Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2025, o 00:34




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 sty 2014, o 13:40 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ja tam wszystkie zagle zawiozl do zaglomistrza i posluchal jego rady, jesli bym mial szyc nowy to ten ktory uzywam jako podstawowy przy mocniejszych wiatrach i najlepiej jakby to byl grot

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 13:44 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Monia, przecież to oczywiste! Olej wszystkie koncepcje i ograniczenia finansowe i kup komplet żagli regatowych! :)

A na poważnie: w Polsce kupisz cały zestaw w cenie angielskiego grota. Co ciekawe: często lepszej jakości lub robione w tej samej żaglowni co później sprzedawane na Zachodzie żagle znanych innych marek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 13:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17663
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4279
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
plitkin napisał(a):
w Polsce kupisz cały zestaw w cenie angielskiego grota.
To możliwe, bo różnice w cenach są znaczne. Kiedyś ktoś z UK mnie pytał o żagle do GIS-a i w Polsce wychodziło dwukrotnie taniej. W końcu zamówił gdzieś indziej, ale też nie w UK.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 14:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
plitkin napisał(a):
robione w tej samej żaglowni co później sprzedawane na Zachodzie

Kiedyś zawiozłem moje "zachodnie" żagle do przeglądu i się dowiedziałem, że robione były w żaglowni obok. W Gdańsku.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 14:07 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Pewnie to oczywiste ale warto pamietac ze zagle turystyczne, szczegolnie na takie lodki jak Moni szyje sie z innych ( upraszczajac miekkich i grubych) materialow.( takich jak na zaglowce ) U nas szyl Sail Serwice i Runner Sails. Warto zapytac o ceny bo moze sie okazac ze taniej niz w Chinach :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 14:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 wrz 2008, o 08:06
Posty: 242
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 77
Otrzymał podziękowań: 43
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
M@rek napisał(a):
Pewnie to oczywiste ale warto pamietac ze zagle turystyczne, szczegolnie na takie lodki jak Moni szyje sie z innych ( upraszczajac miekkich i grubych) materialow.( takich jak na zaglowce ) U nas szyl Sail Serwice i Runner Sails. Warto zapytac o ceny bo moze sie okazac ze taniej niz w Chinach :)


A konkretnie jaki proponujesz dakron i gramaturę ?
Grot-
Fok na bomie-
Kliwer-
Trajsel-
Fok sztormowy-
Spinaker-

_________________
Pozdrawiam.
Krzysiek
http://www.strong-sails.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 15:29 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Moniia napisał(a):
Od dziobu CZY od rufy? Bo przy takich relacjach cenowych można wymienić kliwra i foka (od dziobu) lub grota. Albo np. zamówić trajselka, foka sztormowego i kliwra. ICMPTZ?
Moniia napisał(a):
Powiedziałam, że bo tak jest ważnym uzasadnieniem, ale założenie jest, że żagle są zużyte równomiernie. Za łatwo by było inaczej :)
A co do używane najcześciej - ktory żagiel jest używany najcześciej na kutrze, jeśli grot ma trzy refy? Fok czy grot? He?
IMHO, ale ja siem nie znam zbytnio ;) to żagle nie są zużyte równomiernie i to wziąć należy pod uwagę. A nie teoretyczne dywagacje czynić. Ja tam nie mam dwu sztaksli, ale mam grota 40-letniego w dobrym wciąż kształcie a gienia nastoletnia już zbyt głęboka... a jeszcze jest fok roboczy, ponad 20 lat, całkiem w porządku, mało uzywany widać. Z tem że to kecz z jednym rolfokiem.
Zacząłem zatem od kupienia nowej mniejszej gieni (stara ujdzie na słabych) - a skończyłem zamawiając całą resztę ze zniżką dla forumowicza u Krzysztofa, problem z głowy... ICMPTZ? :D

Fok roboczy Imho będzie bardziej wytrzepany i uciągnięty niż grot w tym samym wieku, dla mnie pierwszy żagiel do kupienia. Zbyt głęboki zrujnuje opływ na nowym grocie - dlatego od przodu uważam. A grot poprawić pa szwam i zachować, choćby jako zapas awaryjny. Oczywiście kto żagle ma w ręku ten oceni, bo jak grot też skończony...
Grot do kupienia drugi, kliwer - trzeci. Kliwra nie nosili w sztormach, ma prawo nie być jeszcze wydmuchany. Ale to trzeba ocenić a nie dywagować, bo może właśnie nosili :-?

Zrobiłbym sobie ref na foku (jeśli w danej łódce przydatny by był), wbrew M@rkowi - no nie na supersztywnym żaglu formowanym kształtem brytów :mrgreen: Miałem, na sporej gieni, pięknie pracował; acz planowałem go sam. Musi być tak wymierzony (odpowiednim kątem w górę) aby żagiel leżał dobrze napięty i bardziej płaski niż normalnie; to trzeba mierzyć na łódce, żagiel mając w oczach.
Ref był dlatego że gienia duża, a w Colinie u Monii podejrzewam iże fok roboczy to przy 11B ustoi i co tam refować :roll:

Trajselka tylko jeśli grot nieporęczny, bom zawadza etc i rzeczywiście trajsel potrzebny. Jak nie to lepiej wydać na drugiego grota.
A trajsla (a i foka sztormowego) można też poszukać z używek, bo to ludziska mieli toto a nigdy nie użyli... za mały pieniądz trafi i można i u siebie wozić, i też nigdy nie użyć... w UK to i nigdy nie użyte spinakery mają :rotfl:
kacfil napisał(a):
Moniia uszyj bezana :) i kliwra.
Precisely :mrgreen:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 16:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17663
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4279
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
RyśM napisał(a):
Zrobiłbym sobie ref na foku (jeśli w danej łódce przydatny by był)
No proszę. :)
W sumie - we wszystkim zgoda. :)
Krzysztof Bień napisał(a):
A konkretnie
Też jestem ciekaw, bo ja zostałem przy żaglach wielkości chusteczek do nosa i tyle, co wiem o większych, to z takiej fajnej książeczki: http://www.amazon.com/Sailmakers-Apprentice-Emiliano-Marino/dp/0071376429/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1389367530&sr=1-1&keywords=sailmaker%27s+apprentice

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 17:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
A może Moniia zdradzisz jakie są Twoje przemyślenia. W szczególności czy są zbieżne z radami forumowymi?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 17:51 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Krzysztof Bień napisał(a):
M@rek napisał(a):
Pewnie to oczywiste ale warto pamietac ze zagle turystyczne, szczegolnie na takie lodki jak Moni szyje sie z innych ( upraszczajac miekkich i grubych) materialow.( takich jak na zaglowce ) U nas szyl Sail Serwice i Runner Sails. Warto zapytac o ceny bo moze sie okazac ze taniej niz w Chinach :)


A konkretnie jaki proponujesz dakron i gramaturę ?
Grot-
Fok na bomie-
Kliwer-
Trajsel-
Fok sztormowy-
Spinaker-


Krzysku, rozumiem ze masz na mysli ciezka lodke Moniki ?
Ja zaglomistrzem nie jestem ale troche poplywalem na zaglowcach. Pare nowych zagli na "Chopina" szyl Slawek Rogala i Jego trzeba by zapytac. Dakron byl duzo grubszy niz "jachtowy" do tego stosunkowo miekki mimo swojej grubosci.
Co do spinakera i ewentualnie gennakera to tez w zasadzie dylemat bo zalezy od stylu plywania mysle ze o,75 bedzie ok . bo przy silniejszych wiatrach Monika nie bedzie takich zagli stawiala. Na jacht 9-12 m lekki 0,6 ciezki bardziej plaski,0,75 lzejszy pelnowiatrowy.Przynajmniej ja bym tak zamowil, ba


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 18:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 wrz 2008, o 08:06
Posty: 242
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 77
Otrzymał podziękowań: 43
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Tak mam na myśl łódkę Colin Archer cutter
M@rek nie gniewaj się ale można zastosować wiele dakronów do tej łódki. Ze względu na wiek tej łódki pomijam wszystkie laminaty. Na przykład takie jak Supercruise, C- Breeze, All Purpose Blade, Strong Fill - High Aspect i inne innych firm.
Udało mi się zrobić kilka żagli do "Chopina" jak i kilkaset do innych żaglowców. Zapewniam Cię że był używany do tych żagli zwykły dakron turystyczny Supercruise, i TNF, dzisiaj ten TNF nazywa się właśnie CB. Dla przykładu Dar młodzieży, Mir, czy inne Drużby mają grot jak i fok o takiej samej powierzchni 214 m2 zrobione z dakronu o gramaturze 450 g, a już latacz to gramatura 270 g przy powierzchni 98,30 m2, a na przykład kliwer o powierzchni 75,31 m2 z 380 g.

Gdybyś zamawiał spinakera do tej łódki z 0,75 oz, to jest ok. 32 g/m2 to ja bym ci odradzał i zaproponował nylon 0,98 oz, ok. 43 g/m2

Gramatura żagli do jachtu Colin Archer cutter przedstawia się następująco, według mnie.

> Grot proponowany dakron 360 g/m2
> 3 refy, krótkie kieszenie, lp pełzacze
> Fok proponowany dakron 360 g/m2
> 2 refy
> Kliwer proponowany dakron 270 g/m2
> Fok szt proponowany dakron 360 - 400 g/m2
> Trajsel proponowany dakron 360- 400 g /m2
> Genaker proponowany nylon 44 g/m2

_________________
Pozdrawiam.
Krzysiek
http://www.strong-sails.com



Za ten post autor Krzysztof Bień otrzymał podziękowania - 3: Były user, robhosailor, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 19:05 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Krzysiu, tak jak napisalem, nie jestem ekspertem od materialow na zagle. Do tego jachty na ktorych plywam maja zagle z bardziej regatowych materialow ktore sa wyraznie sztywniejsze. Gdybym mial zamawiac na "Wiedzme" zwrocilbym sie do Slawka bo znamy sie prawie pol wieku i mam go pod bokiem. Zreszta Monika potwierdzi ze taki kontakt zasugerowalem Jej prywatnie :)
Co do gramatury zagli dodatkowych napisalem o lodce podobnej wielkosci lecz lzejszej.
Mysle ze Monika nie bedzie plywala az zagiek "wyjdzie z ramek" bo nie do tego ma jacht :)
Raczej bedzie potrzebowala takich zagli na bardzo slabe wiatry a wtedy lekkosc jest istotna zeby zagiel w ogole zapalil. Tak ja bym do sprawy podszedl.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 19:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
plitkin napisał(a):
(...)

A na poważnie: w Polsce kupisz cały zestaw w cenie angielskiego grota. Co ciekawe: często lepszej jakości lub robione w tej samej żaglowni co później sprzedawane na Zachodzie żagle znanych innych marek.

Hihi, nieprawdą jest jakoby, co mnie bardzo martwi :D

Znaczy, to o kosztach. W tutejszych zaglowniach ceny są wbrew pozorom dość zbliżone. No dobra, ja z nimi rozmawiam zawsze w trakcie targów, więc niby wchodzą w to zniżki targowe, ale oni przed targami w Londynie ceny podnoszą ;) (które potem dość twardo się trzymają, więc to ze zniżką zwykle i tak da się utargować...). Jest nieco drożej, ale nie jakoś kosmicznie drożej. Gdyby łódka mi stała pod domem to być moze zrobiłabym żagle tutaj - ale ponieważ i tak muszą sie one przemieścić przez pól Europy, mogą równie dobrze zacząć w Polsce. Poza tym, wolę dać zarobić znajomym skoro komuś i tak muszę :)

Co do moich przemyśleń to prawdopodobnie zrobię grota, nie dlatego że jest w najgorszym stanie a dlatego, że jest nieco niedopasowany do tej łódki.ma sztaksle mam trzy na pokładzie, jakoś sobie z nimi na razie poradzę. I tak przed zamówieniem jeszcze raz się dobrze przyjrzę wszystkim - ale nie sądzę abym zmieniła zdanie...

Btw, Rysiu, oczywiście, że mogą być równomiernie zużyte. Nikt przecież nie powiedział, że one z tego samego rocznika...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 20:43 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Moniia napisał(a):
Btw, Rysiu, oczywiście, że mogą być równomiernie zużyte. Nikt przecież nie powiedział, że one z tego samego rocznika...
No, nie powiedział(a), ominąwszy taki podstawowy detalik... ode którego możnaby zacząć...
A od słońca na onych Majorkach to też siem zużywa, ino niespecjalnie widać ;)
Co sugeruje by wymienić najstarszy :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 21:40 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
P.S.
Moniia napisał(a):
Hihi, nieprawdą jest jakoby, co mnie bardzo martwi :D
Znaczy, to o kosztach. W tutejszych zaglowniach ceny są wbrew pozorom dość zbliżone.
To już było, ale ku pożytkowi potomności zauważę że moje (3 żagle) wyszły 1/3 mniej niż tania oferta z UK (taka z rabatami po znajomości i nie tej klasy płótno) albo dwukrotnie taniej niż (również z rabatem) u Sandersa.
Znaczy może nie całość w cenie angielskiego grota, ale jeszcze foczek by był :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2014, o 19:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 wrz 2008, o 08:06
Posty: 242
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 77
Otrzymał podziękowań: 43
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
M@rek napisał(a):

Mysle ze Monika nie bedzie plywala az zagiek "wyjdzie z ramek" bo nie do tego ma jacht :)
Raczej bedzie potrzebowala takich zagli na bardzo slabe wiatry a wtedy lekkosc jest istotna zeby zagiel w ogole zapalil. Tak ja bym do sprawy podszedl.


Marku bardzo mądre słowa, zgadzam się z Tobą. Tyle że to walka z wiatrakami. W większości wypadków od kiedy są rolery to żeglarze chcą mieć na nim 1 żagiel i najlepiej aby robił od code 0 do foka sztormowego.

_________________
Pozdrawiam.
Krzysiek
http://www.strong-sails.com



Za ten post autor Krzysztof Bień otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2014, o 19:40 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ja tam wierze w rozsadek i doswiadczenie Moniki :)
Na lodce zawsze mam co najmniej 3 rozne zagle przednie pozwalajace mi skutecznie plywac w kazdych warunkach ale ja tradycjonalista jestem :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2014, o 19:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Chyba, że jacht nie ma rolera :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2014, o 09:37 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wlasnie dlatego nie ma :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2014, o 09:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
W książce Cichockiego, "Zew oceanu", jest bardzo pouczający opis zmiany porwanej genui w rolerze...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2014, o 11:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
waliant napisał(a):
W książce Cichockiego, "Zew oceanu", jest bardzo pouczający opis zmiany porwanej genui w rolerze...

Czy mógłbyś przywołać treść bez potrzeby nabycia egzemplarza?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2014, o 12:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Mogę streścić :)
Genua na rolerze się wzięła i porwała. Zrzucenie poszło sprawnie, ale trzeba coś w zamian. Tu się pojawił typowy problem rolerów i owiewek ogólnie - trzeba jednocześnie wprowadzać żagiel do owiewki oraz wybierać fał. Autor słusznie zauważył, że nie jest fotonem i nie umie być w dwóch miejscach naraz... :) Sprowadził sobie fał na dziób, co wcale nie jest takie bardzo proste. Ale jak teraz znów słusznie zauważył, nie jest sześciorękim Wisznu. No bo trzeba wprowadzać żagiel w owiewkę (ze dwie ręce by się przydały), wybierać fał (a na dziobie nie ma pod ręką kabestanu samoknagującego), oraz trzymać się choć trochę jachtu, bo jednak fala była spora i wiało małe "conieco". Żagiel też warto trzymać jakoś, żeby za bardzo nie uciekał i do wody nie wpadał.
W efekcie operacja, wprowadzanie po kilka cm, trwała dłuuugo, a żagiel na wietrze łopotał. Też długo. Co żaglom nie służy...

P.S. Książka bardzo fajnie napisana i warto przeczytać tak czy owak.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 317 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL