Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 lip 2025, o 16:32




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 paź 2013, o 22:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1897
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 280
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
Jaki ''patent'' potrzebny jest na prowadzenie takiego okrętu pod Polską banderą?




Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2013, o 22:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4909
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1941
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Nicram napisał(a):
Jaki ''patent'' potrzebny jest na prowadzenie takiego okrętu pod Polską banderą?

Ma ponad 18 metrów długości - więc trzeba kapitana motorowodnego.

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2013, o 23:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Od Okrętów to są marwoj'arze:
więc spytać by Maar'a trza było ...najpewniej.
Z floty "Bałtickowo Moria" by też można ...

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2013, o 23:47 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
O ile zostałoby to zarejestrowane jako jacht :rotfl: (no cóż, skoro niejedna smażalnia na pontonie jest w Polsce jachtem), to i kapitan jachtowy mógłby poprowadzić. Ba, nawet można jakiś żagiel podnieść na segarsach na kolumnie peryskopu :lol:
I może jest coś na rzeczy, skoro urzędnicy ministerstwa umieścili w projekcie rozporządzenia dyplom kapitana jachtu komercyjnego do 3000 gt ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2013, o 00:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Nicram napisał(a):
Jaki ''patent'' potrzebny jest na prowadzenie takiego okrętu pod Polską banderą?
Jeśli jako okręt, to rozkaz personalny Dowódcy Marynarki Wojennej. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2013, o 07:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4909
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1941
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Stara Zientara napisał(a):
Jeśli jako okręt, to rozkaz personalny Dowódcy Marynarki Wojennej.

E-tam. Pierwszym desygnatem słowa "okręt" jest duży statek morski... http://sjp.pwn.pl/szukaj/okr%C4%99t

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2013, o 09:06 

Dołączył(a): 29 mar 2013, o 13:04
Posty: 367
Lokalizacja: Czeladź
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: licencja na ciągnięcie narciarza wodnego
Nie łatwiej zarejestrować w kraju gdzie nie istnieje rejestracja przyjemnościowa? :)

_________________
Jarek Madejski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2013, o 09:08 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Atlantyda?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2013, o 09:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Marian Strzelecki napisał(a):
Od Okrętów to są marwoj'arze:
więc spytać by Maar'a trza było ...najpewniej.
KHEM? Czemu akurat mnie?

_jp_ napisał(a):
I może jest coś na rzeczy, skoro urzędnicy ministerstwa umieścili w projekcie rozporządzenia dyplom kapitana jachtu komercyjnego do 3000 gt ;)
Ganisz ich za to czy chwalisz?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2013, o 15:01 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Maar napisał(a):
_jp_ napisał(a):
I może jest coś na rzeczy, skoro urzędnicy ministerstwa umieścili w projekcie rozporządzenia dyplom kapitana jachtu komercyjnego do 3000 gt ;)
Ganisz ich za to czy chwalisz?

A Twoim zdaniem, to komu i do czego przyda się polski, krajowy (nieuznawany międzynarodowo) dyplom do prowadzenia "jachtów", których w Polsce nie ma?
Chyba, że dopuściliby do powożenia DaremM. :D (zawodowi są za drodzy, a Akademia szuka oszczędności?)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2013, o 17:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
_jp_ napisał(a):
A Twoim zdaniem, to komu i do czego przyda się
Moim zdaniem przyda się tym, którzy chcieliby pracować na jachtach większych niż 3000gt.
A do czego? Do prowadzenia - a jak Ty myślisz?

_jp_ napisał(a):
krajowy (nieuznawany międzynarodowo)
Skąd Jacku wiesz, że nie będzie uznawany?
O reżimowych, obowiązkowych i nic niewartych polskich patentach kapitana jachtowego też tak sądzisz, że nie są uznawane międzynarodowo? :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2013, o 18:46 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Maar napisał(a):
_jp_ napisał(a):
A Twoim zdaniem, to komu i do czego przyda się
Moim zdaniem przyda się tym, którzy chcieliby pracować na jachtach większych niż 3000gt.
A do czego? Do prowadzenia - a jak Ty myślisz?

A ja myślę, że dyplom do 3000gt nijak nie pozwala pracować na jachtach większych niż 3000gt w charakterze "prowadzącego".

Cytuj:
_jp_ napisał(a):
krajowy (nieuznawany międzynarodowo)
Skąd Jacku wiesz, że nie będzie uznawany?

Ano stąd, że umowa międzynarodowa zwana w skrócie "konwencją STCW" żadnych takowych dyplomów na prowadzenie jachtów komercyjnych nie przewiduje. To i nie ma żadnych podstaw prawnych, aby domagać się od innych państw, by uznawały posiadacza takiego polskiego dyplomu za wystarczająco wyszkolonego, by pracować na statkach pływających pod ich banderami.

Cytuj:
O reżimowych, obowiązkowych i nic niewartych polskich patentach kapitana jachtowego też tak sądzisz, że nie są uznawane międzynarodowo? :-)

A są "uznawane międzynarodowo" na inne jednostki niż jachty rekreacyjne do 24 m LOA?
Dasz radę popływać zarobkowo na jachcie komercyjnym pod banderą UK na polskim patencie k.j. nie mając RYA+commercial endorsement?

Znaj proporcium, Mocium Panie 3000gt to ciut więcej niż ma DAR MŁODZIEŻY :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2013, o 23:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
_jp_ napisał(a):
A ja myślę, że dyplom do 3000gt nijak nie pozwala pracować na jachtach większych niż 3000gt w charakterze "prowadzącego".
A ja myślę, że czepiasz się ewidentnej pomyłki zostawiając meritum gdzieś z boku.

_jp_ napisał(a):
Ano stąd, że umowa międzynarodowa zwana w skrócie "konwencją STCW" żadnych takowych dyplomów na prowadzenie jachtów komercyjnych nie przewiduje. To i nie ma żadnych podstaw prawnych, aby domagać się od innych państw, by uznawały posiadacza takiego polskiego dyplomu za wystarczająco wyszkolonego, by pracować na statkach pływających pod ich banderami.
A konwencja STCW przewiduje uznawalność dyplomów IYT lub RYA?
Bo wiesz... na tej samej zasadzie mogą być uznawane polskie kwity komercyjne. Ba, polskie wydawane przez "państwo" byłyby bardziej politically correct niż angielskie czy amerykańskie wydawane przez "firmę".

Nie oszukujmy się, zawodowe, uznawane i wysoko cenione certyfikaty IYT które można zdobyć w szkole Naskręta nie maja żadnego umocowania w konwencjach a jednak... działają i myślę, że polskie tez będa działać.

BTW na stronie http://www.IYTworld.com/ taki banerek się pojawia jak w print screenie w załączniku.


Załączniki:
IYT_page.jpg
IYT_page.jpg [ 114.05 KiB | Przeglądane 9032 razy ]

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 paź 2013, o 10:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
_jp_ napisał(a):
Ano stąd, że umowa międzynarodowa zwana w skrócie "konwencją STCW" żadnych takowych dyplomów na prowadzenie jachtów komercyjnych nie przewiduje. To i nie ma żadnych podstaw prawnych, aby domagać się od innych państw, by uznawały posiadacza takiego polskiego dyplomu za wystarczająco wyszkolonego, by pracować na statkach pływających pod ich banderami.

Rozumiem, że jesteś pewien, że nie trwają prace nad "podciągnięciem" pod STCW pracy na dużych jachtach, których armatorzy zatrudniają załogi oraz pracy załóg stałych na "pleasure crafts in commercial use"?

I wiesz na pewno, że dyplomy zawodowe wystawione przez administrację jednego kraju UE nie będą uznawane w innych krajach UE? To może powiesz, jakie są podstawy prawne dla formalnego "nieuznawania" przyszłego posiadacza polskiego zawodowego dyplomu żeglarskiego za wystarczająco wyszkolonego, by pracować na statkach pod banderami innych państw UE ( i nie tylko UE)... ?
Eeechh...

IMHO posiadanie polskiego "państwowego", zawodowego dyplomu może ułatwiać w przyszłości poszukiwanie pracy zawodowego żeglarza za granicą.
Jednak obserwując dotychczasowe projekty rozwiązań prawnych w tej sprawie, jestem przekonany, że zdecydowanie prościej i o wiele skuteczniej będzie sobie pomóc przy poszukiwaniu zawodowego zajęcia w żeglarstwie przez zdobycie kwalifikacji "Yachtmaster RYA + endorsment by MCA". To też papiery państwowe, tyle, że zasady ich uzyskania są jasne, no i mają już swoją renomę, jakby nie patrzeć - globalną...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Andy
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 paź 2013, o 12:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Maar napisał(a):
BTW na stronie http://www.IYTworld.com/ taki banerek się pojawia jak w print screenie w załączniku.

Nie mam pojęcia, jaki cel umieszczenia na głównej stronie firmy IYT - Polski - wśród krajów aprobujących dokumenty wydane przez IYT.
Niemniej umieszczenie Polski wśród krajów pojawiających się w miejscu oznaczonym na stronie IYT jako "Government & Organization Approvals" - ma moim zdaniem wszelkie cechy zwyczajnego kłamstwa w złej wierze.

Ostatnio, kiedy to sprawdzałem, twierdzenie takie nie miało żadnego pokrycia w rzeczywistości. Sprawdzałem, ponieważ polski egzaminator IYT, p. Adam Jasser, publicznie twierdził kiedyś jakoby "Dyplomy IYT Master of Yachts zostaly uznane przez polska administracje morska, jako uprawnienia ZAWODOWE w jachtingu miedzynarodowym."
Jak było na prawdę - można przeczytać tutaj:
http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=596&page=1725

Teraz sprawdziłem ponownie - i nie widzę aby od tamtego czasu (2007) cokolwiek zmieniło się w sprawie rzekomego uznawania dyplomów IYT w prawie polskim.

BTW prywatna szkoła, prowadząca w Polsce kursy IYT, publikuje na swojej stronie takie ... mocno zastanawiające, pozbawione nie tylko podanej podstawy prawnej ale nawet...tytułu - pismo:
Załącznik:
URZD-M~1.JPG
URZD-M~1.JPG [ 175.17 KiB | Przeglądane 8882 razy ]


Uważam, że w wyjaśnieniu genezy i podstaw wydania tego pisma pomogła by bardzo odpowiedź na pytanie pomocnicze - "czy dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni odbył w wycieczkę do Miami, na zaproszenie firmy IYT i czy wycieczka ta odbyła się w okresie zbliżonym do daty wydania tego pisma?"
Można pytać o to pana dyrektora, może komuś odpowie...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: M@rek, Maar
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2013, o 21:14 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Marku i Jaromirze,
proponuję usiąść spokojnie nad tekstem STCW Convention.

Zacznijmy od
Application
The Convention shall apply to seafarers serving on board seagoing ships entitled to fly the flag of a Party except to those serving on board:
(a) warships, naval auxiliaries or other ships owned or operated by a State and engaged only on governmental non-commercial service; however, each Party shall ensure, by the adoption of appropriate measures not impairing the operations or operational capabilities of such ships owned or operated by it, that the persons serving on board such ships meet the requirements of the Convention so far as is reasonable and practicable;
(b) fishing vessels;
(c) pleasure yachts not engaged in trade; or
(d) wooden ships of primitive build.


Jak z tego wynika, przepisy konwencji nie dotyczą jachtów, ale tylko takich, które są pleasure (co można przetłumaczyć, jako rekreacyjne) i jednocześnie not engaged in trade (co należałoby rozumieć, jako niewykorzystywane do działalności zarobkowej).

Jachty komercyjne raczej nie da się podciągnąć pod to określenie, zatem nie są one wyłączone spod działania przepisów konwencji. I tym samym osoby zatrudnione na jachtach komercyjnych o tonażu od 500 do 3000 gt powinny mieć takie "kwity", jak osoby zatrudnione na zwykłych statkach handlowych (bez specjalistycznych kursów wymaganych na tankowce, gazowce itp.). Przy jachtach komercyjnych i statkach mniejszych od 500 gt można wydawać inne "kwity" (nieco mniejsze wymagania, m.in. bez zdawania astronawigacji i niektórych elektronicznych systemów nawigacyjnych), jeżeli rejon żeglugi jest ograniczony do near-coastal voyages. Jak dotąd polskim jachtom komercyjnym, nawet takim z miejscami dla kilkudziesięciu osób, polskie władze wpisywały w dokumenty "zaświadcza się, iż .......... jest polskim statkiem sportowym" i pozwalały pływać na nich posiadaczom polskich "kwitów sportowych". Ale inne państwa mogą mieć inne, bardziej rygorystyczne podejście do jachtów komercyjnych. Np. Duńczycy jachty z więcej niż 12 osobami na pokładzie uważają za statki pasażerskie. Czy dopuściliby do pracy na takim duńskim "statku pasażerskim" kogoś z dziwacznym polskim "dyplomem zawodowych na jachty komercyjne", czy raczej wymagać będą standardowego dyplomu STCW? Podobnie inne państwa: jeśli nie naciągają konwencji STCW by wyłączyć z niej swoje jachty komercyjne, to raczej nie będą wyrażać zgody na zatrudnianie na nich osób z polskimi "kwitami na jachty komercyjne". Przy okazji chroniąc swoje miejsca pracy. Przynajmniej tak długo, jak długo w załącznikach konwencji STCW nie będzie opisanych oddzielnych wymagań na jachty komercyjne. Postawcie się w miejscu "administracji morskiej" obcego państwa: przychodzi jakiś Polak z polskim kwitem "tylko na jachty komercyjne" i co sobie myśli tamtejszy urzędnik od uznawania obcych dyplomów? - jeśli gość jest dopuszczony tylko na jachty, to chyba nie jest przeszkolony zgodnie z STCW, bo gdyby był przeszkolony zgodnie z STCW, to byłby dopuszczony na normalne statki. Dopuścić takiego na nasze statki-jachty? - a po co ryzykować!

Pomysł urzędników naszego min.transportu z zawodowymi kwitami na jachty komercyjne, jako przepustki do pracy na jachtach pod inną banderą to na razie obiecywanie gruszek na wierzbie. Większe szanse uznawania takich kwitów przez inne państwa byłyby wtedy, gdyby te kwity miały standardową postać dyplomu oficerskiego czy kapitańskiego jedynie z adnotacją w rubryce "ograniczenia / limitation applying", a nie w tytule dokumentu, że dotyczy "jachtów komercyjnych". Ale wtedy i tak warunkiem uzyskania takiego dokumentu powinno być spełnienie wymagań określonych w tabelkach załączników do STCW na zwykłe statki (do 500 gt lub 500 gt i większe), to i jaki byłby sens wyrabiania dokumentu ograniczonego tylko na te jachty? Inna sprawa, że STCW wcale nie wymaga, aby wiedza i umiejętności wyszczególnione w tabelkach były nabywane wyłącznie w drodze 5-letnich studiów w akademiach morskich. Ale nasza władza raczej nie będzie podcinać gałęzi, na której siedzą polskie akademie.



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowanie od: kmr
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2013, o 22:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Jacku, jakiś straszny spisek wykryłeś! :-)

_jp_ napisał(a):
Jachty komercyjne raczej nie da się podciągnąć pod to określenie, zatem nie są one wyłączone spod działania przepisów konwencji. I tym samym osoby zatrudnione na jachtach komercyjnych o tonażu od 500 do 3000 gt powinny mieć takie "kwity", jak osoby zatrudnione na zwykłych statkach handlowych
Jeśli już o konwencji STCW 95 piszesz, to konwencja nie podaje jakie to kwity mają być a jedynie, że mają to być "National certificate of competence and endorsement".

Poza tym co to są za kwity na "zwykłe statki handlowe" i dlaczego szypra klasy 1 wysłałeś w kosmos? :-)

_jp_ napisał(a):
Pomysł urzędników naszego min.transportu z zawodowymi kwitami na jachty komercyjne, jako przepustki do pracy na jachtach pod inną banderą to na razie obiecywanie gruszek na wierzbie
Ale zgodzisz się, że brak pomysłu na polskie zawodowe kwity, na jachty komercyjne byłby czymś gorszym?

W załączniku wklejam stronę z "STCW-95: Guide for seafarers." Zwróć uwagę na wymagania stawiane przez konwencję i przyrównaj je do wymagań jakie w propozycji rozporządzenia download/file.php?id=18442 zawarł MinInfry.


Załączniki:
wymagania_stcw.jpg
wymagania_stcw.jpg [ 87.31 KiB | Przeglądane 8525 razy ]

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa

Za ten post autor Maar otrzymał podziękowanie od: kmr
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2013, o 23:03 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Maar napisał(a):
Poza tym co to są za kwity na "zwykłe statki handlowe" i dlaczego szypra klasy 1 wysłałeś w kosmos? :-)
"kwitami na zwykłe statki handlowe" nazwałem dokumenty wymagane konwencją STCW (która nie przewiduje odrębnych dokumentów dla osób pracujących na jachtach komercyjnych). A gdybyś dokładniej przeczytał fragment konwencji STCW cytowany powyżej, to nie pytałbyś o szypra klasy 1, bo STCW nie ma zastosowania do osób zatrudnianych na statkach rybackich. Dla rybaków jest odrębna konwencja, zwana w skrócie STCW-F. Nie mieszajmy dwóch systemów walutowych. :-P

Maar napisał(a):
_jp_ napisał(a):
Pomysł urzędników naszego min.transportu z zawodowymi kwitami na jachty komercyjne, jako przepustki do pracy na jachtach pod inną banderą to na razie obiecywanie gruszek na wierzbie
Ale zgodzisz się, że brak pomysłu na polskie zawodowe kwity, na jachty komercyjne byłby czymś gorszym?
Tylko niech ten pomysł nie kompromituje się już na etapie projektu: Skoro pod polską banderą nie ma obecnie jachtów komercyjnych o poj. 500 do 3000 gt, to gdzie kandydat na taki dyplom miałby zaliczyć wymaganą do uzyskania dyplomu praktykę pływania? U obcego armatora? Ale skoro mógłby pływać u obcego armatora jeszcze nie mając polskiego kwitu na jachty komercyjne, to po co ma ten kwit sobie wyrabiać??? Gdzie sens, gdzie logika - jak mawiała jedna z moich nauczycielek :rotfl:

Poprzestaliby na kwitach na jachty do 500 gt, to bym ich nie wyśmiewał. Tylko niech nie obiecują przy tym gruszek na zagranicznych wierzbach. Bo trzeba wykształcić nowe pokolenie kapitanów na nasze żaglowce. Starych kapitanów przeegzaminowanych "rozbójnikiem" ubywa z przyczyn naturalnych i co... Zawisza, Pogoria, Chopin będą prowadzone przez kapitanów "Lipcowych" (egzamin st.j.) i "Muchowych" (egzamin j.st.m.)? A jak wyglądają ich wymagania egzaminacyjne w stosunku do tabelek z załączników do STCW?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2013, o 22:00 

Dołączył(a): 5 gru 2013, o 21:53
Posty: 1
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: k.j k.m.
Stara Zientara napisał(a):
Nicram napisał(a):
Jaki ''patent'' potrzebny jest na prowadzenie takiego okrętu pod Polską banderą?
Jeśli jako okręt, to rozkaz personalny Dowódcy Marynarki Wojennej. :lol:


Nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz, więc nie rób z siebie idioty...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2013, o 23:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ktoś stworzył profil na forum w celu wyzwania Zientary od idiotów za dowcip sprzed 2 miesięcy :-?
Niektórzy ludzie jednak mnie zadziwiają :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2013, o 23:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Sąsiad napisał(a):
Ktoś stworzył profil na forum

Na 99,999999999 % wiemy nawet kto :mrgreen:

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2013, o 17:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Wojciech1968 napisał(a):
Sąsiad napisał(a):
Ktoś stworzył profil na forum

Na 99,999999999 % wiemy nawet kto :mrgreen:

Czyżby chodziło o osobę, której namiary widzisz w rubryczce "Inni użytkownicy, którzy pisali z tego IP" ???
:rotfl:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2014, o 17:55 

Dołączył(a): 15 paź 2013, o 11:28
Posty: 26
Lokalizacja: 53°24'N
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: kpt mw/kpt pzż/MoY 200 Ltd IYT
_jp_ napisał(a):
Maar napisał(a):
Poza tym co to są za kwity na "zwykłe statki handlowe" i dlaczego szypra klasy 1 wysłałeś w kosmos? :-)
"kwitami na zwykłe statki handlowe" nazwałem dokumenty wymagane konwencją STCW (która nie przewiduje odrębnych dokumentów dla osób pracujących na jachtach komercyjnych). A gdybyś dokładniej przeczytał fragment konwencji STCW cytowany powyżej, to nie pytałbyś o szypra klasy 1, bo STCW nie ma zastosowania do osób zatrudnianych na statkach rybackich. Dla rybaków jest odrębna konwencja, zwana w skrócie STCW-F.

Chyba chodziło o "szypra 1 klasy", a nie "szypra 1 klasy rybołówstwa morskiego" - obecnie to co innego :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2014, o 20:48 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
"Szypra 1 klasy żeglugi krajowej" jeśli już nie miało to się odnosić do rybołówstwa.

A co taki "szyper" może?

§ 43. Ustala się następujące uprawnienia zawodowe posiadaczy dyplomów w dziale pokładowym w żegludze krajowej:

1) dyplom szypra 2 klasy żeglugi krajowej uprawniający do zajmowania stanowiska:

a) oficera wachtowego na każdym statku o pojemności brutto poniżej 3000 w żegludze krajowej,

b) kapitana:

- na statku bez własnego napędu o pojemności brutto poniżej 3000 w żegludze krajowej,

- na statku o pojemności brutto poniżej 200 w żegludze krajowej, w tym na statku pasażerskim o pojemności brutto poniżej 50, pod warunkiem odbycia 3-miesięcznej dodatkowej praktyki pływania na statkach pasażerskich w charakterze dublera na stanowisku kapitana albo 6-miesięcznej praktyki pływania jako oficer wachtowy na statkach pasażerskich, na których oficer wachtowy pełni wachtę na mostku;

2) dyplom szypra 1 klasy żeglugi krajowej uprawniający do zajmowania stanowiska kapitana na każdym statku w żegludze krajowej, w tym na statku pasażerskim o pojemności brutto poniżej 1500, pod warunkiem odbycia 3-miesięcznej dodatkowej praktyki pływania na statkach pasażerskich w charakterze dublera na stanowisku kapitana albo 6-miesięcznej praktyki pływania jako oficer wachtowy na statkach pasażerskich, na których oficer wachtowy pełni wachtę na mostku.


I jeszcze dla jasności:

§ 2. Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:

1) żegluga krajowa - podróże po obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej;


Zaiste, wielką karierę u zagranicznego armatora mógłby zrobić posiadacz polskiego dyplomu "szypra żeglugi krajowej" - chyba, że na holowniku albo pogłębiarce zakontraktowanej do któregoś z polskich portów. A i to pod warunkiem, że nie wypłynie poza polski obszar morski - więc już z obsługą Świnoujścia mogłyby być kłopoty :lol:

Przy okazji zagadka: który "statek pasażerski" używany w żegludze krajowej ma pojemność brutto poniżej 50? Dla porównania Kpt.Głowacki (zarejestrowany jednak jako "statek sportowy", a nie "pasażerski") ma poj.brutto 95 przy długości kadłuba ciut ponad 24m. Jacht Zjawa IV ma poj.brutto coś chyba koło 60. A wedle definicji na "statku pasażerskim" ma się zmieścić ponad 12 pasażerów i załoga.


Ostatnio edytowano 6 maja 2014, o 21:16 przez _jp_, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2014, o 21:12 

Dołączył(a): 15 paź 2013, o 11:28
Posty: 26
Lokalizacja: 53°24'N
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: kpt mw/kpt pzż/MoY 200 Ltd IYT
_jp_ napisał(a):
Zaiste, wielką karierę u zagranicznego armatora mógłby zrobić posiadacz polskiego dyplomu "szypra żeglugi krajowej" - chyba, że na holowniku albo pogłębiarce zakontraktowanej do któregoś z polskich portów. A i to pod warunkiem, że nie wypłynie poza polski obszar morski - więc już z obsługą Świnoujścia mogłyby być kłopoty :lol:

Oczywiście, chyba że jakaś administracja morska innego państwa uznałaby to mu za "coastal" i na tego podstawie wystawiła mu swój CeC z zakresem "coastal"...

W ogóle te definicje żeglug są nieco z zęzy (i to rufowej), bo "żegluga przybrzeżna" jest definiowana nie odległością od brzegu (np. 150 NM) tylko Bałtykiem, czyli żeby prowadzić żeglugę przybrzeżną czy nawet portową poza Bałtykiem, wg naszego Ustawodawcy trzeba mieć "żeglugę wielką" :-x

Cytuj:
Przy okazji zagadka: który "statek pasażerski" używany w żegludze krajowej ma pojemność brutto poniżej 50? Dla porównania Kpt.Głowacki (zarejestrowany jednak jako "statek sportowy", a nie "pasażerski") ma poj.brutto 95 przy długości kadłuba ciut ponad 24m.

No nie wiem, może jakieś tramwaje wodne/promy w inkryminowanym Świnoujściu? Na które [zgaduję] nie można być stermotorzystą, bo pływają wszak po wodach MORSKICH? ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2014, o 21:20 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Nie no... świnoujskie BIELIKI mają po 773 (gt) http://pl.wikipedia.org/wiki/MF_Bielik a KARSIBORY są jeszcze większe.
Kiedyś na takie promy, zdaje się, trzeba było mieć dyplom kapitana żeglugi poprzecznej :D

Może ministrowi chodziło o takie małe "coś" pływające w poprzek Motławy?


Ostatnio edytowano 6 maja 2014, o 21:25 przez _jp_, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2014, o 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
_jp_ napisał(a):
Przy okazji zagadka: który "statek pasażerski" używany w żegludze krajowej ma pojemność brutto poniżej 50?
Kasieńka II - 49 BRT
Saba - 23 BRT
Admirał - 45 BRT
Magdalena - 37 GT
Normandia - 27 GT
Nereidaa - 46 BRT
Baltic Star - 46 GT
Bursztyn A - 27 GT
Czerwony Szkwał - 35 GT
Darłowiak - 49 GT
Denega I - 46 GT
Helios Hel - 43 GT
Hydrograf 28 - 33 GT
Jurny - 30 GT
Justynia - 34 GT
Kamisia - 28 GT
Księżna Łeby - 40 GT
Missisipi - 40 GT
Marcel - 26 GT
Melania - 35 GT
Mors D - 30 GT
Neptun W - 32 GT
Nurek - 44 GT
Poszukiwacz - 25 GT
Rybka-MS - 25 GT
Santa Teresa di Gallura - 45 GT
Solon - 38 GT
Theodora - 49 GT

I jeszcze kilkanaście (lub ponad 20) takich, które ze względu na rozmiar nie mają wiecej niż 50 brutto, ale nie posiadam dokładnych danych. :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2014, o 21:27 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Wojtku, a czy jesteś pewien, że one są jako statki pasażerskie a nie jachty motorowe? Bo jeśli tyle jest pasażerskich, to skąd to biadolenie UM-ów, że rybacy "jachtami" turystów wożą i trzeba "kwity" na jachty komercyjne im wprowadzić.


Ostatnio edytowano 6 maja 2014, o 21:41 przez _jp_, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2014, o 21:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Różnie mają.
Niektóre są pasażerskie żeglugi przybrzeżnej, niektóre pasażerskie żeglugi portowej, są też pasażerskie statki rekreacyjne (te przeważnie mają numer POL, ale zapisy w KB przeróżne).

Ogólnie, to większość byłych kutrów rybackich, pilotowych, hydrograficznych i dozorczych jest rejestrowana jako pasażerskie, ale w PRS w Rejestrze statków śródlądowych - na wypady na redę z turystami to wystarcza.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2014, o 21:47 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Stara Zientara napisał(a):
są też pasażerskie statki rekreacyjne (te przeważnie mają numer POL, ale zapisy w KB przeróżne)
A jeżeli ma "POL", to nie jest w rejestr jachtów wpisany?
Albo tak jak Głowacki - jest w rejestrze okrętowym stałym, ale jako "sportowy". Czy statek "pasażerski" może mieć rejestrację sportową POLxxxx ?

A jeśli są te jednostki w rejestrze statków śródlądowych, jak napisałeś, to ich obsługa nie musi mieć morskich kwitów "szypra żeglugi krajowej", tylko papiery śródlądowe?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL