Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 13 lip 2025, o 15:19




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 141  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 lip 2013, o 07:21 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
pierdupierdu napisał(a):

Zauważ - Elbląg jest daleko poza ramką mapy pokazującej VTS Zatoka. Jakoś tak
:roll:

No kurna a jak ma być? Przepraszam to żart czy przesadna argumentacja?
Czy do tego aby VTS zarządzał ruchem na Zatoce trzeba budować nowe stanowiska czy stawiać nowe radary?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2013, o 09:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Jacek Woźniak napisał(a):
Czy do tego aby VTS zarządzał ruchem na Zatoce trzeba budować nowe stanowiska czy stawiać nowe radary?


Chyba myślisz o Zalewie? Jeżeli o Zalewie to masz rację, tak trzeba budować nowe radary...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2013, o 10:59 

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 16:27
Posty: 19
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jurmak napisał(a):
Bolbochan napisał(a):
Co do brakującego w opracowaniu fragmentu , czyli wybagrowania odcinka jak to Pan nazwał "przez Żuławy" , jest to osobna inwestycja starająca się o dofinansowanie z UE


Popraw mnie jeżeli się mylę - Czyli jak nie dostanie dofinansowania i nie będzie na tą inwestycje kasy to mimo wykonania przekopu do portu w Elblągu statki nie wypłyną...

A tak na marginesie - metoda na "zrobimy przekop a wtedy UE MUSI dać kasę na resztę inwestycji" jakoś tak nie bardzo ostatnio działa... Szczurek ze swoim lotniskiem w Kosakowie obudził się z ręką w nocniku...



Nie ponieważ obie inwestycje prowadzone są równolegle. Podział wziął się stąd , że tor do portu może liczyć na dofinansowanie z UE , przekop nie.

Tor wodny był w perspektywie 2007-2013 na liście rezerwowej w przyszłej perspektywie trafił na listę podstawową.

Że zacytuje za dokumentem przygotowanym i zaakceptowanym w lipcu 2013 przez MTBiGM.

Lista podstawowa z zapewnionym finansowaniem.

1. Tor wodny od portu do zalewu wraz z jego częścią - 300 mln zł (dofinansowanie 255 mln zł).
2. Druga obrotnica dla statków 5 mln zł (dofinansowanie 4 mln zł)
3. Drugi terminal przeładunkowy wraz z bocznicą kolejową - 100 mln zł (dofinansowanie 80 mln zł)

Lista rezerwowa:
1. Budowa mostów na rzece Elbląg - 90 mln zł
2. Rozbudowa istniejącego terminalu przeładunkowego - 15 mln zł.

Na tor wodny jak widać finansowanie jest pozostaje finansowanie przekopu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2013, o 11:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9257
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Newsweek napisał artykuł na ten temat: http://polska.newsweek.pl/przybiezeli-d ... 4,1,1.html - potrzeba 600 mln (czyli tyle co jeden stadion) i dużo dobrej woli. 1150 m długości i 60 m szerokości. Głębokość 5 m.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2013, o 09:29 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Jurmak napisał(a):
Chyba myślisz o Zalewie? Jeżeli o Zalewie to masz rację, tak trzeba budować nowe radary...

No pewnie, że myślałem o Zalewie. Ale chyba nie trzeba budować aż tak dużo.

System identyfikacji i śledzenia VTS Zatoka Gdańska działa w oparciu o:

a) 5 radarów brzegowych rozmieszczonych w następujących miejscach:
- Latarnia morska Hel
- Kapitanat Portu Gdynia
- Kapitanat Portu Gdańsk
- Górki Zachodnie
- Latarnia morska Krynica Morska

Więc pewnie doszedłby jakiś w Elblągu, o ile nie ma, wraz z jego dołączeniem do systemu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2013, o 09:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Jacek Woźniak napisał(a):
Więc pewnie doszedłby jakiś w Elblągu, o ile nie ma, wraz z jego dołączeniem do systemu.


Czyli jednak trzeba stawiać:-) no i obawiam się, że nie tylko jeden...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2013, o 16:49 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Widzisz czasem odnoszę takie wrażenie, że przeciwnicy budowy przekopu do kosztów budowy zaczną wliczać budowę przystanków autobusowych dla nowych pracowników. ;)



Za ten post autor Były_User 934585 otrzymał podziękowanie od: Gienek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2013, o 17:23 

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 16:27
Posty: 19
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Już teraz po tym szlaku odbywa się ruch i VTS nikomu do niczego nie jest potrzebny. No ale jak widzę niektórzy sądzą , że po zrobieniu przekopu ruch od razu zrobi się tak wielki , że wypadałoby by VTS był. No ale jeśli ruch ma być taki przeogromny od razu to jednak przekop się opłaci , a więc i na ten nędzny VTS zarobi.



Za ten post autor Bolbochan otrzymał podziękowania - 2: Gienek, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2013, o 19:04 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
A ta inwestycja się opłaca? Wszystko wyliczyli?
http://www.umgdy.gov.pl/LFILES/rmw_Raport_Martwa_Wisla.pdf


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2013, o 21:02 

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 16:27
Posty: 19
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Opłaca się.
W Gdańsku nawet jak wybudują za publiczne drugie i trzecie lotnisko to się opłaci . Bo to Gdańsk.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2013, o 04:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Jacek Woźniak napisał(a):
A ta inwestycja się opłaca? Wszystko wyliczyli?


Choćby po to, żeby nie przepychać "po łyżce do butów" takich konstrukcji jak na zdjęciu... Tylko, że w Gdańsku jest to potrzeba wynikająca z sytuacji a w Elblagu są to gruszki na wierzbie...
Panowie, ja się wyłączam... ciężko jest dyskutować mając z jednej strony widok za oknem i doświadczenie zawodowe z ... wybacz szczerość, z ludźmi którym "się wydaje"...

I jeszcze jeden "widoczek" https://plus.google.com/photos/11581169 ... 2657047040


Załączniki:
Sekcja.jpg
Sekcja.jpg [ 30.62 KiB | Przeglądane 5949 razy ]

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2013, o 07:24 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Jurmak napisał(a):
Jacek Woźniak napisał(a):
A ta inwestycja się opłaca? Wszystko wyliczyli?


Choćby po to, żeby nie przepychać "po łyżce do butów" takich konstrukcji jak na zdjęciu... Tylko, że w Gdańsku jest to potrzeba wynikająca z sytuacji a w Elblagu są to gruszki na wierzbie...

Serio? Policzyłeś? Sprawdziłeś zamówienia na najbliższe 10 lat? ;)
Jurmak napisał(a):
Panowie, ja się wyłączam... ciężko jest dyskutować mając z jednej strony widok za oknem i doświadczenie zawodowe z ... wybacz szczerość, z ludźmi którym "się wydaje"...
Ano może z uwagi na to doświadczenie zawodowe się Tobie tylko wydaje?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2013, o 07:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Koledzy, ale ten rzeczony przekop ma dzielić mierzeję, a nie Nas!!! :evil: ;)

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."



Za ten post autor Wąski otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2013, o 07:58 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Ło matko! A skąd Ci przyszło do głowy, że ta dyskusja może kogoś poróżnić? Ja się mam na Jurka czy Jaromira obrazić za to, że mówią mi, że głupstwa plotę? Może mają rację ale może jednak nie? Nie piszą, że mi nogi śmierdzą tylko to, że się nie znam...



Za ten post autor Były_User 934585 otrzymał podziękowanie od: Wąski
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2013, o 08:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Ja tylko tak... zażartowałem ( ;) ), byście ta nie myśleli, że nikt tego nie czyta... :rotfl: Mnie to strach gęby otwierać - na muzyce siem trochie znam... ;)

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2013, o 08:08 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Wąski napisał(a):
Mnie to strach gęby otwierać - na muzyce siem trochie znam... ;)

Też się znam, odróżniam czy orkiestra gra czy nie gra. :-P ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2013, o 08:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Jacek Woźniak napisał(a):
Serio? Policzyłeś? Sprawdziłeś zamówienia na najbliższe 10 lat?


Zobacz na datę zdjęcia z "przepychania" sekcji przez przesmyk przy Neptunie... Jak się bardzo będziesz upierał :lol: to dzisiaj pojadę na most wantowy i zrobię zdjęcie co oni tam teraz spawają... Cały czas tam "idzie" produkcja i dotychczasowe parametry toru na Martwej Wiśle ograniczały wielkość sekcji i jednostek które mogli robić...
Stocznia to jedno, jest jeszcze Rafineria która chce używać do przeładunków swojego nabrzeża nad Martwą Wisłą

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2013, o 08:18 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
No sam widzisz. Dlaczego jednym można rozwój ułatwiać a innym nie? To, że obecnie nie produkują nie oznacza, że produkować nie mogą. A przecież inwestycje w infrastrukturę nie są na potrzeby dzisiejsze ale na przyszłe.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2013, o 08:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Jacek Woźniak napisał(a):
No sam widzisz. Dlaczego jednym można rozwój ułatwiać a innym nie?


Jacek, ale czy naprawdę nie widzisz różnicy między tym, że tu już jest produkcja natomiast z przekopem to jest tak, że wy nam zbudujcie przekop a my wtedy to hoooo... hoooo...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2013, o 09:20 

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 16:27
Posty: 19
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A ja do tej pory głupi myślałem , że najpierw trzeba przygotować teren a potem dopiero wchodzi nań prywatny inwestor.

Tak jak z obszarami miejskimi pod zabudowę. Nic tam nie ma , najpierw miasto buduje drogi i uzbraja teren , potem prywatny inwestor buduje domy czy fabryki.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2013, o 09:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jacek Woźniak napisał(a):
Jurmak napisał(a):
Jacek Woźniak napisał(a):
A ta inwestycja się opłaca? Wszystko wyliczyli?

Choćby po to, żeby nie przepychać "po łyżce do butów" takich konstrukcji jak na zdjęciu... Tylko, że w Gdańsku jest to potrzeba wynikająca z sytuacji a w Elblagu są to gruszki na wierzbie...

Serio? Policzyłeś? Sprawdziłeś zamówienia na najbliższe 10 lat? ;)

A Ty masz jakieś wątpliwości dotyczące zamówień Rafinerii Gdańsk w ciągu najbliższych 10 lat? To druga co do wielkości rafineria w kilkudziesięciomilionowym europejskim kraju - i jedyna w tym kraju położona w dużym porcie morskim. A zauważyłeś może, że ta sama firma co rządzi rafinerią ma bazę przeładunkową dla ropopochodnych produktów gotowych - przypadkiem na brzegu pogłębianej właśnie na odcinku kilku kilometrów Martwej Wisły... Nad którym to, niedługim odcinkiem znajdują się ponadto ze trzy działające stocznie. Oraz dziesiątki hektarów terenów portowych, czekających na inwestorów.

Zauważasz może jakieś drobne różnice w opisie miejsca - w stosunku do tego co jest obecnie w Elblągu? Jeżeli nie zauważasz - to zauważ, że podkreśliłem je, specjalnie dla Ciebie.:-P

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2013, o 14:39 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Fajnie a masz pewność, że w ciągu tych 10 lat spółka nie upadnie? ;)

Dobra aby nie przynudzać, nadal nie zostałem przekonany do tego, że nie warto dać szansy Elblągowi.



Za ten post autor Były_User 934585 otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2013, o 14:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13993
Podziękował : 10546
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ja także całą tą dyskusje widzę jako wymianę argumentów i poglądów bardziej politycznych, niż ekonomicznych bez możliwości doprowadzenia jej do sensownego zakończenia.
I chyba taka będzie ta cała inwestycja:
Jak wygra jedna opcja to się da (na na nią pieniądze) a jak druga to się nie da,
a najgorzej będzie wtedy gdy (tak jak było ze stadionami) jedna opcja polityczna postawi druga pod ścianą gdy zmienią się rządzący.
MJS
ps
Cały czas przypominają mi się lotniska około warszawskie. :-x

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2013, o 15:14 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Budowa przekopu jest i będzie decyzją polityczną.
Gdyby oprzeć się tylko na ekonomii to Martwą Wisłę powinna pogłębiać rafineria a Jurmaka powinnyśmy rozliczać za dopłaty każdej załadowanej przez Niego tyny węgla. ;)

Ps: Przypisywanie sympatii politycznych na podstawie tego kto za a kto przeciw jest z gruntu fałszywe. :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2013, o 15:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13993
Podziękował : 10546
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ja jestem za, a nawet przeciw,
czy mam przekonania polityczne z gruntu fałszywe? ;)


MJS
ps
szkoda za nie mamy na forum Tomjaniego ... On by nam wyjaśnił wszystko. :rotfl:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2013, o 15:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jacek Woźniak napisał(a):
Fajnie a masz pewność, że w ciągu tych 10 lat spółka nie upadnie? ;)

Spółka "Lotos" - może upaść. Przemysł rafineryjny - nie.
Paliwa przy nabrzeżach rafinerii w Gdańsku będą przeładowywane nadal.

Jacek Woźniak napisał(a):
Dobra aby nie przynudzać, nadal nie zostałem przekonany do tego, że nie warto dać szansy Elblągowi.

Nie przynudzasz, tylko kolejny raz usiłujesz wciskać komuś dziecko w brzuch.
Bo nikt nie twierdzi przecież, "że nie warto dać szansy Elblągowi"... nieprawdaż?

Tylko po co budować port morski w Elblągu - kiedy Elbląg leży kilkadziesiąt kilometrów od morza? I kiedy z Elbląga jest ledwo kilkadziesiąt kilometrów od dwu dużych, sprawnych, działających portów morskich, z którymi Elbląg posiada połączenie śródlądowymi drogami wodnymi?
Budować, bo kilkudziesięciu czy kilkuset urzędnikom marzy się władza nad wydawaniem potężnych pieniędzy?
Bo typowa, sprawdzona wszędzie na świecie rola portu śródlądowego, współpracującego w ramach transportu intermodalnego z pobliskimi portami morskimi - to za mało dla ambicyjek kilku lokalnych politykierów?
Bo szafarze realiów politycznych, ci z pierwszych stron gazet, przesadzą za którymś kolejnym razem z cynicznym licytowaniem zgranej, "przekopowej" karty - i wtedy, dla jakiś irracjonalnych "racji", gotowi będą wyrzucić w błoto miliardzik czy dwa?
Bo jesteśmy jako społeczeństwo tak obrzydliwie bogaci, że uznaliśmy przed rozpoczęciem budowy na takie pytania:
http://lubczasopismo.salon24.pl/glosogo ... op-pytania
nie warto odpowiadać?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2013, o 15:31 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
pierdupierdu napisał(a):
Jacek Woźniak napisał(a):
Fajnie a masz pewność, że w ciągu tych 10 lat spółka nie upadnie? ;)

Spółka "Lotos" - może upaść. Przemysł rafineryjny - nie.
Paliwa przy nabrzeżach rafinerii w Gdańsku będą przeładowywane nadal.
No to niech za pogłębianie Martwej Wisły zapłacą ;)

pierdupierdu napisał(a):
Tylko po co budować port morski w Elblągu - kiedy Elbląg leży kilkadziesiąt kilometrów od morza? I kiedy z Elbląga jest ledwo kilkadziesiąt kilometrów od dwu dużych, sprawnych, działających portów morskich, z którymi Elbląg posiada połączenie śródlądowymi drogami wodnymi?
Chyba się trochę rozpędziłeś z tymi odległościami? A co z konkurencją?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2013, o 17:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jacek Woźniak napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Tylko po co budować port morski w Elblągu - kiedy Elbląg leży kilkadziesiąt kilometrów od morza? I kiedy z Elbląga jest ledwo kilkadziesiąt kilometrów od dwu dużych, sprawnych, działających portów morskich, z którymi Elbląg posiada połączenie śródlądowymi drogami wodnymi?
Chyba się trochę rozpędziłeś z tymi odległościami?

W linii prostej Elbląg - morze minimalna odległość wynosi 22km
Wg. przywoływanego tu "studium wykonalności" długość torów wodnych (tych nie ujętych w analizie kosztów) z morza do elbląskiego "portu" to min. 28km + 1km "przekopu".
Z Elbląga do środka portu gdańskiego w linii prostej odległość wynosi 51 km.
Drogami wyłącznie śródlądowymi z Elbląga do Gdańska - ca 70km. Trasą z kawałkiem Zalewu i Zatoki - bliżej.
Elbląg -> Gdynia, wodą = ca 85 km.
Gdzie Twoim zdaniem "rozpędziłem się z tymi odległościami" pisząc "kilkadziesiąt kilometrów"?

Cytuj:
A co z konkurencją?

No właśnie?
Co z konkurencją portu od początku zbyt płytkiego by był na serio nazywany handlowym portem morskim, portu wymagającego nieustannych prac pogłębiarskich na duża skalę, portu trudnego nawigacyjnie, wymagającego wielogodzinnej obsługi pilotowej i holowniczej przy każdym wejściu czy wyjściu, co z konkurencyjnością portu zamarzającego w niemal każdą zimę?
Jak taki port miałby być konkurencyjny wobec portów nie znających żadnego w wymienionych problemów?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2013, o 18:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13164
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3100
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Pisałem już, ale przypomnę:

Kołobrzeg ma zaplecze w postaci całego regionu koszalińskiego, żadnej konkurencji w pobliżu, port dostępny na okrągło i co...? Czy Elbląg istnieje w innej rzeczywistości ekonomicznej?

Niemcy, mając nieograniczony dostęp do portu w Elblągu przez Cieśninę Pilawską, już przed wojną uznali, że nie ma sensu kopać się z koniem, tzn. pogłębiać torów na Zalewie Wiślanym i przenieśli większe zakłady do Gdańska. Najlepszym przykładem jest przywoływany przez zwolenników przekopu Schichau - wystarczy trochę poczytać o jego historii.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lip 2013, o 00:36 

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 16:27
Posty: 19
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wcale nie jest tak jak Pan pisze. Niemcom nie udało się to czasu utraty terenów rozbudować portu w Elblągu. A to że firmy część biznesu w tym czasie przeniosły do Gdańska nie ma znaczenia. Wróciłby po rozbudowie. W archiwach istnieją dzienniki budowy. Cała zatoka elbląska miała być jednym wielkim portem.

Za polityka.pl

"Jednak do Jerzego Wcisły, dyrektora działającego w Elblągu Biura Regionalnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego, dotarło już pismo z Ministerstwa Transportu. Tam uważają, że warto kopać. Wstępnie proponują termin oddania inwestycji na 2020 r. Dyrektor Wcisła, lokalny polityk PO (był przewodniczącym rady miasta odwołanej w wyniku kwietniowego referendum), od lat jest wielkim fanem zamierzenia, którego oficjalna nazwa brzmi „kanał żeglugowy łączący Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską”. Nie ukrywa, że próbował przekonać goszczącego w Elblągu premiera."

Więcej pod adresem http://www.polityka.pl/rynek/1549071,1, ... z2ZFs03f00


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 141  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL