
dałem/
to go masz :mrgreen: .

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2014, o 10:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
[Wojciech1968] plany budowy Length overall 50 ft wydzieliłem tu
viewtopic.php?f=22&t=18040&p=279078#p279078

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL