Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 23:40




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 paź 2013, o 13:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Marian Strzelecki napisał(a):
Jeszcze (aby utrudnić :rotfl: )
dodał bym różnice jakie mogą być w krzywych oporów dla różnych kształtów kadłuba (tej samej wielkości=16m i wyporności ) na gładkiej wodzie:
Załącznik:
wyk1.jpg

i doprecyzujmy te same kadłuby przy mniejszych prędkościach:
Załącznik:
wyk2.jpg

i jeszcze dokładniej:
Załącznik:
wyk3.jpg

Z czego wynika, że jak będziemy płynąć powolutku , to nie zawsze trafimy w ekonomiczny kawałek opływów.

MJS

Tyle, że to wszystko jest rozdzielanie włosa na czworo i nie przyda się nawet Kuracentowi i nawet do teoretycznych rozważań. :mrgreen:


Nawet w przypadku identycznych jachtów wystarczy, że jeden z nich jest mocniej zanurzony, bardziej porośnięty zieleniną w końcu pomalowany inną farbą antypostową..

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2013, o 13:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Zbieraj napisał(a):
60-konne Volvo pali ciut ponad 3 l/h. Grand Soleil 50', sprawdzone na trasie Karaiby - Włochy, w tym od Gibraltaru do Włoch - wyłącznie silnik, bo złośliwy Neptun wyprasował Śródziemne.
W obu przypadkach 90% jazdy było na 1800 obr/min.


Magda z Kubryka dała ogłoszenie o manewrówce. I przy okazji dowiedziałem się z Ich strony, że na Ich Bavarii 45 jest:

Cytuj:
Vovo-Penta o mocy 55 KM z mechaniczną przekładnią. Zbiornik paliwa o pojemności 210 l. Średnie zużycie paliwa około 2.5 litra na godzinę. Średnia prędkość około 4.5 - 5.0 węzła.



Ponieważ Monika i Janusz 'ścigają mnie', gdy cytuje literówki i/lub błędy, to dodam, że moim zdaniem jest tu literówka i chodzi o Volvo.


pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 301 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL