Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 cze 2025, o 00:31




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 lip 2013, o 14:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Dopadł mnie finał pełzajacej "awarii". Na płetwie sterowej najpiejrw pojawiły sie "skazy" pękniecia. Dosyć dawno już. Zeby skracac tę pasjonującą opowieść - aktualnie od płetwy sterowej odpadła wierzchnia warstwa laminatu. W połowie steru od dołu mamy na wierzchy "bebechy" widoczny miejscami szkielet metalowy i pianka wypełniająca. Czy jakis fachowiec, praktyk potrafi mi podpowiedzieć z jakiego materiału może być wykonana wierzchnia uszkodzona obecnie warstwa płetwy. Czy ktoś językowo przebiegły moze mi podpowiedzieć jak fachowo nazywa sie (googlom nie dowierzam) po angielsku: szkielet/rama płetwy sterowej 2. Pianka wypełniająca 3. Płetwa sterowa. Moj wakacyjny burzina inglisz polegl w konfrontacji z włoskiego pochodzenia serwisantem...
Z góry dzięki

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2013, o 14:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
http://www.epoxyworks.com/12/rudder.html

"A typical spade rudder for sailboats is made up of two fiberglass skins that define the shape of the rudder, a metal mandrel that is an extension of the rudder post, and foam core which bridges the space between the skins and mandrel. In order for a rudder like this to work properly, its fiberglass skins must be attached to the core and the core must be attached to the metal mandrel. Side loads on a rudder exert compression loads on the core which transfer into the mandrel. If the components become detached, the rudder can deflect excessively and eventually develop cracks in the fiberglass skins."


Ostatnio edytowano 1 lip 2013, o 14:49 przez Były user, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2013, o 14:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Dzieki - zaraz zerkam na strone...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

w opisach znalazłem cały potrzebny zasób słów i pojęć - dzieki jeszcze raz

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2013, o 18:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Chłopcy Chorwaci - potrafią kalkulować... Faktem jest, że konieczna naprawa - okazała się bardziej poważna. Po odpadnięciu części poszycia (fiberglassu) dopłyniecie do portu z dźwigiem i serwisem "kostowało utrate około 60 cm pianki. Chłopcy odtworzyni około metra kwadratowego kształtu steru. Zalaminowali to wszystko itd. Za naprawę krzyknęli sobie 1200 euro :evil:
Dźwig... Ile kosztuje slipowanie na bałtyku??? Moze nie powiem ile zapłaciłem, bo sie nasze porty z cenami dostosują do unijnych standardów :mrgreen:

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2013, o 19:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2009, o 13:15
Posty: 249
Podziękował : 78
Otrzymał podziękowań: 37
Uprawnienia żeglarskie: szyper łodzi rekreacyjnych
sajmon napisał(a):
Dźwig... Ile kosztuje slipowanie na bałtyku??? Moze nie powiem ile zapłaciłem, bo sie nasze porty z cenami dostosują do unijnych standardów :mrgreen:

Yyyyy 330€?

_________________
Pozdrawiam,
rudekolek

"Ty mnie chroń od lądu, a ja Ciebie ochronię przed morzem" - rzekła łódź do swego kapitana.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2013, o 19:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
390 :)
W jedną stronę

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2013, o 21:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2009, o 13:15
Posty: 249
Podziękował : 78
Otrzymał podziękowań: 37
Uprawnienia żeglarskie: szyper łodzi rekreacyjnych
No tak, teraz to już EU. Ceny zgodne z założoną polityką rozwoju turystyki. :-)

_________________
Pozdrawiam,
rudekolek

"Ty mnie chroń od lądu, a ja Ciebie ochronię przed morzem" - rzekła łódź do swego kapitana.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL