Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 13 lip 2025, o 11:19




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 141  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 cze 2013, o 09:44 

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 16:27
Posty: 19
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
pierdupierdu napisał(a):
Anyway - głębokość projektowa toru żeglugowego przez Zalew wynosi 4.5m, co oznacza (ledwo) 4.0m głębokości nominalnej, czyli tej, która ma znaczenie dla ruchu statków. I te 4.0m będzie na mapie...przez rok czy dwa - bo potem się zamuli i będzie jeszcze mniej...


Taka głębokość utrzyma się znacznie dłużej niż przez rok czy dwa. Tzn 4,5 metra nie będzie - to oczywiste , ale średnio trzeba 4-5 lat jeśli nie więcej by doszło do 4 metrów.

Potem można pogłębic wybierając te 0,5 metra. Pogłębia się i dziś by utrzymać obecny tor wodny więc to żadna dodatkowa masakra nie będzie.

Dno zalewu ma tą właściwość , że głównym czynnikiem powodującym zamulanie są większe ruchy wody , których w tej części zalewu nie ma. Jedyne czynniki które mogą przyszpieszyć zamulanie to sztormy lub zwiększony ruch statków.

Generalnie obecny muł na zalewie dość stabilnie tam leży. Duży ruch wody powoduje jednak odrywanie się tego "pyłu" , zamulanie wody a potem opad , części pyłu w dno toru wodnego części poza tor.

Koszt pogłębienia toru do takich Skowronek o 0,5 metra co 4-5 lat czyli 0,1 metra średnio na rok to 4-5 mln złotych na całej długości.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2013, o 12:31 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 56
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Pierdupierdu, rozumiem że swój post kierujesz do mnie. W dokumencie o nazwie Program Wieloletni - Budowa Drogi Wodnej Łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdanską na str.8 napisane jest cyt. "...wykonanie toru wodnego o długości zależnej od lokalizacji przekopu i głębokości docelowej 5m, w pierwszym etapie 4m...". Nie pada w nim ani razu termin głębokość konstrukcyjna czy nominalna. Dla mnie, prostego marynarza, głębokość 5m to głębokość 5m poniżej zera mapy a tor wodny o głębokości 5m to tor w którego osi głównej głębokość nie jest mniejsza niż 5m.
Zmiana zanurzenia statku wywołana zmianą gęstości wody czy poprawka na wodę słodką są, że tak powiem, znane marynarzom. Podobnie jak osiadanie czy efekt kanałowy. Jest wiele róznych metod obliczania wielkości osiadania w zależnosci od prędkości, znurzenia, głębokości, współczynnika pełnotliwosći kadłuba itd. Przy użyciu jednej z nich (przy założeniu braku siłnego wiatru i dużej fali oraz ograniczenia prędkości do 6-8 knotów) otrzymuje się wynik że statek o zanurzeniu do 4m "da radę" przejść torem wodnym o głębokości 5m. Do podobnych wniosków dochodzi się korzystając z tabeli, którą załączyłeś. Stateczek, który podałem jako przykład nie powala wielkością ale jest to taki Miś na miarę toru wodnego o tych parametrach. Jeśli chodzi o sprawy urzędniczo-polityczne i tzw. okołoprzekopowe to pozwolę sobie nie zabierać w tej sprawie głosu. Koń jaki jest, każdy widzi. Pierdupierdu, chociaż w kwestii "przekopu" mocno się różnimy, to jestem pod wrażeniem Twojego postu. (znaczy, że Ci się chciało). Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2013, o 12:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13164
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3100
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jakby nie mierzył, to do tego ogromnego portu nawet Zawisza Czarny się nie zmieści. :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2013, o 13:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Seagrams napisał(a):
że tak powiem,

Powiedziałeś jak myslisz zapewne góralowi z Bieszczad, czy też kompletnemu szczurowi lądowemu!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2013, o 14:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Seagrams napisał(a):
W dokumencie o nazwie Program Wieloletni - Budowa Drogi Wodnej Łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdanską na str.8 napisane jest cyt. "...wykonanie toru wodnego o długości zależnej od lokalizacji przekopu i głębokości docelowej 5m, w pierwszym etapie 4m...".

Piszesz, że nie interesują Cię konotacje polityczne "przekopu" - a cytujesz najbardziej polityczny z dokumentów związanych z tym projektem - wydany w dniu odwołania Rady Ministrów, która go na kolanie napisała...

W studium wykonalności oraz we wszystkich kolejnych dokumentach związanych z "przekopem" nie ma już mowy o "pierwszym etapie" - podawane są za to dane techniczne - takie jak przywołałem. Czyli głębokość "dla prostego marynarza" wynosić będzie 4.0m.

Na torze o głębokości 4.0m normalną, bezpieczną żeglugę można od biedy uprawiać statkiem o zanurzeniu 3.2-3.3m.
Statków morskich o takim zanurzeniu - praktycznie nie znajdziesz.
Opłacalnych w eksploatacji, współczesnych statków morskich o tak małym zanurzeniu - nie znajdziesz na pewno...
Z resztą głębokość toru 5m nic niemal w tej kwestii nie zmienia.. Tor będzie o jakąś 1/4 - 1/3 droższy - a uzasadniającego jego istnienie potoku towatów tak nie będzie.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 27 cze 2013, o 14:52 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2013, o 14:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Seagrams napisał(a):
Przy użyciu jednej z nich (przy założeniu braku siłnego wiatru i dużej fali oraz ograniczenia prędkości do 6-8 knotów) otrzymuje się wynik że statek o zanurzeniu do 4m "da radę" przejść torem wodnym o głębokości 5m.


No to teraz w krótkich żołnierskich słowach bez ściemniania jak na spowiedzi odpowiedz :lol: :lol:
- Jesteś gestorem ładunku który masz wysłać do Elbląga, wiesz o tym że wystarczy niewielka fala (a fala na płytkim Zalewie powstaje bardzo szybko) i statek nie dostanie zgody na wejście na Zalew... Zaryzykujesz wysłanie towaru statkiem czy jednak skorzystasz ze sprawdzonych bezpiecznych metod?
A już o czymś takim jak wahania poziomu wody już nie wspominam, u mnie w "mojej" fabryce gdy mam ładować statek na 15 m zanurzenia przed trymem dzwonię do Kapitanatu Portu i pytam o "stan wody", gdy mi "wydmucha" 10 cm to mogę statek ładować do 14,9 m zanurzenia i nie ma zmiłuj się, jak przeładuje statek to Kapitanat nie wypuści go na tor podejściowy... Tylko, że 10 cm przy 15 m to nie jest to samo 10 cm przy zanurzeniu 4 m...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2013, o 14:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Bolbochan napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Anyway - głębokość projektowa toru żeglugowego przez Zalew wynosi 4.5m, co oznacza (ledwo) 4.0m głębokości nominalnej, czyli tej, która ma znaczenie dla ruchu statków. I te 4.0m będzie na mapie...przez rok czy dwa - bo potem się zamuli i będzie jeszcze mniej...


Taka głębokość utrzyma się znacznie dłużej niż przez rok czy dwa. Tzn 4,5 metra nie będzie - to oczywiste , ale średnio trzeba 4-5 lat jeśli nie więcej by doszło do 4 metrów.
Potem można pogłębic wybierając te 0,5 metra....

.../cut/...

Koszt pogłębienia toru do takich Skowronek o 0,5 metra co 4-5 lat czyli 0,1 metra średnio na rok to 4-5 mln złotych na całej długości.


Tor wodny Skowronki - Elbląg wg. Studium wykonalności dostępnego na stronach UM w Gdyni to 28 kilometrów kanału o szerokości w dnie min 60m. Czyli:
28 000m*60m = 1 680 000 m² dna samego toru żeglugowego przez Zalew i rz. Elbląg.
Wszystko bez liczenia pogłębiania skarp - brzegów kanału pod woda, bez liczenia powierzchni kotwicowisk, mijanek, bez bagrowania samego "przekopu", bez śluzy i bez pogłębiania hektarów awanportu morskiego...

Przyjmując, równie optymistycznie jak Ty, że rzeczywiście tor przez Zalew zamuli się tylko 0.5m przez 5 lat (choć doświadczenie "in situ" mówi o zdecydowanie szybszym zamulaniu zdecydowanie płytszych kanałów) - mamy:
1 680 000m²*0.5m = 840 000m³ urobku pogłębiarskiego do wydobycia.

Twierdzisz że na wydobycie tej masy wystarczy 4-5 mln PLN, czyli maksymalna cena za wydobycie m³ urobku powinna wynieść nie więcej niż ~6 PLN/m³ ( 5 000 000PLN / 840 000m³ = 5.95 PLN/m³).
Dla prostych prac, bez wywożenia urobku, bez sondaży powykonawczych itd. - cena prac pogłębiarskich w ostatnich latach nigdy nie spadła chyba poniżej 22PLN/m³.
W ostatnich latach urzędy morskie dla kompleksowych prac pogłębiarskich, połączonych z wywożeniem urobku i sondażami zawierały kontrakty opiewające na 25-40PLN/m³.
A ty powiadasz, ze znasz firmę, która chciałaby pogłębiać tor wodny na Zalewie za cenę ponad cztery razy mniejszą niż najniższe ceny ostatnio oferowana?
Eeeech....


BTW - jedyny oferent w przetargu na niewielkie (rzędu 3000 - 4000m³) interwencyjne pogłębienie żeglarskiego wejścia do Gdyni - chciał ponad 100PLN/m³... Przetarg unieważniono - przecież rosnąca w wejściu do Basenu Żeglarskiego płycizna w niczym nie przeszkadza głównym lokatorom tego basenu - motorówkom...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2013, o 15:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13164
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3100
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Seagrams napisał(a):
Dla mnie, prostego marynarza

Powinieneś więc uważnie przeczytać, co piszą inni:

pierdupierdu napisał(a):
Jaromir Rowiński
kapitan żeglugi wielkiej i kapitan jachtowy
Jurmak napisał(a):
Jurek "Jurmak" Makieła
dyspozytor w Porcie Północnym
Stara Zientara napisał(a):
inżynier budowy okrętów, kapitan jachtowy

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2013, o 15:30 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 56
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Stara Zientara napisał(a):
Powinieneś więc uważnie przeczytać, co piszą inni


Nic innego od paru dni nie robię. :D

Pozdrawiam,

Seagrams
kapitan żeglugi wielkiej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2013, o 15:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13164
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3100
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Seagrams napisał(a):
Seagrams
kapitan żeglugi wielkiej
Ale jakby bez nazwiska. :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2013, o 16:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Stara Zientara napisał(a):
Seagrams napisał(a):
Seagrams
kapitan żeglugi wielkiej
Ale jakby bez nazwiska. :)

Dajcie spokój - możemy wszak różnić się zdaniem.
I możemy nie dać się wpuszczać w jakąś sztuczną, gorączkową dyskusję. Bo argumenty logiczne, ekonomiczne czy choćby realia dotyczące żeglugi nie będą przecież miały żadnego wpływu na to czy "przekop" powstanie czy nie. Bo jego powstanie zależy nie od praktyków, ekonomistów czy żeglugowców, tylko od polityków...

Ja twierdzę, że politycy nie znajdą na "przekop" kasy, niemniej temat będzie powracał przy każdych wyborach, przez wiele jeszcze dziesięcioleci. Jak każdy z wygodnych politykom tematów zastępczych...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2013, o 17:11 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 56
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
pierdupierdu napisał(a):
Seagrams napisał(a):
W dokumencie o nazwie Program Wieloletni - Budowa Drogi Wodnej Łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdanską na str.8 napisane jest cyt. "...wykonanie toru wodnego o długości zależnej od lokalizacji przekopu i głębokości docelowej 5m, w pierwszym etapie 4m...".

Piszesz, że nie interesują Cię konotacje polityczne "przekopu" - a cytujesz najbardziej polityczny z dokumentów związanych z tym projektem - wydany w dniu odwołania Rady Ministrów, która go na kolanie napisała...

Zapomnijmy na chwilę o polityce. Cytuję obowiązujący obecnie dokument.

pierdupierdu napisał(a):
W studium wykonalności oraz we wszystkich kolejnych dokumentach związanych z "przekopem" nie ma już mowy o "pierwszym etapie"


Dla przypomnienia fragment pochodzący ze Studium Wykonalności:


I teraz możemy dać sobie na luz. A jak będzie zobaczymy. Pozdrawiam.


Załączniki:
1.jpg
1.jpg [ 99.85 KiB | Przeglądane 6993 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2013, o 17:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Seagrams napisał(a):
[
pierdupierdu napisał(a):
W studium wykonalności oraz we wszystkich kolejnych dokumentach związanych z "przekopem" nie ma już mowy o "pierwszym etapie"


Dla przypomnienia fragment pochodzący ze Studium Wykonalności:
download/file.php?id=19911&mode=view

I teraz możemy dać sobie na luz. A jak będzie zobaczymy. Pozdrawiam.


OK - odszczekuję - jest "pierwszy etap" i w różnych dokumentach przewija się pomysł dalszego pogłębiania "przekopu do nikąd".
Widać zainteresowani biurokraci zabezpieczają sobie możliwość dalszego marnotrawienia publicznych pieniędzy. :roll:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Seagrams
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2013, o 17:40 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 56
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Wymiana poglądów z takim interlokutorem to przyjemność. Pozdrawiam.



Za ten post autor Seagrams otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2013, o 23:03 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
A jaki sens ekonomiczny ma wypłacanie emerytur emerytom?
A jaki sens ekonomiczny ma budowa ścieżek rowerowych?
A jaki sens ekonomiczny ma budowa chodników?
A jaki sens ekonomiczny ma utrzymywanie Wawelu (żeby nie było po warszawsku o metrze)?
A po co cały kraj odbudował swoją stolicę?
Co poniektórych życie sprowadza do parteru....
A po co żyć?
Pozdrawiam.
Eugeniusz Panek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 01:12 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A po co, przykładowo, caluśkie harcerstwo - znaczy siem w ramach idei Harcerskiej Służby Polsce Socjalistycznej czynem służąc społecznem pod światłem kierownictwem druha instr. Ireneusza Sekuły :mrgreen: - odbudowało ten tam Frombork? Coby tera nikt nie oglądał boć turyści na Zalew nie przypłyną? (chyba że po drodze do jakże wspaniałego Kaliningradu) :-P

A rozmaite majom ludziska pomysły na mierzeje...
Obrazek http://wmeritum.pl/nad-baltykiem-powstanie-nowy-kurort/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 04:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
RyśM napisał(a):
A po co, przykładowo, caluśkie harcerstwo - znaczy siem w ramach idei Harcerskiej Służby Polsce Socjalistycznej czynem służąc społecznem pod światłem kierownictwem druha instr. Ireneusza Sekuły - odbudowało ten tam Frombork?


No właśnie... Po co? Może odpowiesz na to pytanie?

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 06:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Powoli doprowadzacie dyskusje do absurdu. To proponuję kompromis:
JA MAM RACJĘ!
A jak który twierdzi, że nie mam racji, niech zważy, iż jestem siedmioktrotnie dyplomowanym pułkownikem żeglugi śródlądowej.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 07:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Przeładunki w Kołobrzegu to raptem 180 000 ton rocznie, (Elbląga 100 000 ton) czyli raptem 500 ton na dobę. Wahadło węgla, to kilka tysięcy ton. Dlaczego są takie małe ?
Może w Kołobrzegu potrzebny jest jakiś przekop, żeby je zwiększyć ?

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 07:45 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
RyśM napisał(a):
A po co, przykładowo, caluśkie harcerstwo - znaczy siem w ramach idei Harcerskiej Służby Polsce Socjalistycznej czynem służąc społecznem pod światłem kierownictwem druha instr. Ireneusza Sekuły :mrgreen: - odbudowało ten tam Frombork? Coby tera nikt nie oglądał boć turyści na Zalew nie przypłyną? (chyba że po drodze do jakże wspaniałego Kaliningradu) :-P

A rozmaite majom ludziska pomysły na mierzeje...
Obrazek http://wmeritum.pl/nad-baltykiem-powstanie-nowy-kurort/

Różne mają pomysły fakt, ale za prywatne a nie publiczne pieniądze !!!

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 08:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Cape napisał(a):
Przeładunki w Kołobrzegu to raptem 180 000 ton rocznie


Tak dla porównania :D wczoraj kończylismy NAVIOS CENTAURUS i go rozliczałem, od początku roku mamy przeładowane przeszło 10 razy więcej... I to jest tylko jedna baza portu gdańskiego...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 09:13 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Colonel napisał(a):
A jak który twierdzi, że nie mam racji, niech zważy, iż jestem siedmioktrotnie dyplomowanym pułkownikem żeglugi śródlądowej.
A dyplom carski czy kajzerowski? Bo nie wiem jak mam honory oddawać a gafy popełnić nie wypada. Trzaby się potem na pistolety abo samemu w łeb palnąć...
:)

Powstanie kanału na bank nie zależy od tego co my tu napiszemy. Jedni widzą w budowie szansę na rozwój inni pieniądze wyrzucone w błoto. Ja należę do tych pierwszych i za nic nie mam zamiaru obrażać się na tych drugich, że są innego zdania. Jeśli miałbym coś dodać to, że wolę aby moje pięćset baniek poszło na budowę przekopu niż dwa miliardy na stadion piłki kopanej.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Stadion_Narodowy_w_Warszawie#Koszt_budowy_i_zyski
Całkowity koszt budowy Stadionu Narodowego wyniósł 1,915 mld zł (plus roszczenia niemieckiego wykonawcy w wysokości 400 mln, jak również koszt działki, który nie jest uwzględniony), co daje w przeliczeniu na jedno miejsce/krzesełko 32500zł. Stadion został zbudowany dzięki pieniądzom polskich podatników, tj. z budżetu państwa. Z racji tego, że nie jest własnością żadnego klubu piłkarskiego, nie uzyskał dotacji z budżetu lokalnego, jak to miało miejsce np. w Poznaniu. Średni koszt budowy jednego miejsca na stadionie zakładano na ok. 12 000 zł. Miesięczny koszt utrzymania Stadionu Narodowego szacuje się na około 1,5 mln zł[96].
Ja wiem, że te dwa (?) już wydano a tych pięciuset jeszcze nie.



Za ten post autor Były_User 934585 otrzymał podziękowania - 2: Ryś, Seagrams
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 17:46 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Otóż to. A w dyskusji przepadam bo ani nie jestem po żadnej stronie - musiałbym znać jakieś dane na temat - anim kapitan. :oops:
Że dodam jedynie iż trasa komunikacyjna może, nikt nie powie że na pewno, zachęcić inwestorów, turystów, może ktoś postawi kurort, może i marinę (korzystając z osłony mierzei, może łatwiej na zalewie niż od morza?); albo jakieś mniejsze firmy które nie uruchomią działalności gdzie diabeł mówi dobranoc może jednak uznają że warto...
Nikt nie mówi że przekop i tor na pewno sie opłaci, jako taki, lecz zadaniem władz, w tym lokalnych, jest tworzyć warunki i infrastrukturę by mieszkańcy mogli coś podziałać i zarabiać.
Mieszkańcy i obywatele, podkreślam, a nie port, miasto czy budżet państwa. Ci mają z tego podatki.

Lecz tak to rozumieją obywatele (i władze) innych państw niż nasze... :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 21:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13993
Podziękował : 10546
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Warszawka ma zamiar wydać 200 mil !?* na 30 wagonów nowiutkich tramwajów; czyli 60 wagonów to koszt przekopu.
Czy to aż taka suma, żeby średniego kraju europejskiego nie było stać?
Zwłaszcza, że może to pomóc otworzyć cały zalew do żeglugi,
(gdy już ruscy odpuszczą) ;)
MJS

* tak wyczytałem dziś w metrze...

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 21:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Marian Strzelecki napisał(a):
Warszawka ma zamiar wydać 200 mil !?* na 30 wagonów nowiutkich tramwajów; czyli 60 wagonów to koszt przekopu.

Za 500 mln to można wykonać przekop przez mierzeję. Potem trzeba w tym przekopie wykonać śluzę i most zwodzony, albo bardzo wysoki most, taki np. jak w Stralsundzie (ten akurat kosztował 2 mld euro). Potem trzeba wykonać awanport z setkami metrów falochronów. Następnie trzeba ten awanport i podejście do niego pogłębić z 2 m d 4/5 metrów. Potem należy pogłębić tor od przekopu do Elbląga, też z 2 m do 4/5 metrów. To "tylko" 28 km. Potem należy cały ten akwen z nawigować światłami.
Z całą pewnością wyjdzie drożej, niż port gazowy.
No ale będzie zwycięstwo człowieka nad przyrodą. Będzie też ca z 100 miejsc pracy. DOTOWANYCH miejsc pracy, bo ten port z opłat portowych się nie utrzyma, co roku do jego eksploatacji będzie trzeba dopłacać, i to bardzo konkretnie dopłacać, o zwrocie nakładów oczywiście mowy nie ma.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 21:44 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Jesteś tego pewny czy tylko tak sobie konfabulujesz?

3.6. Zakres rzeczowy projektu
Projekt „Budowa Kanału Żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną” obejmuje następujący zakres rzeczowy:
Śluza o długości 200 m, szerokości 25 m i głębokości 5m zamykana z obu stron wrotami,
Zasadnicza część kanału na długości około 1100 m, szerokości H = 60 m (100 m lokalnie na długości 200 m) oraz głębokości 5 m wraz z obudową brzegów i umocnieniami skarp nadwodnych,
Falochrony osłaniające akwen portowy i wejście do kanału od strony morza,
Naturalny wygaszacz falowania w porcie od strony morza,
Nowy tor podejściowy do Kanału Żeglugowego od strony morza o głębokości 5,5 m i szerokości 60 m oraz nowy tor podejściowy od strony Zalewu Wiślanego na odcinku od kanału do pławy ELB10 o szerokości 60 m i głębokości 4 m w pierwszym etapie realizacji (głębokości toru uzgodniono z Urzędem Morskim w Gdyni),
Nabrzeża postojowe na kanale i w porcie od strony morza,
Dalbowe stanowisko wyczekiwania od strony Zalewu Wiślanego,
Dwa niskie mosty zwodzone z drogami dojazdowymi,
Infrastruktura techniczna (drogi serwisowe, mechanizmy otwierania i zamykania wrót śluzy i mostów zwodzonych) niezbędna do prawidłowego funkcjonowania kanału żeglugowego,
Tory żeglugowe; podejściowe do portów Zalewu Wiślanego.

13. Koszty całkowite projektu. [tys. zł] 491.168


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 23:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jacek Woźniak napisał(a):
13. Koszty całkowite projektu. [tys. zł] 491.168

:rotfl: :rotfl: :rotfl:

No, chyba że chodzi o koszt samego stworzenia projektu, to wtedy zgoda.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2013, o 00:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13164
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3100
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Ujmę to prościej.

Koszy wszelkich budowli hydrotechnicznych są średnio 10 razy większe niż lądowych.

Należy więc wziąć średnią cenę kilometra autostrady, dopisać na końcu zero... i to będzie koszt budowy przekopu.

Do tego corocznie trzeba dodać koszt utrzymania...specjalnie dla optymistów:
viewtopic.php?p=237110#p237110

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2013, o 01:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Stara Zientara napisał(a):
Należy więc wziąć średnią cenę kilometra autostrady, dopisać na końcu zero...

Ano weźmy. Powiedzmy, że weźmiemy drogę zwykłą w klasie A, czyli dla ciężarówek. Koszt budowy jednego pasa, szerokości 3m wynosi z praktyki, w zależności od zastosowanych materiałów, 300-400zł za 1m bieżący. Czyli kilometr, jak łatwo policzyć, to 300-400 tysięcy. Autostrady są droższe. A to tylko 1 pas!
Ale nie tu widzę problem. Ta budowa będzie wymagała synchronizacji, oraz współpracy wielu firm i ludzi. Niemożliwe, żeby gdzieś nie wystąpiły opóźnienia, a tzw. koszty managementu przy tej skali inwestycji rosną lawinowo przy przestojach. Zwykła sraczka operatora dźwigu kosztować może ciężkie pieniądze.
Ogólnie jak zamkną się w 700 mln to mnie bardzo pozytywnie zaskoczą. Bardziej podejrzewam, że zajadą w okolice miliarda.
No i pytanie, czy uwzględnili wszystko, co będzie potrzebne. Z cytatu Jacka to nie wynika (nie ma chociażby energetyki, którą trzeba rozbudować, przebudowy dróg poza dojazdowymi do mostów itp.)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2013, o 07:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
PO co porównywac koszty autostrady z kosztami przekopu? Autostrady sa potrzebne, przekop nie.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 141  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL