Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 cze 2025, o 10:28




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 212 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 sie 2013, o 22:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
Ale Ocean ma także (płytkie?) brzegi:

Nie wystarczy dodac tego do instrukcji, np. w formie podpunktu ktoregos ?
Moze byc drobnym drukiem...
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2013, o 22:39 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
14.c. Mając ster wolnonośny lepiej nie sztrandować :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2013, o 22:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A punkt 13: Nie sztrandujmy!
zanim nie dopłyniemy do brzegu. :rotfl:
MJS
ps
w powyższym przypadku byłoby trzeba dodać punkt:
Na wodach pływowych (np. Ocean Zegrzński) uszczelnić okienka pakułami.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2013, o 22:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
RyśM napisał(a):
14.c. Mając ster wolnonośny lepiej nie sztrandować :rotfl:

:D
Cos w tym stylu. Mozna jeszcze dodac, lepiej jeszcze mniejsza czcionka, ze najlepiej to w ogole nie sztrandowac, zwlaszcza pancernikami, bo wysztrandowac drozej. ;)
Catz

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Marian Strzelecki napisał(a):
w powyższym przypadku byłoby trzeba dodać punkt:
Na wodach pływowych (np. Ocean Zegrzński) uszczelnić okienka pakułami.

Przeciez to jest akurat w kazdej instrukcji... Tuz obok "nie polykac".
catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2013, o 17:29 

Dołączył(a): 11 sty 2011, o 11:58
Posty: 48
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A mi się podoba ta łódka. Jak w temacie
http://hensevalyd-english.jimdo.com/wor ... o-cruiser/



Za ten post autor przemor otrzymał podziękowania - 2: jedrek, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2013, o 20:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 gru 2007, o 01:00
Posty: 293
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ciekawy jest też ten: https://plus.google.com/photos/11620981 ... banner=pwa

_________________
Vlad PDRacer#807



Za ten post autor Vlad otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2013, o 22:17 

Dołączył(a): 11 sty 2011, o 11:58
Posty: 48
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Fajny. Prosty w budowie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2013, o 01:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Obydwa sa swietne, kazdy w swoim rodzaju.
Budujcie, Panowie! ;)
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2013, o 07:21 

Dołączył(a): 11 sty 2011, o 11:58
Posty: 48
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ano właśnie jestem po jednym maluchu na dużą wodą i chyba przed drugim :D
Pływa ale widzę dopiero czego naprawdę brakuje. I wcale nie wysokości stania w kabince!
Takie łódki buduje się szybko, więc można trochę poeksperymentować.
Pozdrowienia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2013, o 10:59 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Marianowy C'hardy cóś mię przypomnął: mniej niż 5m a projekt tyż trans-oceaniczny ;)
Obrazek
http://www.macnaughtongroup.com/farthing.htm

Atoli dla sklejkowców polecę szczególnie inną - ciut więcej niż 5 m, ale łódka pełnomorska. A mówta mię więcej o "sprawdzonej konstrukcji" :mrgreen:
Yachting Monthly "Wild Duck", A. Buchanan. Specjalnie do amatorskiej budowy. Oto prototyp, ok. 1955 rok:
Obrazek Obrazek

Obrazek
Obrazek

Tu więcej fotek, ze szczegółami, tudzież plany - darmowe oczywista :D http://www.eventides.org.uk/wildpic.htm

Dane: http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=6585
Podręcznik: http://books.google.pl/books?id=-AQYHAA ... CDIQ6AEwAA


Łukasz zaraz powie
że "trudna w budowie"...
:-P
Oczywiście nic nie broni w robocie coś uprościć, unowocześnić, libo też zmodyfikować. Dałoby siem np. zrobić lżej i cieniej, oblaminowując.
A nawet skrócić do 5 m :rotfl:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, qxqx
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2013, o 11:16 

Dołączył(a): 11 sty 2011, o 11:58
Posty: 48
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Fajnie poczytać, ale....
Jak dla mnie jeżeli długi kil, to płytki. Nie jestem fanem długich i głębokich płetw kilowych.
Przypuszczam, że nawet na bałtyckiej fali dziobanie jachcikiem z taką bezwładnością daje w kość. To ja już wolę sharpie mieczówkę :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2013, o 11:35 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A co, ten to głęboki? Płytszy od Setki :rotfl:
Żeby łódka dziobała to potrzebny jest 'nowoczesny' wąski dziób ;) A co kto lubi, jedni jak dziobie, drudzy jak tłucze...

To z klasyków płytkich a nie dziobiących podobno, o wielkiej dzielności, obejrzyj WestCoaster 20. Zaprojektowany specjalnie na wody mię bliskie - Bristol Cannel. Największe pływy, najpaskudniejsze falki.
Zreszta konstrukcja bardzo ciekawa, bo z silnie uwypuklonym poszyciem, wykonanym z dwu warstw cieńszej sklejki. W efekcie skorupa jest całkiem monolityczna (szwy minięte) i bardzo sztywna - co przy waleniu po fali cenne. No i kształt smaczny. A pojemny w środku.
Załącznik:
westcoaster20- 6.jpg

http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_ID=5975

Tenże konstruktor stworzył ze sklejki kadłub niemal całkiem okrągłodenny - bardzo sprytnie rozwijając powierzchnie. I to z wysokością stania, o zgrozo... :mrgreen:
Załącznik:
corvette 1.jpg

Warto siem przyjrzeć takim rozwiązaniom. Podobnie sprytne sposoby rozwinięć miał Tucker.



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, qxqx
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2013, o 12:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
przemor napisał(a):
Fajnie poczytać, ale....
Jak dla mnie jeżeli długi kil, to płytki. Nie jestem fanem długich i głębokich płetw kilowych.
Przypuszczam, że nawet na bałtyckiej fali dziobanie jachcikiem z taką bezwładnością daje w kość. To ja już wolę sharpie mieczówkę :)


CoTymówisz?
Od kiedy na dziobanie ma wpływ głębokość kila?*
No może w sposób odwrotnie porporcjonalny. :D
Od lat żyłem w przekonaniu, że to kształt kadłuba dominuje zachowanie sie jachtu na fali.
To pewnie jakiś nowoczesny wynalazek tych od żelazek z bulbą na dooole.
MJS
ps
Napisz coś o swych wnioskach z tej pierwszej łódki małej morskiej co to ją wymieniłeś wyżej :yellow:
ps2
A sharpie to chyba pochodzi od słowa szarpie. :lol:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2013, o 12:38 

Dołączył(a): 11 sty 2011, o 11:58
Posty: 48
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jasne, że nie tylko kil ma znaczenie. Jasne, kształt kadłuba. Idziesz w ocenie mojej wypowiedzi na skróty jak i ja poszedłem. Sorry za brak rozwinięcia.
Chodziło o to, że m.in. duża bezwładność DŁUGIEGO i głębokiego kila na małej łódce nie pomaga, i tylko o to mi chodziło. Popływałem trochę łódkami tzw "tradycyjnymi", z długimi kilami i duuuużymi nawisami. Fajnie to idzie ale na dłuższą metę jest męczące i pewnie wolałbym Setkę :D

A co do wniosków to jest tak:
- musi mieć solidną wyporność na dziobie i na rufie; musi sucho chodzić na fali, to zdecydowanie poprawia komfort pływania; łódki starszego typu też są dzielne, ale ja dziękuję za bardzo mokrą żeglugę każdorazowo już od 4-5 w górę,
- komfort to możliwość schowania się do chociażby małej kabinki którą da się szczelnie zamknąć,
- komfot na małej łajbie to płaskie i nie za małe miejsce przy maszcie gdzie można się wpiąć i coś zrobić; dziękuję za akrobacje po udziwnionych i pochyłych kształtach nadbudówek,
- żeby pływać sprawniej (bo idealnie na małej łajbie nigdy nie będzie) to łódka nie może być wysokim hotelowcem, musi mieć stosunkowo/racjonalnie niską wolną burtę,
- fajnie jak łódka jest sprawna i dość szybka, bo można spróbować uciec przed złą pogodą (no nie na oceanie, ale nasz Bałtyk już na to chociaż daje szansę); dlatego najfajniejsze doświadczenie miałem z małym (7m) prościutkim katamaranem na MPółnocnym który jest w stanie iść solidne średnie 8w - to jest genialne,
- każdy gadżet pozwalający osłonić się od słońca i wiatru prowadząc łódkę, po kilku godzinach w kokpicie jest na wagę złota.
No to tak na szybko.
Pozdrowienia serdeczne,



Za ten post autor przemor otrzymał podziękowania - 3: Colonel, LukasJ, qxqx
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2013, o 15:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Wcięło mi długi tekst więc zamieszczę tylko rysunki jakie były doń załączone:
Znając mnie można sie domyśleć co chciałem przez to powiedzieć: :rotfl:
...dopóki nie napiszę od nowa.
Głownie było o rozmieszczeniu wypornośći i wpływu krzywej wyp na zachowanie się na fali.
MJS


Załączniki:
Krz wy sz-13.05.04-m07b Mstopa-d.jpg
Krz wy sz-13.05.04-m07b Mstopa-d.jpg [ 173.59 KiB | Przeglądane 6693 razy ]
Laysander kill.jpg
Laysander kill.jpg [ 297.42 KiB | Przeglądane 6693 razy ]
Laysander b.jpg
Laysander b.jpg [ 51.08 KiB | Przeglądane 6693 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/

Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2013, o 15:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Marian Strzelecki napisał(a):
Wcięło mi długi tekst więc zamieszczę

Pisz w notatniku, później ctrl+a, ctrl+c, ctrl+v i gotowe :)
A nie potem - "Zamorderatorzy kasują MOJE posty!!!" ;) ;) :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2013, o 16:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A jak mam wstawiać rysunki i Yutuby w treść w notatniku?
Windows wymyślił trzy przyciski w prawym górnym rogu tak idiotycznie obok siebie,
a o skrajnej treści, że nie mogę...
a inni bezmyślnie powtarzają.

Ja piszę emocjonalnie, a nie jak cyborg logicznie.

MJS

Łukaszu pokaz nam Setkę w FS-ie :roll:
a przy okazji naucz jak to zrobić :kiss:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2013, o 16:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Marian Strzelecki napisał(a):
Łukaszu pokaz nam Setkę w FS-ie

O ile Janusz Maderski nie pogniewa się za inżynierię wsteczną ;P

Ok. Setka we Free!Ship'ie.
Obrazek

_________________
Pozdrawiam
ŁJ



Za ten post autor LukasJ otrzymał podziękowania - 2: mbober1, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2013, o 18:29 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
lj78 napisał(a):
O ile Janusz Maderski nie pogniewa się za inżynierię wsteczną



Coś mnie się wydaje, że po zrobieniu kilku takich setek, to i ja bym się wybrał na ten ocean, nawet pontonem :-)

Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2013, o 21:30 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
przemor napisał(a):
Jasne, kształt kadłuba. Sorry za brak rozwinięcia.
Chodziło o to, że m.in. duża bezwładność DŁUGIEGO i głębokiego kila na małej łódce nie pomaga, i tylko o to mi chodziło. Popływałem trochę łódkami tzw "tradycyjnymi", z długimi kilami i duuuużymi nawisami. Fajnie to idzie ale na dłuższą metę jest męczące i pewnie wolałbym Setkę :D
Jeszcze niedawno koń by siem uśmiał, bowiem za "kształt tradycyjny" uważano łódkę bez nawisów :-P
Oczywiście że nawisy dzielności nie służą - to wymysł regatowy, dla oszukania formuły pomiarowej, niegdysiejszej. Liczonej wedle długości KLW.
Tylko powiedz gdzie w "Wild Duck" widzisz nawis, albo głęboki kil :roll:
Porównam swoją, bo jest "klasyczna"; 9 m na 2,9, zanurzenie 1,4 - do naszej Vegi: przy podobnych kształtach, wyporności i powierzchni żagla Vega ma prawie 12 m (na 2,9 szerokości) i zanurzenie 1,9m. Bo jest regatówką, z nawisami i głębokim kilem ;)
Podobnie wyglądają np. Opale. I pewnie o taki "klasyk" idzie, bo w Polsce łodzie klasyczne nie występują.
A owszem, Vega nie służy do jazdy po fali... i dodajmy coś jeszcze: nikt dawniej nie odważyłby siem nazwać jej kila długim - to jest finkil :rotfl:

Dla zobrazowania: Vega
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2013, o 21:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
RyśM napisał(a):
Krzywą stateczności setki proszem :mrgreen: Może być w porównaniu do PIPa ;)

Kolego Januszu Maderski:
Jak kto bezczelnie przepływa Atlantyk, to potem musi się ponieść tego konsekwencje: :rotfl:
Załącznik:
Komentarz: Setka do testów porównawczych
FreeSetka.jpg
FreeSetka.jpg [ 201.91 KiB | Przeglądane 6436 razy ]

Kolego Rysiu:
Krzywej stateczności jeszcze nie mam*;
ale Setka podnosi na topie 23kg
a PIP-550 (Micro) podnosił 25kG z balastem wewnętrznym 260kG.
Załącznik:
Komentarz: Pip-500 w porównaniu do Setki
PIP-500.jpg
PIP-500.jpg [ 226.32 KiB | Przeglądane 6436 razy ]


MJS
* jak się nauczę :roll:

Tylko nie doszukujmy się żadnych teorii spiskowych:
Oba jachty powstawały w tym samym czasie w świecie bezinternetowym:
(Setka-1986r / PIP-opływany 1987), w odległości 455km od siebie i obaj konstruktorzy nie wiele o sobie wiedzieliśmy.
Po prostu dobre rozwiązania bywają do siebie podobne i tyle. :-P

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2013, o 06:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Marian Strzelecki napisał(a):
Ja piszę emocjonalnie, a nie jak cyborg logicznie.

A szkoda, bo miewasz coś mądrego do powiedzenia i jak Ci wcina to wsszyscy tracimy.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2013, o 06:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
przemor napisał(a):
A co do wniosków to jest tak:

I dalej opisał Setkę :)

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2013, o 07:42 

Dołączył(a): 11 sty 2011, o 11:58
Posty: 48
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ano dochodzę do tego samego wniosku :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2013, o 12:34 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
przemor napisał(a):
A co do wniosków to jest tak:
- musi mieć solidną wyporność na dziobie [...]
:lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2013, o 14:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
RyśM napisał(a):
przemor napisał(a):
A co do wniosków to jest tak:
- musi mieć solidną wyporność na dziobie [...]
:lol:


Pustak* ma :cool:

* np. Magnum 747
o ten:
Ale nie przysięgnę się czy dobrze bierze przeciwną falę. :roll:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2013, o 15:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 784
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 302
Otrzymał podziękowań: 800
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
O dzielności Setki http://setkaatlantyk.blogspot.com/2013/09/o-dzielnosci-morskiej-setek.html

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/



Za ten post autor baoo otrzymał podziękowania - 4: Kefas, Marian J., Marian Strzelecki, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2013, o 02:14 

Dołączył(a): 11 sty 2011, o 11:58
Posty: 48
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dobra, widzę kolego Ryśu, żeś się przyczepił do tego mojego sformułowania i ciągniesz dalej.
To może zapytam z innej beczki bo chyba wiem gdzie leży problem.

Czy miałeś kiedykolwiek możliwość solidnego objechania paru klasyków w różnych warunkach, np. takiego Opala, Haia, Folkboata?
Trudno się dyskutuje z kimś, kto pewnych doświadczeń nie ma. Teoretyzować można na wszystkie strony, ale jednak ja parę ładnych lat takie łódki o różnej wielkości "potrenowałem". To są dla mnie łódki z długim kilem, a w dyskusje semantyczne nawet nie mam ochoty wchodzić.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2013, o 06:17 

Dołączył(a): 11 sty 2011, o 11:58
Posty: 48
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Aha, no i nie miało to zabrzmieć prowokacyjnie ani agresywnie. Potraktuj to proszę jako zwykłe pytanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2013, o 07:15 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Miałem. Jeśli zgadzamy siem że za Hai ujdzie Requin, czy innen Sharenkreuzer - to nawet wszystkie ;)
I oczywiście zgodzimy się co do różnicy w zachowaniu - Setka nie ma nawisów, ani też nie jest przesadnie wąska :D

A co do długiego kila: spójrz. Długi on ci jest? A może finkil z wolnonośnym sterem? Oczywiście poznajesz typ? ;)
Załącznik:
wodowanie 16 (640x422).jpg

Załącznik:
wodowanie 07 (640x480).jpg

Oczywista pierwotnie ster był na kilu - że to jednak na finkilu zbyt jest z przodu co sterowności nie pomaga - później przeniesiony został pod rufę (na właściwe miejsce :mrgreen: )
Pojęcie "fin" (płetwa) wprowadzono dla takich właśnie łódek, już ze sto lat wstecz.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 212 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 185 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL