Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 cze 2025, o 08:26




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 lip 2013, o 19:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
http://www.youtube.com/watch?v=fFWHlFZEm3M

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2013, o 20:25 

Dołączył(a): 24 lis 2011, o 21:01
Posty: 25
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz pospolity
Bo to taranowiec, nie trałowiec...

...a w ogóle to zły statek był.

:twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2013, o 20:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
To Humboldt dostał w rufę ?

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2013, o 21:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Jak widać. To było 2 lata temu na Północnym. Na szczęście kuter w ostatniej chwili dał awaryjną wstecz (widzisz ten czarny dym z komina w1:06?) i do zderzenia doszło na małej prędkości.
Opis jest tu:
http://www.fishnewseu.com/latest-news/u ... essel.html

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2013, o 21:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Zbieraj napisał(a):
(widzisz ten czarny dym z komina w1:06?) i

Zwróciłem na to uwagę.
A Humboldt ? Tylko on ma zielone żagle.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2013, o 21:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Zbieraj napisał(a):
Na szczęście kuter w ostatniej chwili dał awaryjną wstecz


A co sternik na tym kutrze robił wcześniej ???
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2013, o 21:55 

Dołączył(a): 4 gru 2010, o 10:04
Posty: 40
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Wyglada, ze autopilot sterowal, ale zaglowiec do konca nie reagowal, mieli nerwy, trzeba przyznac.
Czy w takiej sytuacji, gdy kuter szybko idzie dosc szybko manewr predkoscia nie bylby najlepszy?, poluzowac zagle i puscic go przodem. Jakim szli kursem do wiatru?

Grzesiek 1969

_________________
Grzesiek kolumbada.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2013, o 22:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
bury_kocur napisał(a):
A co sternik na tym kutrze robił wcześniej ???
A zaraz Ci to wyjaśnię:

Gdzieś tak w latach 90. wracam Pogorią z Irlandii. Na wysokości Rotterdamu wyprzedzam lewą burtą (w odpowiedniej odległości) jakiś taki grecki kalosz, na oko 3-5 tys ton (wtedy jeszcze DWT :lol: ). Wieje 5-6 z lewego baksztagu, jadę pod wszystkimi żaglami. I kiedy zbliżam się do statku, ten nagle robi zwrot o 90 stopni w prawo i idzie mi na ewidentne zderzenie.

Wydarłem się do UKF-ki. Zero reakcji. Silnik cała naprzód i odchylam się w prawo ile się da (bo żagli już nie zdążę przebrasować), żeby zwiększyć CPA, jako że każde CPA jest lepsze niż 0, a takie groziło.

- Franek, je..ij mu rakietę - wrzasnąłem do chiefa.

Franek Haber (tak, tak, ten od "Vademecum żeglarstwa") walnął z rakietnicy białą racę i to tak precyzyjnie, że rozbiła się o nadbudówkę statku. Nadal zero reakcji.

Minęliśmy się o gazetę (no, taką dużą gazetę). Statek przeszedł mi 20-30 m za rufą. Ponieważ już niebezpieczeństwo minęło, dorwałem się do UKF-ki i na szesnastym zaczynam rzucać angielskimi jobami pod adresem tego statku, podając, rzecz jasna jego nazwę, żeby wszyscy na redzie Rotterdamu słyszeli jaki idiota tu się pęta.
I nagle słyszę, na tymże kanale, silny, rozpoznawalny wszędzie grecki akcent:

- O, ajm sory kepten, bat de tejbl uos prepering, ewrybady uos iting, uos nobady on de bridż.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2013, o 22:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Grzesiek1969 napisał(a):
poluzowac zagle i puscic go przodem. Jakim szli kursem do wiatru?
Grzesiu, sorry, ale nie masz pojęcia, o czym piszesz. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2013, o 22:20 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2322
Podziękował : 389
Otrzymał podziękowań: 738
Uprawnienia żeglarskie: mam
Zbieraj napisał(a):
Grzesiu, sorry, ale nie masz pojęcia, o czym piszesz.

Nie znasz siem Januszku, luzowanie żagli lekarstwem na wszystko :D

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2013, o 22:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
noone napisał(a):
Zbieraj napisał(a):
Grzesiu, sorry, ale nie masz pojęcia, o czym piszesz.

Nie znasz siem Januszku, luzowanie żagli lekarstwem na wszystko


11 rejowych, dwóch gaflowych, topsla i 11 sztaksli :rotfl: :rotfl: :rotfl: To jest moment :mrgreen:

Grzesiek1969 napisał(a):
Jakim szli kursem do wiatru?


Pewnie ostrym bajdewindem, łatwo mogli stanąć w łopot, rejowce tak mają :rotfl: :rotfl: :rotfl:



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2013, o 23:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2012, o 07:01
Posty: 163
Lokalizacja: Gdynia/Gozdowice
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: .
Mistrzostwo! a co jeden dział to lepszy! :rotfl:
Jest jedna zasada jak świat stara... Najpierw myśleć, potem pisać. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Jacek Atroszko
http://www.poludnik-zero.pl
Całe życie w przechyle...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2013, o 07:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Zbieraj napisał(a):
Grzesiek1969 napisał(a):
poluzowac zagle i puscic go przodem. Jakim szli kursem do wiatru?
Grzesiu, sorry, ale nie masz pojęcia, o czym piszesz. :D


Grzesiek nie jeste w stanie zrobic dużż bawarka zwrotu przez rufe w mniej niz kilkanaście sekund (patrz inny nieszczęsny temat zalożony przez Niego). Za to luzowanie żagli, najlepiej z wypuszczeniem szotów po same ósemki, bo te każdy kretyn umie zawiązać jest u niego lekarstwem i na taranowanie i na topienie.

Jesli te "występy" dłużej potrwają, to ciekawych rzeczy nasze forum będzie uczyło adeptów!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2013, o 07:25 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Colonel napisał(a):
...Jesli te "występy" dłużej potrwają, to ciekawych rzeczy nasze forum będzie uczyło adeptów!

Taki stan rzeczy chyba wpisany w istnienie każdego forum.
A chyba i lepiej, że pierwsze żagle zostaną podarte wirtualnie tu na forum, niż w realu na wodzie.
Żeglując wirtualnie (tutaj na forum) uważam, że lepiej jest szukać rozwiązania, które zostanie poprawione niż nie robić nic.
Żeglując realnie, czasami lepiej nic nie robić niż zrobić coś głupiego jak się nie wie co robić. ;)

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2013, o 15:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Zbieraj napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
A co sternik na tym kutrze robił wcześniej ???
A zaraz Ci to wyjaśnię:

Gdzieś tak w latach 90. wracam Pogorią z Irlandii. Na wysokości Rotterdamu wyprzedzam lewą burtą (w odpowiedniej odległości) jakiś taki grecki kalosz, na oko 3-5 tys ton (wtedy jeszcze DWT :lol: ). Wieje 5-6 z lewego baksztagu, jadę pod wszystkimi żaglami. I kiedy zbliżam się do statku, ten nagle robi zwrot o 90 stopni w prawo i idzie mi na ewidentne zderzenie.


Czemu zrobili ten zwrot o 90 stopni? tym bardziej jak nikogo nie było na pokładzie bo wszyscy byli zajęci czymś innym? przecież chyba naturalnym odruchem jest że jak się robi zwrot to się patrzy czy kogoś nie ma na kolizyjnym....a chyba żaglowca nie da się nie zauważyć tym bardziej że jak mówisz byliście blisko....

kompletnie nie rozumiem tego zwrotu? im coś się stało? wam nie działała elektronika że was nie widział czy jak?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2013, o 15:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Katrine napisał(a):
(...)

kompletnie nie rozumiem tego zwrotu? im coś się stało? wam nie działała elektronika że was nie widział czy jak?

Co ma działanie lub nie elektroniki na jednostce do możliwości zauważenia tejże (sporej wszak) jednostki przed dziobem?

Co im sie stało to wiem. Autoplilot podłączony do gpsa nie wymaga czynnika ludzkiego...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2013, o 15:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Katrine napisał(a):
Czemu zrobili ten zwrot o 90 stopni? tym bardziej jak nikogo nie było na pokładzie
Oni nie zrobili. To zaprogramowany autopilot (zwany potocznie michałem) zrobił. Czekali na pilota. Żeby nie kiwać się na fali na boki, jechali naprzód, ale po kwadracie, na zasadzie: jedź 060, po przejechaniu mili skręć na 150, po przejechaniu mili skręć na 240 itd.
Katrine napisał(a):
jak się robi zwrot to się patrzy czy kogoś nie ma na kolizyjnym
Automat jezd gupi i nie patrzy :lol:
Katrine napisał(a):
im coś się stało?
No przecież ich captain wyjaśnił, że poszli do mesy na brekfest :lol:
Katrine napisał(a):
wam nie działała elektronika że was nie widział czy jak?
Nie widzę związku między naszą elektroniką a jego autopilotem. Chyba, że masz na myśli, dlaczego ich AIS nie darł mordy, skoro z naszego AIS-a miał sygnał, że jest cóś nieklawo. Kasieńko, złotko Ty moje, popatrz na datę wydarzenia. To było mniej więcej w czasach, kiedy Ty dzielnie przesiadałaś się z nocnika na sedes. On nie miał AIS-a, myśmy nie mieli AIS-a. Gorzej, nikt nie miał AIS-a, bo go jeszcze (w wersji morskiej) nie wynaleziono.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2013, o 15:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Cytuj:
Kasieńko, złotko Ty moje, popatrz na datę wydarzenia. To było mniej więcej w czasach, kiedy Ty dzielnie przesiadałaś się z nocnika na sedes. On nie miał AIS-a, myśmy nie mieli AIS-a. Gorzej, nikt nie miał AIS-a, bo go jeszcze (w wersji morskiej) nie wynaleziono.


A do dzisiaj myślałam że przez tą elektronikę ludzie głupieją, że to usypia czujność.

Też raz dzięki autopilotowi prawie pod statek wjechaliśmy, bo koleś ustawił auto i sobie poszedł. Gdyby był na pokładzie to by widział jak diametralnie się sytuacja zmieniła i by jakoś zareagował chociażby poprzez zawołanie kapitana a tak dobrze że na małych łódkach (nie żaglowcach) można szybko zrobić rufę bo inaczej byłoby po nas.

a teraz widzę że jak nie było autopilotów to też tak się robiło.

Właśnie obaliłeś moje wyobrażenia o "dawniejszym" żeglowaniu. :/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2013, o 16:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Zbieraj napisał(a):
To zaprogramowany autopilot (zwany potocznie michałem) zrobił.
Katrine napisał(a):
a teraz widzę że jak nie było autopilotów to też tak się robiło.
Jak to było? Chłop swoje, baba swoje. :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2013, o 16:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Zbieraj napisał(a):
Zbieraj napisał(a):
To zaprogramowany autopilot (zwany potocznie michałem) zrobił.
Katrine napisał(a):
a teraz widzę że jak nie było autopilotów to też tak się robiło.
Jak to było? Chłop swoje, baba swoje. :rotfl: :rotfl: :rotfl:


No dobra ale jeżeli to było do przewidzenia- bo wiedziałeś że on tak jeździ po kwadracie czekając na wejście do portu.

To nie byłeś wstanie przewidzieć wcześniej że on zrobi ten zwrot i zaplanować swój kurs tak by z jego nie kolidował?

no proszę Cię....

Chyba naprawdę czegoś nie rozumiem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2013, o 16:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Katrine napisał(a):
Chyba naprawdę czegoś nie rozumiem.
Zgadzam się z Tobą całkowicie. Zbędne jest tylko słowo "chyba". :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2013, o 16:41 
:rotfl:
Podziękowałem, bo się uśmiałem do łez...

a skąd, do jasnej cholery, Szacowny Zbieraj i jego dzielna załoga mogli wiedzieć, że w ogóle (i jak) ustawił sobie autopilota jakiś Grek?.. :lol:

Na marginesie - wyobraź sobie, że od lat 50. lekko licząc ludzie pływają na samosterachwiatrowych: patrz, nie ma elektroniki, płynie samo, nie trzeba sterować i można zejść na "brekfest" albo i w ogóle spac i na coś (albo pod coś) wjechać.
Slocum i Voss pływali ustawiając żagle na samosterowność i też było dobrze.
Natomiast czy elektronika jest, czy nie ma - zawsze trzeba zachować rewolucyjną czujność :-)


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2013, o 17:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
A jakiego rozmiaru był ten kwadrat-? (jak często były te zwroty?) i z jaką prędkością ten statek płynął?( dużą czy małą)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2013, o 17:08 
OT:
Janusz, igiełkę 18G poproszę.. :mrgreen:


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2013, o 17:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Katrine napisał(a):
A jakiego rozmiaru był ten kwadrat-? (jak często były te zwroty?) i z jaką prędkością ten statek płynął?( dużą czy małą)
Świetne pytanie! Odpowiem Ci, jak Kuracent: Kwadrat miał bok południowy 0,61566 Mm, bok północny 0, 61453 Mm, boki wschodni i zachodni po 1,00000 Mm. Różnica w długości na północy i na południu bierze się, Kasieńko, ze zboczenia nawigacyjnego (no wiesz, delta lambda razy cosinus fi, popatrz tu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Zboczenie_nawigacyjne ), a płynął, skubany, z prędkością 17,5 cala na funt kwadratowy. Chociaż - może to było w funtach na cal kwadratowy, bo po angliczańsku to siem nazywa psi, czyli per skwer incz.

A pamiętam to wszystko dokładnie, bo mam taki zwyczaj (zaczerpnięty z nieocenionego Kuracenta), że jak mi jakiś statek wali w pół burty, to siadam, wyjmuję stoper, kalkulator i wszystko przeliczam.

Bo przecież nie wyobrażam sobie, że mógłbym zginąć niezgodnie z przepisami. :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 2: Były user, junak73
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2013, o 17:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Prosiek napisał(a):
Janusz, igiełkę 18G poproszę.. :mrgreen:
Te, doktor, a większych to nie macie??? :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2013, o 17:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Prosiek napisał(a):
OT:
Janusz, igiełkę 18G poproszę.. :mrgreen:


Sugeruję trokar.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2013, o 17:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Prosiek napisał(a):
OT:
Janusz, igiełkę 18G poproszę.. :mrgreen:

Chcesz się dziabać? W sumie się nie dziwię...
Ulatwię Ci, nie śnisz ;)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2013, o 17:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Wiecie co?! Nie lubię z Wami rozmawiać! Nigdy nie możecie mi normalnie wytłumaczyć jak czegoś nie rozumiem tylko od razu tak robicie.

EOT


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2013, o 17:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Katrine napisał(a):
(...).

EOT

Uff!

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL