Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2025, o 23:55




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 176 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 lis 2013, o 16:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jak to było? Krytyk i eunuch z jednej są parafii...?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lis 2013, o 17:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Z Wikipedii:
Krytyka (łac. criticus – osądzający) – analiza i ocena dobrych i złych stron z punktu widzenia określonych wartości (np. praktycznych, etycznych, poznawczych, naukowych, estetycznych, poprawnych) jako niezbędny element myślenia. (...)
W mowie potocznej wyraz krytyka oznacza zwykle wystąpienie (słowne lub pisemne) przeciwko jakiemuś zjawisku, osobie, faktowi lub sposobowi rozwiązania problemu i jest powiązane z negatywną oceną tych faktów. W skrajnej postaci może też być synonimem tzw. nagonki. [ wytluszczenia moje ]

O eunuchach niech wypowiadaja sie ci, ktorzy nigdy niczego nie zaprojektowali, albo/i nigdy niczego nie zbudowali.
Catz Niepotocznie

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lis 2013, o 19:51 

Dołączył(a): 23 lis 2013, o 19:23
Posty: 35
Lokalizacja: Pl-Fr
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: mlodszy zabojad
a tak troche z praktyki kadlub plywac powinien i to nawet dobrze ale jak chodzic po tych zalamanich pokladu :-?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lis 2013, o 20:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Ergonomia jest jedna z mocniejszych stron projektu. ( Jacht to nie promenada ;) )
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lis 2013, o 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Plitkinie przykro mi, ale sobie na to zasłużyłeś;
1/Czy zacytowane przeze mnie słowa nie są potwierdzeniem tego, że słusznie zaliczyłem Cie do loży szyderców ? powtórzę: Najlepszych regatowców nie spotyka się w regatach. Oni sa tylko na forum. Konstruktorzy tez.
Nie najgorsze tam zresztą są nazwiska... więc w dobre towarzystwo trafiłeś. :-P

3/ Nie napisałem nikomu, że jest burak , ale wypowiedzi szyderców nie były (nigdy?) merytoryczne, a zwykle tylko osobiste (dlatego są szydercami) i sami sobie wystawiają laurkę: a jaką?- to ich sprawa :-P

4/ TAK:
Ty i wielu innych; byliście dla Adamowicza słabymi konkurentami i długo jeszcze będziecie... bo On ma najlepiej dopracowane jachty i sam jest jednym z najlepszych regatowców... a wam brakuje jednego lub drugiego.
Natomiast jego buta:"to pomyłka konstrukcyjna" dorównuje jego talentowi regatowemu, albo go przewyższa; a boli innych tak samo (jak ciebie).

5/Obejrzyj sobie wykres jachtów IMOCA i porównaj z wykresem który dopiero co był na forum
http://albinvega.oddis.com/Albin_Vega_p ... m_full.jpg
a będziesz wiedział o czym pisałem:
Załącznik:
Wykres biegunowy IMOCA60.jpg
Wykres biegunowy IMOCA60.jpg [ 64.48 KiB | Przeglądane 7066 razy ]

5/ Przeczytaj (jeszcze raz :-P ) którąś z "Teorii żeglowania" Marchaja (starą lub nową) a będziesz zadawał pytania z którymi jest sens polemizowania, bo na Twoje wczorajsze pytania odpowiadałem z uprzejmości aby Cie nie urazić.

Nie ma jak dyskutować; gdy ktoś chce abym za niego przetrawił (i podał na tacy) przemyślenia kilkunastu lat życia w jednym prostym poście*, w chwili gdy On (najwyraźniej) szuka tylko dziury w całym (czyli o co się można przyczepić) wtedy właśnie staje się szydercą.

MJS
* nie jestem geniuszem a także nigdzie nie napisałem, że jestem najlepszym konstruktorem.
...co najwyżej mam inną koncepcje rozwoju (od tej najsłuszniejszej).

ps
bisonie: popatrz na te rysunki/fotki:
i zastanów się jak często na wodzie jacht ma poziomy pokład.


Załączniki:
VIP 620 kl.Standard_s.jpg
VIP 620 kl.Standard_s.jpg [ 150.83 KiB | Przeglądane 7066 razy ]
Bank pop pokład.jpg
Bank pop pokład.jpg [ 49.73 KiB | Przeglądane 7066 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/

Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowania - 2: bison1, Catz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lis 2013, o 20:37 

Dołączył(a): 23 lis 2013, o 19:23
Posty: 35
Lokalizacja: Pl-Fr
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: mlodszy zabojad
ale sobie poczytalem i douczylem nie smiem przerywac ale z wrazenia to postanowilzm byc dzielny i nie jesc kolacji wiec zjadlem 3 szklaneczki rumu prosto z Wartyniki i sie rozzalilem wasze zdrowie i na pohybel szczurom ladowym :kiss:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

cholera W wlazlo na M mialo byc z Martyniki to ta trzecia szklaneczka....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lis 2013, o 20:43 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Powodzenia (w pisaniu) zycze i sukcesow na tle zawodowym. A ja sie narazie poucze plywac.
Nie jestes Marianie jedyny, kto wysmiewal mnie czy moja lodke. Wielu z tych osob po czasie wyciagnelo do mnie reke z wlasnej inicjatywy. Bo spotykalismy sie na wodzie, a nie na kalkulacjach z freeshipa.
Nie ukrywam, uraziles mnie, dziwie sie tylko za co? Ale trudno. A robie swoje. Mimo wszystko zycze powodzenia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lis 2013, o 20:48 

Dołączył(a): 23 lis 2013, o 19:23
Posty: 35
Lokalizacja: Pl-Fr
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: mlodszy zabojad
A propos PS i przy 4 szklaneczce odzyskalem rownowage ~ Zona poszla spac Panie MJC na tej Lodce da sie stac :roll: :mrgreen: :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lis 2013, o 20:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
bison1 napisał(a):
A propos PS i przy 4 szklaneczce odzyskalem rownowage ~ Zona poszla spac Panie MJC na tej Lodce da sie stac


Maniek, po 5 szklaneczce Bison 1 zainwestuje w budowę Twojego jachtu :D
Żona Jego jeszcze tego nie wie ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lis 2013, o 21:05 

Dołączył(a): 23 lis 2013, o 19:23
Posty: 35
Lokalizacja: Pl-Fr
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: mlodszy zabojad
Wielki blad po piatej najdzie mnie nostalgia do rodzinnych stron i bede mogl tylko rozmawiac o obrotach sfer niebieskich KOPERNIK musial byc POLAKIEM w Polsce kazdy wie ze slonce stoi i razi w w oczy a reszta sie kreci i kreci....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lis 2013, o 21:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Bisonie:
Ja właśnie "zjadłem" ćwiartkę nalewki wiśniowej,
ale jestem szczurem lądowym :oops: moooożna? ;)
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Plitkinie: nawzajem: :-o
- Łódki nigdy nie wyśmiewałem tak jak i Ciebie .
- Przeczytaj jutro na spokojnie ostanie swoje posty, ale bez fochów i emocji.
Nie myślisz chyba, że już można Cię przyrównywać do Amateura.


Po prostu odpowiadałem na Twoje wątpliwości i pytania dopóki były merytoryczne.
Freeszip/Delfszip/Michlet są jakie są i nigdy nie będą inne.
Programów za kilkanaście/dziesiąt tysięcy nie mam (nie krakuję) i nie widzę sensu "mania":
tylko po to aby zadowolić domniemanego wątpiącego klienta.
To są przecież tylko wspomagania projektowe.
Koncepcja jest w mojej głowie (co z tego że w pustej) :-P

MJS

Ja kończę już (OT) w temacie przepychanek z kimkolwiek.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lis 2013, o 21:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Lekki OT
Marian Strzelecki napisał(a):
jak często na wodzie jacht ma poziomy pokład

Dla Michleta zawsze jest poziomy. :) Wiec i szukanie najlepszych prawdziwie profesjonalnych programów CAD jest nieporozumieniem.
Orca, MaxSurf czy inne, tworzone są na potrzeby projektantów jednostek handlowych. A handlowe to motorowodne, pływające "zawsze" "poziomo".
O FreeShipie, że jest to program prymitywny, może napisać tylko ktoś, kto kompletnie nie potrafi go obsłużyć, bądź jest na poziomie oryginalnego MaxSurf'a wartego fortunę (MaxSurf+HydroMax - 13tyś$)
Freeship'em/DelftShipem projektuje znaczna część ludzi na boatdesign.net, oczywiście to co pokazują to już ładne renderingi robione w innych programach. Różnica jest znaczna, komplet FreeShip+Rhinoceros+Vray kosztuje niecałe 3tyś$.
BTW. Notrhmam modeluje swoje łódki w Rhinocerosie.
http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,370.0.html

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2013, o 01:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A na poparcie tezy, że Łukasz wie co mówi :-P (gdyby ktoś śmiał powątpiewać) ;)
pokażę ten rysunek Łukasza:
Załącznik:
KnurSB w kab1.jpg
KnurSB w kab1.jpg [ 64.61 KiB | Przeglądane 6836 razy ]


pozdrawiam
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2013, o 02:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A jakby go tak wygładzić (do ew. promocji) - czy jest przewidziana taka wersja?? :roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2013, o 18:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Catz napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
CDN

Kiedy?
Obrazki papierowe byly o niebo lepsze!
Catz

Popatrzyłem wstecz i muszę przyznać rację:
Były inne, bardziej odlotowe,
....ale ja aż tak odważny nie jestem.
Zachałtużyłem :-(
Postanowiłem stonować aby w ogóle ktoś chciał popatrzeć ze zrozumieniem,
a poza tym komputer wyjaławia!

MJS

Na życzenie waćpanów można wszystko :cool:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2013, o 12:22 

Dołączył(a): 30 paź 2009, o 14:25
Posty: 191
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 75
Uprawnienia żeglarskie: kandydat na toliwagę
w odróżnieniu do RysiaM ja naprawdę się nie znam, ani na jachtach, ani na żeglarstwie
co więcej, forum czytuję niezbyt wnikliwie (ale dość wytrwale)
pozwolę sobie, w związku z powyższym, wykorzystać te niewątpliwe atuty i zadać kilka dyletanckich pytań:
1. do czego ten jacht ma być? do regat? turystyki? ratownictwa? przewozu towarów i ludzi? zadawania szyku w marinie? eksperymentów (jeśli tak, to czego dotyczących)? a jeśli regat, to jakich?
2. gdzie ten jacht miałby najlepiej pływać? na fali? bez fali? na fali bałtyckiej? oceanicznej? czy też ma być uniwersalny?
3. w jakich wiatrach ten jacht miałby najlepiej pływać?
4. ożaglowanie - każdy jacht jest całością. ożaglowanie musi pasować do kadłuba a kadłub do ożaglowania. jaki rodzaj ożaglowania? jeśli kadłub uniwersalny, to jaki rodzaj w wersji regatowej?
5. jaki byłby optymalny rozmiar tego jachtu? jeśli z założenia jest to projekt skalowalny, to jakie wymiary powinien mieć w wersji "żaglówka na Mazury"; żegluga przybrzeżna po Bałtyku; Śródziemne, ocean?
pozdrawiam,
Grzegorz



Za ten post autor qxqx otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2013, o 13:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Zacznę od tyłu:
5/
Nie ma jachtów skalowalnych :D to utopia.
Można to robić ale na poziomie Kocika (4m punt Plucińskiego czy Beth Roberta, ale tu już nie jestem pewien).
Mogą być jachty zaprojektowane podobnie wyglądowo lub koncepcyjnie.
Może istnieć rodzina kształtów kadłubów, rodzina rozwiązań funkcjonalnych, albo rodzina stylizacji.
Jeśli mamy mieć sprawny żeglugowo jacht to trzeba go za każdym przeskalowaniem zaprojektować od nowa. Nawet gdy się tego nikomu nie mowi.
Minęły czasy gdy Mak700 i 747 czy 800 były z tego samego kadłuba.
Nawet gdy robią tak wielcy producenci - to idą na łatwiznę której powinni się wstydzić. :rotfl: o ile wstyd jest dla nich pojęciem przyswajalnym.
4/
Wydaje mi się, że robiąc bardzo niekonwencjonalny kadłub nie powinno się eksperymentować z pozostałymi elementami układanki, aby choć część inwestycji mogła być odzyskana w razie kompletnej klapy i aby można a takiej klapy wyciągać jakiekolwiek wnioski.
Więc takielunek typu nowoczesny slup z szerokim topem, ale bez wielkich wodotrysków.

3/2/1/W moich założeniach miał to być bardzo szybki jacht dla gentelmena który nie widzi potrzeby grupowego biesiadowania ani wożenia teściowej.
Dla dobrego żeglarza (lub pary), którym daje przyjemność posiadanie czegoś nie dającego się porównać z koromysałmi czyli tym co jest na tapecie produkcyjnej.
Którzy mają przyjemność z regacenia się w klasach otwartych, lub jakichkolwiek regatach nie ograniczających formułą jachtu.

Miał być także jachtem eksperymentalnym pokazującym że nie jedną droga chadza myśl projektowa zarówno stylizacyjna, jak ergonomiczna, czy też "hydrologiczna". ;)
Miał dać szansę, na sprawdzenie innej koncepcji kadłuba
(takiej zapomnianej ścieżki rozwoju = punt) poszerzonej o moje przemyślenia.
Dziś już nie muszę w zasadzie tego sprawdzać - dla mnie sprawa jest jasna: Magnum747 czyli Prysmian747 już udowodnił zasadność punta w różnych regatach nie tylko na oceanie.
Wadą puntów i (w.w) jest podobnie jak w wielokadłubowcach fakt ociężałego pływania na słabych wiatrach.
Właśnie pokazuje tą wadę M/P-747 (na Mini Transat) gdzie co chwilę gdy tylko wiatr słabnie - pozwala dogonić się staremu lekkiemu żelazku.
Niezależnie od tego, że obaj są daleko - 200mil przed innymi.

Punt 911 bierze garściami z koncepcji Pipa (micro) gdzie słabe wiatry były uwzględnione w założeniach kosztem pożegnania się (chyba*) z pływaniem w ślizgu.
Po prostu (biorąc statystyki występowania) optymalizowanie jachtu do ślizgu jest wg. mnie stratą żeglugową bo ślizg jest marginesem nawet na regatach.
Gro czasu pływa się na wiatrach słabych i średnich.

MJS

*Tego ostatniego nie jestem taki pewny jako, że punty zwykle łatwiej planowały niż zwykłe łódki.
Wydaje mi się, że np przy płynięciu na oceanicznej fali z wiatrem P-911 może być bardziej ślizgowy od typowych żelazek czy nawet płaskiego pustaka, bo będzie mniej nachylony na stoku dziobem do dołu, więc lepiej wykorzysta żagle i energie fali.
(patrz surfery - ale nie wind)
W tym przypadku ta właśnie cecha jest nie do określenia bez sprawdzenia.

ps
P-911 nie ma jeszcze określonej wielkośći:
Lc=9.11m jest w obliczeniach które zacząłem, jako, że przy tej wielkośći 2m w kabinie nie razi.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowania - 2: Catz, qxqx
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2013, o 15:54 

Dołączył(a): 23 lis 2013, o 19:23
Posty: 35
Lokalizacja: Pl-Fr
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: mlodszy zabojad
Bardzo ciekawe ktos ma podobne do moich pytania :) :roll: Pan MJS nie bedzie musial po kilka razy odpowiadac :-P
Pozdrowienia dla wszystkich


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2013, o 20:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Wojciech1968 napisał(a):
bison1 napisał(a):
A propos PS i przy 4 szklaneczce odzyskalem rownowage ~ Zona poszla spac Panie MJC na tej Lodce da sie stac

Maniek, po 5 szklaneczce Bison 1 zainwestuje w budowę Twojego jachtu :D
Żona Jego jeszcze tego nie wie ;)

Bisonowi Pierwszemu chyba skończyła sie kolejna butelka, bo postanowił robić VIPA
Nie wiem czy się cieszyć czy martwić. :-|
/////////////////////////////////////////////////////

Wykorzystując więc moment gdy nikt nie zdecydował się jeszcze na Punta 911
"zachęconym" cienką aluzją Catza popartą Bisonem; przeszukałem pawlacze i znalazłem stare szkice z lat pośrednich :
Załącznik:
ima005.jpg
ima005.jpg [ 64.91 KiB | Przeglądane 6318 razy ]

postanowiłem popracować nad kształtem zewnętrznym jachtu.
Nie potrafię jeszcze położyć na kabince łuczków (takich jak na szkicach i na modeliku)
ale resztę stylizacji starałem się przepracować od nowa spoglądając na fotkę Luigi Colani'ego.
Załącznik:
P-911  E3 kab.jpg
P-911 E3 kab.jpg [ 60.42 KiB | Przeglądane 6318 razy ]

z kokpitem też mam małe problemy, bo nie wychodzi to co chciałem:
Załącznik:
P-911E3 kab.jpg
P-911E3 kab.jpg [ 65.47 KiB | Przeglądane 6318 razy ]

Ale za to dziób nabrał trochę starego wyrazu :cool:
Załącznik:
P-911  E3 kab.jpg
P-911 E3 kab.jpg [ 60.42 KiB | Przeglądane 6318 razy ]


Czy o tym myśleliście Panowie?


Załączniki:
P-911   E3 kab.jpg
P-911 E3 kab.jpg [ 58.81 KiB | Przeglądane 6318 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/

Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowania - 4: Catz, Mir, qxqx, Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2013, o 14:31 

Dołączył(a): 23 lis 2013, o 19:23
Posty: 35
Lokalizacja: Pl-Fr
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: mlodszy zabojad
Marian Strzelecki napisał(a):
Czy o tym myśleliście Panowie?

ja juz trzeci tydzien mysle ....
znam troszke tych co dluzej...
cos zrobimy to pewne...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Marian Strzelecki napisał(a):
Bisonowi Pierwszemu chyba skończyła sie kolejna
butelka


rzeczywiscierum sie skonczyl...., ale http://alkohole-domowe.com Polak potrafi wlasnie zjadam lina , a ryba lubi plywac, calkiem jak my :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2013, o 14:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
Nie potrafię jeszcze położyć na kabince łuczków

Nic nie szkodzi... :roll:
Dzieki!
Catz Zachwycony.

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2013, o 15:16 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
Czy o tym myśleliście Panowie?


Co mysle? Mysle, ze jak powiem prawde o tym co mysle, to mnie zakrzyczycie grupowo.
A ze klamac nie lubie a hipokryzji nienawidze, to naraze sie swiadomie.

Mysle, ze poklad poza designem nie ma w sobie nic co mozna przelozyc na rzwczywistosc. Nie jest on ani praktyczny, ani nawet nie nadaje sie do plywania w ogole. Wyjscie na dzipb w przechyle jest niemozliwe, praca przy maszcie jest niemozliwa, wozkow szotowych nie ma gdzie umiescic, na srodokreciu bedzie stala woda z deszczu, kokpit jest de-facto dwupoziomowy i nie jest samoodplywowy (w przechyle bedzie w nim stala woda).

Zaraz zjedziesz mnie za to ze nie rozumiem, ze to jakis tam concept i ze sie nie znam. Tylko co ma taki concept wspolnego z jachtem? Moim zdaniem nic. Pytasz o zdanie wiec go wyrazam.

A sam rysunek jest ladny, zolty, komputerowy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2013, o 15:35 

Dołączył(a): 23 lis 2013, o 19:23
Posty: 35
Lokalizacja: Pl-Fr
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: mlodszy zabojad
Marian Strzelecki napisał(a):
Bisonowi Pierwszemu chyba skończyła sie kolejna butelka, bo postanowił robić VIPA
Nie wiem czy się cieszyć czy martwić

To nie tak...
Marzec/kwiecien okaze sie czy przedluza mi wynajm hangaru...10 m szeroki, a garaz tylko3.5 oba dlugie na 9
i od tego zalezy co robie wole P 911
martwi mnie wysokosc pelzania w kabinie ja mam1.92 a syn 2.00...

teraz sciagam material na budowe...
i w dodatku z Polski ( zywica kosztuje 4x taniej)...albo mam zle namiary...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2013, o 15:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
plitkin napisał(a):
ani nawet nie nadaje sie do plywania w ogole.

Kilka postow wyzej Autor projektu napisal ludzkim glosem co mial na mysli i uzasadnil dlaczego i po co.
plitkin napisał(a):
Wyjscie na dzipb w przechyle jest niemozliwe, praca przy maszcie jest niemozliwa, wozkow szotowych nie ma gdzie umiescic, na srodokreciu bedzie stala woda z deszczu, kokpit jest de-facto dwupoziomowy i nie jest samoodplywowy (w przechyle bedzie w nim stala woda).

Skad to wszystko wiesz? Na postawie podobnej analizy i lektury obrazkow, jak wyzej, gdzie zakresliles na czerwono kanty, ktore bardzo nieergonomicznie beda wrzynac sie w plecy i karki zalogi w kokpicie?
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2013, o 16:03 

Dołączył(a): 30 paź 2009, o 14:25
Posty: 191
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 75
Uprawnienia żeglarskie: kandydat na toliwagę
bardzo ładne. ciekawe jak wyglądałoby z bukszprytem, ale nie takim zwykłym, lecz w stylu projektu.

co do realizacji projektu - trudna sprawa. duże przedsięwzięcie...
maszoperia?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2013, o 16:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
qxqx napisał(a):
bardzo ładne.

Bardzo!
Znacznie bardziej imponuje mi jednak racjonalnosc koncepcji i ergonomia.
bison1 napisał(a):
zalezy co robie wole P 911

Moge potrzebujesz rady, albo sugestii jakiejs? ;)
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: qxqx
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2013, o 16:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Syn obejrzawszy rysunki powiedział:
Ale fajny futurystyczny kapeć!
- ...gdzie dasz pomponiki? :rotfl:
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
,,,
Plitkinie popatrz tu:
Załącznik:
P-911 E3x kab V2,6t_Linesplan.jpg
P-911 E3x kab V2,6t_Linesplan.jpg [ 128.19 KiB | Przeglądane 6036 razy ]
Załącznik:
P-911 E3x kab 20st_Linesplan.jpg
P-911 E3x kab 20st_Linesplan.jpg [ 134.76 KiB | Przeglądane 6036 razy ]

ani w pionie, ani w przechyle kokpit nie jest poniżej linii wody, więc dlaczego miał by być nieodpływowy?
Nie tylko otwarty tył wymyślono do odpływów. :-P
Woda (deszczowa) może będzie stać na półpokładzie, gdy jacht będzie stał w porcie lekko przechylony.
Ważne, że będzie można chodzić na dziób po zawietrznej.
Zastanawiam się (w zw. z tym) czy nie pochylić półpokładów na śródokręciu, jeszcze bardziej do środka i nie zrobić odpływów za burtę jak z kokpitu, albo zrobić jednostajny spływ do dziobu (to raptem kilka cm korekty).
W czasie płynięcia dziób będzie/ma być w górze.
MJS
ps
Taki odpływ z półpokładów ma być (w preferowanej przeze mnie wersji) przez otwory skrzyń mieczów szybrowych - ale co w innych wersjach?

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Ostatnio edytowano 7 gru 2013, o 16:45 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: bison1
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2013, o 16:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2839
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 726
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Marian Strzelecki napisał(a):
Ważne, że będzie można chodzić na dziób po zawietrznej.
Mi osobiście nie podoba się koncepcja chodzenia na dziób po zawietrznej. W trudniejszych warunkach (przy silnym wietrze) taki załogant na zawietrznej burcie to masą swojego ciała dokłada się do momentu wywracającego.



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowania - 3: bison1, M@rek, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2013, o 16:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Marian Strzelecki napisał(a):
Ale fajny futurystyczny kapeć!

Właśnie młody fizyk otrzymał grant na rozwój swoich zainteresowań od European Research Council w wysokości 1,3 mln E - może warto złożyć wniosek o dofinansowanie badań nad P-911. 10% wniosków przechodzi. ;)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2013, o 16:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian J. napisał(a):
załogant na zawietrznej burcie to masą swojego ciała dokłada się do momentu wywracającego.

Na lodce dlugosci 9 metrow?
Jak sie boi, to przeciez moze rownie wygodnie przejsc po nawietrznej?
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 176 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 196 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL