Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 00:26




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 sie 2013, o 15:17 

Dołączył(a): 19 sie 2013, o 21:00
Posty: 9
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Podczas plywania slysze dziwne buczenie (jakby wibracje) w okolicach miecza. Dzwiek sie nasila wraz z predkoscia. Napiecie lub calkowite zluzowanie linki podnoszacej miecz chwilowo rozwiazuje problem. Czy ktos sie spotkal z podobnym problemem?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2013, o 15:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17662
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4279
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
wagteil napisał(a):
Czy ktos sie spotkal z podobnym problemem?

To dość częste.
Wibracje powodują nierówności na mieczu (np. zadrapania, otarcia farby itp.) lub fał (jego część wystająca pod dnem) trzeba to sprawdzić po wyjęciu jachtu z wody, wyrównać nierówności, albo ... olać.

Ale ... niestety, te wibracje hamują i łódka może być przez nie wolniejsza od innych, tej samej klasy, które mają ten problem rozwiązany.

Aha, w większości Oriony tak mają - to wibruje napięta, stalowa linka fału miecza.

___
PS: Moja łódka też tak ma - to nierówności na mieczu tak grają, bo nie chciało mi się ich wyrównać. Pierwsza moja łódka też czasami tak miała, to łuszczyła się odrapana farba na mieczu ... :DD

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2013, o 17:00 

Dołączył(a): 19 sie 2013, o 21:00
Posty: 9
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
To prawda ze miecz jest ostro skorodowany, ale problemem jest chyba ta linka. Co ciekawe gdy ja maksymalnie poluzuje problem na jakis czas znika. Rozumiem ze ta linke sie niekiedy wymienia, czym grozi zerwanie takiej linki?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2013, o 17:08 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 00:32
Posty: 2084
Lokalizacja: gdzie zawieje :-)
Podziękował : 455
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: mam
wagteil napisał(a):
To prawda ze miecz jest ostro skorodowany, ale problemem jest chyba ta linka. Co ciekawe gdy ja maksymalnie poluzuje problem na jakis czas znika. Rozumiem ze ta linke sie niekiedy wymienia, czym grozi zerwanie takiej linki?


brakiem możliwości wybrania miecza ? :D
ostatni miałem w łódce z mieczem podobny problem i okazało się, że to "jarzmo" ??? na którym obraca się miecz. Ale może koledzy mnie poprawią :D

_________________
Seba

"Są dwie naprawdę bezgraniczne rzeczy - Wszechświat i ludzka głupota; co do Wszechświata nie jestem całkiem pewien. Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2013, o 17:50 
newlifejs0778 napisał(a):
to "jarzmo" ??? na którym obraca się miecz


Chyba zwykle mówi się oś lub sworzeń.

Wiele łódek tak ma, mój Orion na ten przykład śpiewał tylko na jednym halsie - na prawym :-)

Jeśli (najlepiej po wyslipowaniu, w ostateczności - to co widać na windzie, ale to tylko ocena częściowa) łódki zobaczysz linkę niepostrzępioną, dobrze umocowaną itd., a miecz nie ma luzu na osi, to się z tym żyje. Nie pływałem nigdy na Jaguarze/Catalinie, nie wiem, jak tam jest rozwiązane mocowanie miecza, więc więcej nie powiem.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2013, o 17:52 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 00:32
Posty: 2084
Lokalizacja: gdzie zawieje :-)
Podziękował : 455
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: mam
Prosiek napisał(a):
newlifejs0778 napisał(a):
to "jarzmo" ??? na którym obraca się miecz


Chyba zwykle mówi się oś lub sworzeń.


o właśnie :D zabrakło mi tego słowa , dzięki :D

_________________
Seba

"Są dwie naprawdę bezgraniczne rzeczy - Wszechświat i ludzka głupota; co do Wszechświata nie jestem całkiem pewien. Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2013, o 18:17 

Dołączył(a): 19 sie 2013, o 21:00
Posty: 9
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Prosiek napisał(a):
newlifejs0778 napisał(a):
to "jarzmo" ??? na którym obraca się miecz


Chyba zwykle mówi się oś lub sworzeń.
Jeśli (najlepiej po wyslipowaniu, w ostateczności - to co widać na windzie, ale to tylko ocena częściowa) łódki zobaczysz linkę niepostrzępioną, dobrze umocowaną itd., a miecz nie ma luzu na osi, to się z tym żyje.


Miecz gdy byl jeszcze na przyczepie, gibal sie nieco to w prawo to w lewo. Mysle ze ma tam jakies luzy, ale przy takiej wadze to chyba normalne?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2013, o 23:35 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Że kiwa się na boki to normalne, nie może przecież w skrzyni być na sztywno bo by się nie obrócił ;) Sporo ma luzu po bokach a do skrzyni mało co wchodzi.
Natomiast tak mię tknęło - skoro stara łódka - przyjrzyj się przy okazji jego zawieszeniu. Miecz ma zwyczajnie dziurę na oś - a jest rdzewny. Oś też może się wytrzeć czy uszkodzić. To widać, gdyby co. Ośka jest wstawiona w dwa mocowania, gniazda czy jak to zwał, po obu stronach skrzyni na krawędzi; przykręcone od dołu w zagłębieniach w dnie łódki. Warto sie upewnić czy toto jest w porządku, czy oś nie jest zbytnio wytarta lub skorodowana, czy się nie rusza w mocowaniu albo same mocowania nie ruszają, śruby nie odkręcają itp.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2013, o 15:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2010, o 23:44
Posty: 309
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: czekaja na potwierdzenie oryginalu
W moim maku626 mam podobny problem z dziwnym dźwiękiem i po tym sezonie chcę wyciągnąć miecz do odmalowania i wymiany fału tylko zastanawiam sie w jaki sposób zdemontować miecz :p
Łoże pod jacht mam z regulowaną wysokością więc wyciągnięcie to nie problem ale co jak i gdzie odkręcić w jachcie żeby nic nie usszkodzić

_________________
Pozdrawiam
Jasiu
http://www.rejsteam.dyn.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL