Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 8 sie 2025, o 00:38




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 212 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 sie 2013, o 19:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10554
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Nie bądźmy drobiazgowi:
te 100-150cm to w regatach by Maderski nam wybaczył
(chyba) :cool:
MJS

ps
ale wrzucajcie rysunki łódek o których mówicie,
dzisiejsze pokolenie jest obrazkowe (tak jak ja :rotfl: )

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2013, o 19:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10935
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2625
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Przyotuje smutnawo: Lodek tych wymiarow jest coraz mniej. 30-sci lat temu siedem metrow z kabina wzbudzal zazdrosc, porty i kotwicowiska byly pelne roznych pstynek i mlodziezy. Teraz, i od kilku dobrych lat, dla pstynek nie ma juz miejsca ( nieoplacalne...) i mlodych brak... Tzn. sa, ale to ci sami, postarzali, ktorych spotykalem wtedy - nowych mlodych nie ma, a jesli nawet, to w ilosciach sladowach.
Sa oczywicie nowi-starzy: firmy czarterowe prosperuja.
Nic dziwnego zreszta, w koncu nawet u nas "jacht na Baltyk dla Kowalskiego" musi miec wysokosc stania, AIS i ciepla wode.
Catz Pro-

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2013, o 19:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
Przyotuje smutnawo:/.../

To rzeczywiście smutne ... Parę sztuk, na całe morza ... Podobnie zresztą jak łódki bezkabinowe w turystyce, czy żaglowe kanadyjki i kajaki ...
Cóż - róbmy swoje!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2013, o 19:42 

Dołączył(a): 30 paź 2009, o 14:25
Posty: 191
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 75
Uprawnienia żeglarskie: kandydat na toliwagę
gwoli historycznej sprawiedliwości "setka" nie jest pierwszym pomysłem przepływania oceanu na jachcie pięciometrowym i do tego jak najtańszym, brak forsy to takie ponadnarodowe zjawisko :rotfl:
https://picasaweb.google.com/117619683561369711887/PhotoStoryOfMICROMEGASDesigns
http://emmanueletmaximilienberque.blogspot.com/
choć w wypadku bliźniaków Berque również podbudowane ideologicznie



Za ten post autor qxqx otrzymał podziękowanie od: jedrek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2013, o 19:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
I w/g mnie ograniczenie "klasowe" do 5m jest błędne. Sądzę że lepszym kryterium byłoby - homemade/do it yourself z limitem 8m, i tak większość będzie osiągać około 4kn.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

qxqx napisał(a):
gwoli historycznej sprawiedliwości "setka" nie jest pierwszym pomysłem przepływania oceanu na jachcie pięciometrowym i do tego jak najtańszym, brak forsy to takie ponadnarodowe zjawisko :rotfl:
https://picasaweb.google.com/117619683561369711887/PhotoStoryOfMICROMEGASDesigns
http://emmanueletmaximilienberque.blogspot.com/
choć w wypadku bliźniaków Berque również podbudowane ideologicznie


A Agness z Kwasiborskim i Skórskim w 1992, 5,5m długości? Tyle że nie narobili takiego medialnego szumu.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2013, o 19:54 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
jeszcze plus Piaseckiego czy Miś morskie są

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2013, o 20:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10935
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2625
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
qxqx napisał(a):
choć w wypadku bliźniaków Berque również podbudowane ideologicznie

... bardziej skutecznym sposobem na twarde realia zycia, choc filozofii tam nie brakuje.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2013, o 20:07 
qxqx napisał(a):
gwoli historycznej sprawiedliwości "setka" nie jest pierwszym pomysłem przepływania oceanu na jachcie pięciometrowym i do tego jak najtańszym, brak forsy to takie ponadnarodowe zjawisko

uuuu.. pomijasz mego ulubieńca Manry'ego na tinkerbelle (4.1m), o "Acrohc australis" Testy nie wspomnę (3.61)..
Mam gdzieś nawet taką książkę, poswięconą takim wyprawom - jak wygrzebie to Ci podrzucę tytuł :-)

edit: Mam - "A speck on the Sea"
http://books.google.pl/books/about/A_Sp ... edir_esc=y


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2013, o 22:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 gru 2007, o 01:00
Posty: 293
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Oto książka : " 500 dni Serge Testa " wyd.Klio 1997


Załączniki:
Testa.jpg
Testa.jpg [ 81.53 KiB | Przeglądane 7775 razy ]

_________________
Vlad PDRacer#807
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2013, o 22:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10554
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
No to, żeby było tak bardziej historycznie i od podstaw:
Załącznik:
220px-Tinkerbelle_by_Robert_Manry.jpg
220px-Tinkerbelle_by_Robert_Manry.jpg [ 20.23 KiB | Przeglądane 7740 razy ]

a właściwie to te dwa rejsy:
Załącznik:
PICT0007.JPG
PICT0007.JPG [ 37.34 KiB | Przeglądane 7740 razy ]

MJS



ps jak dojdziecie do 1974( kaczorek?) to mnie obudźcie :rotfl:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2013, o 22:53 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jaka jest różnica w cenie miedzy Pip długości 5 a 5,5 a 6m, gdy budujemy sami da się to jakoś oszacować?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2013, o 07:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Koszt jachtu rośnie z dlugościa wykladniczo. Wedlug mnie wykładnik jest między 2, a 3.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2013, o 07:24 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9041
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
piotr6 napisał(a):
zamiast budować 5m łódkę większość kupi za granicą jacht większy, tańszy, i wygodniejszy do małego remontu. Zobacz na rynek łódek na Mazurach na morzu też, czym wygodniejszy tym lepszy.
Jak zaczynalem pływać po morzu w Polsce to pierwsza była foka potem jaguar 22 teraz Kelt 760. w międzyczasie pływałem jeszcze na paru innych 7m i 8,70 m.
Myśle ,że byłoby zapotrzebowanie jacht coś jak Giga ale 7,4m i trochę szersza


Od 2 lat usiluje sprzedac "Kiwi" 7,32 , 2,95 szerokosci znakomici wyposazona w dobrym stanie i jakos zdecydowanego kupc nie widac. Fajna MORSKA lodka Cruiser 22 kompletna z silnikiem przyczepnym zostala sprzedana za 17 tys ( na raty ).
Podobnie jak Ty uwazam ze bydowanie jest dla hobbystow, ktorzy lubia to robic.
Oczywiscie rozumiem tez konstruktorow ktorzy chcieliby zeby lodki Ich projektow zostaly zbudowane.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2013, o 07:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Colonel napisał(a):
Koszt jachtu rośnie z dlugościa wykladniczo. Wedlug mnie wykładnik jest między 2, a 3.

Teoretycznie tak, w przypadku łódek stoczniowych pewnie jak najbardziej. :)
Chyba nawet sam W.Tobis napisał, że każde półtora metra pokładu podwaja cenę jachtu.
Kadłub to oczywiście nie wszystko, bo im większy kadłub, tym większe żagle, mocniejszy silnik, zmieści się więcej osób, to i więcej materacy na koje potrzeba, no i kibelek jakiś by się przydał, jakieś webasto, jakiś bojler do ciepłego prysznica, oczywiście większe zbiorniki paliwa, wody pitnej. I jak wiadomo grosz do grosza i prawo zostaje spełnione 1,5m wiecej i $ x2 :)

Jednak w przypadku małych łódek, nie jest to jeszcze tak dokliwe.
Janusz Maderski, podałem jego cytat jakoś tak w połowie tego wątku, wydał na 5m Setki jakieś 5500zł, licząc zgodnie z "prawem", to np za Knura650 wykonanego w identycznej technologi jak Setka zapłacimy do 11000zł. Praktycznie przy dokładnym zaplanowaniu prac i konstrukcji jako low-cost, można by zamknąć się w 8-9tyś za nową własnoręcznie zrobioną łódkę.

M@rek napisał(a):
Podobnie jak Ty uwazam ze bydowanie jest dla hobbystow, ktorzy lubia to robic.

Dokładnie, bowiem w takim wątku jesteśmy. W końcu Setka to jacht do budowy przez Amatorów, a nie przez stocznie jachtowe.
BTW. dziś chyba żadna stocznia, nie ma w ofercie łódki żaglowej kabinowej poniżej 20 stóp. Najmniejsze chyba są Phobos 21(60tyś PLN za roczny) i Maxus 21.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2013, o 07:53 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Sa na rynku kabinowki ponizej 20 stop.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2013, o 07:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
plitkin napisał(a):
Sa na rynku kabinowki ponizej 20 stop.

Nówki, prosto ze stoczni? Proszę podaj przykład, bo że są 30-40 letnie to jest oczywiste.
lj78 napisał(a):
BTW. dziś chyba żadna stocznia, nie ma w ofercie łódki żaglowej kabinowej poniżej 20 stóp.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2013, o 09:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
lj78 napisał(a):
M@rek napisał(a):
Podobnie jak Ty uwazam ze bydowanie jest dla hobbystow, ktorzy lubia to robic.
Dokładnie, bowiem w takim wątku jesteśmy. W końcu Setka to jacht do budowy przez Amatorów, a nie przez stocznie jachtowe.
BTW. dziś chyba żadna stocznia, nie ma w ofercie łódki żaglowej kabinowej poniżej 20 stóp. Najmniejsze chyba są Phobos 21(60tyś PLN za roczny) i Maxus 21.


Hobbyści budują dla siebie - budowa może trwać rok, a może i cztery lata i więcej - zależy od tego ile czasu ma hobbysta na budowanie. Hobbysta czerpie radość z budowania chyba taką samą, jak z żeglowania i tego czasu nie liczy, chyba że ... spieszy się na umówione regaty przez Atlantyk.

Rzeczywiście - budowanie łódki, to spore przedsięwzięcie, a im łódka większa, tym przedsięwzięcie większe. Te założone 5 m długości kadłuba czyni przedsięwzięcie takim do ogarnięcia w czasie (np. 4 lata właśnie), przestrzeni (niewielka wiata, namiot lub duży garaż) i pieniądzach (materiały za 5-6 tysięcy złotych) ...

A w ofercie małych łódek kabinowych niewiele - na jakichś targach "Wiatr i Woda" widziałem wersję dla wędkarzy (czyli motorówkę) znanego "Karasia" o długości 4,5 m i to było wszystko!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2013, o 10:18 

Dołączył(a): 1 gru 2011, o 11:00
Posty: 385
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Podziękował : 86
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: bez ogranczeń do 7,5m :), st.moto.
lj78 napisał(a):
plitkin napisał(a):
Sa na rynku kabinowki ponizej 20 stop.

Nówki, prosto ze stoczni? Proszę podaj przykład, bo że są 30-40 letnie to jest oczywiste.


Sam niedawno się rozglądałem
Balt 17
Jumper 19
VIS 45,55
micro - Jumper 550 i Flyer Cruiser
Mariner 20, ale to już na granicy

Koszt to osobna kwestia, ale jak ktoś chce, to ma w czym wybrać.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=XyKOyCsCMZU _- Jak powstało Quick Canoe


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2013, o 10:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
artur_k napisał(a):
Koszt to osobna kwestia, ale jak ktoś chce, to ma w czym wybrać.

No jest w czym - z sześciu typów + ten zmotorówkowany "Karaś" :mrgreen:
Do amatorskiej budowy mamy dziesiątki z ... całego świata.
No i ... kupowanie, to nie ta sama zabawa!
Dochodzi ta zabawa w szkutnictwo w prawdziwym drewnie, albo w drewnie i sklejce, w sumie prosta może być, ale dla niektórych bardzo satysfakcjonująca.

Jeśli tylko dam radę, to jeszcze coś zbuduję. Może właśnie morską kabinówkę, tak około 5 m długości? :D

Np. dla samej zabawy budowania z prawdziwego drewna:

http://www.polysail.com/Confucius.htm

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowania - 2: jedrek, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2013, o 10:54 

Dołączył(a): 1 gru 2011, o 11:00
Posty: 385
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Podziękował : 86
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: bez ogranczeń do 7,5m :), st.moto.
robhosailor napisał(a):
No i ... kupowanie, to nie ta sama zabawa!
Dochodzi ta zabawa w szkutnictwo w prawdziwym drewnie, albo w drewnie i sklejce, w sumie prosta może być, ale dla niektórych bardzo satysfakcjonująca.


Z jednej strony na pewno masz rację, ale z drugiej nie każdy ma takie podejście. Szkutnictwo to na pewno zajęcie nie dla każego.
Ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć, że gdy zaczynałem budować piranię myślałem już o następnej kabinowej jednostce. Teraz gdy zmierzam do końca prac, to wiem że jedyne co jeszcze zbuduję ze sklejki to canoe z jednego arkusza ;) i cieszę się, że wybrałem tak prostą konstrukcję, bo innej bym pewnie nie skończył (kabinowej tym bardziej).

Jeden będzie budował. drugi w tym czasie pływał i obaj będą zadowoleni.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=XyKOyCsCMZU _- Jak powstało Quick Canoe


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2013, o 11:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
artur_k napisał(a):
Szkutnictwo to na pewno zajęcie nie dla każego.

Dlatego podkreślamy z Łukaszem, że to dla hobbystów.

Moim zdaniem, nie warto brać się za pierwszą łódkę do budowy, jeśli to jest np. kabinówka długości 5 m, a im większa, tym gorzej. Niedokończonych nigdy budów jest sporo i nie warto dodawać swojej.

Kiedyś na PORT21 był mój artykuł o budowie BETH i tam napisałem coś takiego:

Cytuj:
Wybór konkretnej jednostki wiązał się z rozważeniem kilku istotnych spraw:

1. Miejsce budowy,
2. Koszty budowy,
3. Czas budowy,
4. Przyjemność z budowy,
5. Przechowywanie i transport po zakończeniu budowy i koszty eksploatacyjne.

Ad 1. Miejsce – najlepiej gdyby było blisko domu, aby nie tracić czasu na dojazdy i żeby móc na budowanie wykorzystywać praktycznie każdą wolną chwilę, aby było pod dachem, żeby budowa mogła odbywać się niezależnie od pogody, aby było tanie, co wiąże się z następnym punktem.

Ad 2. Koszty – każdy sam powinien potrafić określić ramowe koszty na jakie może sobie pozwolić. Jest sporo ofert sprzedaży dużych jachtów w budowie, których budowniczowie przeliczyli się ze swoimi możliwościami w trakcie, a chyba lepiej zaczynać coś mniejszego, aby mieć pewność, że damy z tym sobie radę. Trzeba wziąć pod uwagę koszty materiałów, narzędzi, wynajmu miejsca, energii...

Ad 3. Czas – każda budowa musi trwać, więc trzeba zastanowić się ile czasu możemy na nią poświęcić i w rezultacie, kiedy możemy spodziewać się ukończenia budowy, bo przecież celem jest satysfakcja z ukończonej łodzi i korzystanie z jej walorów. Znam wiele budów rozpoczętych i ciągnących się latami – tego również chciałbym uniknąć.

Ad 4. Przyjemność – oczywiście, przecież zaczynając budowę zakładamy, że robimy to dla przyjemności, a nie po to, byśmy mieli się umartwiać. Przyjemność jakiej dostarczyć może własnoręczna budowa łodzi, to sprawa bardzo indywidualna, ale moim zdaniem nie warto porywać się na zbyt skomplikowane zadania, których niepowodzenie może powodować frustracje – osobiście wybieram proste rozwiązania.

Ad 5. Eksploatacja – „ Kto ma statki ten ma wydatki” mówi stare powiedzonko. Łódź, czy jacht budujemy dla siebie, według własnych potrzeb i koncepcji przyszłych rejsów, czy to śródlądowych, czy morskich, ale warto pamiętać o tym, że np. mieszkając w głębi kraju, a będąc armatorem morskiego jachtu, skazujemy się na dalekie dojazdy oraz wysokie koszty stacjonowania jachtu w marinie – czy warto budować latami morski jacht, aby wykorzystywać go przez najwyżej kilka tygodni w roku?

Tego typu rozważania dotyczą zapewne wielu z tych, którzy kiedykolwiek myśleli o budowie swojego jachtu, czy nawet małej łódki. Każdy z nich dochodził do własnych rozwiązań.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2013, o 15:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
artur_k napisał(a):
Teraz gdy zmierzam do końca prac, to wiem że jedyne co jeszcze zbuduję ze sklejki to canoe z jednego arkusza i cieszę się, że wybrałem tak prostą konstrukcję, bo innej bym pewnie nie skończył (kabinowej tym bardziej).

Ja mam własnie odwrotnie, zbliżam się do końca budowy mojej łódki, i wiem że następna łódka z bardzo dużym prawdopodobieństwem, będzie kabinowa około 6m długości. :)
Wiem co zrobiłem źle, wiem na czym straciłem dużo czasu, wiem co źle rozplanowałem.
Wiem co poprawić w mojej organizacji pracy. :)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ



Za ten post autor LukasJ otrzymał podziękowanie od: przemek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2013, o 19:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
lj78 napisał(a):
następna łódka z bardzo dużym prawdopodobieństwem, będzie kabinowa około 6m długości. :)

Budowa nie zmieści Ci się na strychu ... tak jak moja w garażu. :(

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2013, o 20:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
robhosailor napisał(a):
Budowa nie zmieści Ci się na strychu ... tak jak moja w garażu.

Ech, na strychu się zmieści, ale wyjąć nie będzie jak, bo największy otwór ma metr na metr...

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2013, o 20:48 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
lj78 napisał(a):
Ech, na strychu się zmieści, ale wyjąć nie będzie jak, bo największy otwór ma metr na metr...


Otwór nie problem, można powiększyć. Podobno nie da, to się tyko parasola w d.... otworzyć. :mrgreen:
Pozdrawiam
Przemek

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

lj78 napisał(a):
następna łódka z bardzo dużym prawdopodobieństwem, będzie kabinowa około 6m długości.

To tak jaki moja:-) Chociaż istnieje możliwość że urośnie jeszcze z półtora metra na długość, za to zeszczupleje znacznie, dostanie stały kil, ale tylko dwie ciasne koje:-)
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2013, o 20:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Ok, Panowie nie ma co się wzajemnie przekonywać, tylko lepiej pomyśleć co powinien mieć jachcik własnej roboty, przeznaczony do rejsu z Portugalii na Karaiby.
Ile metrów długości?
Ile kadłubów?
Jakie ożaglowanie?
Jaki kształt kadłuba?
Jaki balast (wewnętrzny/bulb/wodny)?
Jaka kil (krótki/długi/płytki/głęboki/płetwa kilowa podnoszona)?
Kokpit na rufie czy centralny?

*************************
przemek napisał(a):
ale tylko dwie ciasne koje:-)

Ty i córa, a żona będzie hacjendy pilnować? ;P
przemek napisał(a):
urośnie jeszcze z półtora metra

Moja z 600 na 650 może urośnie.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ



Za ten post autor LukasJ otrzymał podziękowanie od: qxqx
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2013, o 20:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10935
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2625
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
przemek napisał(a):
ale tylko dwie ciasne koje:-)

Nie lepiej jedna troche mniej ciasna? Sprawdzone...
Catz

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

lj78 napisał(a):
lepiej pomyśleć co powinien mieć jachcik własnej roboty, przeznaczony do rejsu z Portugalii na Karaiby.

Tez dla Kowalskiego? Bo jesli tak, to nie wiem.... ;)

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2013, o 20:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
lj78 napisał(a):
co powinien mieć

Dobrego skippera! :DD

przemek napisał(a):
urośnie jeszcze z półtora metra na długość, za to zeszczupleje znacznie, dostanie stały kil, ale tylko dwie ciasne koje:-)

Już mi się podoba, taki knockabout! :D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2013, o 20:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Catz napisał(a):
Tez dla Kowalskiego?

Przede wszystkim, zrobion jego ryncoma. ;)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

robhosailor napisał(a):
Już mi się podoba, taki knockabout!

...i to taki: :)
Obrazek

ps. Mam nadzieję że się Przemek nie pogniewa, że zdradzam jego plany :) :)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ



Za ten post autor LukasJ otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, qxqx
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2013, o 21:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10935
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2625
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
lj78 napisał(a):
...i to taki:

Cudo... Ile rencow ma Kowalski? Bo jesli tyle, co kieszeni.... ;)
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 212 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 238 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL