Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 lip 2025, o 10:07




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 141  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 lip 2013, o 08:36 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Sąsiad napisał(a):
No i pytanie, czy uwzględnili wszystko, co będzie potrzebne. Z cytatu Jacka to nie wynika (nie ma chociażby energetyki, którą trzeba rozbudować, przebudowy dróg poza dojazdowymi do mostów itp.)
No sory ale przecież całego opracowania nie wkleję, szczególnie tabel.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2013, o 12:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jacek Woźniak napisał(a):
No sory ale przecież całego opracowania nie wkleję, szczególnie tabel.

I mnie by się ich nie chciało studiować :) Ale skoro je znasz, to zapytam - uwzględnili wszystko? (tak "na oko", oczywiście)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2013, o 12:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Autostrady są potrzebne...
Hmm...
a ile było dyskusji o trasie nad Rozpudą.
I okazało się, że można inaczej.

Jak zaczniemy tak podchodzić to właściwie nic nie jest potrzebne... wszystkim.

Wiadomo że są trasy bardziej i mniej potrzebne, ale zwykle dobrze jest mieć drogi, nawet do Pcimia Dolnego.
Dlatego nie jestem nigdy (prócz tematu żelazek :-P ) tak pryncypialny w ocenach.
Zawsze da się zobaczyć same złe, lub same dobre strony jakiegoś działania;
trzeba tylko chcieć.
Nie robi, źle tylko ten co nie robi nic.
(a i tak się o to wciąż czepiają... ci co też nic mądrego nie robią :rotfl: )

MJS

ps
Jakby dla podtrzymanie dyskusji w najnowszej Polityce jest fajny artykulik o nietrafionych inwestycjach naszej administracji.
Ale mojego ulubionego tunelu wzdłuż Wisły tam nie ma. :-x


ps 2

Na oko urzędnik nic nie umie, on ma "dupochrony" tzw. procedury.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Gienek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2013, o 12:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
Nie robi, źle tylko ten co nie robi nic.

Pomijając losowo wstawiony przecinek, to źle pamiętasz to powiedzenie. Powinno być "Nie myli się ten, kto nic nie robi". Dopuszcza ono możliwość błędu, ale nie w samych założeniach. W podanej przez Ciebie formie jest usprawiedliwieniem ignorancji i głupoty, których to cech urzędniczych wspomniana lista jest najlepszym przykładem.
Marian Strzelecki napisał(a):
Na oko urzędnik nic nie umie, on ma procedury.

Niestety wymyślone przez innych, niekoniecznie mądrzejszych od niego ;)

PS. Skojarzyło mi się stare rosyjskie przysłowie. W wolnym tłumaczeniu "Rób najlepiej jak potrafisz - źle samo wyjdzie" :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2013, o 13:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Sąsiad napisał(a):
Hmm...
a ile było dyskusji o trasie nad Rozpudą.
I okazało się, że można inaczej.

Też zacznę od "Hmm..."
Od 2006 się sprawa ciągnie, więc przykład średnio dobry jest a w kwestii można. O każdej rospudzianej lokalizacji na etapie wykonania można by mówić "I okazało się, że można".

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2013, o 14:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Maar napisał(a):
Sąsiad napisał(a):
Hmm...
a ile było dyskusji o trasie nad Rozpudą.
I okazało się, że można inaczej.

Też zacznę od "Hmm..."
Od 2006 się sprawa ciągnie, więc przykład średnio dobry jest a w kwestii można. O każdej rospudzianej lokalizacji na etapie wykonania można by mówić "I okazało się, że można".

Mareczku, ale to nie ze mnie cytat :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2013, o 14:06 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Sąsiad napisał(a):
I mnie by się ich nie chciało studiować :) Ale skoro je znasz, to zapytam - uwzględnili wszystko? (tak "na oko", oczywiście)
Moje oko czy Twoje? A jak rozumieć "wszystko" :-|
1 Grunty
2 Odszkodowania i opłaty środowiskowe
3 Studia i prace badawcze
4 Dokumentacja
5 Budowle - obiekty inżynieryjne
6 Promocja projektu
7 Inżynier Projektu
8 JRP
9 VAT od wydatków kwalifikowanych
10 Rezerwa od wydatków kwalifikowanych 5,0%
11 Razem wydatki kwalifikowane
12 Wydatki niekwalifikowane
13 Koszty całkowite projektu.
http://www.umgdy.gov.pl/pium/wiadomosci/podglad?id=24605&typ=n&menuId=221
Proponuję oszczędzić siły i przejrzeć strony 8-10.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2013, o 14:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jacek Woźniak napisał(a):
Moje oko czy Twoje? A jak rozumieć "wszystko"

Oczywiście Twoje. Jako niespecjalnie zainteresowany bezpośrednio tą inwestycją nie analizowałem jej przekrojowo, ot, spojrzałem na studium wykonalności. Nie wiem, czy nie brakuje np. jakichś wymaganych prawem świateł, budowli, oraz czy na drodze przekopu nie rośnie jedyne-takie-w-Polsce-śmierdzące-zielsko itd., itp.
Dlatego pytam bardziej zainteresowanych i mądrzejszych w temacie (bez ironii).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2013, o 16:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Maar napisał(a):
Też zacznę od "Hmm..."


To Hm.mmm...
zapożyczyłem od najmądrzejszej z wypowiadających się na naszych forach osoby :-P

Co do reszty można polemizować w nieskończoność, bo co stołek to inny pogląd. :mrgreen:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2013, o 07:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Marian Strzelecki napisał(a):
Ale mojego ulubionego tunelu wzdłuż Wisły tam nie ma

Bo to jest bardzo trafiona inwestycja!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2013, o 09:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Trafiona - zatopiona :rotfl:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Gienek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2013, o 11:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
I masz z tym jakiś problem? Czy to schadenfreude?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2013, o 15:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
W sprawie przekopu kaczka listy pisze: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... BoxWiadTxt

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2013, o 15:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Cytuj:
Premier Kaczyński, tuż przed końcem swojej kadencji, dostał informację jednoznaczną - ona jest dostępna w dokumentacji - że ocena Brukseli jest miażdżąca w sprawie opłacalności tego projektu - powiedział premier. Jak dodał, Kaczyński pod koniec kadencji zapowiedział, iż zrealizuje projekt przekopu ze środków Polski. Obecny rząd postanowił zaś zlecić raport, który ma ustalić, czy projekt jest opłacalny i czy inwestycja nie będzie obciążeniem dla Elbląga. - Jeżeli by się okazało, że do tego przedsięwzięcia trzeba będzie stale dopłacać, to będzie to tak naprawdę kłopot dla tego miasta, a nie korzyść.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2013, o 18:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Colonel napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
Ale mojego ulubionego tunelu wzdłuż Wisły tam nie ma

Bo to jest bardzo trafiona inwestycja!

Nie mam problemu...
i nie rozumiem twoich insynuacji freudowskich:
Problem będzie miała Warszawa jako miasto, ponieważ ta (i kilka innych) inwestycja, przekreśliły kompleksową, urbanistyczną, koncepcję trasy przelotowej (trasa Świetokrzyska) w samym środku miasta sprowadzając je do ruchu lokalnego.

OT
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2013, o 20:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Marian Strzelecki napisał(a):
Problem będzie miała Warszawa jako miasto, ponieważ ta (i kilka innych) inwestycja, przekreśliły kompleksową, urbanistyczną, koncepcję trasy przelotowej (trasa Świetokrzyska) w samym środku miasta sprowadzając je do ruchu lokalnego.
Tunel powstał później niż oprotestowana przez słoiki (kupujące na Powiślu mieszkania) trasa (trasa?!) Świętokrzyska.

Pisząc trasa mam na myśli przedłużenie Tamki i zbudowanie mostu Świętokrzyskiego.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2013, o 22:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A ja mam na myśli jeszcze przedwojenną (utrzymywaną do "wczoraj") koncepcje trasy wielopasmowej idącej ulicami: Połczyńską; Wolską; Kasprzaka; Prostą; Świetokrzyską; Bartoszewicza (i wiaduktem-mostem) do Kijowskiej gdzie miała się rozchodzić na dwie strony... pod torami za dw.Wschodnim w prawo do Mięszynarodowej, a w lewo przez Al. Tyśiaclecia do Szwedzkiej.
Niestety "ktoś" :rotfl: chce zarobić na cichych działkach wokół Portu Praskiego. :-P

MJS
ps.
Pisałem już, że lubię teorie spiskowe?
Zwłaszcza te co mnie ostatnio dotykają osobiście.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Gienek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2013, o 20:55 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Marian Strzelecki napisał(a):
Pisałem już, że lubię teorie spiskowe?.

Masz przechlapane u tych, którzy wagarowali na lekcjach historii :)
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2013, o 09:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Maar napisał(a):
W sprawie przekopu kaczka listy pisze: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... BoxWiadTxt
No i wreszcie wiadomo, dlaczego kandydat startował:
Żeby zrobić przekop!!!! :rotfl: :rotfl: :rotfl:
http://www.youtube.com/watch?v=IHslQdXlFwY

Startował i wygrał wyłącznie po to, żeby Elblążanom żyło się lepiej. :rotfl: :rotfl: :rotfl:

I coś do poczytania: http://wiadomosci.wp.pl/kat,1329,title, ... omosc.html

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2013, o 10:00 

Dołączył(a): 5 cze 2013, o 20:27
Posty: 16
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nieistotne
A tu w uzupełnieniu poprzedniego postu - urzędolenie i dyrdymałki :rotfl: http://www.tv.elblag.pl/5,5911-wojewodzka_wspolpraca.html
A tak przy okazji - Szanowny Zbieraju czyż w okolicach niegdysiejszego Portu Praskiego i w Skaryszu nie mamy równie bogatej gatunkowo avifauny, co w bezprawnie ustanowionym rezerwacie "Zatoka Elbląska"? :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2013, o 18:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2012, o 17:13
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
"Każdy nowy dzień rodzi nowe paranoje"

_________________
Pozdrawiam
Docent
Baterie słoneczne
generatory wiatrowe
wentylatory solarne


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2013, o 19:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Sąsiad napisał(a):
Jacek Woźniak napisał(a):
Moje oko czy Twoje? A jak rozumieć "wszystko"

Oczywiście Twoje. Jako niespecjalnie zainteresowany bezpośrednio tą inwestycją nie analizowałem jej przekrojowo, ot, spojrzałem na studium wykonalności. Nie wiem, czy nie brakuje np. jakichś wymaganych prawem świateł, budowli, /cut/ ....

Cóż - brakuje takich drobnostek jak uwzględnienie kosztów pogłębienia i poszerzenia wielu kilometrów rzeki płynącej przez obszary depresyjne.
Brakuje kosztów zwodzonego mostu na tej rzece.
Brakuje kosztów wybagrowania niemal całego kanału żeglugowego na Zalewie ("studium" omawia 7 km żeglownych i pogłębionych "torów podejściowych" - tymczasem ze Skowronek do Elbląga jest - zgodnie z obliczeniem z tego samego "studium" - 28km.)
Nie znajdziesz też w "studium" nic konkretnego o kosztach oznakowania nawigacyjnego albo o kosztach budowy systemu dozoru radarowego.
W ogóle - konkretnych, osadzonych w realiach liczb - to tam ze świecą szukać...

PS. - a co do obecności "zielska" - jak trzeba będzie, to na pewno się jakieś znajdzie :rotfl:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lip 2013, o 08:31 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Dlatego dyskutuję aby się dowiedzieć tyle tylko, że czasami mam odczucie, że do kosztów dorzucacie coś co jest już wliczone lub istnieje jak np. część oznakowania nawigacyjnego czy VTS Zatoka Gdańska.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lip 2013, o 11:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Jacek Woźniak napisał(a):
czasami mam odczucie, że do kosztów dorzucacie coś co jest już wliczone lub istnieje jak np. część oznakowania nawigacyjnego czy VTS Zatoka Gdańska.


A jesteś pewien, że VTS Zatoka obejmuje Zalew?

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lip 2013, o 13:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jacek Woźniak napisał(a):
część oznakowania nawigacyjnego czy VTS Zatoka Gdańska.
Oznakowanie istniejące na Zalewie musi być wymienione, a na Zatoce postawione nowe (chyba że przeoczyłem już istniejący tor wodny do Skowronek).

BTW. Jeśli port ma być całoroczny, to trzeba doliczyć ze dwa lodołamacze. Jeśli będzie nieczynny, gdy nastaną lody, to trzeba dodatkowego sponsora znaleźć. :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lip 2013, o 13:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jacek Woźniak napisał(a):
Dlatego dyskutuję aby się dowiedzieć tyle tylko, że czasami mam odczucie, że do kosztów dorzucacie coś co jest już wliczone lub istnieje..../cut/...

Nie wiem dlaczego czasami masz takie odczucia, jakie masz - ale jak dotąd nikt nic nie "dorzuca do kosztów".
Wskazano jedynie jakich kosztów autorzy zamówionego przez urzędników UM "studium" uparcie nie liczą. A przecież są to koszty najzupełniej oczywiste...

Każdy przeczytać może w studium, że niezbędna długość toru wodnego ze Skowronków do Elbląga to ca 28km. W tym samym "studium" każdy może też przeczytać, że uwzględnia ono koszty związane z budową zaledwie 7 km tych torów. "Studium" nie wspomina ile kosztować będzie budowa brakujących 21km. Wystarczy czytać ze zrozumieniem...

Każdy posiadacz mapy zauważyć też może, że aby dopłynąć "statkiem morskim" do Elbląga należy pokonać kilkanaście km rzeki Elbląg. Ta rzeka z trudem sięga 2m głębokości i na długich odcinkach ma ledwo 40m szerokości. Przecina depresję Żuław Elbląskich, ograniczona z obu brzegów wysokimi wałami przeciwpowodziowymi.
W "studium" piszą o udostępnieniu drogi tą właśnie rzeką - "statkom morskim" - to jest stateczkom na 20m szerokim, 100m długim i 4m zanurzonym. Ale nie wspominają o kosztach kompletnej "przebudowy" kilkunastu kilometrów tej rzeki, o kosztach wykupu gruntów pod jej poszerzenie i pod budowę nowych wałów, o kosztach dużego zwodzonego mostu, który zastąpić musiałby dotychczasową przeprawę w Nowakowie, etc, etc...

Jeżeli znasz Jacku jakiś inny niż pogłębienie i poszerzenie rzeki Elbląg sposób, aby statki o maksymalnych wymiarach Lc=100m, Bc=20m, D=4.0m mogły dopłynąć do miasta Elbląg - to zdradź go tu proszę...
Jeżeli widzisz w "studium" wyliczenie uwzględniające koszty całego toru żeglugowego Skowronki-Elbląg - wskaż je proszę.
Jeżeli nie - to nie powołuj się na "studium", w którym koszty i problemy związane z kompletną przebudową koryta rzeki i bagrowaniem toru wodnego w poprzek Zalewu - są całkowicie pominięte...

Wybacz - ale ze względu na pominięcie zasadniczych problemów technicznych i podstawowych dla kosztów prac na badanej trasie połączenia Elbląga z mierzeją - wiarygodność przywoływanego przez Ciebie "studium" leży moim zdaniem znacznie niżej, niż najgłębsze osady na dnie Zalewu... A bywa tam mułu na kilkanaście metrów grubo...

Jacek Woźniak napisał(a):
.../cut/...jak np. część oznakowania nawigacyjnego czy VTS Zatoka Gdańska.

Jaka "część oznakowania"? Byłeś na Zalewie, wiesz jakie tam jest obecnie "oznakowanie"?
Jaki w ogóle widzisz związek VTS Zatoka z "przekopem", z Elblągiem, ze Skowronkami?
Zanim odpowiesz - przyjrzyj się mapie:
Obrazek
Zauważ - Elbląg jest daleko poza ramką mapy pokazującej VTS Zatoka. Jakoś tak




............................................................................................... o tutaj......

:roll:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Były_User 934585
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lip 2013, o 22:57 

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 16:27
Posty: 19
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Co do brakującego w opracowaniu fragmentu , czyli wybagrowania odcinka jak to Pan nazwał "przez Żuławy" , jest to osobna inwestycja starająca się o dofinansowanie z UE . W tej perspektywie była na liście rezerwowej , ale z tego co wiem ma być przeniesiona na nową perspektywę. Decyzja o uwarunkowaniach środowiskowych dla tej inwestycji już istnieje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lip 2013, o 23:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Bolbochan napisał(a):
Co do brakującego w opracowaniu fragmentu , czyli wybagrowania odcinka jak to Pan nazwał "przez Żuławy" .../cut/...


Nie widzę nic dziwnego w nazywaniu rzeki przecinającej depresję Żuław Elbląskich rzeką przecinającą depresję Żuław Elbląskich. Pan widzi?
BTW - nie chodzi o "wybagrowanie odcinka".... Chodzi o przebudowę wielu kilometrów koryta rzeki, wraz z jego poszerzeniem - co związane jest z koniecznością wykupu gruntów oraz z koniecznością budowy nowych wałów p-powodziowych. Chodzi także o pogłębienie koryta rzeki i budowę mostu w Nowakowie, który będzie musiał mieć konstrukcję umożliwiającą bezpieczne przepływanie jednostek (zgodnie z założeniami) do Lc=100m/Bc=20m/D=4.0m.

Bolbochan napisał(a):
jest to osobna inwestycja starająca się o dofinansowanie z UE . W tej perspektywie była na liście rezerwowej , ale z tego co wiem ma być przeniesiona na nową perspektywę. Decyzja o uwarunkowaniach środowiskowych dla tej inwestycji już istnieje.

Dziwne jest ukrywanie rzeczywistego kosztu udostępnienia Elbląskiego "portu" mini-statkom morskim - poprzez podawanie srodze zaniżonych kosztów "przekopu" i jednoczesne pomijanie rzeczywistych, całkowitych kosztów takiego rozwiązania. Przecież "rozbijanie" wspólnych, niezbędnych do poniesienia kosztów na kilka "osobnych inwestycji" - to chyba nic innego jak próba ukrywania rzeczywistych kosztów - prawda?

Skoro jednak istnieją jakieś plany - jak Pan to nazwał - "osobnej inwestycji", które zakładają poszerzenie i pogłębienie kilkunastu kilometrów koryta rzeki Elbląg, wykup gruntów pod budowę nowego wału, budowę mostu zwodzonego w Nowakowie, etc...) - to czy mógłby Pan napisać ile ta "osobna inwestycja" ma kosztować?
Pytam, bo bardzo ciekawi mnie ile summa summarum kosztować może podatników "port morski Elbląg"...

BTW - może wie Pan również ile ma kosztować wykonanie pogłębionego toru wodnego przez Zalew - między "przekopem" a "osobną inwestycją" w przebudowę rzeki Elbląg?
Przywoływane tu wielokroć "studium wykonalności przekopu" mówi coś o kosztach 7 kilometrów takiego toru - tymczasem rzut oka na mapę przekonuje, że ewentualny "przekop" i ujście rzeki Elbląg dzieli co najmniej kilkanaście kilometrów... Pytam, bo poznawszy metodę - domyślam się, że pogłębiony tor wodny przez Zalew również będzie rozważany jako "osobna inwestycja" - inna niż "przekop" i inna niż przebudowa koryta rzeki Elbląg, czy nie tak?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Jurmak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2013, o 08:40 

Dołączył(a): 7 lut 2013, o 18:08
Posty: 507
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: Funka 1965
Jaromir. Przeciez specjalisci od programow Unijnych wiedza jak planowac wydatki na tysiace kursow dla ukladaczy kwiatkow, 4 letnie Technika Dla Fryzjerow. Gospodarka Morska i Zegluga Srodladowa, to jest nie ta szkola. Tu jedno wynika z drugiego. Przyrody nie da sie oszukac. Przykladem tego jest Droga Wodna Wisla - Odra. Forsa sie rozeszla. Efektow nie widac. Ladnie wyglada Brda w centrum Bydgoszczy. Sluza Okole zamknieta. Kanal Bydgoski - zarosniety. Notec - Warta, to dzialania pozorne. Para poszla w powietrze. Miliony na czesciowe programki rozliczone. Jest fajnie. Wadzunie lokalne zadowolone.

Pzdr


Helena JKC


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2013, o 10:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Bolbochan napisał(a):
Co do brakującego w opracowaniu fragmentu , czyli wybagrowania odcinka jak to Pan nazwał "przez Żuławy" , jest to osobna inwestycja starająca się o dofinansowanie z UE


Popraw mnie jeżeli się mylę - Czyli jak nie dostanie dofinansowania i nie będzie na tą inwestycje kasy to mimo wykonania przekopu do portu w Elblągu statki nie wypłyną...

A tak na marginesie - metoda na "zrobimy przekop a wtedy UE MUSI dać kasę na resztę inwestycji" jakoś tak nie bardzo ostatnio działa... Szczurek ze swoim lotniskiem w Kosakowie obudził się z ręką w nocniku...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 141  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL