Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 14:55




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 wrz 2013, o 16:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lip 2013, o 16:44
Posty: 1743
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 264
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: KJ
"Historycy polskiego żeglarstwa i twórcy wielkiej encyklopedii tej dyscypliny sportu, podobnie jak organizatorzy paryskich igrzysk, niepoważnie potraktowali inżyniera Bryzemejstra. W fachowej literaturze brak nawet dat jego urodzin i śmierci. Nie zamieszczenie nazwiska pierwszego olimpijczyka w encyklopedii żeglarstwa uznać trzeba za poważne "niedopatrzenie"."

To chyba najcelniejsze podsumowanie ogólnej wiedzy o Edwardzie Bryzemejsterze. Wg Wikipedii ur. się w 1877 r. więc dziś miałby 136 lat.

Zapomniana postać. W ubiegłym roku przekopałam tony materiałów i nic. Obdzwoniłam kluby , których był współzałożycielem - i też nic. Nawet o nim nie słyszeli. Tak jakoś mi wychodzi , że był albo niewygodny dla "działaczy" albo bardzo rozgoryczony i sam się z życia żeglarskiego usunął. Tylko czy tak zapalony żeglarz jakim niewątpliwie był, tak by zniknął dokumentnie???

Czy ktoś z forumowiczów cokolwiek wie o losach p. Edwarda po roku 1926?
Piszemy na tym forum o wielu istotnych sprawach, spieramy się, żartujemy. Może więc i znajdzie się na nim miejsce na przypomnienie tych z żeglarskiego światka, którzy już sami tu nie napiszą...

Inka

_________________
Jestem w tym wieku, że milczę gdy ktoś opowiada głupoty.
Szkoda mi czasu na walkę z idiotami.
Hania - Halina - Inka


Ostatnio edytowano 10 wrz 2013, o 20:28 przez Stara Zientara, łącznie edytowano 2 razy
Poprawiłem formatowanie i literówki.



Za ten post autor Hania otrzymał podziękowania - 2: jedrek, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2013, o 07:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Na stronie PKOl jest taka notka http://www.olimpijski.pl/pl/pages/display/14122:
Cytuj:
BRYZEMEJSTER EDWARD

inżynier-szkutnik, pionier żeglarstwa w Warszawie, zawodnik i działacz, olimpijczyk z Paryża (1924).
Pionier warszawskiego żeglarstwa, który wraz z Mikołajem Osińskim stworzył jego podstawy w Wojskowym Klubie Wioślarskim, gdzie w 1921 były już... dwie żaglowe łodzie i jedna prywatna. Członek Pierwszego Polskiego Klubu Yachtowego w Gdańsku i jeden z założycieli w 1924: Polskiego Związku Żeglarskiego i Yacht Klubu Polski. Jednocześnie szkutnik, posiadający już od 1919 (Warszawa, Solec 105) warsztat, który początkowo był głównym dostawcą mieczowych jachtów dla amatorów pływania pod żaglami. Także zawodnik. Uczestnik (i zwycięzca na Tajfunie) pierwszych regat morskich Ligi Żeglugi Polskiej w Gdyni (1923) przed swym kolegą klubowym Osińskim (na Albatrosie) o których admirał Michał Borowski powiedział, że " z ciasnej Wisły wypłynęli na pełne morze". Wygrał na Jeziorze Charzykowskim (29 maja 1924) zawody eliminacyjne (stanęli do nich m. in. prezes PZŻ Klejnot - Turski i wiceprezes Otton Weiland) i jako pierwszy żeglarz polski znalazł się na starcie regat olimpijskich (łodzie monotypowe, 1 żeglarz ) na Sekwanie w miejscowości Meulan (50 km od Paryża). Nie był to udany start Polaka i organizatorów, którzy według spisanej relacji naszego olimpijczyka, nie mogli lub nie chcieli zapewnić mu możliwości poznania sprzętu oraz trasy wyścigu. Polski żeglarz "wymusił" przydzielenie mu łodzi na 5 minut przed startem i nazwał postępowanie sekretarza komisji technicznej regat "cyniczną prowokacją". Historycy polskiego żeglarstwa i twórcy wielkiej encyklopedii tej dyscypliny sportu, podobnie jak organizatorzy paryskich igrzysk, niepoważnie potraktowali inżyniera Bryzemejstra. W fachowej literaturze brak nawet dat jego urodzin i śmierci. Nie zamieszczenie nazwiska pierwszego olimpijczyka w encyklopedii żeglarstwa uznać trzeba za poważne "niedopatrzenie".
Bibl.: Głowacki, Dzieje żeglarstwa, s. 145, 153, 154, 193, 196, 269-271, 319; Polakiewicz, Igrzyska, s. 338-340; Wryk, Akademicki, s. 274; Głowacki, Olimpijskie żagle, s. 17-19; Księga adresowa "Warszawa", s. 415; Minkiewicz, Olimpijska gorączka, s. 39, Górski, Kulisy Olimpiad, s. 67; Głuszek, Leksykon 1999, s. 164; Pawlak, Olimpijczycy, s. 40.
* 1924 Paryż: jolki - 9 m. na 15 start. (zw. reprezentant Belgii - L. Huybrechts).

Wydaje się, że najbardziej o pamięć jednego ze swych założycieli powinien dbać PZŻ, no i YKP.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: Hania
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2013, o 07:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Z ciekawości wrzuciłem w gugla. Znalazłem Edwarda Bryzemejstra, Warszawa ul. Wilanowska 4 telefon 732 14 reprezentanta Kermath Manufactiring Company z Detroit.
Dwa ciekawe linki:
http://library.mysticseaport.org/msca/enginedetail.cfm?accession=Misc%20Inbd%2034
http://genealogyindexer.org/Ten drugi zwraca po wpisaniu "edward bryzemejster":
Cytuj:
rok 1908: Bryzemejster J., fabr. wyrobów blacharskich. Adres: WTarszawa, ul. Nowolipki 33. Aś telefonu: 1461. Kierownik: Edward Bryzemejster. Wyroby: Blacharsko-budowlane i galanteryjne. Robotników: 50. Kapitał zakładowy: 30,000 rb. Przybliż, obrót roczny: 10,000 rb. Silnik: o mocy 4 koni par. Bliższe szczegóły: patrz ogłoszenie Nr. 68. li 652.

EDIT: Ten J. Bryzemejster mogłby byc mistrzem dekarskim Juliuszem wymienionym w "Tygodniku Ilustrowanym" z 13 czerwca 1885 (może ojcem Edwarda?). http://www.biblioteka.warszawa1939.pl/tygodniki.php?rok=1885&numer=128
EDIT2: Wyszukiwarka cmentarna Warszawy w ogóle nie wykazuje tego nazwiska. Gorzej: wyszukiwarki nazwisk w Polsce, Niemczech i USA zwracają wyniki zerowe. Dalej będzie trudno. Wygląda, że wojna zrobiła swoje.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: Hania
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2013, o 09:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2011, o 08:07
Posty: 580
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: kj
ISAF ID: POLEB2 :)
Monotyp z olimpiady 1924:
Obrazek
Obrazek

_________________
Piotr "Kefas" Gryko



Za ten post autor Kefas otrzymał podziękowania - 2: Hania, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2013, o 11:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lip 2013, o 16:44
Posty: 1743
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 264
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: KJ
To co wg Głowackiego to mam odpracowane. Obdzwoniłam PZŻ i YKP - to oczy w słup.
Postać coraz bardziej intrygująca. Może trzeba w IPN szukać ??? . Kusi mnie wysłać oficjalne zapytanie do PZŻ :mrgreen:
Inka

_________________
Jestem w tym wieku, że milczę gdy ktoś opowiada głupoty.
Szkoda mi czasu na walkę z idiotami.
Hania - Halina - Inka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2013, o 12:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2011, o 08:07
Posty: 580
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: kj
HWG napisał(a):
To co wg Głowackiego to mam odpracowane. Obdzwoniłam PZŻ i YKP - to oczy w słup.
Postać coraz bardziej intrygująca. Może trzeba w IPN szukać ??? . Kusi mnie wysłać oficjalne zapytanie do PZŻ :mrgreen:
Inka


Może Archiwum Akt Nowych?
Mają w swoim posiadaniu ZASÓB MINISTERSTWA SPRAW WEWNĘTRZNYCH W WARSZAWIE z lat 1918-1939
Zespół - mimo szczątkowego stanu zachowania (prawie 7400 teczek, zajmujących ponad 100 metrów półek), szacowanego na 10-15% w stosunku do stanu pierwotnego - jest jednym z najważniejszych źródeł do badań sytuacji wewnętrznej Polski w latach 1918-1939.
Na zespół składają się archiwalia m.in. [...] Wydziału Społeczno-Politycznego (głównie działalność legalnych związków i stowarzyszeń), [..], Wydziału Spraw Stanu Cywilnego i Ruchu Ludności (sprawy nadawania i odbierania obywatelstwa, sprawy stanu cywilnego, ewidencja i ruch ludności, migracje zagraniczne, statystyka wyznaniowa, ruch cudzoziemców w Polsce), [...] Biura Personalnego (akta osobowe i karty kwalifikacyjne pracowników centrali resortu, urzędów wojewódzkich i starostw powiatowych, dyplomy odznaczeń pracowników).

Może coś się znajdzie?

zasady udostępniania

_________________
Piotr "Kefas" Gryko



Za ten post autor Kefas otrzymał podziękowanie od: Hania
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2013, o 13:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Krótki filmik z tamtych czasów...


The regatta at the Olympics Games in Paris in 1924 were held at Le Havre. Four years after 14 classes competed at the Antwerp Games, only three classes were in competition on the choppy waters of the English Channel.

Wildly varying weather conditions off the Normandy coast also made life difficult with blustery days alternating with dead calm making it tough for the crews to find any kind of rhythm.

The competition was organised into elimination rounds and semi-finals and it was clear from the outset of the 6-metre class that the Norwegian crew were going to take some beating.

Despite the choppy, unappealing competition waters the boats still managed to cut an elegant swathe through the water, their graceful sails and wooden hulls making for compelling viewing.

In the opening race the Norwegians finished behind their Danish and Dutch rivals, and this trio of crews were to dominate the competition.

Skippered by Anders Lundgren, the Norwegian boat Elizabeth V would not be beaten again, winning the second and third elimination races to ensure their place in the three-boat final.

They continued their domination in the semi-finals, winning all three races to complete an imperious performance in at times quite awful conditions.

Lundgren's team-mates were Christopher Dahl and Eugen Lund, who was the first of four generations of the Lund family to compete at the Olympic sailing regatta.

Find more about the Paris 1924 Olympic Games: http://www.olympic.org/paris-1924-summer-olympics

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: Hania
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2013, o 13:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Kefas napisał(a):
Może Archiwum Akt Nowych?

Ale do tego ja się już nie dobiorę. Odległość, czas i brak warsztatu historyka.

Ale jeszcze:
Cytuj:
Tygodnik Illustrowany nr 38 z 1929 - Przemysł Polski w dobie Powszechnej Wystawy Krajowej r. 1929 ! :)
/ numer poświęcony przemysłowi krajowemu / z licznymi artykułami i zdjęciami /
rok wydania – 1929
w treści min:
Syndykat naftowy / 3 strony tekstu, w tym 3 zdjęcia /
Limanowa / 2 strony tekstu, w tym 4 zdjęcia, min: Limanowa - szyb, Szkoła w Limanowej, Kolonja urzędniczo-robotnicza w Limanowej /
Gazy ziemne / strona tekstu, 1 zdjęcie /
Państwowa Wytwórnia Aparatów Telegraficznych i Telefonicznych / 1 strona tekstu, w tym 5 zdjęć, min: Ogólny widok wytwórni /.
Przemysł gumowo – włókienniczy / strona tekstu, w tym 4 zdjęcia, min: Fabryka od strony ul.Grochowskiej /
MALOPOLSKA / 4 strony tekstu, w tym 8 zdjęć, min: Widok ogólny kopalni w Rypnem, Elektrownia Okręgowa w Borysławiu, Elektrownia Zagłębia Krośnieńskiego, Kotłownia Rafinerji w Trzebini, Szyb :Ambasadeur Laroche” /
Poszukiwania nowych terenów naftowych „PIONIER S.A.” / 4 strony tekstu, w tym 7 zdjęć, min: Komitet wykonawczy, Dyrekcja i ..., Widok ogólny Galicyjskiej Fabryki Narzędzi Wiertniczych Perkins, Mac' Intosh i Zdanowicz w Stryju, Żóraw wiertniczy... /
„POLMIN” Państwowa Fabryka Olejów Mineralnych / 2 strony tekstu, w tym 6 zdjęć, min: Ogólny widok rafinerji w Drohobyczu, Wejście do rafinerji Państwowej Fabryki Olejów Mineralnych „Polmin”, Wejście zewnętrzne do fabryki /
Standart – Nobel / strona tekstu, w tym 1 zdjęcie : Widok ogólny rafinerji w Libuszy /
Spółka Akcyjna „GAZOLINA”/ 2/3 strony tekstu, w tym 1 zdjęcie /
Galicyjskie Towarzystwo Naftowe „Galicja” Sp. Akc. W Drohobyczu / 1/3 strony tekstu /
SKARBOFERME / strona tekstu, w tym 6 zdjęć, min: Kopalnia „Knurów”, Kopalnia „Król”/ 4 zdjęcia /, Kopalnia „Bielszowice” /.
„FRIENDENSHUTTE” Sp. Akc. W Katowicach / strona tekstu, w tym 2 zdjęcia: Huta Pokoju, Huta Baildona.
Z przemysłu chemicznego / strona tekstu, w tym 3 zdjęcia, min: Fabryka Chemiczna Związków Koksowni w Wielkich Hajdukach... / 2 zdjęcia /
Z przemysłu elektrotechnicznego – Polskie Zakłady Siemensa / 2 strony tekstu, w tym 1 zdjęcie: Polskie Zakłady Siemensa Fabryka Sygnałów kolejowych w Bydgoszczy + całostronicowa rycina: Fabryka w Rudzie Pabianickiej /
Standart Electric Company w Polsce Warszawa / strona tekstu, w tym 6 zdjęć /
Z pzremysłu teletechnicznego / pół strony tekstu, w tym 3 zdjęcia /
Sp. Akc. Przemysłu elektrotechnicznego „CZECHOWICE” / pół strony tekstu, w tym 2 zdjęcia, min: Ogólny widok fabryki ...”Czechowice” /
Wytwórnia Aparatów Elektrycznych S.Klejman i Synowie / pół strony tekstu, w tym 2 zdjęcia /
Tow. Przem. „Kabel” Sp. Akc. W Warszawie / pół strony tekstu w tym 2 zdjęcia, min: Widok ogólny fabryki „Kabel”.
Fabryka Kabli i drutu w Będzinie / 1/3 strony tekstu, w tym 1 zdjęcie /
Fabryka Kabli Sp. Akc. W Krakowie / pól strony tekstu /
Z wytwórczości lin i drutu / pół strony tekstu, w tym 1 zdjęcie: Fabryka lin i drutu dawniej A.Deichsel, Sp. Akc. W Sosnowcu /
Modrzejowskie Zakła. Górniczo-Hutnicze”
Polska akcyjna Spólka Telefoniczna / 1/3 strony tekstu, w tym 1 zdjęcie /
Zakłady Elektrotechniczne „Bezet” w Warszawie / 1/3 strony tekstu, w tym 2 zdjęcia /
Z pzremysłu rowerowego / 1/3 strony tekstu, w tym 1 zdjęcie /
Fabryka Wyrobów Metalowych Wacław Czjkowski i Spólka Warszawa / 2/3 strony tesktu, w tym 3 zdjęcia /
Fabryka Wyrobów Metalowych W.Bryzemejster i s-ka w Warszawie / 1/3 strony tekstu /
„PIONIER” - z przemysłu obrabiarkowego / strona tekstu, w tym 3 zdjęcia /
Z przemysłu lotniczego:
Polskie Zakłady Skoda / strona tekstu, w tym 3 zdjęcia: Gmach dyrekcji i adminstracji na Okęciu, Kablownia, Kotłownia i wieża ciśnień Zakł. Skody /
Zakłady Mechaniczne E.Plage i T.Laśkiewicz w Lublinie / 1/3 strony tekstu, w tym 1 zdjęcie /
„SAM” Sp. Akc. Munstermann w Katowicach / około ½ strony tekstu, w tym 2 zdjęcia, min: Ogólny widok fabryki S.A. Munstermann w Katowicach /
Dom Handlowy A. Gepner w Warszawie / niecałe 1/3 strony tekstu /
„POLMET” / pół strony tekstu, w tym 1 zdjęcie /
Z wytwórczości galanterji fryzjerskiej / pół strony tekstu, w tym 1 zdjęcie /
Z przemysłu piaskowo-cementowego / 2/3 strony tekstu, w tym 2 zdjęcia /
Sp. Akc. „PEZET” Powszechne Zakłady Budowlane we Lwowie / 1/3 strony tekstu /
Z pzremysłu budowlanego – pokrycia dachowe / strona tekstu, w tym 2 zdjęcia, min: Ogólny widok fabryki „Eternit”
Krywałt – widok ogólny fabryki prochu czarnego .... / zdjęcie /
LIGNOZA – Spólka akcyjna w Katowicach / prawie 2 strony tekstu, w tym 3 zdjęcia. min: Ogólny widok fabryki w starym Bieruniu, Widok ogólny fabryk w Pniowcu /
Z przemysłu chemicznego/ 3 strony tekstu, w tym 4 zdjęcia /
Z przemysłu drzewnego - „OLZA” spółka akcyjna / 3 strony tekstu, w tym 8 zdjęć, min: Elektrownia w Mikaszewiczach /
brak 1 kartki / str 57 / 58 /
różne krótki teksty ze zdjęciami
Gospodarcza i techniczna organizacja polskiego pzremysłu cementowego / 2 strony tekstu, w tym 7 zdjęć, min: Fabryka cementu „Łazy”,Fabryka cementu „Grodziec” / 2 zdjęcia /, Fabryka cementu „Szczakowa” , „Górka”.
Z przemysłu przędzalniczego wełny czesankowej / 2 strony tekstu, w tym 9 zdjęć, min: Ogólny widok Zakładów Sp. Akc. C.G. Schon w Sosnowcu, Prezes, Dyrektor ww zakładów /
Z przemysłu konfekcyjnego / Rudolf Waller / strona tekstu, w tym 4 zdjęcia /
Z przemysłu włókienniczo-konfekcyjnego / strona tekstu, w tym 5 zdjęc /
Fabryka gilz „SOKÓŁ” / 2 strony tekstu, w tym 6 zdjęć /
Polski Bank Przemysłowy / strona tekstu /
Ziemski Bank Kredytowy we Lwowie
Miejska Kasa Oszczędności we Lwowie / 2/3 strony tekstu, w tym 2 zdjęcia, min Gmach MKO /
Galicyjska Kasa Oszczędności we Lwowie
Piekarnia „MERKURY” / strona tekstu /
reklamy
Stron – tekstu / 80 / z brakiem jednej kartki / + 8 stron reklam , min na wew okładkach / i brak jest 6 kartek z kartką tytułowa wewnętrzną i kart dot. organizacji PWK /
format kartek : 40,00 cm x 29,50
stan – dst+ / podniszczone okładki i grzbiet, brak jednej kartki treści z omawianych firm i brak 6 kartek z kartką tytułowa wewnętrzną i kart dot. organizacji PWK /
opłata - tylko przelew / mBank /
wysyłka - tylko listem poleconym/ paczką
na życzenie dodatkowe skany






Powyższy cytat pochodzi ze strony: http://allegro.pl/item715816202.html
Lista kupujących
Kupujący Ilość sztuk Cena za sztukę Data transakcji
Marek_Legionowo (927) 1 49,99 PLN 2009-09-04 10:06:32

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: Hania
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2013, o 14:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
No i teraz zmiana opcji: nazwisko pisane przezs "i":
Tutaj http://www.kpbc.ukw.edu.pl/dlibra/plain-content?id=53853 jest chyba jakśs artykuł opublikowany przez niego w 1928 roku.
Tutaj http://www.1944.pl/historia/powstancze-biogramy/Wanda_Schmidt biogram uczestniczki Powstania, której matka była z domu Bryzemeister.
Wyszukiwarka grobów w Warszawie takiego nazwiska nie zwraca.
Wyszukiwarka nazwisk też nie.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: Hania
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2013, o 15:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Colonel napisał(a):
No i teraz zmiana opcji: nazwisko pisane przezs "i":
Tutaj http://www.kpbc.ukw.edu.pl/dlibra/plain ... t?id=53853 jest chyba jakśs artykuł opublikowany przez niego w 1928 roku.

To tylko bibliografia artykułów dot. spraw morza i Pomorza.
Nazwisko Bryzemeister pojawia się tw niej jako nazwisko autora artukułu "dyskusyjnego" w "Polsce Zbrojnej" (nr 107 z 1928 roku).
Chodzi o ten artykuł:
http://polskazbrojna.cbw.pl/index.php?r ... &lstron=10

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: Colonel, Hania
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2013, o 19:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lip 2013, o 16:44
Posty: 1743
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 264
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: KJ
DZIĘKUJĘ Wszystkim za takie fajne wpisy. Filmik jest cudowny. Artykuł od Jaromira przeczytałam. Co ciekawe ni słowem nie wspomina o PZŻ , a istniało już wtedy . Przeryłam swoją bibliotekę ponownie , szczególnie dot. Powstania Warszawskiego ale w bibliografii nie pokazuje się jego nazwisko. Brat ma kilka roczników "Morza" z okresu międzywojennego i nie pomyślałam wcześniej o ich przekopaniu. Mea culpa.
No i jeszcze uaktywnię koleżanki z Polonii USA , może jacyś potomkowie się znajdą ?
Ale do PZŻ napiszę z czystej radochy (bo nie wierzę w odpowiedź).
Wiem , że EB pływał z Zaruskim ale przy biografii Generała nic nie ma.
Inka

_________________
Jestem w tym wieku, że milczę gdy ktoś opowiada głupoty.
Szkoda mi czasu na walkę z idiotami.
Hania - Halina - Inka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2013, o 07:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
pierdupierdu napisał(a):
"Polsce Zbrojnej" (nr 107 z 1928 roku).

I to mówi nam tylko tyle, że EB żył jeszcze wiosną 1928.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2013, o 13:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Spróbowałem Briesemeister - w Warszawie istnieje jedna osoba o tym nazwisku, jeśli wierzyć wyszukiwarce. Wyszukiwarka cmentarna nie zwraca wyników.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL